Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 14 Ian 2017 21:57:29 Titlul subiectului: |
187885 |
|
Citește mai cu atenție întrebarea mea...Iașiul va cumpăra 70 de autobuze, dar cel mai probabil nu Man.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 14 Ian 2017 22:03:42 Titlul subiectului: |
187886 |
|
Probabil ca sunt interesati de orasele in care urmeaza sa aiba loc licitatii pentru numar mare de autobuze si cu finantare asigurata (Iasi e printre ele), in ideea ca e posibil sa vina cu preturi mai mici in astfel de conditii (cum a fost cu Citaro si Citaro Facelift la Bucuresti - sigur, acolo mai era si avantajul capacitatii de productie pentru numarul urias comandat de fiecare data). Mai speculez eu si faptul ca in ultima vreme au pierdut licitatii in orasele occidentale unde livrau in mod traditional autobuze si sunt nevoiti sa se reorienteze spre piata estica, de care n-au prea fost interesati pana acum. Sunt curios daca si cine va mai veni cu prezentare din primul esalon (Solaris consider a fi in liga secunda si, desigur, sper sa vina si ei pentru teste).
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Sâm 14 Ian 2017 23:27:55 Titlul subiectului: |
187890 |
|
Intrebare: De ce are scothiul ala albastru de la usa 1? Arata drept de parca a fost mai cu grija, dar tot urat arata. Acopera ceva? Sau s-a zgariat tabla si nu au avut timp sa repare?
E frumos Manul asta noi, dar nu stiu cat o sa tine. Foarte complexe masinile din ziua de azi, si nu atat de solide, lipsind sasiu. Aici inca se cumpara HF, cu podea inalta ca tin mult mai mult decat LFurile.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 15 Ian 2017 01:49:27 Titlul subiectului: |
187894 |
|
Nu e tabla acolo, e sticla (?) si cred ca e crapata, iar oglinda din dreapta e si ea afectata (ii lipseste plasticul care acoperea bratul) - cred ca autobuzul a trecut printr-un micut incident pe unde a mai fost.
Fiind pe un sasiu A21, se mentine senzatia de lucru foarte bine inchegat pe care am avut-o la aducerea la Iasi a MAN-urilor NL 313.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
83.75 kb |
Vizualizat: |
de 17006 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.36 kb |
Vizualizat: |
de 17006 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 15 Ian 2017 02:20:54 Titlul subiectului: |
187895 |
|
MAN A21, doua generatii zilele acestea pe strazile din Iasi: NL 313 si Lion's City.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.16 kb |
Vizualizat: |
de 17002 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 15 Ian 2017 02:29:17 Titlul subiectului: |
187896 |
|
Si inca trei fotografii de sambata:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
41.42 kb |
Vizualizat: |
de 16999 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
139.18 kb |
Vizualizat: |
de 16999 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
144.94 kb |
Vizualizat: |
de 16999 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
KTLYN
Data înscrierii: 25/Ian/2013 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 209 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 15 Ian 2017 16:03:51 Titlul subiectului: |
187899 |
|
Astazi am avut oportunitatea de a calatori cu acest autobuz pe traseul 42.
In timp ce calatoream, pe cele doua monitoare erau proiectate cateva clipuri de promovare a acestui model si a specificatiilor, si am observat ca exista si o varianta lunga, articulata.
Imediat m-am gandit la aglomeratia din fiecare dimineata de pe traseul 42 si ma gandeam ca ar fi utile, atunci cand se vor achizitiona autobuze noi, si de cateva bucati articulate (poate 10 ) pentru traseele aglomerate care fac legatura intre cartiere si centrele universitare. Cei care calatoresc pe traseele 42 si 36 ar aprecia foarte mult dimineata si la orele de varf, un autobuz mai lung.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
46.96 kb |
Vizualizat: |
de 16916 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 15 Ian 2017 16:59:05 Titlul subiectului: |
187901 |
|
Exista si o varianta articulata mai scurta ,cu o singura punte(sau rand de roti ,ma rog) pe spate. Cam cum erau vechile Ikarusuri sau troleibuzurile DAC articulate. Chiar si asa ,in conditiile din Iasi ,nu prea s-ar preta. Intr-o tara normal civilizata si un oras asemenea nu ar fi nicio problema ,ba dimpotriva. La noi ,uita-te la cat de scurte sunt alveolele din statii( abia incape un autobuz simplu) ,nu mai zic de iritarea berbecutzilor cu covrig cu miile de mashinutze care efectiv umplu inutil(de multe ori) strazile si asa extrem de aglomerate.
Edit: In curba aia in ac de par spre Gara de langa Liceul National cu greu s-ar descurca un articulat. Vorbesc de traseul 36.
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 15 Ian 2017 21:13:17 Titlul subiectului: |
187905 |
|
Clar Solaris sunt din a două ligă.
Am observat un aspect. Nu are lumini de zi? Conform normelor în vigoare ar trebui echipat cu leduri de zi nu?
Poate o să vină cu o variantă mai prost echipată și poate fără acele geamuri ce măresc luminozitatea lângă scaunul persoanelor cu handicap. Și așa îmi vine greu a cred că vor fi sub 200 de mii, iar din ce am observat eu la licitații bugetul este între 150-200 mii, exceptând Bucureștiul.
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Dum 15 Ian 2017 23:21:06 Titlul subiectului: |
187908 |
|
De obicei deasupra gemurilor ar fi tabla vopsita sa arata a sticla, dar la asta pare ca ar fi sticla intr-un singur plan pana sus. Bine, ca deasupra usii n-ar avea de ce sa fie sticla asa ca tot tabla trebuie sa fie, cu vopsea cu glos mult. (Sau ceva lipit sa arata a sticla)
Manurile sunt masini bune in comparatie cu alte LF, dar ca fost sofer oglinzile astea gen urechi de iepure sunt foarte agravante.
1. Sunt imense si prezinta puncte oarbe (blind spot in engleza) Chiar daca sunt inalte, sunt tot felul de situatii in care ar bloca vederea (O strada la deal cu o masina in viteza sau scari care dau in trotuar cu un pieton care alerga etc). Idea e ca oglinda ar trebui sa fie cat mai mica, gen Dac.
2. Lasa ca oglinzile se mai lovesc. Ba o creanga, ba in garaj, sau un sofer de duba mai prost...Cu oglinzile vechi (mai ales cu rama de inox sau aluminiu) te lovea si nu trebuie decat sa reajustezi oglinda. Cu astea noi, sunt pagube care costa mult. Un tufis de costa sute daca nu mii.
3. Ledurile de "zi" sunt atat de periculoase. Aici in state nu trebuie LEDuri, asa ca nu toate le au, dar Van Hool-urile noi le au. Sunt obsolut orbitoare cand ai un Van Hool in spate. Pica direct prin luneta de masina mica. E total aiurea, daca nu vezi ditamai autobuzul ziua, ca trebuie sa aiba lumini orbitoare de OZN. La nivelul asta de gandire, de ce nu pune girofar cu LEDuri?
Aici se fac studii cu lumile de politie si au remarcat ca girofarul (clasic) nu prezinta pericolul celor cu LED. Multi sofer sunt orbiti si fara sa-si dea seama intra exact in spatele masinii de politie. La fel cred ca e si cu faruri cu LED. E aceasi problema cu un sofer care o ia de pe carosabil si vrea sa evite un copac. Un singur copac in camp, si EXACT in copac intra.
Ca pozitiv, Man-ul e de calitatea, mult mai buna decat Mercedes, la nivel Neoplan. Restul, alde Solaris, Irisbus, MB sunt cota doi...nu zic de Mazuri, ca un le vad nici macar la nivel de Rocar lol
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Dum 15 Ian 2017 23:41:33 Titlul subiectului: |
187910 |
|
Vezi ca si deasuprea geamurilor este pus sticla. Intr-adevar, aceste autobuze arata foarte bine, insa nu prea se ia in considerare la proiectare si costurile de reperatii. Polonezii de ex. comanda Solaris cu parbriz in 2 bucati (ca la Ikarus sau DAC), in cazul unui accident minor se poate schimba doar o parte, nu trebuie cumparat un parbriz mare care costa enorm.
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Lun 16 Ian 2017 09:43:00 Titlul subiectului: |
187917 |
|
O intrebare- in ce an a inceput sa fie produs in Germania acest model de autobuz urban (exista si varianta interurbana ?) , cu designul caroseriei aratat in fotografiile din acest topic, tip MAN Lyon s City A-21 ?
Am cautat pe wikipedia, si acolo am gasit ca autobuzul MAN Lyons City a inceput sa fie produs din anul 2004, dar cu un model de caroserie mai vechi!
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 16 Ian 2017 10:54:56 Titlul subiectului: |
187920 |
|
Prima generatie de autobuze urbane de 12 m cu podea joasa a fost produsa din 1992 cu sasiu/caroserie A10 (Unistil a avut la Iasi asa ceva), apoi din 1997 a inceput producerea celei de-a doua generatii de autobuze urbane de 12 m cu podea joasa, cu sasiu/caroserie A21, cu denumirea comerciala Lion's City, dar identificate in realitate pe baza numelui modelului (NL xx3 - v. masinile NL 313 de la Iasi, de exemplu). Din 2004, cand aspectul autobuzelor A21 a devenit cel actual, acestea sunt identificate exclusiv pe baza denumirii comerciale Lion's City.
Povesti similare, cu amendamentele necesare fiecarui caz in parte, au si variantele regionala, articulata, cu 3 axe, midibuz, ...
La https://de.wikipedia.org/wiki/MAN_Lion%E2%80%99s_City se gaseste tot ce trebuie stiut pentru o privire generala asupra subiectului. E pe germana, stiu, dar cu putin efort se poate intelege ce e acolo chiar si fara traducator uman (cele automate mai mult incurca).
In pdf-ul de la adresa data de dm gasesti toata oferta actuala de autobuze MAN.
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Lun 16 Ian 2017 15:25:17 Titlul subiectului: |
187928 |
|
Va multumesc pentru raspunsuri!
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1007 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 16 Ian 2017 22:12:52 Titlul subiectului: |
187935 |
|
Atasez cateva imagini de duminica, ultima zi de teste la Iasi. In ultima imagine e un detaliu din interior (in fotografiile de prezentare pe care le-am postat zilele trecute nu se vede foarte bine ca autobuzul are in dreptul fiecarui rand de scaune prize USB).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
115.39 kb |
Vizualizat: |
de 16624 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.18 kb |
Vizualizat: |
de 16624 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.91 kb |
Vizualizat: |
de 16624 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
123.13 kb |
Vizualizat: |
de 16624 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
101.49 kb |
Vizualizat: |
de 16624 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
61.52 kb |
Vizualizat: |
de 16624 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 16 Ian 2017 22:29:03 Titlul subiectului: |
187936 |
|
Reprezentantii MHS Truck & Bus (lider de piata in Romania in ceea ce priveste comercializarea si intretinerea vehiculelor MAN) au prezentat astazi autobuzul autoritatilor locale, Companiei de Transport Public si presei in cadrul unei curse de la Palatul Culturii in Copou si retur.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
66.54 kb |
Vizualizat: |
de 16619 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
51.89 kb |
Vizualizat: |
de 16619 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 16 Ian 2017 22:35:41 Titlul subiectului: |
187937 |
|
In jurul orei 13:30 a fost preluat de soferul reprezentantilor MAN si a plecat spre Constanta, prin Vaslui.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.68 kb |
Vizualizat: |
de 16613 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 16 Ian 2017 22:56:04 Titlul subiectului: |
187938 |
|
Autobuzul a intrat in tara in decembrie, dinspre Ungaria, avand ca prima destinatie Ploiesti. Pe drum a lovit un stalp cu oglinda, de unde a rezultat distrugerea carcasei de plastic care acopera bratul si spargerea panoului de sticla de deasupra usii 1 (e confirmat 100%, e sticla si acolo). Din anumite motive (fara legatura cu autobuzul) stationarea la Ploiesti s-a prelungit mai mult decat era prevazut. De acolo a venit direct la Iasi. Urmeaza prezentari la: Constanta, Sibiu, Alba Iulia, Timisoara, Cluj-Napoca. Aceste orase sunt vizate pentru ca exista potential pentru contracte cu numar mare de vehicule. Au primit solicitari pentru a vizita si alte orase, insa deocamdata atentia li se indreapta catre orase unde ar putea livra mult. Cum am spus anterior si am primit confirmarea astazi, MAN nu a fost interesata pana acum de piata estica, avand capacitatea de productie ocupata pentru clientii traditionali (de exemplu, in 2015 aveau capacitatea de productie ocupata pana in 2017 inclusiv). Deocamdata se fac primii pasi pentru testarea pietei estice, dar fara ca asta sa reprezinte o prioritate.
Participarea MAN la licitatii nu este sigura, insa, nici pentru orasele vizate, depinzand, evident, de solicitarile din caietele de sarcini si de preturile estimate de autoritatile contractante, intrucat nu participa la licitatii ca sa se afle in treaba, ci doar daca exista conditiile ca si producatorii de top sa aiba sanse. Abordarea mi se pare cat se poate de corecta.
Titlul "autobuzul anului 2015" primit la IAA (expozitia internationala de automobile) in 2014 de un membru al familiei Lion's City (articulatul de 18 metri pe CNG - MAN Lion's City GL CNG) reprezinta un atu urias pentru MAN, in conditiile in care premiul pentru autobuze se acorda o data la doi ani, iar la editia din 2016 titlul pentru 2017 a fost acordat unui autobuz electric (Solaris Urbino 12 electric), deci pe segmentul autobuzelor clasice titlul celor de la MAN ramane in picioare cel putin pana in 2018.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 17 Ian 2017 00:07:16 Titlul subiectului: |
187941 |
|
In legatura cu ledurile de zi, cum spun si brosurile, autobuzul are asa ceva, inclusiv la spate, semnalizatoarele putand fi folosite, optional, si in acest scop. Pentru fata n-am reusit sa aflu ceva sigur cu privire la acest subiect, insa reprezentantul MAN a sustinut ca cele doua spoturi de jos ar fi pentru asa ceva. N-am reusit sa activam acele lumini, probabil ca functia e inhibata din calculator (UE lasa la latitudinea fiecarei tari acest aspect, Romania fiind printre cele care impun folosirea acestor lumini).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
64.93 kb |
Vizualizat: |
de 16585 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
51.29 kb |
Vizualizat: |
de 16585 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 17 Ian 2017 00:54:52 Titlul subiectului: |
187942 |
|
Intreb si eu ,desi probabil nu aici e locul optim:
Exista vreo solutie viabila de autobuz hibrid? Nu ma refer la solutii avansate/sofisticate gen Toyota Prius si urmasele ci la o abordare mai "spartana" gen locomotive diesel electrice. Adica in loc de acumulatorii aia imensi ,greu de intretinut ,cu timp de functionare relativ mic si adevarate bombe chimice(btw -nu cred in mitul cu auto 100% electrice ca fiind 100% environment-friendly ,ba dimpotriva) sa se foloseasca un motoras de capacitate mica ,diesel sau pe benzina ,care sa aiba rol de generator de putere electrica pentru motoarele electrice ce actioneaza efectiv sistemul de tractiune.
|
|
Sus |
|
|
lenta1
Data înscrierii: 09/Dec/2013 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 551 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 17 Ian 2017 07:19:59 Titlul subiectului: |
187943 |
|
Solaris au lansat un autobuz hibrid care a făcut teste prin mai multe orașe, dar nu și în România.
_________________ Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 17 Ian 2017 08:58:51 Titlul subiectului: |
187945 |
|
Fara teste nu se poate spune daca autobuzele hibride sunt potrivite sau nu pentru Iasi. La Stuttgart, de exemplu, sunt probleme cu ele pe trasee cu rampe accentuate lungi.
Rau n-ar fi ca macar pe CNG sa putem trece (la ani lumina distanta de restul lumii), numai ca galeata cu CNG s-a oprit la portile Romaniei, suntem in urma rau fata de lumea civilizata, si inceputurile ar fi cu preturi prohibitive...
|
|
Sus |
|
|
|