Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Troleibuzele Roman 112E
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 138
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Noi 2019 15:53:49    Titlul subiectului: 203980

1986.
Troleibuzele № 16 și 17, transport materiale/tehnologic.



1986_DAC 112E utilitar 16-17_b.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  102.44 kb
 Vizualizat:  de 7448 ori

1986_DAC 112E utilitar 16-17_b.JPG



1986_DAC 112E utilitar 16-17_c.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  110.46 kb
 Vizualizat:  de 7448 ori

1986_DAC 112E utilitar 16-17_c.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Joi 14 Noi 2019 18:29:25    Titlul subiectului: 203982

Niste informatii foarte bune! Multumesc, deci inseamna ca mi aduc bine aminte! Sunt curios de partea de acumulatoare, daca acestea puteau circula si fara retea. Unde erau amplasate, cum se incarcau si oare care era durata de incarcare si de utilizare?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Vin 15 Noi 2019 10:38:47    Titlul subiectului: 203988

Câte troleibuze de marfă "normale" au fost? În acel document "de largă circulație pe forumuri" apar mai multe numere, dar și 5308, care apare ca troleibuz de călători într'o fotografie datată 1988. Prin urmare, deși unele date sunt reale, nu aș garanta 100% pentru informațiile de acolo (acel document).
La fel și troleibuze de școală. Personal nu am văzut decât unul și avea culoarea albastră (schema de culoare standard pentru călători), dar cu albastru închis și numărul 5121. Altul nu am văzut, decât unele TV2E, plus ce apare în fotografii vechi, dar tot TV20E sau TV2E, niciun DAC 112E în afară de cel menționat.
Troleibuzul laborator avea numărul 5xxx sau 18?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 138
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 15 Noi 2019 11:11:03    Titlul subiectului: 203990

Nu știu câte troleibuze normale de marfă au fost.
Nici câte de școală au fost.
Se puteau transforma, în orice depou de troleibuze, în funcție de necesități.
Desenul prezintă schema de culoare, după RK. Sigur au fost și înainte de RK, într-una din schemele de culoare originale. Viitorii șoferi trebuiau școliți.
Documentul menționat are informații relativ bune, dar nici eu nu pot garanta. Prefer informațiile personale, trăite și văzute de mine, la fața locului.

Recunoc, nu știu, nu mi-am notat numărul troleibuzului laborator, la acel moment prioritate aveau troleibuzele tehnologice.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Sâm 16 Noi 2019 12:13:35    Titlul subiectului: 204004

Legat de documentul respectiv, troleibuzele de marfă acolo "apar" în 1989 și erau: 5087,5137(?),5231,5317 și 5318 (nu 5308 cum am scris mai sus). 5087 și 5318 apar ca "ieșiri" (casări?) în 1992, iar restul în 1997! Dar 5318 (ca și 5308 menționat mai sus, dar care nu era de marfă), existau în 1990 ca troleibuze de călători. În 1986 existau deja troleibuze de marfă la Iași, iar 5132 nu apare deloc în listă. Fie 5137 era 5132, fie lista e incompletă, iar data transformării în utilitare este gresită, dar 5318 în 1989 nu era sigur de marfă.

Odată cu masacrarea rețelei de troleibuze în 1986, șansele să mai văd troleibuze de marfă și școală prin centru s'au redus foarte mult.

Revenind la alte probleme mai tehnice, ceea ce alt coleg de aici afirmă că erau folosite pentru aprovizionarea unor unități alimentare, ar părea să fie confirmat de un documentar pe care l-am văzut la televizor în acea perioadă, care din ce îmi amintesc, afirma acest lucru, ca și faptul că ele funcționau și pe baterii (chiar am văzut unul, dar se deplasa foarte încet).
Care este atunci adevărul, dacă alte opinii sunt că erau folosite doar pentru uz intern? Aprovizionau cantinele și magazinele interne ale unităților (depouri de troleibuze și sedii(lor) de pe traseu) cu produse alimentare?

Există fotografii cu vagonul V58 (singurul V58 pe care l-am văzut transformat, cel puțin modelul cu parbriz drept), numarul 001 + remorca V12 (supraviețuitoare până astăzi) cu același număr, iar în fotografii se vede că erau sticle de ceva (apă minerală, probabil, nu cred că distribuiau băuturi alcoolice). Presupun că troleibuzele transportau și astfel de produse (apă și produse alimentare), pentru uz intern.

În privința acumulatorilor, presupun că erau destul de mari și montați la interior. Nu cred că încăpeau în casetele de la nivelul șasiului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 138
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 19 Noi 2019 15:47:15    Titlul subiectului: 204065

Bateriile suplimentare erau de proveniență VARTA, special concepute pentru duobuse, și erau montate sub podea.
În R.F. a Germaniei erau folosite pe duobusele experimentale MERCEDES BENZ OE.302 DUOBUS. Erau în număr de 5 bucăți, 2 pe partea dreaptă și 3 pe partea stângă.
(Fotografiile 1, 2, 3)

Troleibuzele tehnologice DAC 112E aveau numai 2 astfel de baterii, montate pe partea dreaptă, sub podea.
(Fotografia 4)

Spre deosebire de cele anterioare, cunoscutele troleibuze tehnologice folosite în fosta Uniune Sovietică, construite la uzinele KZET / КЗЭТ din Kiev, sub denimirea KTG-.. (de la 1 la 9, în funcție da variantă), aveau sisteme de tracțiune independente.
Tracțiunea electrică se baza pe echipamentul troleibuzului ZiU-9, având electromotor de tracțiune DINAMO DTU de 110 kW.
Tracțiunea autonomă se baza pe mecanică ZiL-130, având motor OTTO (pe benzină) ZiL-130 de 95 CP/128 kW.
Nu este clar cum era acționată axa motoare, nefiind detaliată această parte a troleibuzului.
(Fotografiile 5, 6)

În privința tramvaiului de marfă.
Ce înțelegi prin parbriz drept?
Vagonul motor este de tipul VO 58 și se deosebește de VO 54 și VO 56, prin geamurile montate în chedere.
(Fotografiile 7, 8, 9)



DE_MB-OE.302 duobus-Obus&baterii_d.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  109.91 kb
 Vizualizat:  de 7207 ori

DE_MB-OE.302 duobus-Obus&baterii_d.jpg



DE_MB-OE.302 duobus-Obus&baterii_e.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  215.7 kb
 Vizualizat:  de 7207 ori

DE_MB-OE.302 duobus-Obus&baterii_e.jpg



DE_MB-OE.302 duobus-Obus&baterii_f.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  112.98 kb
 Vizualizat:  de 7207 ori

DE_MB-OE.302 duobus-Obus&baterii_f.jpg



1986_DAC 112E utilitar 16-17_b.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  107.02 kb
 Vizualizat:  de 7207 ori

1986_DAC 112E utilitar 16-17_b.JPG



1970_КЗЭТ Киев_КТГ-1_а.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  345.22 kb
 Vizualizat:  de 7207 ori

1970_КЗЭТ Киев_КТГ-1_а.jpg



1970_КЗЭТ Киев_КТГ-1_б.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  228.86 kb
 Vizualizat:  de 7207 ori

1970_КЗЭТ Киев_КТГ-1_б.jpg



 Descriere:
 Mărime fișier:  133.43 kb
 Vizualizat:  de 7207 ori





 Descriere:
 Mărime fișier:  97.84 kb
 Vizualizat:  de 7207 ori





 Descriere:
 Mărime fișier:  90.31 kb
 Vizualizat:  de 7207 ori




Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 1351
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mar 19 Noi 2019 21:15:12    Titlul subiectului: 204066

Cam cat putea sa se deplaseze troleibuzul pe baterii si care era viteza medie?

In alta ordine de idei, as vrea sa dezvoltam subiectul ”captatori”. Eu asa denumes troleele sau capetele de captare! Nu cunosc cronologic cate feluri de captatori au existat, cert este ca din anii 60 modelul de pe TVuri a fost si pe Roman112 si ulterior si pe primele DAC112 si 117! Din descriere, ele erau perfect drepte si ultimii 2m din stanga erau indoiti in sus si in capatul lui era practic sudat un romb pe care era fixat randunica. Cu alte cuvinte, acea randunica era fixa existand riscul ca la eventuale deraieri aceasta sa se rupa. Abia prin anii 84-85 (eventual la export mai repede, dar de asemenea, nu cunosc) captatorii au avut o usoara structura de arc de cerc iar in varful captatorului exista acea randunica mobila care se dadea peste cap. Daca nu ma insel in cazul meu la Sibiu in 1985 primele DAC 117 (generatia celor albe cu fusta albastra si dunga rosie in partea de jos) au avut modelul vechi de captatori! Restul care au venit din acel lot a venit cu modelul nou: acest model a mai avut o particularitate-anume o sfoara care tinea randunica de baza captatorului, acea sfoara fiind practic intrerupta de un izolator patrat ce asigura si un oarecare balans: fiind un forum de specialitate sper sa nu plictisesc dar vad raspunsuri interesante, argumentate! Sper ca nu s-a mai abordat discutia in alta parte, daca da, imi cer scuze!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mar 19 Noi 2019 23:02:10    Titlul subiectului: 204070

bucsan a scris:
În privința tramvaiului de marfă.
Ce înțelegi prin parbriz drept?
Vagonul motor este de tipul VO 58 și se deosebește de VO 54 și VO 56, prin geamurile montate în chedere.

Am postat în topicul despre tramvaie V(0)xx două fotografii cu ceea ce par a fi un V56 și un V58.
Nu doar că V58 aveau geamuri cu chedere, dar stâlpii verticali din față împreună cu baza de sus (acoperișul) și cea de jos formau un dreptunghi (sau chiar pătrat pare în fotografii) spre deosebire de V56, la care formau un trapez cu baza mare sus.
Cu toate acestea, în orașele cu ecartament metric, vagoanele V58 aveau forma vagoanelor V56. Mă opresc aici din această deviere de la subiect, restul despre aceste vagoane îl putem discuta acolo.

În privința acumulatorilor, s'a încercat introducerea lor și pe alte troleibuze, de exemplu cele de marfă nemodificate? Cu mult timp în urmă, cineva mi-a povestit la Iași că se afla într'un troleibuz care a rămas blocat într'o intersecție, șoferul a dat călătorii jos, a coborât captatorii și s'a deplasat cu troleibuzul până dincolo de intersecție. Posibil ca să fi trebuit să așeze rândunica la un captator și până rezolva problema, ținea intersecția blocată, așa că a apelat la "baterii". Alte detalii nu am, cu siguranță troleibuzul era DAC 117E din cele fabricate prin 1985-1987, puțin probabil să fie vreun DAC ("Roman") 112E din cele aduse de la Constanța. Dar nu am auzit în altă parte de baterii la troleibuzele normale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 138
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 21 Noi 2019 19:19:22    Titlul subiectului: 204103

Trix a scris:
În privința acumulatorilor, s'a încercat introducerea lor și pe alte troleibuze, de exemplu cele de marfă nemodificate? Cu mult timp în urmă, cineva mi-a povestit la Iași că se afla într'un troleibuz care a rămas blocat într'o intersecție, șoferul a dat călătorii jos, a coborât captatorii și s'a deplasat cu troleibuzul până dincolo de intersecție. Posibil ca să fi trebuit să așeze rândunica la un captator și până rezolva problema, ținea intersecția blocată, așa că a apelat la "baterii". Alte detalii nu am, cu siguranță troleibuzul era DAC 117E din cele fabricate prin 1985-1987, puțin probabil să fie vreun DAC ("Roman") 112E din cele aduse de la Constanța. Dar nu am auzit în altă parte de baterii la troleibuzele normale.


Dacă au existat, sigur nu erau așa din fabrică. Poate au fost încercări pe plan local.

Singurul troleibuz de călători, echipat cu baterii suplimentare, din construcție, a fost un DAC 112EM, cu numărul de parc ITB № 5321, construit în anul 1981. A circulat pe liniile 88 și 98 și folosea în mod frecvent modul autonom între Piața Universității - Piața Rosetti - Str Alexandru Sahia. Circula cu călători și cu o viteză de 40 - 50 km/h.
După mai bine de 10 ani îl revedem, mai mult ca sigur fără bateriile suplimentare, vopsit în minunatul galben a acelor ani, cu sediul la Depoul Nițu Vasile.



7-1981_ DAC 112EM_ITB 5321_c.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  152.01 kb
 Vizualizat:  de 7100 ori

7-1981_ DAC 112EM_ITB 5321_c.jpg



7-1981_ DAC 112EM_ITB 5321_d.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  162.23 kb
 Vizualizat:  de 7100 ori

7-1981_ DAC 112EM_ITB 5321_d.jpg



7a-1992_RK_DAC 112EM_ITB 5321_a.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.84 kb
 Vizualizat:  de 7100 ori

7a-1992_RK_DAC 112EM_ITB 5321_a.jpg



7a-1992_RK_DAC 112EM_ITB 5321_b.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  350.74 kb
 Vizualizat:  de 7100 ori

7a-1992_RK_DAC 112EM_ITB 5321_b.JPG



7a-1992_RK_DAC 112EM_ITB 5321_c.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  123.37 kb
 Vizualizat:  de 7100 ori

7a-1992_RK_DAC 112EM_ITB 5321_c.JPG



7a-1992_RK_DAC 112EM_ITB 5321_d.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  124.85 kb
 Vizualizat:  de 7100 ori

7a-1992_RK_DAC 112EM_ITB 5321_d.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
V3A-93



Data înscrierii: 24/Feb/2018
Ultima vizita: 02/Ian/2024
Mesaje: 71
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 13 Dec 2019 21:04:10    Titlul subiectului: 204457

Superbe aceste scheme.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 691
Locație: Buzau

MesajTrimis: Sâm 14 Dec 2019 01:58:25    Titlul subiectului: 204463

Ați avut ceva răbdare, și desenele (ca și celelalte) au ieșit superb. O mică greșeală însă, ultimul geam pe stânga l-ați făcut culisant sau ăla e cel original? Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 19 Ian 2020 05:39:39    Titlul subiectului: 205164

ADK a scris:
Ați avut ceva răbdare, și desenele (ca și celelalte) au ieșit superb. O mică greșeală însă, ultimul geam pe stânga l-ați făcut culisant sau ăla e cel original? Very Happy


112EMul din fabrica ar fi iesit cu geamul culisant (toate de pe partea stanga, si nimic de dreapta). Asta a fost standardul pana la cele scunde (care aveau doua scheme, alternate, iar dupa...a fost cam total aiurea, fiecare cu cate-o noima, dar diferea. Exceptia a fost in 93-94 cand s-a revenit la stilul vechi, glisante pe stanga, nimic pe dreapta, dar cu exceptia primului geam care nu se deschidea nici el.

De mentionat ca troleele 117E din primele generatii nu aveau geam glisant in dreptul contactorilor (sa nu ploua pe ele, si probabil ca multi nu ar fi ajuns la ele oricum)

Cat despre 5321, mai mult ca sigur i s-a spart un geam, si l-au inlocuit cu ce au avut la indemana, si era unul gara geam glisant. Posibil din usurinta, ca geamul glisant e greu demontat (trebuie cel putin doi oameni, pe cand geam intreg un om il poate monta)

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 691
Locație: Buzau

MesajTrimis: Lun 16 Mai 2022 21:32:38    Titlul subiectului: 213171

În probe, Strada Emil Racoviță anii '70.
Sursa: (din cartea unui prieten) Transportului Public de Suprafață din București/arhiva RATB.



91JPG.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  107.61 kb
 Vizualizat:  de 2434 ori

91JPG.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community