Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Joi 01 Dec 2005 10:13:25 Titlul subiectului: *Troleibuzele Roman |
56332 |
|
Roman=RO-MAN.
Mi s'a parut ciudat ca troleibuzele "Roman" se numeau DAC. Chiar daca ar fi incorect, eu le numesc Roman, pentru a le deosebi de DAC'urile "adevarate".
Dintr'un motiv sau altul, probabil legat de numarul de calatori, aceste troleibuze nu au fost produse in serie mare.
Au existat si autobuze Roman articulate, un fel de Roman 117UD, dar nu stiu daca s'au chemat asa. Nu stiu de ce n'au fost si troleibuze Roman articulate.
Pe liniile 81, 86 si 97 erau in general troleibuze cu nr. 5200-5320, in timp ce pe liniile 73, 74, 76? si 87 erau troleibuze cu nr. 5001??-5199, care erau la Berceni (nu stiu sigur de 87, dar avea troleibuze cu nr. 515x-519x.)
Multe Roman-uri au fost la Bucurestii Noi.
Dupa intreruperea liniilor de troleibuz datorata metroului, la Bucurestii Noi (liniile 81, 87 si 97) mai erau troleibuze cu nr. 522x-532x. Ultimele pe care le-am vazut au fost: 5234, 5259, 5277, 5293, 5296, 5303 si 5318.
|
|
Sus |
|
|
tudor Vizitator
|
Trimis: Joi 01 Dec 2005 10:37:52 Titlul subiectului: |
56333 |
|
Troleibuzele ROMAN au fost de departe mai rafinate ca DAC. Insa erau prea mici. Ca dimensiuni erau putin mai mari ca TV20. Insa nu prea faceau fata fluxului de calatori in ultima vreme. Ultimele linii care le-au exploatat au fost 87 (azi 65 si 86) si 97. Au fost la Bucurestii Noi pana in 1991. Au fost introduse in ianuarie 1976.
Au fost destul de putin timp in serviciu pe ITB, deja apareau articulatele, care erau mai spatioase si mai putin inghesuite.
|
|
Sus |
|
|
COSTACHE MIHAIL
Data înscrierii: 01/Feb/2009 Ultima vizita: 12/Mar/2024 Mesaje: 350 Locație: Bucuresti 2 (Tei)
|
|
Sus |
|
|
COSTACHE MIHAIL
Data înscrierii: 01/Feb/2009 Ultima vizita: 12/Mar/2024 Mesaje: 350 Locație: Bucuresti 2 (Tei)
|
Trimis: Sâm 14 Noi 2009 16:28:41 Titlul subiectului: |
120028 |
|
Piata Universitatii. Poza este preluata din cartea Bucuresti-Monografie - aparuta in 1985. Dar poza este ceva mai veche, cred ca pe la inceputul anilor '80.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
166.86 kb |
Vizualizat: |
de 29724 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 27 Apr 2010 14:43:22 Titlul subiectului: |
126300 |
|
O captura de cateva secunde dintr-un film caruia nu i-am retinut numele.
Cele cateva cadre sunt filmate in interiorul a ceea ce eu cred ca era un troleibuz Roman 112E.
Mi-a atras atentia faptul ca in fata cutiei de mecanisme a usii 2 mai era o alta cutie, cu capac oblic, care parea sa adaposteasca si ea o parte din echipamentul troleibuzului.
Are cineva idee ce "ascundea" acea cutie?
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
20100418-InteriorRoman112E.zip |
Mărime fișier: |
3.11 MB |
Descărcat: |
de 1214 ori |
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Mar 27 Apr 2010 20:36:52 Titlul subiectului: |
126317 |
|
Cutia de langa mecanismul usii ascunde caseta de traseu laterala existenta pe primele modele de R112E.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Joi 05 Noi 2015 23:27:06 Titlul subiectului: |
182364 |
|
Cateva poze din arhiva fortepan.hu.
Descriere: |
Troleibuz Roman 112E in anul 1986, pe Bulevardul Regina Elisabeta in fata la Universitatea Bucuresti. |
|
Mărime fișier: |
98.98 kb |
Vizualizat: |
de 22510 ori |
|
Descriere: |
Troleibuz Roman 112E si autobuz Ikarus 260 pe Bulevardul Nicolae Balcescu, anul 1977 |
|
Mărime fișier: |
74.17 kb |
Vizualizat: |
de 22505 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
ADK
Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 702 Locație: Buzau
|
Trimis: Mar 30 Apr 2019 21:20:59 Titlul subiectului: |
200580 |
|
Troleibuzul #5170 în linia 94, probabil anii '70.
Fotografia am găsit-o în Tribuna RATB-iștilor.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
124.45 kb |
Vizualizat: |
de 17617 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
FBW58
Data înscrierii: 15/Dec/2006 Ultima vizita: 01/Iun/2021 Mesaje: 322 Locație: Brasov
|
Trimis: Mie 05 Iun 2019 07:44:43 Titlul subiectului: |
201066 |
|
Cateva clarificari. Aceste troleibuze si varianta lor de autobuz se numeau ROMAN pentru ca erau licente MAN produse in Romania. (ROmanian MAN). De aici si denumirea. La fel s-a intamplat si cu autocamioanele fabricate la Brasov. Inainte de asta s-au numit TV (Tudot Vladimirescu) autobuzele si troleibuzele iar SR (Steagu Rosu) camioanele.
|
|
Sus |
|
|
virgilius
Data înscrierii: 21/Noi/2006 Ultima vizita: 18/Iun/2023 Mesaje: 316 Locație: Constanta
|
Trimis: Joi 06 Iun 2019 08:04:42 Titlul subiectului: |
201076 |
|
Pai si daca se numeau ROMAN 112E, de ce scria pe grila frontala DAC 112 ?
|
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Joi 06 Iun 2019 10:47:30 Titlul subiectului: |
201077 |
|
Decizia avea un substrat politic, numarul modificarilor aduse unui proiect era justificarea pentru a-l declara in afara licentei! Astfel, DAC a fost prezentat ca un proiect autentic, original romanesc, fara nici o legatura cu lumea exterioara, era materializarea revolutiei culturale proletare, descatusarea geniului creator autohton.
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Mar 20 Aug 2019 09:40:26 Titlul subiectului: |
202215 |
|
Daca era sub licenta, era Roman (inclusiv cele Saviem, care au venit tot prin MAN).
Troleele nu aveau motor MAN, ci autohton, asa ca nu aveau voie sa le numeasca Roman, si au fost numite DAC (adica, DAC si Roman )
Oficial erau DAC Romania ca marca, renuntandu-se la Romania pentru modelele DAC de dupa 79.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Joi 07 Noi 2019 22:52:33 Titlul subiectului: |
203890 |
|
Mi-aduc aminte prin anul 1985 ca existau si troleibuze Roman de marfa! Daca nu ma insel puteau circula si pe acumulatori: oare poate da cineva detalii sau era doar sunt doar ”amintiri inselatoare”?
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Vin 08 Noi 2019 00:08:35 Titlul subiectului: |
203891 |
|
Au existat troleibuzele de marfa, cu plecare din Berceni si de la bd. Muncii spre pietele Amzei, Unirii, Moghioros, Matache, pe langa ele erau si tramvaiele de marfa. Ssrviciul de transport electric de marfa a fost introdus (re-introdus, deoarece in anii 40-50 au mai existat initiative dar numai cu tramvaie de marfa) din anul 1982, troleibuzele au fost introduse din 1984 si nu stiu daca s-a mai continuat dupa 1987.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Vin 08 Noi 2019 16:43:16 Titlul subiectului: |
203912 |
|
Multumesc mult, nu stiu daca s-a mai discutat undeva acest aspect pe forum. Ma bucur ca nu sunt ”amintiri inselatoare”, eu avand atunci 6 ani! Oare se gasesc poze cu un astfel de troleibuz? Ele au fost transformate din troleibuze de persoane sau au existat si troleibuze speciale pentru marfa? Intr-adevar circulau si fara retea? Eu parca asa mi aduc aminte!
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Mar 12 Noi 2019 22:05:30 Titlul subiectului: |
203947 |
|
radu a scris: | Multumesc mult, nu stiu daca s-a mai discutat undeva acest aspect pe forum. Ma bucur ca nu sunt ”amintiri inselatoare”, eu avand atunci 6 ani! Oare se gasesc poze cu un astfel de troleibuz? Ele au fost transformate din troleibuze de persoane sau au existat si troleibuze speciale pentru marfa? Intr-adevar circulau si fara retea? Eu parca asa mi aduc aminte! |
Da, erau si le-am vazut si eu la inceputul anilor 90 in cartierul Pajura (nu tin minte ce aduceau dar dadeau cu spatele la alimentara) si trebuia sa mearge pe baterii, ca reteaua nu ajunge la banda de aprovizionare, nici atat cand dadea cu spatele pana la cladire. Deci nu te inseli.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Joi 14 Noi 2019 11:40:53 Titlul subiectului: |
203966 |
|
Au existat cel puțin 17 troleibuze modificate pentru transport de marfă, numerotate de la 01 la 17. Nu am văzut număr mai mare, dar e posibil să fi fost mai multe.
În afară de acestea, au fost cel puțin 4 troleibuze normale, modificate doar la interior (de fapt, cred că nu mai aveau scaune, nu știu alte detalii despre interior) și aveau gratii la ferestre. Dintre ele l-am văzut doar pe 5132 și într'un "document de largă circulație pe forumuri", apare și numărul 5087. 4 dintre aceste troleibuze au ajuns la Iași tot ca troleibuze de marfă, dar de multe ori circulau și cu călători pe "curse de convenție" de la fabrici mari (CUG &c).
Există fotografii cu troleibuzul 01 pe forumuri, cred că și aici, dar nu găsesc acum un link.
|
|
Sus |
|
|
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 138 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 14 Noi 2019 15:29:59 Titlul subiectului: |
203972 |
|
Referitor la troleibuzele de marfă, faceți câteva confuzii.
În intervalul 1984-1986, la Atelierele Centrale ITB, au fost modificate 17 troleibuze DAC 112E, pentru ''transport materiale'' și ''transport tehnologic'', folosite numai pentru nevoile interne ale ITB.
De asemenea, un singur troleibuz DAC 112E a fost modificat în 1986, în ''troleibuz laborator'' pentru verificarea cablurilor aeriene de alimentare și a macazelor.
Toate aceste 17 troleibuze au suferit modificări importante:
-Scurtarea consolei spate cu 480 mm și realizarea ușilor rabatabile duble de acces în spate;
-Realizarea ușilor de acces glisante laterale, numai pe partea dreaptă a caroseriei la primul exemplar, 01, pe ambele părți ale caroseriei la celelalte.
-Mutarea lăzii de contactori din consola spate, în spatele postului de conducere, logitudinal, acest lucru implicând realizarea unui nou tunel de cabluri și rearanjarea cablurilor existente de pe acoperiș.
-Echiparea cu baterii suplimentare ce permiteau deplasarea autonomă pe distanțe scurte, 500-1000 metri, în funcție de încărcătură.
Troleibuzul laborator a căpătat o ușă dublă rabatabilă de acces în spate, aceasta având ferestre și la partea inferioară.
De asemenea, a fost mutată lada de contactori și a fost echipat cu baterii suplimentare pentru deplasare autonomă.
Troleibuzele de transport marfă erau, așa cum spune și @Trix, normale, fără modificări, dar fără scaune. Au fost puse în circulație cu 2 ani mai înainte, începând cu 1982.
|
|
Sus |
|
|
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 138 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 14 Noi 2019 15:33:35 Titlul subiectului: |
203973 |
|
1982-1983.
Troleibuzele de marfă.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
109.59 kb |
Vizualizat: |
de 15740 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
111.33 kb |
Vizualizat: |
de 15740 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
112.46 kb |
Vizualizat: |
de 15740 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
111.62 kb |
Vizualizat: |
de 15740 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 138 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 14 Noi 2019 15:35:26 Titlul subiectului: |
203974 |
|
1983.
Troleibuz de școală.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
114.99 kb |
Vizualizat: |
de 15739 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
110.73 kb |
Vizualizat: |
de 15739 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 138 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 14 Noi 2019 15:38:54 Titlul subiectului: |
203975 |
|
1984.
Troleibuzul № 01, transport materiale.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
101.89 kb |
Vizualizat: |
de 15738 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.44 kb |
Vizualizat: |
de 15738 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
230.95 kb |
Vizualizat: |
de 15738 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 138 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 14 Noi 2019 15:43:12 Titlul subiectului: |
203976 |
|
1985.
Troleibuzul № 02, transport materiale/tehnologic.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
98.96 kb |
Vizualizat: |
de 15737 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
103.44 kb |
Vizualizat: |
de 15737 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 138 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 14 Noi 2019 15:45:42 Titlul subiectului: |
203977 |
|
1985.
Troleibuzele № 03-07, transport materiale/tehnologic.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
101.18 kb |
Vizualizat: |
de 15736 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
100.45 kb |
Vizualizat: |
de 15736 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 138 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 14 Noi 2019 15:48:36 Titlul subiectului: |
203978 |
|
1985.
Troleibuzele № 08-15, transport materiale/tehnologic.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
103.39 kb |
Vizualizat: |
de 15735 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
102.83 kb |
Vizualizat: |
de 15735 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 138 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 14 Noi 2019 15:51:13 Titlul subiectului: |
203979 |
|
1986.
Troleibuzul laborator.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
108.96 kb |
Vizualizat: |
de 15733 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.21 kb |
Vizualizat: |
de 15733 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
106.45 kb |
Vizualizat: |
de 15733 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.08 kb |
Vizualizat: |
de 15733 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|