Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Traseele de tramvai in toamna lui 1992

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Sep/2018
Mesaje: 1737
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 13 Mar 2007 16:23:59    Titlul subiectului: *Traseele de tramvai in toamna lui 1992 77443

In toamna lui 1992 soseam la Bucuresti in anul intai de facultate; pentru a ma familiariza putin cu orasul am calatorit atunci cu toate tramvaiele si reteaua de atunci mi s-a intiparit bine in minte; iata deci ce trasee erau acum 14 ani si jumatate (cand mentionez 'neschimbat' e vorba de varianta normala din zilele noastre, chiar daca acum ea nu mai exista temporar - cum ar fi 12 sau 34, momentan scoase sau ciuntite):

1 - neschimbat
2 - Cartierul 16 Februarie - Depoul Alexandria; a fost suspendat acum cativa ani
3 - Vasile Parvan (cap 20/35) - Piata Presei; la intersectia 1 Mai - Averescu facea dreapta pe un macaz care nu mai exista acum; frecventa foarte slaba
4 - nu exista; se va infiinta doar peste cativa ani
5 - era doar ramura spre Baneasa a traseului actual; intorcea pe o bucla care nu mai exista azi, undeva langa Sf. Gheorghe (dar NU in bucla de la Sf. Gheorghe)
7 - CFR Progresu - Sura Mare
8 - Zetarilor - Depoul Militari via Ghencea; acum nu se mai poate datorita inexistentei macazului la intersectia Timisoara cu Brasov
9 - IMGB - Gara Basarab; folosea o bucata de linie ce s-a desfiintat candva in a doua jumatate a anilor 90: de la metrou Depou IMGB de-a lungul sos. Berceni pana la intersectia cu Ion Iriceanu unde facea dreapta si intalnea linia de la Romprim; frecventa scazuta comparativ cu 'colegul de cap de linie' 12
11 - Cartierul 16 Februarie - Romprim
12 - neschimbat
14 - neschimbat
15 - diferea mult fata de traseul actual. Pleca de la Depoul Alexandria, facea dreapta la Trafic Greu (acum macazul nu mai exista), continua inainte pe str. C-tin Istrati (nici acest macaz nu mai exista), iesea la restaurantul Budapesta, pasajul Marasesti si mergea pana la RATB Titan
16 - era doar ramura spre Pipera a traseului actual; intorcea ca si 5 pe o bucla actualmente desfiintata undeva langa Sf. Gheorghe
17 - neschimbat (nu mai tin minte daca in sud intorcea la Sura Mare sau la CFR Progresu; parca ultima e varianta corecta)
18 - un traseu ciudat: avea capatul intr-o bucla la Pta Rahova ce acum nu mai exista; mergea pe sos. Alexandriei, dreapta la Trafic Greu, apoi Sura Mare si capatul la CFR Progresu
19 - Sura Mare - RATB Titan via liceul Sincai; pe atunci nu exista nici linia din fata Mall-ului nici varianta pe bd. 1 Decembrie
20 - neschimbat
21 - neschimbat
23 - de la Zetarilor mergea ca si 8-ul pana la intersectia cu Cal. Rahovei apoi inainte pe linia lui 32 pana la str. 11 Iunie (o statie inainte de Pta. Unirii) unde facea dreapta, trecea pe la Budapesta, pasaj Marasesti, Dristor si intorcea la Faur Poarta 4
24 - intorcea in bucla de la General Berthelot; din ea au mai ramas cateva portiuni de sina
27 - o linie naveta ce mergea de la RATB Titan pana la Dristor, unde facea dreapta pe linia lui 34 si se intorcea prin linia de un singur sens pe Str. Dristorului (linia mai exista si azi dar nu e folosita in mod curent)
28 - Granitul - Fabrica de Cabluri Electrice (parca); va mai rezista doar cativa ani
29 - CFR Progresul - Jilava; la fel ca si 28 va mai rezista doar vreo cativa ani, pana prin 95-96
30 - pleca de la RATB Alexandria si dubla pe 32 pana cu o statie inainte de capat (11 Iunie) unde facea dreapta si mergea impreuna cu 23 pe la Budapesta, Marasesti si intorcea pe Str. Dristorului impreuna cu 27, 46 si 50
32 - neschimbat
33 - ramura de est a actualului 5; intorcea la Sf. Gheorghe si Granitul; la fel ca si 14 doar ca o lua pe la Iancului
34 - neschimbat
35 - neschimbat
36 - neschimbat
37 - RATB Alexandria - Vasile Parvan via Grozavesti - Gara de Nord; venea destul de rar
39 - Zetarilor - Sura Mare prin soseaua Progresu; singura linie ce pleca spre est de la Zetarilor (23 pleca spre nord ca si 8-ul)
40 - ramura de est a actualului 16; intorcea ca si azi la Sf. Gheorghe si mergea pana la Republica; linia pe bd. 1 Decembrie 1918 nu exista atunci
41 - neschimbat
42 - avea traseu comun cu 41 de la Piatra Presei pana la Bd. Timisoara; aici facea dreapta si mergea comun cu 8 si 35 pana la Urbis (cateva statii inainte de Depoul Militari) unde avea un capat doar pentru el
43 - o combinatie ciudata de 14 si 33; pleca de la Granitul, mergea la dus ca 33-ul pana la intersectia de la Traian si se intorcea ca 14-le; un fel de linie fantoma, circula rar.
44 - neschimbat
45 - Mezes - General Berthlot
46 - nu avea ABSOLUT nici o legatura cu actualul 46. Pleca de la IMGB (comun cu linia 9), la pta. Sudului facea dreapta ca 34 si intorcea pe str. Dristorului comun cu 27, 30 si 50
47, 48 - doua linii asemanatoare. Plecau impreuna de la CET Vest, mergeau pana la intersectia Brasov cu Timisoara unde se desparteau: una o lua inainte si facea bucla Razoare - cal. 13 Septembrie - Ghencea iar cealalta facea aceeasi bucla in sens invers. Frecventa era catastrofala pe ambele linii.
50 - o linie ajutatoare pentru 23; pleca de la Faur Poarta 4 si intorcea pe str. Dristorului
52 - mergea de la Baicului (gara de Est) la Gara de Nord (sau G-ral Berthelot? nu mai stiu)

Cateva curiozitati legate de reteaua de atunci:
- segmentul de retea pe Calea Rahovei intre Ferentari si Trafic Greu (o statie) era cel mai aglomerat din retea cu 8 linii: 2, 8, 15, 18, 23, 30, 32, 37
- reteaua pe bd. 1 Decembrie nu exista inca - nici segmentul de la actuala linie a lui 16 pana la Faur Poarta 4 si nici segmentul ce iese in bd. Pallady; exista doar portiunea de o statie folosita si astazi de linia 23 (atunci era si linia 50)
- inca exista linia spre IMGB, folosita de 9 si 46
- liniile preorasenesti 28 si 29
- la G-ral Berthelot intorceau inca 24, 45 (si parca 52)
- bucla de intoarcere de pe str. Dristorului cu 23, 27, 46 si 50

In ceea ce priveste parcul Rathgeber-urile si Duewag-urile nu venisera inca asa ca existau doar trei tipuri: VxA, Tatra si EP. Liniile erau impartite asa:

Tatra: 3, 8, 35, 42, 47, 48
EP: 5, 16, 20, 24, 44, 45, 52
VxA: 1, 2, 7, 9, 11, 12, 14, 15, 17, 18, 19, 21, 23, 27, 28, 29, 30, 32, 33, 34, 36, 37, 39, 40, 41, 43, 46, 50


Ultima modificare efectuată de către stfp la Mar 13 Mar 2007 20:57:35, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 13/Aug/2018
Mesaje: 1103
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mar 13 Mar 2007 20:46:50    Titlul subiectului: 77447

46 prezentat mai sus a devenit mai tarziu 51, dupa ce 46 a fost modificat.
52 a circulat la General Berthlot pana aproape de desfiintarea liniei, avand capat comun acolo cu 24 si 45. Ulterior a fost scurtat la gara. Cel putin in 1998, 52 inca intorcea la Berhlot.
5 intorcea dela Sf.Gheorghe pe alta strada, in prezent cu sens unic (cred ca Paleologu + Mintuleasa). Nu stiu sigur daca 16 intorcea invers (intra pe Paleologu + Mintuleasa si ajungea apoi la Sf.Gheorge). 5 si 16 nu intrau in bucla dela Sf.Gheorghe, din cate imi amintesc.
In 1995 am trecut de multe ori prin zona Pantelimon - sos.Catelu. Linia inca era, dar nu-mi amintesc sigur daca am si vazut un V3A pe acolo. Linia oricum inca era. 29 se pregatea de disparitie. Stiu ca in 1991 sau 1992 au fost niste incidente pe linia aceea, dar probabil ca principala cauza de disparitie a fost ca linia nu mai era rentabila.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Sep/2018
Mesaje: 1737
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 13 Mar 2007 20:55:58    Titlul subiectului: 77449

Da, probabil lipsa de rentabilitate a omorat 29-le. Candva prin 1994 sau poate 1995 am parcurs toata linia intr-o zi de lucru. Din cei cativa oameni care am plecat de la CFR Progresu spre ultimele statii am ramas singurul in ditamai V3A-ul. Nu zic ca o fi fost asa tot timpul dar totusi un tramvai gol-golut, chiar si doar in anumite perioade ale zilei, nu se merita.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 13/Aug/2018
Mesaje: 1103
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mar 13 Mar 2007 22:28:37    Titlul subiectului: 77453

Diverse aspecte privind reteaua de tramvaie in 1992:
16.01 52 Str.Baicului – Str.G-ral Berthelot
05.02 34 scurtat la Gara de Nord (dela Basarab ?)
08.02 31 prelungit de la P-ța Iancului la Str.Lizeanu
15.02 30 Dep.Alexandria – Str.Baba Novac
08.03 mod. 52 de la Str.Lizeanu pe Șos.Mihai Bravu spre Baicului
01.06 mod. 47, 48 modificat la CET Vest Militari

31.12.: 844 (672 vagoane, 172 remorci): V3A: 321, T4R: 130, EP/V3A: 172, V2A: 49
remorci: EP/V3A: 92, V12/V3A: 80

In realitate, o parte din EP/V3A+remorci erau retrase din circulatie cu mult inainte, dar oficial au fost casate de abia in 1995, cand au aparut si vagoanele utilitare EP.
4013 inca mai circula in 1992.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Sep/2018
Mesaje: 6190
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 14 Mar 2007 09:04:06    Titlul subiectului: Re: Traseele de tramvai in toamna lui 1992 77461

stfp a scris:
5 - . . . intorcea pe o bucla care nu mai exista azi, undeva langa Sf. Gheorghe (dar NU in bucla de la Sf. Gheorghe)
16 - . . . intorcea ca si 5 pe o bucla actualmente desfiintata undeva langa Sf. Gheorghe
Mai există și în prezent acea linie folosită de fostele linii 5 și 16. Sunt la locul lor atât linia cât și rețeaua. Legenda spune că linia aia a avut "neșansa" să treacă pe lângă casa unui grangur din sau cu pile în Primărie, așa că omul a făcut ce era de făcut pentru a fi interzisă circulația tramvaielor pe linia respectivă. Am impresia că au fost înlăturate doar macazele de acces pe acea linie, cel puțin cel de pe Calea Călărașilor.
stfp5 a scris:
42 - avea traseu comun cu 41 de la Piatra Presei pana la Bd. Timisoara; aici facea dreapta si mergea comun cu 8 si 35 pana la Urbis (cateva statii inainte de Depoul Militari) unde avea un capat doar pentru el
Eu îmi aduc aminte că 42-ul, operat cu cupluri de Tatre, întorcea în bucla (existentă și acum) de pe bulevardul Expoziției, comun cu liniile 6 și 31, operate cu Ep-uri. A existat și un 42 scurtat la Piața Presei? Apropo, într-o vreme și 41 a întors la Expoziției...


STATII-08318.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  21.78 kb
 Vizualizat:  de 13124 ori

STATII-08318.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 13/Aug/2018
Mesaje: 1103
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mie 14 Mar 2007 10:53:33    Titlul subiectului: 77464

Linia de pe Paleologu(?) a fost desfiintata printre altele ca urmare a introducerii sensului unic pe acea strada. Dincolo de intersectia dela Armeneasca, tramvaiele merg foarte incet, existand indicatoare de limitare la 10 km/h. Cred ca toata zona e asa, datorita faptului ca de multe cladiri vom scapa la urmatorul cutremur, poate si a respectivului "grangur" dela primarie, daca din vina lui s'a desfiintat tramvaiul acolo. Oricum, linia aceea era o ramasita a vechii retele care traversa Piata Unirii. Singurul scop al existentei ei era intoarcerea lui 5 si 16. Nu cred ca 21 a fost deviat pe acolo vreodata, desi par'ca imi amintesc ca mai demult era si un macaz spre Calea Mosilor-directia spre Obor.

41 si 42 aveau capat comun la Piata Presei, actualul 41.

In 1994 am facut greseala sa incerc sa ies dela Piata Chibrit la Piata Presei, dupa indicatiile unei harti mai vechi, care indica pe acolo un tramvai si linia 105. Am mers pe str.Clabucet, cu linia cu macazul dela bd.Mihalache taiat. Am ajuns la Bd.Expozitiei, unde am mers pe linia de tramvai pana aceasta a trecut printr'un gard unde erau masini parcate in fata unei cladri. Tot in zona se aflau fire aproape cazute ale fostei linii de troleibuz 81. Am mers asa pana la Piata Presei, printre TIR'uri de unde puteai cumpara orice la preturi mici (turcesti ??). La intersectia dela Piata Presei exista atunci varianta de pe bd.Marasti spre Piata Presei (41, 42) si spre bd.Expozitiei (nefolosit). La fel, exista linie dinspre Expozitiei spre capatul din Piata Presei.

Prin 1996 sau '97 am mers pe acolo si deja disparusera gardurile si parcarile pe linia de tramvai si aparuse rondul din Bd.Expozitiei, dar linia era inca nefolosita. S'a modernizat toata linia pana la Piata Presei, dar 41 si 42 inca mai aveau traseu comun pe acea portiune.

Mai tarziu (16/07/1997 dupa unele surse) a aparut linia 6. Bd.Expozitiei - bd. 1 Mai (Mihalache) - Gara de Nord si mai tarziu linia 31 (oarecum actualul 42??). Acestea aveau capatul in rondul dela bd.Expozitiei. Mai tarziu, linia 42 a fost mutata dinspre Marasti pe Expozitiei pana in Rondul acela. Linia dela Piata Presei spre bd. Expozitiei a ramas nefolosita pana la introducerea metroului basesc, cand a fost desfiintata linia dinspre Marasti spre Expozitiei, iar 42 a fost mutat pe traseul actual.

Linia dinspre Bucurestii Noi pe Clabucet + Expozitiei a fost (re)-introdusa odata cu aparitia metroului basesc, pentru a asigura retragerea acestuia, dar si a vagoanelor liniei 42 la depou. Am vazut odata acolo si un tramvai de scoala care a intors in "bucla" dela capatul lui 300 inapoi pe bd. Expozitiei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Sep/2018
Mesaje: 1737
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 14 Mar 2007 12:16:46    Titlul subiectului: Re: Traseele de tramvai in toamna lui 1992 77467

Catalin Ghita a scris:

Eu îmi aduc aminte că 42-ul, operat cu cupluri de Tatre, întorcea în bucla (existentă și acum) de pe bulevardul Expoziției, comun cu liniile 6 și 31, operate cu Ep-uri.
Asta se va intampla doar cativa ani mai tarziu; in 1992 nu exista nici 6 nici 31.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 21/Sep/2018
Mesaje: 942
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 01 Iul 2007 14:43:13    Titlul subiectului: 79968

In 1992 tramvaiul 17 mai mergea la C.F.R. Progresul.
5 întorcea așa: Str. Paleologu - Str. Mântuleasa - Bd. Cornliu Coposu - Sf. Vineri - Bis. Cavafii Vechi - Cal. Moșilor.
16 încă intra pe bucla de la Sf. Gheorghe. După 1995-1996 până în 1997 a întors comun cu 5.

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Admin
Administrator/Moderator FORUM


Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Sep/2018
Mesaje: 557

MesajTrimis: Vin 28 Noi 2008 00:06:06    Titlul subiectului: 101793

Am refacut situatia traseelor din 1992 ca schita in site-ul cu retele; se gaseste la adresa http://retele.tramclub.org/B.html .
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite un mesaj Vizitează site-ul autorului
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 21/Sep/2018
Mesaje: 942
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 28 Noi 2008 00:44:08    Titlul subiectului: 101794

În 1992 1 încă mai întorcea la defuncta "Helitube".
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Eric



Data înscrierii: 18/Aug/2009
Ultima vizita: 31/Aug/2009
Mesaje: 2
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 19 Aug 2009 02:53:36    Titlul subiectului: Re: *Traseele de tramvai in toamna lui 1992 115626

stfp a scris:
4 - nu exista; se va infiinta doar peste cativa ani
Tramvaiul 4 in anii 80 pleca din Colentina, facea dreapta pe str. Turmelor, str. Reinvierii, str. Lizeanu, apoi iesea in sos. Stefan cel Mare. Nu mai stiu daca a fost desfiintat inainte de 1990 sau la scurt timp dupa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 20/Mar/2018
Mesaje: 346
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Mie 19 Aug 2009 13:14:04    Titlul subiectului: Re: *Traseele de tramvai in toamna lui 1992 115654

Eric a scris:
stfp a scris:
4 - nu exista; se va infiinta doar peste cativa ani
Tramvaiul 4 in anii 80 pleca din Colentina, facea dreapta pe str. Turmelor, str. Reinvierii, str. Lizeanu, apoi iesea in sos. Stefan cel Mare. Nu mai stiu daca a fost desfiintat inainte de 1990 sau la scurt timp dupa.
Pe linia 4 circulau vagoane ale Depoului Colentina. Erau de regula 9 vagoane pe linie, insa in clipa cand s-a desfiintat, mai circulau numai 5 vagoane pe traseu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Istoricul transportului bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community