Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele Mercedes Citaro din prima serie
Du-te la pagina 1, 2, 3 ... 17, 18, 19  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Vin 21 Oct 2005 12:58:22    Titlul subiectului: Citaro 55207

http://www.romanialibera.ro/editie/index.php?url=articol&tabel=z20102005&idx=75

Ieri a avut loc deschiderea ofertelor firmelor care au licitat pentru vanzarea a 500 de autobuze pentru transportul in comun. Din cele 37 de firme care au cumparat caietul de sarcini doar patru au depus oferte si doua au fost acceptate. Responsabilii cu transporturile din Primaria Capitalei au deschis ieri ofertele celor doua firme: Evobus Gmbh din Germania si Iris Bus din Franta, care au prezentat mai multe oferte de pret, in functie de criteriile solicitate de primarie. Astfel, pretul pentru cele 500 de autobuze cu plata la livrare a fost de 333 milioane RON la Evobus si 344 milioane RON la Iris Bus, in timp ce la plata in rate si leasing sumele s-au situat intre 341 milioane si 421 milioane RON. Cea mai buna oferta din punct de vedere financiar apartine firmei germane care probabil ca va castiga licitatia daca municipalitatea va considera oferta sa cea mai buna. Primaria intentioneaza sa cumpere autobuze ecologice, adaptate pentru accesul persoanelor cu handicap. Rezultatul final al licitatiei urmeaza sa fie anuntat in cel mult o luna.
Cele 500 de autobuze noi vor circula in locul celor uzate, care sunt inca mentinute in trafic din cauza ca RATB nu are cu ce sa le inlocuiasca. "Acesta este unul dintre cele mai importante proiecte. Avem un parc de 1100 de autobuze care au un grad de uzura mare, iar 500 au norma de casare indeplinita si au costuri mari de intretinere. Pana la sfarsitul acestui an speram sa incheiem contractul, iar din primavara viitoare autobuzele sa intre in circulatie", a declarat Gheorghe Aron, directorul general al RATB. Regia ar mai avea nevoie de inca 500 de autobuze pentru a inlocui parcul auto existent. In urmatorii ani conducerea regiei spera sa ajunga sa aiba un parc auto de 1300-1400 de autobuze. O data cu introducerea noilor autobuze, se vor crea noi linii RATB in zonele unde au existat solicitari din partea cetatenilor.
Directorul RATB, Gh. Aron, a anuntat ca regia are in proiect si alte planuri de modernizare a liniilor de tramvai din zona de est a Capitalei, a depourilor si implementarea sistemului de ticketing (n.r. - cu o singura cartela se va putea calatori atat cu mijloacele RATB, cat si cu metroul).
Regia mai urmeaza sa cumpere 50 de tramvaie noi, proiect aprobat deja de consilierii generali.

Din ce am vazut pe site-ul producatorilor la capitolul autobuze noi, sper sa iasa Mercedes castigatoare la licitatie... sunt curios daca si MAZ-u' a depus oferta Laughing

Iar din ce reiese pe site-ul RATB la sectiunea statistici, cele 500 autobuze cu norma de casare indeplinita ar fi DAC-urile si Ikarusurile

http://www.jurnalul.ro/articol_38893/licitatie___200.000_de_euro__un_autobuz_modern.html

despre autobuze...

"Intentionam sa facem o achizitie dupa un principiu, acela al creditului furnizor, pe care il solicit de la producatorii de astfel de mijloace de transport in conditiile in care asamblarea sa se faca in unitatile pe care RATB-ul le detine", a precizat primarul general, Adriean Videanu.

Interesant.. asta ar insemna ca autobuzele sa iasa pt prima data direct de pe poarta RATB Titan?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TsE



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 02/Oct/2019
Mesaje: 44
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Lun 24 Oct 2005 21:48:21    Titlul subiectului: 55264

Regula impusa de UE este ca la fiecare 5 vehicule unul sa aiba rampa de urcare pt. handicapati.
Deci vor trebui sa umble inserate printre celelalte autobuze, pe (aproape) toate liniile. Cred ca treaba cu centrul va fi doar la inceput, apoi se va generaliza. Si cred ca vor sta in 2 autobaze, exclusiv.
Preturile "cash" sunt comparabile. Si despre ofertele de leasing nu m-a lamurit inca nici un ziar.
Irisbus sunt la Cluj si Citaro la Timisoara. Ceva referinte de pe-acolo?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
sdanescu



Data înscrierii: 26/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Ian/2023
Mesaje: 39
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Mar 25 Oct 2005 10:45:11    Titlul subiectului: 55267

Daca se va alege firma Evobus (Mercedes), modelul va fi Citaro. In reportajul despre licitatia pentru autobuzele din Bucuresti difuzat la stirile antenei 3 se spunea clar de Citaro. In toate marile orase europene se utilizeaza Citaro si nu Conecto in mare masura si datorita directivelor UE. Din cate am inteles e posibil ca in scurt timp toata productia Evobus Mercedes sa se realizeze in Turcia, motivele stiindu-le si voi. Atata vreme cat pe produse va exista logoul Mercedes, cred ca va exista si o garantie a calitatii. Chiar si MAN-urile din Ploiesti sunt fabricate tot in Turcia si acestea avand podea inalta (fiind aceeasi generatie cu Conecto).
In Timisoara sunt intr-adevar MB Conecto. Nu sunt prea grozave, insa probabil ca la caietul de sarcini prezentat au fost o alegere convenabila. Si in Oradea si in Brasov sunt Conecto. Diferenta celor din Timisoara comparativ cu acestea consta in sistemul de afisare electronica a liniilor, si existenta instalatiei de climatizare (plus o instalatie de pornire la rece).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Joi 15 Dec 2005 16:16:19    Titlul subiectului: ukuyk 56786

Articol din Ziua: http://www.ziua.net/display.php?id=190350&data=2005-12-15&kword=autobuz
RATB merge cu Mercedes
Primaria Capitalei va achizitiona 500 de autobuze de la reprezentantul Mercedes Benz, castigatorul licitatiei organizate de Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB). Comisia de licitatie a municipalitatii a decis ca firma Evo Bus GmbH (reprezentant Mercedes Benz) sa fie desemnata castigatoare in fata societatii Iris Bus (dealer Iveco), principalul criteriu de departajare fiind pretul, avand in vedere ca ofertele tehnice erau relativ asemanatoare. Videanu a anuntat, ieri, ca a semnat decizia privind rezultatul licitatiei, care va fi comunicata oficial participantilor la licitatie. Dintre cele 27 de firme care au cumparat caietele de sarcini, doar patru societati au adus oferte, iar doua dintre acestea au fost eliminate din cursa, pentru ca adusesera ofertele dupa termenul legal. Evo Bus GmbH, reprezentantul Mercedes Benz, a prezentat o oferta in care valoarea autobuzelor achizitionate in rate (341 milioane de lei) era egala cu cea a masinilor care ar fi fost luate in leasing. Dupa semnarea contractului, primul autobuz va ajunge in Bucuresti la primavara, iar ultimul va trebui sa ajunga in autobaza RATB cel mai tarziu in decembrie 2007. (M.S.)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cosmin4tm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Noi/2023
Mesaje: 198
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Sâm 17 Dec 2005 19:14:38    Titlul subiectului: mer 56867

500 de autobuze germane pentru Capitala

"Licitatia pentru furnizarea catre Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) a 500 de autobuze a fost castigata de firma Evo Bus Germania, reprezentanta a Mercedes Benz, in defavoarea societatii franceze Iris Bus (dealer Iveco).

Dupa mai bine de o luna de deliberari, comisia a anuntat ca departajarea s-a facut in functie de pret, avand in vedere ca ofertele tehnice erau relativ asemanatoare. Firma germana a prezentat o oferta in care valoarea autobuzelor achizitionate in rate (341 milioane de lei) era egala cu cea a masinilor care ar fi fost luate in leasing, in timp ce reprezentanta Iveco ceruse 385 milioane de lei pentru autobuze livrate cu plata in rate si 421 de milioane de lei pentru cele in leasing. Primul autobuz va ajunge in Bucuresti la primavara, iar ultimul va trebui sa ajunga in autobaza RATB cel mai tarziu in decembrie 2007. Acestea promit a fi ecologice si dotate cu rampe de acces pentru persoanele cu dizabilitati.

Decizia a fost deja semnata de primarul Capitalei, Adriean Videanu, si va fi comunicata oficial participantilor la licitatie."

Era si cazul...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Sâm 17 Dec 2005 20:20:34    Titlul subiectului: 56868

O realizare buna a primariei capitalei. Din pretul mentionat acolo, rezulta un pret de aproximativ 190000€/autobuz, la un curs de 3.6 RON/€. Deci pretul este mai mic decat al unui MAZ, cel putin cel de la Iasi, care a costat 200000, iar calitatea fata de Mercedes e ca intre Oltcit si Volkswagen, de exemplu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 176
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 23 Dec 2005 23:09:53    Titlul subiectului: 57075

Astazi 23.12.2005 la stirile PROTV a fost difuzat un reportaj cu noul autobuz bucurestean care este Mercedes Citaro . Municipalitatea a primit primul autobuz care a fost scos la o demonstratie pe strazile capitalei plimbandu-i pe edili.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihai565



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2015
Mesaje: 61
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 24 Dec 2005 00:59:27    Titlul subiectului: hhh 57080

Si ai auzit ca sunt cu cartela magnetica....Autobuzele vin in vara si sunt vreo 400 primul se afla la autobaza Obreja, aviz celor care vor sa faca poze!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 24 Dec 2005 23:49:23    Titlul subiectului: 57091

Dar nu înțeleg de ce UE cere ca și ușa 3 să fie low-floor...că oricum, scaunul cu rotile nu încape pe acolo.
Măcar MB Citaro au motor vertical (nu?), nu ca Maz care, deși au dulapul acolo, au motorul orizontal.
Din punct de veder estetic, dulapul ăla din spate nu prea se încadrează în decor... puteau să pună motorul orizontal, în partea din spate a autobuzlui (și nu ar mai fi fos low-floor la ușa 3). Rampa e foarte bună... dar, probabil, în buna tradiție a RATB-ului, la prima cursă (sau, cel mai târziu, la prima reparație curentă) o vor demonta. Așa au făcut și cu cele 2 Autodromo (troleibuzul #7460 și autobuzul #9Cool iar V3A #008 are o rampă care poate fi deschisă doar de vatman, cu ajutorul unei chei speciale (ceea ce înseamnă că tramvaiul ar face întârziere mare...)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
bonekamp



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Ian/2024
Mesaje: 133
Locație: Roma (Italia)

MesajTrimis: Dum 25 Dec 2005 03:13:33    Titlul subiectului: 57093

Care este problema dulapului din spate?
Carucioarele in Mercedes Citaro au un loc la usa din mijoc cu blocaje, centuri de sicuranta si cu buton de prenotare a statiei pe bara de jos accessibila de pe scaun.
Geamul din spate e aproape inexistent, dar va asigur ca este doar o chestie de obisnuinta cu acest aspect.
Citaro are acelasi sistem de suspensii hidraulice care se lasa jos cind motorul este in stand-by sau oprit.
Sistemul rampei de acces este spectaculos si functioneaza la minune.
Inaltarea podelei la spate cel putin aici in Rroma este prezenta doar pe MAN-uri care au doar doua usi (una in fata si una la mijloc).
Rampa de acces este actionabila, cel putin aici, cu un buton de catre sofer din cabina. Oricum, actionarea ei si aici cere ceva timp cam in jur de 2/3 min pentru deschidere si la fel pentru inchidere.

_________________
"sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Lun 26 Dec 2005 16:30:32    Titlul subiectului: grg 57123

Autobuzul Mercedes Citaro respectiv e la autobaza Obregia, e gri/argintiu, si inca are numar de UE.. bine ca era relativ aproape de geam, ca altfel nu il vedeam...
Nu cred ca pot să fac poze, nu cred ca ar iesi ceva... nu se vede in ansamblu, iar ce mi se pare mai interesant (adica interiorul) nu se vede de afara...

Nici numarul de inamtriculare nu as putea sa zic care era, ca nu se distingea exact, decat ca nu era numar de RO... am incercat sa vad daca i-au pus numar de parc, dar daca nici nu are numar de inamtriculare de RO, nu prea cred ca i-au pus
Oricum, ar trebui o zi insorita sa se vada macar un pic din el in poza...
si daca aranjarea scaunelor e cum e in pozele de pe forum, e cam trist... un de simon se descurca mai vine la aglomeratie (are salonul mai larg) decat un DAF...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Lun 26 Dec 2005 18:58:15    Titlul subiectului: 0000 57127

Un articol din Romania Libera de Joi (22.12.2005): (sublinierile si ingrosarile imi apartin)
In 2006, parcul auto al RATB se va innoi cu 400 de autobuze marca Mercedes, care vor fi introduse in circulatie pe mai multe linii, in general in zonele unde soselele sunt bune si nu au prea multe gropi. Municipalitatea a stabilit deja castigatorul licitatiei organizate pentru achizitia de autobuze, iar in prezent se negociaza contractul. Pana la sfarsitul acestui an, conducerea RATB a estimat ca acesta va fi deja semnat. In luna mai 2006, va veni in Capitala primul lot de 50-60 de autobuze noi, care vor fi puse in circulatie o luna mai tarziu. Directorul general al RATB, Gheorghe Aron, a apreciat ca noile autobuze vor deservi o zona extinsa si se vor deplasa pe o suprafata mare a orasului. Ele vor fi dotate cu motoare tip Euro 3 care indeplinesc normele europene in vigoare si sunt ecologice. Autobuzele vor fi adaptate pentru accesul persoanelor cu dizabilitati, avand podeaua joasa. Ele vor fi usor accesibile pentru batrani si copii si vor fi mai silentioase decat cele aflate deja in exploatare. Garantia pentru noile autobuze este de 15 ani si ele vor asigura un confort sporit pasagerilor la deplasarea pe culoar sau statul pe scaune. Un astfel de autobuz costa 180.000 de euro si va fi platit cu banii jos de catre municipalitate. Pe langa cele 400 de autobuze care urmeaza sa fie aduse anul viitor, inca 100 sunt programate sa soseasca in 2007. Pe masura ce vor fi introduse in circulatie noile masini, cele vechi vor fi retrase. Vor avea prioritate la retragere autobuzele care au un grad avansat de uzura si o stare tehnica proasta.
Noile autobuze nu vor mai fi nevoite sa circule cu viteza melcului asa cum se intampla cu cele mai multe dintre cele care functioneaza mai ales in zonele aglomerate si la orele cu trafic intens. Conducerea RATB, cu sprijinul Politiei Rutiere, vrea sa creeze o banda proprie de mers pentru autovehiculele RATB. Aceasta este prima banda de circulatie de pe marile artere, unde de obicei este aglomeratie, iar autobuzele si troleibuzele intarzie din cauza traficului. O banda speciala pentru transportul RATB exista deja pe Bd. Regina Elisabeta, Bd. Unirii, Bd. Iuliu Maniu, dar ea nu este respectata de toti soferii care prefera sa o foloseasca pentru a evita aglomeratia. In acest fel, insa, ingreuneaza circulatia mijloacelor RATB. De aceea, conducerea RATB ar dori aplicarea unor masuri mai drastice pentru cei care nu respecta banda proprie a autobuzelor si troleibuzelor. In plus, ar trebui sanctionati si cei care isi parcheaza masinile pe banda respectiva. Pentru a se fluidiza traficul, alte strazi vor fi supralargite, asa cum se va intampla cu Soseaua Giurgiului.
Achizitionarea noilor autobuze este o prioritate pentru RATB, care este nevoita, in prezent, sa faca fata cererii de transport cu un parc invechit in proportie de peste 50%. Durata normala de viata pentru autobuze si troleibuze este de opt ani, iar pentru tramvaie - 15 ani. Troleibuzele aflate in circulatie acum au un grad de uzura de 70%, iar autobuzele de 90%, cele mai vechi avand deja 20-21 de ani de folosinta. Situatia este ceva mai buna la tramvaie, 300 din cele 500 aflate in circulatie fiind modernizate. Recent, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat achizitionarea a 100 de troleibuze si 50 de tramvaie. "In 2006 se va vedea un salt calitativ care pana acum nu a fost vizibil si vor scadea cheltuielile de exploatare", a declarat Gheorghe Aron, directorul general al RATB.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Lun 26 Dec 2005 19:06:27    Titlul subiectului: 57129

Articol din Romania Libera:
Contractul pentru achizitionarea autobuzelor Mercedes a fost semnat Sambata 24 Decembrie 2005
Primarul Capitalei, Adriean Videanu, directorul general al RATB, Gh. Aron, si reprezentantii firmei EVO BUS au semnat ieri contractul prin care municipalitatea va achizitiona 500 de autobuze marca Mercedes. Germanii au adus la Bucuresti macheta noului tip de autobuze care vor circula prin Capitala din vara anului viitor. Acesta este cel mai popular si mai bine vandut tip de autobuz din Europa, firma respectiva avand vanzari de 30.000 de autovehicule in ultimii cinci ani.
Valoarea contractului semnat de municipalitate este de 94 de milioane de euro, bani care vor fi achitati la livrarea autobuzelor si care provin din emisiunea de obligatiuni a primariei. Prototipul in marime naturala al autobuzului Mercedes va sosi la Bucuresti in luna februarie 2006, iar primul lot de 60 de bucati va ajunge in Capitala in luna iunie. Pana la sfarsitul lui 2006, vor fi cumparate 400 de autobuze, urmand ca in 2007 sa vina si restul de 100.
Primarul Videanu s-a declarat bucuros de incheierea contractului si a apreciat ca cea mai mare problema a Bucurestiului este traficul. Obiectivul municipalitatii este ca bucurestenii sa circule in numar cat mai mare cu mijloacele de transport in comun pentru a se descongestiona traficul. In 2007 se va organiza o noua licitatie pentru achizitia a inca 150 de autobuze care vor circula si in judetul Ilfov, dupa cum a precizat Videanu.


O bucata de stire, din ziarul Ziua de data asta:
Primarul general a afirmat ca anul viitor, in luna februarie, municipalitatea va mai organiza o licitatie pentru achizitia altor 500 de mijloace de transport in comun. El a adaugat ca o parte din traseele RATB vor fi regandite, pentru a nu se mai suprapune cu liniile de metrou.
Un alt articul despre Mertzane, RATB si linia 7 de tramvaie:
http://www.evz.ro/bucuresti/?news_id=207058
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Lun 02 Ian 2006 22:29:05    Titlul subiectului: mmmm 57299

Am facut si niste poze la Citero-u' din autobaza Obregia Smile sau in fine... ce se vede din el




RF_pic 074ac.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  33.25 kb
 Vizualizat:  de 48331 ori

RF_pic 074ac.jpg



RF_pic 074ac.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  33.25 kb
 Vizualizat:  de 48331 ori

RF_pic 074ac.jpg



RF_pic 078aa.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  38.09 kb
 Vizualizat:  de 48331 ori

RF_pic 078aa.jpg




Ultima modificare efectuată de către bercenicity la Lun 02 Ian 2006 22:31:14, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Mar 03 Ian 2006 12:57:18    Titlul subiectului: 57304

Masina asta are aer conditionat: cocoasa de pe acoperis. Nu este LPG/NVG fiindca ar fi fost mult mai mare...

Sper ca aceste Citaro sa aiba de la inceput culoarea standard RATB (cum se vede pe DAFuri si majoritatea de Simonurilor.)

Imi inchipui ca a fost testata masina, inainte de a castiga licitatia. Unde au testat-o: pe soseaua de centura? In comuna Berceni? Trebuia pusa la incercare cateva saptamani pe traseu in Bucuresti, la greu.

Noi o sa primim Citaro de 12m cu trei usi. Exista vreun model fara dulap? La versiunea actuala a Citaro, dulapul este inevitabil, din pacate, fiindca motorul nu este inghesuit (ca la Irisbus Agora si Citelis) in spatele usii 3 :

Doar la Citaro 12m cu doua usi nu este dulap, dar in schimb podeaua este in panta dupa usa 2. Reamintesc ca norma europeana cere podea joasa pt minium usa din fata si din mijloc (ori de la spate daca nu e usa in mijloc).

Mercedes a scos o versiune nitel restilata a Citaro. Am vazut-o numai in versiune 2 usi; poate ca versiunea 3 usi este fara dulap?

Din experienta va spun ca nu se incalzeste mai tare interiorul din cauza motorului. Am calatorit vara cu R312 pariziene, care au toate motorul in spate vertical, si eram rezemat cu spinarea de "perete : nu am simtit nimica. Daca este buna izolatia termica la un Renault 13 ani credeti ca va fi mai proasta la un Citaro nou noutz? La dulap principiul este acelasi, doar ca are doua laturi expuse salonului, fata de una singura cand motorul este in spate.

La Citaro am incercat doar versiunea pariziana, cu motor puternic (fiindca este pt liniile autorutiere), acest motor fiind culcat sub podea, in spate. Am calatorit asezat pe motor si nu am simtit nici o caldura. Sint sigur ca dulap, nedulap, tot bine izolat este.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Mar 03 Ian 2006 13:41:18    Titlul subiectului: 57305

andrei a scris:
Imi inchipui ca a fost testata masina, inainte de a castiga licitatia. Unde au testat-o: pe soseaua de centura? In comuna Berceni? Trebuia pusa la incercare cateva saptamani pe traseu in Bucuresti, la greu.
Ma indoiesc ca a fost testat vre-un vehicul din cele care au ramas in faza finala... din ce am citit prin ziare autobuzul asta ar fi ajuns dupa ce a fost semnat contractul...
Da, am vazut si Citaro cu 3 usi fara dulap in spate... de care om primi? Question
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Manimal



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Apr/2008
Mesaje: 92
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Joi 05 Ian 2006 21:47:33    Titlul subiectului: 57371

Se vede ca baietii de la Mercedes nu se gandesc ca de obicei intr-un autobuz chiar o sa vezi >80 de persoane... asa ca au facut putine geamuri care se deschid... nici nu vreau sa ma gandesc ce o sa fie vara, cand nu o sa fie aer conditionat...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 07 Feb 2006 02:03:32    Titlul subiectului: Autobuzele Mercedes Citaro 15121

Dacă tot veni vorba de capacitate, fișa tehnică a Mercedesului Citaro de 12 m specifică o capacitate de 66 pasageri. E calculată la 5 pasageri pe metru pătrat? Poate fi sporită la 100 pasageri? Cum?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Mar 28 Feb 2006 01:02:45    Titlul subiectului: 58760

Pe site-ul Mercedes apare urmatorul lucru: "Solo-Fahrzeugen vom Typ Mercedes-Benz Citaro aus Mannheimer Produktion", adica, vehicul solo, de tipul Mercedes-Benz Citaro de productie din Mannheim! Cu alte cuvinte Bucurestenii au marele noroc de a avea autobuze nemtesti 100%. Sper ca R.A.T.B.-ul va avea grija de ele. Tot aici apare ca 400 de autobuze trebuie livrate in acest an, restul de 100 de buc. pana la mijlocul anului 2007.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
weeping_eye
Vizitator






MesajTrimis: Mar 28 Feb 2006 10:38:25    Titlul subiectului: 58761

Cred ca inertia e destul de mare aici pe forum pentru a mai putea fi convins cineva ca MB Citaro e potrivit pentru RATB! Dulap in spate, incalzire din cauza motorului, geamuri care nu se deschid, fabricatie in Turcia - toate astea sint motive invocate de diversi forumisti probabil doar de placerea de a-si strica ziua in care vor vedea aceste autobuze pe strada.
Nu sint un fan Mercedes, dar meseria mi-a permis sa vad anumite aspecte ale produselor acestui fabricant si, sincer, sint (din punct de vedere al conceptiei) putin peste multi alti producatori. Nu vad de ce Daimler-Chrysler si-ar fi batut joc de Citaro in conditiile in care lumea se plinge deja de o scadere a calitatii produselor lor iar concurenta celorlalti fabricanti este puternica si presanta.
Asteaptati-le sa circule si dati-va cu parerea dupa ce vor avea 50.000-100.000 km. Da-le timp sa se "aseze", sa se "lase" motoarele, si mai vorbim dup-aia. Cred ca e cel mai potrivit asa.
Sus
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Joi 27 Apr 2006 11:32:25    Titlul subiectului: mmmmm 60095

Romania Libera,
La standarde europene
Vom calatori cu 500 de autobuze Mercedes Joi 27 Aprilie 2006
Primul autobuz marca Mercedes care va circula prin oras a fost prezentat ieri publicului la Uzina de Reparatii Ateliere Centrale a RATB. Anul acesta, urmeaza sa fie aduse in Capitala 400 de autobuze Mercedes si inca 100 pana in iulie 2007. Astfel, bucurestenii vor putea calatori la aceleasi standarde de confort si siguranta la fel ca locuitorii din Roma, Berlin, Paris, Londra si Madrid, unde au fost introduse in transportul public 13.000 de asemenea autobuze in anii trecuti. Autobuzele sunt livrate de firma Evobus, castigatoarea licitatiei organizate de municipalitate in cursul anului trecut, si sunt produse in Germania.
Noile autobuze au podeaua complet coborata si sunt usor accesibile persoanelor care au probleme locomotorii. Cu un singur autobuz vor putea calatori 106 pasageri, din care 27 pe scaune si 79 in picioare. Autobuzele au motoare Diesel ecologice, conform normelor de poluare Euro 3, si o garantie de trei ani sau 250.000 de km. Soferii RATB au si ei motive de bucurie: noile masini se manevreaza usor si prezinta siguranta in exploatare. Calatorii cu dizabilitati beneficiaza de o rampa de acces si un sistem de coborare a garzii la sol pentru a facilita urcarea pasagerilor in statie. Ruta si numarul traseului vor fi vizibile pe un indicator cu leduri ultraluminoase instalat atat in interior, cat si in exteriorul autovehiculului. Statiile vor fi anuntate vocal, iar calatorii se vor bucura de confort sporit: zgomot redus, suprafata mare, reglarea automata a temperaturii in interior pe timp de iarna, radiocasetofon si statie de amplificare.
Computer de bord
Autobuzele sunt dotate cu sistem OBD (on bord diagnosis) care diagnosticheaza electronic toate agregatele si echipamentele masinii si cu computer de bord care are posibilitatea memorarii parametrilor care tin de siguranta circulatiei si de buna functionare a vehiculului, cu posibilitatea descarcarii automate a datelor la intrarea in autobaza si monitorizarea consumului de combustibil. Masinile vor mai avea sistem GPS care va asigura posibilitatea vizualizarii rutei si va comanda anunturile de statie pentru pasageri.
Valoarea contractului semnat de municipalitate cu firma Evobus este de 94 de milioane de euro, bani care vor fi achitati la livrarea autobuzelor si care provin din emisiunea de obligatiuni a primariei.
Se innoieste parcul RATB
In acest an vor fi aduse in Bucuresti, pe langa cele 400 de autobuze Mercedes, 40 de autobuze IVECO primite ca donatie de la Primaria din Milano. Acestea vor fi folosite pentru suplimentarea capacitatii de transport, pe rute solicitate de calatori, care fac legatura intre gara si aeroport sau intre zona de sud si cea de nord a orasului.
RATB va mai cumpara in acest an 50 de tramvaie cu fonduri de la bugetul local. Daca vor exista fonduri suplimentare de la bugetul local, regia va putea achizitiona mai multe autovehicule decat si-a programat. Noile mijloace trebuie sa indeplineasca anumite cerinte tehnice si anume: podea coborata, facilitati pentru persoanele cu handicap, sa respecte conditiile de mediu impuse de legislatie, sa prezinte siguranta in exploatare si un grad ridicat de confort. Un tramvai care indeplineste aceste conditii costa aproape doua milioane de euro, iar un troleibuz intre 220.000 si 230.000 de euro.
Autovehiculele de pe cele 101 linii RATB de transport in comun asigura doar 80% din cererea de transport existenta in prezent in Capitala. Conducerea RATB a anuntat ca pana la sfarsitul acestui an va rezolva problema prin dotarea regiei cu noi mijloace de transport.
Achizitionarea unor noi mijloace de transport in comun este necesara in conditiile in care 70% din troleibuze au norma de viata depasita, iar unele tramvaie sunt de 30-40 de ani in exploatare. In prezent, in Bucuresti circula 1.480 de autovehicule RATB, dintre care 395 de tramvaie, 240 de troleibuze si 845 de autobuze. Gradul mediu de uzura este de 82%.
Pe masura introducerii in exploatare a noilor mijloace de transport vor fi retrase treptat din circulatie cele uzate, iar costurile se vor reduce. De asemenea, se va mari capacitatea de transport, vor creste incasarile si se vor imbunatati conditiile de transport.
Un articol de Cristina Boiangiu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Joi 27 Apr 2006 12:21:04    Titlul subiectului: 60097

Libertatea, 2006-04-27
Mercedesuri pentru tot orasul
Centrala termica proprie, calculator de bord, harta GPS si radio cu CD player. Se poate apleca intr-o parte iar scaunul conducatorului poate fi reglat automat in functie de greutatea si dimensiunile celui care il ocupa. In cartea tehnica interiorul este denumit salon. Este atat de complex incat primul sau sofer este un inginer. Costa 188.000 de euro. Nu este un avion, ci primul dintre noile autobuze Mercedes ale RATB care a fost prezentat oficial ieri.

Noul autobuz e atat de complicat incat cu greu a fost omologat inca pentru soselele romanesti. Primaria promite insa ca pana in 2007 prin oras vor circula 500 de astfel de Mercedesuri.
Acum sase luni Primaria Capitalei organiza o licitatie pentru achizitionarea a 500 de autobuze noi. S-au prezentat doar doi competitori si nici unul nu a vrut sa asambleze masinile in tara. A castigat firma Mercedes, care a promis ca va aduce acelasi autobuz de care beneficiaza si locuitorii din Roma, Berlin, Londra, Paris si Madrid.

Primaria a platit aceste autobuze cu banii jos si acum le asteapta. 500 de autobuze Mercedes in schimbul a 94 de milioane de euro. Contractul prevede o garantie de trei ani sau 250.000 de kilometri. Reprezentantii RATB spun ca este cel mai mare numar de autobuze de un singur tip livrat de Mercedes vreunei capitale europene. Autobuzul are o capacitate de 106 pasageri din care 27 pe scaune si restul in picioare. Vehiculul dispune si de o centrala termica proprie. Aceasta poate furniza 25 de grade Celsius constant in masina, asa ca bucurestenii vor avea un confort termic deosebit indiferent de anotimp.

O noutate absoluta pentru transportul in comun o reprezinta rampa de acces pentru persoanele cu handicap. In plus vehiculul este dotat cu un calculator amplasat pe bordul soferului, care limiteaza viteza maxima la 75 de km pe ora si depisteaza orice defectiune.
Bilet comun pentru RATB si metrou din toamna

Pana la sfarsitul anului metroul si RATB se vor uni sub numele de Autoritatea Metropolitana de Transport. Cu aceasta ocazie va fi introdus sistemul unic de taxare pe baza de cartela magnetica. Aparatele au fost deja achizitionate, dar softul pentru a citi cartelele nu este inca gata. Cartelele vor fi introduse cel mai probabil din toamna. “Abonamentele” magnetice vor fi insa de doua tipuri: nominale, gen card de identitate si nenominale cu numar fix de calatorii sau perioada de timp.

Primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, a vrut sa se aseze pe locurile pentru handicapati sau femei cu copii. Grijuliu cu imaginea sa, el a sarit ca ars si a trecut alaturi. Despre autobuz a declarat ca va fi introdus “in zonele care merita”. Adica nu in cartiere ca Ferentari sau Rahova.
Articol semnat de Adrian Popescu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Joi 27 Apr 2006 12:24:54    Titlul subiectului: 60098

Evenimentul zilei,
De la trasura la autobuzul care ingenuncheaza
27 Aprilie 2006
Dollores Benezic, Teodora Trandafir
Primele autobuze Mercedes vor circula pe liniile centrale incepand din iunie.
Bucurestenii care n-au avut ocazia vreodata sa puna piciorul intr-un Mercedes isi vor vedea visul cu ochii in vara asta, cand regia de transport locala va lansa in circulatie, pe liniile centrale, primele autobuze.
Exemplarul prototip a fost pozat ieri din toate unghiurile: e accesibil persoanelor cu handicap locomotor, are sistem de anuntare vocala a statiilor, are motor Diesel Euro 3, e complet computerizat, are podeaua joasa si, elementul de culoare,"ingenuncheaza" in fata calatorilor, in statii, pentru ca urcarea sa le fie mai usoara.
Primaria Capitalei a incheiat recent un contract de aproape 100 de milioane de euro cu firma germana EVOBUS pentru achizitia a 500 de autobuze Mercedes. 400 dintre ele vor ajunge la Bucuresti in loturi de cate 15, incepand din iunie pana in decembrie 2006. Restul de 100 vor veni pana in iunie 2007.
Mecanicii, inlocuiti de electronisti
Minunea noilor autobuze se va rasfrange si asupra personalului regiei de transport, care va trebui sa se recalifice."Nu vor putea fi reparate cu mecanicii nostri, pentru ca autobuzele sunt complet computerizate si diagnosticarea oricarei defectiuni se face cu un laptop.
Iar inlocuirea cipurilor sau a modulelor defecte se face cu penseta", a spus directorul RATB, Gheorghe Aron, incantat de noile achizitii. Fabricantul german asigura o garantie de trei ani, timp in care ne va scoli si personalul autohton.
Durata de viata normala a unui autobuz este de opt ani. Aron spune ca, la final, cele 500 de autobuze vor reprezenta jumatate din parcul auto al regiei, care n-a mai vazut un autobuz nou de la achizitia
ultimelor DAF-uri olandeze, in perioada 1995-2000.
Nostalgii de"RATB-ist"
Cei mai vechi soferi de la RATB nu au uitat insa celebrele masini articulate sau autobuzele"ecologice" care le-au urmat. Aurel Tipel are 58 de ani si lucreaza ca sofer pe mijloacele de transport in comun din 1971. Pe atunci, soferii aveau probleme mari cu ambreiajul si frana."Degeaba franam, ca masina tot mai mergea putin pana se oprea", isi aminteste barbatul, care se bucura ca va conduce o masina moderna.
El povesteste ca a prins si perioada autobuzelor cu remorca, cand franele dadeau si mai mult de furca."Iarna cel putin, pe gheata, remorca o lua intr-o parte, iar fata in cealalta", isi aminteste Tipel. Uneori insa masinile nu porneau deloc cand era prea frig."Atunci ne bagam sub masina cu o faclie, ca sa incingem motorul.
In cabina, aveam un calorifer in partea stanga si era atat de fierbinte incat ma ardea, dar in acelasi timp piciorul drept era inghetat", isi aminteste soferul. Din acele timpuri i-a ramas o singura nostalgie: era mai tanar si putea sa faca ce trebuia.
Elegantele autobuze Mercedes patrund in Bucuresti la exact 100 de ani de la introducerea unui alt mijloc de transport, considerat la vremea lui modern si revolutionar: tramvaiul cu aburi.
130 de ani de la tramvaiul cu cai
Peste 130 de ani au trecut de la primele mijloace de transport in comun aparute in Bucuresti: tramvaiele trase de cai. Anul trecut, singurul depou la care se retrageau tramvaiele trase de cai, cel de pe Stefan cel Mare, a fost desfiintat si transformat in galerie comerciala.
Tramvaiele cu cai, inventate de americani si introduse prima data la New York, au ajuns in Romania mai intai la Timisoara, apoi la Bucuresti. Ele au aparut ca o necesitate in conditiile in care muncitorii de la fabricile deschise la marginea oraselor nu-si permiteau sa se deplaseze de acasa la munca, in fiecare zi, cu trasura. Asa s-a nascut transportul in comun si primele societati municipale de transport de calatori.
Si vizitiii dadeau in gropi in urma cu un secol
Cronicile din presa de la 1900 arata ca, in ciuda evolutiei mijloacelor de transport, problemele de circulatie au ramas aceleasi si azi. Tramvaiele cu cai nu veneau in statii in 15 sau 30 de minute, intervalele stabilite de primarie, iar vizitiii dadeau vina pe gropi, pe zapada si pe agresivitatea calatorilor.
Sosirea tramvaiului in statie era anuntata de vizitiu cu o goarna, in ciuda faptului ca si caii erau dotati cu clopotei la gat, iar rotile tramvaiului scartaiau ingrozitor pe sine. Ca sa opreasca, domnii faceau semne cu bastonul. La sfarsitul secolului al XIX-lea, popularitatea tramvaiului cu cai a inceput sa scada, pe masura ce orasele se electrificau si transportul electric isi dovedea avantajele.
Bucurestiul a experimentat si el, in rand cu marile orase europene, toate tipurile de transport, de la cel cu cai, la cel cu aburi, electric si, in cele din urma, cu benzina. Pe vremea lui Ceausescu, modernizarea transportului in comun a fost incununata de introducerea metroului. In ultimii 15 ani de democratie, orasul a ramas in urma mult la capitolul transporturi, dar acum printre proiectele futuriste ale primarului Videanu se numara si un tren suspendat...
"N-am mai luat autobuzul din 1988, cand am venit in Bucuresti si n-aveam masina. As recomanda tuturor bucurestenilor ca, in urmatorii ani, sa foloseasca RATB-ul"
Adriean Videanu,primarul general al Capitalei



mertzan.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  13.54 kb
 Vizualizat:  de 48030 ori

mertzan.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
citaro



Data înscrierii: 18/Apr/2006
Ultima vizita: 08/Apr/2007
Mesaje: 116
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 02 Mai 2006 01:30:08    Titlul subiectului: 3000 60191

Autobuzul care va veni la RATB stie toata lumea este Mercedes Citaro culoarea alb murdar; pe ce linii vor circula primele nu se stie inca.
Pentru cei ce zic ca cutia de viteza automata e un moft mai ales la autobuzele urbane sa calculeze: 18 statii + 23 semafoare + ceva treceri de pietoni, toate astea de 24 de ori pe zi, fara sa punem blocaje, ce ambreiaj si cutie trebuie sa ai sa reziste 7 sau 8 ani, doar cu intretinerea obisnuita. La Ferentari am schimbat si 2 cutii pe an, cilindri de ambreiaj + alte piese la ambreaj nu vreau sa ma gandesc, pe cand pe Rocar lucrez de aproape 5 ani si nu am avut probleme mecanice la cutie si ambreiaj.
Deci la final mai este vorba si de fiabilitate, nu numai de confort.

_________________
NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Mar 30 Mai 2006 08:15:14    Titlul subiectului: 60742

Compact, 2006-05-30
Mercedesuri noi in weekend
Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) a stabilit ieri primul traseu pe care vor circula primele 15 autobuze Mercedes. "In jur de 3 iunie, adica weekend-ul viitor, vom inlocui masinile de pe linia 131 cu cele noi, Mercedes", ne-a declarat ieri Gheorghe Aron, directorul RATB. Masinile moderne vor circula in zona de nord a Capitalei, de la Baneasa pana la Piata Romana. "Nu sunt montate inca cartelele din sistemul noi de tiketing", a mai spus Aron. Traseu: Piata Presei Libere - Kiseleff - Televiziune - Dorobanti - Piata Romana si retur. Mercedesurile vor intoarce la ASE. Astfel de autobuze circula in marile capitale europene.



0.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  9.86 kb
 Vizualizat:  de 48959 ori

0.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3 ... 17, 18, 19  Următoare
Pagina 1 din 19

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community