Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele Mercedes Citaro din prima serie
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 17, 18, 19  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
bogdan_buc



Data înscrierii: 04/Ian/2006
Ultima vizita: 12/Dec/2013
Mesaje: 279
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Lun 31 Iul 2006 22:48:02    Titlul subiectului: grrgg 62940

Se pare ca RATB-ul a reusit sa scape de stransoarea nemtilor care ne reglementeaza confortul... am vazut azi in mod incredibil un Citaro pe 313 care avea geamurile modificate! Erau geamuri glisante, ca la restul modelelor de autobuz din oras. Ma jur ca se simtea diferenta, era ora 3 si nu mi-era cald inauntru... si era soare afara. Parca era vorba ca nu ne lasa nemtii sa umblam la ele . . .
_________________
Urasc vremurile astea Mad (si nu ma refer neaparat la oras...)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 31 Iul 2006 22:51:39    Titlul subiectului: 62941

Geamuri culisante. Totul se face cu acordul si supravegherea nemtilor la reprezentanta lor din Bucuresti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan_buc



Data înscrierii: 04/Ian/2006
Ultima vizita: 12/Dec/2013
Mesaje: 279
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Lun 31 Iul 2006 23:01:10    Titlul subiectului: 62944

Bun si sa inteleg ce acel autobuz e primul si ca vor mai urma altele? Ca azi am fost prin zone pline de Citaro si in afara de acel norocos de pe 313 nu mai era nici unul. Doamne ajuta sa le faca asa pe toate.
Dar hai sa recapitulam... de cand au venit aici cate si ce modificari au avut Merzanele de la proiectul initial??

_________________
Urasc vremurile astea Mad (si nu ma refer neaparat la oras...)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 31 Iul 2006 23:02:46    Titlul subiectului: 62946

bogdan_buc a scris:
Dar hai sa recapitulam... de cand au venit aici cate si ce modificari au avut Merzanele de la proiectul initial??
Sunt mai multe posiblitati in testare : AC, trape puse invers, trape puse invers + geamuri culisante. Sistemul care va fi cel mai optim/ieftin va fi implementat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DAF



Data înscrierii: 26/Mai/2006
Ultima vizita: 01/Dec/2007
Mesaje: 167
Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)

MesajTrimis: Mar 01 Aug 2006 18:48:28    Titlul subiectului: hhhhhh 63077

Azi pe 122 era un Citaro care avea trapele ridicate in ambele parti. Astea care au venit mai noi au trepele cu deschidere in ambele directii. Ca la celelalte se deschideau doar intr-o parte de au trebuit intoarse.
Tot astazi, pe b-dul Preciziei, am prins o coloana cu ultimele CITARO care se indreptau spre B-dul Timisoara. Atunci m-am intrebat unde se duc. Cateva ore mai tarziu am aflat, s-au dus la Obregia, le-am vazut acolo frumos aliniate in hala.
Le baga pe 312 sau pe 381 (daca o dau la Obregia)



s4020284id6.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.92 kb
 Vizualizat:  de 16965 ori

s4020284id6.jpg



s4020285rz5.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.85 kb
 Vizualizat:  de 16964 ori

s4020285rz5.jpg



s4020287tw5.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  76.85 kb
 Vizualizat:  de 16965 ori

s4020287tw5.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Horia Radulescu



Data înscrierii: 28/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Mar/2024
Mesaje: 83
Locație: Mulhouse (Franta)

MesajTrimis: Mar 01 Aug 2006 20:40:09    Titlul subiectului: 63080

Am o mare nelamurire: la Freiburg-im-Breisgau, nu departe de unde locuiesc, exista MB Citaro Euro 3 (adica modelul de dupa 2001) in versiunea cu 3 usi, similare in mare cu cele din Bucuresti; acestea sunt echipate cu climatizare reversibila Evobus cu convectori (cea dezvoltata in 1994 pentru Setra 315 UL si NF) care este amplasata deasupra osiei din fata.
Am vazut o imagine cu un Citaro bucurestean cu climatizare, insa nu e vorba de aceasta, ci de cea "mica", doua cutii deasupra lunetei; este vorba de versiunea ieftina, care nu e reversibila si este complet ineficace; exista un Citaro Ü la Tuniberg Express care este astfel si nimeni nu merge cu el! Smile
Ma poate lamuri cineva, daca este vorba doar de o singura masina sau de toata seria? ar fi pacat sa va vanda climatizari nefunctionale...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 01 Aug 2006 20:44:08    Titlul subiectului: 63082

Toate Mercedes Citaro din București au un aparat de climatizare micuț pe acoperiș, pentru șofer.
La un singur Citaro, #4188, s-au mai pus 2 asemenea ,,cutiuțe" deasupra trapelor, care oricum NU fac față.
Restul Mercedesurilor nu le au nici pe astea...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Horia Radulescu



Data înscrierii: 28/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Mar/2024
Mesaje: 83
Locație: Mulhouse (Franta)

MesajTrimis: Mar 01 Aug 2006 21:00:04    Titlul subiectului: 63085

Si, pana la urma, climele care se vor "pune dupa aceea" (Nachruesten) sunt din acelea mari, reversibile, sau din cele mici?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 01 Aug 2006 21:12:20    Titlul subiectului: 63090

Din cele mici, dacă se vor pune.
Se au în vedere următoarele variante:
1. Aparate mici de aer condiționat, cum are #4188
2. Geamuri glisante, cum are #4155(cred)
3. Trape care se ridică complet (cum are #4185)
Va fi aleasă varianta cea mai ieftină și eficientă... off...de ce am senzația că se va alege varianta cu trapele?

Nemții au trimis Mercedes-urile cu trapele acoperite cu o melanimă perforată... dar românii noștrii au dat-o jos și au pus acea tablă, probabil confectionata in URAC...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Horia Radulescu



Data înscrierii: 28/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Mar/2024
Mesaje: 83
Locație: Mulhouse (Franta)

MesajTrimis: Mar 01 Aug 2006 21:16:47    Titlul subiectului: 63092

Bun, explicatia e simpla...
Acum cativa ani (in 2002), un cunoscut cu firma de busuri in Freiburg (FRD, Freiburger Reisedienst, pe vremea aceea GFR Reisedienst) a cumparat doua Setra S315 UL; cel cu clima reversibila costase 270000,- iar cel fara 243000...
Spre comparatie, Citaro de la VAG Freiburg au costat 215000,- iar cel mai scump bus din oras (S431DT de la FRD) a facut 525000,-
Tare m-as mira sa puna RATB 25000 pe bus la 500 de bucati pentru clime reversibile... Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 02 Aug 2006 20:12:41    Titlul subiectului: 10zzzz 63127

Deocamdată, pe 783 nu se pot băga Citaro. Motivul este, pe cât de simplu, pe atât de hilar: pentru 783 este nevoie, deocamdată, ca legitimația de călătorie (cartelă magnetică) să fie validată într-un aparat plasat lângă șofer. Ori dacă șoferul are cabină, îi este imposibil să aibă grijă ca toți să bage cartele. Și cum la Mercedes Citaro timp de 3 ani nu se poate modifica nimic, scoaterea cabinei ar însemna pierderea garanției. Deci până la introducerea noului sitem de taxare, nu va fi posibilă introducerea de Citaro pe 783.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Liviu1983



Data înscrierii: 06/Iun/2006
Ultima vizita: 29/Feb/2024
Mesaje: 72
Locație: Bucuresti 4

MesajTrimis: Joi 03 Aug 2006 11:37:45    Titlul subiectului: 63194

bogdan_buc a scris:
... am vazut azi in mod incredibil un Citaro pe 313 care avea geamurile modificate!!! Erau geamuri glisante, ca la restul modelelor de autobuz din oras...
Da, l-am vazut pe #4103 avand asa ceva. De unde or fi luat acele geamuri? Nu le-au modificat pe cele care erau pe Citaro. Nu au nici tenta fumurie si sunt facute din plexiglas, in garaj.
Oricum arata nasol pt. ca plexiglasul e diferit de restul geamului care e mai fumuriu. La toate autobuzele se va face acest lucru sau se va renunta pt. ca se va introduce AC?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
citaro



Data înscrierii: 18/Apr/2006
Ultima vizita: 08/Apr/2007
Mesaje: 116
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 05 Aug 2006 21:58:07    Titlul subiectului: 11z 63333

Am condus 4 zile Mercedes si de luni sunt pe 313 cu Mertan-ul #4199.
La confort pentru sofer este SUPER! Nici in limuzina nu stai la volan asa confortabil, vizibilitate buna, dar are si puncte mai slabe, postul de conducere foarte jos, demarajul mai lent, directia mai grea fata de Rocar, suspenie dura. Per total este o masina buna cu unele mici lipsuri.
Ce pot sa spun, este masina noua ultra tehnologizata, confortabila pentru sofer, dar este sub asteptarile mele si nu este pentru soselele noastre si calatorii nostri. Masinile sunt facute pentru oameni civilizati si sosele, nu ulite...

_________________
NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 06 Aug 2006 15:42:56    Titlul subiectului: 63341

S-au bagat Mercedes-uri pe linia 368, de la autobaza Alexandria.
Se pare ca Mercedesurile deja au inceput sa fie "picatate", iata-l pe 4157 de pe 601...



RF_DSC05940.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  194.8 kb
 Vizualizat:  de 17561 ori

RF_DSC05940.JPG



RF_dsc00003_797.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  186.79 kb
 Vizualizat:  de 16886 ori

RF_dsc00003_797.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
power322



Data înscrierii: 20/Iun/2006
Ultima vizita: 04/Mai/2014
Mesaje: 200

MesajTrimis: Sâm 12 Aug 2006 21:31:42    Titlul subiectului: hhhhhh 63575

Mercedesuri transpirate la suprapret.
Primarul Capitalei a pagubit bucurestenii cu 17 milioane de euro, pentru ca a incheiat un contract ilegal * Cele 500 de autobuze Mercedes s-au achizitionat fara ca viceprimarul Ludovic Orban, care trebuia sa se ocupe de transport, sa vada caietul de sarcini * Diferenta de pret, fata de oferta Timisoarei, e de 34.000 de euro pe bucata * Adriean Videanu spune ca va monta aer conditionat impreuna cu RATB * Cei de la primarie sustin ca n-are sens sa se faca o astfel de investitie, pentru ca in Bucuresti, in medie anuala, sunt doar 28 de zile de canicula * Pana si Vanghelie ataca afacerea "Autobuzul" * In timp ce primarul general al Capitalei, Adriean Videanu "rezolva" problemele locuitorilor orasului de prin concediile din Spania -Tenerife, sudul Turciei - Belek sau si mai exotic, din Madagascar, bucurestenii isi sterg sudoarea prin nou achizitionatele autobuze Mercedes Citaro, mandria RATB-ului. Si spaima calatorilor care risca sa se sufoce in traficul chinuitor. Cetatenii dependenti de ... (Mihnea TALAU)
In timp ce primarul general al Capitalei, Adriean Videanu "rezolva" problemele locuitorilor orasului de prin concediile din Spania -Tenerife, sudul Turciei - Belek sau si mai exotic, din Madagascar, bucurestenii isi sterg sudoarea prin nou achizitionatele autobuze Mercedes Citaro, mandria RATB-ului. Si spaima calatorilor care risca sa se sufoce in traficul chinuitor. Cetatenii dependenti de transportul in comun, acuza conditiile infernale pe care trebuie sa le suporte. Afacerea pastorita de Videanu a facut ca producatorul Mercedes Benz sa vanda 500 de autobuze, cel mai mare numar de autobuze de un singur tip livrat de cunoscuta firma vreunei capitale europene. Desi viceprimarul general al Capitalei, Ludovic Orban, raspunde de transporturi, acesta nu a fost nici macar consultat atunci cand s-a semnat contractul, dupa cum insusi ne declara. Mai ales ca acest contract de achizitionare trebuia sa poarte si sematura sa. "Nici macar caietul de sarcini nu l-am vazut, dar sa mi se ceara si acordul", a spus viceprimarul Orban. Care a adaugat: "La Timisoara, de pilda, primaria a achizitionat autobuze Mecedes, care au instalatie de aer conditionat, la un pret cu 30 de mii de euro mai putin, la bucata, decat cel platit de primaria Capitalei".
Placere la 50 de grade
Contractul municipalitatii a fost facut pentru 500 de autobuze, pretul total fiind de aproximativ 100 de milioane de euro. La care se mai adauga, acum, inca 10.000 de euro pentru echiparea fiecarui vehicul cu aer conditionat, dupa ce presa centrala a dezvaluit ca masinile n-au fost echipate cu acest optional, desi primarul Videanu promisese ca, de acum, transportul in comun in Bucuresti va fi o placere, la temperaturi optime, conditionate. Aerul s-a dovedit a fi o optiune doar pentru sofer, restul calatorilor urmand sa transpire in continuare. Cu un aer superior (neconditionat), Videanu se lauda la "lansarea" primelor autobuze, ca "vara va fi frig si iarna cald". Oricum, de cand temperaturile in Capitala au crescut peste 30 de grade, reclamatiile calatorilor au inceput sa se faca auzite. Ei critica conditiile infernale pe care sunt nevoiti sa le suporte in noile autobuze marca Mercedes. Calatorii spun ca nu pot respira in noile vehicule, reclamand lipsa gurilor de aerisire in plafon, numarul redus de ferestre care pot fi deschise si sistemul de ventilatie ineficient. Nici unul din cele 70 de autobuze Mercedes - care circula in prezent in Bucuresti nu are montata instalatie de aer conditionat.

Aerul conditionat "nu se justifica"
Desi calatorii au acuzat toate aceste probleme, aroganta cu care primarul Videanu ii trateaza pe bucuresteni s-a transmis si la subalterni. "Montarea acestor instalatii nu justifica costurile, mai ales ca, in Bucuresti, intr-un an, numai 28 de zile sunt cu temperaturi extreme. Mai mult, distanta mica dintre statii, cresterea consumului de carburant - pentru ca utilizarea aerului conditionat implica o crestere a consumului de motorina - si timpul mare de asteptare in statii au fost argumentele pentru care am decis sa nu montam astfel de instalatii", a declarat, initial, directorul regiei bucurestene de transport Gheorghe Aron. Intetirea criticilor i-a facut pe reprezentantii municipalitatii sa isi nuanteze pozitia. Dupa ce a recunoscut ca in zilele cu temperaturi extreme au fost mari probleme, Aron a precizat ca bucurestenii vor putea "respira" in autobuzele Mercedes peste vreo luna, cand si canicula se va estompa, intrucat vor fi achizitionate aparate de aer conditionat, care vor fi instalate in uzinele RATB. Chiar si primarul Videanu s-a aratat nemultumit de faptul ca pe canicula calatorii au probleme, de parca altcineva ar fi semnat pagubosul contract de achizitie a autobuzelor. Pana la remedierea problemelor, o mare parte dintre bucuresteni au inceput sa abandoneze traseele clasice si sa opteze pentru Metrou.
Delegarea competentelor la Primaria Capitalei se face numai pentru confortul si vacantele primarului general. Cand strazile sunt inundate de ploi sau de zapezi, responsabil este viceprimarul Razvan Murgeanu, de transporturi si de audiente raspunde celalalt vice, Ludovic Orban.

Videanu apare cand e de semnat vreun contract
Numai atunci cand se semneaza contractele "cu cantec" apare insusi Videanu. In cazul de fata, Orban, indreptatit sa stie despre contract intrucat conduce sectorul transporturi al primariei, da nepunticios din umeri. "Asa ar fi fost firesc, sa stiu datele contractului, avand in vedere dispozitia de delegare a competentelor, dar nu se tine cont de acestea" a spus Orban. "S-a refuzat sa-mi fie dat spre avizare caietul de sarcini, iar licitatia nu s-a facut de RATB, asa cum ar fi fost normal, ci s-a facut de catre Primarie" a continuat viceprimarul. El considera ca dotarea autobuzelor cu aer conditionat trebuia sa figureze in caietul de sarcini si ca daca ar fi vazut caietul de sarcini nu ar fi acceptat semnarea, in aceste conditii a contractului. Portivit lui Orban, nu se poate vorbi de confort atata timp cat bucurestenii se sufoca prin autobuze. Pentru primarul Videanu, turboventilatia a fost asimilata cu aerul conditionat!

Se pregateste afacerea cu troleibuze
Pe langa acest contract, edilul Videanu a mai pregatit alte 150 de milioane de euro pentru a reinnoi si parcul de troleibuze. Licitatiile de pana acum s-au desfasurat cu mari lacune. Spre exemplu, o fima poloneza, Solaris, a fost scoasa de la licitatie pentru ca a intarzit 20 de minute, in conditiile in care reprezentantii respectivei societati asteptau, un etaj mai sus, eveninmentul. In afara de Mercedes, oferte au depus si cunoscutele firme Iveco si MAN, unele preferand chiar si plata in leasing. Trebuie spus ca in municipiul Timisoara, primaria a achizitionat 50 de autobuze Mercedes, care au costat in jur de 166.000 euro cu tot cu aer conditionat si cu ratele de leasing, dupa cum, aminteam, ne-a informat Orban. Gratie managementului lui Videanu, bucurestenii s-au "procopsit" cu autobuze la 200.000 de euro, platite cu banii jos. 34.000 de euro a cate 500 de autobuze inseamna nu mai putin de 17 milioane de euro, pe care le-au platit, de pomana, contribuabilii din Bucuresti, pentru ca Videanu sa incheie un contract pagubos. Pagubos pentru bucurestean, bineinteles.

Vanghelie a gasit ilegalitatea
Intr-o conferinta de presa desfasurata, ieri, primarul Sectorului 5, Marian Vanghelie a declarat ca "licitatia pentru autobuze s-a facut in afara legii. Aceasta s-a desfasurat la primarie, nu la RATB, institutie care detine personalitate juridica si trebuia sa isi organizeze singura licitatia". Mai ales ca Directia Transporturi din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti nu abunda in specialisti in domeniu, niciunul dintre directori nu are specializare stricta in domeniul transporturilor, acestia fiind ingineri de orice altceva

Stirea luata de pewww.memo.ro
Articolul este din Ziua, în caz că se întreba cineva ce-o fi cu tonul supărat peste măsură. Dreptul la replică este aici. Se observă că unele detalii au "scăpat" autorului articolului...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Liviu1983



Data înscrierii: 06/Iun/2006
Ultima vizita: 29/Feb/2024
Mesaje: 72
Locație: Bucuresti 4

MesajTrimis: Sâm 12 Aug 2006 22:50:57    Titlul subiectului: 63577

Autorii articolului au in unele privinte dreptate , dar...:
1. Conecto este un alt model, mai ieftin, fabricat in Turcia. Nu cred ca diferenta de pret este mare. Conecto + AC poate fi 166.000 E iar Citaro fara AC 188.000E .
2. Oferta celor de la Mercedes a fost mai buna financiar decat a celor de la Irisbus care cereau pe un autobuz 220.000 E cu plata in rate si 240.000 E in leasing.
3. Daca ar fi castigat altii ar fi fost alte discutii: De ca n-a castigat X ? Comisioane cred ca aveau pregatite toate firmele in caz ca ar fi castigat licitatia. Poate ca Mercedes a promis cel mai mare comision si de aceea a castigat...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 14 Aug 2006 13:15:55    Titlul subiectului: 63617

Autobuzele de pe 104 au si o imagine la afisaj cu un jucator cu mingea la picior, ca sa isi dea lumea seama ca merge la stadion Laughing


RF_DSC00088.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  214.7 kb
 Vizualizat:  de 17214 ori

RF_DSC00088.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
LArSON



Data înscrierii: 30/Iun/2006
Ultima vizita: 14/Iun/2009
Mesaje: 54
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 15 Aug 2006 23:14:58    Titlul subiectului: 15z 63695

Un nou lot de autobuze tocmai a sosit...


RF_i1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  19.16 kb
 Vizualizat:  de 17238 ori

RF_i1.jpg



RF_i2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  20.83 kb
 Vizualizat:  de 17238 ori

RF_i2.jpg



RF_i3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  31.67 kb
 Vizualizat:  de 17238 ori

RF_i3.jpg



RF_i4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  35.17 kb
 Vizualizat:  de 17238 ori

RF_i4.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
LArSON



Data înscrierii: 30/Iun/2006
Ultima vizita: 14/Iun/2009
Mesaje: 54
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 16 Aug 2006 11:25:23    Titlul subiectului: 63711

Banuiesc ca au si un sistem de perdea de aer la usi la modelul cu aer conditionat, ca sa nu dea voie aerului exterior sa intre...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
citaro



Data înscrierii: 18/Apr/2006
Ultima vizita: 08/Apr/2007
Mesaje: 116
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 16 Aug 2006 11:41:34    Titlul subiectului: 63713

Fiind Mercedes, firma de renume, ma asteptam la o masina bine legata, mai multa viata la demaraje, cu mai putine probleme tehnice, mai ales la usi, care sunt prea sensibile, o reglare mai buna a ventilatiei in cabina.
Ele ca masini, per total, sunt bune, chiar foarte bune ,nu au comparatie cu nimic din ce are RATB-ul, dar fiind Mercedes sunt astepari mari.
La prezentare am vazut ambele masini, Irisbus nu avea A\C, nici macar masina de prezentare, nici pentru sofer, nici pentru calatori si era mai scump, pe cind Mercedesul a venit cu modelul full option.
Aerul conditionat nu stiu cum ar face fata la statiile actuale, de exemplu la cabina, daca deschid putin geamul, se simte aerul de afara mai tare de cit aerul conditionat...

Aceasi perdea de aer o are si la geamul cabinei si tot nu face fata, la usa 3 are o aeroterma, daca te uiti atent o sa vezi o fanta cu niste gauri deasupra usii, dar usile 1 si 2 nu au asa ceva.
Si cum am vazut acea aeroterma putea sa fie si pentru aer conditionat.
Mai este un lucru care nu este luat in consideratie, noi soferii din RATB suntem obligati sa facem statiile indiferent daca avem sau nu calatori care sa coboare sau sa urce si deschidm toate usile, cind poate este nevoie doar de o usa. Pe cind "afara" se opreste in statii numai cind este nevoie si se deschid usile necesare, la orele de virf nici la ei nu face fata A\C pe liniile aglumerate...

_________________
NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Horia Radulescu



Data înscrierii: 28/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Mar/2024
Mesaje: 83
Locație: Mulhouse (Franta)

MesajTrimis: Mie 16 Aug 2006 12:51:07    Titlul subiectului: 63716

Nivelul de finisare al modelului Citaro este peste Conecto, insa sub modelele "scumpe" de la EvoBus care apar sub marca Setra; Echivalentul "bine finisat" al unui Citaro ar fi S315 NF, in versiunea urbana cu 3 usi, insa acesta costa 255 000,- cu AC cu convectori!
In Freiburg-im-Breisgau exista S315 NF (si UL) care au depasit 1.500.000km in zece ani de exploatare si care sunt ok la interior si exterior, fara sa apara vibratii sau zgomote; ca Citaro U (interurban) din 2002, cu 550.000km la bord, au aparut fisuri in table la exterior si capacele de plastic la interior se cam darama... Smile
De mentionat ca S315NF si Citaro U sunt pe aceeasi baza si au acelasi motor; diferenta de pret se justifica numai prin finisare... si prestigiul marcii! putine firme de transport isi permit Setre!
La noi la Mulhouse MB O405N si NG (articulat) din 1990 au depasit 2.000.000km si merg inca foarte bine; e adevarat ca sunt mult mai "serioase" ca un Citaro.
Adevarul e ca Citaro e un autobuz bun, insa care trebuie intretinut si tratat bine; nu stiu cum va fi cu cele din Bucuresti! Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Vin 18 Aug 2006 16:40:13    Titlul subiectului: 63784

Una peste alta sunt masini foarte bune. Cateva opinii personale:
1. Exista confort suficient
2. A\C la calatori este o mega-aberatie. Adica 99% din bucuresteni se coc in case si acu se muta toti in autobuze la AC (glumeam). Cum spunea pertinent si SDA este imposibil ca AC sa isi faca efectul, la cat de mult se tin usile deschise. Ar fi doar un consum de carburant inutil. Sa se deschida cele cateva geamuri sa isi ia lumea lichide la ei si batiste. Asta e.
3. Doamne ajuta sa tina la suspensii pe magnificele strazi bucurestene, ceea ce nu prea cred.

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Sâm 19 Aug 2006 10:13:10    Titlul subiectului: 63799

Dar prin Olanda cum merg autobuzele, domnule Ionescu ? Banuiesc ca au A/C, altfel ar creste si mai mult numarul biciclistilor. La ei nu cred ca merge varianta cu batiste si lichide. Ce lichide ? Ai voie cu suc in masina ?
Sau daca n-au, asta este doar din cauza climei, probabil. Sau in cel mai rau caz pentru ca densitatea calatorilor este suficienta pentru ventilatie. Sau pentru ca ventilatia este asigurata prin geamuri mai mari.
Pur si simplu nu-mi imaginez pe olandezi calatorind intr'o sauna ca aceste Mercedesuri la Bucuresti...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan_buc



Data înscrierii: 04/Ian/2006
Ultima vizita: 12/Dec/2013
Mesaje: 279
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Sâm 19 Aug 2006 12:51:34    Titlul subiectului: 63805

Ionescu a scris:
Hmmm.... bucuresti masina mica. Observ discutii aprinse pe marginea Citaro. Una peste alta sunt masini foarte bune. Cateva opinii personale:
1. Exista confort suficient
2. A\C la calatori este o mega-aberatie. Adica 99% din bucuresteni se coc in case si acu se muta toti in autobuze la AC (glumeam). Cum spunea pertinent si SDA este imposibil ca AC sa isi faca efectul, la cat de mult se tin usile deschise. Ar fi doar un consum de carburant inutil. Sa se deschida cele cateva geamuri sa isi ia lumea lichide la ei si batiste. Asta e.
3. Doamne ajuta sa tina la suspensii pe magnificele strazi bucurestene, ceea ce nu prea cred.
Domnule Ionescu sunt de acord cu ce ai zis, in mare masura si vreau sa fac niste precizari:
1-confort suficient o fi, dar noua ni s-a promis mai mult si noi nu putem ierta asta asa usor
2-intradevar nu prea merge AC in conditiile actuale; poate se desteapta Ratb si face un sistem in care sa opreasca autobuzul doar la cerere si sa se deschida doar usa la care coboara cineva
3- deocamdata tin la suspensii, fiindca Ratb le pune doar pe traseele unde sunt strazi decente. Oricum Videanu a inceput MAREA campanie de asfaltari asa ca CICA vom avea strazi decente peste tot bune de Citaro

_________________
Urasc vremurile astea Mad (si nu ma refer neaparat la oras...)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Manimal



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Apr/2008
Mesaje: 92
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Sâm 19 Aug 2006 12:58:05    Titlul subiectului: 63806

aerul conditionat, nu este deloc un moft si nu se poate rezolva cu "batiste si cu sucuri", in zilele caniculare e destul de greu sa respiri inauntru, transpiri ca la sauna, mai ales daca mergi mai mult de 10 minute... iar traficul nu poate sa iti provoace decat nervi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 17, 18, 19  Următoare
Pagina 6 din 19

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community