Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele Mercedes Citaro din prima serie
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, ... 16, 17, 18  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
DAF



Data înscrierii: 26/Mai/2006
Ultima vizita: 01/Dec/2007
Mesaje: 167
Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)

MesajTrimis: Mar 30 Mai 2006 17:49:54    Titlul subiectului: 60752

Aseara au venit primele 15 Citaro,si sunt la autobaza Pipera.
Iata si cateva poze facute de mine astazi:



RF_S4021486.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  36.6 kb
 Vizualizat:  de 23434 ori

RF_S4021486.JPG



RF_S4021487.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  35.49 kb
 Vizualizat:  de 23434 ori

RF_S4021487.JPG



RF_S4021488.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  40.64 kb
 Vizualizat:  de 23434 ori

RF_S4021488.JPG



0.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  30.12 kb
 Vizualizat:  de 23066 ori

0.jpg



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.44 kb
 Vizualizat:  de 23066 ori

1.jpg




Ultima modificare efectuată de către DAF la Mar 30 Mai 2006 17:52:10, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Oct/2020
Mesaje: 553

MesajTrimis: Vin 02 Iun 2006 08:36:17    Titlul subiectului: m 60797

Evenimentul zilei,
Mercedesuri pe linia 131
2 Iunie 2006
Andreea Ciperca
Doua vesti bune: bucurestenii vor avea autobuze Mercedes si maxi-taxi.
Vechile masini care porneau cu usile deschise si nu te puteau adaposti de ploaie vor fi inlocuite cu Mercedesuri de ultima generatie. Directorul RATB, Gheorghe Aron, a spus ca, incepand de maine, de la ora 9.00, cele 15 autobuze Mercedes promise vor circula pe ruta 131, de la Piata Romana la Aeroportul Baneasa, pe bulevardele Kiselleff si Dorobanti.
Autobuzele vin de la firma germana EVOBUS, iar primele 400 vor fi distribuite, in pachete de cate 15, pana in decembrie, restul de 100 urmand sa ajunga in tara pana in iunie 2007. Pen-tru cei care sunt obisnuitii soferilor de maxi-taxi, municipalitatea aduce insa o alta veste buna: licentele pentru microbuze vor fi prelungite cu 30 de zile.
Moderne si confortabile
Achizitia RATB e facuta sa-i multumeasca pe calatori. Noile autobuze se "inclina" in fata bucuresteanului din statie pentru a-i facilita urcarea, sunt echipate cu sistem de anuntare vocala a statiilor, au facilitati pentru persoanele cu handicap locomotor, podeaua e joasa, sunt complet computerizate si au in dotare motorizare Diesel Euro 3. Ele vor aduce noutati si pentru personalul auto, care va avea nevoie de un laptop sau de o penseta pentru a le repara, in locul ustensilelor vechi.
Videanu face ordine la privati
Dupa ce licentele pentru maxi-taxi au expirat miercuri, soferii de microbuze nu mai aveau dreptul sa circule pe traseele vechi. Primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, a hotarat insa prelungirea valabilitatii licentelor pentru inca o luna, in urma intalnirii de ieri cu patronii firmelor de maxi-taxi.
"Consider utila prelungirea cu doua-trei saptamani a termenului de valabilitate a licentelor, fata de termenul de licitatie stabilit pentru 7 iunie. Operatorii au reclamat faptul ca nu au posibilitatea sa participe la licitatie din cauza conditiilor impuse de caietul de sarcini. Vom aduce acele clarificari la caietul de sarcini astfel incat sa nu existe alte discutii", a spus Videanu, citat de Mediafax, dupa intalnirea cu operatorii de maxi-taxi.
El considera noul regulament al operatorilor de microbuze benefic pentru Capitala deoarece este menit sa combata evaziunea fiscala si sa ordoneze transportul urban. Conform noului regulament, adoptat la jumatatea lunii aprilie, operatorii de maxi-taxi vor avea la dispozitie 17 trasee, in loc de 26 ca pana acum, si nu vor mai trece prin centrul Capitalei.



0.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  15.22 kb
 Vizualizat:  de 23050 ori

0.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
aps



Data înscrierii: 21/Mai/2006
Ultima vizita: 23/Iul/2006
Mesaje: 11
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 02 Iun 2006 21:09:11    Titlul subiectului: 60807

Cu Mercedesul la cumparaturi
Inaugurare - Primele 15 masini Mercedes cu care bucurestenii vor putea ajunge la serviciu sau la scoala vor intra pe traseu maine, la orele 9 dimineata. Inaugurarea celor mai scumpe autobuze RATB va fi facuta in statia de la Piata Presei Libere.
"Introducem pe primul traseu cele 15 autobuze Mercedes", ne-a spus ieri Gheorghe Aron, directorul Regiei de Transport Bucuresti. Noile autobuze vor circula de la Baneasa, spre Piata Presei Libere, Bulevardul Kiseleff, Televiziunea Romana, Bulevardul Dorobanti, Piata Revolutiei si vor intoarce la Piata Romana. Service-ul autobuzelor va fi asigurat de firma Mercedes, iar mecanicii RATB nu vor mai umbla sub capota autobuzului. Pretul unui autobuz este de 188.000 euro, cu plata la livrare, cum este specificat in contractul de achizitie.
Mercedesul este dotat cu centrala termica proprie, calculator de bord, harta GPS si radio cu CD-player. Pasagerii vor avea 27 de scaune si 79 de locuri in picioare. Scaunul soferului se poate regla in functie de greutatea si dimensiunile celui care il ocupa. De la anul, inca 500 de autobuze vor fi cumparate de municipalitate pentru marirea parcului RATB.
sursa: www.compact.info.ro
azi - pagina - 3

_________________
Dacă vor tăcea aceștia, pietrele vor striga.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 03 Iun 2006 15:05:02    Titlul subiectului: 100 60809

Iată ce hârtie se găsea în fiecare Mertzan:


despremercedes0ok.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  92.74 kb
 Vizualizat:  de 23046 ori

despremercedes0ok.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 03 Iun 2006 15:08:15    Titlul subiectului: 60810

La prezentare, Mercedesurile stăteau cuminți în capătul de la P-ța. Presei, blocat special pentru acest eveniment (spre disperarea oamenilor care așteptau alte autobuze și nu știau de unde să le ia). . .
. . . si imagini pe care sperăm să nu le mai vedem multă vreme (dube)
Apoi: Iată ce hârtie se găsea în fiecare Mertzan:



Mertzane-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.91 kb
 Vizualizat:  de 23045 ori

Mertzane-1.jpg



CapatAeroBaneasa-Mercedessidube-001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  65.64 kb
 Vizualizat:  de 23043 ori

CapatAeroBaneasa-Mercedessidube-001.jpg



CapatAeroBaneasa-Mercedessidube-002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  66.32 kb
 Vizualizat:  de 23043 ori

CapatAeroBaneasa-Mercedessidube-002.jpg



despremercedes0ok_916.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  92.74 kb
 Vizualizat:  de 21405 ori

despremercedes0ok_916.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 03 Iun 2006 15:11:59    Titlul subiectului: 100a 60813

Acum să vedem 12 din cele 14 Mertzane scoase la traseu in prima lor zi (al 15lea era la garaj)
#4106, #4113, #4116, #4121, #4122, #4123, #4124, #4125, #4128,
#4129, #4130, #4131



4106-131-001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  85.24 kb
 Vizualizat:  de 23041 ori

4106-131-001.jpg



4113-131-001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.78 kb
 Vizualizat:  de 23041 ori

4113-131-001.jpg



4116-131-001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  85.29 kb
 Vizualizat:  de 23041 ori

4116-131-001.jpg



4121-131-005.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.45 kb
 Vizualizat:  de 23041 ori

4121-131-005.jpg



4122-131-001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.44 kb
 Vizualizat:  de 23041 ori

4122-131-001.jpg



4123-131-001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.54 kb
 Vizualizat:  de 23041 ori

4123-131-001.jpg



4124-131-001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.62 kb
 Vizualizat:  de 23038 ori

4124-131-001.jpg



4125-131-001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.4 kb
 Vizualizat:  de 23038 ori

4125-131-001.jpg



4128-131-001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  94.27 kb
 Vizualizat:  de 23038 ori

4128-131-001.jpg



4129-131-001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.8 kb
 Vizualizat:  de 23036 ori

4129-131-001.jpg



4130-131-001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.97 kb
 Vizualizat:  de 23036 ori

4130-131-001.jpg



4131-131-002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.98 kb
 Vizualizat:  de 23036 ori

4131-131-002.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 03 Iun 2006 15:17:18    Titlul subiectului: 100b 60818

De-abia au venit și deja capacele de la barele din salon cad Sad
La prezentare era prezentă și o dubă de service de la Mercedes, împreună cu câțiva nemți:



Bara1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.31 kb
 Vizualizat:  de 23041 ori

Bara1.jpg



Bara2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  44.9 kb
 Vizualizat:  de 23041 ori

Bara2.jpg



s_mr_1846_145.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.15 kb
 Vizualizat:  de 21403 ori

s_mr_1846_145.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
romrail



Data înscrierii: 10/Mai/2006
Ultima vizita: 22/Sep/2009
Mesaje: 6
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 03 Iun 2006 22:07:30    Titlul subiectului: 60823

O singura nelamurire am: trapa pentru invalizi (cea de la usa din mijloc) are un sintem mecanic de deschidre sau trebuie sa se dea jos soferul si s-o extinda?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 03 Iun 2006 22:24:00    Titlul subiectului: 60824

Trapa pentru invalizi are un sistem ultra "mecanizat" , studiaza poza asta Laughing


DSC03693.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.44 kb
 Vizualizat:  de 23045 ori

DSC03693.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
icsilviu



Data înscrierii: 23/Oct/2005
Ultima vizita: 06/Feb/2013
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Dum 04 Iun 2006 12:04:28    Titlul subiectului: 60827

Pana sa ajunga Mercedesurile pe 104 va mai trece ceva timp. Saptamana urmatoare urmeaza linia 601 conform stirilor Pro Tv si Antena 1. Pacat ca televiziunile au fost mai preocupate de bataia dintre baietii de cartier si jandarmii ce-i aparau pe homosexuali si n-au alocat pentru stirea cu Mercedesul decat un minut la final.
Despre Citaro impresia care mi-a facut-o ieri a fost de ultramodern, dar fragil. Deja au inceput sa-i cada unele capace si nici alte componente din interior precum oglinzile nu stiu cat vor rezista, in conditiile in care unii romani sunt pusi pe distrugere. Ce nu mi-a mai placut a fost alocarea spatiului in interior. Spatele e inghesuit din cauza dulapului unde este tinut motorul, scaunele de langa el sunt prea apropiate intre ele de nu poti sa te ridici si sa te asezi pe ele fara sa nu deranjezi pe ceilalti calatori. Dar cele mai ciudate scaune mi se par cele din fata dreapta. Pe cel asezat cu fata inainte abia sta o persoana, iar pe cel asezat cu spatele incap o persoana si jumatate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DAF



Data înscrierii: 26/Mai/2006
Ultima vizita: 01/Dec/2007
Mesaje: 167
Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)

MesajTrimis: Dum 04 Iun 2006 12:57:27    Titlul subiectului: 60829

1. Mercedesurile au radiocasetofon si tahograf digital.
2. - 3. Iata cum arata afisajul GPS-ului care controleaza de la firma,afisajul din salon,sistemul vocal de anuntare a statiilor,si altele
4. Programatorul viitoarelor aparate de taxare la CITARO.



RF_Slide1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  40.17 kb
 Vizualizat:  de 23466 ori

RF_Slide1.JPG



2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.34 kb
 Vizualizat:  de 23058 ori

2.jpg



3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  44.52 kb
 Vizualizat:  de 23056 ori

3.jpg



4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.64 kb
 Vizualizat:  de 23054 ori

4.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 04 Iun 2006 17:58:52    Titlul subiectului: 60838

Cateva date tehnice. . .
. . . si o intrecere Mercedes - DAf



DSC03796.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  64.46 kb
 Vizualizat:  de 23049 ori

DSC03796.jpg



DSC03810.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.9 kb
 Vizualizat:  de 23047 ori

DSC03810.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 10/Iun/2020
Mesaje: 310
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 04 Iun 2006 21:19:52    Titlul subiectului: 60844

Pe Wikipedia sunt date 3 versiuni de putere: 6374cc engines (OM 906 hLA): 231, 245 or 279hp (170, 180 or 205 kW); 11967cc engines (OM 457 hLA): 252, 299, or 354hp (185, 220 or 260kW); 11967cc CNG engines (M 447 hLAG): 252hp or 326hp (185kW or 240kW)
Motorul mai mult ca sigur ca e OM 906 hLa, dar care e versiunea de putere (adica de soft)?

Pe placutele postate mai sus e trecuta viteza maxima la 100 km/h. Dar probabil ca se poate seta la valoarea dorita de seful de coloana (la Atego cel putin asa e).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
romrail



Data înscrierii: 10/Mai/2006
Ultima vizita: 22/Sep/2009
Mesaje: 6
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 04 Iun 2006 21:28:46    Titlul subiectului: 60846

Am remarcat si eu treaba asta cand au venit reporterii de la Realitatea TV sa faca o transmisie pentru stirile de ora 10:00.
Am vazut ca soferul s-a dus si a deschis "manual" trapa, dar am crezut ca totusi nu se intampla asa si in situatii "normale".
Mi se pare destul de aberanta treaba, dar oricum la noi merge. Nu prea am vazut multi pasageri invalizi care sa aiba nevoie de trapa respectiva. Poate sa fie mai multi cei cu carucioare de copii Very Happy.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Oct/2020
Mesaje: 553

MesajTrimis: Lun 05 Iun 2006 08:52:03    Titlul subiectului: 60849

Romania Libera,
500 de autobuze vor innoi parcul auto
Primele 12 Mercedes, puse in circulatie pe linia 131 Luni 05 Iunie 2006
Linia 131, cu traseu intre Aeroportul Baneasa si Piata Romana, a fost cea care s-a innoit, sambata dimineata, cu primele 12 autobuze marca Mercedes, din cele 500 destinate modernizarii transportului public pe raza Capitalei. Masinile au plecat de la terminalul RATB din Piata Presei Libere, intrand pe traseu la o distanta de 4 minute unul de altul.
Cu o capacitate totala de 100 de locuri, dintre care 26 pe scaune si restul in picioare, autobuzele livrate de firma "Evo Bus" au un grad mai mare de computerizare, ceea ce permite depistarea si remedierea mai rapida a eventualelor disfunctionalitati. De asemenea, noile vehicule dispun de un loc special pentru carucioarele de copii, dar si de rampa de acces pentru persoanele cu handicap. "Licitatia pentru procurarea autobuzelor a avut loc in luna septembrie, iar recent am putut viziona si exemplarul cap de serie. Inlocuirea vechilor autobuze DAF se va face treptat, in ritm de 15 bucati pe saptamana. Dupa linia 131 urmeaza liniile 601 si 331, iar ulterior si 104, 226 si altele. In orice caz, vom incerca sa repartizam uniform noile autobuze, pentru a nu privilegia o zona sau alta. DAF-urile scoase vor fi introduse pe alte linii, unde in prezent exista masini cu un grad accentuat de uzura. Scopul principal este de a mari capacitatea de transport a tuturor liniilor, astfel incat oamenii sa poata circula in conditii mai bune", a spus Gheorghe Aron, directorul Regiei Autonome de Transport Bucuresti.
Un articol de Magdalena Tanasescu


Comact, 2006-06-05
Dupa Mercedes, troleibuze si tramvaie noi
RATB - In aceasta dimineata, cei care nu au iesit in weekend din casa vor avea parte de o surpriza placuta. RATB a scos pe traseul liniei 131 cele mai moderne autobuze din oras. 15 Mercedesuri vor circula zilnic pe ruta Baneasa-Piata Romana. Primarul general, Adriean Videanu, a promis ca, pana in 2008, o mare parte a masinilor RATB vor fi modernizate.
"Vom cumpara si 100 de troleibuze si 50 de tramvaie", a anuntat el. Anul viitor va avea loc o alta licitatie pentru alte 500 de autobuze. Capacitatea de transport a Mercedesului este de 106 pasageri - 27 de locuri pe scaune si 79 in picioare, podeaua fiind complet coborata pe toata lungimea autobuzului.


Puntea spate a lui Mercedes Citaro (luata de pe site-ul Mercedes):
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
qwerty



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Sep/2011
Mesaje: 55
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 05 Iun 2006 20:40:49    Titlul subiectului: 60858

Am mers azi cu Mercedes-urile noi si mi-au lasat o impresie destul de buna.
Sa incep cu plusurile:
- se comporta bine la drumurile noastre, au un mers lin
- motorul este silentios
- usile au un mecanism de deschidere foarte bun
- aspectul exterior este unul care imi place
- afisajele exterioare si interioare sunt de calitate

Si acum minusurile:
- spatiul din interior este destul de prost organizat, scaunele sunt foarte mici unele dintre ele
- nu cred ca incap 100 persoane intr-un autobuz
- nu are un buton pentru a comanda toate 3 usile, soferul fiind nevoit sa apese de fiecare data 3 butoane
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 05 Iun 2006 21:38:55    Titlul subiectului: 60859

qwerty a scris:
Si acum minusurile:
- spatiul din interior este destul de prost organizat, scaunele sunt foarte mici unele dintre ele
- nu cred ca incap 100 persoane intr-un autobuz
- nu are un buton pentru a comanda toate 3 usile, soferul fiind nevoit sa apese de fiecare data 3 butoane

-așezarea verticală a motorului, care duce la un dulap extrem de inestetic în spate
-aer condiționat DOAR la șofer
-scaune puse cam sus

Nu știu cât e viteza maximă, dar oricum e limitată electronic la 75-80 km/h.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
DAF



Data înscrierii: 26/Mai/2006
Ultima vizita: 01/Dec/2007
Mesaje: 167
Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)

MesajTrimis: Lun 05 Iun 2006 21:59:03    Titlul subiectului: 60860

In mod normal toate autobuzele au comanda separata pentru fiecare usa.Au fost soferi care si-au pus ei comanda pentru toate usile(de lene).Si DAF-urile au comanda separata pt fiecare usa.
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Oct/2020
Mesaje: 553

MesajTrimis: Mar 06 Iun 2006 07:17:25    Titlul subiectului: 60864

Evenimentul zilei, 2006-06-06
Autobuze Mercedes pe linia studenteasca 601
RATB. Autobuzele care circula pe ruta liniei 601, intre Universitate si Regie, vor fi inlocuite, saptamana viitoare, cu noile autovehicule Mercedes. Acestea vor veni in numar de 15, iar reprezentantii Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB) sustin ca, daca pe perioada "marii asfaltari" va fi nevoie de suplimentarea mijloacelor de transport, Mercedesurile vor fi distribuite in zonele cu probleme.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
RobertC



Data înscrierii: 29/Mai/2006
Ultima vizita: 26/Iul/2009
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti 4 (Obregia)

MesajTrimis: Mar 06 Iun 2006 11:02:00    Titlul subiectului: 60867

Trapa este actionata manual la TOATE autobuzele M-Citaro. In Germania chiar am vazut cum un calator a tra trapa ca sa se urce un invalid in carucior. Inclusiv Citaro din poza avatarului meu are acceasi tehnica ca cele de pe 131
Fata de Citaro cu care merg in zona Stuttgart, acestea de la noi sunt cam low-end. Deh, bugetul! 180.000 euro a fost pretul cel mai scazut pe care Mercedes l-a putut oferi pentru un Citaro. O varianta cu mai multe plusuri ar fi depasit 220.000 euro.
Dispunerea motorului nu putea fi facuta altfel la modelul cu 3 usi cu podea joasa pe toata suprafata. Cele din Germania sunt in proportie de 90% cu doua usi iar partea din spate este inaltata printr-o panta. Deci se poate pune motor orizontal. Puteti vedea si in poza mai jos.
Totusi ce pot reprosa celor de la noi, faptul ca nu are A/C in salon.



RF_721-BBN.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  46.98 kb
 Vizualizat:  de 22804 ori

RF_721-BBN.jpg



_________________
Degeaba se schimba parcul de vehicule, daca numarul lor scade Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Oct/2020
Mesaje: 553

MesajTrimis: Joi 08 Iun 2006 09:55:58    Titlul subiectului: 60930

Adevarul, 2006-06-08
Ride-Test Mercedes Citaro
de C. Pana
Municipalitatea bucureșteană a introdus pe traseul 131 un nou model de autobuz. Am supus mașina la "Testul Călătorului" pentru a vedea dacă noul Mercedes Citaro este potrivit să-l înlocuiască pe vechiul DAF.
Citaro, un autobuz cu personalitate
Pentru a "simți" primele diferențe între cele două autobuze nu trebuie să te apropii prea mult. Experiența acumulată de cei de la Mercedes cu modelele mai vechi a fost pusă în valoare la dezvoltarea noului model și asta se vede. Citaro este un autobuz cu personalitate. Primele lucruri care se observă sunt construcția modulară și designul modern, rotunjit, față de aspectul de cutie pătrățoasă a DAF-ului, ca și vitrarea mai generoasă a Mercedesului. Un alt aspect care-ți sare în ochi este garda la sol. Citaro beneficiază de un sistem de suspensie hidraulică high-tech, care îi permite să "îngenuncheze" în stații până la nivelul bordurii. Astfel, pasagerii, inclusiv cei cu handicap fizic, pot "trece" în autobuz, în loc să urce. Dezavantajul este evident și el. Mercedesul nu poate face curse pe străzile rupte în două și pline de tranșee, de care Capitala abundă.
Rafinament și liniște în habitaclu
Habitaclul noului Citaro se distinge, în primul rând, prin aspectul îngrijit al finisărilor. Nu există lufturi la uși pe unde să adie vântul, geamurile nu sunt lipite "la garaj" cu silicon, izolațiile dintre spațiul șoferului și al pasagerilor nu sunt făcute cu burete din târg, culorile și detaliile sunt atent alese și creează o atmosferă plăcută. După ce te așezi pe scaunul ergonomic și ceva mai comod decât al DAF-ului, primul lucru care te surprinde este o voce feminină care te anunță ce stație urmează și ce alte linii de legătură vei găsi acolo. Chiar dacă pare mai lat decât DAF-ul, un capitol la care Citaro îi este inferior este spațiul pe culoar. Un compromis făcut pentru aspect. și încă un lucru: în interior este liniște. Nu se aud zdrăngăneli, șuruburi desfăcute care să bată în caroserie, scârțâit de frâne sau uși care joacă în lăcașuri. Să vedem cât va dura.
Infuzie de tehnologie
Infuzia de tehnologie pe care a primit-o Mercedesul este evidentă și la capitolul motorizări. Dotat cu un propulsor diesel Euro 3 de ultimă generație, cu șase cilindri și injecție directă, capabil să dezvolte 280 de cai, și cu o cutie de viteze automată cu 4 sau 6 rapoarte, Citaro se strecoară prin traficul bucureștean într-o liniște absolută. și chiar dacă este mai corpolentă decât DAF-ul, noua achiziție a municipalității pare mult mai agilă și dispusă să fenteze mașinile mici. Citaro stă bine și la capitolul sisteme electronice. Autobuzul este dotat cu ABS, ASR, EBS, computer de bord, care memorează parametrii ce țin de siguranța circulației și de buna funcționare a vehiculului, cu posibilitatea descărcării automate a datelor la intrarea în autobază, prin sistem Bluetooth, sistem GPS care poate vizualiza ruta și comanda anunțurile de stație pentru pasageri. Plus un post de conducere ergonomic care reglează automat poziția scaunului și înălțimea volanului, un display de bord cu afișarea parametrilor funcționali și sistem de alarmare în caz de avarii. În concluzie, Citaro, introdus în Capitală la exact 100 de ani după tramvaiul cu abur, are toate șansele să câștige respectul pasagerilor.
Casetă tehnică:
Capacitate pasageri: 106
Locuri pe scaune: 27
Locuri în picioare: 79
Lungime cu tot cu spoilere: (m)11,950
Înălțime: (m) 3,009
Lățime: (m) 2,550
Înălțime treaptă față: (mm) 320
Înălțime treaptă centru: (mm) 340
Înălțime interioară: (m) 2,313
Rază de bracare: (m) 21,542
Greutate: (kg) 10.938
Preț: 188.164 euro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 08 Iun 2006 11:51:39    Titlul subiectului: 60937

Am fost la Militari si sunt Mercedes-uri si acolo, inconjurate de Rocar-uri...sa nu se vada probabil. Sunt vreo 4, ascunse dupa Rocarul acela.


100.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  241.9 kb
 Vizualizat:  de 22122 ori

100.jpg



101.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  277.27 kb
 Vizualizat:  de 22122 ori

101.jpg



0.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  38.13 kb
 Vizualizat:  de 22122 ori

0.jpg



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  36.66 kb
 Vizualizat:  de 22122 ori

1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Apr/2020
Mesaje: 979
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 08 Iun 2006 15:34:15    Titlul subiectului: 200 60940

Ce mi-a plăcut la "Mercedes" Citaro:
- Sunt low- flor
- Spațiul din interior este mai genros (în partea din față a autobuzului)
- Are locul acela penru cărucior cu handicapați - dacă nu am loc pe scaun îmi place să mă duc la spațiul ăla să mă sprijin de bară
- Anunță stațiile (ar trebuie să anunțe și celelalte legătuti, nu numai ale liniilor care au stații comune cu linia respectivă)
- În difuzoare se aude muzică - ca în vremurile bune ale "DAF"-urilor
- Cabina șoferului nu mai are nu știu câți "pereți" înspre salon, așa că virgulă călătorii pot vedea în față mai bine
- Primul scaun după prima ușă (favoritul meu) are o ridicătură înspre geam - nu mai îmi pun bagajul pe jos
- Are aer condiționat
- Încălzirea este electrică (ce-am dârdâit într-un "DAF" când au fost frigurile alea)
Ce nu mi-a plăcut la ele:
- Spațiul mic din spate
- Dulapul în care se află radiatorul și motorul
- Geamurile se dechid foarte puțin (dacă o să pice areul condiționat sau dacă șoferul nu-i dă drumul)
- Nu are aerisirea din acoperiș (capacele alea din tavan)
- Trapa pentru cărucioare nu are caucic sau ceva care să amortizeze căderea - dacă o lasă călători să cadă... sau dacă îngheță iarna...
- Finisajele interioare nu arată la fel de bine precum la "DAF" SB220 "Castrosua" sau "Hispano-Caroccera"
- Nu are prea multe butoane pe bord (îmi plac chestiile cu multe butoane)
Am văzut autobuze "DAF" pe liniile 133 și 182 (pe 182 mai erau și "Rocar de Simon"); în cazul liniei 182 "DAF"-urile sunt bine-venite, autobuzele acestei linii fiind de obicei aglomerate, iar "Rocar de Simon" stau prost cu amenajarea spațiului din salon (de aia nici nu vreau să aud de "Rocar de Simon" pe 101).


Ultima modificare efectuată mrM la Joi 08 Iun 2006 17:37:10, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iul/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 08 Iun 2006 15:54:23    Titlul subiectului: 60941

Citat:
Capacitate pasageri: 106
Locuri pe scaune: 27
Locuri în picioare: 79
1. La ce densitate a fost calculată capacitatea?
2. Citaro-urile au fost fabricate la comanda RATB?. Fișa tehnică penru Citaro standard prevede ca numărul locurilor pe scaune să varieze între 28 și 40.
Citat:
Seating capacity can vary between 28 and 40.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 08 Iun 2006 18:27:55    Titlul subiectului: 60952

nokia2010 a scris:
- Are aer condiționat
Are aer condiționat doar în cabina șoferului, desi această cabină nu este 100% separată de salon ca la celelalte autobuze. Prizele de aer sunt orientate în direcția opusă peretelui șoferului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, ... 16, 17, 18  Următoare
Pagina 2 din 18

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community