|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 27 Oct 2005 23:45:52 Titlul subiectului: 6u5656u56u5 |
55347 |
|
O să postez câteva Dac-uri mai deosebite din București.... De exemplu #1888 are o schemă de vopsire mai aprte și are scaune tapitate în interior(poza de interior nu a ieșit bine, că era cam întuneric )
Și încă unul frumos... #1892, de la același garaj ca #1888 (Ferentari). Ceea ce mai are ,,ciudat" #1892 este geamul din spate, ce pare a proveni de la un Ik4!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
105.4 kb |
Vizualizat: |
de 57053 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
150.03 kb |
Vizualizat: |
de 57071 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
140.14 kb |
Vizualizat: |
de 57071 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 04 Noi 2005 15:13:17 Titlul subiectului: |
1046 |
|
Interesant este și #1824, tot de la garajul Ferentari.
#2642 de la Autobaza Alexandria. Interesant și el:
Din seria 22xx l-am găsit doar pe #2275.
În schimb am găsit pe www.bucuresti2.3x.ro o poză de-a lui Cătălin (Whitewolfcata) cu #2227
http://www.bucuresti2.3x.ro/wolfcata2/imagepages/image27.html
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
169.34 kb |
Vizualizat: |
de 61924 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
125.44 kb |
Vizualizat: |
de 57651 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.42 kb |
Vizualizat: |
de 57651 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 09 Noi 2005 23:52:17 Titlul subiectului: 69969696969699 |
1828 |
|
Iată ce poze am eu cu Dac-urile din seria 2000-2400:
#2090:
#2102, complet galben:
#2104. Arată de parcă ar fi făcut din bucăți de alte Dac-uri:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
152.26 kb |
Vizualizat: |
de 60351 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
106.4 kb |
Vizualizat: |
de 57628 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
126.07 kb |
Vizualizat: |
de 57628 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
107.85 kb |
Vizualizat: |
de 57628 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
164.41 kb |
Vizualizat: |
de 57644 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
137.22 kb |
Vizualizat: |
de 57644 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 09 Noi 2005 23:55:16 Titlul subiectului: |
1832 |
|
#214, #2294, #2311, #2340:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
191.44 kb |
Vizualizat: |
de 59874 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
117.64 kb |
Vizualizat: |
de 57622 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
110.65 kb |
Vizualizat: |
de 57640 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
122.4 kb |
Vizualizat: |
de 57640 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
8.13 kb |
Vizualizat: |
de 57640 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către Dr2006 la Vin 18 Noi 2005 02:09:57, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 17 Noi 2005 15:06:47 Titlul subiectului: Curiozitati/raritati legate de autobuze |
2337 |
|
O poza recenta cu RATB 2107, care pare sa aiba un sofer care il ingrijeste si-l face astfel sa arate deosebit...
si spatele aceluiasi autobuz...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.85 kb |
Vizualizat: |
de 61592 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.56 kb |
Vizualizat: |
de 58553 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 17 Noi 2005 15:09:49 Titlul subiectului: |
2340 |
|
Iata si un autobuz deosebit, RATB 2460, "deosebirea" mi-a fost indicata de frate-miu, cu care eram impreuna la poze, ca altfel eu unul nu cred ca o remarcam...
Este vorba de faptul ca blocul optic spate al acestui autobuz este compus din 6 "segmente", si nu din 4, ca de obicei...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.55 kb |
Vizualizat: |
de 59441 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 18 Noi 2005 02:17:47 Titlul subiectului: 00000000 |
2486 |
|
Iată și un Dac din seria 2000-240. #2255. Observați că am surprins, fără vreo intenție, 2 autocare ce depășeau autobuzul.
Și mie mi se par ciudate unele 112UDM, mai ales acest #1824... dar nu știu să se fi scurtat autobuze Dac 117(ori să fie făcute troleibuze).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
111.02 kb |
Vizualizat: |
de 60053 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
124.2 kb |
Vizualizat: |
de 57645 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 20 Noi 2005 18:51:58 Titlul subiectului: |
3036 |
|
#1772, #1780 și #1793:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
109.42 kb |
Vizualizat: |
de 59698 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.12 kb |
Vizualizat: |
de 59698 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
142.63 kb |
Vizualizat: |
de 57643 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
116.16 kb |
Vizualizat: |
de 57643 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 20 Noi 2005 18:55:18 Titlul subiectului: |
3038 |
|
#1801, #1828, #1837, #1842:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
131.56 kb |
Vizualizat: |
de 59780 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
133.95 kb |
Vizualizat: |
de 59780 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
124.52 kb |
Vizualizat: |
de 57623 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
124.59 kb |
Vizualizat: |
de 57641 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
171.8 kb |
Vizualizat: |
de 57641 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 20 Noi 2005 19:00:51 Titlul subiectului: |
3040 |
|
#1878, #1880, #1881, #1888:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
139.04 kb |
Vizualizat: |
de 57621 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
125.2 kb |
Vizualizat: |
de 57639 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
137.78 kb |
Vizualizat: |
de 57639 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
120.97 kb |
Vizualizat: |
de 57639 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
118.69 kb |
Vizualizat: |
de 57639 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 20 Noi 2005 19:03:25 Titlul subiectului: 55555555555 |
3042 |
|
#1891, #1892:
Și #1892 are niște faruri în plus:
Se pare că e o caracteristică a autobuzelor de la Autobaza Ferentari.
#1893...nu s-a lăsat pozat din față, plecând cu călători prinși în ușă.... care călători, dacă ar mai fi deschis ușile, probabil că m-ar fi luat pe mine la bătaie, că fotografiam...și cum autobuzul nu așteptat să urce toți, doar ca să nu iasă în poză... Nu mai precizăm faptul că autobuzul respectiv trece pe culoarea ROȘIE a semaforului electric.
#1897:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
117.1 kb |
Vizualizat: |
de 59790 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
164.23 kb |
Vizualizat: |
de 57631 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
151.2 kb |
Vizualizat: |
de 57649 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
127.86 kb |
Vizualizat: |
de 57644 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
121.95 kb |
Vizualizat: |
de 57644 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
NOA Vizitator
|
Trimis: Dum 20 Noi 2005 20:35:22 Titlul subiectului: |
3067 |
|
#1824 este nefinisat. Nu inteleg ce rost are grilajul acela din dreapta gemuletului (stanga celui care priveste) unde se afla numarul de linie in timp ce in stanga gemuletului respectiv nu e nimic. #1892, cu luneta impartita in doua, arata cam ciudat. Majoritatea din cele postate sunt scunde, ceea ce indica fabricarea lor in perioada 1987-1989, poate chiar 1990. In 1988, cand am fost in Bucuresti, imi aduc aminte perfect ca autobuze de tipul #1892 aveau numere de tipul 2xxx. Ca urmare, acestea sunt niste fantome care, judecand dupa numerele de inmatriculare, par a locui in Ferentari. Iti dau un indiciu #1489 a fost un DAC 117 UD fabricat in 1980. Stiu asta de pe site-ul RATB-ului, daca acesta spune adevarul. Incearca sa gasesti autobuze cu numere cuprinse intre 1489 si 1780 si studiaza-le. In situatia in care nu gasesti nici un numar dintre cele indicate anterior, studiaza mai multe din autobuzele postate. Iti voi da schema mai multor generatii de autobuze de tip 112 UD(M). legenda este urmatoarea:
S=fereastra soferului
0=fereastra care nu se poate deschide
1=fereastra care se poate deschide
2=usa
Voi incepe cu schema unui 112, fabricat in 1980 model pe care l-am vazut doar pe site-ul RATB:
2112112
S111111
La Cluj, primele autobuze 112 UD au sosit in 1985. Cele fabricate pana in 1987 inclusiv aveau urmatoarea schema:
2002002
s111111
Intre 1987 si 1990 s-au fabricat modelele scunde. Acestea si cele din 1991 aveau schema:
2002002
s010101
Incepand cu 1991, scarile au 4 trepte
Incepand cu 1992, schema a devenit
2002002
s011111
Cele din 1996 au scara putin diferita (difera putin a treia treapta)
Numerotarea ferestrelor de pe partea opusa usilor o fac incepand cu cifra 0, cifra respectiva fiind atribuita ferestrei soferului.
Indreapta-ti atentia asupra ferestrei opusa usii a III-a. Daca spatiul dintre fereastra 6 (cea corespunzatoare usii a III-a) si fereastra 5 difera ca marime de spatiul unor autobuze 112 UD(M) din seria 2xxx este foarte probabil ca cele postate mai sus provin din scurtarea autobuzelor 117 UD Spatiul de care spun trebuie sa fie vizibil mai mere decat spatiul dintre restul ferestrelor, dar nu cu foarte mult. Oricum intervalul dintre numerele 1489 si 1780 mi se pare mic iar asemanarile mari. In eventualitatea ca fantomele postate au fost 112 UD(M) de cand s-au nascut, am toate motivele sa cred ca au fost rebutate de undeva si achizitionate de RATB. Altfel nu imi explic de ce RATB-ul care are in dotare vehicule ca Autodromo, DAF sau de Simon, accepta asemenea autobuze nefinisate (am vazut si UDM-uri cu aspect civilizat). Din cate am vazut, la #1893 ultima fereastra, adica cea care corespunde usii a III-a, nu se poate deschide iar la altele spatiul respectiv pare cam prea mare.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 20 Noi 2005 20:54:22 Titlul subiectului: |
3070 |
|
#1824 ar putea să fi trecut printr-un accident. 14xx, 15xx, 16xx nu mai există nimic. Interesant...la 1780 se deschide și ultimul geam de pe partea opusă ușilor. Dar nu multe DAC-uri mai au geamurile originale (și nu s-au mai chinuit să refacă geamurile cu șina pt. gemulețul care se deschide).
Și #1892 pare a fi fost implicat într-un accident. Luneta pare de Ik4, la fel ca #2160.
Toate Dacurile de la #1700 (dacă or mai exista) la 2399 sunt scunde.
DAC 535
Uitati-l si pe #2500...chiar am mers cu el și am rămas umimit de viteză(șoferul mergea ca disperatul)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
112.86 kb |
Vizualizat: |
de 57639 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
tudor? Vizitator
|
Trimis: Lun 21 Noi 2005 21:20:46 Titlul subiectului: |
3159 |
|
Dr2005 a scris: | #1824 ar putea să fi trecut printr-un accident. 14xx, 15xx, 16xx nu mai există nimic. Interesant...la 1780 se deschide și ultimul geam de pe partea opusă ușilor. Dar nu multe DAC-uri mai au geamurile originale (și nu s-au mai chinuit să refacă geamurile cu șina pt. gemulețul care se deschide).
Și #1892 pare a fi fost implicat într-un accident. Luneta pare de Ik4, la fel ca #2160.
Toate Dacurile de la #1700 (dacă or mai exista) la 2399 sunt scunde. | La autobuzele 112 UDM e normal sa se deschida ultimul geam de pe partea opusa usilor. Fii atent la stalpul care desparte ultimul geam de pe partea opusa usilor de penultimul, tot de pe aceeasi parte. Acolo se poate observa daca respectivele autobuze sunt originale sau sunt scurtate. Mi se pare ciudat ca sunt putine numere intre 2000 si 3000, numere care, initial au fost alocate autobuzelor 112 UDM. Nu cumva a avut loc o licitatie a RATB pentru a se debarasa de DAC 117 UD. In 1985 am calatorit cu #1114 (DAC 117 UD) si, avand memorie auditiva foarte buna, imi aduc aminte perfect cum mieuna cutia de viteze. Din pacate , avand o memorie vizuala mai putin buna (si, trecand ceva vreme de atunci) nu imi aduc aminte prea multe lucruri legate de aspect. Tot ce tin minte este ca avea culoare rosie-bordeaux si ca circula pe linia 303 (?-Magurele). Cineva spunea pe forumul vechi ca respectivul autobuz ar fi fost casat (?) iar numarul respectiv atribuit unui Rocar de Simon. E posibil ca Simonurile sa ocupe numerele rezervate autobuzelor articulate? Faptul ca dupa 20 de ani mai este cineva, in afara de mine, care isi aminteste de #1114 arata ca respectivul autobuz a atras atentia multor oameni.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 22 Noi 2005 12:31:29 Titlul subiectului: |
3251 |
|
Autobuzul RATB 2156 pare sa fi avut o situatie mai speciala. Pe 27.04.2005 cand l-am "depistat" prima data era vopsit intr-o schema foarte frumoasa si circula pe ex-linia 244.
Vali Sava imi povestea ca il vedea uneori in zona Teatrului National, cu indicativ de "Cursa speciala".
Pe 28.09.2005 cand l-am revazut a fost vopsit intr-o schema care, desi diferita de schema standard RATB, nu imi place mai deloc.Am avut ocazia sa sa si merg cu el, prilej pentru a remarca 2 chestii inedite:
Prima, in fata primii banci de pe partea dreapta a autobuzului, lipita de cabina soferului, este o masuta!!! Daca ai ceva de mancare si "uneltele" potrivite, poti trage o masa pe cinste. Daca ai si o berica, chiar te-ai scos...
A doua, in spatele autobuzului, in locul spatiului liber obisnuit din dreptul geamului spate, a fost montata o bancheta suplimentara, astfel ca autobuzul are acum 4 locuri in spate, dupa cum vedeti si in poza...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.78 kb |
Vizualizat: |
de 60784 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.32 kb |
Vizualizat: |
de 60181 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.86 kb |
Vizualizat: |
de 60181 ori |
|
Ultima modificare efectuată Catalin Ghita la Lun 08 Ian 2007 10:19:34, modificat de 2 ori în total |
|
Sus |
|
|
7158
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mar/2006 Mesaje: 16
|
Trimis: Mar 22 Noi 2005 19:48:21 Titlul subiectului: |
55981 |
|
2156 circula in special pe liniile spre Popesti (144/244). Avea scaunele tapitate, avea 4 sau 5 difuzoare. Soferul asculta in general radio, nu am auzit niciodata manele (lucru de mirare). Insa prin "bunovainta" calatorilor scaunele nu au rezistat mai mult de 3 ani, in vara avand deja scaunele inlocuite. Iar acum vad ca a fost vopsit si urat. In orice caz, nu am mai mers intr-un DAC cu un motor mai silentios decat al lui 2156; nici soferul nu pot zice ca-l forta.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 05 Dec 2005 21:24:34 Titlul subiectului: Rablele de pe 122 si 268 in Bucuresti |
56377 |
|
Am inteles ca unele UDM-uri au altfel de ferestre la peretele despartitor al soferului decat cele originale, de unde ipoteza ca provin din 117 UD (cel putin asa se spunea pe vechiul forum). Ma refer la cele cu seria 17xx-18xx, in special 1824 si 1892 care chiar arata ciudat
Daca aveti aparatul la voi cand calatoriti cu vreun 112 UDM din seria 17xx-18xx, fotografiati stalpul care desparte ferestrele 5 si 6. Respectivul stalp poate oferi indicii "pretioase" cu privire la istoria autobuzului in cauza; de asemenea, si la scarile si capacele de vizitare se pot observa unele lucruri.
Mare atentie la stalpul ferestrei a 6-a, daca acesta are aceeasi latime la toate Dac-urile sau nu. Daca nu, inseamna ca e ceva "suspect" in sensul ca respectivul a fost scurtat undeva (in Moldova?). Din cate stiu de pe vechiul forum, scurtari s-au facut ori in Neamt, ori in Bacau. la topicul DAC 117 UD de pe vechiul forum, la fotografia vehiculului AG 64 MYC, se afirma cele spuse de mine mai sus. La Cluj stiu de o singura scurtare. IK 280 cu numarul 32 CJ 907 a devenit IK 260 cu usi in fata si la mijloc.
1823 arata nefinisat. este ca si cum cei care l-au reparat nu au dus treaba pana la capat. In legatura cu stalpul dintre fereastra 5 si 6, e normal sa fie mai lat. Toate modelele 112 UD si UDM au caracteristica respectiva. Important e sa fie la fel de lat la toate. De asemenea, fii atent daca sunt sau nu urme de suduri. Oricum, atribuirea unor numere de tipul 17xx-18xx unor autobuze 112 UDM nu mi se pare normala din moment ce autobuzele respective aveau alocate numere de la 2000 in sus. Deja in 1988, in Piata Cosmonautilor erau autobuze cu numere mai mari de 2200. Cred ca cel cu care am calatorit era 2206 si circula pe o ruta care lega Piata Cosmonautilor de o zona situata in partea de apus a capitalei, daca nu gresesc e vorba de Valea Argesului. A existat autobuzul respectiv si ruta respectiva? Imi aduc aminte ca era supraaglomerat si NU PORNEA CU USILE DESCHISE. PUR SI SIMPLU, DACA SOFERUL VROIA SA PORNEASCA FARA SA INCHIDA USA, SE OPREA MOTORUL.
Daca la autobuzele respective stalpul e mai lat decat la cele cu numere peste 2000, asta POATE insemna ca ele au fost scurtate, dar nu la URAC, din moment ce se afirma ca RATB nu a scurtat autobuze. Un argument in favoarea scurtarii ar fi numerele. De ce au primit numere de autobuze articulate? Se spune ca ultimele autobuze 117 UD si-ar fi dat duhul la Titan. Daca vreunul din autobuzele cu care umbli sta in Titan, e posibil sa provina dintr-un 117 "amputat". De asemenea, fiti atent si la peretele care desparte cabina soferului de cea a pasagerilor. Cat priveste datele oficiale, nu stiu in ce masura sunt reale. Site-ul oficial RATB afirma ca are in dotare acel DAC 117 UDA care, in realitate nu circula si, care, am inteles ca nu are nici motor, nici cutie de viteze, nici diferential si, poate, nici volan. S-ar putea ca scurtarile de care se vorbea pe forumul vechi si care nunt negate pe cel nou sa fi avut loc, dar "neoficial".
Se pare ca, desi nu se spune explicit, ca au avut loc scurtari. Nu se explica existenta unor caracteristici ale autobuzelor 117 la autobuze 112. Inteleg sa se puna o piesa sau alta, dar modificari la stalpul dintre ferestrele 5 si 6, precum si la cabina soferului e prea de tot.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 10 Dec 2005 21:06:24 Titlul subiectului: |
56560 |
|
M-am uitat mai cu atenție la stâlpii din interior ai lui 1824 și 1828.... penultimul stâlp e mai lat... probabil că e la fel al toate 18xx și 17xx... dar nu cred că aceste autobuze au fost scurtate.
Am observat că la #1824 și #1828 acel stâlp este mai lat ca la Dac-urile 25xx, 26xx (din astea erau la capăt atunci....și se vedea cu ochiul liber)... Însă urme de suduri nu se observă. (Autobuzele au trecut prin 2 RK-uri din 1992 până acum).
Dac-uri 17xx și 18xx sunt la toatre garajele cu Dac.... peretele ce desparte șoferul de salon are un geam mai mare (cel din mijloc) față de alte Dac-uri(2xxx și 19xx).
#2107 nu circulă doar pe 101...ci pe toate traseele deservite de Autobaza Ferentari.... l-am văzut și pe 139, 232 și 173. Și probnabil că mai intră și pe 220, 141, 323. Poze cu el pe 139 are Whitewolfcata. Eu nu am decât pe 101:
FER, FRT, FRN, FRR și LCJ (!!) sunt numere de Ferentari.
2. Ia uitați-vă la ăsta... săracul... cred că are ceva probleme:
De unde are de ars atâta motorină?
Autobuzul ăla a turat la maxim motorul vreo 5 minute (scoțând acel fum) apoi a plecat pe traseu, continuând să scoată fum, dar mai puțin ca în poză și mai albicios.
3. - 4. Ăsta e unul din Dac-urile cu cea mai ... morbidă schemă de vopsire!
Și interiorul:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
33.32 kb |
Vizualizat: |
de 57639 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
42.88 kb |
Vizualizat: |
de 57639 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.6 kb |
Vizualizat: |
de 57639 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.59 kb |
Vizualizat: |
de 57639 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 23 Dec 2005 10:53:27 Titlul subiectului: |
8749 |
|
Fum alb e motorina condensata si apare la pornire (dispare cand se incalzeste motorul, iar autobuzele acelea cred ca plecau din parcare). Fumul negru inseamna amestec bogat, cu particule de carbon de la motorina cracata termic (injector prost, da prea multa motorina). Fum albastru inseamna consum de ulei.
|
|
Sus |
|
|
tudor Vizitator
|
Trimis: Vin 23 Dec 2005 11:01:22 Titlul subiectului: |
8750 |
|
Fum alb apare la toate masinile iarna. Fumul cu tendinta albastruie inseamna ca mananca ulei. Fum negru inseamna consum excesiv. La injectoarele de DIESEL se duce duza (se mareste ajutajul) si nu mai poate pulveriza cum trebuie. Fumul ala are tenta albastruie. Deci mananca ulei.
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 23 Dec 2005 11:57:56 Titlul subiectului: |
8757 |
|
Nu ca m-ar mira sa manince ulei, dar poza pare a fi facuta la plecarea din capat. Motoarele cu cilindri orizontali, in strationare, acumuleaza un pic de ulei in camera de ardere, care este mai apoi ars in primele minute de fuctionare. Oricum, am vazut un Ikarus care a gazat un taximetrist cu fum de ulei (teava de esapament era indreptata exact spre geamul deschis al Daciei).
RATB au statie proprie de ITP probabil (in fiecare autobaza), deci nu trebuie sa dea spaga pentru a baga toate jafurile fumegatoare in trafic. Ar fi fost bune niste autobuze pe GPL din punctul asta de vedere.
|
|
Sus |
|
|
tudor Vizitator
|
Trimis: Vin 23 Dec 2005 12:36:56 Titlul subiectului: |
8765 |
|
Pt motoarele cu cilindrii orizontali, da. Insa vezi tu, alea consuma ulei in continuu. Cutiile de viteze nu mai au sincroane, ambreiajele nu decupleaza complet, de aia caraie. Multe au treapta I de viteza moarta,p leaca cu a II a.
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 23 Dec 2005 16:49:18 Titlul subiectului: |
8809 |
|
Treapta 1 e pentru plecari din panta sau sarcina mare. Dar te cred ca sunt varza si motoarele si transmisiile.
Eu nu stiu cum de nu fac reumatism soferii de la schimbatul vitezelor, cursa din treapta 1 in a 2-a e cam 80 cm. DAC au fost proiectate de comunisti si era de neconceput sa se cheltuie valuta pe cutii automate din strainatate cand se puteau produce cutii manuale in tara. Oricum orice sofer normal la cap ar prfera o cutie automata uneia manuala in traficul urban, ca si un fleet manager (nu mai schimbi ambreiaje, scade uzura angrenajelor)
Daca ar face politia si RAR controale in trafic cu fummetru ar scoate din circulatie minim 30% din parcul RATB pentru remedieri.
Nu ma indoiesc nici o clipa ca romanii puteau proiecta si produce o cutie automata, insa probabil ca solutia nu a fost considerata economica de conducatorii partidului.
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Joi 29 Dec 2005 21:14:54 Titlul subiectului: |
57229 |
|
S'ar putea ca DAC sa fie un model furat de undeva, adica fara licenta, deci neexportabil (in vest). In al 2'lea rand, ca orice produs furat de romani (prin spionaj, nu ca in prezent), nu a fost "furat" in totalitate, astfel ca s'a improvizat. Dupa 1978, sursele de informatii econonice (=spionaj) s'au cam diminuat, prietenii stiu de ce, asa ca s'a ramas cu ce s'a ramas, la care s'a continuat pe aceeasi linie, fara a mai aduce ceva nou. Peste asta s'au adaugat lipsurile din anii '80.
Ca design, pentru inceputul anilor '80, DAC mi se pare acceptabil. Daca nu s'a mai modernizat si daca produsul per total e cum e, asta am spus deja de ce e asa. Faptul ca DAC sunt in prezent niste rable, e incontestabil, dar domnii care le vor la fier vechi doar de dragul standardelor europene sa faca bine sa aduca altceva in loc. De acord, vine Mercedesul, pleaca DAC'ul, dar nu intai scoatem DAC'urile in asteptarea intrarii in Europa care poate veni mai tarziu decat autobuzul care nu mai vine des din cauza ca s'au casat masinile neeuropene doar pentru ca sunt neeuropene.
Atat timp cat Germania, tara importanta in UE, modernizeaza Tatre, iar cehii (alti membri UE), fac la fel, de ce sa nu modernizeze si Romania Tatrele existente? Daca vreti sa dispara Tatra si V3A, sa vad altceva in loc.
|
|
Sus |
|
|
dexter23
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Mar/2023 Mesaje: 144 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 31 Dec 2005 02:51:42 Titlul subiectului: |
10139 |
|
Daca vor fi reinfiintate liniile preorasenesti DAC-urile merita sa fie trimise acolo dar... uite niste DAC-uri care merita REMAT-ul oricand :
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|