Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri / Articole de presa
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul TIMIȘ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
sdanescu



Data înscrierii: 26/Oct/2005
Ultima vizita: 08/Mar/2017
Mesaje: 37
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Lun 24 Oct 2005 09:53:32    Titlul subiectului: Transportul in comun din Timisoara 121

Revin cu informatii noi legate de transportul in comun din TM, extrase din editia de sambata, 22Oct2005, a saptamanalului "Agenda":
" l VERIFICĂRI PE TRASEELE R.A.T.T. l INTENȚII DE PERSPECTIVĂ l
Conferința de presă săptămânală a Primăriei a avut loc marți, 18 octombrie, la sediul R.A. „Transport” Timișoara. În acest cadru, domnul Eugen Stănescu, directorul R.A.T.T., ne-a spus că pe mijloacele de transport în comun se constată că după ora 21 se circulă fraudulos și sunt probleme de vandalizare a vagoanelor de tramvai sau a autobuzelor și troleibuzelor. Cele mai multe astfel de situații au fost sesizate pe anumite linii periferice, zona Freidorf având o pondere semnificativă din acest punct de vedere. Peste 80% dintre situațiile de genul menționat se întâlnesc pe linia tramvaiului 3 și a autobuzului 42. Recent, a fost efectuat un control la orele serii pe mijloacele de transport în comun, reprezentanții R.A.T.T. fiind însoțiți de jandarmi. Se pare că astfel de controale sunt necesare și, în consecință, se vor intensifica. Având în ve-dere că există călători care reclamă faptul că după ora 21 nu găsesc bilete de călătorie, directorul R.A.T.T. a declarat că se va încerca introducerea unor bilete cu preț majorat (2 lei, în loc de 1,2 lei), la condu-cătorii mijloacelor de transport în comun, astfel încât cei care au uitat să-și achiziționeze bilet de la chioșcurile R.A.T.T. să o poată face în tramvai, autobuz sau troleibuz. Prețul mai mare propus are ca scop descurajarea cumpărării ad-hoc, pentru a nu complica activitatea conducătorilor de autovehicule. Această propunere va trebui aprobată de Consiliul Local al municipiului Timișoara.
Referindu-se la intențiile de perspectivă ale transportului public de călători, domnul Eugen Stănescu, directorul R.A.T.T., a menționat că se urmărește extinderea rețelei de tramvai. Pentru a analiza necesitatea și oportunitatea acestei propuneri, se vor face studii. Dacă se va considera fezabil și util, se intenționează introducerea circulației tramvaielor pe Calea Șagului, respectiv prelungirea și dublarea liniei de tramvai 4, pe Calea Torontalului până la Spitalul Municipal. Alte intenții de perspectivă au în vedere ca pe linia 9 să circule „trenuri ușoare”, mijloace de transport utilizate în alte țări dezvoltate pentru a face legătura între zonele urbane și rurale.
În ceea ce privește stadiul lucrărilor de modernizare a liniei cale de rulare a tramvaielor, am aflat că se speră ca până la sfârșitul lunii noiembrie sau începutul lunii decembrie să se reia circulația tramvaielor pe podul dinspre Piața Maria, iar în decurs de o lună să se finalizeze reabilitările pe linia de tramvai 7.
Agenda, 22 Octombrie 2005 "
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cosmin4tm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 08/Iul/2018
Mesaje: 198
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Sâm 05 Noi 2005 09:30:35    Titlul subiectului: Stiri / Articole de presa 1097

Un articol din ziarul saptamanal "Agenda" Timisoara:
Călători frauduloși
Miercuri, 2 noiembrie, Regia Autonomă de Transport Timișoara, împreună cu un echipaj al Brigăzii Mobile de Jandarmi, a organizat, între orele 6-8, controale în mijloacele de transport de pe liniile de autobuz 21, 26 și 28. Au fost verificate 14 autobuze de pe cele trei linii, iar din cei aproximativ 300 de călători controlați, 61 au fost depistați călătorind fraudulos. Dintre aceștia, 44 au fost sancționați de controlorii R.A.T.T. cu amendă între 50 și 100 RON, în conformitate cu prevederile H.C.L. nr. 349/2002, iar 17 au fost sancționați de jandarmi. Astfel de acțiuni vor mai avea loc și în alte zone ale orașului. (C. V.) www.agenda.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Silviu D TM
Vizitator






MesajTrimis: Mie 30 Noi 2005 10:41:48    Titlul subiectului: 4715

Rentabilizarea RATT-ului – samanta de scandal
Stiri locale, Ziua de Vest, 30 Noiembrie 2005
Pe ordinea de zi a Consiliului Local Timisoara de ieri s-a aflat, la un moment dat, si un proiect care viza aprobarea unui “Studiu de rentabilizare si modernizare a activitatii Regiei Autonome de Transport Timisoara, in vederea armonizarii cu standardele europene”. In studiu se regaseau strategii pe termen mediu si lung, pentru rentabilizarea si modernizarea RATT-ului. Studiul cuprinde o sinteza a activitatii regiei, inclusiv perioada de… declin financiar a regiei. Studiul a fost amanat, dupa certuri aprinse in plen.
Transparentizarea RATT
Mihaela Marza, Sefa Biroului Corp Control al primarului, a fost unul dintre principalii sustinatori ai proiectului: „Prin acest studiu, Primaria Timisoara a dorit sa sprijine rentabilizarea RATT, spre folosul cetatenilor orasului, care se confrunta zilnic cu serviciile acestei regii. De asemenea, s-a dorit transparentizarea Regiei, prin introducerea unui sistem informatic si reorganizarea unor sectoare importante. Aparent, nu este de inteles de unde atata vehementa in respingerea unui lucru benefic, doar daca aceasta transparentizare nu ar fi deranjanta pentru unii din interiorul si din afara regiei”.
„Am auzit ca ar fi tot felul de interese…”
In sedinta de ieri, lucrurile au luat o alta turnura. Reprezentantii RATT au venit si ei cu un material, prin care spuneau ca nu prea le convine studiul. PSD a propus scoaterea de pe ordinea de zi a proiectului. Primarul Gheorghe Ciuhandu nu a fost de acord: „Sa ramana la vot si sa se voteze! Studiul s-a facut din dorinta de a imbunatati activitatea RATT. Am auzit ca ar fi tot felul de interese in mijloc, dar trebuie sa indreptam lucrurile”.
Proiect avizat favorabil in plen
Consilierul local al PPCD, Valentin Moldovan, a sustinut acelasi lucru: „Toate comisiile au avizat proiectul favorabil pentru plen. Propunerea asta cu amanarea pica… colac peste pupaza! In Comisia nr. 3 a fost prezent si directorul RATT, Eugen Stanescu, care a spus ca acest studiu este un lucru benefic pentru viitoarea activitate a regiei. Studiul s-a facut in colaborare cu Regia. In Comisie, directorul Regiei spune ca e OK, iar acum vin cu un material prin care spun ca nu le convine studiul. Sa-i luam la intrebari pe cei de la RATT! Ce vor, de fapt?!”.
Stanescu, „acostat” pe coridoare
Viceprimarul democrat Dorel Borza nu a fost de acord cu studiul: „E falsa ideea ca acest studiu s-a facut in colaborare cu regia: s-au luat niste date de la regie si s-a incropit acest studiu. E fals ca directorul Eugen Stanescu a fost invitat la sedinta Comisiei. Din intamplare, a venit cu alte treburi la primarie, a fost vazut pe coridoare si chemat la comisie. Azi dimineata (n. r. – ieri), Consiliul de Administratie al Regiei a respins, in mare parte, acest studiu. Ar fi bine sa ne dumerim ce este cu acest studiu!”, a declarat Borza.
Consilierii n-au vazut studiul
Primarul a adaugat ca nu mai admite „stari nesanatoase”: „Eu n-am sa retrag proiectul de pe ordinea de zi, pentru ca RATT-ul e o regie care beneficiaza de multe dotari din partea municipalitatii!”. Alt democrat, Ovidiu Ciuhandu, a declarat ca nu e moral sa se voteze studiul, pentru ca distinsii alesi locali… n-au vazut studiul, ci doar o sinteza! Pana la urma, desi au fost multe speculatii privind grupurile de interese care „roiesc” in jurul RATT, alesii locali (pesedisti, democrati si liberali) au votat pentru scoaterea de pe ordinea de zi si amanarea studiului.
Sus
dan tm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Feb/2018
Mesaje: 59
Locație: Sag (jud. TM)

MesajTrimis: Mar 27 Dec 2005 15:32:57    Titlul subiectului: 9292

sdanescu a scris:
Dacă se va considera fezabil și util, se intenționează introducerea circulației tramvaielor pe Calea Șagului, respectiv prelungirea și dublarea liniei de tramvai 4, pe Calea Torontalului până la Spitalul Municipal. Alte intenții de perspectivă au în vedere ca pe linia 9 să circule „trenuri ușoare”, mijloace de transport utilizate în alte țări dezvoltate pentru a face legătura între zonele urbane și rurale.
1. unde anume pe Calea Sagului sa se introduca tramvai?
2.prelungirea pina la noul spital ar face ca linia 4 sa fie cea mai lunga din oras, ceea ce ar face ca timpul pentru parcurgerea traseului sa creasca.Linia 10 va ramine pe traseul actual?linia 18 M nu trece pe la spital?
3. ce inseamna trenuri usoare in acceptiunea de a fi diferit de tramvai? la Bucuresti pe linia de "metrou usor" e de fapt un tramvai. Avind in vedere ca linia 9 e independenta de sosea, cred ca acum dupa reparatii ar fi logic ca tramvaiele actuale sa poata circula cu viteza sporita.
4. de ce s-au inlocuit troleibuzele 17 si 18 cu autobuze? au cumparat prea multe?
5.daca tot se va trece la refactia liniei piata 700 - piata Traian, s-au proiectat bretele de evitare pentru circulatie pe linie simpla daca se intimpla ceva pe un sens?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cosmin4tm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 08/Iul/2018
Mesaje: 198
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Mar 27 Dec 2005 19:41:09    Titlul subiectului: 9340

1. Pa Calea Sagului unde circula autobuzele, gen 33, pe tronsonul P-ta Mocioni (sinaia) - P-ta Veteranilor, daca nu se face pana la pod.
2. Si in prezent linia 4 este cea mai lunga. Daca se va pastra intoarcerea liniei 4 atunci traseul 10 va ramane acesta din prezent, daca nu va circula pe distanta AEM - Spitalul nou. Autobuzul 18 M circula pana la Metro 2, putin mai departe de spital.
4. Nu sunt troleibuze destule si bine ca sunt autobuze in asemenea situatii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
dan tm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Feb/2018
Mesaje: 59
Locație: Sag (jud. TM)

MesajTrimis: Mar 27 Dec 2005 20:06:43    Titlul subiectului: 9342

1.Pentru ce sa inlocuiasca autobuzul 33 cu tramvai?
2.cit timp va dura constructia liniei Torontal- spitalul nou? cit constructia spitalului care nu e gata inca?
tramvaiul 4 circula in Ciarda rosie nu pina la AEM ca si 10
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cosmin4tm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 08/Iul/2018
Mesaje: 198
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Mar 27 Dec 2005 20:14:15    Titlul subiectului: 9343

1. Pentru ca autobuzele sunt foarte aglomerate. Introducerea tramvaiului ar aduce profit mare si ar scadea aglomeratia (compara un tramvai + remorca cu un autobuz de 12 m cum sunt in nr mare la RATT)
2. Stiu de traseul 4, eu vorbeam de 10 ca va circula pe AEM - Spital.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cosmin4tm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 08/Iul/2018
Mesaje: 198
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Dum 08 Ian 2006 20:24:47    Titlul subiectului: 11476

Agenda, nr 1 / 7 ianuarie 2006
Autor V. Codreanu:
"Obiectivele pe anul 2006
l Fixate de Regia Autonomă de Transport Timișoara
După cum ne-a informat domnul ing. Eugen Stănescu, directorul general al Regiei Autonome de Transport Timișoara, marile realizări ale acestui an sunt achiziția autobuzelor noi și finalizarea lucrărilor de modernizare a unor tronsoane la linia-cale. La mijlocul anului viitor se vor achiziționa 50 de troleibuze noi, din care 30 articulate și 20 scurte. Până la sfârșitul lui 2006, se dorește introducerea noului sistem de ticketing, modern. Lucrările din programul de modernizare a infrastructurii pentru tramvaie se află în grafic, ele urmând să fie încheiate la sfârșitul anului viitor; după finalizarea podului care face legătura cu Piața Sf. Maria, în luna martie vor începe lucrările din zona centrală a orașului (Piața Timișoara 700 - Pod Decebal); alte lucrări vizează reabilitarea liniei 9 (Piața Aurora - Bucla A.E.M.). Tot în 2006 se vor elabora proiecte pentru obținerea de fonduri structurale nerambursabile în anii 2007-2008, necesare pentru extinderea liniilor de tramvaie."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
sdanescu



Data înscrierii: 26/Oct/2005
Ultima vizita: 08/Mar/2017
Mesaje: 37
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Vin 27 Ian 2006 11:52:31    Titlul subiectului: 14040

Cum in aceste zile temperaturile au fost scazute, acest lucru s-a reflectat si in serviciile prestate de RATT. In continuare redau un articol aparut in "Ziua de Vest":
"Au inghetat... troleibuzele
Stiri locale, Ziua de Vest, 27 Ianuarie 2006
Frig afara, frig in casa, frig in... tramvai. Cu asta se confrunta, zi de zi, mare parte din timisoreni. Din cauza temperaturilor de afara, in aceste zile, atat Primaria Timisoara, cat si Regia Autonoma de Transport Timisoara s-au confruntat cu sesizari din partea calatorilor, care se plangeau ca... ingheata in mijloacele de transport in comun. La primarie, oamenii s-au plans ca este frig in tramvaiele care circula pe linia 4, iar reprezentantii municipalitatii au cerut RATT-ului sa remedieze situatia, in regim de urgenta. Directorul RATT, Eugen Stanescu, spune ca au fost cateva probleme, dar ca nu prea sunt multe de facut, in conditiile in care troleibuzele vechi, romanesti, sunt, foarte putine, dotate cu instalatii de incalzire: „Am avut, intr-adevar, solicitari, zilele acestea. Troleibuzele vechi, foarte putine au instalatii, iar autobuzele vechi, care mai sunt in circulatie, sunt neperformante. Si la autobuzele noi, Mercedes, si la tramvaie, sunt probleme, pentru ca se deschid toate usile si, la temperatura extrema de afara, se pierde toata caldura. In mod normal, usile ar trebui sa se deschida la comanda. Am avut si ceva defectiuni la instalatii, dar facem tot posibilul sa le remediem“, ne-a declarat Stanescu. Cu alte cuvinte, in mijloacele de transport in comun se va incalzi... cand vine caldura! "
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 10/Mar/2014
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Mie 14 Mar 2007 23:25:32    Titlul subiectului: Stiri 77491

Tramvaiele si troleibuzele din Timisoara, urmarite prin satelit
Lucian URSULETU | 12 ianuarie 2007
Toate mjloacele de transport in comun din Timisoara vor intra, in cursul acestui an, intr-un proces de modernizare. Dupa ce toate autovehiculele vechi vor fi inlocuite cu unele nou-noute, acestea vor fi dotate cu sisteme GPS. "S-a facut un studiu de fezabilitate pentru un sistem care are trei capitole: ticketing, urmarirea mijloacelor de transport in comun si informarea calatorilor. Tot sistemul costa in jur de 4 milioane de euro si vrem sa-l implementam in acest an, urmand sa platim in decurs de trei ani", a spus Eugen Stanescu, directorul Regiei Autonome de Transport Timisoara (RATT). In statiile importante din oras, vor fi montate sisteme de afisaj, iar calatorii vor sti in orice clipa unde se afla autobuzul, troleibuzul sau tramvaiul asteptat.
"Se poate intampla ca unul dintre autovehicule sa ramana blocat in trafic. Dar, datorita acestui sistem GPS, se vor face estimari destul de exacte, care se actualizeaza imediat si vom sti in cat timp se ajunge in statie. Vom sti, de asemenea, tot timpul, unde sunt autovehiculele", a mai declarat Stanescu. Vestea nu ii bucura foarte tare pe soferi, mai ales pe cei de pe autobuze, despre care se stie ca isi mai fac si treburile personale in timpul serviciului. Directorul RATT spune ca a primit reclamatii referitoare la angajatii sai, insa nu crede ca problemele sunt chiar atat de grave. Deocamdata, se lucreaza la caietul de sarcini, insa Eugen Stanescu este increzator ca proiectul va fi pus pe picioare si demarat pana la finele acestui an. Sistemul este atat de performant, incat de la dispecerat se vor putea trimite mesaje, tip SMS, direct soferilor. Astfel, acestia vor fi informati ca sunt in intarziere sau ca trebuie sa se retraga in depou. Stanescu a mai spus ca si in mijloacele de transport in comun vor fi montate sisteme de afisaj, de unde clientii vor putea afla care este urmatoarea statie, traseul tramvaiului, autobuzului sau troleibuzului si, daca este cazul, sa reclame. lucian.ursuletu@gandul.info
Gandul

_________________
MAGNUM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Iul/2018
Mesaje: 6755
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 26 Mai 2007 19:19:23    Titlul subiectului: 79200

Autocarul echipei Poli Timisoara a lovit un tramvai.
http://www4.prosport.ro/index.php?section=articole&screen=index&id=42088
Autocarul formatiei Poli Timisoara a fost implicat intr-un grav accident rutier, intrand in coliziune cu un tramvai, inaintea finalei de Cupa Romaniei din aceasta seara, informeaza Realitatea TV.
În fapt, șoferul autocarului nu a respectat culoarea roșie a semaforului de la intersecția străzii Brașov cu strada Gheorghe Doja, fiind declarat vinovat de către polițistul sosit la fața locului. În urma impactului, patru persoane din tramvai, printre care și vatmanul, au ajuns la spital în stare gravă.
În momentul impactului, niciun fotbalist al echipei Poli Timișoara nu se afla în autocar.
"Am vrut să scap de el, nu am putut, altfel mă omora pe mine! Am vrut să-l depășesc, nu am putut să-l evit! Altfel, îmi lua toată fața de la autocar!", a declarat șoferul autocarului lui Poli, Mihai Viziteu.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Iul/2018
Mesaje: 1735
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 26 Mai 2007 20:21:36    Titlul subiectului: 79201

Cat tupeu poate avea nesimtitul de sofer:
"Am vrut să scap de el, nu am putut, altfel mă omora pe mine! Am vrut să-l depășesc, nu am putut să-l evit! Altfel, îmi lua toată fața de la autocar!", a declarat șoferul autocarului lui Poli, Mihai Viziteu."
Auzi, 'am vrut sa scap de el', de parca tramvaiul ar fi sarit de pe sine sa se ia dupa autocar! Dupa ce cretinul de sofer intrase pe rosu in intersectie - cel putin asa sustine articolul.
Saracul vatman, sper sa se faca bine.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 20/Iun/2018
Mesaje: 966
Locație: Arad

MesajTrimis: Sâm 26 Mai 2007 20:45:35    Titlul subiectului: 79202

http://www.gsptv.ro/index/id/4493
Tramvaiul implicat in accident este 2504. Pe filmulet se mai vede o bucata din Hansa 3478+3638.
Sper ca vatmanita si pasagerii sa se faca bine. Cat despre Duwag, cred ca e compromis...poate doar daca au cei de la RATT un "bot" de rezerva...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sorinvoinea4ratt



Data înscrierii: 26/Dec/2006
Ultima vizita: 07/Iul/2008
Mesaje: 27
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Lun 13 Aug 2007 08:24:51    Titlul subiectului: DERAIERE 81484

Un tramvai pe linia 4 a deraiat azi, luni, 13 aug 2007, ora 8 (aprox) pe C. Buziasului, in urma unei tamponari despre care nu sunt in stare sa va dau detalii inca, in dreptul intrarii in garajul de autobuze RATT. Acesta a cauzat blocarea traficului tramvaielor, oamenii care mergeau la ora aceea la lucru, fiind nevoiti sa o ia pe jos. In scurt timp insa, au fost puse in miscare autobuze cu titlul Cursa speciala pentru a inlocui tramvaiele 4 si 8 pe tronsoanele lor implicite. Cauza probabila: ploaia, sinele ude, si vizibilitatea redusa
Sa vedem ce detalii mai gasim si in presa. Deocamdata, la ora asta, 9:28, nu se spune nimic inca.
ora 11:28 - macara utilitara prezenta la locul accidentului, in lucru la eliberarea liniei.
ora 12:28 - am observat primul tramvai 8 pe linia blocata cu cateva ore inainte.
ora 12:35 - am observat si primul tramvai 4 in bucla la AEM.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Iul/2018
Mesaje: 6755
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Aug 2007 18:33:48    Titlul subiectului: 81510

Nota 10 pentru ca au pus autobuze in timp destul de scurt. Acest lucru nu prea se intampla din pacate in Bucuresti cand este blocata circulatia tramvaielor din diverse motive.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sorinvoinea4ratt



Data înscrierii: 26/Dec/2006
Ultima vizita: 07/Iul/2008
Mesaje: 27
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Vin 24 Aug 2007 10:49:29    Titlul subiectului: 81836

Doua tramvaie s-au ciocnit "nas in nas" duminica seara in zona Pietei Badea Cartan. Mai multe detalii gasiti pe http://stiri.tion.ro cautand la ziua de luni, 20 aug sau duminica, 19 aug.
E vorba, bineinteles, de un aspirant care nu a observat ca macazul nu e pe directia cea buna, intrand pe linia ce duce spre depou, intrand in coliziune cu un tramvai ce tocmai iesea de acolo. Nu imi imaginez cum sa intre pe sensul opus, dar ma rog.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Iul/2018
Mesaje: 6755
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 24 Aug 2007 13:40:44    Titlul subiectului: 81850

Cam multe accidente in care sunt implicate tramvaie in Timisoara. Care este motivul ?
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Vin 24 Aug 2007 14:04:19    Titlul subiectului: 81854

La fel ca si la Arad, pare sa fie o "bucurestenizare" a traficului. Si la Iasi a crescut mult numarul de tamponari cu alte vehicule, in majoritatea cazurilor din vina soferilor.
Tamponarile intre tramvaie se intampla peste tot, din diverse motive. Nu cred ca acestea sunt mai multe la Timisoara fata de restul tarii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 24 Aug 2007 15:34:14    Titlul subiectului: 81863

Motivul cred că e destul de sec: începătorul nu a reușit să acționeze patina de comandă a macazului, dar el nu a realizat asta și s-a dus ca deșteptu'.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
sorinvoinea4ratt



Data înscrierii: 26/Dec/2006
Ultima vizita: 07/Iul/2008
Mesaje: 27
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Vin 31 Aug 2007 08:53:36    Titlul subiectului: 82211

Articol Gandul www.gandul.info/inger-sine.html?3931;849105
„Eu am un obicei dimineața, să-i salut cu respect pe primii călători. Când ies din depou, la 5 fără câteva minute, la prima stație, după ce-au urcat primii oameni, puțini, 3, 4, 5 câți sunt la ora aia, cobor din cabină, urc în cupeu și le spun: «Bună dimineața. Vă doresc o zi foarte bună». Și oamenii discută. Li se pare ceva deosebit, dar e ceva firesc, natural. Consider că e un lucru bun”. În restul zilei, domnul Dumitru, vatman în Timișoara de 35 de ani, aruncă cu alte sute de zâmbete și urări de bine înspre călători, iar „cum văd un bătrân sau o bătrânică cu căruciorul sau o femeie tânără ducând un căruț cu un copil, mă cobor repede. E stație, e semafor, ce mă împiedică să mă dau jos și s-o ajut să urce? Tot stau, nu?”.
În stații, dom’ Dumitru, chiar și după ce a urcat toată lumea, mai zăbovește un pic cu privirea în oglinda retrovizoare, spre locul de unde răsar întârziații. Nici nu pune bine tramvaiul în mișcare, că, după câțiva metri, când ajunge cu botul tramvaiului la prima stradă laterală, oprește iar: „Să mă mai uit o dată și-n dreapta și-n stânga, că poate e cineva foarte aproape de colț, care ar fi vrut să urce și dacă pierde tramvaiul, mai stă un sfert de oră după aia”. În alte dăți, schimbă macazul: „Când observ bande de hoți de buzunare, pe cât posibil încerc să evit a-i lua în tramvai. Dacă cumva i-am văzut alergând, de data asta n-am mai procedat ca-n alte dăți, să-i aștept, că i-am cunoscut ce fel de oameni sunt. Le-am închis ușa și-am plecat”.
Nu doar hoții, dar uneori și controlorii de bilete îi par lui dom’ Dumitru un pic călăi, când hăituiesc prea fără suflet, vreun necăjit de călător prins în tramvai fără bilet. Atunci, așteaptă să vină stația, deschide ușile, îi lasă pe controlori să coboare primii și când vine rândul prinsului să se dea jos din tramvai, închide ușile și pleacă mai departe, cu călător cu tot, salvându-l de amenda de 1 milion. Vatmanul e sincer: „Eu nu sabotez întreprinderea, dar mi-a fost milă de ei și am încercat pe cât posibil să-i ajut”. Uneori, s-a fript de la prea multă milă: „Odată, era tot vară, ca acum, eram pe alt vagon, de serviciu și transportam diferite piese pentru repararea tramvaielor, la o hală mare de reparații. Pe lângă materialele necesare duceam și lapte pentru vopsitori și sudori, ca protecție.
Fiind înainte, pe timpul regimului trecut, recipientele erau din sticlă, nu pungi, ca acum. Circulam pe un traseu unde stațiile sunt mai lungi și între stații am întâlnit un grup de copii de până-n 13 ani. Mi s-a făcut milă de ei, i-am întrebat: «Măi copii, unde mergeți?» și i-am luat sus. Am mers o stație-două și la un moment dat am avut un gând să privesc înapoi, la copii. Când colo, ei ce făceau? Serveau lapte. N-au desfăcut frumos capacele alea de staniol puse la gura sticlelor, ci direct cu degetul le-au înțepat și beau. Aoleu și eu ce făceam acum? Cum să duc la muncitori sticlele goale? Ce-or să creadă despre mine, că le-am băut eu laptele? Am oprit imediat, m-am dus la ei, nu le-am dat nici un picior, dar i-am mustrat foarte aspru și le-am spus: «Imediat să coborâți».
După ce am mai mers o bucată de loc, neavând tramvai în spate, am oprit și a trebuit să potrivesc laptele în toate sticlele ca să fie la același nivel și să nu se observe chiar așa”. Fapta bună i-a fost răsplătită ani mai târziu, tot cu lactate: „Ajuns la capăt de linie, după coborârea tuturor călătorilor, m-am urcat în cupeu să adun în urma lor diferite recipiente goale de suc, de bere sau hârtii care altfel se rostogolesc pe jos, intră la mecanismele de uși de la treptele de urcare-coborâre și le blochează. În timpul ăsta, am observat pe un scaun două sacoșe de stofă uitate de cineva. Le-am luat și le-am adus în cabina conducătorului, după ce m-am asigurat că nu este nimeni care să arate a păgubaș.
Am întors în buclă, am tras în stație, am coborât, m-am uitat spre călătorii urcați în tramvai, poate, poate, vreunul dintre ei reclamă pierderea sacoșelor. Ziua întreagă am circulat cu plasele pe bord, la vedere, pentru a putea fi observate ușor, atât din interiorul, cât și din afara tramvaiului. Nimeni nu s-a prezentat. Atunci m-am gândit ce să fac? Le-am adus acasă. În fiecare plasă se afla, curat ambalat, câte un calup mare de brânză telemea, nu mai rețin dacă de oi sau de vaci. Știu că o bucată am dat unei familii de oameni săraci și o bucată ne-a rămas nouă. Dar aceasta, am hotărât abia după câteva zile. Am tot așteptat, că doar, doar va întreba cineva de pierderea sacoșelor. Dar nimeni nu a întrebat”.
Domnul Dumitru nu știe ce-i aia înjurătură și rar, când calcă în străchini, o drege-n felul lui smerit: „O echipă de muncitori turna asfaltul printre liniile de tramvai și la fiecare tură mă țineau minute în șir, făcându-mi o mare întârziere. Am sunat, i-am zorit prin semne să termine, că eu circul după ceas, ba chiar am coborât și am strigat spre ei. Dar ei habar n-aveau. Lucrau, nimic de zis, dar foarte lent, parcă în ciudă. Am fost supărat în ziua aceea. În următoarea zi, când am trecut pe-acolo, mai întâi am cumpărat o sticlă de 2,5 litri de Coca-Cola rece, că era o zi călduroasă și ei erau plini de praf.
Am oprit, am coborât la ei, i-am salutat și mi-am cerut scuze pentru că am strigat atunci la ei și i-am întristat și le-am oferit sucul. O, ce mult s-au bucurat și totdeauna, de departe îmi făceau loc de trecere și mă salutau. Și n-am mai întârziat din pricina lor”.
„Eu nu mă plictisesc niciodată. Atunci când îl ai pe Dumnezeu în inima ta, nu poți să te plictisești. Te gândești la atâtea lucruri frumoase. Cunosc foarte multe poezii creștine sau mai fredonez cântări creștine. Nu cânt ca să m-audă călătorii, ci pentru mine. Pe unii îi aud, «Vai, mai am 3 ture. Vai, mai am două ture.» Eu, de multe ori, când se termină serviciul, mă mir că-i ultima tură”. - Diță Dumitru, vatman RAT Timișoara
Deunăzi „o doamnă mi-a spus: "Vai, uite domnul vatman care mereu ne așteaptă, mereu ne conduce. Vă cunosc de cel puțin 10 ani și de câte ori vă întâlnesc am noroc în ziua aia»” - Diță Dumitru, vatman RAT Timișoara

_______________________________________________
LANSAREA TRAMVAIULUI NEDISCRIMINARII (ca parte a unui program specific in Timisoara) va avea loc Sambata, 1.09.2007, ora 18:00 in Piata Libertatii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
sorinvoinea4ratt



Data înscrierii: 26/Dec/2006
Ultima vizita: 07/Iul/2008
Mesaje: 27
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Joi 06 Sep 2007 10:14:35    Titlul subiectului: 82418

Incepand de azi, 6 septembrie 2007, se circula fara restrictii in mod "vagon motor+remorca", iesind astfel din regimul "doar vagon motor" la tramvaie, corespunzator perioadei de vacanta/concedii, cand fluxul de calatori este mai redus.
Avem astfel tramvaie complete pe liniile 1 si 2, pe langa 4,8 si 9. Mai sunt unele si pe 10 (linia 10 e circulata doar dimineata intre 6 si 8 ).
Astfel, vom mai vedea, poate, Wegmann-uri si pe 1 si 2, in afara de 4, cum era pana acum.
Am vazut ieri, primul Wegmann de o vreme incoace, pe linia 1.
Ceea ce am remarcat este ca este un Wegmann nou, cu botul rosu (cine stie, cunoaste), cu nr. 3510.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tm



Data înscrierii: 11/Iun/2007
Ultima vizita: 10/Iul/2018
Mesaje: 8
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Mie 27 Feb 2008 22:08:42    Titlul subiectului: Cu radarul după... tramvaie 89234

Polițiștii de la Rutieră și-au găsit noi clienți pe care să-i sancționeze! Este vorba de vatmanii RATT. Nemulțumiți că aceștia circulă cu viteză și îi deranjează, mai mulți locatari de pe o stradă din centrul Timișoarei au cerut ajutorul polițiștilor.

Agenții și-au luat radarul și s-au pus la pândă noaptea trecută, în apropierea Spitalului de Copii. Operațiunea anti-vatmani vitezomani a început cu doar o oră înainte ca aceștia să își termine programul. Strada pe care a avut loc pânda a fost aleasă tocmai pentru că acolo sunt impuse restricții de viteză.
La doar câteva minute de la instalare, polițiștii au și prins o vătmăniță cam grăbită. Imediat a fost oprită și luată la întrebări. Femeia i-a acuzat pe polițiști de abuz și susține că n-a mai fost sancționată vreodată pentru depășire de viteză. Ea le-a explicat că tramvaiul, la manșa căruia se afla, nu poate să circule prea tare, și oricum nu a depășit viteza legala decât cu 17km/h.
Nu i-a înduplecat însă pe polițiști. Aceștia i-au dat o amendă de 1 milion de lei vechi și 2 puncte de penalizare.

Video: http://video.tion.ro/recent/members.tion1/flv-tramway.flv/viewer.html
Sursa: http://www.tion.ro/stiri/timis/articol/cu-radarul-dupa-tramvaie/cn/news-20080221-02125892
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 20/Iul/2018
Mesaje: 6755
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 18 Mar 2008 16:23:04    Titlul subiectului: 90292

S-a deschis forumul RATT. Deocamdata este in faza incipienta. Oricum pare interesant.


forum RATT 1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  127.61 kb
 Vizualizat:  de 17485 ori

forum RATT 1.JPG



forum RATT 2.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  105.73 kb
 Vizualizat:  de 17485 ori

forum RATT 2.JPG



forum RATT 3.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  105.57 kb
 Vizualizat:  de 17485 ori

forum RATT 3.JPG



_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Iul/2018
Mesaje: 1735
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 26 Apr 2008 23:50:58    Titlul subiectului: 92572

Criza de vatmani la Timisoara:

http://www.agenda.ro/news/news/5774/e-criza-de-vatmani.html

Agenda a scris:
In Timisoara nimeni nu mai vrea sa se faca vatman sau sofer de autobuz! La aceasta concluzie au ajuns reprezentantii Regiei Autonome de Transport, care nu gasesc oameni dornici sa conduca mastodontii pentru calatori.

Cei care stiu sa-i conduca prefera firmele private de transport. La RATT ar castiga destul de bine, dar si munca e pe masura: „E mult de lucru, trebuie sa se trezeasca la trei-patru dimineata, dar angajatii castiga cam 15-16 milioane de lei pe luna, chiar 20, daca fac ore suplimentare. Facem si cursuri de scolarizare cu ei, dar unii fac cursuri – altii pleaca... Vatmanii si soferii trebuie sa aiba mimim 21 de ani, opt clase, domiciliul in Timisoara si sa treaca testele psihologice”, declara directorul regiei locale de transport, Eugen Stanescu.

Problema este ca lipsa angajatilor RATT blocheaza si dezvoltarea transportului in comun: „Suntem afectati, pentru ca nu putem sa infiintam linii noi sau sa prelungim actualule linii daca nu avem cine sa conduca tramvaiele, autobuzele si trolibuzele”, precizeaza Stanescu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Chagall



Data înscrierii: 11/Mai/2008
Ultima vizita: 13/Aug/2011
Mesaje: 40
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Vin 16 Mai 2008 14:23:16    Titlul subiectului: 93466

Consilierii locali, deranjați de prețul prea mare al tramvaielor noi

Consilierii locali ai Timișoarei au votat, în ultima ședință de plen din acest mandat, demararea procedurilor pentru achiziționarea a 50 de tramvaie noi. Unii dintre aleși s-au arătat, însă, nemulțumiți de prețul mare cu care se dorește cumpărarea noilor mijloace de transport în comun, suma totală preconizată fiind de 175 de milioane de euro. "Dacă împărțim cei 175 de milioane de euro la cele 50 de tramvaie, iese 3,5 milioane de euro un tramvai. Mi se pare o sumă cam mare. Bugetul total este echivalent cu bugetul Timișoarei. Nu mi se pare corect să încărcăm viitorul Consiliu Local cu asemenea sumă", a spus, în plen, liderul grupului PSD, Sorin Grindeanu. Șeful Direcției de Drumuri și Transporturi din Primăria Timișoara, Culiță Chiș, a replicat că prețul minim al unui tramvai nou este de 2,5 milioane euro, iar cel mai scump ajunge la 4,5 milioane euro. "Am stabilit o cifră medie. Vom face un studiu de piață pentru a vedea exact de câți bani va fi nevoie", a precizat Chiș. Proiectul de hotărâre a fost votat, cu amendamentul că nu trebuie precizată suma.
Conducerea Regiei Autonome de Transport Timișoara dorește schimbarea întregului parc de tramvaie din oraș, mai ales că s-au făcut reabilitări a liniei cale. Oricum, municipalitatea intenționează să ia un credit pentru a face această investiție, procedură care poate dura mult timp. În plus, după ce se va semna un contract, producția mai durează între doi ani și doi ani și jumătate, așa că timișorenii vor putea circula cu tramvaie ca în Europa, în cel mai bun caz, la finele mandatului din 2012. Această "surpriză" va fi similară cu achiziționarea a 50 de troleibuze noi, marca Skoda, tot pe final de mandat.
La finele anului trecut, un concern francez a expus, la Timișoara, un model de tramvai care este folosit în 28 de orașe ale lumii. Acest tip de tramvai avea un preț de două milioane de euro. "Cred că nu vom vedea în viitorul apropiat așa ceva la Timișoara. Noi ne-am concentrat pe autobuze și troleibuze. Un asemenea tramvai este costisitor pentru bugetul local, dar după ce se vor reânnoi cei 80 de km de linii cale se pot accesa fonduri structurale pentru a cumpăra mijloace de transport în comun noi", declara, în decembrie, primarul Gheorghe Ciuhandu.

banateanul.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul TIMIȘ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5  Următoare
Pagina 1 din 5

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community