Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri / Articole de presa
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul TIMIȘ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
dan.s



Data înscrierii: 02/Sep/2016
Ultima vizita: 22/Iun/2021
Mesaje: 7
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Lun 14 Ian 2019 23:56:02    Titlul subiectului: 198343

Horia Radulescu a scris:
Buna seara,

In revista Straßenbahn Magazin, numarul 11/2018 (Noiembrie) a aparut un articol de noua pagini despre tramvaiele GT4MT Armonia din Timisoara.


Buna seara, poze la acele pagini se poate va rog, multumesc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Sâm 19 Ian 2019 17:32:39    Titlul subiectului: 198409

Licitația pentru tramvaie noi a fost relansată:
https://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/pi-notice/view/v2/100011200
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 29 Mar 2019 18:02:42    Titlul subiectului: 199765

De luni, STPT inaugurează a opta linie de autobuze școlare. Articolul se găsește aici:
https://www.facebook.com/STPT-RATT-407230642774612/
Citat:
Societatea de Transport Public Timișoara și Primăria Municipiului Timișoara vor inaugura, începând cu data de 01.04.2019, o nouă linie destinată transportului școlar, ajungându-se astfel la un total de opt linii de transport școlar către și dinspre unitățile școlare.

Astfel, începand cu data de 01.04.2019, în programul de transport în comun dedicat elevilor va fi introdusă noua cursă, S8. Acesta va pleca din cartierul Freidorf și va transporta elevii către și dinspre Colegiul Național Bănățean.

TRASEU DUS: Piața Petofi Sandor – strada Nicolae Andreescu – strada Banatul – strada Ioan Budai-Deleanu – Piața Iuliu Maniu – bulevardul 16 Decembrie 1989 – bulevardul General Ion Dragalina (Colegiul Naționala Bănățean).

STAȚII DUS: Petofi Sandor (stație L3) – Virgil Simionescu (stație E7) – Păcii (stație E7) – Opre Gogu (stație E7) – Banatul (stație E7) – Crizantemelor/LIDL (stație E7) – Colegiul Național Bănățean (stație S2, S5).

TRASEU ÎNTORS: bulevardul 16 Decembrie 1989 (Colegiul Bănățean) – Piața Iuliu Maniu – strada Ioan Budai-Deleanu – strada Banatul – strada Nicolae Andreescu – Piața Petofi Sandor.

STAȚII ÎNTORS: Colegiul Național Bănățean (stație S2,S5) – Crizantemelor/LIDL (stație E7) – Banatul (stație E7) - Opre Gogu (stație E7) - Păcii (stație E7) - Virgil Simionescu (stație E7) - Petofi Sandor (stație L3).

PLECĂRI DUS: Piața Petofi Sandor – 07:30;

PLECĂRI ÎNTORS: Colegiul Național Bănățean – 12:10; 13:10; 14:10

Unitate școlară deservită: Colegiul Național Bănățean.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Joi 11 Apr 2019 14:01:30    Titlul subiectului: 200192

În perioada 15-20 aprilie, Vaporetto va fi închis din cauza unei competiții de canotaj. Articolul se găsește aici:
https://www.pressalert.ro/2019/04/se-suspenda-transportul-public-cu-vaporasele-pe-bega-care-este-motivul/?fbclid=IwAR0VsUXPm9pVoezhk4A6Il3zoNvWTAi4YXdrY4RBHfhTQUp0_Jtfx1t4OjE
Citat:
Se suspendă transportul public cu vaporașele pe Bega

Anunț important făcut de Societatea de Transport Public Timișoara. Timp de cinci zile, transportul public cu vaporașele pe canalul Bega va fi suspendat. Asta pentru că, în intervalul 15 – 20 aprilie, capitala Banatului găzduiește Campionatul Național de fond la canotaj pentru juniori și seniori, competiția urmând să se desfășoare pe canalul Bega. „În aceste condiții, Societatea de Transport Public Timișoara va suspenda transportul public cu vaporașele pe Canalul Bega, cu excepția ambarcațiunilor de intervenție și salvare. Între 15 și 20 aprilie, ambarcațiunile STPT vor efectua doar curse de promenadă și curse cuprinse în proiectul național „Școala altfel”, a informat STPT. Traseul acestor curse va fi de la stația Vasile Pârvan (Podul Michelangelo) până la stația Mihai Viteazul (Uzina de Apă) și retur.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Vin 26 Apr 2019 19:16:57    Titlul subiectului: 200463

Programul vehiculelor STP din perioada sărbătorilor:
http://www.stpt.ro
Citat:
În noaptea de Înviere, S.T.P.T. va prelungi programul principalelor linii de transport în comun și anume 2, 4, 7 și 8 tramvaie, 14, 15 și 16 troleibuze și 33, E7 autobuze. Acestea vor circula până la ora 3:30, cu staționare la capete de traseu între ora 00:00 și 01:30, în timpul slujbei religioase de Înviere.
În perioada sărbătorilor Pascale, linia 33 barat va avea un program modificat. Astfel, vineri, 26.04.2019, autobuzul va circula conform programului de duminică, în data de 27 aprilie 2019 ultima plecare de la Metro va fi la ora 18:58, iar duminică, în 28 aprilie, autobuzul nu va circula. În a doua zi de Paște, luni 29 aprilie, toate mijloacele de transport în comun vor circula conform programului de duminică.
De asemenea, în această perioadă va fi modificat și programul de funcționare al chioșcurilor S.T.P.T. Vineri, 26.04.2019, singurele puncte de lucru deschise vor fi cele din Piața 700, AEM, Calea Lipovei și Muzeul de Transport „Corneliu Miklosi” de la ora 06:00 la 21:30, sâmbătă orarul la punctele de lucru din Piața 700, AEM, Calea Lipovei și de la Muzeul de Transport „Corneliu Miklosi” va fi de la ora 08:00 la 16:00, iar în prima și a doua zi de Paște toate chioșcurile de vânzare titluri de călătorie vor fi închise.
În data de 30 aprilie, vor funcționa toate punctele de lucru, cu program de la ora 06:00 la 21:00, iar în data de 1 mai, vor fi deschise doar chioșcurile din Piața 700, AEM, Calea Lipovei și Muzeul de Transport „Corneliu Miklosi”, cu program normal, de la 06:00 la 21:30.
Vaporașele Societății de Transport Public Timișoara vor circula pe Bega și în perioada sărbătorilor pascale, în perioada 26 aprilie – 29 aprilie, în regim de agrement. Îmbarcarea în vaporașe se va face de la stația Catedrala Mitropolitană. Transportul public pe Bega își va relua activitatea începând cu 30 aprilie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Sâm 28 Sep 2019 13:01:03    Titlul subiectului: 203124

Liniile de tramvai 1, 8 și 9 revin la traseele inițiale de luni, până la Gara de Nord. Comunicatul STPT:
http://www.stpt.ro/
Citat:
Începând din 30.09.2019, odată cu deschiderea traficului rutier pe Bulevardul General Ion Dragalina, liniile de tramvai 1, 8 și 9 vor reveni la vechile trasee, cu capăt de linie la Gara de Nord.
Traseul liniei de tramvai 1 va fi: Gara de Nord – Piața Mocioni (Sinaia) –Piața Sf. Maria - Piața 700 – Piața Traian – Prințul Turcesc – Meteo (Pădurea Verde) – Gara de Est – Piața Badea Cârțan – Piața Traian – Piața 700 – Piața Sf. Maria – Piața Mocioni (Sinaia) – Gara de Nord;
Traseul liniei de tramvai 8 va fi: Gara de Nord – Piața Mocioni (Sinaia) – Piața Sf. Maria – Piața Bălcescu – Olimpia (Complex Studențesc) – Banatim – Piața Ghe. Domășneanu (A.E.M.) – Ciarda Roșie și retur pe același traseu;
Traseul liniei de tramvai 9 va fi: Gara de Nord – Bulevardul Dâmbovița – B-dul Liviu Rebreanu - Piața Ghe. Domășneanu (A.E.M.) – Ciarda Roșie și retur pe același traseu.
Pentru o mai bună deservire a publicului călător, pe traseul liniei 9, numărul mijloacelor de transport va fi suplimentat cu o unitate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
UKVZ-KTM-5



Data înscrierii: 16/Dec/2018
Ultima vizita: 30/Noi/2022
Mesaje: 1355
Locație: Bucuresti 2

MesajTrimis: Sâm 19 Oct 2019 15:48:27    Titlul subiectului: 203543

Devieri de trasee în vigoare în acest final de săptămână. Comunicatul STPT:
http://www.stpt.ro/
Citat:
Mai multe linii de transport public local vor suferi modificări de trasee, la finalul acestei săptămâni, din cauza lucrărilor de reabilitare a străzilor în zona centrală (Primăria Municipiului Timișoara – Catedrala Mitropolitană) și a evenimentului sportiv Campionatul Național de Ciclism în Tandem.

Vineri, 18 octombrie 2019, începand cu ora 10:00, vor suferi modificări următoarele linii de transport în comun:
- linia 16 troleibuz va avea următorul traseu, între Complexul Studențesc și stația Traian Grozăvescu Grozavescu (Posta Mare): pasaj Michelangelo – strada Michelangelo – bulevardul I.C.Brătianu – strada Traian Grozăvescu (circulă pe traseul liniei 15 troleibuz);
- autobuzele de pe liniile 33 și 33 barat vor întoarce la Spitalul de copii (Piata Regina Maria);
- Expres 3 va avea următorul traseu - la retur, între Gara de Nord și Complexul Studențesc: bulevardul Republicii – bulevardul Regele Ferdinand I – bulevardul 16 Decembrie 1989 – splaiul Tudor Vladimirescu – bulevardul Vasile Pârvan; la tur între strada Apicultorilor și Gara de Nord, traseul este cel normal.
- S2 va avea următorul traseu de la școală: bulevardul C.D.Loga – strada L.Beethoven – bulevardul M. Eminescu – strada Michelangelo –bulevardul Vasile Pârvan – splaiul Tudor Vladimirescu – Piața Sf. Maria – în continuare pe traseul normal.
- minibuzele S8 cu plecare de la Huniade vor avea stația Huniade suspendată; capătul de plecare de la școală va fi stația Colegiul Național Bănățean, cu orele de plecare 12:10, 13:10, 14:10.

Sâmbătă, 19 octombrie 2019, vor suferi modificări traseele următoarelor linii de transport în comun:
- Linia 16 troleibuz va avea următorul traseu, între Complexul Studențesc și stația Grozăvescu (Poșta Mare): pasaj Michelangelo – strada Michelangelo – bulevardul I.C. Brătianu – strada Traian Grozăvescu (circulă pe traseul liniei 15 troleibuz);
- autobuzele de pe liniile 33 și 33 barat vor întoarce la Spitalul de copii (Piața Regina Maria);

- Expres 3 va avea următorul traseu, la retur, între Gara de Nord și Complexul Studențesc: bulevardul Republicii – bulevardul Regele Ferdinand I – bulevardul 16 Decembrie 1989 – splaiul Tudor Vladimirescu – bulevardul Vasile Pârvan.
Între orele 08:30 și 12:30, va avea următorul traseu (tur): aleea F.C. Ripensia – bulevardul Eroilor de la Tisa – bulevardul Victor Babeș – bulevardul Mihai Viteazul – splaiul Tudor Vladimirescu și în continuare pe traseul normal; la retur, între orele menționate mai sus, va avea următorul traseu: bulevardul Republicii – bulevardul Regele Ferdinand I – bulevardul 16 Decembrie 1989 – splaiul Tudor Vladimirescu – bulevardul Mihai Viteazul – bulevardul Victor Babeș – strada Cluj și în continuare pe traseul normal.
- linia Expres 8 autobuz, în intervalul orar 08:30 și 12:30, între cartierul Plopi și Calea Șagului va avea următorul traseu: traseu normal de la Școala din Plopi până pe strada Iepurelui (Ciclop) – strada Ștefan cel Mare – bulevardul Eroilor de la Tisa – bulevardul Victor Babeș – bulevardul Mihai Viteazul – în continuare pe traseul normal. La retur, între Pod Calea Șagului și Școala din Plopi va avea traseul normal până la Piața Bălcescu – bulevardul MihaiViteazul – bulevardul Victor Babeș – bulevardul Eroilor de la Tisa – strada Ștefan cel Mare – strada Iepurelui (Ciclop) – în continuare pe traseul normal.

Duminica, 20 octombrie 2019, vor suferi modificări traseele următoarelor linii de transport în comun:

- Linia 16 troleibuz va avea următorul traseu, între Complexul Studențesc și stația Grozăvescu (Poșta Mare), tur și retur: pasaj Michelangelo – strada Michelangelo – bulevardul I.C.Brătianu – strada Traian Grozăvescu (circulă pe traseul liniei 15 troleibuz);
- Autobuzele liniilor 33 și 33 barat vor întoarce la Spitalul de copii (Piața Regina Maria);
- Expres 3 va avea următorul traseu, la retur, între Gara de Nord și Complexul Studențesc: bulevardul Republicii – bulevardul Regele Ferdinand I – bulevardul 16 Decembrie 1989 – splaiul Tudor Vladimirescu – bulevardul Vasile Pârvan și, în continuare, pe traseul normal.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
deprodio



Data înscrierii: 08/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 824
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 15 Apr 2020 13:47:36    Titlul subiectului: 206653

Linia 2 va fi,in sfarsit extinsa la Shopping City Very Happy
https://clubferoviar.ro/linie-noua-de-tramvai-inaugurata-la-timisoara/?fbclid=IwAR1qjWIBNyKUqFjt_8KEuV9of1K1IH0X0gBlAHi_boNyuQorCoMmylrXngo
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 07 Mai 2020 22:36:36    Titlul subiectului: 206980

In timp ce Astra a intarzaiat cu livrarile luni bune , se pare ca Bozankaya va livra primul tramvai cu 3 luni mai devreme decatprevedea termenul initial. Sa vedem ce calitate vor avea comparativ cu Astra Imperio.
Club Feroviar: Tramvaiele Bozankaya pentru Timișoara, livrate în avans

Primul tramvai Bozankaya va ajunge în luna octombrie la Timișoara, deși contractul prevedea livrare la 18 luni de la semnarea contractului care a avut loc în iulie 2019. Aceasta înseamnă un avans de trei luni la livrare în ce privește tramvaiele Bozankaya pentru Timișoara.

Informația a fost anunțată zilele trecute de către Culiță Chiș, șeful Direcției de Dezvoltare din Primăria Timișoara.

„În luna octombrie o să vină primul tramvai, iar peste obligațiile contractuale, în 2021 vor fi furnizate toate celelalte. Se vor face eforturile pentru a fi livrate înainte de termen. Până vineri, documentația, care este deja aprobată, respectiv proiectul tehnic cu detalii care a fost aprobat luni, vă ajungă la Autoritatea Feroviară Romană în vederea demarării procedurii de omologare”, a precizat Culita Chiș.

Contractul cu Bozankaya prevede livrarea a 16 tramvaie cu o valoare totală de 33 milioane euro. Contractul include o opțiune de a oferi 24 de tramvaie suplimentare, ceea ce aduce întreaga valoare a contractului la peste 80 de milioane euro. Primele livrări sunt așteptate la 18 luni de la semnarea contractului (adică la începutul anului viitor dacă turcii nu ar fi grăbit livrările), cu o întreagă durată a proiectului de 48 de luni.

În plus, 30 de milioane de euro au fost aprobați ca finanțare suplimentară a proiectului de înnoire a parcului de tramvaie, astfel ca, în total, 21 de garnituri de capacitate mare și cu o autonomie de peste 60 de kilometri vor circula, în final, pe liniile din Timișoara.
Tramvaiele Bozankaya pentru Timișoara, livrate în avans

„Eu mă bucur că toate cele 3 contracte au fost finanțate din bani europeni și vor avea un impact foarte mare. Acest tip de finanțare se încadrează în zona de mobilitate, care își dorește să crească mobilitatea transportului în comun și contribuie la reducrerea poluării în oraș. Mă bucur și de faptul că licitația este făcută și nu mai trebuie să așteptăm, după semnarea contractului. Anul acesta vom avea și primul tramvai, urmând ca anul viitor să avem și mai multe”, a spus Sorin Maxim, directorul Agenției de Dezvoltare Regională Vest.

Declarațiile au fost făcute marți când Agenția pentru Dezvoltare Regională (ADR) Vest și Primăria Municipiului Timișoara au semnat contractul de finanțare pentru cea de-a treia etapă a investiției privind înnoirea flotei de tramvaie.

Prin etapa a treia a proiectului se asigură practic finanțare pentru achiziția a încă șapte tramvaie cu o capacitate de minimum 170 de locuri fiecare.

Tramvaiele Bozankaya vor fi articulate, cu podea coborâtă, acționate prin invertoare și motoare asincrone de curent alternativ, alimentate de la rețea de contact sau dintr-o unitate de stocare a energiei electrice (montată în tramvai), cu post de conducere la un singur capăt și uși de acces pe partea dreaptă față de direcția de mers. Proiectul prin care s-a câștigat finanțarea europeană a fost împărțit în 3 etape, fiecare dintre ele cuprinzând câte 7 garnituri.

Valoarea totală a fiecărei garnituri se ridică la 9,73 milioane lei, fără TVA.

Bozankaya va produce tramvaie 100% joase cu cinci module și o lungime totală de 30m. Vor atinge o viteză maximă de 70 km și vor oferi spațiu pentru 170 de pasageri. Tramvaiele pot funcționa la o baterie mai mare de 60 km, oferind mai multă flexibilitate în cazul reparațiilor sau a altor întreruperi ale rețelei electrice. Acest lucru permite, de asemenea, Timișoara, Capitala Europeană a Culturii în 2021, să extindă liniile de tramvai fără să fie nevoie să construiască linii suplimentare de catenare – o opțiune atractivă pentru centrele istorice.
Bozankaya, alegere și a edililor ieșeni

Firma turcă va livra 16 tramvaie și pentru Primăria Iași. Valoarea totală a achiziției este de 140 milioane de lei fără TVA (aproximativ 35 milioane de euro), respectiv 2,2 milioane de euro pentru fiecare tramvai. Cele 16 tramvaie vor avea o lungime minimă de 26 de metri și o capacitate de transport totală de minimum 230 de locuri, podea 100% coborâtă și aer condiționat.
Autonomia tramvaielor Bozankaya, inutilă?

Selecția ofertei Bozankaya a venit după o licitație contestată, în care competitorii turcilor au negat capacitatea tramvaielor de a parcurge 60 de kilometri pe baterii, dar și utilitatea unei astfel de performanțe dacă aceasta ar exista, într-adevăr.

Competitorii au spus că o capacitate a tramvaiului să meargă doar pe baterii ar presupune tractare unui întreg vagon dedicat alimentării și că această autonomie este total inutilă căci în cazul unei pene de curent tramvaiele cu alimentare clasică blochează accesul peșine iar semafoarele nu funcționează. În alte țări, au continuat competitorii Bozankaya, soluția este reprezentată de tramvaie fără catenară și alimentare aeriană, energia venind din baterii ce sunt reîncărcate pe durata staționării tramvaielor.

Acum, tramvaiele Bozankaya pentru Timișoara sunt livrate în avans.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 08 Mai 2020 07:13:59    Titlul subiectului: 206981

Acum ce capacitate de productie au cei de la Astra si care este capacitatea de productie a turcilor ? Ce automatizari au turcii si ce automatizari (nu) au cei de la fabrica din Arad ? Nu cumva comparam mere cu pere ?
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mtk



Data înscrierii: 05/Ian/2007
Ultima vizita: 24/Ian/2023
Mesaje: 1
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Dum 27 Dec 2020 22:06:38    Titlul subiectului: 209367

Din pacate, minciuni....
In timp ce faceau astfel de declaratii, cei din conducerea Primariei stiau clar ca acest lucru nu se va intampla, patronul firmei explicand clar ca tramvaiele nu vor ajunge decat in primavara 2021.
Dar asa ne-a obisnuit Primaria Timisoara, cu gogosi pe banda rulanta...


tcm a scris:
In timp ce Astra a intarzaiat cu livrarile luni bune , se pare ca Bozankaya va livra primul tramvai cu 3 luni mai devreme decatprevedea termenul initial. Sa vedem ce calitate vor avea comparativ cu Astra Imperio.
Club Feroviar: Tramvaiele Bozankaya pentru Timișoara, livrate în avans

Primul tramvai Bozankaya va ajunge în luna octombrie la Timișoara, deși contractul prevedea livrare la 18 luni de la semnarea contractului care a avut loc în iulie 2019. Aceasta înseamnă un avans de trei luni la livrare în ce privește tramvaiele Bozankaya pentru Timișoara.

Informația a fost anunțată zilele trecute de către Culiță Chiș, șeful Direcției de Dezvoltare din Primăria Timișoara.

„În luna octombrie o să vină primul tramvai, iar peste obligațiile contractuale, în 2021 vor fi furnizate toate celelalte. Se vor face eforturile pentru a fi livrate înainte de termen. Până vineri, documentația, care este deja aprobată, respectiv proiectul tehnic cu detalii care a fost aprobat luni, vă ajungă la Autoritatea Feroviară Romană în vederea demarării procedurii de omologare”, a precizat Culita Chiș.

Contractul cu Bozankaya prevede livrarea a 16 tramvaie cu o valoare totală de 33 milioane euro. Contractul include o opțiune de a oferi 24 de tramvaie suplimentare, ceea ce aduce întreaga valoare a contractului la peste 80 de milioane euro. Primele livrări sunt așteptate la 18 luni de la semnarea contractului (adică la începutul anului viitor dacă turcii nu ar fi grăbit livrările), cu o întreagă durată a proiectului de 48 de luni.

În plus, 30 de milioane de euro au fost aprobați ca finanțare suplimentară a proiectului de înnoire a parcului de tramvaie, astfel ca, în total, 21 de garnituri de capacitate mare și cu o autonomie de peste 60 de kilometri vor circula, în final, pe liniile din Timișoara.
Tramvaiele Bozankaya pentru Timișoara, livrate în avans

„Eu mă bucur că toate cele 3 contracte au fost finanțate din bani europeni și vor avea un impact foarte mare. Acest tip de finanțare se încadrează în zona de mobilitate, care își dorește să crească mobilitatea transportului în comun și contribuie la reducrerea poluării în oraș. Mă bucur și de faptul că licitația este făcută și nu mai trebuie să așteptăm, după semnarea contractului. Anul acesta vom avea și primul tramvai, urmând ca anul viitor să avem și mai multe”, a spus Sorin Maxim, directorul Agenției de Dezvoltare Regională Vest.

Declarațiile au fost făcute marți când Agenția pentru Dezvoltare Regională (ADR) Vest și Primăria Municipiului Timișoara au semnat contractul de finanțare pentru cea de-a treia etapă a investiției privind înnoirea flotei de tramvaie.

Prin etapa a treia a proiectului se asigură practic finanțare pentru achiziția a încă șapte tramvaie cu o capacitate de minimum 170 de locuri fiecare.

Tramvaiele Bozankaya vor fi articulate, cu podea coborâtă, acționate prin invertoare și motoare asincrone de curent alternativ, alimentate de la rețea de contact sau dintr-o unitate de stocare a energiei electrice (montată în tramvai), cu post de conducere la un singur capăt și uși de acces pe partea dreaptă față de direcția de mers. Proiectul prin care s-a câștigat finanțarea europeană a fost împărțit în 3 etape, fiecare dintre ele cuprinzând câte 7 garnituri.

Valoarea totală a fiecărei garnituri se ridică la 9,73 milioane lei, fără TVA.

Bozankaya va produce tramvaie 100% joase cu cinci module și o lungime totală de 30m. Vor atinge o viteză maximă de 70 km și vor oferi spațiu pentru 170 de pasageri. Tramvaiele pot funcționa la o baterie mai mare de 60 km, oferind mai multă flexibilitate în cazul reparațiilor sau a altor întreruperi ale rețelei electrice. Acest lucru permite, de asemenea, Timișoara, Capitala Europeană a Culturii în 2021, să extindă liniile de tramvai fără să fie nevoie să construiască linii suplimentare de catenare – o opțiune atractivă pentru centrele istorice.
Bozankaya, alegere și a edililor ieșeni

Firma turcă va livra 16 tramvaie și pentru Primăria Iași. Valoarea totală a achiziției este de 140 milioane de lei fără TVA (aproximativ 35 milioane de euro), respectiv 2,2 milioane de euro pentru fiecare tramvai. Cele 16 tramvaie vor avea o lungime minimă de 26 de metri și o capacitate de transport totală de minimum 230 de locuri, podea 100% coborâtă și aer condiționat.
Autonomia tramvaielor Bozankaya, inutilă?

Selecția ofertei Bozankaya a venit după o licitație contestată, în care competitorii turcilor au negat capacitatea tramvaielor de a parcurge 60 de kilometri pe baterii, dar și utilitatea unei astfel de performanțe dacă aceasta ar exista, într-adevăr.

Competitorii au spus că o capacitate a tramvaiului să meargă doar pe baterii ar presupune tractare unui întreg vagon dedicat alimentării și că această autonomie este total inutilă căci în cazul unei pene de curent tramvaiele cu alimentare clasică blochează accesul peșine iar semafoarele nu funcționează. În alte țări, au continuat competitorii Bozankaya, soluția este reprezentată de tramvaie fără catenară și alimentare aeriană, energia venind din baterii ce sunt reîncărcate pe durata staționării tramvaielor.

Acum, tramvaiele Bozankaya pentru Timișoara sunt livrate în avans.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Olibus



Data înscrierii: 30/Iun/2020
Ultima vizita: 20/Iul/2023
Mesaje: 3
Locație: Szczecin (Polonia)

MesajTrimis: Joi 01 Iul 2021 15:26:28    Titlul subiectului: 210756

Citat:
Societatea de Transport Public Timisoara organizeaza licitatie publica cu plic inchis privind valorificarea ca deseuri a mijloacelor de transport si a mijloacelor fixe scoase din uz, in data de 25.06,2021.
Documentatia necesara se poate achizitiona de la sediul societatii-B.dul Dambovita nr 67.
Data limita de depunere a ofertelor este vineri-25.06.2021 , pana la ora 10:00, la Registratura STPT- Bdul Dambovita nr 67.
Informatii suplimentare privind procurarea documentatiei si conditiile de participare se pot obtine de la sediul societatii - Serviciul Vanzari si Marketing. Tel :0740 046 696


Sursa: STPT
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Silviu T-S



Data înscrierii: 03/Noi/2007
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 1317
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 24 Feb 2023 20:17:57    Titlul subiectului: 215746

Dan Perjovschi, expoziție pe un tramvai, în cadrul Timișoara Capitală Culturală. „Este o expoziție pe roți care nu mai așteaptă ca lumea să vină să intre în muzeu, ci iese el la oameni”

Artistul Dan Perjovschi și-a prezentat duminică, la Timișoara, expoziția „pe roți” - un tramvai decorat cu desene și mesaje puternic ancorate în viața socială, politică și culturală contemporană.
Evenimentul a avut loc cu ocazia lansării oficiale a Capitalei Europene a Culturii - Timișoara 2023.

„Este o expoziție pe roți care nu mai așteaptă ca lumea să vină să intre în muzeu, ci iese el la oameni. Eu fac parte dintr-o mare expoziție care se cheamă 'Sete cronică' și care are câteva extensii în spațiul public, asta însemnând lucrări pentru care nu trebuie să plătești bilet ca să intri să le vezi. Una dintre aceste extensii este un tramvai pe care l-am desenat și care va rămâne, sperăm, tot anul în Timișoara, pe toată perioada Capitalei Culturale. Acesta va fi un tramvai normal în orașul Timișoara”, a declarat Perjovschi, pentru AGERPRES.

„Eu execut foarte repede, execuția nu este foarte grea, dar adunatul desenelor care s-ar potrivi a durat câteva luni”, a explicat artistul.

Potrivit acestuia, ideea a venit din dorința de a prezenta lucrări și publicului care nu intră foarte des în muzee.

„Acest tramvai se înscrie în cadrul lucrărilor din spațiul public atașate de 'Sete cronică'. Ideea de la care a pornit a fost cum să facem să avem piese în spațiul public, adică pentru oamenii care nu vor intra în muzee, oameni care nu-și cumpără bilet, oamenii pe care nu-i interesează că este un muzeu, cărora Victor Brauner nu le spune nimic”, a afirmat artistul.

Inițial, Perjovschi urma să execute o serie de lucrări pe bannere, dar, în final, s-a ajuns la ideea cu tramvaiul.

„Eu am mai făcut un tramvai la Iași. La Iași există un colectiv de designeri care au un program special cu astfel de lucrări. Au până acum cred că vreo 20 de tramvaie pictate - Tramvaiul literaturii, al Crăciunului, al Iei, etc. Pe mine m-au chemat în 2018, când celebrau 30 de ani de la Revoluție. (...) Pe acest tramvai sunt și referințe la Capitala Culturală Timișoara, în general. Pentru mine Timișoara este orașul din care începe libertatea mea ca artist. De altfel, prima mare expoziție liberă, în stare de libertate a generației mele, a fost aici, în 1991, și s-a chemat 'Stare fără titlu'”, a menționat Dan Perjovschi.

foto Seba Tătaru/Centrul de proiecte Timișoara

Sursa: www.turnulsfatului.ro



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  427.74 kb
 Vizualizat:  de 815 ori

1.jpg



2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  338.69 kb
 Vizualizat:  de 815 ori

2.jpg



_________________
ASOCIAȚIA PASIONAȚILOR DE TRANSPORT PUBLIC TRAMCLUB IAȘI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul TIMIȘ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6
Pagina 6 din 6

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community