Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Oldies but goldies - Vechile vehicule de transport din Sibiu
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul SIBIU
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
sisintea



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Dum 18 Feb 2007 23:00:03    Titlul subiectului: 76219

279 si 326, 325 si 289, 252 si 313
In spate (linga tramvaie) se vede troleibuzul 300, acolo si-a gasit sfirsitul.



279.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.75 kb
 Vizualizat:  de 21120 ori

279.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Iun/2019
Mesaje: 1104
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Joi 10 Ian 2008 18:34:19    Titlul subiectului: 86853

Desi este o poza actuala, nu am stiut unde sa o postez si cum aceste vehicule sunt ultimele din Sibiu o sa mi permit sa pun pozele aici.Ultimul troleibuz ROCAR 212E din generatia celor care au "murit" mult prea devreme.Prin 207 care desi a suferit un RK a fost dezmembrat mult prea devreme, se mai poate vedea si ultimul ROCAR 210 pe post de ungator.Pacat


06012008034.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  414.14 kb
 Vizualizat:  de 20609 ori

06012008034.jpg



06012008035.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  413.5 kb
 Vizualizat:  de 20609 ori

06012008035.jpg



06012008036.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  425.7 kb
 Vizualizat:  de 20609 ori

06012008036.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adryyan



Data înscrierii: 10/Ian/2007
Ultima vizita: 14/Noi/2015
Mesaje: 57
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Lun 14 Ian 2008 00:23:13    Titlul subiectului: 87002

Un filmulet cu troleibuzele din trecut si prezent

http://youtube.com/watch?v=7B4jvePHF30
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Iun/2019
Mesaje: 1104
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mie 16 Ian 2008 02:30:28    Titlul subiectului: 87068

1. O poza care ne aduce aminte ca in Sibiu, pe langa noul hotel Continental(pe atunci) circulau TVuri mai vechi si skode mai noi (poza facuta intre 1978-1982)
2. O poza din Centrul Industrial Est, mai exact Independenta 2-ICMnerg.Un vechi TV si mai noile romanuri(estimez ca poza este facuta la sfarsitul anilor 70)
3. O ultima poza cu o Skoda turistica langa Casa de Cultura, poza facuta intre 77-79(se remarca lipsa prezentei magazinului Dumbrava, care a fost construit in 1979 unde a fost vechea gradina de vara Venetia



continental.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  208.64 kb
 Vizualizat:  de 20581 ori

continental.jpg



2icmnerg_201.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.14 kb
 Vizualizat:  de 20558 ori

2icmnerg_201.jpg



3casa_cultura_213.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  105.08 kb
 Vizualizat:  de 20558 ori

3casa_cultura_213.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mishinger



Data înscrierii: 24/Mar/2008
Ultima vizita: 24/Noi/2013
Mesaje: 1
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Lun 07 Apr 2008 14:06:07    Titlul subiectului: dwddqwd 91601

Ma numesc Cornel Mishinger, sunt cadru didactic din Sibiu, am 45 de ani,am calatorit prin anii 1969,1970 si 1972 cu celebrele autobuze Leyland ale -pe atunci -ITB si ma intereseaza foarte, foarte mult sa primesc un attachment cu o schita reushita din fata,respectiv alta din spate si una din profil cu toate tipurile de autobuze Leyland ce au circulat prin Bucuresti. Prin anii 1984-1985, operatorul local de transport urban din Sibiu (numit pe atunci I.J.T.L. Sibiu), a primit din Bucuresti second-hand cateva autobuze ROMAN 112 UD care aveau, pe locul unde odata statea taxatoarea, o pereche de scaune din metal (sau mase plastice?) provenite de la Leyland-urile Made in Israel.
Astept raspuns la cmishinger@yahoo.com.

_________________
CMishinger
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Iun/2019
Mesaje: 1104
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Lun 07 Apr 2008 19:41:37    Titlul subiectului: 91615

Mai multe detalii despre aceste autobuze puteti avea la adresa: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=313
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
srazvi



Data înscrierii: 11/Ian/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2011
Mesaje: 407
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 16 Mai 2008 18:01:26    Titlul subiectului: 93476

Intr-o ilustrata de la inceputul secolului trecut am vazut un tramvai pe strada Regina Maria:


Sibiu7.jpg
 Descriere:
tramvai Sibiu
 Mărime fișier:  29.06 kb
 Vizualizat:  de 20204 ori

Sibiu7.jpg



bilete.jpg
 Descriere:
doua bilete de tramvai din anii '30, pe linia Piata lemn-Scoala militara
 Mărime fișier:  32.86 kb
 Vizualizat:  de 20201 ori

bilete.jpg



_________________
Luna Amara
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dc



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Iul/2009
Mesaje: 1
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mie 04 Iun 2008 16:11:14    Titlul subiectului: 94140

Autobuz Roman "pe gaz" la finele anilor 80 pe str. Turnului


poza text cules.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  165.05 kb
 Vizualizat:  de 20085 ori

poza text cules.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Iun/2019
Mesaje: 1104
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Dum 08 Iun 2008 09:04:04    Titlul subiectului: 94231

Interesant autobuz!Imi aduc aminte de aceste tuburi! continuam cu reteaua de tramvai care este surprinsa in fata Spitalului Militar undeva dupa primul razboi mondial.Se poate vedea consola de prindere identica cu cea care inca exista astazi si stalpii de lemn ce mai sunt vizibili pe ruta Sibiu-Rasinari!


spitalul militar.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  87 kb
 Vizualizat:  de 20031 ori

spitalul militar.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Iun/2019
Mesaje: 1104
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Lun 09 Iun 2008 01:45:23    Titlul subiectului: 94277

Sa continuam cu o alta imagine.Este cea din Gara!O poza care ne aduce aminte de faptul ca in Gara era o statie principala de unde plecau 2 linii:cea spre Orasul de Sus si cea spre orasul de Jos!Putem vedea de asemenea statia care este din lemn si este asemanatoare cu cea din Cimitir care a fost incendiata in urma cu aprox.6 ani!


gara.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  151.83 kb
 Vizualizat:  de 20004 ori

gara.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Iun/2019
Mesaje: 1104
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Lun 09 Iun 2008 01:47:49    Titlul subiectului: 94278

Urmeaza statia "Piata Regele Ferdinand" sau..."Grosser Ring-Zentrum" coborare peron dreapta!sau sa fi zis" Bitte Rechts aussteigen"???Smile)


piata mare.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  105.68 kb
 Vizualizat:  de 20003 ori

piata mare.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Iun/2019
Mesaje: 1104
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Lun 09 Iun 2008 01:49:28    Titlul subiectului: 94279

Daca in Piata Mare erau 2 linii de tramvai ce permiteau ca acesta sa "faca cruce", atunci in Piata Mica cobora autobuzul (o poza din anii 30 dovedeste ca pe sub Podul Minciunilor cobora autobuzul)


piata mica.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  94.58 kb
 Vizualizat:  de 20002 ori

piata mica.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Iun/2019
Mesaje: 1104
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Lun 09 Iun 2008 01:51:30    Titlul subiectului: 94280

Naechster Halt "Heltauer Tor-Promenade" sau mai bine zis urmeaza statia "Poarta Cisnadiei- Bulevard"


bulevard.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.06 kb
 Vizualizat:  de 20000 ori

bulevard.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Iun/2019
Mesaje: 1104
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Lun 09 Iun 2008 01:53:00    Titlul subiectului: 94281

In fata vechii primarii pe partea cealalta de hotel Bulevard


vechea primarie.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.06 kb
 Vizualizat:  de 19999 ori

vechea primarie.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Iun/2019
Mesaje: 1104
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Lun 09 Iun 2008 01:55:23    Titlul subiectului: 94282

Urmeaza statia "Justitzpalast" sau Palatul de justitie-se pot remarca si in aceasta poza formatul consolelor care era si in fata spitalului Militar-console care se pot vedea si astazi-cu diferenta ca stalpii inca sunt "de oras" adica de fier, mai exact niste linii de tramvai sudate in varf si lipite printr o platbanda de metal in forma de zig zag


tribunal.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.74 kb
 Vizualizat:  de 19998 ori

tribunal.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Iun/2019
Mesaje: 1104
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Lun 09 Iun 2008 01:59:42    Titlul subiectului: 94283

Continuam cu alte poze interesante care sunt cunoscute: in poza urmatoare putem vedea tramvaiul care se duce dinspre Piata Mare spre Pietonal. Pana aici nimic interesant! Ce apare ca element, hai sa i spunem ciudat, este aparitia a 2 ecartamente- am mai vazut aceasta ilustrata si singura explicatie este aceea ca vechea linie a fost parasita si inlocuita cu una noua care a fost asezata ceva mai la stanga ( sa fie perioada anilor 50?) Vechea linie urma cursul firesc al paraiasului ce folosea drept canalizare pt curtiile de pe centru-de aceea si acel S.


romarta.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  126.39 kb
 Vizualizat:  de 19997 ori

romarta.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Iun/2019
Mesaje: 1104
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Lun 09 Iun 2008 02:08:19    Titlul subiectului: 94284

Un alt lucru interesant caruia eu i am gasit explicatie este prezenta a 2 DOUA fire de cupru pentru linia electrica a tramvaiului.Probabil ca pentru o mai buna acoperire a pantografului dar si a posibilitatii circulatiei tramvaiului in cazul in care unul din fire cedeaza, s au montat 2 fire ce sunt prinse paralel de cleme speciale!Prima poza in fata Hotelului Imparatul Romanilor si a doua pe pietonal!


imparatul romanilor.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  331.14 kb
 Vizualizat:  de 19996 ori

imparatul romanilor.jpg



redal.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  337.77 kb
 Vizualizat:  de 19996 ori

redal.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Iun/2019
Mesaje: 1104
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Lun 09 Iun 2008 02:13:33    Titlul subiectului: 94285

In ultima poza vedem cum cele 2 fire se desprind unul de altul la intrare in Piata Mare unde este statia principala "de cruce" cu 2 linii!


ceainarie.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  316.59 kb
 Vizualizat:  de 19994 ori

ceainarie.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Sâm 17 Ian 2009 21:06:15    Titlul subiectului: 104452

Doua poze cu tramvaiele anului 1968 din Sibiu de pe siteul www.gwrarchive.org unde veti mai gasi poze si cu tramvaie din Oradea,Arad si Timisoara din acel an.Puteti sa-mi spuneti si mie ce tip de tramvaie sunt acestea?


lwp9916.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  31.45 kb
 Vizualizat:  de 19054 ori

lwp9916.jpg



lwp9917.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  43.19 kb
 Vizualizat:  de 19054 ori

lwp9917.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 25/Iun/2019
Mesaje: 1120
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Dum 01 Mar 2009 17:58:17    Titlul subiectului: 106963

SM11 si IK280 in centru, pe la 1984-1986 - dintr-un calendar de perete din cel cu 365 de foi.


Sibiu.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  288.41 kb
 Vizualizat:  de 18649 ori

Sibiu.JPG



_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Iun/2019
Mesaje: 1104
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Dum 01 Mar 2009 19:34:17    Titlul subiectului: 106972

Calendarul o fi de prin 84-86 dar poza este din perioada 79-83! In 1979 s a construit magazinul Dumbrava iar troleibuzul care lipseste din poza, apare in 1983
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 25/Iun/2019
Mesaje: 1120
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Dum 01 Mar 2009 23:12:02    Titlul subiectului: 106983

Pe vremea aia foloseau si ei ce gaseau mai sugestiv, insa cu riscul de a dezinforma. Imi amitesc vag ca prin 1986 inca mai existau SM 11 la Sibiu.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
worker



Data înscrierii: 03/Noi/2006
Ultima vizita: 10/Mar/2009
Mesaje: 36
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mar 03 Mar 2009 23:25:22    Titlul subiectului: 107123

radu a scris:
Un alt lucru interesant caruia eu i am gasit explicatie este prezenta a 2 DOUA fire de cupru pentru linia electrica a tramvaiului.Probabil ca pentru o mai buna acoperire a pantografului dar si a posibilitatii circulatiei tramvaiului in cazul in care unul din fire cedeaza, s au montat 2 fire ce sunt prinse paralel de cleme speciale!Prima poza in fata Hotelului Imparatul Romanilor si a doua pe pietonal!


Prezenta a doua fire de alimentare extrem de apropiate era ceva normal pentru liniile de cale simpla de la inceputul sec. XX. si asta datorita captatorului de tip "trolley" prevazut cu un scripete care rula pe firul de alimentare. Pe portiunile unde calea se bifurca, scripetele nu ar fi putut trece peste o bifurcare de fir si atunci singura solutie era dublarea acestuia pe tot traseul.
De prin 1922-1923, incepand cu Timisoara, societatile care exploatau retele de tramvai (Iasi, Oradea, Galati, Sibiu) au trecut la captatorul tip "lira" cu patina de grafit. Este foarte probabil ca aceeasi situatie sa fi fost si la Braila si Bucuresti dar nu am date sau imagini.



trolley Galati.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  37.93 kb
 Vizualizat:  de 18554 ori

trolley Galati.jpg



trolley Oradea.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  111.45 kb
 Vizualizat:  de 18554 ori

trolley Oradea.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Iun/2019
Mesaje: 1104
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mar 03 Mar 2009 23:43:42    Titlul subiectului: 107131

Ar fi o explicatie dar in toata ecuatia exista o necunoscuta: daca tramvaiul venea de pe un traseu cu captatorul de tip "troley" si trebuia sa schimbe sensul de mers in directia opusa pentru ca traseul cerea acest lucru, atunci acel troley trebuia sa fie mutat de pe un fir pe altul undeva pe intregul parcurs comun! Un alt criteriu care sare impotriva acestei variante este prezenta unui singur fir la acest sistem si in zilele noastre in Lisabona! In plus de asta in pozele din sibiu spre exempu in fata spitalului militar si chiar si la liceu Ghe Lazar exista doar unul si acelasi traseu! In concluzie, poate fi partial sustenabil Smile Poate s a mai discutat acest subiect prin alt topic, eu nu l am urmarit
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
worker



Data înscrierii: 03/Noi/2006
Ultima vizita: 10/Mar/2009
Mesaje: 36
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mie 04 Mar 2009 22:32:53    Titlul subiectului: 107220

radu a scris:
Ar fi o explicatie dar in toata ecuatia exista o necunoscuta: daca tramvaiul venea de pe un traseu cu captatorul de tip "troley" si trebuia sa schimbe sensul de mers in directia opusa pentru ca traseul cerea acest lucru, atunci acel troley trebuia sa fie mutat de pe un fir pe altul undeva pe intregul parcurs comun!

Discutand strict despre Sibiu, cele doua trasee au avut cale simpla, dublata doar in zona statiilor finale sau de parcurs (nu existau bucle de intoarcere). Tramvaiele nu trebuiau sa schimbe sensul de mers decat la cap de linie pt. ca traseele nu se intersectau si nu aveau parcurs comun. La cap de linie, mutarea captatorilor era problema cea mai mica, pt. ca in cazul unei garnituri motric + remorca era o intreaga manopera sa readuci motricul in fata remorcii pentru a face cursa inversa.

radu a scris:
In plus de asta in pozele din sibiu spre exempu in fata spitalului militar si chiar si la liceu Ghe Lazar exista doar unul si acelasi traseu! In concluzie, poate fi partial sustenabil Smile Poate s a mai discutat acest subiect prin alt topic, eu nu l am urmarit

Normal ca era un singur traseu (Gara-Dumbrava) care trecea prin fata Spit. Militar si a liceului Ghe. Lazar, dar erau doua sensuri , fiecare cu firul lui de contact, care nu se bifurcau, nu se intersectau iar in zona statiilor firele se departau urmand calea de rulare. Deci de la Gara la Dumbrava -sau pe celalalt traseu la Gara Turnisor- tramvaiul mergea pe un fir la dus iar la intors se muta pe firul celalalt.

radu a scris:
Un alt criteriu care sare impotriva acestei variante este prezenta unui singur fir la acest sistem si in zilele noastre in Lisabona!

La Lisabona poate mai sar cateodata captatorii... Smile pt. ca pe trasee care au si portiuni cu cale simpla se foloseste acelasi sistem cu doua fire. Pentru interconectivitate, majoritatea tramvaielor de acolo au doua sisteme de captare a energiei: trolley si pantograf.
foto: http://www.ernstkers.nl/index.htm]



trolley Lisabona...JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.23 kb
 Vizualizat:  de 21434 ori

trolley Lisabona...JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul SIBIU Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 2 din 6

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community