Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
sisintea
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Iun/2008 Mesaje: 455 Locație: Medias
|
Trimis: Dum 18 Feb 2007 23:00:03 Titlul subiectului: |
76219 |
|
279 si 326, 325 si 289, 252 si 313
In spate (linga tramvaie) se vede troleibuzul 300, acolo si-a gasit sfirsitul.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.75 kb |
Vizualizat: |
de 30367 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Joi 10 Ian 2008 18:34:19 Titlul subiectului: |
86853 |
|
Desi este o poza actuala, nu am stiut unde sa o postez si cum aceste vehicule sunt ultimele din Sibiu o sa mi permit sa pun pozele aici.Ultimul troleibuz ROCAR 212E din generatia celor care au "murit" mult prea devreme.Prin 207 care desi a suferit un RK a fost dezmembrat mult prea devreme, se mai poate vedea si ultimul ROCAR 210 pe post de ungator.Pacat
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
414.14 kb |
Vizualizat: |
de 29856 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
413.5 kb |
Vizualizat: |
de 29856 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
425.7 kb |
Vizualizat: |
de 29856 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
adryyan
Data înscrierii: 10/Ian/2007 Ultima vizita: 14/Noi/2015 Mesaje: 57 Locație: Sibiu
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mie 16 Ian 2008 02:30:28 Titlul subiectului: |
87068 |
|
1. O poza care ne aduce aminte ca in Sibiu, pe langa noul hotel Continental(pe atunci) circulau TVuri mai vechi si skode mai noi (poza facuta intre 1978-1982)
2. O poza din Centrul Industrial Est, mai exact Independenta 2-ICMnerg.Un vechi TV si mai noile romanuri(estimez ca poza este facuta la sfarsitul anilor 70)
3. O ultima poza cu o Skoda turistica langa Casa de Cultura, poza facuta intre 77-79(se remarca lipsa prezentei magazinului Dumbrava, care a fost construit in 1979 unde a fost vechea gradina de vara Venetia
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
208.64 kb |
Vizualizat: |
de 29828 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.14 kb |
Vizualizat: |
de 29805 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
105.08 kb |
Vizualizat: |
de 29805 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Mishinger
Data înscrierii: 24/Mar/2008 Ultima vizita: 24/Noi/2013 Mesaje: 1 Locație: Sibiu
|
Trimis: Lun 07 Apr 2008 14:06:07 Titlul subiectului: dwddqwd |
91601 |
|
Ma numesc Cornel Mishinger, sunt cadru didactic din Sibiu, am 45 de ani,am calatorit prin anii 1969,1970 si 1972 cu celebrele autobuze Leyland ale -pe atunci -ITB si ma intereseaza foarte, foarte mult sa primesc un attachment cu o schita reushita din fata,respectiv alta din spate si una din profil cu toate tipurile de autobuze Leyland ce au circulat prin Bucuresti. Prin anii 1984-1985, operatorul local de transport urban din Sibiu (numit pe atunci I.J.T.L. Sibiu), a primit din Bucuresti second-hand cateva autobuze ROMAN 112 UD care aveau, pe locul unde odata statea taxatoarea, o pereche de scaune din metal (sau mase plastice?) provenite de la Leyland-urile Made in Israel.
Astept raspuns la cmishinger@yahoo.com.
_________________ CMishinger |
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
|
Sus |
|
|
srazvi
Data înscrierii: 11/Ian/2006 Ultima vizita: 10/Oct/2011 Mesaje: 407 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 16 Mai 2008 18:01:26 Titlul subiectului: |
93476 |
|
Intr-o ilustrata de la inceputul secolului trecut am vazut un tramvai pe strada Regina Maria:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
29.06 kb |
Vizualizat: |
de 29451 ori |
|
Descriere: |
doua bilete de tramvai din anii '30, pe linia Piata lemn-Scoala militara |
|
Mărime fișier: |
32.86 kb |
Vizualizat: |
de 29448 ori |
|
_________________ Luna Amara
|
|
Sus |
|
|
dc
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Iul/2009 Mesaje: 1 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mie 04 Iun 2008 16:11:14 Titlul subiectului: |
94140 |
|
Autobuz Roman "pe gaz" la finele anilor 80 pe str. Turnului
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
165.05 kb |
Vizualizat: |
de 29332 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Dum 08 Iun 2008 09:04:04 Titlul subiectului: |
94231 |
|
Interesant autobuz!Imi aduc aminte de aceste tuburi! continuam cu reteaua de tramvai care este surprinsa in fata Spitalului Militar undeva dupa primul razboi mondial.Se poate vedea consola de prindere identica cu cea care inca exista astazi si stalpii de lemn ce mai sunt vizibili pe ruta Sibiu-Rasinari!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87 kb |
Vizualizat: |
de 29278 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Lun 09 Iun 2008 01:45:23 Titlul subiectului: |
94277 |
|
Sa continuam cu o alta imagine.Este cea din Gara!O poza care ne aduce aminte de faptul ca in Gara era o statie principala de unde plecau 2 linii:cea spre Orasul de Sus si cea spre orasul de Jos!Putem vedea de asemenea statia care este din lemn si este asemanatoare cu cea din Cimitir care a fost incendiata in urma cu aprox.6 ani!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
151.83 kb |
Vizualizat: |
de 29251 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Lun 09 Iun 2008 01:47:49 Titlul subiectului: |
94278 |
|
Urmeaza statia "Piata Regele Ferdinand" sau..."Grosser Ring-Zentrum" coborare peron dreapta!sau sa fi zis" Bitte Rechts aussteigen"???)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
105.68 kb |
Vizualizat: |
de 29250 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Lun 09 Iun 2008 01:49:28 Titlul subiectului: |
94279 |
|
Daca in Piata Mare erau 2 linii de tramvai ce permiteau ca acesta sa "faca cruce", atunci in Piata Mica cobora autobuzul (o poza din anii 30 dovedeste ca pe sub Podul Minciunilor cobora autobuzul)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.58 kb |
Vizualizat: |
de 29249 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Lun 09 Iun 2008 01:51:30 Titlul subiectului: |
94280 |
|
Naechster Halt "Heltauer Tor-Promenade" sau mai bine zis urmeaza statia "Poarta Cisnadiei- Bulevard"
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.06 kb |
Vizualizat: |
de 29247 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Lun 09 Iun 2008 01:53:00 Titlul subiectului: |
94281 |
|
In fata vechii primarii pe partea cealalta de hotel Bulevard
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
55.06 kb |
Vizualizat: |
de 29246 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Lun 09 Iun 2008 01:55:23 Titlul subiectului: |
94282 |
|
Urmeaza statia "Justitzpalast" sau Palatul de justitie-se pot remarca si in aceasta poza formatul consolelor care era si in fata spitalului Militar-console care se pot vedea si astazi-cu diferenta ca stalpii inca sunt "de oras" adica de fier, mai exact niste linii de tramvai sudate in varf si lipite printr o platbanda de metal in forma de zig zag
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
101.74 kb |
Vizualizat: |
de 29245 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Lun 09 Iun 2008 01:59:42 Titlul subiectului: |
94283 |
|
Continuam cu alte poze interesante care sunt cunoscute: in poza urmatoare putem vedea tramvaiul care se duce dinspre Piata Mare spre Pietonal. Pana aici nimic interesant! Ce apare ca element, hai sa i spunem ciudat, este aparitia a 2 ecartamente- am mai vazut aceasta ilustrata si singura explicatie este aceea ca vechea linie a fost parasita si inlocuita cu una noua care a fost asezata ceva mai la stanga ( sa fie perioada anilor 50?) Vechea linie urma cursul firesc al paraiasului ce folosea drept canalizare pt curtiile de pe centru-de aceea si acel S.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
126.39 kb |
Vizualizat: |
de 29244 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Lun 09 Iun 2008 02:08:19 Titlul subiectului: |
94284 |
|
Un alt lucru interesant caruia eu i am gasit explicatie este prezenta a 2 DOUA fire de cupru pentru linia electrica a tramvaiului.Probabil ca pentru o mai buna acoperire a pantografului dar si a posibilitatii circulatiei tramvaiului in cazul in care unul din fire cedeaza, s au montat 2 fire ce sunt prinse paralel de cleme speciale!Prima poza in fata Hotelului Imparatul Romanilor si a doua pe pietonal!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
331.14 kb |
Vizualizat: |
de 29243 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
337.77 kb |
Vizualizat: |
de 29243 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Lun 09 Iun 2008 02:13:33 Titlul subiectului: |
94285 |
|
In ultima poza vedem cum cele 2 fire se desprind unul de altul la intrare in Piata Mare unde este statia principala "de cruce" cu 2 linii!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
316.59 kb |
Vizualizat: |
de 29241 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Sâm 17 Ian 2009 21:06:15 Titlul subiectului: |
104452 |
|
Doua poze cu tramvaiele anului 1968 din Sibiu de pe siteul www.gwrarchive.org unde veti mai gasi poze si cu tramvaie din Oradea,Arad si Timisoara din acel an.Puteti sa-mi spuneti si mie ce tip de tramvaie sunt acestea?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
31.45 kb |
Vizualizat: |
de 28301 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
43.19 kb |
Vizualizat: |
de 28301 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Dum 01 Mar 2009 17:58:17 Titlul subiectului: |
106963 |
|
SM11 si IK280 in centru, pe la 1984-1986 - dintr-un calendar de perete din cel cu 365 de foi.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
288.41 kb |
Vizualizat: |
de 27896 ori |
|
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Dum 01 Mar 2009 19:34:17 Titlul subiectului: |
106972 |
|
Calendarul o fi de prin 84-86 dar poza este din perioada 79-83! In 1979 s a construit magazinul Dumbrava iar troleibuzul care lipseste din poza, apare in 1983
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Dum 01 Mar 2009 23:12:02 Titlul subiectului: |
106983 |
|
Pe vremea aia foloseau si ei ce gaseau mai sugestiv, insa cu riscul de a dezinforma. Imi amitesc vag ca prin 1986 inca mai existau SM 11 la Sibiu.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
worker
Data înscrierii: 03/Noi/2006 Ultima vizita: 10/Mar/2009 Mesaje: 36 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mar 03 Mar 2009 23:25:22 Titlul subiectului: |
107123 |
|
radu a scris: | Un alt lucru interesant caruia eu i am gasit explicatie este prezenta a 2 DOUA fire de cupru pentru linia electrica a tramvaiului.Probabil ca pentru o mai buna acoperire a pantografului dar si a posibilitatii circulatiei tramvaiului in cazul in care unul din fire cedeaza, s au montat 2 fire ce sunt prinse paralel de cleme speciale!Prima poza in fata Hotelului Imparatul Romanilor si a doua pe pietonal! |
Prezenta a doua fire de alimentare extrem de apropiate era ceva normal pentru liniile de cale simpla de la inceputul sec. XX. si asta datorita captatorului de tip "trolley" prevazut cu un scripete care rula pe firul de alimentare. Pe portiunile unde calea se bifurca, scripetele nu ar fi putut trece peste o bifurcare de fir si atunci singura solutie era dublarea acestuia pe tot traseul.
De prin 1922-1923, incepand cu Timisoara, societatile care exploatau retele de tramvai (Iasi, Oradea, Galati, Sibiu) au trecut la captatorul tip "lira" cu patina de grafit. Este foarte probabil ca aceeasi situatie sa fi fost si la Braila si Bucuresti dar nu am date sau imagini.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
37.93 kb |
Vizualizat: |
de 27801 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
111.45 kb |
Vizualizat: |
de 27801 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mar 03 Mar 2009 23:43:42 Titlul subiectului: |
107131 |
|
Ar fi o explicatie dar in toata ecuatia exista o necunoscuta: daca tramvaiul venea de pe un traseu cu captatorul de tip "troley" si trebuia sa schimbe sensul de mers in directia opusa pentru ca traseul cerea acest lucru, atunci acel troley trebuia sa fie mutat de pe un fir pe altul undeva pe intregul parcurs comun! Un alt criteriu care sare impotriva acestei variante este prezenta unui singur fir la acest sistem si in zilele noastre in Lisabona! In plus de asta in pozele din sibiu spre exempu in fata spitalului militar si chiar si la liceu Ghe Lazar exista doar unul si acelasi traseu! In concluzie, poate fi partial sustenabil Poate s a mai discutat acest subiect prin alt topic, eu nu l am urmarit
|
|
Sus |
|
|
worker
Data înscrierii: 03/Noi/2006 Ultima vizita: 10/Mar/2009 Mesaje: 36 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mie 04 Mar 2009 22:32:53 Titlul subiectului: |
107220 |
|
radu a scris: | Ar fi o explicatie dar in toata ecuatia exista o necunoscuta: daca tramvaiul venea de pe un traseu cu captatorul de tip "troley" si trebuia sa schimbe sensul de mers in directia opusa pentru ca traseul cerea acest lucru, atunci acel troley trebuia sa fie mutat de pe un fir pe altul undeva pe intregul parcurs comun! |
Discutand strict despre Sibiu, cele doua trasee au avut cale simpla, dublata doar in zona statiilor finale sau de parcurs (nu existau bucle de intoarcere). Tramvaiele nu trebuiau sa schimbe sensul de mers decat la cap de linie pt. ca traseele nu se intersectau si nu aveau parcurs comun. La cap de linie, mutarea captatorilor era problema cea mai mica, pt. ca in cazul unei garnituri motric + remorca era o intreaga manopera sa readuci motricul in fata remorcii pentru a face cursa inversa.
radu a scris: | In plus de asta in pozele din sibiu spre exempu in fata spitalului militar si chiar si la liceu Ghe Lazar exista doar unul si acelasi traseu! In concluzie, poate fi partial sustenabil Poate s a mai discutat acest subiect prin alt topic, eu nu l am urmarit |
Normal ca era un singur traseu (Gara-Dumbrava) care trecea prin fata Spit. Militar si a liceului Ghe. Lazar, dar erau doua sensuri , fiecare cu firul lui de contact, care nu se bifurcau, nu se intersectau iar in zona statiilor firele se departau urmand calea de rulare. Deci de la Gara la Dumbrava -sau pe celalalt traseu la Gara Turnisor- tramvaiul mergea pe un fir la dus iar la intors se muta pe firul celalalt.
radu a scris: | Un alt criteriu care sare impotriva acestei variante este prezenta unui singur fir la acest sistem si in zilele noastre in Lisabona! |
La Lisabona poate mai sar cateodata captatorii... pt. ca pe trasee care au si portiuni cu cale simpla se foloseste acelasi sistem cu doua fire. Pentru interconectivitate, majoritatea tramvaielor de acolo au doua sisteme de captare a energiei: trolley si pantograf.
foto: http://www.ernstkers.nl/index.htm]
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
57.23 kb |
Vizualizat: |
de 30681 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|