|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Mie 27 Apr 2011 00:52:59 Titlul subiectului: |
142929 |
|
Am o veste proasta pentru tine: de la 1 mai se va renunta la biletele vechi de hartie, implicit si la compostoarele mecanice . Deci mai ai cateva zile de "blat"...
Inaintevreme, daca voiai sa faci blatul, categoric varianta favorabila era biletul de hartie. Erai pe faza cand urca in vehicul controlul si-l compostai, mai ales ca vedeai si pe validator scris "Control" si, daca mai aveai si avantajul aglomeratiei, pana ajungea la tine...
Dar la validatoarele electronice n-ai ce sa le mai faci. Daca scrie "Control" pe display si n-ai validat cardul inainte, te-ai ars . Mai dureaza pana cand o sa le dea cineva de cap si validatoarelor astora, romanul e foarte inventiv cand vine vorba de supravietuire... _________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
boy4ever
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 22/Feb/2024 Mesaje: 355 Locație: Targu Jiu
|
Trimis: Mie 27 Apr 2011 01:17:51 Titlul subiectului: |
142930 |
|
Dar cand in statia "cutare" urca controlorii, la cat timp blocheaza ei validatoarele? Cu cei care se urca din aceeasi statie cum ramane? Nu pot spune ca m-am urcat chiar de acolo? |
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Mie 27 Apr 2011 01:33:01 Titlul subiectului: |
142931 |
|
Controlorii sunt ultimii care urca, in urma lor se inchid usile si vehiculul se pune in miscare. E lesne de inteles ca dupa ce s-au urcat, dupa cateva momente, ti-au blocat validatorul si ramai cu ochii in soare... Nu de putine ori au fost scandaluri, ca oamenii n-apucau sa valideze cand era aglomeratie... Tu ii spuneai ca n-ai apucat sa validezi, el o stia p-a lui, una si buna, si aia era... Deci, prima grija cum urci, validezi cardul, ca sa nu te doara capul . _________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
boy4ever
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 22/Feb/2024 Mesaje: 355 Locație: Targu Jiu
|
Trimis: Mie 27 Apr 2011 01:42:04 Titlul subiectului: |
142932 |
|
Dar tu nu intelegi, eu nu vreau sa-l validez )
Deci mai bine stau cu ochii in patru sa vad care sunt ultimele persoane din statie care urca |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 27 Apr 2011 18:27:03 Titlul subiectului: |
142963 |
|
Fara suparare. Noi nu promovam aici pe forum blatismul. Din contra, recomandam ca sa va cumparati bilet-cartele/abonament. Vreti transport civilizat si de calitate ? Atunci platiti calatoria. Nu va mai plangeti aici pe forum de calitatea proasta a transportului in comun, dar va laudati ca faceti blatul. _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
andreas
Data înscrierii: 26/Apr/2010 Ultima vizita: 13/Mai/2011 Mesaje: 21 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 28 Apr 2011 11:40:33 Titlul subiectului: validare abonament |
143003 |
|
Pentru a călători în orașele civilizate spre care tindem și noi, prima griă a călatorului este validarea cardului, apoi ocuparea locului pe scaun sau dacă nu era loc pe scaun, să stai în așa fel încit să nu încurci pe ceilalți din autobuz.
Urcarea se face numai pe ușa 1, coborîrea făcîndu-se pe celelate uși (aglomerația nu era o scuză pentru folosirea vreunei alte uși decît cea indicată). |
|
Sus |
|
|
survola
Data înscrierii: 18/Mai/2008 Ultima vizita: 25/Aug/2021 Mesaje: 232 Locație: Bucuresti 4
|
Trimis: Joi 28 Apr 2011 13:13:39 Titlul subiectului: |
143008 |
|
Mi s-a intamplat de cateva ori sa ma urc in 323 si sa apara pe aparat GARAJ si sa nu se faca taxarea. E vreo lene a soferului sau vreo defectiune? |
|
Sus |
|
|
andreas
Data înscrierii: 26/Apr/2010 Ultima vizita: 13/Mai/2011 Mesaje: 21 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 28 Apr 2011 14:04:53 Titlul subiectului: |
143010 |
|
E posibil să fi scăpat din vedere șoferului tasta de la aparat, corect ar fi să atenționezi pe șofer pentru asta. Eu i-am bătut în geam și s-a rezolvat. |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 28 Apr 2011 18:51:29 Titlul subiectului: Re: validare abonament |
143024 |
|
andreas a scris: | Urcarea se face numai pe ușa 1, coborîrea făcîndu-se pe celelate uși (aglomerația nu era o scuză pentru folosirea vreunei alte uși decît cea indicată). |
Fals inca o data. In Budapesta, Montpellier, Nuremberg si alte orase din vest in care am fost, in tramvaie urcarea se facea pe toate usile de acces. _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
andreas
Data înscrierii: 26/Apr/2010 Ultima vizita: 13/Mai/2011 Mesaje: 21 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 28 Apr 2011 21:12:15 Titlul subiectului: Re: validare abonament |
143054 |
|
Am să caut poze cu transportul în comun din Marea Britanie, Suedia, Germania, Danemarca, Franța făcute cu acele ocazii.
Nu susțin că este o regulă generală la toate firmele de transport, însă așa se călătorește la ei. Și în Copenhaga se circulă aglomerat, spre surprinderea mea, dar se urca pe o singură ușa, toate fiind dechise. |
|
Sus |
|
|
ducu
Data înscrierii: 20/Oct/2007 Ultima vizita: 09/Apr/2024 Mesaje: 84 Locație: Eforie Sud
|
Trimis: Vin 29 Apr 2011 11:16:00 Titlul subiectului: |
143083 |
|
Apropo de sistemul ala de taxare care ziceti voi ca trebuie resetat de catre sofer la cap de linie, nu inteleg de ce trebuie sa-l reseteze? Adica nu poate afisa si inregistra ora in continuare foarte frumos atunci cand iti validezi cardul? De ce sa validezi doua calatorii daca treci de capul de linie dar nu parasesti autobuzul? E anormal! Ce castiga ei prin resetarea aia? Nici macar un lucru atat de simplu nu sunt in stare sa-l realizeze ca lumea? |
|
Sus |
|
|
ViitorulPrimar
Data înscrierii: 12/Apr/2011 Ultima vizita: 02/Iun/2011 Mesaje: 1 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 29 Apr 2011 21:38:42 Titlul subiectului: |
143101 |
|
Am luat un card activ și dupa o lună nu mai mergea. Prima lună a mers. Apoi am fost sa il incarc pentru un abonament pe luna urmatoare si vanzatoarea mi-a zis ca nu merge.
Apoi m-a intrebat daca nu vreau sa cumpar altul. Am zis ca vreau sa fac plangere si am cerut o adresa unde pot fac plângere.
A zis ca nu stie unde as putea sa fac plangere.
Este posibil ca RATB sa vanda intentionat cartele defecte pentru a obliga lumea sa cumpere cat mai multe? |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Sâm 30 Apr 2011 01:05:33 Titlul subiectului: |
143114 |
|
E absurd cu validatul de doua ori la capat (trasee cu capete circulare gen 137, 368), daca nu te dai jos din autobuz. "Calatorie" inseamna fapt intervalul dintre urcarea si coborarea din mijlocul de transport. M-am urcat in 137 de la Cismigiu si am mers pana in Militari - e o calatorie, nu doua, pentru ca nu am coborat decat la destinatie. In cazul lui 137, "capatul liniei" de la Universitate este doar al liniei, petru ca acolo se termina, nu si al calatoriei. Ce sa fac in cazul asta daca vreau sa merg in Militari (sau unde mai ajunge linia respectiva), sa o iau creanga prin parc pana la Bulevard? Capatul e capat de linie nu de calatorie in cazul liniilor care intorc circular si nu in bucla dedicata. Asa o sa se comenteze si cu liniile care intorc la Rosetti (bucla) fara stationare. _________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
Sveik
Data înscrierii: 10/Feb/2010 Ultima vizita: 24/Sep/2017 Mesaje: 88 Locație: Bucuresti 1 - Giulesti
|
Trimis: Dum 01 Mai 2011 15:59:30 Titlul subiectului: |
143179 |
|
Nu sunt contra modernizarii, dar mi se pare o idiotenie scoaterea biletelor de hartie... Vrei sa-ti iei un bilet amarat si nenorocit, stai 2-3 minute, pana iti incarca acea cretinitate de card! Piezi autobuz, troleibuz, caruta, tot! |
|
Sus |
|
|
BuGabriel
Data înscrierii: 28/Mar/2011 Ultima vizita: 08/Noi/2023 Mesaje: 10 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 04 Mai 2011 00:36:38 Titlul subiectului: |
143265 |
|
Dacă nu vrei să aștepți, încarcă pe net, cu toate că și aia e cam o tâmpenie în anumite situații. |
|
Sus |
|
|
folkfan
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 14/Iun/2022 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 04 Mai 2011 20:52:34 Titlul subiectului: |
143299 |
|
Asta cu pierdutul autobuzului este strict relativa, eu iti garantez ca poti pierde autobuzul si cand astepti sa-ti dea bilet de hartie. Noul sistem de taxare este "aliniat" la secolul 21, pacat ca orasul asta mai are multe de aliniat... _________________ Andrei Ionel |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 18 Mai 2011 19:52:12 Titlul subiectului: |
143674 |
|
Referitor la subiectul scoaterii biletelor vechi din circulatie, in mijloacele de transport in comun si la tonetele RATB a aparut afisul din imagine, care face parte dintr-o campanie de informare in acest sens. _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
folkfan
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 14/Iun/2022 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 19 Mai 2011 00:16:33 Titlul subiectului: |
143679 |
|
Mie mi se pare aberant sa platesti pentru cardurile Multiplu. Practic, un turist prin Bucuresti va plati inca 1,6 lei la fiecare achizitionare de calatorii; in cel mai rau caz, 2 calatorii simple costa nu mai putin de 4,2 lei... nu e normal. _________________ Andrei Ionel |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 19 Mai 2011 17:45:08 Titlul subiectului: |
143702 |
|
Si la metrou nu e la fel ? Ba da, dar cei de la metrou sunt mai destepti decat cei de la RATB. Au spus pur si simplu ca o cartela de 10 calatorii e mai ieftina decat una de doua. Te inseli ! Fă o comparatie intre cartela de 2 calatorii si cea de 10. Nu mai vorbesc de cartela de 62 de calatorii. Oare de ce o fi diferenta asta de pret / calatorie ?
Sa sti ca o sticla de coca cola de 2 l nu este ieftina ci sticla de jumatate de litru este scumpa.. Treaba de pozitionare asupra problemei. |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 23 Mai 2011 09:48:13 Titlul subiectului: |
143784 |
|
http://www.adevarul.ro/actualitate/social/Bucuresti-_Biletul_de_calatorie_intra_in_istorie_0_484751816.html
"Biletul de călătorie intră în istorie
22 mai 2011
Autor: Aura Clara Marinescu
Din această lună bucureștenii vor folosi cardul electronic la plata călătoriei cu tramvaiul, troleibuzul sau autobuzul
După 139 de ani în care a circulat prin mâinile bucureștenilor, biletul de hârtie al RATB cedează în fața tehnologiei. De acum, bucureștenii vor folosi exclusiv cardul electronic ca mijloc de plată pentru transportul în comun. Regia Autonomă de Transport București a eliminat biletele de hârtie luna aceasta, călătorii putând utiliza cardurile ACTIV sau MULTIPLU din ofertă.
Transportul public bucureștean a intrat într-o nouă eră. Biletele de călătorie din hârtie au fost înlocuite complet de cardurile electronice. Un prim efect al acestei decizii, implementată în urmă cu trei săptămâni, a fost că încasările RATB au crescut cu aproximativ 24%.
„Pe lângă avantajul major că putem ține o evidență completă a cererii de transport, creșterea cu 24% a vânzărilor titlurilor de călătorie arată că oamenii își încarcă noile carduri RATB cu mai multe călătorii", a precizat, pentru „Adevărul", Adrian Criț, directorul general al regiei.
Cardul Zâmbet este cel mai modern instrument de plată lansat de RATB, împreună cu Banca Comercială Română. Cardul de debit cu tehnologie contactless are inclusă aplicația de transport.
Călătorii pot achita serviciile de transport în comun, cumpărăturile și la bancomat, fiind primul card cu o astfel de funcționalitate multiplă. Poate fi încărcat cu orice tip de abonament pentru transportul public, atât cu mijloacele RATB, cât și cu metroul.
Plată prin telefon
Revoluția tehnologică a RATB nu se oprește aici. Până la sfârșitul anului, regia va introduce plata serviciului de transport prin intermediul telefonului mobil, precum și noi titluri de călătorie. În plus, Regia Autonomă de Transport București solicită Consiliului General al Municipiului București „din două în două săptămâni" majorarea prețului unei călătorii.
Directorul Regiei, Adrian Criț, motivează cererea prin faptul că prețul carburantului s-a majorat cu 25% în ultimul an. În plus, aproximativ 500 de vehicule ale RATB au ieșit din garanție, iar costurile pentru exploatare sunt foarte mari.
Prețul unei călătorii în prezent este de 1,3 lei. Solicitarea RATB prevede o majorare a prețului călătoriei la 1,8 lei. Un simplu mesaj scris de pe telefonul mobil le oferă călătorilor din Alba Iulia o oră de transport pe oricare dintre cele 23 de linii ale orașului cu autobuzele Societății de Transport Public.
În peste 16.200 de cazuri, călătorii au ales de la lansarea proiectului, în premieră națională, în decembrie anul trecut, să se folosească de telefonul mobil pentru a plăti serviciile de transport.
Practic, călătorul trimite, după ce urcă în autobuz, un SMS fără text la numărul special 7585, iar prețul biletului se va regăsi în factura de telefon. În câteva secunde, el primește informații despre data și ora emiterii „biletului", durata validității și un cod care permite controlorilor să combată fraudele.
Mai mult, dacă un bilet normal, pe hârtie, costă 1,8 lei și oferă o oră de călătorie pe orice linie, unul cumpărat prin SMS este 1,6 lei.
Pentru acest sistem, Primăria plătește prin SMS 120 de euro lunar către furnizorul de servicii, compania Sim Plus și 16% din încasări. O altă modalitate de plată este cea cu cardul magnetic, ce a înlocuit clasicul abonament.
Sistemul de carduri a fost introdus în martie 2010 și a costat 300.000 de euro. Și la Sibiu există varianta, începând de luna aceasta, abonament electronic. Suportul electronic este din plastic, tip card, inscripționat cu numele, fotografia și un cod unic de abonat.
90% din obiecte sunt donate
Macheta primului tramvai cu cai se află expusă la muzeu
Muzeul RATB din strada Trapezului nr. 4 din Capitală adăpostește în cele șapte cămăruțe toată istoria transportului public al Capitalei, de la bilete și abonamente la insigne și uniforme ale controlorilor de la 1900 sau simulatoare de circulație pentru șoferii societății.
Doru Parfenie este cel care a adunat și a donat muzeului cărți poștale, bilete și abonamente din toate timpurile. Până la 1823, în București, trăsurile particulare erau folosite doar de boieri, burghezi, oamenii de rând neavând dreptul de a poseda un astfel de mijloc de deplasare. Pentru ei existau trăsuri de piață. 49 de ani mai târziu a apărut biletul de călătorie.
Muzeu cu programare
Unele dintre primele vehicule care circulau prin București aveau locuri amenajate pe acoperiș, unde se ajungea pe o scară în spirală, numită „imperială". „Să știți că pe vremea aceea lumea se urca la capăt și cobora la cerere.
Adică, suna din clopoțel și vatmanul oprea în poarta casei sau la cafenea, după cum dorea călătorul. Și tot atunci existau taxatori", spune Doru Parfenie.
În muzeu puteți vedea, în prima încăpere, macheta primului tramvai cu cai, realizată de Marian Andrei și donată de acesta instituției. „Andrei este un împătimit al acestor mașini și a muncit la machetă șapte luni.
Tot el a realizat multe alte circuite complicate ale vehiculelor din epocă", ne spune Parfenie. Muzeul RATB poate fi vizitat zilnic, între orele 10.00 și 15.00.
„Muzeul nostru încă nu se află înscris în circuitul muzeistic, așa că, pentru vizite, se va face o programare telefonică, sunând la departamentul relații cu publicul, la numărul 031.425.04.82. Intrarea este liberă", declară Doru Parfenie. A contribuit Nicu Neag
"Creșterea cu 24% a vânzărilor titlurilor de călătorie arată că oamenii își încarcă noile carduri RATB cu mai multe călătorii.''
Adrian Criț directorul general al RATB
1872 este anul în care au fost tipărite primele bilete de călătorie în București.
Primul bilet, piesă de muzeu
Primul bilet de tramvai
Folosirea exclusivă a cardurilor de călătorie a pus capăt istoriei de 139 de ani a biletelor de hârtie în București. Dintre 1.000 de bilete emise în 1872 de Prima Societate de Tramvaie din București, cel cu numărul 951 se află în posesia Muzeului RATB, donație a familiei Doru Parfenie.
10 bani era prețul tichetului în 1872, când se dădea în funcțiune prima linie de tramvaie cu cai, ce parcurgea „Podul Târgului de afară (Calea Moșilor) și Podul Târgoviștei (Calea Griviței)".
„Unul dintre cele mai perisabile lucruri din lumea asta este biletul", ne-a declarat Doru Parfenie, colecționar și responsabilul patrimoniului Muzeului RATB, cel care a donat instituției primul bilet din istoria societății bucureștene de transport în comun.
El a achiziționat prețioasa bucată de hârtie, necompostată, cu 200 de euro, de la un alt colecționar.
Biletele sub ocupația germană
Prima linie de tramvaie cu cai va fi dată în folosință la 1872, fiind introdusă de „Societatea Anonimă Română de Tramvaie" cu capital englez și belgian. În 1894, primul tramvai electric a circulat pe ruta Obor-Cotroceni.
A doua societate a tramvaielor primește permisiunea să funcționeze în 1890, sub numele de „Societatea Română pentru construirea și exploatarea de căi ferate și tramvaiuri", cu sediul în strada Teilor nr. 154 (astăzi, Vasile Lascăr). În 1896, cele două societăți se unesc într-una singură: „Tramvaiele Unite din București".
În timpul ocupației nemților, biletele erau scrise în limba germană și tipărite la propriile tipografii. Prețul acestora era în funcție de distanță: 5 sau 10 bani, unul de culoare roșie și unul verde. Animalele care trăgeau tramvaiele trebuiau să fie numai cai, care erau castrați, așa cum se vede și în una dintre fotografiile aflate în muzeu.
La 14 iulie 1909 s-a înființat Societatea de Transport București (STB), care va avea în Consiliul de Administrație câteva personalități: C. Nacu (președinte), M. Blanc (membru), Anghel Saligny (acționar), Gheorghe Țițeica (cenzor). Vintilă I. Brătianu, primarul orașului, prezida ședințele consiliului.
Ceasuri pentru angajați
Biletele de-a lungul timpului
Câteva mostre de permise STB din perioada 1924-1950 sunt expuse în clădirea muzeului. Abonamentele se emiteau pentru elevi, studenți, funcționari publici, militari, meseriași și precupeți, persoanele care băteau Bucureștiul în lung și-n lat. STB s-a inspirat pentru model de la sistemul de transport hamburghez. După anul 1930, acestea erau adevărate opere de artă, ce puteau fi folosite drept cărți de identitate recunoscute de oficialități. „Erau ștampilate, aveau timbru și poza deținătorului pentru a nu putea fi fraudate. Dar tot se fraudau", spune Doru Parfenie.
Primele timbre pe abonamente au apărut în anul 1923, având valoarea de 220 de lei și formatul de 19x29 mm. Neavând concurență, STB majora constant prețul biletelor, bucureștenii fiind nemulțumiți de acest fapt. Dar STB avea grijă și de angajați. „Societatea cumpăra pentru ei ceasuri de buzunar, la un preț modic. Șefii aveau ceasuri de argint", ne spune gazda de la muzeu" _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 24 Mai 2011 14:15:44 Titlul subiectului: |
143815 |
|
Sunt tot mai dese articolele de "pregatire psihologica" a "poporului" pentru scumpirea valorii calatoriei... asa se intampla cand faci reparatii la vehicule pe care la cateva zile dupa aia le casezi... asa se intampla cand arunci bani pe 1.000 de autobuze si apoi umpli garajele cu zeci sau sute de autobuze "vechi" retrase din circulatie si stocate in vederea casarii... pentru managementul defectuoas cine plateste? Cetateanul, fireste...
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/calatorie-autobuzul-tramvaiul-Vedeti-majorarea_0_486551731.html
"O călătorie cu autobuzul ori tramvaiul va costa 1,8 lei. Vedeți de când se va aplica majorarea
24 mai 2011
Autor: Raluca Curteanu
Prețul biletelor pentru transportul public cu autobuzul și tramvaiul va crește până la 1,80 lei în acest an, a declarat ieri directorul general al Regiei Autonome de Transport București, Adrian Criț.
'Din 2008, nu a mai fost nicio creștere a prețului la biletele de transport public, iar 1,80 lei va fi următorul tarif pentru o călătorie RATB, fără a lua în calcul creșterile de prețuri la carburanți sau alte scumpiri', a declarat Adrian Criț, care a participat la lansarea de către BRD a unor carduri contactless pentru plata pe miljloacele de transport în București.
În prezent, prețul unei călătorii cu mijlocele de transport în comun aparținând RATB costa 1,3 lei.
BRD a încheiat un parteneriat cu RATB și Metrorex conform căruia, prin conceptul multicard, clienții băncii vor putea utiliza tehnologie modernă de plată a călătoriilor în transportul public.
Multicard este un concept integrat pe suportul unui card universal care poate fi folosit, de asemenea, la comercianți sau la bancomat" _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
ducu
Data înscrierii: 20/Oct/2007 Ultima vizita: 09/Apr/2024 Mesaje: 84 Locație: Eforie Sud
|
Trimis: Mar 24 Mai 2011 15:31:21 Titlul subiectului: |
143819 |
|
Si nu uita si de pretul emiterii cardului! O tampenie, ce sa mai vorbim, lucru facut ca-n Romania! Cand vezi asemenea aberatii, cat de iubitor al transportului in comun ai fi, ti se face greata! Puteau sa lase in paralel si biletele, macar pentru cei aflati in tranzit in capitala care au diverse treburi si folosesc doar 2-3 calatorii. De ce sa-i bagi omului pe gat ceva in plus, nu inteleg?
Nu mai zic ca va ingreuna si timpul de incarcare al cardului, pana ti-l completeaza, incarca si elibereaza, se formeaza coada, pe cand biletul il luai imediat de la orice ghereta, aveai banii pregatiti si in maxim 30 de secunde se rezolva. |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 24 Mai 2011 15:41:50 Titlul subiectului: |
143821 |
|
Solutia aleasa de RATB cu mentinerea unui singur sistem de taxare mi se pare cea mai buna, mentinerea in paralel si a sistemului cu bilete era oricum foarte costisitoare si lasa loc de multe fraude.
De asemenea, faptul ca se plateste suportul de plastic (cardul propriu-zis) nu consider a fi o mare problema.
Nu sunt insa de acord cu faptul ca nu se prmoveaza mai intens idea ca iesi mai avantajos daca iti iei card Avantaj, chiar daca il folosesti rar; avand suportul magnetic, oricand, daca e nevoie, il poti folosi pentru a-l reincarca, fara sa mai platesti suplimentar costul suportului electronic.
Cardul multiplu, cel de carton, ar trebui sa ramana ultima varianta, adica sa fie folosit doar in cazuri extreme, adica, de exemplu:
- un calator mult prea grabit care nu vrea sa piarda timpul cu emiterea unui card Avantaj si care prefera sa plateasca mai mult, dar sa ia cardul repede si sa urce in vehicul;
- cardurile multiple sa fie disponibile spre vanzare si la chioscuri de ziare, tonete, magazine etc, astfel incat sa poata fi achizitionate si din alte locatii decat chioscurile proprii RATB si la orele cand chioscurile RATB sunt inchise. _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
ducu
Data înscrierii: 20/Oct/2007 Ultima vizita: 09/Apr/2024 Mesaje: 84 Locație: Eforie Sud
|
Trimis: Mar 24 Mai 2011 15:48:57 Titlul subiectului: |
143822 |
|
De acord. Inca ei au spus ca vor mai lansa pana la finele anului si alte tipuri de abonamente. Alta aberatie pe care n-o inteleg: daca Metrorex si RATB sunt sub administrare diferita, de ce au lansat cardul comun? Sunt atatea moduri de abonamente, incat te innebuneste de cap! Trebuia sa fie fiecare regie cu abonamentul si cardul ei si gata! Si doar abonamente pe o luna si 10 calatorii, nu ca acum 7 zile, 15 zile etc. Ce e aia? Cine isi ia asa ceva, cand navetistii si elevii oricum merg zi de zi? |
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Mar 24 Mai 2011 16:06:02 Titlul subiectului: |
143823 |
|
Gresit! Sistemul de transport in comun trebuia sa fie sub aceeasi autoritate municipala si sa aiba acelasi sistem de taxare. Asa ar fi normal! Nu balacareala care este acum, fiecare regie este intr-o subordine dar au sistem comun de taxare. Sunt foarte multi care folosesc combinatia RATB+Metrou. Metroul nu ajunge peste tot in Bucuresti si il folosesti pana la un punct, de unde apoi folosesti RATB-ul, si invers. In sensul asta, daca ambele regii aveau aceeasi conducere, trebuia gandit si un sistem de taxare care sa nu te oblige sa platesti un pret pentru fiecare segment parcurs intre plecare si destinatie cu cate un mijloc de transport (metrou sau suprafata)... _________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Nu puteți descărca fișiere în acest forum
|
|