Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Joi 26 Mai 2011 00:54:27 Titlul subiectului: |
143874 |
|
Cateva imagini care surprind stadiul lucrarilor la statia de tramvai.
Alte lucruri notabile: am vazut ca au fost montate catenarele si sarmele de sustinere a firului de contact de la tramvai pe toata lungimea podului, urmeaza firul contact; astazi se asfalta la greu pe podul hobanat; au fost montati stalpii pentru iluminat pe toata lungimea podului si au fost si probati; s-au instalat luminile decorative la podul hobanat si s-au probat in cursul zilei de azi; s-au montat lampile de baliza aeriana pe cei doi piloni ai podului hobanat. Zilele astea am vazut mai multe masini plimbandu-se de colo-colo pe pod - probabil apartineau unor "sefi" ceva - alaturi de camioane si utilaje care circula regulat si lucreaza la pod...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
292.56 kb |
Vizualizat: |
de 12251 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
278.91 kb |
Vizualizat: |
de 12251 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
275.75 kb |
Vizualizat: |
de 12251 ori |
|
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Joi 26 Mai 2011 23:36:17 Titlul subiectului: |
143935 |
|
Continui prezentarea stadiului lucrarilor cu portiunea dinspre Titulescu. S-au montat panourile de antifonare pana in dreptul blocurilor, s-au montat stalpii de iluminat, catenarele de la tramvai si se lucra la retusuri: semne de circulatie, diferite marcaje, etc.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
261.24 kb |
Vizualizat: |
de 12158 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
228.84 kb |
Vizualizat: |
de 12158 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
240.32 kb |
Vizualizat: |
de 12158 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
230.83 kb |
Vizualizat: |
de 12158 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
252.88 kb |
Vizualizat: |
de 12158 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
205.44 kb |
Vizualizat: |
de 12158 ori |
|
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Vin 27 Mai 2011 22:38:48 Titlul subiectului: |
143994 |
|
A inceput electrificarea liniei de tramvai de pe pasaj.
Sensul de mers Titulescu - Grozavesti este gata in proportie de 98%, pe mare parte din lungimea traseului firul de contact este intins si prins cu cleme de console, doar in cateva puncte, de la capatul dinspre Titulescu, respectiv Grozavesti, fiind suspendat temporar cu sarme.
Pe celalalt sens, Grozavesti - Titulescu, firul de contact nu este pus pe tot traseul, ci doar pe o portiune, cam din dreptul statiei de jos de la Plevnei/Carrefour, pana aproape de statia suspendata, fiind ancorat tot cu niste sarme provizorii, nu in console.
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 29 Mai 2011 07:17:07 Titlul subiectului: |
144033 |
|
Un alt articol despre Pasajul Basarab. Conform articolului, pasajul va fi deschis cel tarziu pana pe 3 iunie. Articolul se gaseste aici
Citat: | Pasajul Basarab, care a costat cât două, va fi deschis cel mai târziu în 3 iunie
asajul Basarab va fi inaugurat cel târziu în 3 iunie, după ce în următoarele zile vor fi făcute ultimele teste de rezistență, susțin constructorii. De la un contract inițial de 134 milioane de euro, pasajul a ajuns să coste, în final, 255 de milioane de euro, adică de aproape două ori mai mult.
Primii bani au fost aruncați pe fereastră chiar înainte de începerea lucrărilor, în urmă cu cinci ani.
"A venit un constructor care a dorit un alt proiect. Și atunci banii pe acel proiect au fost aruncați, aproximativ opt milioane de euro și constructorul a folosit o nouă soluție tehnică", a declarat Gheorghe Boeru, consultant proiecte de infrastructură.
Factura pentru construcția pasajului a devenit din ce în ce mai stufoasă. Peste 46 de milioane de euro
s-au dus numai pentru actualizarea proiectului cu rata inflației, circa 50 de milioane de euro pe modificarea soluțiilor tehnice și 27 de milioane de euro pe exproprieri. S-au plătit chiar și 8.000 de euro pe metru pătrat.
"Aceste pierderi sunt pierderi tipic Românei dar și altor state care nu țin cont de niște principii foarte corecte", a mai spus Gheorghe Boeru.
Reprezentanții firmei cosntructoare Astaldi anunță că pasajul va fi deschis cel târziu pe 3 iunie. Cu toate acestea primarul Capitalei, Sorin Oprescu se ferește să mai dea o dată precisă după două alarme false, în lunile martie și aprilie.
"Nu mai anunț nici un fel de dată! Vă anunț cu 24 de ore inainte. Gata, au terminat mârlanii, îi dăm drumul să circule bucureștenii, că de-aia a fost facut, nu ca să-l țin în vitrină", a declarat primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 29 Mai 2011 19:11:13 Titlul subiectului: |
144046 |
|
Maine se va testa rezistenta podului Basarab cu 13 tramvaie si 26 de camioane. Articolul se gaseste aici
Citat: | 13 tramvaie și 26 de camioane vor testa luni rezistența Pasajului Basarab
În cadrul acestor teste, se încarcă podul cu sarcini secvențial, în situații diferite, și se fac măsurători privind deplasările în plan vertical și orizontal ale elementelor structurii de rezistență.
Rezistența podului Basarab va fi testată luni cu 13 tramvaie și 26 de camioane, care totalizează o încărcătură de aproximativ 1.500 de tone, informează PMB.
Primarul general Sorin Oprescu va participa la primele teste cu încărcare maximă ale podului hobanat din cadrul Pasajului superior denivelat Basarab.
În cadrul acestor teste, se încarcă podul cu sarcini secvențial, în situații diferite, și se fac măsurători privind deplasările în plan vertical și orizontal ale elementelor structurii de rezistență.
Măsurătorile au rolul de a confirma datele prevăzute în proiect, astfel încât să se asigure nivelul prevăzut de siguranță al pasajului.
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
adrian rosca
Data înscrierii: 22/Aug/2006 Ultima vizita: 05/Iul/2017 Mesaje: 162 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 29 Mai 2011 22:19:39 Titlul subiectului: |
144053 |
|
Am vazut ca s-au demontat cofrajele (cu tot cu armaturi) de la puturile lifturilor care ar fi trebuit sa faca legatura dintre noua statie de tramvai de pe pod si statia de metrou, asa ca acum statia de tramvai este "in aer".
Care o fi motivul?
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Lun 30 Mai 2011 17:42:48 Titlul subiectului: |
144080 |
|
Nu se mai face putul liftului din beton ci va fi cu peretii de sticla - bineinteles ca proiectul cu zid de beton a cazut si acum trebuie un alt proiect pentru structura usoara din metal cu panouri vitrate - bani sunt destui...
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
adrian rosca
Data înscrierii: 22/Aug/2006 Ultima vizita: 05/Iul/2017 Mesaje: 162 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 30 Mai 2011 21:20:56 Titlul subiectului: |
144094 |
|
Ah, lifturi panoramice. Nu m-as fi gandit
Inseamna ca trebuie sa demoleze si bucatica deja turnata la unul din lifturi.
|
|
Sus |
|
|
folkfan
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 14/Iun/2022 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 30 Mai 2011 21:55:31 Titlul subiectului: |
144097 |
|
Se mai face restaurant sus pe cei doi piloni? Asa arata proiectul initial...
_________________ Andrei Ionel |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 30 Mai 2011 23:22:14 Titlul subiectului: |
144103 |
|
Imposibil sa se faca, nu se mai poate decat daca ar exista scari sau lifturi exterioare. Cam complicat.
|
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Lun 30 Mai 2011 23:59:44 Titlul subiectului: |
144107 |
|
Pilonii sunt goi pe interior, nu sunt bloc compact de beton, se poate ajunge pana in varful fiecaruia printr-o scara, aceeasi scara care permite vizitarea capetelor hobanelor si sistemului de prindere ale acestora de piloni. Accesul in interiorul pilonilor se face de la nivelul tablierului, pe partea catre Plevnei. Problema care s-ar ridica este cum transporti materialele pana in varf printr-un loc al naibii de stramt pentru asa ceva... Plus de asta, daca ar fi vrut sa construiasca restaurantul in varf, ar fi facut-o pana sa vopseasca pilonii si pana sa demonteze macaraua. Si, intr-un final, ar arata hidos podul cu magaoaia aia in varf, strica toata estetica, parerea mea.
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 31 Mai 2011 07:49:28 Titlul subiectului: |
144116 |
|
N-am mai auzit pana acum in viata mea ca pilonii unui hobanat de acest gen sa fie masa compacta. Problema este ca daca impartim 80 la 3,25 ne da aproximativ 25, deci ar trebui urcate aproximativ 25 etaje standard pe scarite, nu cu liftul. Liftul nu are loc din cauza sistemului de prins al hobanelor in pilon. Pentru podurile de acest gen cu restaurant deasupra se adopta o alta tactica, se fac stalpii mai mari pentru a putea sa incapa si respectivul lift - si scarile. Fiecare pilon cu liftul / scarile normale / scarile de serviciu pentru intretinerea hobanelor. Dar stalpi mai mari = costuri mai mari, aici e toata smecheria. La bani. Pe de alta parte stalp mai mare = presiune mai mare pe fundatie, trebuie recalculat totul si vazut daca terenul permite.
In alta ordine de idei, dar nu chiar off topic, a existat un proiect de pod suspendat ( nu hobanat ) pentru Cernavoda ( in timpul lui Ceausescu ) numai ca nu suporta solul o asemenea greutate - nu stiu care parte, in campia Romana sau in Dobrogea. Si atunci s-a recurs la constructia cunoscuta.
|
|
Sus |
|
|
survola
Data înscrierii: 18/Mai/2008 Ultima vizita: 25/Aug/2021 Mesaje: 232 Locație: Bucuresti 4
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 31 Mai 2011 10:12:14 Titlul subiectului: |
144125 |
|
adrian rosca a scris: | Am vazut ca s-au demontat cofrajele (cu tot cu armaturi) de la puturile lifturilor care ar fi trebuit sa faca legatura dintre noua statie de tramvai de pe pod si statia de metrou, asa ca acum statia de tramvai este "in aer".
Care o fi motivul? | Ghici ce: potrivit primarului Oprescu, pasajul va fi inaugurat desi nu este complet finalizat, statia de pe pasaj fiind inutilizabila datorita faptului ca lucrarile la lifturile de acces au fost intarziate de ...“descoperirea” unor tevi a caror existenta nu era cunoscuta...
Bune pretexte, ce sa zic...
(am o captura TV cu declaratia 'tovarasului' primar, sper s-o punem curand in Arhiva Video Tramclub).
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Mar 31 Mai 2011 11:04:15, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
danielstan
Data înscrierii: 18/Aug/2010 Ultima vizita: 12/Aug/2016 Mesaje: 10
|
Trimis: Mar 31 Mai 2011 10:58:04 Titlul subiectului: vrajeala |
144126 |
|
Spre o lamurire a politicienilor care cred ca ne duc de nas cu descoperirile 'arheologice' de conducte care nu sunt in realitate unde arata planurile:
- chestia asta e fumata demult si a produs multe contracte aditionale si a gaurit bugetul de milioane de euro.
- cine urmareste serialele americane criminaliste (gen CSI) a putut vedea ca exista aparate gen 'sonar' care detecteaza anomaliile de densitate a terenului prin metode neinvazive si pot detecte, in film, schelete umane ale unor presupuse crime
- exista, prin analogie, tehnica neinvaziva de detectare a conductelor subterane si se foloseste in alte tari
|
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Mar 31 Mai 2011 21:02:42 Titlul subiectului: |
144169 |
|
Catalin Ghita a scris: | Ghici ce: potrivit primarului Oprescu, pasajul va fi inaugurat desi nu este complet finalizat, statia de pe pasaj fiind inutilizabila datorita faptului ca lucrarile la lifturile de acces au fost intarziate de ...“descoperirea” unor tevi a caror existenta nu era cunoscuta... |
Eu m-am prins despre ce "tevi necunoscute" este vorba. Sunt tevile planseului pasajului subteran de la metrou la Basarab, cel care subtraverseaza liniile CFR. Pasajul ala a fost construit integral in subteran, nu prin excavatie la zi, folosind o tehnologie mentionata de user-ul subway guru la un moment dat pe forum:
subway guru in topicul "Tronsonul 1 Mai - Laromet" a scris: | Tehnologia cu tevi 'metalice' infipte a fost folosita prima data in 1979 la statia de pompare de interstatie de la Potcoava pe Titan-Georgian. Initiatori: Dl ing Balcu si Dl ing Sofian.
A doua lucrare de acest fel a fost la statia de pompare de la Policlinica Titan (interstatia Titan-Salajan, tot cu Dl ing Sofian).
Au urmat numeroase alte exemple dintre care unele foarte spectaculoase, fie cu tevi metalice, fie cu tuburi de beton armat.
Cele mai tari mi se par a fi fost accesele de la Stefan cel Mare cu prefabricate din beton armat dreptunghiulare impinse (ca dimensiuni) si centrala de ventilatie de la Km zero (ca lungime si executie integral subterana, cu tuburi din beton armat impinse).
La Pasajul pietonal Basarab s-au folosit tevi metalice 'batute' in teren, nu impinse. |
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
survola
Data înscrierii: 18/Mai/2008 Ultima vizita: 25/Aug/2021 Mesaje: 232 Locație: Bucuresti 4
|
Trimis: Mie 01 Iun 2011 08:26:52 Titlul subiectului: |
144190 |
|
Primul blocaj pe pasaj: si camioane si tramvaie
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.3 kb |
Vizualizat: |
de 13000 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
108.93 kb |
Vizualizat: |
de 13000 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 01 Iun 2011 13:01:24 Titlul subiectului: |
144197 |
|
Kaustik a scris: | Eu m-am prins despre ce "tevi necunoscute" este vorba. Sunt tevile planseului pasajului subteran de la metrou la Basarab, cel care subtraverseaza liniile CFR. Pasajul ala a fost construit integral in subteran, nu prin excavatie la zi, folosind o tehnologie mentionata de user-ul subway guru la un moment dat pe forum |
Nope, draga Kaustik, e vorba de o alta galerie subterana, situata paralel cu pasajul pietonal, prin care trec doua tevi de apa 'babane' ale ApaNova.
Se lucreaza la ambele capete, si pe Grivita si pe Dinicu Golescu pentru a le 'scoate' de sub statiile ce se amenajeaza 'la sol'...
|
|
Sus |
|
|
adrian rosca
Data înscrierii: 22/Aug/2006 Ultima vizita: 05/Iul/2017 Mesaje: 162 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 01 Iun 2011 20:01:08 Titlul subiectului: |
144207 |
|
Galeria asta a avut capatul dinspre Grivita deschis timp de ani de zile si cred ca a fost complet inchisa abia cand Tunele SA a terminat pasajul pietonal. Eu o admiram de fiecare data cand calatoream cu trenul.
Ma mir ca de abia acum au "descoperit-o"
|
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Mie 01 Iun 2011 23:54:41 Titlul subiectului: |
144216 |
|
Iata un indicator electronic, montat pe sensul Pod Grozavesti - Plevna, chiar deasupra benzii de acces pe pasaj, care m-a surprins placut. In sfarsit "modernul" isi face loc si la noi... Afisajul arata alternativ atentionarile: "Reduceti viteza"/"Pasaj Basarab inchis" cu o frecventa cam de 2-3 minute.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
234.32 kb |
Vizualizat: |
de 12846 ori |
|
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 02 Iun 2011 06:50:45 Titlul subiectului: |
144219 |
|
Problema e alta, daca se intampla cumva un accident pe pasaj cu blocarea totala a circulatiei, indicatorul respectiv sa arate in timp real "Accident Pasajul Inchis". Oare sunt in stare ?
|
|
Sus |
|
|
danielstan
Data înscrierii: 18/Aug/2010 Ultima vizita: 12/Aug/2016 Mesaje: 10
|
Trimis: Joi 02 Iun 2011 12:44:55 Titlul subiectului: Accidente pe pasaj |
144232 |
|
Daca ar fi un asa de grav accident care sa blocheze 2 benzi LARGI pe pasaj (cred ca incap 3 masini mici in paralel pe 2 benzi) atunci tot o masina de politie postata la intrarea pe pasaj ar bloca EFECTIV intrarea.
Un panou de informare in timp real ar fi util, dar tare mi-e ca ar fi luat in deradere de 'regii soselelor' cu gipane.
|
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Joi 02 Iun 2011 16:43:24 Titlul subiectului: |
144242 |
|
danielstan a scris: | Daca ar fi un asa de grav accident care sa blocheze 2 benzi LARGI pe pasaj (cred ca incap 3 masini mici in paralel pe 2 benzi) [...] |
Un sens de circulatie de pe pasaj are 8 m latime, de pe fata interioara a parapetului greu (interior), pana la axa dintre sensuri. Asta daca s-a respectat planul pe care il am eu... O Dacia 1310 are 1.70 m latime de gabarit. Deci incap 4 Dacii una pe langa alta, sau 3 autobuze unul pe langa altul, un autobuz avand 2.50 m latime gabarit... Inghesuit, dar incap...
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
Dominatrix
Data înscrierii: 06/Mai/2010 Ultima vizita: 26/Feb/2012 Mesaje: 227 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 04 Iun 2011 06:13:00 Titlul subiectului: |
144320 |
|
Legat de discutia de mai sus cu privire la restaurantul din varful pilonilor, ideea asta a apartinut antreprenorului. Nu s-a cerut asa ceva prin caietul de sarcini. Pe langa aspectul legal (adica o clasica deturnare de fonduri publice, pentru ca obiectul de activitate al Primariei nu include folosirea de bani publici pentru construirea de carciumi, fie ele chiar si in varful pilonilor de la Basarab), ar fi fost si cel tehnic, pentru ca un lift interior nu s-ar fi putut monta decat pana in dreptul primei hobane care inteapa pilonul. De acolo mai sus ar fi trebuit instalat un lift exterior, cu golurile de rigoare ce ar fi afectat si rezistenta pilonilor.
S-a studiat aceasta posibilitate, dar s-a renuntat la idee, datorita costurilor mari, si utilitatii reduse. De altfel, dupa stiinta mea, numai la Bratislava exista un pod hobanat cu un restaurant in varf, dar principiul constructiv al pilonilor podului e complet altul decat la Basarab.
_________________ Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
|
|
Sus |
|
|
Manta B
Data înscrierii: 03/Apr/2011 Ultima vizita: 28/Feb/2013 Mesaje: 12 Locație: Iasi; Bucuresti
|
Trimis: Sâm 04 Iun 2011 09:47:20 Titlul subiectului: |
144334 |
|
Un restaurant in varful pilonilor, dupa mine, ar face numai sa kitsch-uiasca o constructie care, de altfel este moderna pentru Bucuresti. Nu mai zic de faptul ca intr-un fel, ar slabi pasajul iar costurile de executie ale restaurantului ar fi destul de mari.
Acum,intreb si eu(ca nu am mai pupat stiri de ceva vreme): cand se va finaliza?
|
|
Sus |
|
|
|