Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Troleibuzele FBW, operate de TCE SA (fostul RATP)
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul PRAHOVA
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2017
Mesaje: 1045
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mie 16 Noi 2005 13:39:45    Titlul subiectului: Troleibuzele FBW, operate de TCE SA (fostul RATP) 2122

Cine este din Ploiesti poate sa se bucure!
15 troleibuze din Geneva, articulate, de toata frumusetea, ajung zilele astea in Ploiesti...sunt cele care si au petrecut ceva timp in gradina de langa Sibiu numita Omnibuscenter. 9 din ele sunt deja in Ploiesti, restul urmeaza. Numerele lor sunt 642, 635, 638, 646, 641, 640, 639, 648, 632, 636, 645, 647, 637, 634, 633.
Stimati ploiesteni, va dorim calatorie placuta!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
FBW91
Vizitator






MesajTrimis: Joi 17 Noi 2005 21:02:12    Titlul subiectului: Articulated trolleybuses from Geneva 2414

I have heard that some articulated FBW/Hess/SAAS trolleybuses from 1975 who leaves Geneva in september would be in Ploiesti.
Do someone knows if that is true and if they run ?
I saw these trolleybus leave Geneva on the train.
That's great to know if they will run again !
I am very interested by all foto you can make of them.
I have another question : in march, 5 articulated FBW trolleybuses (3 orange and 2 yellow), the same like from Geneva but from Neuchatel came to the Omnibuscenter in Sibiu.
Do someone know if the are too in Ploiesti or if they are in another city in Romania?
Swiss Trolleybuses use 600 V nominal voltage. But there is a tolerance of 600 V -33%, +25%. Thus 400 V-750 V.
The trolleybuses ex-Geneva have a chopper (hacheur). It is electronic command, not contactors and resistors.
They have not regenerative brake, but rheostatic brake, the current produced by the braking goes in the braking resistors.
In Sibiu, there is ex-Lausanne trolleybuses of the same conception with the same electric equipement. I dont know what is the voltage in Sibiu, but I observed that a resistor group were added on the roof, certainly to reduce the voltage for these trolleybuses.
Sus
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2017
Mesaje: 1045
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Vin 18 Noi 2005 11:09:24    Titlul subiectului: 2511

They were in Sibiu for 3 months in Omnibuscenter. Now they are going to Ploiesti. If u are interested I can give u the trolleynumbers:642, 635, 638, 646, 641, 640, 639, 648, 632, 636, 645, 647, 637, 634, 633. I speak frecvently to Andreas Wittwer and I told him.
Those 5 trolleys were also in sibiu, but not running, just only in OMNIBUSCENER...tese trolleybuses are in Belarus...but I don t know in which city...maybe in minsk...??!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dexter23



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 142
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 19 Noi 2005 20:08:13    Titlul subiectului: 2859

I was in Ploiesti today and it's true... there are 12 orange FBW's in the Depot from Pod Inalt ... in a few time you will have some pictures...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 176
Locație: Brasov

MesajTrimis: Lun 28 Noi 2005 18:55:55    Titlul subiectului: 4466

Astazi luni 28.XI.2005 prin Brasov au trecut 2 FBW-uri de la Geneva (640 si 635) tractate, sunt foarte faine (sunt identice cu cele verzi din Brasov).
Si referitor ce s-a spus pe forum daca sunt pregatite sa intre in Ploiesti dupa 30 de ani functionare, sa stiti ca FBW sunt cele mai incapatoare si mai fiabile troleibuze pe care le-a avut Brasovul vreodata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dexter



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Ian/2012
Mesaje: 5
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Lun 28 Noi 2005 23:01:14    Titlul subiectului: 4526

Cele 5 trolee se gasesc linga Cisnadie inca si nu stiu ce drum vor lua
troleele din Ploiesti sunt conceptie 1975, sunt echipate cu variator de curent tip hacheur cu tiristori, cu stingere fortata, fara recuperare de energie, si nu se pot modifica pentru functionarea pe 825 V.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
FBW



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 07/Iul/2006
Mesaje: 2
Locație: (Elvetia)

MesajTrimis: Lun 05 Dec 2005 14:34:05    Titlul subiectului: 11111 5414

Are all 15 trolleybuses for Ploiesti ? Or only 12. I have seen that 2 FBW trolleybuses ex-Geneva would be in Brasov (#635 and # 640). Is that true ? Do Brasov buy these trolleybuses ?
I know that Brasov has 10 FBW articulated trolleybuses ex-Basel of the same construction but as I know only 3 are still running (# 918, 919 and 920).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 05 Dec 2005 16:19:06    Titlul subiectului: 5427

I don't think that Brasov took the 2 trolleybuses. They crossed Brasov in their way to Ploiesti. That means now, in RATP Ploiești garrage, there are 14 fbw trolleybuses in Ploiesti. But where is the 15th?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catta



Data înscrierii: 24/Feb/2006
Ultima vizita: 19/Sep/2008
Mesaje: 6
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Vin 24 Feb 2006 13:52:57    Titlul subiectului: Poze 16806

Interior... mai am ceva poze cu FWB-uri (si nu numai)... daca doriti...


100_5305resize2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  44.7 kb
 Vizualizat:  de 23429 ori

100_5305resize2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catta



Data înscrierii: 24/Feb/2006
Ultima vizita: 19/Sep/2008
Mesaje: 6
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Lun 13 Mar 2006 14:20:33    Titlul subiectului: probe... 18330

prima proba cu un FBW... si dupa cum vedeti... 1 milion de km parcursi...


100_3564_resize.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  34.1 kb
 Vizualizat:  de 23626 ori

100_3564_resize.jpg



100_3579.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  45.49 kb
 Vizualizat:  de 23626 ori

100_3579.jpg



100_3594_resize.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  35.11 kb
 Vizualizat:  de 23626 ori

100_3594_resize.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
dexter



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Ian/2012
Mesaje: 5
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Mar 14 Mar 2006 20:53:03    Titlul subiectului: 18430

Asupra troleelor FBW nu se efectueaza nici o modificare.
Incepand cu date de 18 martie 2005 se va scade tensiunea in retea astfel incat sa poata circula la parametrii lor constructivi.
Dupa scaderea tensiunii si verificarea lor vor fi introduse in traseu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catta



Data înscrierii: 24/Feb/2006
Ultima vizita: 19/Sep/2008
Mesaje: 6
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Mar 14 Mar 2006 23:21:37    Titlul subiectului: 18443

De vineri seara (10 martie 2006) in depoul de troleibuze a fost scazuta tensiunea la 600 V pentru teste. In data de 13 martie 2006 s-au facut primele teste in depou cu un FBW (cel din imagini). In aceasta noapte (14/15 martie 2006) se va reduce tensiunea la 600 V si in depoul de tramvaie. Maine (15 martie 2006) se vor face teste si in depoul de tramvaie la aceasta tensiune (evident testul tramvaielor). In perioada 17 - 19 martie 2006 se va face trecerea totala la tensiunea de 600 V, urmand ca din data de 20 martie 2006, sa se circule in tot orasul Ploiesti, cu mijloacele de transport electric la alimentate la tensiunea de 600 V.
So... cine doreste poate veni la "marea lansare" a tensiunii de 600... Smile (pe bune)
Asadar... "adaptarea" se face la reteaua de alimentare... deci nu la mijloacele de transport.
De adaugat... troleibuzele FBW... sunt dotate din constructie cu chopper cu tiristoare cu stingere fortata. Modificarea acestui tip de chopper ar fi fost foarte dificila si costisitoare, fapt ce a determinat scaderea tensiunii de alimentare la 600 V, corelata cu faptul ca si majoritatea celorlalte mijloace de transport electric (25 de tramvaie KT4D si 7 KT4DM) au fost construite tot pentru aceasta tensiune de alimentare.
FBW-urile vor fi folosite deocamdata NUMAI la teste... nu vor fi introduse pe traseul regulat.
Rocar, Renault Berliet si KT4D/M vor circula la 600 V. Renault Berliet... a fost construit de fapt pentru 600... dar a fost adaptat pentru 750 V.
KT-urile au fost de asemenea construite pentru 600.


Ultima modificare efectuată Catta la Mar 14 Mar 2006 23:32:11, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
dexter23



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 142
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 15 Mar 2006 01:19:55    Titlul subiectului: 18456

Si aici noi, cei care dorim sa ne implicam in transportul local , ne intrebam : De ce nu sunt toate orasele precum Ploiestiul? In acest oras se intampla lucruri foarte bune, angajatii RATP sunt binevoitori si prietenosi. Ma bucur ca nu toate orasele sunt precum Brasov, Targoviste, Constanta....
Este adevarat ca se planuieste intr-un viitor apropiat sau indepartat si prelungirea retelei de troleibuze pana la UZTEL (actualele linii 104, 106, 44)?
Ploiestiul este dovada ca SE POATE si in Romania.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
sisintea



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Vin 17 Mar 2006 16:38:07    Titlul subiectului: 18583

dexter23 a scris:
Si aici noi, cei care dorim sa ne implicam in transportul local , ne intrebam : De ce nu sunt toate orasele precum Ploiestiul?
Un posibil raspuns ar fi ca ei il au primar pe dl. Calota nu pe dl. Scripcaru. Uita-te pe pagina Primariei Ploiesti si vezi ce proiecte de infrastructura au! Nemaivorbind de Agenda Locala 21.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
legenevois



Data înscrierii: 16/Mar/2006
Ultima vizita: 05/Mai/2012
Mesaje: 4
Locație: Geneva (Elvetia)

MesajTrimis: Vin 17 Mar 2006 21:06:23    Titlul subiectului: FBW 18615

Sur mon site, un reportage sur les FBW en attente d'exportation vers la roumanie.
Arrow http://www.legenevois.ch/reportages/tbfbw/reportage.htm
Arrow http://www.legenevois.ch/reportages/tbfbw/depart/reportage.htm
Pour tous savoir sur les FBW :
Arrow http://www.legenevois.ch/vehicule/horservice/trolleyfbw.htm

_________________
Webmaster du Site Non Officiel des TPG
http://www.snotpg.ch
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Kappa



Data înscrierii: 03/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Apr/2011
Mesaje: 124
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 17 Mar 2006 22:32:40    Titlul subiectului: 00000000 18624

Ce imagini frumoase. Cat de elegant le-au incarcat pe vagoanele platforma! Very Happy Avand baterii nu s-au chinuit prea mult.
Aceste troleibuze au peste 30 ani? Am citit bine? Cum pot sa arate! Nu am vazut nici un DAC sa reziste atatia ani dar sa mai si arate asa! Iata cat de departe sunt ca civilizatie cei care le-au exploatat si mai ales cei care au calatorit cu ele, de noi!
Din pacate la noi si tabla cu care au fost construite DAC-urile a fost de proasta calitate, ca sa nu mai spun despre alte piese. Exemplu DAC 212E in care ploua dupa 5 ani de zile si melamina era valurita. Cum necum aceste DACuri si-au trait viata. Si mai ales noi brasovenii in curand le vom avea ca amintire.
De asemenea ori ce mi s-ar spune acolo este mult mai multa civilizatie. Ma uit la Vetter cum arata acum si cum aratau cand le-au adus din Lugano ca sa dau un exemplu palpabil. Si FBW-urile din Brasov cum arata acum. Chiar ieri am circulat cu #918. La unele scaune avea deja tapiteria sfasiata. Sad Dar dezinteresul pentru troleibuze din partea RAT Bv s-a accentuat dupa noile achizitii de autobuze si mai ales de cand cu "politica" lui Scripcaru.
Sunt tare curios cum vor arata aceste FBW-uri in Ploiesti dupa un an, dupa doi, ...
Dar sa revin cu o intrebare. Unii sustin ca FBW-urile au si motor termic altii ca au doar baterii. Eu in Brasov nu am vazut nici un FBW cu motor termic pornit chiar si atunci cand au ramas fara curent. Cine ma poate lamuri?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dexter23



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 142
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 18 Mar 2006 00:54:19    Titlul subiectului: 18641

Sunt intr-adevar niste vehicule frumoase si foarte reusite precum si pozele sunt la fel. Din cate stiu aceste troleibuze au si motor diesel nu baterii. Cel putin asa am aflat de la surse din RATP.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2017
Mesaje: 1045
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Sâm 18 Mar 2006 11:43:38    Titlul subiectului: 18670

Kappa, troleibuzele FBW nu au mers pe gropiile din tara noastra, nu au fost rupte prin diferite canale, nu au fost arhipline si cu usiile deschise din cauza bulucului, nu au fost supuse primitivismului nostru, si apoi...ce i drept, nici nu s romanesti...parerea mea e ca DACurile au fost prezentabile si fiabile...nu s a avut insa destula grija de ele, fiind romanesti...ca daca erau din ...ia aveau mai multa grija atat soferii cat si calatorii...si sincer...eu am vazut troleibuze mai vechi de 20 de ani DAC din 1985 in Timisoara...si 20 de ani la noi...sunt cam 50 la ei...parerea mea:))
in ceea ce priveste acoperistul DACurilor, iti dau perfecta dreptate...multe erau facute de mantuiala...eu imi aduc aminte ca aveam in sibiu nu doar un troleibuz care era "cosmetizat" cu un strat de smoala fierbinte tocmai pentru a nu mai avea probleme cu ploaia prin ele....despre placutele cu datele tehnice...e vorba de civilizatie...ca unii soferi, daca s au agatat de ele si le au deslipit, le au si aruncat...altii le au lipit in schimb, sau le au batut in cuie...de fapt aceasta era si ordinea de casare a troleibuzelor...dupa felul in care erau sau nu ingrijite...imi aduc aminte, si se poate vedea si la jud Sibiu, o poza din depoul de troleibuze din sibiu....unde troleibuzele 259 si 260 au fost casate dupa nici 2 ani de circulatie...motivul?...lipsa pieselor...si descompletarea lor pt a pastra alte troleibuze in viata...calitatea lor era de multe ori delasatoare...dupa cum aveai norocul...dar iti crestea inima sa vezi un troleibuz nou...avand o anumita culoare, si fiind nou...era garat in garaj....si te bucurai sa vezi...oare ce numar ii va da...in sibiu a fost adus in perioada 1985-1986 cel mai mare numar de troleibuze...250-305...cu pauze intre au fost 35...pai nu o data stateam in statie si ma bucuram ca vine troleibuzul..si defapt era unul fara traseu....nou..pe care scria RODAJ...defapt acelasi lucru s a intamplat si prin alte orase cu siguranta...
In ce priveste FWBul...stiu ca are acumulatori...si poate sa circule fara a fi legat la retea...sau cel putin in Sibiu...o buna perioada puteau circula independente de retea, dar nu aveau motor pe motorina...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
worker
Vizitator






MesajTrimis: Sâm 18 Mar 2006 12:05:36    Titlul subiectului: 18671

Pentru date tehnice intrati pe http://www.legenevois.ch/vehicule/horsservice/trolleyfbw.htm
Sus
Kappa



Data înscrierii: 03/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Apr/2011
Mesaje: 124
Locație: Brasov

MesajTrimis: Sâm 18 Mar 2006 12:28:47    Titlul subiectului: 18672

Dupa cum vad au motor termic VW care antreneaza un generator electric - grup electrogen. Interesanta solutie constructiva ca sursa alternativa de curent! Tehnologia mi se pare destul de avansata pentru 1975. Noi in 1975 mai aveam TV 2E si 20E si atunci cred ca se incepuse lucrul la Roman 112E.
Ma miram eu sa aiba motor termic care sa puna in miscare direct autovehicolul!
O alta chestie interesanta: motorul electric functioneaza la 600V iar generatorul scoate doar 400V.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dexter



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Ian/2012
Mesaje: 5
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Sâm 18 Mar 2006 17:11:25    Titlul subiectului: 18680

Motorul temic este pe benzina cu racire cu aer. Generatorul intradevar este de 400v dar acest grup (motor generator) nu este folosit decat in cazul unor avarii, pe distante scurte nefiind calculat pentru functionarea de lunga durata. Nu este posibila tractiunea numai pe acumulatori.
acumulatorii in tractiunea pe distanta scurta nu servesc decat pentru comanda elementelor de actionare (contactori) si a semnalizarilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kappa



Data înscrierii: 03/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Apr/2011
Mesaje: 124
Locație: Brasov

MesajTrimis: Sâm 18 Mar 2006 19:51:00    Titlul subiectului: 18696

Este clar. Motorul este cel de 1600 cmc care se monta pe VW bus pe benzina fabricat in acea vreme. Deci pana la urma se realizeaza doar miscarea cu viteza redusa a vehicolului pe distante scurte. In cazul in speta, la incarcarea pe vagon era mai mult decat suficient. Multumesc Dexter!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
legenevois



Data înscrierii: 16/Mar/2006
Ultima vizita: 05/Mai/2012
Mesaje: 4
Locație: Geneva (Elvetia)

MesajTrimis: Sâm 18 Mar 2006 19:54:51    Titlul subiectului: 18697

Le lien qui fonctionne :
http://www.legenevois.ch/vehicule/horservice/trolleyfbw.htm

_________________
Webmaster du Site Non Officiel des TPG
http://www.snotpg.ch
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
dexter23



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 142
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 12 Apr 2006 13:51:52    Titlul subiectului: 20546

Niste poze cu unele troleibuze FBW in depou ... dupa cum vedeti au primit numere de parc :




Pe aceasta cale doresc sa multumesc tuturor celor care au facut posibila intrarea in depou si daca aveti drum pe la Ploiesti sa treceti si pe acolo pentru ca sunt foarte foarte amabili.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
george
Vizitator






MesajTrimis: Joi 13 Apr 2006 16:28:50    Titlul subiectului: 20613

Numerele de parc le-au primit in ordinea in care au fost aduse: 5 buc Rocar E 312 - 5201, 5202, 5203, 5204, 5205 (toate cele 5 sunt identice cu exceptia lui 5201 care pana prin 2003 a avut afisaj electronic si anunta statiile prin sistemul VOX). Apoi au venit cele 5 BERLIETURI si au primit numere 5206, 5207, 5208, 5209 si 5210. FBW-urile sunt numerotate cu numere de la 5211 la 5225. Urmatoarele care vor fi aduse (in viitor, probabil ca la anu se va intampla) vor primi numere de la 5226 in sus, la fel se intampla si la autobuze.
Sus
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul PRAHOVA Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 1 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community