|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 28 Dec 2006 16:52:13 Titlul subiectului: IMS |
42220 |
|
Iată ceva vechi și rar: un IMS
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.91 kb |
Vizualizat: |
de 72964 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
malasorte
Data înscrierii: 07/Feb/2008 Ultima vizita: 07/Oct/2020 Mesaje: 18 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 10 Feb 2008 10:12:52 Titlul subiectului: Re: IMS |
88471 |
|
Dr2006 a scris: | Iată ceva vechi și rar: un IMS | In poza ta este un ARO M 461.
Iata un IMS 57:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
461.27 kb |
Vizualizat: |
de 72426 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
46.13 kb |
Vizualizat: |
de 72426 ori |
|
_________________ ADLER TRUMPH JUNIOR (1939)
DACIA 1300 (1975)
DACIA 1310 (1990)
OPEL ASTRA TWINPORT 1.6 (2006) |
|
Sus |
|
|
malasorte
Data înscrierii: 07/Feb/2008 Ultima vizita: 07/Oct/2020 Mesaje: 18 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 10 Feb 2008 10:15:13 Titlul subiectului: ARO M 461 |
88472 |
|
ARO M 461
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
142.35 kb |
Vizualizat: |
de 72425 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
145.73 kb |
Vizualizat: |
de 72425 ori |
|
_________________ ADLER TRUMPH JUNIOR (1939)
DACIA 1300 (1975)
DACIA 1310 (1990)
OPEL ASTRA TWINPORT 1.6 (2006) |
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Dum 10 Feb 2008 12:02:14 Titlul subiectului: |
88474 |
|
Si care este diferenta, pentru ca eu stiam ca M461 si IMS este unul si acelasi "lucru".
Singurul lucru care difera, asa stiu eu, este ca IMS este fabricat dupa un model sovietic, iar M461 este 100% romanesc!
IMS mai era numit si "ZIMBRUL CARPATIILOR"!
|
|
Sus |
|
|
malasorte
Data înscrierii: 07/Feb/2008 Ultima vizita: 07/Oct/2020 Mesaje: 18 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 10 Feb 2008 18:49:39 Titlul subiectului: |
88490 |
|
IMS-ul a fost facut dupa modelul sovietic GAZ 69.
Diferentele intre IMS si ARO M 461 sunt putine: difera parbrizul (IMS-ul are parbrizul din doua bucati - este despartit la mijloc), difera putin masca radiatorului, M 461 are alt motor.
Au existat doua tipuri de IMS: IMS 57 si IMS 59.
_________________ ADLER TRUMPH JUNIOR (1939)
DACIA 1300 (1975)
DACIA 1310 (1990)
OPEL ASTRA TWINPORT 1.6 (2006) |
|
Sus |
|
|
malasorte
Data înscrierii: 07/Feb/2008 Ultima vizita: 07/Oct/2020 Mesaje: 18 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 11 Sep 2008 18:59:35 Titlul subiectului: |
98189 |
|
I.M.S. 57
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
420.52 kb |
Vizualizat: |
de 71440 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
425.66 kb |
Vizualizat: |
de 71440 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
23.13 kb |
Vizualizat: |
de 71366 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
mihaiatanasie
Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
Trimis: Mar 24 Feb 2009 22:05:10 Titlul subiectului: |
106661 |
|
Intreb si eu ca unul care s-a plimbat cu masini din astea, dar copil fiind nu-mi puteam da seama: era chiar asa de grozav cum il prezenta presa timpului?
_________________ Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/ |
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Mie 25 Feb 2009 10:44:57 Titlul subiectului: |
106687 |
|
mihaiatanasie a scris: | ... era chiar asa de grozav cum il prezenta presa timpului? |
Surprinzator, da! Desigur, vorbind strict ca performante in teren pentru ca de confort nici nu poate fi vorba. Are o transmisie extraordinara si e foarte bine balansat ca centru de greutate. Am fost cu cineva "in ture" si am zis ca'mi sta inima de la manevrele facute pe niste pante foarte abrupte.
Detalii despre istoricul si evolutia acestei masini se gasesc aici:
http://www.arom461.ro/
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 25 Feb 2009 11:57:13 Titlul subiectului: |
106689 |
|
Unchiul meu a fost pilot de incercare la ARO si mi s-a povestit ca pe vremuri, cand veneau straini sa cumpere masini, li se faceau demonstratii pe teren.
In masina era pilotul, unul sau doi reprezentanti ai firmei cumparatoare, dar cica era obligatoriu ca pilotul sa fie insotit de un membru al familiei.
Asa a fost luata si mama la o astfel de cursa, prilej cu care s-a speriat de moarte, de traseul salbatic si abrupt strabatut prin muntii din zona Muscelului, pe Magura.
Mama ca mama, dar cica unul dintre reprezentantii firmei ar fi zis: "Sa ne oprim, domnu' Gropan, e de-ajuns..." si au luat tot lotul...
Au fost masini bune, ca performante mecanice, mai ales cele de export, insa erau spartane la confort si precare la protectie anticoroziva si finisaje, in cativa ani erau pe butuci, dar cand erau noi isi faceau treaba
De altfel si acum prin zonele de munte veti mai gasi multe IMS-uri si Aro inca functionale si folosite in conditii vitrege de teren si clima, plus ca de multe ori au atasate remorci supradimensionate incarcate cu tot felul de cereale si/sau legume sau mobilier...
Un astfel de IMS il vad destul de des prin Joseni, mergand pe drumul care leaga Berca de zona muntoasa a Buzaului...
Au fost masini bune, cel putin pentru vremea lor
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
mihaiatanasie
Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
Trimis: Mie 25 Feb 2009 14:18:58 Titlul subiectului: |
106696 |
|
Eu am cunoscut un cetatean din Rosiori care conducea un IMS (daca n-o fi fost M) dupa care tragea o remorca mare, pe care o incarca cu butoaie cu vin; le cara din zona Vrancei pana aici, trecand peste nu stiu care inaltimi muntoase. Era extrem de incantat de "Mariana" lui, pe care o impodobise cu un bot de ARO 243.
_________________ Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/ |
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Mie 25 Feb 2009 20:21:35 Titlul subiectului: |
106721 |
|
Da era senzationala masina asta si o spun ca unul care m-am plimbat cu ea .IMSul aducea pastrand proportiile cu Range Roverul si am mers prin Carpatii fara nicio durere de cap.Masina nu am condus-o eu dar ma uns pe suflet!!!!!!Ca si urmasa ei ARO pacat ca acum se vrea disparitia lor de pe piata ca un amanunt picant un impozit la ARO acum "aduce" pana la 1300 de lei
|
|
Sus |
|
|
mihaiatanasie
Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
Trimis: Mie 25 Feb 2009 22:11:08 Titlul subiectului: |
106726 |
|
Intamplarea face ca azi, cautand alte poze, am gasit vederea asta de la Olimp, circulata in 1981. Minicarul e tras de un GAZ, dar alaturi merge cuminte si masina romaneasca.
Si, desi nu conduc decat din 83, am avut de multe ori ocazia sa merg cu IMS pe drumuri brasovene. Si eu imi amijntesc ca statea frumos pe drum, dar era tare incomod cu banchetele alea .. si tare zgomotos. A, oare cata benzina consuma? Stiu ca atunci inca nu conta, dar cred ca manca foarte mult.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.71 kb |
Vizualizat: |
de 69867 ori |
|
_________________ Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/ |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 15 Dec 2009 08:29:49 Titlul subiectului: |
121252 |
|
Catalin Ghita a scris: | De altfel si acum prin zonele de munte veti mai gasi multe IMS-uri si Aro inca functionale si folosite in conditii vitrege de teren si clima |
Intr-adevar am vazut cateva IMS-uri functionale in zona culoarului Rucar-Bran, dar cel mai mult mi-a atras atentia acest IMS care a fost transformat in gater. Pozele le-am facut in satul Fundatica (langa Fundata) jud. Brasov.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
227.84 kb |
Vizualizat: |
de 67647 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
253.07 kb |
Vizualizat: |
de 67647 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
298.94 kb |
Vizualizat: |
de 67647 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
mihaiatanasie
Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
Trimis: Sâm 19 Dec 2009 18:50:16 Titlul subiectului: |
121449 |
|
Bricolaje din astea exista si prin campie, pe post de pompe pentru apa (adica sunt cuplate la niste instalatii pe loc si uda plantatiile). Am vazut si un gater, dar a disparut demult. Lumea le zice TN-ri (nu-mi explic denumirea).
_________________ Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/ |
|
Sus |
|
|
TV 14 C
Data înscrierii: 01/Iul/2006 Ultima vizita: 01/Apr/2018 Mesaje: 34 Locație: Sighisoara
|
Trimis: Sâm 19 Dec 2009 18:52:14 Titlul subiectului: |
121450 |
|
IMSul, ARO M461, ARO M473 au fost, si sunt masini fantastice. Pentru vremea aceea erau ceva de nebatut! La începutul anilor '70, revista "hobby" din Stuttgart, a facut un test comparativ cu multe 4x4 din vremea aceea. Între ele fiind si Toyota Land Cruiser, Range Rover si alte "marimi" din vremea aceea. La început lumea cam zâmbea de mila lui ARO, dar când a început testul, i-a lasat pe toti cu gura cascata! Dupa ce Roverul si Toyota s-au facut de rusine, ca au ramas întepeniti într-o mlastina, ultima solutie de a-i scapa din locul incomod a fost "Salvarea" ARO. Conducatorul M-ului s-a bagat înapoi în mlastina, sa-i scoata pe cei doi, remorcati. Alte proba a fost urcarea unei pante mari pe un deal cu bolovani de marimea unui cap de copil. Singura masina din test care a reusit sa urce aceasta panta a fost ARO!
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 19 Dec 2009 20:41:04 Titlul subiectului: |
121458 |
|
guest a scris: | cel mai mult mi-a atras atentia acest IMS care a fost transformat in gater. | Unul identic există la Măneciu, PH.
|
|
Sus |
|
|
ovidius
Data înscrierii: 06/Feb/2008 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 8 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 06 Ian 2010 14:02:34 Titlul subiectului: |
121986 |
|
mihaiatanasie a scris: | Intamplarea face ca azi, cautand alte poze, am gasit vederea asta de la Olimp, circulata in 1981. Minicarul e tras de un GAZ, dar alaturi merge cuminte si masina romaneasca. | De unde stii ca minicarul e tras de GAZ si alaturi e IMS? Nu zaresc diferente, poate nu rezolutia buna la foto...
|
|
Sus |
|
|
mihaiatanasie
Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
Trimis: Vin 15 Ian 2010 23:16:38 Titlul subiectului: |
122358 |
|
ovidius a scris: | De unde stii ca minicarul e tras de GAZ si alaturi e IMS? Nu zaresc diferente, poate nu rezolutia buna la foto... | Poti sa ma crezi, am mers cu minicare de-alea. Scria pe masina ....
Iata un M gasit ieri, 14 ian 2010, la Bucuresti - statia de metrou AUREL VLAICU.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.87 kb |
Vizualizat: |
de 67094 ori |
|
_________________ Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/ |
|
Sus |
|
|
MagnuM4WD
Data înscrierii: 11/Feb/2008 Ultima vizita: 24/Mar/2012 Mesaje: 31 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 21 Feb 2010 20:34:04 Titlul subiectului: |
123947 |
|
malasorte a scris: | Au existat doua tipuri de IMS: IMS 57 si IMS 59. | Apropo de "tipuri de IMS"; IMS nu a fost decat unul! Celelalte au fost numite simplu, M! Primul care a purtat si numele ARO, a fost M 461!
Diferente intre IMS 57 si ARO M 461 sunt foarte multe!!! Intre ele au existat cateva modele, unele, avand diferente constructive majore!
Cronologic, vorbind, evolutia numelor a fost urmatoarea:
@ IMS 57
@ M 57
@ M 59-A
@ M 59-B
@ UMM 461
@ ARO M 461
@ ARO M 461-C
@ ARO M 473
Aici se incheie evolutia M-ului si incepe seria ARO 24/26/32/33.
Eu am enumarat mai mult de 2 tipuri (8 tipuri), dintre care, doar unul este IMS!
_________________
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Dum 18 Apr 2010 08:18:18 Titlul subiectului: |
125956 |
|
Sa vedem doua bijuterii tunate, de la Galati. Nu apartin Armatei.
Pozele 1 - 2: GL - 89 - JAN;
Pozele 3 - 4: GL - 89 - DUD.
Ambele masini sunt parcate in zona Parma din Galati si sunt functionale.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
137.71 kb |
Vizualizat: |
de 65516 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
155.33 kb |
Vizualizat: |
de 65516 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
127.33 kb |
Vizualizat: |
de 65516 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
140.51 kb |
Vizualizat: |
de 65516 ori |
|
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
YoKoMy
Data înscrierii: 13/Feb/2010 Ultima vizita: 12/Ian/2020 Mesaje: 157 Locație: Resita
|
Trimis: Dum 18 Apr 2010 17:15:40 Titlul subiectului: |
125981 |
|
Si eu am niste poze cu ARO M461 ... ultima este facuta chiar ieri !
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.1 kb |
Vizualizat: |
de 65496 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.26 kb |
Vizualizat: |
de 65496 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
59.66 kb |
Vizualizat: |
de 65496 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.57 kb |
Vizualizat: |
de 65496 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
100.79 kb |
Vizualizat: |
de 65496 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
mihaiatanasie
Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Dum 26 Dec 2010 17:34:38 Titlul subiectului: IMS |
137951 |
|
Istoria IMS-ului (Intreprinderea Mecanica de Stat) si ARO
Activitatea industriala pe platforma musceleana este mult mai veche decat anul 1957. Astfel, in anul 1885, aici se va infiinta o fabrica de hartie „Letea”. In timpul celui de-al doilea razboi mondial, activitatea fabricii muscelene se va modifica, trecand la productia de elice pentru fabrica de avioane „IAR Brasov”. In 1945, fabrica de avioane „IAR Brasov” este practic furata de „fratii” nostri sovietici, cu tot cu utilaje si ingineri, in perioada postbelica existand chiar niste lozinci care circulau printre muncitori, la adresa schimburilor Romaniei cu URSS: „noi le dam porumbul si ei ne iau graul”.
Dupa nationalizarea mijloacelor de productie din 11 iunie 1948, fabrica musceleana trece in proprietatea statului, primind noua denumire de „Intreprinderea Mecanica de Stat- prescurtat IMS”.
In anul 1953 aici se va produce prima motocicleta romaneasca (2 cilindri, 350 centimetri-cubi), produsa in 12 exemplare.
Tot in 1953 aici se trece la prima experienta cu tehnologiile de fabricatie ale pieselor automobilelor sovietice de teren „GAZ- 67” si „GAZ- MM”.
In perioada 1954- 1957 se trece la fabricarea pieselor de schimb pentru automobilul sovietic „GAZ- 69”, aflat in dotarea armatei romane.
Ulterior se va trece la productia de motoare si cutii de viteza pentru acest automobil.
Mentionez caracteristicile tehnice ale automobilului „GAZ- 69”, deoarece acesta va constitui modelul primului automobil romanesc de dupa 1945- „IMS 57”.
Automobilul „GAZ- 69” a fost produs in perioada 1953- 1972 in URSS, intr-un numar de 63.256 bucati. Avea un motor pe benzina sub licenta „Ford” (acordat ca ajutor de razboi de catre SUA catre URSS, in 1941), cu 4 cilindri in linie si o capacitate cilindrica de 2112 cm.
Modele inrudite cu „GAZ- 69” au fost si „GAZ- 67” (1943- 1944) si „GAZ- 67- B” (1944- 1953), fiecare fiind produs in 92.834 bucati, iar capacitatea cilindrica era de 3285 cm.
Forma automobilului „GAZ- 69”, considerata cea mai potrivita pentru viitorul model romanesc, si faptul ca uzina musceleana producea deja componente mecanice pentru acest automobil, au constituit impulsul necesar pentru fabricarea primului automobil romanesc de dupa 1945- „IMS- 57”, care a iesit pe portile fabricii muscelene in 1957.
Pastrand sasiul, puntile si cutia de viteza(cu trei trepte nesincronizate), acesta avea urmatoarele caracteristici: motor pe benzina cu 4 cilindri in linie, 3260 cmc, putere 50 cp la 2800 rotatii/minut, consum 24 litri/100 km, viteza maxima 80 km/h, greutatea 2265 kg si sarcina utila 650 kg.
Cu toate ca avea caroseria executata in totalitate manual, pe butuci de lemn cu ciocanul, noua masina arata destul de bine. Totusi, un punct slab l-a constituit stabilitatea.
Solutiile tehnice adoptate tin de inceputul epocii automobilelor: motor cu supape laterale, raport de compresie 4,6, axa cu came forjate, arbore cotit cu 3 palieri, bloc- motor cu cilindri raciti numai in partea superioara, cuzineti turnati direct in bloc si biele, cutia de viteza manuala nesincronizata, amortizoare cu brat si stergatoare de parbriz actionate manual. Geamurile portierelor erau fixate direct pe panza, iar parbrizele erau realizate din doua bucati.
S-au produs 154 de exemplare in 1957 si 760, in 1959, primele intrand in dotarea armatei, militiei, unitatilor economice, CAP-urilor, etc.
Anul 1959 aduce o serie de imbunatatiri acestui autoturism, aparand modelul „IMS- 59”. Desi si acesta semana cu „GAZ- 69”, piesele unui model nu puteau fi folosite la celalat model. Noul automobil este produs in doua variante, „IMS 59 A” si „IMS 59 B”, intre anii 1959- 1964, singura diferenta intre cele doua variante fiind tipul motorului utilizat.
Imbunatatirile fata de modelul „IMS 57” au fost: caroseria realizata in intregime prin presare la Campulung (cu 150 mm mai scurta si prezenta o fereastra ovala de trecere la cardanul din spate; acest fapt a permis reducerea greutatii automobilului cu 70 kg), masa totala micsorata la 2190 kg, viteza sporita la 90 km/h, iar consumul era redus la 21 litri/100 km.
La inceput au fost mentinute puntile, cutia de viteze si motorul de la „IMS 57”, dar prin reproiectarea colectoarelor de admisie si evacuare si prin utilizarea carburatorului romanesc „UT 550” (de tip vertical, cu circuit descendent, o singura camera de amestec, dublu difuzor, economizor mecanic si pompa de acceleratie), puterea motorului sporeste de la 50 cp la 56 cp.
Caracteristicile modelului sunt: accelasi parbriz din doua bucati, stergatoarele de parbriz actionate manual sunt inlocuite cu cele actionate electric (dar sunt montate tot in partea de sus a ramei), pe partea stanga din exteriorul caroseriei se gaseste gatul de umplere a rezervorului, scaunele independente i-au locul banchetei din fata, bordul este amplasat in fata postului de conducere si este modernizat, jantele au capace iar usa din stanga este mai mica pentru ca in zona de mijloc a caroseriei se gaseste roata de rezerva. In plus, balamalele usilor sunt realizate din fonta, iar fixarea parbrizului la rabatare se face cu ajutorul a doua carlige si a doi suporti, fixati pe capota motorului.
Din dorinta de a moderniza acest automobil, s-a optat pentru motorul pe benzina produs sub licenta „Ford”, cu 8 cilindri in „V”. Acest tip de motor a fost produs de „Ford” in Romania, in perioada interbelica, iar, din 1958, era produs de fabrica „Steagul Rosu” Brasov, echipand camioanele „Carpati”.
Inginerii de la Campulung au „sectionat” acest motor in doua, („jumatate Carpati” este noua denumire printre soferi) , rezultand un motor pe benzina cu 4 cilindri in linie, 3260 cmc, 56 cp la 2900 rotatii/minut.
„IMS 59 B” (produs intre 1962- 1964) este dotat cu un motor de tip „M-207”, o masca prevazuta cu doua gauri suplimentare (cea din dreapta este pentru introducerea manivelei) si cu amortizoare telescopice.
In 1959 sunt fabricate 803 bucati, numarul lor crescand anual ajungandu-se la o productivitate de 3222 unitati, in 1963. In total, in perioada 1959- 1964, s-au produs 21.000 de automobile tip „IMS 59 A” si „IMS 59 B”.
In anul 1961, incepea proiectarea unui nou model, derivat din „IMS 59”, si denumit „M 461”.
Noul model care se dorea a indeplini standardele tehnice ale perioadei, intra in productia de serie in 1964, fiind produs pana in 1975.
Modelul avea un motor pe benzina cu 4 cilindri in linie, 70 cp la 3800 rotatii/minut, capacitatea cilindrica de 2512 cmc, la 80 km/h consuma 17 litri/100 km, iar viteza maxima era de 100 km/h.
Imbunatatirile sunt evidente: usile laterale sunt prevazute cu geamuri mai mari, cutia de viteze este sincronizata, iar caroseria, parbrizul si sasiul sunt executate cu tehnologie de productie in serie.
Avand la baza acest model, la sfarsitul anilor 60’, iesea de pe portile fabricei muscelene automobilul de teren „ARO- 240”, prezentat la „EREN 1970”, si fiind unul dintre produsele de varf ale industriei romanesti.
Acesta avea un motor cu 4 cilindri in linie, 2495 cmc, 83 cp la 4300 rotatii/minut, si consuma 15,8 litri/100 km, o cifra destul de mica, raportat la greutatea vehicului si capacitatea in teren accidentat.
Se remarca motorul fiabil, puterea sporita de tractiune si capacitatea de a strabate cele mai accidentate terenuri.
Datorita cresterii productivitatii si calitatii superioare a acestui model, Romania se numara printre statele producatoare si exportatoare de autoturisme de teren (a sasea tara europeana), din 1965.
Automobilele destinate exportului beneficiau de o atentie sporita, unele fiind dotate cu motoare diesel: „Indenor” ( 2112 cmc si 62 cp) , „Perkins” ( 2523 cmc si 71 cp), „Daihatsu”, „Peugeot” sau „Volvo”. Primele modele sunt exportate in Cehoslovacia, R.D.G., Bulgaria, China si Albania. Rezultatele sunt pozitive, astfel ca se semneaza noi contractepentru export, acesta ridicandu-se de la 502 bucati, in 1965, la aproximativ 10.000 de bucati, in 1973. Spre sfarsitul anului 1975, din cele 80.233 unitati fabricate, 46.549 bucati au fost exportate catre 55 de tari, din intreaga lume (inclusiv SUA). In 1989, 90 % din productie era exportata.
Faima maxima a automobilelor „ARO” este atinsa atunci cand, in cadrul unui concurs organizat in R.F.G., un autoturism „ARO” scoate din noroaie renumitul „Ranch Rover” britanic.
In privinta modelelor pentru piata interna, au existat unele neajunsuri: grundul nu ajungea intotdeauna pe fata interioara a aripilor, iar faptul ca modelele realizate pentru gospodaria de partid sau sefii comunisti erau realizate din tabla mai groasa afecta calitatea matritelor.
Printre oamenii care au creat marca „ARO” amintesc pe: Victor Nagi (directorul uzinei), Octavian Waschievic, inginerii Aurica Nicolescu si Gh. Potinchiu.
„ARO 240” a stat la baza unei intregi familii de modele, si a 60 de variante constructive, fiind produs in serie din 1972.
„ARO 240” a avut urmatoarele 5 variante:
-„ARO 240”, cu doua usi+ una in spate.
-„ARO 241”, cu patru usi.
-„ARO 242”, pick-up.
-„ARO 243”, furgon carosat.
-‚ARO 244”, station- vagon.
Urmeaza modelele „ARO 304” (realizat in numai 4 exemplare) si „ARO 306”, special pentru presedintele de atunci al Romaniei.
In anul 1973 ies pe portile uzinei primele autoturisme „ARO” echipate cu motorul diesel „D 127” , produs la „Tractorul Brasov”.
Ulterior, automobilul ARO va beneficia de un 'face-lift": faruri rotunde (in locul celor dreptunghiulare), semnalizatoare incorporate in bara din fata si faruri spate modificate.
In anul 1980 era lansat noul model „ARO 10” (cunoscut, in Marea Britanie, sub numele de „Dacia Dunster”), cu motor pe benzina, 4 cilindri, 1400 cmc si 70 cp.
In anii 80, se trece si la productia de motoare: unul pe benzina („ L 30”, in 1989) si unul diesel („L 27”, in 1984).
Astazi, mai circula in Romania cca 3.000 de vehicule „ARO”. In intreaga sa activitate, firma musceleana a produs (in 45 de ani) 380.000 de vehicule, din care doua traimii au fost exportate in 110 tari de pe cinci continente.
In prima parte a anilor 90’, fabrica ARO s-a orientat spre constructia de autoutilitare. Motoarele din import implineau normele de poluare „EURO 2” si „EURO 3”, si normele de siguranta si protectie pentru pasageri. Bineinteles ca nimeni nu dorea sa faca un accident cu un automobil „ARO”, robustetea sa fiind cunoscuta si apreciata.
Sunt lansate si noi modele:
-ARO 330 (furgon)
-ARO SPARTANA (in 1997, decapotabil, cu motor de „Renault Twigo”)
-ARO DRAGON (tot in 1997, pentru armata).
Cu toate acestea, situatia fabricii devine din ce in ce mai precara. In septembrie 2003, statul roman (in frunte cu prim-ministrul Adrian Nastase si seful APAPS, Ovidiu Musetescu), vinde fabrica „ARO”, la pret de rulota, de numai 180.000 $, firmei americane „Cros Lander”, condusa de John Perez, desi Adrian Nastase cunostea faptul ca firma americana nu este una serioasa, neavand capacitatea financiara de a realiza investitiile prevazute in contract (2.000.000 $; nici un cent nu a fost investit de „Cross Lander” in fabrica „ARO”.).
Compania americana „Cross Lander”, dupa ce a vandut tot ceea ce se putea vinde din patrimoniul fabricii „ARO” , realizand un profit mare peste noapte, pleaca din Romania.
Astfel, Adrian Nastase si Ovidiu Musetescu sunt cei care au ingropat visul romanesc de a construi automobile de teren, si au distrus o fabrica cu o traditie de 46 de ani.
|
|
Sus |
|
|
mihaiatanasie
Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
Trimis: Mar 28 Dec 2010 23:00:02 Titlul subiectului: |
138147 |
|
In 1958 nu se inventasera inca autocamioanele Carpati, cred de abia prin 61 au aparut acestea. In 58 se fabrica SR 101 (Steagu Rosu).
_________________ Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/ |
|
Sus |
|
|
MagnuM4WD
Data înscrierii: 11/Feb/2008 Ultima vizita: 24/Mar/2012 Mesaje: 31 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 23 Ian 2011 12:59:02 Titlul subiectului: Re: IMS |
139081 |
|
fl82 a scris: | ... Din dorinta de a moderniza acest automobil, s-a optat pentru motorul pe benzina produs sub licenta „Ford”, cu 8 cilindri in „V”. Acest tip de motor a fost produs de „Ford” in Romania, in perioada interbelica, iar, din 1958, era produs de fabrica „Steagul Rosu” Brasov, echipand camioanele „Carpati”.
Inginerii de la Campulung au „sectionat” acest motor in doua, („jumatate Carpati” este noua denumire printre soferi) , rezultand un motor pe benzina cu 4 cilindri in linie, 3260 cmc, 56 cp la 2900 rotatii/minut.
„IMS 59 B” (produs intre 1962- 1964) este dotat cu un motor de tip „M-207”, o masca prevazuta cu doua gauri suplimentare (cea din dreapta este pentru introducerea manivelei) si cu amortizoare telescopice.
In 1959 sunt fabricate 803 bucati, numarul lor crescand anual ajungandu-se la o productivitate de 3222 unitati, in 1963. In total, in perioada 1959- 1964, s-au produs 21.000 de automobile tip „IMS 59 A” si „IMS 59 B”... | Asa cum am mentionat intr-un post anterior, IMS s-a numit doar primul automobil fabricat; celelalte, s-au numit simplu: M!
Motorul V8 de care pomenesti, fabricat la Brasov, pe baza unui motor Ford Y, a fost dezvoltat la Brasov, s-a numit SR-211, a intrat in productia de serie in 1960, odata cu primele autocamioane SR 131 Carpati si avea capacitatea cilindrica de 5025 cmc. Camioanele fabricate la Brasov, incepand din anul 1954, erau SR 101 si derivatele lui si erau echipate cu motoare cu 6 cilindrii in linie de 5560 cmc.
Un calcul matematic elementar, arata ca motorul "jumate Carpati", numit M-207, care a echipat modelele M 59-B, UMM 461, ARO M 461 si ARO M 461-C, incepand cu anul 1960, nu putea sa aiba decat jumatate din capacitatea cilindrica a motorului donor, SR-211; adica, doar 2513 cmc! Acele motoare cu 4 cilindrii in linie, cu capacitatea cilindrica de 3285 cmc, erau motoarele IMS-57 / IMS-58-A / IMS-59-A si erau derivate dintr-un motor Dodge cu 6 cilindrii in linie, caruia i s-au inlaturat 2 cilindrii.
ARO 24, lansat in 1970, avea deja un motor nou, numit L-25, cu capacitatea cilindrica redusa la 2495 cmc, derivat din motorul M-207. Acest motor, L-25, a echipat si ultima serie de M-uri, ARO M 473.
_________________
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|