Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele din Oradea
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, ... 16, 17, 18  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 07 Apr 2009 18:46:00    Titlul subiectului: 109152

Cred ca este cel mai modern tip de microbuz care l-am vazut in orasele din tara. Vad ca are si afisaj electronic. Ce traseu deserveste si care este fluxul de calatori pe acest traseu ?
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pisti91



Data înscrierii: 28/Mai/2008
Ultima vizita: 07/Iun/2016
Mesaje: 89
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 08 Apr 2009 12:46:23    Titlul subiectului: 109172

Microbuzul e doar in probe la noi. A fost pus pe liniile 18, 19 si 17, unde fluxul de calatori e mai mic.

Mai multe detalii despre acesta gasiti aici: http://pisti91.myfreeforum.org/sutra10363.php#10363
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
gabi-737



Data înscrierii: 13/Feb/2008
Ultima vizita: 15/Iun/2021
Mesaje: 196
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 10 Apr 2009 15:16:25    Titlul subiectului: 109264

Pe0 8.04 am calatorit pe linia 12 cu un autobuz nou la OTL...un Mercedes, nu stiu ce model, inmatriculat provizoriu in HR.

Azi am reusit sa circul cu acel microbuz absoult superb si am aflat de la sofer ca e in probe (exact ce a spus si Timi) donat de firma Mercedes pentru a afla daca OTL ar fi dispus sa utilizeze acest model sau nu. Dcei nu e proprietatea OTL. La fel stau treburile si cu autobuzul de care vorbeam mai sus care tot in probe este.

Atasez cateva poze cu microbuzul Mercedes aflat azi pe linia 17:



Picture 2545.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  492.25 kb
 Vizualizat:  de 34760 ori

Picture 2545.jpg



Picture 2546.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  537.93 kb
 Vizualizat:  de 34760 ori

Picture 2546.jpg



Picture 2547.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  512.08 kb
 Vizualizat:  de 34760 ori

Picture 2547.jpg



Picture 2548.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  540.83 kb
 Vizualizat:  de 34760 ori

Picture 2548.jpg



Picture 2551.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  497.26 kb
 Vizualizat:  de 34760 ori

Picture 2551.jpg



Picture 2552.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  509.36 kb
 Vizualizat:  de 34760 ori

Picture 2552.jpg



Picture 2553.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  482.01 kb
 Vizualizat:  de 34760 ori

Picture 2553.jpg



Picture 2554.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  428.72 kb
 Vizualizat:  de 34760 ori

Picture 2554.jpg



Picture 2555.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  512.46 kb
 Vizualizat:  de 34760 ori

Picture 2555.jpg



Picture 2556.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  564.38 kb
 Vizualizat:  de 34760 ori

Picture 2556.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Sytrus



Data înscrierii: 07/Sep/2007
Ultima vizita: 04/Iul/2021
Mesaje: 46
Locație: Oradea

MesajTrimis: Lun 13 Apr 2009 07:57:10    Titlul subiectului: 109419

Revin eu cu niste poze cu misteriosul autobuz nou Mercedes.

Cateva aspecte:
Scaunele sunt foarte comfortabile
Are cutie de viteze automata asemeni Liaz-urilor
Este inmatriculat cu rosu in judetul Harghita
Este second hand (mi-am dat seama dupa reclamele dinauntru care sunt in germana.
NU este Low Floor
NU este silentions
NU a fost luat de echipa care a venit sa ia microbuzul Sprinter City, deci nu apartine lor
Scuzati va rog calitatea slaba/mediocra a pozelor din cauza ca sunt facute noaptea si nu mi-am setat aparatul corespunzator.





Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Timi



Data înscrierii: 07/Feb/2008
Ultima vizita: 02/Mar/2024
Mesaje: 151
Locație: Oradea

MesajTrimis: Lun 13 Apr 2009 08:10:38    Titlul subiectului: Autobuz rosu 109423

Legat de acest autobuz rosu, am aflat duminica dimineata, ca desi se afla intr-o stare suberba, dand impresia ca ar fi nou, el are... 17 ani. Nici mie nu mi-a venit sa cred cand mi-a spus asta soferul. Aici se vede diferenta de cultura si civilizatie intre romani si germani. Sunt curios cum vor arata noile noaste tramvaie Siemens dupa 17 ani.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sytrus



Data înscrierii: 07/Sep/2007
Ultima vizita: 04/Iul/2021
Mesaje: 46
Locație: Oradea

MesajTrimis: Lun 13 Apr 2009 18:55:51    Titlul subiectului: 109450

Update: nemtii nu au venit inca dupa microbuzul Mercedes Sprinter City
Azi a circulat pe linia 17
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 13 Apr 2009 19:57:20    Titlul subiectului: 109456

Autobuzul de mai sus este un Mercedes O405N ex-Biel (Elvetia). Avand in vedere numarul de inmatriculare, este achizitionat de la unul din parcurile de autobuze SH de la Lupeni.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Sytrus



Data înscrierii: 07/Sep/2007
Ultima vizita: 04/Iul/2021
Mesaje: 46
Locație: Oradea

MesajTrimis: Dum 31 Mai 2009 14:18:27    Titlul subiectului: 111773

AUTOBUZE NOI PENTRU ORADEA

Regia de transport local se va dota în acest an cu 22 de autobuze noi. Înnoirea parcului auto al regiei face parte dintr-un program menit să crească standardul transportului în comun orădean. Consilierii au votat joi în unanimitate achiziționarea autobuzelor, a căror valoare se ridică la 19,3 milioane de lei. Jumătate din suma totală de achiziție va fi pusă la bătaie de Primărie, printr-un credit accesat de la Banca Europeană de Investiții. Pentru cealaltă jumătate, OTL va trebui să se împrumute, la rândul său, împrumut pe care îl va garanta cu bunurile proprii. Csuzi Istvan, directorul OTL, speră ca până în luna august 2009 autobuzele să fie achiziționate și puse în circulație. Anunțul privind organizarea licitației a fost postat deja pe SEAP
sursa: Bihon.ro


Sunt curios ce model vor fi noile autobuze. Cand s-a mai adus in discutie tema asta acum cativa ani, toata lumea specula ca se vor aduce Mercedes Citaro. Ramane insa de vazut
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Kgreg



Data înscrierii: 13/Iun/2009
Ultima vizita: 14/Iun/2009
Mesaje: 1
Locație: Oradea

MesajTrimis: Dum 14 Iun 2009 10:30:11    Titlul subiectului: 112412

Și iată: la gara OTL, la 12 iunie au fost expuse niște autobuze, dintre care am putut să alegem, pe care-l vrem să circule în Oradea. Am primit o foaie, pe care trebuia să completăm.
Acum niște poze cu autobuzele expuse:
-Primul, o mare surpriză, un Roman nou, venit din Brașov
-un Scania Hess (pe care am votat-o)
-un Volvo venit de la raliul Budapesta-Bamako (nu știu exact ce tip)
-un autobuz pe care scrie "M.J.T", venit din Cluj-Napoca
-și un MAN Metropolitan, care nu-mi place, pentru că are numai două uși

Au fost și alte autobuze, pe care nu am reușit să-i fotografiez, pentru că mi s-a descărcat bateria...
Autobuzele rămase sunt autobuze mici: un Iveco Marcopolo și un autobuz ciudat, numit "Csaba busz".



DSC00551.JPG
 Descriere:
Roman
 Mărime fișier:  802.67 kb
 Vizualizat:  de 34225 ori

DSC00551.JPG



DSC00552.JPG
 Descriere:
Roman profil
 Mărime fișier:  802.41 kb
 Vizualizat:  de 34224 ori

DSC00552.JPG



DSC00553.JPG
 Descriere:
Motorul autobuzului Roman
 Mărime fișier:  806.99 kb
 Vizualizat:  de 34224 ori

DSC00553.JPG



DSC00561.JPG
 Descriere:
Scania Hess
 Mărime fișier:  811.03 kb
 Vizualizat:  de 34225 ori

DSC00561.JPG



DSC00560.JPG
 Descriere:
Scania
 Mărime fișier:  814.22 kb
 Vizualizat:  de 34224 ori

DSC00560.JPG



DSC00554.JPG
 Descriere:
Volvo
 Mărime fișier:  793.79 kb
 Vizualizat:  de 34225 ori

DSC00554.JPG



DSC00559.JPG
 Descriere:
MJT
 Mărime fișier:  798.49 kb
 Vizualizat:  de 34225 ori

DSC00559.JPG



DSC00563.JPG
 Descriere:
MAN Metropolitan
 Mărime fișier:  806.37 kb
 Vizualizat:  de 34224 ori

DSC00563.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 03 Noi 2009 18:51:57    Titlul subiectului: 119432

Un alt autobuz din generatia celor vechi. Sursa: http://www.pbase.com


Oradea 6.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  95.18 kb
 Vizualizat:  de 33570 ori

Oradea 6.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
gabi-737



Data înscrierii: 13/Feb/2008
Ultima vizita: 15/Iun/2021
Mesaje: 196
Locație: Oradea

MesajTrimis: Joi 26 Noi 2009 23:16:35    Titlul subiectului: 120610

Un Rocar (#17) care are scaune tapitate, luate cred de la un autobuz de curse in judet, foarte comode in comparatie cu scaunele de fabrica din plastic.


Picture 494-m.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  420.63 kb
 Vizualizat:  de 33379 ori

Picture 494-m.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
gabi-737



Data înscrierii: 13/Feb/2008
Ultima vizita: 15/Iun/2021
Mesaje: 196
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 30 Iul 2010 15:26:32    Titlul subiectului: 130975

Un Volvo in culori noi;


BH 09 XNI.jpg
 Descriere:
Potrivire de reclama cu linia pe care o deserveste;
 Mărime fișier:  391.76 kb
 Vizualizat:  de 32478 ori

BH 09 XNI.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tram-fan



Data înscrierii: 19/Sep/2009
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 176
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 04 Aug 2010 18:46:41    Titlul subiectului: 131208

Mai nou linia 19 are doar o cursa pe ora. Acest lucru se datoreaza numarului mic de calatori sau unei viitoare casari a Rocarurilor U 207 ? Zilele trecute am vazut un anunt in ziar cum ca OTL va vinde fier vechi rezultat din casari. Ieri (marti) erau cinci astfel de autobuze in spatele garajului de la autobaza.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 16 Aug 2010 01:20:22    Titlul subiectului: 131967

Legat de autobuzele noi. Observ ca toate sunt standard. Se merge si acolo pe ideea ca sunt mai eficiente autobuzele standard care vin mai des decat cele de capacitate mare care vin mai rar?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
gabi-737



Data înscrierii: 13/Feb/2008
Ultima vizita: 15/Iun/2021
Mesaje: 196
Locație: Oradea

MesajTrimis: Lun 16 Aug 2010 16:08:08    Titlul subiectului: 131983

Legat de eficientizarea transportului, se pare ca tendinta e sa se foloseasca autobuzle mai mici pe liniile cu trafic mai redus, de exemplu pe linia 19 s-a folosit mult Rocarul mic cu frecventa mai deasa (3 pe ora).

Recent s-a redus frecventa la o cursa pe ora, dar se foloseste o masina mai mare (Renault).

Chestiunea cu standardul nu am inteles-o 100%... Autobuzele folosite de OTL sunt in general de dimensiuni apropiate ca si capacitate, asa ca diferenta o face doar frecventa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 16 Aug 2010 18:33:30    Titlul subiectului: 131987

In mesajul lui OAB de mai sus 'standard' insemna ne-articulat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 16 Oct 2010 19:34:54    Titlul subiectului: 134918

Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor: 20 buc. autobuze urbane cu podea joasa, inclusiv piesele si serviciile de reparatie si intretinere in perioada de garantie obligatorie.

Data atribuirii contractului: 7/20/2010

Numele si adresa operatorului economic caruia i-a fost atribuit contractul: SC SOLARIS BUS & COACH SA

Valoarea totala finala a contractului: Valoarea: 4213022.92; Moneda: EUR Fara TVA; Valoarea: 15,237,240; Moneda: RON


Anuntul de atribuire este publicat pe SEAP, OTL a achizitionat 20 de autobuze Solaris. Este o achizitie impresionanta.

Anuntul complet:

Informatii anunt de participare asociat
Numar anunt: 42812 / 08.02.2008
Denumire contract: Contract de Furnizare Autobuze

Sectiunea I: AUTORITATEA CONTRACTANTA
I.1) Denumirea, adresa si punct(e) de contact:

Regia Autonoma Oradea Transport Local
Adresa postala: Atelierelor nr. 12 , Localitatea: Oradea , Cod postal: 410542 , Romania , Punct(e) de contact: Bogdan Popescu , Tel. 0259423245 , In atentia: dir. gen. ing. Csuzi Istvan , Email: otl@rdsor.ro , Fax: 0259426010 , Adresa internet (URL): www.otlra.ro

I.2) Activitatea principala (activitatile principale) a(le) entitatii contractante

- Servicii feroviare, de tramvai sau de autobuz
Sectiunea II: OBIECTUL CONTRACTULUI
II.1) Descriere
II.1.1) Denumirea atribuita contractului de autoritatea contractanta
Contract de Furnizare Autobuze
II.1.2) Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor

Furnizare
Cumparare
Locul principal de livrare: Oradea sediul RA-OTL
Codul NUTS: RO111 - Bihor
II.1.3) Anuntul implica

II.1.4) Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
20 buc. autobuze urbane cu podea joasa, inclusiv piesele si serviciile de reparatie si intretinere in perioada de garantie obligatorie.
II.1.5) Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)

34121400-5 - Autobuze cu podea joasa (Rev.2)
II.1.6) Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice
Nu
II.2) Valoarea totala finala a contractului (contractelor)
II.2.1) Valoarea totala finala a contractului sau a contractelor

4,213,022.92 EUR
SECTIUNEA IV: PROCEDURA
IV.1) Tipul procedurii
IV.1.1) Tipul procedurii
Licitatie deschisa

IV.2) Criterii de atribuire
IV.2.1) Criterii de atribuire

Oferta cea mai avantajoasa d.p.d.v. economic
IV.2.2) S-a organizat o licitatie electronica
Nu
IV.3) Informatii administrative
IV.3.1) Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta
IV.3.2) Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract
Da

Anunt de participare
Numarul anuntului in JO: 2008/S28-038028 din 09.02.2008
SECTIUNEA V : ATRIBUIREA CONTRACTULUI
Contract nr: 177 Denumirea: Contract de Furnizare Autobuze
V.1) Data atribuirii contractului 7/20/2010
V.2) Numarul de oferte primite 2
V.3) Numele si adresa operatorului economic caruia i-a fost atribuit contractul

SC SOLARIS BUS & COACH SA
Adresa postala: ul. obornicka 46 , Localitatea: Bolechowo osiedle , Cod postal: 62-005 , Poland , Tel. +48618118333 , Fax: +48618118310 , Adresa internet (URL): www.solaris.pl
V.4) Informatii privind valoarea contractului
Valoarea totala finala a contractului
Valoarea: 4213022.92 Moneda: EUR Fara TVA
Valoarea: 15,237,240 Moneda: RON

V.5) Contractul ar putea fi subcontractat
Nu


SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE
VI.1) Contractul de fata este legat de un proiect/program finantat din fonduri comunitare
Nu
VI.2) Alte informatii
VI.3) Cai de atac
VI.3.1) Organismul competent pentru caile de atac

.
Adresa postala: . , Localitatea: . , Cod postal: . , Romania , Tel. . , Email: primgrefiercao@just.ro , Fax: . , Adresa internet (URL): .
Organismul competent pentru procedurile de mediere

Curtea de Apel Oradea
Adresa postala: str. Parcul Traian nr.10 , Localitatea: Oradea , Cod postal: 410033 , Romania , Tel. 0259426881 , Email: primgrefiercao@just.ro , Fax: 0259415903
VI.3.2) Utilizarea cailor de atac
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac
VI.3.3) Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac

Regia Autonoma Oradea Transport Local - Biroul Juridic
Adresa postala: str. Atelierelor, nr.12 , Localitatea: Oradea , Cod postal: 410542 , Romania , Tel. 0259423245 , Email: otl@rdsor.ro , Fax: 0259426010
VI.4) Data expedierii prezentului anunt
18.08.2010 08:43
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
marcel



Data înscrierii: 25/Aug/2008
Ultima vizita: 08/Noi/2021
Mesaje: 117
Locație: Budapesta (Ungaria); Oradea

MesajTrimis: Dum 24 Oct 2010 14:45:14    Titlul subiectului: :) 135371

Cica este o licitatie mai veche, inca de pe vremea lui Lupau, din 2007, unde a castigat EvoBus (ma gandesc cu autobuze Mercedes Conecto) si care a fost contestat de Solaris si chinuit pana acuma:

ARTICOL

"AUTOBUZELE se vand cu avocatii

Regia Autonoma de Transport Local OTL Oradea a organizat o licitatie in 2007 pentru achizitionarea a 20 de autobuze. Astazi, au un proces pe rol si incearca organizarea unei noi licitatii, dar nici un autovehicul nu a fost inca achizitionat.

Faptul ca, timp de trei ani, o societate de transport public nu reuseste sa achizitioneze autobuzele de care are nevoie, in conditiile in care exista fondurile necesare, ridica mari semne de intrebare in ceea ce priveste capacitatea acesteia de a cheltui banii publici si, pana la urma, de a raspunde nevoilor locale de transport. Iar situatia de la Oradea nu este una izolata. Tot mai putine licitatii organizate in Romania pentru achizitionarea de autobuze se desfasoara fara probleme.

Majoritatea se transforma in procese, iar avocatii devin cei mai buni vanzatori, argumente precum calitatea produselor, prestigiul si seriozitatea constructorului sau utilitatea reala pentru cei care utilizeaza autobuzele devenind neimportante. Lipsa de profesionalism a celor care organizeaza licitatiile precum si favorizarea evidenta a unui anumit participant au dus la o stare de blocaj pe aceasta piata. Practic, licitatia organizata la Bucuresti reprezinta o exceptie de la ceea ce a devenit deja o regula - blocarea licitatiilor.

Caiet de sarcini nerespectat

Licitatia pentru achizitionarea de autobuze organizata la Oradea a inceput in 2007 si a fost inca de la inceput contestata. Abia anul trecut, in aprilie, s-a reusit desfasurarea acestei licitatii. Au participat EvoBus Romania si Solaris Bus & Coach.

„Caietul de sarcini a fost unul probabil inspirat din cel realizat la Bucuresti si nu am avut nimic de obiectat. Cele doua oferte au fost foarte asemanatoare din punct de vedere financiar. Criteriul de atribuire a fost acela al eficientei economice - o parte de punctaj pentru pret (64%) si restul pentru anumiti parametri tehnici (6% termen de livrare, 15%

consum de motorina etc)“, a precizat Dan Ciolan, director general IAC Management, reprezentant Solaris in Romania. Unul dintre criteriile punctate conform caietului de sarcini a fost termenul de garantie. Organizatorul licitatiei a cerut ca garantia minima obligatorie sa fie de 24 luni, ceea ce presupunea zero puncte, tot ce depasea aceasta perioada in luni calendaristice urmand sa se puncteze.

„EvoBus a venit cu 24 de luni, iar noi cu 48 de luni. În momentul evaluarii dosarelor, la capitolul garantie, s-au dat zero puncte pentru ambele oferte si, astfel, EvoBus a fost desemnat castigator la o diferenta de 4 puncte. Pentru garantie, ar fi trebuit sa primim 8 puncte. În prima faza, nu ni s-a pus la dispozitie punctajul pe care l-am obtinut, cu toate ca acest lucru era obligatoriu din punct de vedere legal. Abia in urma contestatiei, am primit aceste date. Bineinteles ca am depus din nou contestatie. Au spus ca doreau garantie la numarul de km, dar, in caietul de sarcini, era precizat foarte clar ca se puncteaza lunile calendaristice. Am oferit ceea ce ni s-a cerut... Caietul de sarcini nu lasa loc de interpretare“, a explicat Dan Ciolan.

Contestatiile blocheaza licitatiile pe termen nedeterminat

În urma contestatiilor, Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) a dat dreptate celor de la Solaris. „Cei de la Oradea deja dadusera decizie de castigator pentru EvoBus. Regia de Transport OTL Oradea a mers mai departe si a contestat decizia CNSC la Curtea de Apel Oradea, dar si aici s-a dat castig de cauza CNSC“, a precizat Dan Ciolan. Licitatia a avut loc in aprilie 2008, dar abia in decembrie s-a intrunit din nou comisia de evaluare a licitatiei si, pe baza deciziei CNSC si a Curtii de Apel Oradea, au acordat Solaris cele 8 puncte. Totodata, au spus ca Solaris este ocupanta locului intai. „Am solicitat ca, pe baza acestei decizii, sa se treaca mai departe la incheierea contractului. Au continuat sa traga de timp, invocand, la un moment dat, inclusiv faptul ca directorul nu este la birou. Directorul s-a intors probabil atunci cand ne-au trimit o hartie, in care ni se aducea la cunostinta faptul ca licitatia se anuleaza“, a spus Dan Ciolan. În mod evident, regia de transport a vrut „sa scape“ de o licitatie care nu s-a desfasurat asa cum si-a dorit, insa, din punct de vedere legal, nu este foarte usor sa faci acest lucru. „Chiar inainte de a ne declara pe locul intai, a fost intrunit consiliul de administratie al regiei si s-a decis anularea licitatiei pe motiv ca nu mai sunt fonduri. Însa nu poti organiza o licitatie fara a avea fondurile necesare. Între timp, reprezentantii regiei au mers si la Consiliul Local Oradea, care cofinanta aceasta achizitie cu 50% din suma. Au propus si Consiliului Local anularea finantarii si a dat si acesta o decizie in acest sens. Sigur, aceste decizii nu sunt conforme cu legea achizitii lor publice - nu poti anula o licitatie invocand lipsa de fonduri. În acest fel, orice licitatie ar putea fi anulata in cazul in care castigatorul nu ar fi cel dorit de catre organizatori. Noi am aflat despre decizia de anulare a licitatiei atunci cand am vazut postata pe site-ul consiliului local Oradea decizia acestuia de anulare, motivata prin decizia consiliului de administratie al regiei. În timp ce solicitam incheierea contractului, ei deja luasera decizia de anulare si invocau tot felul de motive pentru a trage de timp“, a declarat Dan Ciolan.

Decizia Consiliului Local Oradea a fost data in aprilie 2009. Interesant este ca, la numai o luna de la aceasta decizie, apare anunt de intentie pentru organizarea unei noi licitatii la Oradea, avand solicitari asemanatoare. Daca la licitatia precedenta se cereau 20 de autobuze de 12 m lungime, acum sunt solicitate 18 autobuze de 12 m si, in plus, 4 miniautobuze. „În aprilie, nu mai aveau fonduri, pentru a scapa de noi, iar in luna mai anunta o noua licitatie. Oricum, pentru aceasta noua licitatie s-au de pus deja doua contestatii“, a precizat Dan Ciolan.

Justitia are ultimul cuvant

Pe langa timpul pierdut pentru o licitatie care evolueaza in acest sens, trebuie sa avem in vedere si sumele de bani, deloc neglijabile care trebuie cheltuite cu documentele, telefoanele, trimiterile postale, avocati, garantie de participare...

„Am mers la Curtea de Apel Oradea, unde avem termen pentru 15 septembrie. Practic, regia de transport Oradea organizeaza o noua licitatie in timp ce suntem intr-un litigiu in justitie, in urma caruia este posibil sa fie obligati sa cumpere autobuze de la noi. Nu stiu de unde porneste aceasta incrancenare, in conditiile in care autobuzele Solaris sunt produse de calitate, apreciate in multe orase din Europa. La ora actuala, constructorul polonez are autobuze livrate in tari precum Germania, Franta, Elvetia, Grecia, Norvegia, Suedia...“, a completat Dan Ciolan.

Licitatia a fost pornita in 2007, in 2008 s-a reusit deschiderea ofertelor si, dupa mai multe procese in justitie, va ajunge la punctul final probabil in 2010. Nu ar fi pentru prima data cand o regie de transport local sau un consiliu local sunt obligate de justitie sa achizitioneze anumite autobuze, in urma unor licitatii „ratate“. Mai mult decat atat, faptul ca Regia de Transport Local OTL Oradea organizeaza o noua licitatie in timp ce are un proces pe rol poate avea ca deznodamant achizitionarea ambelor loturi de autobuze (din cele doua licitatii). Oricum, nu ar fi intaia oara cand banii publici sunt cheltuiti cu „lejeritate“. Acest model de desfasurare a licitatiilor pentru achizitionarea de autobuze, care se repeta aproape de fiecare data, aduce prejudicii importante pentru toate partile implicate. Dealerii de autobuze nu mai reusesc sa vanda si tensiunea mare de pe acest segment de piata creste tentatia de a cauta metode mai putin ortodoxe, cum ar fi depunerea de contestatii, uneori doar din dorinta de a bloca o licitatie unde nu au sanse sa castige, sau incercarea de a-si asigura victoria prin „comisioane“ acordate persoanelor ce decid structura caietului de sarcini si evalueaza ofertele depuse. Bineinteles, asemenea practici nu fac decat sa strice si mai tare o piata aproape blocata. Societatile de transport intarzie innoirea parcului auto, si asa invechit in multe orase, chiar daca auba nii necesari pentru mijloace de transport noi. In plus, suspiciunile de coruptie planeaza in jurul multor licitatii.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

Publicat in revista Ziua Cargo din August 2009
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
vladyz



Data înscrierii: 16/Noi/2010
Ultima vizita: 18/Noi/2010
Mesaje: 2
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 17 Noi 2010 20:50:21    Titlul subiectului: 136420

Aici fotografii cu autobuzele Mercedes si Volvo



_________________
Fan Sulzer & GM 65-1125-7 & Acc 11632
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
polooradea



Data înscrierii: 13/Dec/2010
Ultima vizita: 08/Iun/2021
Mesaje: 11
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 21 Dec 2010 14:40:42    Titlul subiectului: Moș Crăciun a adus OTL-ului autobuze noi 137743

"OTL a primit luni după-amiază primele autobuze Solaris Urbio 12 dintr-un lot total de 10 achiziționate în urma unei licitații la un preț de 208.000 euro bucata cu TVA inclus. "Aceste achiziții ne obligă să lucrăm mai bine și să creștem calitatea serviciilor oferite", a declarat Csuzi Istvan, directorul OTL, marți în cadrul unei conferințe de presă.
Cumpărate din Polonia, noile autobuze au motorizare Diesel DAF Euro 5 și o capacitate de 90 de pasageri, dintre care 29 pe scaune. Mijloacele de transport în comun au podeaua complet coborâtă pe toată suprafața disponibilă călătorilor în picioare și nu au treaptă interioară pe toată lungimea lor. "Noile autobuze oferă egalitate de șanse persoanelor cu handicap, fiind dotate cu podea joasă pentru acces", a mai spus directorul OTL. Rampa manuală mobilă pentru accesul persoanelor cu nevoi speciale este situată în dreptul celei de-a doua uși și este dotată cu senzor pentru deschidere.

Csuzi Istvan a mai spus că noile autobuze vor fi scoase în trafic deja din perioada sărbătorilor de iarnă, iar celelalte șapte vor ajunge în Oradea la începutul anului viitor.
"

http://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-31-1/mos-craciun-a-adus-otl-ul-autobuze-noi-91890.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
gabi-737



Data înscrierii: 13/Feb/2008
Ultima vizita: 15/Iun/2021
Mesaje: 196
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 28 Dec 2010 15:28:48    Titlul subiectului: 138093

Am calatorit cu doua din cele 3 atobuze Solaris, fiind puse la anumite ore pe curse speciale pentru o firma de pe Borsului. La prima vedere par ok, podeaua joasa pe toata lungimea, motorul inghesuit in spate pe inaltime in partea stanga, usi cu senzori asemanatori cu tramvaiele ULF, aspectul general e mai modern decat Volvourile.

Inca mai exista ciocanele de spart geamurile in caz de pericol Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Asus



Data înscrierii: 31/Aug/2006
Ultima vizita: 26/Noi/2012
Mesaje: 197

MesajTrimis: Mar 28 Dec 2010 23:00:44    Titlul subiectului: 138148

208 000 euro pretul unui Solaris Urbino - "uuauu" excelent pret, ar fi cam 175 000 euro fara TVA.

Pretul este mai bun decat cel oferit de EvoBus cu Citaro-urile pentru Bucuresti, care au cumparat 1000 de bucati, nu 20.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
gabi-737



Data înscrierii: 13/Feb/2008
Ultima vizita: 15/Iun/2021
Mesaje: 196
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 29 Dec 2010 21:26:37    Titlul subiectului: 138195

Doua din cele 3 autobuze Solaris aduse recent, din pacate, soarele lipsea din peisaj;


BH 10 MDW.jpg
 Descriere:
numar de parc #149
 Mărime fișier:  390.5 kb
 Vizualizat:  de 30824 ori

BH 10 MDW.jpg



BH 10 MDX.jpg
 Descriere:
numar de parc #150
 Mărime fișier:  383.16 kb
 Vizualizat:  de 30824 ori

BH 10 MDX.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Citelis



Data înscrierii: 01/Iul/2011
Ultima vizita: 12/Apr/2012
Mesaje: 85
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 02 Iul 2011 11:58:02    Titlul subiectului: Autobuzele din Oradea 145346

Contractul nu era pentru 20 de autobuze, doar pentru 10?
_________________
Fan convins Irisbus
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 31 Aug 2011 13:11:22    Titlul subiectului: 148134

O.T.L. doreste sa achizitioneze panouri electronice de afisaj pentru autobuze.

http://www.e-achizitii.com/view_anunt.php?id_anunt=395318

"CONDIȚII SPECIFICE

1. GENERALITĂȚI
1.1 Obiectul ofertei:echipamente de informare vizuala a pasagerilor din vehiculele de transport public de suprafata pentru informarea calatorilor.
1.2 Documente de referinta
STAS 6535-83 -Protectia climatica.Imparte climatica pamantului in scopuri tehnice .
STAS 6692-83 -Protectia climatica.Tipuri de protectie climatica .
STAS 8393-18/90 -Incercari climatice si mecanice.Zdruncinari.Metode de incercare Eb si ghid.
STAS 8393-19/89 -Incercari climatice si mecanice.Vibratii.Metoda de incercare Fc.
STAS 8742-79 -Fiabilitatea mijloacelor de automatizare a aparatului de joasa tensiune.Prescriptii.
STAS 10307-75 -Fiabilitatea produselor industriale.Indicatori de fiabilitatea
STAS 10911-77 -Fiabilitate,mentenabilitate si isponibilitate.Culegerea datelor privind comportarea in exploatare a produselor industriale.
SR EN 60529-95 -Grade de protectie asigurate prin carcase (Cod IP).
-Legislatia in vigoare si actele normative aferente acesteia.
1.3 Conditii privitoare la mediul ambiant
-zona climatica:N(STAS 6535-83)
-domeniul temperaturilor de utilizare:-30 °…+65°C
-umiditatea relativa a aerului la 20° C:max 80%(Anexa B-STAS 6535-83)
-umiditatea (in functionare):max 95%RH la 40°C
-clasa de protectie IP 20
-protectie la vibratii,socuri,praf,apa,UV
-vibratii(in functionare):5….100Hz,3axe
-socuri(in functionare):10g,6ms,unda semisinusoidala

1.4 Durata de viata- 15 ani; termen de garanție acordat- 3 ani de la punerea în funcțiune.
1.5 Structura sistemului
Fiecare sistem pentru informarea calatorilor va cuprinde urmatoarele echipamente:
-indicator exterior de traseu frontal-panou cu led-uri;
-indicator exterior de traseu lateral-panou cu led-uri;
-indicator exterior de traseu posterior –panou cu led-uri;
-unitate de comanda si control;
-set de cabluri de alimentare si interconectare pentru toate echipamentele sistemului. Acestea se vor livra la lungimi convenite de comun acord cu beneficiarul si vor fi prevazute cu mufe de conectare.
Furnizorul va oferi odata cu echipamentele, soft-ul si dispozitivele necesare transferului si actualizarii informatiilor.


2.CONDITII TEHNICE
Produsele vor respecta legislatia si toate actele normative in vigoare la data expeditiei catre beneficiar.


CARACTERISTICI FUNCTIONALE
2.1 Indicatoarele de traseu
2.1.1 Caracteristici dimensionale
Dimensiuni max. de gabarit (latime x inaltime x adancime)
Indicatoare exterioare de traseu:
Frontal: 1540 x 270 x200mm
Lateral:700 x 220 x 200 mm
Posterior:1000 x 220 x 140mm

Inspectare:accesibilitate totala prin partea din spate.

2.1.2 Caracteristici vizuale
Dimensiuni min. ale matricei:
Frontal:128x 17 puncte
Lateral:32 x 17 puncte
Posterior:32 x 17 puncte
Culoare: galben chihlimbar sau verde, 592nm
Fundal: negru mat
Stralucirea maxima a punctului: min 500 mcd
Neuniformitatea structurii: max 5%
Contrast: 6:1 la 20000 lux ambient
Unghiul minim de vizibilitate: 120˚ orizontal,60° vertical
Reglarea automata a stralucirii: in functie de lumina ambientala
Mod de afisare: fix si defilare(selectabil)

2.1.3 Caracteristici electrice
Tensiune de alimentare: 24+25%;-30%Vcc(CEI 571-1)
Consumul maxim in plin soare:
Frontal: 90W
Lateral: 30W
Posterior: 30W

Protectii:

•alimentare cu polaritate inversata (CEI 571-1)
• supratensiuni tranzitorii(CEI 571-1)
•depasirea tensiunii maxime de alimentare
•suprasarcina
Interfata: RS485,izolat

2.2 Unitatea de control
2.2.1 Caracteristici mecanice
Dimeniuni max. de gabarit (latime x inaltime x adancime): 100x55x125mm

2.2.2 Caracteristici functionale
Afisor: cristale lichide,cu iluminare din spate 2 linii a cate minim 16 caractere fiecare
Tastatura: tip membrane,cu effect tactil max 4 clape
Interfete: RS485,izolat
Intrari digitale: min. 24V,izolat

Total programabil
Software: Gestionarea sistemului si programare
Autotest echipament
2.2.3 Caracteristici electrice
Tensiune de alimentare: 24+25%;-30% Vcc(571-1)
Consum maxim: 30W
Protectii:
•alimentare cu polaritate inversata (CEI 571-1)
• supratensiuni tranzitorii(CEI 571-1)
•depasirea tensiunii maxime de alimentare
•suprasarcina"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, ... 16, 17, 18  Următoare
Pagina 2 din 18

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community