Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Titlurile de calatorie Metrorex si validarea lor
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
elef



Data înscrierii: 21/Aug/2010
Ultima vizita: 11/Mar/2013
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Aug 2012 13:23:56    Titlul subiectului: 157860

Citat:
· echilibrarea pretului unitar / calatorie prin aplicarea unei politici tarifare privind ajustarea anumitor titluri in sensul diminuarii discrepantelor majore ale pretului unitar / calatorie si revitalizarea unor titluri precum abonamentul lunar cu numar nelimitat de calatorii (ex. in prezent ponderea numarului de calatori care utilizeaza abonamentul lunar nelimitat a scazut la cca 2 % in total numar de calatori transportati, in timp ce ponderea abonamentului lunar cu 62 de calatorii a ajuns la cca 45 % total numar de calatori transportati).

Tre' sa recunosc ca oamenii sunt "geniali". Partea cu "revitalizarea unor titluri precum abonamentul lunar cu numar nelimitat de calatorii" e parfum.
Facem abonamentu' nelimitat 60 roni si ala cu 62 calatorii 50 roni ca poate vin fraierii si il iau pe ala de 60...

Cred ca o sa trec la RATB...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 25/Apr/2024
Mesaje: 9893
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Aug 2012 13:45:11    Titlul subiectului: 157864

Si ute asa in Romania se "favorizeaza" transportul in comun si cel cu metroul. Dragi "capete luminate" de la Metrorex, voi chiar asa credeti ca atrageti lumea sa lase masina in parcare si sa mearga cu metroul? Scumpind constant calatoria? Colac peste pupaza pretul unei calatorii cu metroul este mai mare decat o calatorie cu RATB-ul. Felicitari si sa o tineti din scumpire in scumpire (la pachet cu cresterea salariilor celor din conducere) Laughing
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Aug 2012 14:15:21    Titlul subiectului: 157869

Nu va mai plangeti ca babele pe marginea santului.

Benzina se scumpeste contant, 60 de lei cat dai pe luna pe un abonament lunar nelimitat la Metrorex iti ajunge aproximativ o saptamana in Bucuresti daca ar fi sa mergi cu masina personala.

Scumpirea era inevitabila avand in vedere investitiile masive pe care vor sa le faca. Oricum, nu o sa muriti pentru 10 lei, ziceti merci ca va scuteste de un pachet de tigari.

Nici unul din noi, si nici din cei care merg zilnic cu metroul nu or sa renunte la el doar pentru 10 lei in plus. Nu cred ca exista vreunul din noi care merge cu metroul doar pentru ca e mai ieftin decat RATB/masina personala. Sunt mult mai multe motive in spate, si sincer sa fiu, merita banii.


Ultima modificare efectuată de către moonshadow la Sâm 04 Aug 2012 14:17:20, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 25/Apr/2024
Mesaje: 9893
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Aug 2012 14:16:14    Titlul subiectului: 157870

Si atunci de ce este Bucurestiul sufocat de masini ?
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Aug 2012 14:18:07    Titlul subiectului: 157871

Datorita gandirii de turma a oamenilor

Si infrastructurii proaste. Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
elef



Data înscrierii: 21/Aug/2010
Ultima vizita: 11/Mar/2013
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Aug 2012 14:25:42    Titlul subiectului: 157872

Citat:
Scumpirea era inevitabila avand in vedere investitiile masive pe care vor sa le faca. Oricum, nu o sa muriti pentru 10 lei, ziceti merci ca va scuteste de un pachet de tigari.
Credeam ca investiile masive se vor amortiza dupa darea in folosinta a obiectivelor. Si oricum investitiile se fac cu bani de la guvern.
Citat:
Nici unul din noi, si nici din cei care merg zilnic cu metroul nu or sa renunte la el doar pentru 10 lei in plus. Nu cred ca exista vreunul din noi care merge cu metroul doar pentru ca e mai ieftin decat RATB/masina personala. Sunt mult mai multe motive in spate, si sincer sa fiu, merita banii.
Gresit.
RATB-ul e mai ieftin si cel putin mie imi ofera mai multe posibilitati.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Aug 2012 14:52:22    Titlul subiectului: 157874

Cum ar fi sa mergi fara bilet.

Investitiile se fac cu banii de la guvern, problema este ca oricum Metrorex iesea cam pe minus cu bugetul mai tot timpul.

Acum nu stiu daca o fi administratia proasta sau pur si simplu nu se ajung banii, dar oricum, scumpirea asta nu e chiar atat de rea. Putea fi si mai rau. Oricum abonamentele cu numar nelimitat sunt incredibil de eficiente din punct de vedere al raprtului pret/calatorie, iar ei si asa pierd destui bani din abonamente.

Daca faci un calcul, o calatorie ar costa 2.3-2.5 lei, in timp ce un abonament cu 62 de calatorii nu costa 142-155 lei, cat ar fi daca tu ai plati fiecare calatorie integral, cea ce inseamna ca tu din alea 62 de calatorii nu platesti nici macar jumate. Ca sa nu mai zic de abonamentul fara limita...

Ar trebui sa te uiti un pic si la matematica din spatele acestor preturi.

Plus ca bugetul statului e si asa vai de capul lui. Daca nu s-ar face evaziuni fiscale de milioane si milioane de euro, poate nici nu trebuia sa ne mai imprumutam de la FMI. In fine, ne-o facem cu mana noastra cand nu ne prezentam la vot...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 25/Apr/2024
Mesaje: 9893
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Aug 2012 15:02:12    Titlul subiectului: 157875

Calatoria o platesc de doua ori, atat direct cat si indirect. O data achit tariful calatoriei si indirect platesc impozite. Asa ca am dreptul sa ma "plang ca o baba" asa cum mentionai matale in postarile de mai sus. Vreau sa stiu ce se intampla cu banii platiti de mine.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
elef



Data înscrierii: 21/Aug/2010
Ultima vizita: 11/Mar/2013
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Aug 2012 15:10:44    Titlul subiectului: 157876

Moonshadow, in primul rand daca abonamentele nelimitate erau atat de eficiente nu erau in proportie de 2% (se pare ca nu te-ai obosit sa citesti motivatia Metrorex-ului). Pune si tu ca omul de obicei se duce dimineata la munca si pleaca seara de acolo - deci asta inseamna 40-46 calatorii lunar - asadar pe cei mai multi abonamentul cu 62 calatorii ii coafeaza cel mai bine.
(aspectul finaciar al problemei este important intodeauna).
Asta e adevarat pentru fericitii care se pot duce direct cu metroul la munca, fara sa mai ia vreun mijloc de transport la suprafata.
Daca trebuie sa mai iei ceva la suprafata, atunci se complica un pic situatia si s-ar putea ca RATB sa aiba castig de cauza.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 25/Apr/2024
Mesaje: 9893
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Aug 2012 15:11:54    Titlul subiectului: 157877

De remarcat ca cel mai mult s-a scumpit cartela de 10 calatorii, care era unul dintre cele mai vandute titluri de calatorie.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Aug 2012 21:45:37    Titlul subiectului: 157882

guest a scris:
Ramane destul de convenabil cartela de 10 calatorii.

subway guru a scris:
· ajustarea tarifelor de calatorie cu metroul a stat la baza constructiei echilibrate a bugetului de venituri si cheltuieli al S.C. Metrorex S.A. pe anul 2012

Acum insa o intrebare. As vrea sa vad si cheltuielelie cu salariile, mai ales ale celor din conducerea Metrorex. Asa ar fi 100 % cinstit, nu abureli cu pretul energiei electrice, pretul carburantilor. Dar salariul celor din conducere cat este, mon cher ?

Au fost puse la un moment dat pe site-ul metrorex, n-am stat sa le arhivez...
Incearca sa sapi pe www.metrorex.ro sa vezi daca mai gasesti aceasta informatie...

guest a scris:
De remarcat ca cel mai mult s-a scumpit cartela de 10 calatorii, care era unul dintre cele mai vandute titluri de calatorie.

Stii ce nu-mi place mie la tine?... ca vorbesti 'lautareste', dupa ureche... si confunzi 'zapaceala' RATB cu 'socotelile exacte' ale Metrorex...
RATB nu stie absolut nimic, nici cati calatori transporta, nici pe ce distante, nici la ce ore si nici macar care e costul real al calatoriei... zero barat...
La Metrorex daca te ambitionezi doar un pic 'stii totul', si cati calatori folosesc metroul cu un anumit titlu de transport, cand si de cate ori si cu un pic de inteligenta chiar si cati km e fiecare calatorie... deci pot socoti cu maxima exactitate cat dai si cat costa ceea ce primesti... functie de care pot sa-si faca toate socotelile astfel ca nici ei si nici tu sa nu fi in situatia de a lua 'tzeapa'...

Doar pentru informarea ta personala, datele statistice pe 2011:

Calatorii platite:
- 2 calatorii = 20,224,522
- 10 calatorii = 48,535,650
- 62 calatorii = 53,078,356
- ab. lunar = 1,184,183
- ab. 7zile = 250,654
- one day pass = 309,624
- 62 cal. redus = 19,929,166
- ab. lunar redus = 3,047,243
- 62 cal. donator = 288,854
- ab. lunar donator = 22,991
- revolutionari = 2,117,030
- veterani = 1,253,451
- legea 118 = 855,398
- oug448 insotitori = 197,483
- oug448 handicap. = 473,308
- familisti Alstom = 102,402
- personal Alstom = 141,197
- ab. 7zile (RATB) = 7,827
- 62 cal. (RATB) = 13,392,335
- ab. lunar (RATB) = 2,590,819
- portofel nominal (RATB) = 1,461,552
- portofel nenominal (RATB) = 1,060,774

TOTAL PLATITORI = 170,524,819

Gratuitati:
- permis acces = 949,970
- permis control = 535,362
- pensionari metrorex = 96,612
- pensionari familisti metrorex = 83,401
- familisti metrorex = 726,573
- personal paza = 188,531
- colaboratori = 284,095
- sportivi = 36,532
- personal salubrizare = 0

TOTAL GRATUITATI = 2,901,076

TOTAL GENERAL = 173,425,895
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Aug 2012 22:43:46    Titlul subiectului: 157884

Eu unul folosesc abonamentul nelimitat si asta imi ofera o flexibilitate extrem de mare la folosirea metroului. Daca am nevoie sa ajung "undeva" in afara de cele doua calatorii dus intors de la serviciu, nu trebuie sa-mi fac griji ca mananc din abonament.

Lumea nu se duce automat la cel cu numar nelimitat pentru ca spun ca e prea scump si ca yada yada yada, ala de 62 e suficient.

Din punct de vedere al confortului si flexibilitatii, cel cu numar nelimitat este cea mai buna alegere.

Cat despre cel de 10 calatorii, trebuie sa recunosc ca scumpirea a fost masiva. Ma asteptam ca cel de doua, respectiv o zi sa se scumpeasca si cel de 10 sa ramana pe loc.

Iar cel care spunea de taxe si impozite, deja am raspuns la problema ridicata de tine: bugetul statului este vai de capul lui, din cauza evaziunii fiscale. Probabil ca nici 50% din taxele pe care le platim nu ajung la buget. Dar in fine, asta ne-o facem cu mana noastra, pentru ca ne plangem de efecte in loc sa corectam cauza, adica conducerea statului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Aug 2012 22:59:09    Titlul subiectului: 157885

Cand 'judeci', trebuie musai sa te raportezi la costul efectiv al unei calatorii evaluat la 40 Euro centi...
In functie de asta poti apoi sa vezi ce e mai 'convenabil' pentru calator si ce e mai 'convenabil' pentru Metrorex...
P.S. Quizz:
Cate 'ousoare' de gaina incap in 40 de Euro centi??? Laughing Laughing Laughing
Dar intr-un salariu minim ori mediu 'pe economie'??? Rolling Eyes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 25/Apr/2024
Mesaje: 9893
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Aug 2012 23:19:23    Titlul subiectului: 157886

subway guru a scris:
Stii ce nu-mi place mie la tine?...ca vorbesti 'lautareste' dupa ureche...

Pai statistica pe care mi-ai dat-o confirma intru totul ce am spus, cartela de 10 calatorii este unul dintre cele mai vandute titluri de calatorie. Cred ca nu iti place ca am "indraznit" sa vorbesc despre salariul celor din conducere. Nici o grija, fiindca m-ai provocat, o sa fac sapaturi. Nu sunt unul dintre postacii si aplaudacii de duzina de pe celelalte forumuri, eu spun lucrurilor pe nume, fie ca iti place, fie ca nu. Forumul este o confruntare de idei si de pareri si, crede-ma, eu nu o sa fac ca pe vremea comunismului sa "aplaud" si sa spun "Vaiiiii, ce bine este ca s-a scumpit metroul. Uraaaaa, ce mandru sunt ca o calatorie costa 40 de eurocenti !".

subway guru a scris:
Cate 'ousoare' de gaina incap in 40 de Euro centi??? Laughing Laughing Laughing
Dar intr-un salariu minim ori mediu 'pe economie'??? Rolling Eyes

Este de-a dreptul penibil ceea ce spui. Vrei sa caut o statistica sa vezi cat este salariul minim in celelalte tari UE? Pai avem noi salariu minim ca in Germania, Franta, Anglia sau alte tari mai aproape de noi?
S-a scumpit curentul? Ha, ha, ha... pai ia spune matale prin cati intermediari trece de la producator ? Scumpirea curentului este una... artificiala.

moonshadow a scris:
Iar cel care spunea de taxe si impozite, deja am raspuns la problema ridicata de tine: bugetul statului este vai de capul lui, din cauza evaziunii fiscale. Probabil ca nici 50% din taxele pe care le platim nu ajung la buget. Dar in fine, asta ne-o facem cu mana noastra, pentru ca ne plangem de efecte in loc sa corectam cauza, adica conducerea statului.

Bingooooooo. De ce sa platesc eu atunci in plus ? Ca fura altii ? Tu esti resemnat cu asta ?

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile


Ultima modificare efectuată de către guest la Dum 05 Aug 2012 00:13:37, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Aug 2012 23:46:18    Titlul subiectului: 157887

Cand am spus ca sunt? Metrorexul e doar un efect secundar a ceva mult mai mare. Cu alte cuvinte Metrorexul e efectul, conducerea tarii este cauza.

Si cum ne invata pe noi la fizica in clasa a 8-a... daca vrei sa elimini efectul trebuie sa rezolvi cauza.

Daca ne lasam calcati in picioare de catre asa zisi conducatori ai tarii, o sa suferim scumpiri la toate alea, nu numai la metrou.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 06 Aug 2012 19:25:54    Titlul subiectului: 157928

moonshadow a scris:
Ma asteptam ca cel de doua, respectiv o zi sa se scumpeasca si cel de 10 sa ramana pe loc..

Cum sa se scumpeasca tot cartela de doua calatorii, cand pretul pe calatorie era acolo dublu fata de cartela de 10 calatorii ??? Shocked
Este adevarat ca o lege economica fundamentata spune ca pretul ar trebui sa fie mai mic cu cat achizitionezi o cantitate mai mare din bunul/serviciul respectiv, insa diferenta de la 2 la 10 calatorii eu zic ca nu este asa mare sa merite pretul de la dublu la simplu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 07 Aug 2012 22:34:33    Titlul subiectului: 157942

@guest: Eu iti dau date absolut reale cu rugamintea de a comenta pe realitate si nu pe povesti, iar tu vii cu 'prostioare' si cu acuzatii 'penibile' cum ca datele mele statistice ar fi 'comuniste'...
Daca cineva te aduce cu picioarele pe pamant e 'automat' comunist???
Atunci pot sa spun si eu, automat, cine comenteza fara o baza reala e doar 'habarnist'...
Daca atata lucru elementar nu e destul de evident...atunci vorbim degeaba...
Si doar la 'buna vedere', dar nu ne mai obosi cu peroratiile tale...lipsite de suport...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 25/Apr/2024
Mesaje: 9893
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 12 Aug 2012 12:52:45    Titlul subiectului: 157992

M-am declarat inca de la inceput impotriva scumpirii titlurilor de calatorie la metrou. Mi s-a spus in replica ca am "comentarii lautaresti", ca sunt "habarnist", ca postez fara sa aduc statistici oficiale. Ok, accept provocarea. Hai sa ne "batem" in statistici. Un argument al meu a fost ca salariul minim al Romaniei este cu mult sub salariul minim al statelor din vest. Parerea mea este ca argumentul folosit, ca pretul unei calatorii cu metroul la noi este mai mic fata de pretul unei calatorii cu metroul in Europa de Vest este o tampenie. Cel mai corect este sa se faca un raport intre salariul minim pe economie si pretul unei calatorii. Adica ... de exemplu cate titluri de calatorie poti cumpara cu un salariu minim, adica care este puterea de cumparare a unul cetatean. Cred ca asta este argumentul suprem. Bun, hai sa venim cu date concrete. Pentru salariul minim, cea mai buna sursa este EUROSTATUL. Cred ca nimeni nu are ce sa zica referitor la corectitudinea datelor de pe Eurostat. Desi s-ar putea ca Romania sa raporteze aceasta valaore umflata, a salariului minim. Potrivit site-ului Eurostat in anul 2012, salariul minim pe economie in Romania este de 157 de euro. Vecinii nostri, ungurii au un salariu minim de ... 323 de euro. Mergand mai la vest, francezii au un salariu minim de 1426 de euro, belgienii au un salariu minim de 1472 euro, Marea Britanie un salariu minim de 1244 euro (fig 1, 2), etc.

Acum sa facem un calcul simplu. Cate titluri de calatorie pot cumpara locuitorii dintr-o tara, raportat la salariul minim.

Franta: salariul minim in 2012 este de 1426 euro. Conform site-ului ratp.fr (click pe "Les tarifs" in josul paginii) o calatorie simpla costa 1,7 euro, iar un carnet cu 10 calatorii (pret intreg) costa 12,7 euro, deci ar veni 1,27 euro calatoria. Ati putea spune ca este de trei ori mai scump decat la noi. Perfect adevarat. Numai ca este corect sa ne raportam la PUTEREA DE CUMPARARE. Cu un salariu minim, un francez poate cumpara 838 de titluri simple de calatorie, sau daca ia un carnet de 10 calatorii, ar putea cumpara 1123 calatorii

Ungaria: salariul minim in 2012 este de 323 euro. De pe site-ul BKV-ului aflam ca o calatorie costa 320 de forinti (1,15 euro) in timp ce 10 calatorii costa 2800 de forinti, deci ar veni per calatorie 280 de forinti (1,004 euro). Cu un salariu minim, un ungur poate cumpara 280 de titluri simple de calatorie, sau daca ia un titlu de 10 calatorii, ar putea cumpara 322 calatorii.

Romanica noastra: salariul minim in 2012 este penultimul din UE 27 (doar Bulgaria il are mai mic). De pe siteul Metrorex un titlu de 2 calatorii costa 4 RON, deci 2 RON/calatorie, ceea ce la actualul curs de schimb inseamna 0,44 euro in timp ce un titlu de calatorii costa 15 RON, deci 1,5 RON/calatorie, deci 0,33 euro. Cu un salariu minim, un roman poate cumpara 356 de titluri simple de calatorie, sau daca ia un titlu de 10 calatorii, ar putea cumpara 476 calatorii.

In concluzie, daca ne raportam la o tara din vestul Europei, puterea de cumparare este mult mai joasa. Stam mai bine in aceasta privinta decat vecinii unguri, putem lua mai multe titluri de o calatorie sau 10 calatorii decat ei. Rezultatele arata ca a ne compara cu cei din vest in ceea ce priveste puterea de cumparare este o ... prostie.

Rugamintea mea pentru cel care m-a facut "habarnist" este sa isi manance cuvintele. Nu sunt "dottore" in transport in comun, nu lucrez in interiorul sistemului, dar sunt un pasionat al transportului in comun, sunt un utilizator frecvent al lui si cunosc foarte bine fenomenul.



Salariu minim (sursa Eurostat).png
 Descriere:
 Mărime fișier:  205.64 kb
 Vizualizat:  de 13116 ori

Salariu minim (sursa Eurostat).png



Salariu minimm, grafic (sursa Eurostat).png
 Descriere:
 Mărime fișier:  28.92 kb
 Vizualizat:  de 13116 ori

Salariu minimm, grafic (sursa Eurostat).png



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nightboy



Data înscrierii: 27/Sep/2011
Ultima vizita: 28/Mar/2014
Mesaje: 20
Locație: Braila

MesajTrimis: Dum 12 Aug 2012 13:20:21    Titlul subiectului: 157996

Daca Metrorex ofera conditii foarte bune de transport, ce vrei, sa mergi pe bani putini cu metroul doar pentru ca salariu minim e 150 euro? Iti permiti, bine, daca nu, asta e. E foarte ieftin metroul pentru ce ofera Wink

Eu ma duc cu masina la munca si ma costa 300 RON pe luna, as putea sa iau metroul si m-ar costa 25 lei pe luna. Scump? Nu prea cred.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 25/Apr/2024
Mesaje: 9893
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 12 Aug 2012 13:42:14    Titlul subiectului: 157997

Referitor la conditii, si aici este mult de discutat. Nu zic ca nu sunt conditii bune, dar este loc de mai bine. De exemplu inca nu este cadenta de un metrou la 2 minute in orele de varf, cum este in Ungaria. Ai fost cumva la Piata Victoriei in orele de varf ? Laughing
nightboy a scris:
Eu ma duc cu masina la munca si ma costa 300 ron pe luna, as putea sa iau metroul si m-ar costa 25 RON pe luna. Scump? Nu prea cred.

Si ce te opreste sa mergi cu metroul ? Iti scade din "valoare" daca mergi cu metroul, si nu te mai vede lumea in masina ? Laughing

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nightboy



Data înscrierii: 27/Sep/2011
Ultima vizita: 28/Mar/2014
Mesaje: 20
Locație: Braila

MesajTrimis: Dum 12 Aug 2012 13:50:55    Titlul subiectului: 157998

Ma duc cu masina pentru ca dupa 9 ore de munca vreau sa am tot confortul din lume.

Nu am avut treaba la P.V. dar la Unirii vine o data la doua minute, uneori chiar mai repede, si vine Full. Pur si simplu este fluxul mult prea mare de pasageri, nu se prea poate face nimic parerea mea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
moonshadow



Data înscrierii: 18/Apr/2011
Ultima vizita: 27/Aug/2014
Mesaje: 199
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 12 Aug 2012 16:21:44    Titlul subiectului: 158005

Iar ne luam de problema cadentei? Credeam ca deja am clarificat ca metrorexul nu are suficiente trenuri pe M1 si M3 ca sa asigure o cadenta mai buna...

Si inainte sa spuneti sa bage mai multe IVA , daca fac asta si baga IVA rablagite aflate sub orice critica o sa va plangeti apoi de conditii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 12 Aug 2012 16:39:36    Titlul subiectului: 158010

@guest
Datele prezentate de tine, referitoare la salarii, probabil ca sunt reale.
Insa analiza ta pleaca de la premisa gresita, anume ca preturile ar trebui sa fie corelate cu salariile. Ori nu este asa si toate teoriile economice spun ca nu ar trebui sa fie asa...
Preturile nu au nicio legatura cu salariile, cu veniturile in general, ci numai cu cererea si oferta pentru bunul respectiv. Cu cat un bun este "din abundenta" pe piata, cu atat pretul lui este mai mic, pentru ca ai de unde alege. Iar salariile au si ele legatura cu cererea si oferta, cea de pe piata de munca. Cu cat sunt mai multi "muncitori" intr-un domeniu si deci este mai usor de gasit un candidat potrivit pentru un post, cu atat "pretul" (salariul) pe care o firma este dispusa sa-l plateasca este mai mic. Bineinteles ca daca este prea mic nu prea gaseste candidati.
Acolo unde se intalneste cererea cu oferta intr-un domeniu se formeaza pretul. Asta spune teoria economica de cateva sute de ani ..
Un exemplu de bun ar fi benzina, care s-a scumpit enorm in ultimii 2 ani. Insa continuam sa cumparam din diverse motive :"comoditatea" de merge cu autoturismul personal, "mandria" de a nu te amesteca cu "prostimea" care foloseste transportul in comun, "aversiunea" la inghesuiala etc. Acest lucru mentine cererea ridicata si preturile nu scad, ba chiar cresc.
La fel si la supermaketuri, ne plangem ca nu avem bani, dar ne umplem cosurile cu varf si indesat..

Chiar si datele tale, asa cum ai observat, arata ca in Romania se traieste mai bine ca in Ungaria (se poate calatori mai mult cu metroul...). S-ar putea sa fie adevarat sau nu, depinde ce privesti...Transportul in comun este doar un indicator, dar mai adauga impozitele, chiriile, care in afara sunt foarte mari ca sa ai o imagine reala asupra nivelului de trai...
moonshadow a scris:
Si inainte sa spuneti sa bage mai multe IVA , daca fac asta si baga IVA rablagite aflate sub orice critica o sa va plangeti apoi de conditii.

Termina cu prostiile. In afara de aspect, mentinut la nivelul actual in mod voit, ce nu-ti place la IVA ? Merg bine de 30 ani, spre deosebire de BM-uri, care se opresc la intrarea in statii pe jumatate in tunel, au viteza de exploatare mai mica, respiri "cu portia" in ele, uzeaza sinele etc.
Le-au trebuit 10 ani sa-si dea seama de prostia pe care au facut-o achizitionandu-le si acum le pun geamuri... Laughing. Si se vede diferenta cand calatoresti cu un BM cu geamurile deschise..
Ba chiar "marea minunea a tehnicii" pe care am achizitionat-o cu peste 1 mil euro/vagon nici macar bare de sustinere suficiente nu avea la prima generatie (cea de pe M2). Urci in ele si te tii..de pereti, de plafon sau de ... prieteni .
Singurul dezavantaj la IVA este consumul mare de energie, dar acest lucru nu este perceput de calatori.


Ultima modificare efectuată de către sab la Dum 12 Aug 2012 17:06:16, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
elef



Data înscrierii: 21/Aug/2010
Ultima vizita: 11/Mar/2013
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 12 Aug 2012 17:06:14    Titlul subiectului: 158012

Sab, pretul benzinei nu are treaba nici cu cererea nici cu oferta, ci cu accizele si taxele stabilite de guvern plus nesimtirea celor din bransa de la noi (intreaba cat e pretul benzinei la iesirea din rafinarie).
La scumpirea de la metrou o chestie este clara, nu au nici o legatura cu aspectele pe care Metrorex le-a enumerat, ci cu un simplu fapt, au luat cele mai cautate titluri de calatorie si le-au scumpit cel mai mult.


Ultima modificare efectuată elef la Dum 12 Aug 2012 17:28:03, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 25/Apr/2024
Mesaje: 9893
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 03 Feb 2013 13:31:29    Titlul subiectului: 162354

Continuand pe baza datelor postate de subwayguru cateva postari mai sus (mesaj id: #157882), pe anul 2011, in Raportul de Activitate al Metrorex, disponibil aici, la Capitolul 6 "Activitatea comerciala", subcapitolul 6.2. "Titluri de calatorie", in graficul 9 de la pagina 23, se observa ca cele mai vandute titluri de calatorie au fost cartelele de 10 calatorii (29,43 %) si cartelele de 2 calatorii (26,0%). De asemenea o pondere mare o are abonamentul lunar de 62 de calatorii (26,84 %), aproape la egalitate cu cartela de 2 calatorii. A avut succes si cartela comuna Metrorex+RATB, fiind pe locul 4 (pondere de 10,6 % din totalul incasarilor pe titluri de calatorie). Abonamentul de 62 de calatorii, redus cu 50 % pentru studenti a avut o pondere ceva mai mare de 5 %. Restul titlurilor de calatorie au avut o pondere sub 1 %.
In Capitolul 8, la pagina 27, tabelul 12 " Structura veniturilor in perioada 2008-2011", se observa ca veniturile din activitatea de baza (vanzarea de cartele) au fost in anul 2011 de 125.189,38 RON. De remarcat ca este cel mai mare nivel al veniturilor de baza, din perioada 2008-2011 si de remarcat curba descendenta a acestui tip de venituri in anul 2009, probabil din cauza crizei au scazut si vanzarile de cartele.

Totusi in anul 2011, veniturile din activitatea de baza reprezinta doar 21,69 % din totalul veniturilor (grafic 11, pagina 2Cool, adica doar ceva mai mult de o cincime. Restul este acoperit de subventia din bugetul national, 62,20 %.
Teoretic ar trebui scumpite titlurile de calatorie de 5 ori ca metroul sa fie rentabil ! Practic nu se poate. Sunt de acord cu ideea lui Ionescu cu tarifarea pe zone, dar nu stiu cum se poate implementa la noi.
Sper sa apara pe site si raportul pe 2012 sa vad cum au fost veniturile din vanzarea titlurilor de calatorie.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Următoare
Pagina 9 din 13

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community