|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Dum 27 Mar 2011 00:21:40 Titlul subiectului: |
141761 |
|
Cred ca pui problema gresit.
Pentru RATB platesti la fiecare transfer, la metro nu. Astfel, cu metroul poti sa parcurgi distante mai mari decat cu RATB-ul (alegand drumul minim intre statii) pe leu platit la calatorii individuale.
La abonament intr-adevar ai calatorii nelimitate si RATB-ul iese mai bine.
La noi si sistemul neintegrat de ticketing si taxarea la fiecare calatorie te face sa alegi intre doua sisteme in loc sa te incurajeze sa le folosesti pe-amandoua, complementar.
|
|
Sus |
|
|
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Lun 28 Mar 2011 12:41:16 Titlul subiectului: |
141792 |
|
Ideea de baza este sa ajungi acolo unde ai nevoie. Nu cred ca se plimba nimeni cu metroul de la un capat la altul, de 3-4 ori, doar ca sa valorifice acea calatorie. Un om normal la cap nu face asta.
O calatorie inseamna sa ajungi unde ai nevoie. Cu metroul nu se intampla asa. Sunt anumite zone predefinite ale metroului, dupa care de voie de nevoie, in 60% din cazuri te urci in RATB si continui sa mergi unde ai nevoie.
Per total, iesi in pierdere: timp, mers pe jos, cost calatorie RATB + metrou, etc.
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Lun 28 Mar 2011 14:43:53 Titlul subiectului: |
141801 |
|
Exact, deserveste zonele cu cel mai mare trafic: Unirii - Universitate - Romana - Victoriei, Gara, Obor...
Si chiar daca schimba de doua ori (RATB - metrou - RATB) de cele mai multe ori e solutia cea mai buna, in limita bunului simt (gen traseul metroului nu face ocoluri):
De exemplu pentru Berceni & Giurgiului -> zonele de birouri din nord alta solutie mai buna (i.e. timp mai scurt la ora de varf) nu e.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 02 Mai 2011 11:12:52 Titlul subiectului: |
143212 |
|
"Abonamentul" cu 62 de calatorii si-a schimbat infatisarea, pe fundal fiind un tren BM, poza fiind insa deformata si nerealista.
Nu inteleg de ce nu pastreaza proportiile pozei initiale, arata urat asa, deformata...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
46.09 kb |
Vizualizat: |
de 14959 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
mihai123
Data înscrierii: 04/Mai/2011 Ultima vizita: 04/Mai/2011 Mesaje: 1 Locație: Targu Jiu
|
Trimis: Mie 04 Mai 2011 10:46:53 Titlul subiectului: |
143273 |
|
Zilele viitoare o sa vin in Bucuresti si am cateva intrebari:
1. La metrou mai exista cartele de calatorie: 2 calatorii/3 RON, 10 calatorii/9 RON sau acum merge doar cu card.
Nu-mi convine sa fac card doar pentru o zi (sunt din provincie)
2. Daca mai exista cartela de 10 calatorii, aceasta este transmisibila? Adica o sa vin cu inca 2 persoane, toti 3 o sa facem 9 calatorii si ar fi mult mai avantajoasa cartela de 9 RON pe care sa o folosim toti.
|
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Mie 04 Mai 2011 11:38:31 Titlul subiectului: |
143274 |
|
Raspunsuri:
1. Da, mai exista cartele, asa cum stiai. Cea de 2 calatorii, in valoare de 3 lei si cea de 10 calatorii, in valoare de 9 lei.
2. Da, bineinteles ca este transmisibila. O pot folosi concomitent mai multe persoane.
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
BuGabriel
Data înscrierii: 28/Mar/2011 Ultima vizita: 08/Noi/2023 Mesaje: 10 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 05 Mai 2011 00:22:18 Titlul subiectului: |
143311 |
|
Nu știu dacă s-a spus pe aici, dar cartela cu 62 de călătorii nu are temporizare, lucru de știut dacă ai vreun prieten cu tine care nu are bilet și tu ai așa ceva.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 15 Mai 2011 23:12:10 Titlul subiectului: |
143615 |
|
Continua "vestile bune". Se preconizeaza o noua scumpire a cartelelor de metrou. Articolul se gaseste aici
Citat: | Guvernul a garantat FMI că tarifele CFR și Metrorex vor crește peste rata inflației
Guvernul a garantat Fondului Monetar Internațional că până cel târziu la finele lunii august va modifica legislația astfel încât să permită regiilor de transport CFR Călători și Metrorex să majoreze tarifele cu mai mult decât rata inflației, relevă scrisoarea de intenție cu FMI obținută de MEDIAFAX.
Guvernul s-a angajat că va modifica legislația astfel încât să permită majorarea tarifelor cu mai mult decât rata inflației, pentru ca aceste companii să își poată acoperi cheltuielile curente din venituri.
Un proiect de ordonanță de urgență deja elaborat de Ministerul Transporturilor prevede însă că tarifele de călătorie cu trenul și cu metroul vor fi majorate prin ordin al ministrului de resort, și nu în funcție de evoluția inflației, pentru a evita blocajul financiar al Metrorex și CFR Călători.
Ordonanța relevă că bugetul pe acest an al CFR Călători a fost fundamentat pe o majorare a tarifelor de călătorie cu aproximativ 10%, dar începând cu luna februarie, în timp ce pentru Metrorex este invocat doar faptul că prețul unei călătorii cu metroul reprezintă aproximativ 30% din prețul minim al unei călătorii similare în țările europene.
În ultimii ani, tarifele Metrorex și RATB au fost majorate, de regulă, prin raportare la nivelul inflației.
Cea mai recentă scumpire a biletelor la CFR Călători și Metrorex a avut loc în septembrie 2010. | Iarasi aud placa cu pretul de aici care trebuie sa fie ca pretul din vest. Pai este ... o discriminare. Adica se vrea sa platim pentru o calatorie un pret comparabil ca in vest ? OK, pai hai sa primim si niste salarii/pensii comparabile ca in Europa de Vest !
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 16 Mai 2011 01:37:51 Titlul subiectului: |
143617 |
|
guest a scris: | Adica se vrea sa platim pentru o calatorie un pret comparabil ca in vest ? OK, pai hai sa primim si niste salarii/pensii comparabile ca in Europa de Vest ! | Ca sa nu mai vorbim de aria acoperita si timpii de succesiune, categoric incomparabile cu "vestul"
|
|
Sus |
|
|
ByOnu
Data înscrierii: 19/Mar/2010 Ultima vizita: 09/Noi/2023 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 16 Mai 2011 12:47:51 Titlul subiectului: |
143626 |
|
Nici CALITATEA transportului cu metroul nu e ca cea din vest...
|
|
Sus |
|
|
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Mar 31 Mai 2011 07:54:22 Titlul subiectului: grgr |
144119 |
|
S-a facut publica intentia de amplasare si dare in folosinta a automatelor de cartele la metrou.
"Metrorex va monta 35 de automate de vândut cartele
Automatele vor fi puse în funcțiune începând cu data de 15 iunie 2011, informează Agerpres citând un comunicat al companiei.
Automatele vor fi montate în stațiile Apărătorii Patriei, Piața Sudului, Eroii Revoluției, Piața Unirii I, Piața Unirii 2, Universitate, Piața Romană, Aviatorilor, Titan, Nicolae Grigorescu 1, Dristor 1, Eroilor, Lujerului, Gorjului, Păcii, Grozăvești, Crângași (2 aparate), Basarab, (Gară de Nord 1, Piața Victoriei 2, Obor, Piața Iancului, Aurel Vlaicu, 1 Mai, 1 Decembrie 1918, Anghel Saligny, Preciziei, Pipera. Republica, Ștefan cel Mare, Piața Muncii, Berceni, Pajura și Parc Bazilescu.
AVC-ul folosit pentru vânzarea titlurilor de călătorie cu metroul a fost dezvoltat astfel încât să poală fi utilizat și de persoanele cu dizabilități.
Automatul de vândut cartele conține un ecran de comandă (touch screen), în limbile română și engleză, poziționat astfel încât să asigure o bună vizibilitate și afișează un meniu ușor de folosit de către călător.
Plata se va putea face în monede și bancnote românești indicate pe aparat sau cu card bancar tip Visa și MasterCard.AGERPRES"
Sursa: aici
|
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 31 Mai 2011 21:53:59 Titlul subiectului: |
144178 |
|
Sunt venite de 2 saptamini, arata ca automatele de bauturi, dar un pic mai mari.
|
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 01 Iul 2011 13:37:02 Titlul subiectului: |
145297 |
|
Catalin Ghita a scris: | - De asemenea, cele două stații beneficiază de un sistem modern de validare a cartelei, sistem care însă încurcă puțin călătorii deoarece și intrarea și ieșirea se face prin porți asemănătoare.
Aaaa, adica cum ?!?
|
Adica au validatorul incorporat in corpul turnichetului...
|
|
Sus |
|
|
dave
Data înscrierii: 26/Feb/2009 Ultima vizita: 05/Oct/2020 Mesaje: 74 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 01 Iul 2011 13:41:02 Titlul subiectului: |
145298 |
|
Turnichetii sunt aproape identici, atat cei de acces cat si cei pentru iesire.
Singurele diferente vizibile sunt afisajele lor cu LED-uri si validatorul de cartele; validatorul este integrat in turnichet, asa ca nu e foarte vizibil.
Chiar exista turnicheti care au validatoare, insa din calculatorul intern sunt setati pentru iesire. De remarcat ca intreg sistemul de turnicheti este proiectat si realizat in Romania.
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Vin 01 Iul 2011 23:09:20 Titlul subiectului: |
145314 |
|
Turnichetii. Poza e de aici
Un tip de turnicheti care intra in rand cu sistemele asemanatoare din lume. Cei vechi erau adaptari ale sistemului cu moneda - partea electromecanica si de actionare fiind deja pe pozitie s-a modiificat numai intrarea, locul monedei fiind luat de cititorul de cartele. In alte parti, cartela nu iese prin aceeasi fanta - o introduci, sistemul o citeste si o scoate pe alta fanta, intri (nu stiu daca ti-o restituie in momentul actionarii turnichetului).
Faptul ca si iesirea beneficiaza de acelasi tip de turnichet rezida din posibilitate utilizarii pentru validare si la iesire, cum se procedeaza in unele orase ale lumii (Londra de exemplu)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
349.05 kb |
Vizualizat: |
de 14299 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
382.93 kb |
Vizualizat: |
de 14299 ori |
|
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
dave
Data înscrierii: 26/Feb/2009 Ultima vizita: 05/Oct/2020 Mesaje: 74 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 02 Iul 2011 07:36:36 Titlul subiectului: |
145332 |
|
Intr-adevar, turnichetii de iesire arata la fel cu cei de acces, insa nu au in ei cititor de cartela si calculator. Nu au nici fantele necesare pentru LCD si introducere card. Evident ca se pot modifica ulterior, insa asta e o cu totul alta lucrare.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Sâm 02 Iul 2011 11:52:20 Titlul subiectului: |
145345 |
|
rosetti61 a scris: | Faptul ca si iesirea beneficiaza de acelasi tip de turnichet rezida din posibilitate utilizarii pentru validare si la iesire, cum se procedeaza in unele orase ale lumii | Totusi care sa fie explicatia pentru utilizarea unui tip "standardizat" de turnicheti?
Eu ma gandesc la 3 posibile explicatii:
- usurarea fabricarii lor, e mai simplu si mai ieftin sa faci industrial un singur tip de turnicheti, decat doua;
- poate au in vedere introducerea unor zone tarifare, caz in care ar trebui sa validezi si la iesire, ca sa "vada" sistemul cat sa te taxeze;
- poate iau in calcul posibilitatea de a schima directiile fluxurilor de calatori, fie datorita unor lucrari, fie in functie de trafic, sa zicem ca la o anumita statie dimineata intra foarte multi calatori la metrou, caz in care transformi un sens de iesire in sens de intrare, care sa se adauge la cele existente, iar seara invers, un sens de intrare il faci de iesire, in plus fata de cele existente.
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 02 Iul 2011 20:59:45 Titlul subiectului: |
145369 |
|
Din cate cunosc eu, numai la Romana este problema cu fluxul de calatori la anumite ore - si numai la intrarea spre "Piata Romana". Bine, acolo sunt numai 2 (doua) validoare de intrare in statie, lucru total anormal.
Pe de alta parte si configuratia statiei nu permite montarea mai multor validoare.
|
|
Sus |
|
|
Sheena
Data înscrierii: 22/Mar/2008 Ultima vizita: 09/Oct/2019 Mesaje: 281 Locație: Braila
|
Trimis: Sâm 09 Iul 2011 09:34:34 Titlul subiectului: |
145681 |
|
Daca noile automate instalate in statiile Jiului si Bazilescu nu dau rest, de ce le-au pus sa accepte bancnote de 50 RON? Mi se pare mie sau e o smecherie la mijloc? Ca Metrorexul sa se umple de bani de la prostimea care nu au bancnote mai mici de 50 RON la indemana? Si care nu au habar de smecheria asta? Dupa cum se observa, majoritatea tipurilor de abonament sunt intre 5.5 si 27 RON. Singurul abonament care e 50 RON e cel cu numar nelimitat de calatorii pe timp de o luna. Daca cineva in trecere, fie strain, fie din provincie, vrea sa isi ia o cartela au un abonament si nu are la indemana o bancnota mai mica de 50 RON si e si weekend, ce se face? Da 50 lei? Si uite asa Metrorexul se face cu 30 lei in plus de la un ghinionist care n-are unde schimba sau de la un fraier care nu stie ca automatul nu da rest, pentru ca nu citeste. Mai ales ce se vor face batranii care majoritatea nu se sinchisesc sa citeasca, nu stiu sa citeasca sau nu vad sa citeasca?
|
|
Sus |
|
|
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Dum 10 Iul 2011 21:44:29 Titlul subiectului: |
145728 |
|
Nu este o problema. Iti dau un exemplu de afara ("afara = Brussels") unde automatele de cartele de la metrou (care functioneaza si la autobuze) accepta numai monede, de 1 si 2 euro. Nu se accepta bancnote sau plata cu carduri ce contin cip.
Nu ai maruntis, schimbi la orice butic din apropiere. Peste tot in lume este cam asa; problema bancnotelor de valori mari este aceeasi, si nu genereaza un efort prea mare.
Un aspect bun este ca accepta si monede si bancnote. Astfel compensezi lipsa restului.
|
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 10 Iul 2011 22:07:12 Titlul subiectului: |
145730 |
|
Nici un automat de cartele nu da rest
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 11 Iul 2011 09:02:58 Titlul subiectului: |
145742 |
|
Te contrazic. La Viena automatul de cartele da rest. O calatorie cu metroul este 1.80 euro si mereu am primit rest la moneda 2 euro sau bancnota de 5/10 euro. Singurul lucru pe care nu il face este ca nu accepta "maruntis" mai mic de 10 centi. Aceasta este ultima diviziune acceptata, dar pe de alta parte eu n-am vazut preturi la cartele la care sa trebuiasca sa primesti rest 5 eurocenti sau mai putin, asa ca pana la urma este de inteles, automatul s-ar transforma intr-un "colector de maruntis". Si pe de alta parte nici nu accepta bancnote mari. Nu mai retin daca 10 euro sau 20 euro este ultima bancnota acceptata, dar parca 20 euro.
In rest, acolo totul este cum ar trebui sa fie, inclusiv se plateste cu cardul. Asa ca totul depinde de ce cumperi, automatele sunt si ele de mai multe feluri. Daca noi am luat din astea care nu dau rest... poate ca asta am vrut sau n-am stiut ce sa cerem. Ceea ce nu m-ar mira, avand in vedere licitatiile precedente, inclusiv problemele intampinate cu BM-urile.
@bogdaneftimie .. Asta cu schimbatul la un butic din apropiere este tare in conditiile statiilor Bazilescu si Jiului. Este plin de magazine imprejur .., asa ca nici sa vrei nu ai cum sa o aplici. Sa puna la fel si la Leonida, la Berceni, la AS, N Teclu etc, de ce nu si la Straulesti peste vreo 2-3 ani , sa vedem unde ajungem... Tare imi este teama ca OPC..
|
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 11 Iul 2011 11:12:54 Titlul subiectului: |
145750 |
|
Da, era vorba de astea instalate la noi
|
|
Sus |
|
|
Arhiva de Presa
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Sep/2020 Mesaje: 931
|
Trimis: Vin 29 Iul 2011 10:03:52 Titlul subiectului: |
146783 |
|
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/automate-cartele-metrou-vinzatoare-statii_0_526147492.html#
"Fără vânzătoare de bilet la metrou. În mai multe stații s-au introdus automatele de vândut cartele
29 iulie 2011
Autor: Raluca Curteanu
Metrorex a pus în funcțiune un număr de 35 de automate de vândut cartele de călătorie (AVC) în mai multe stații de metrou, a anunțat vineri compania.
Stațiile în care sunt amplasate automate pentru vânzarea cartelelor sunt: Parc Bazilescu, Jiului, 1 Mai, Păcii, Gorjului, Dristor 1, Aviatorilor, Universitate, Basarab 2, Grozăvești, Berceni, Apărătorii Patriei, Piața Sudului, Eroii Revoluției, Piața Unirii 1 și 2, Piața Romană, Aurel Vlaicu, Pipera, Republica, Titan, Nicolae Grigorescu 1, Eroilor, Preciziei, Lujerului, Crângași, Gara de Nord 1, Piața Victoriei 2, Ștefan cel Mare, Obor, Piața Iancului, 1 Decembrie 1918 și Anghel Saligny.
Potrivit Metrorex, automatul de vândut cartele (AVC) conține un ecran de comandă (touch screen) poziționat astfel încât să asigure o bună vizibilitate și afișează un meniu ușor de folosit de către călător, în limbile română, engleză și franceză.
Automatele acceptă la plată atât carduri bancare emise sub sigla VISA și MasterCard, cât și cash, bancnote de 1, 5, 10, 50 lei și monede de 10 și 50 bani. Călătorii trebuie să introducă suma exactă a contravalorii legitimației de călătorie solicitată deoarece automatul nu acordă rest. Odată cu cartela, automatul acordă și chitanță nefiscală.
Rețeaua de metrou din București are o lungime de 67 de kilmetri, patru magistrale și 49 de stații."
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
30.09 kb |
Vizualizat: |
de 13751 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
herminedirt
Data înscrierii: 28/Noi/2008 Ultima vizita: 05/Mai/2013 Mesaje: 254 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 29 Iul 2011 15:54:50 Titlul subiectului: |
146838 |
|
Ideea e buna, mai putin faptul ca nu acorda rest... nu cred ca era asa complicat sa faca un sistem care sa iti dea si rest...
_________________ http://www.no3.ro |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|