Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiele V2A (foste V3A)
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRĂILA
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2017
Mesaje: 6120
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 27 Apr 2007 11:53:38    Titlul subiectului: Tramvaiele V2A (foste V3A) 78547

În acest moment sunt în conservare, dar se intenționează casarea lor.
Îmi plac la nebunie aceste tramvaie, în ciuda problemelor lor mi se par a avea o personalitate aparte, nu par a fi niște simple lucruri de duzină cum par majoritatea vehiculelor actuale.
#82, #83, #85 și #90



0082-27072.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.05 kb
 Vizualizat:  de 22763 ori

0082-27072.jpg



0083-27073.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.26 kb
 Vizualizat:  de 22763 ori

0083-27073.jpg



0083-27074.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  39.58 kb
 Vizualizat:  de 22763 ori

0083-27074.jpg



0085-27075.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  35.91 kb
 Vizualizat:  de 22763 ori

0085-27075.jpg



0090-27090.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.27 kb
 Vizualizat:  de 22763 ori

0090-27090.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2017
Mesaje: 6120
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 27 Apr 2007 11:56:18    Titlul subiectului: 78548

L-am lăsat la sfârșit pe #88, care era poziționat mult mai convenabil din punctul de vedere al fotografierii, așa că i-am făcut mai multe poze.


0088-27078.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.44 kb
 Vizualizat:  de 22762 ori

0088-27078.jpg



0088-27079.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  38.4 kb
 Vizualizat:  de 22762 ori

0088-27079.jpg



0088-27080.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  66.52 kb
 Vizualizat:  de 22762 ori

0088-27080.jpg



0088-27086.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.99 kb
 Vizualizat:  de 22762 ori

0088-27086.jpg



0088-27087.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.97 kb
 Vizualizat:  de 22762 ori

0088-27087.jpg



0088-27088.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.99 kb
 Vizualizat:  de 22762 ori

0088-27088.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Noi/2017
Mesaje: 6120
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 27 Apr 2007 12:00:07    Titlul subiectului: 78549

Lui #88 i-am făcut și un "Step-by-Step", merita, sunt unele aspecte care diferă de VxA-urile cu care ne-am obișnuit.


0088-27081.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.24 kb
 Vizualizat:  de 22759 ori

0088-27081.jpg



0088-27082.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.52 kb
 Vizualizat:  de 22759 ori

0088-27082.jpg



0088-27083.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.45 kb
 Vizualizat:  de 22759 ori

0088-27083.jpg



0088-27084.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.48 kb
 Vizualizat:  de 22759 ori

0088-27084.jpg



0088-27085.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  65.48 kb
 Vizualizat:  de 22759 ori

0088-27085.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Terry Ronald Lawson



Data înscrierii: 18/Noi/2007
Ultima vizita: 12/Aug/2017
Mesaje: 120
Locație: Gosport (Marea Britanie)

MesajTrimis: Mie 19 Mar 2008 00:34:13    Titlul subiectului: 90307

Most, if not all, of the V2A trams shown in the above posts still exist at the time of writing, although they have all been stored for some time. The following photo shows the driving end of Nr.82 but if you look closely you will observe that it is not complete.
The photos were taken on 15th March 2008.



Braila 032r.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.18 kb
 Vizualizat:  de 22254 ori

Braila 032r.jpg



braila_82_tl1r_134.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.27 kb
 Vizualizat:  de 22032 ori

braila_82_tl1r_134.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1171
Locație: Braila

MesajTrimis: Joi 16 Oct 2008 21:19:05    Titlul subiectului: 99650

Cautand pe internet diferite poze vechi cu mijloace de transport in comun din Braila am dat peste o poza din septembrie 2003 in care apare tramvaiul V2A(83) pe linia 23 inainte de a fi vopsit.
Din cate am citit pe internet se pare ca afost fabricat in 1983 in Bucuresti si a fost retras in 2005.



P.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.14 kb
 Vizualizat:  de 21713 ori

P.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1171
Locație: Braila

MesajTrimis: Dum 30 Noi 2008 21:01:43    Titlul subiectului: 101915

Un lucru interesant pe care nu-l stie toata lumea este acela ca tramvaiele V2A aufost la inceputurile lor V3A.
Initial acestea au fost mai multe, toate fiind V3A; in anul 2000 Braicar se pare ca a hotarat scurtarea acestor tramvaie.

Datorita lui ady_br89 am aflat ca tramvaiul V2-A (90) este pe cale sa fie casat dupa ce a zacut ani buni prin depouri.Am si o poza facuta de ady care arata starea tramvaiului.



28-11-08_1415.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  26.8 kb
 Vizualizat:  de 21536 ori

28-11-08_1415.jpg



28-11-08_1428.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  24.77 kb
 Vizualizat:  de 21536 ori

28-11-08_1428.jpg



_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1171
Locație: Braila

MesajTrimis: Lun 15 Iun 2009 11:48:05    Titlul subiectului: 112433

In Depoul Radu Negru sunt momentan toate tramvaiele V2-A(foste V3-A).Din pacate nu cred ca va mai dura mult pana la casarea lor.Mai jos va prezint cateva poze realizate de mine ...din pacate unele poze nu sunt prea bune din cauza unghiurilor nepotrivite si a spatiului restrans.


DSC02455.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.08 kb
 Vizualizat:  de 20667 ori

DSC02455.JPG



DSC02456.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.05 kb
 Vizualizat:  de 20667 ori

DSC02456.JPG



DSC02458.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  117.63 kb
 Vizualizat:  de 20667 ori

DSC02458.JPG



DSC02466.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  117.74 kb
 Vizualizat:  de 20667 ori

DSC02466.JPG



DSC02469.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  108.67 kb
 Vizualizat:  de 20667 ori

DSC02469.JPG



DSC02471.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.75 kb
 Vizualizat:  de 20667 ori

DSC02471.JPG



_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1171
Locație: Braila

MesajTrimis: Mie 07 Oct 2009 15:55:55    Titlul subiectului: 118129

Cu totii stim ca V2-A-urile din Braila au fost in trecut V3-A-uri ele fiind transformate in V2-A-uri in anul 2000.P ana acum nu a existat nicio poza pe acest forum, dar in urma cu cateva zile am reusit sa aflu ca exista un site ce are o astfel de poza.
In poza ce o voi prezenta este ilustrat V3-A-ul 83 actual V2-A 83.

Site-ul de unde am preluat poza este: http://urbanrail.net/eu/ Smile



braila_tram1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  32.1 kb
 Vizualizat:  de 20219 ori

braila_tram1.jpg



_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 20/Noi/2017
Mesaje: 1080
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mie 07 Oct 2009 21:39:10    Titlul subiectului: 118145

Revin cu o intrebare: a existat V2(3)A 84? Nemtii afirma ca ar fi venit la Braila un Timis articulat. Este adevarat?

Iata si V3A 87 si 91 si o parte din Timis 72, in 1992. Material comercial, nu cereti mai mult sau mai mare Sad



braila87&timis72&91_1992.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  20.6 kb
 Vizualizat:  de 20194 ori

braila87&timis72&91_1992.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1171
Locație: Braila

MesajTrimis: Dum 22 Noi 2009 17:49:30    Titlul subiectului: 120425

Va prezint o poza realizata de mine acum cateva luni in care este ilustrat V2-A-ul 91, singurul aflat la Depoul Vidin.


V2-A 91.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.75 kb
 Vizualizat:  de 19866 ori

V2-A 91.JPG



_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1171
Locație: Braila

MesajTrimis: Sâm 05 Dec 2009 18:53:51    Titlul subiectului: 120928

Sa vedem o poza cu V2-A-ul 85 (in anul 2004), preluata de pe site-ul Panoramio (recent poza a fost stearsa) pe cand acesta era vopsit in schema de culoare albastru inchis-galben. Acea schema de culoara din poza este urmarea reclamei la automobilul Cielo pe care acest tramvai (si altelea) a avut-o la inceputul anilor 2000. Dupa anul 2004 acesta a fost revopsit in schema de culoare albastru deschis-galben, iar la sfarsitul lui 2005 a fost retras definitiv in Depoul Radu Negru.


V2-A #85 (2004).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  115.28 kb
 Vizualizat:  de 19756 ori

V2-A #85 (2004).jpg



_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1171
Locație: Braila

MesajTrimis: Joi 28 Ian 2010 16:24:28    Titlul subiectului: 122789

Astazi am aflat o veste destul de proasta , V2-A-ul #91 (ex-V3-A #91) fiind insemnat pentru casare.Starea in care se afla acest tramvai este din ce in ce mai deplorabila , astazi gasind-ul "singurel", tras pe linia unde a stat cativa ani buni,fara o parte din geamuri si inconjurat de un strat de zapada alba ca si o parte din vopseaua lui.Desi sta de ani buni retras in Depou(deoarece si-a terminat misiunea de a transporta calatori) pentru mine acest tramvai mereu "va fi viu" in memoria mea , la fel ca si alte tramvaie asemanatoare lui ce pe viitor nu vor mai fi.


IMG_0995.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.92 kb
 Vizualizat:  de 19430 ori

IMG_0995.JPG



_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
katalin



Data înscrierii: 11/Noi/2009
Ultima vizita: 16/Noi/2013
Mesaje: 79
Locație: Braila

MesajTrimis: Vin 29 Ian 2010 12:55:32    Titlul subiectului: tramvaie V2A 122858

Mai exact cand vor fi casate aceste tramvaie.Ele vor fi casate impreuna cu remorcile si vagoanele de MAN si TIMIS plus KT4D 9149?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1171
Locație: Braila

MesajTrimis: Vin 29 Ian 2010 13:07:34    Titlul subiectului: 122861

Data casarii nu o stiu , stiu doar ca a fost insemnat pentru casare si va fi casat odata cu cateva remorci MAN ce zac nefolosite de ani buni ,Timis-ul #73 si vagoanele motor MAN Siemens T4 #261 si #268.Despre #9149 nu trebuie bagat in aceiasi oala deoarece apartinele altui depou si din cate am vazut acest tramvai nu avea scris pe el vreun "C" adica casare!
_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1171
Locație: Braila

MesajTrimis: Sâm 27 Feb 2010 18:55:04    Titlul subiectului: 124130

Tramvaiele V2-A nu au scapat de casare iar de curand s-a inceput taierea acestor exemplare care au circulat candva pe strazile Brailei.Astazi in curtea Depoului Radu Negru era descompletat V2-A-ul #82 ,ce statea ascuns dupa un sir de KT4D-uri ,iar luni se pare ca va fi taiat.Un alt V2-A care-l va urma la scurt timp pe #82 este #85 pe care l-am zarit azi l-a descompletat in halele Depoului Radu Negru.In curte restul de V2-A-uri ale Depoului Radu Negru (#83 ;#88 si#90) isi asteapta si ele sfarsitul .Despre V2-A-ul #91 ce apartinea Depoului Vidin am auzit doua variante :in una dine le mi se spunea ca este casat iar in cealalta ca este la descompletat ,cert este ca nu-l vom mai vedea.Inchei acest mesaj (trsit) prin a va informa ca la inceputul lunii martie V2-A-urile vor intra in cartea de istorie in timp ce pozele vor mai fi singurul martor al existentei lor.

Mai jos puteti viziona cateva din pozele pe care i le-am realizat astazi V2-A-ului #82 . Crying or Very sad



IMG_1738.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  93.49 kb
 Vizualizat:  de 19187 ori

IMG_1738.JPG



IMG_1798.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  114.34 kb
 Vizualizat:  de 19187 ori

IMG_1798.JPG



IMG_1806.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  66.66 kb
 Vizualizat:  de 19187 ori

IMG_1806.JPG



IMG_1807.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.77 kb
 Vizualizat:  de 19187 ori

IMG_1807.JPG



_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1171
Locație: Braila

MesajTrimis: Lun 01 Mar 2010 15:57:29    Titlul subiectului: 124164

Astazi i-a venit randul la casera V2-A-ului #85.
La orele pranzului din acest vagon mai era in picioare doar sectiunea A, cea de-a doua parte din el fiind deja facuta bucati.
In hale, V2-A-ul #83 isi astepta descompletarea, iar in curtea Depoului mai erau "neatinse" doar vagoanele #88 si #90.
Despre fratiorul de la Depoul Vidin (V2-A #91) am aflat ca a fost trimis acum o saptamana la depoul Radu Negru pentru a fi casat si cum nu l-am vazut, nu-mi ramane decat sa constat disparitia lui. Crying or Very sad

Foto: 1 si 2 casarea V2-A-ului #85
Foto :3 V2-A-ul #83 asteptandu-si descompletarea



IMG_1933.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  101.38 kb
 Vizualizat:  de 19133 ori

IMG_1933.JPG



IMG_1935.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  100.17 kb
 Vizualizat:  de 19133 ori

IMG_1935.JPG



IMG_1937.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.45 kb
 Vizualizat:  de 19133 ori

IMG_1937.JPG



_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1171
Locație: Braila

MesajTrimis: Mar 02 Mar 2010 16:54:45    Titlul subiectului: 124210

V2-A-ul #82 a fost casat astazi,in urmatoarele zile le va veni si randul celorlalte V2-A-uri. Crying or Very sad


IMG_1982.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  100.13 kb
 Vizualizat:  de 19082 ori

IMG_1982.JPG



_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1171
Locație: Braila

MesajTrimis: Joi 04 Mar 2010 17:02:48    Titlul subiectului: 124259

Ieri V2-A-ul #83 a fost scos din hale si adus in curte unde urmeaza a fi casat(probabil maine daca va permite vremea) in timp ce un alt "fratior" ,V2-A-ul #90 , a inceput a fi descompletat si pregatit de casare. Crying or Very sad
_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1171
Locație: Braila

MesajTrimis: Vin 05 Mar 2010 17:04:20    Titlul subiectului: 124311

Ziua de 5 martie 2010 a insemnat sfarsitul V2-A-ului #83 ,ce si-a luat ramas bun de la noi.Iata ca mai avem cateva zile si vom ramane si fara ultimele doua vagoane ramase(#90 si #88 ) .Reintorcandu-ma la #83 am decis ca ar fi frumos sa postez mai multe poze cu acest tramvai ce a circulat pe liniile Brailei si sa ne amintim ce frumos era cand ne plimbam cu V3-A-urile/V2-A-urile.Din pacate acele vremuri au apus iar acum nu putem decat sa ne uitam peste imagini iar speranta de a avea un muzeu de tramvai in care aceste bijuterii sa fie expuse este o iluzie pentru Braila ,ca si pentru multe alte orase din tara unde autoritatile locale uita de istoria urbei. Crying or Very sad

Foto 1: http://www.urbanrail.net/index.html
Foto 2: www.Google.com
Foto 3 si 4: realizate de mine



braila_tram1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  32.1 kb
 Vizualizat:  de 18959 ori

braila_tram1.jpg



P.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.14 kb
 Vizualizat:  de 18959 ori

P.jpg



IMG_2019.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  99.38 kb
 Vizualizat:  de 18959 ori

IMG_2019.JPG



IMG_2074.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  81.66 kb
 Vizualizat:  de 18959 ori

IMG_2074.JPG



_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1171
Locație: Braila

MesajTrimis: Mie 10 Mar 2010 17:08:38    Titlul subiectului: 124455

La inceputul acestei saptamani V2-A-ul #90 a intrat si el in istorie, alaturandu-se celorlte tramvaie casate anul acesta.
Mai este putin si ne vom desparti si de ultimul V2-A ramas (#88 ).
Acesta se afla la descompletat iar in curand va fi si el casat. Crying or Very sad

_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1171
Locație: Braila

MesajTrimis: Mar 16 Mar 2010 20:43:45    Titlul subiectului: 124678

Saptamana trecuta "s-a stins" si ultimul V2-A brailean...#88.
De acum singurele marturii ale existentei V3-A-urilor/V2-A-urilor in Braila ne sunt pozele si amintirile (unele haioase, altele triste).
Parerile despre aceste tramvaie (ce au fost in numar de 10) sunt impartite, unii zic ca au fost un morman de fiare ce se urneau greu in comparatie cu tramvaiele Timis, altii isi aduc aminte cat de mari si frumoase erau la inceputuri aceste tramvaie.
Ca tot veni vorba de inceputuri ar fi frumos sa va povestesc cateva din datele pe care le stiu despre acesti "colosi" ce candva isi faceau datoria pe strazile orasului.
Se pare ca primele V3-A-uri au fost livrate prin anul 1987, iar restul in anul 1988, ajungandu-se la un numar total de 10 garnituri. Culoarea lor initiala era rosu cu crem, iar dupa revolutie unele din ele au fost vopsite in alb-albastru sau rosu cu o dunga alba.
Dupa revolutie deja unele din ele erau si personalizate, lucru nemaiintalnit la acea vreme. Pana la sfarsitul anilor '90 V3-A-urile se descurcau destul de binisor pe trasee, dar erau implicate si in diferite incidente si accidente.
Unul din cele mai stupide i s-a intamplat V3-A-ului #89 care a ramas fara o usa in timp ce era in statie (acest incident fiindu-mi povestit de un unchi ce a vazut pe viu aceasta secventa pe la inceputul anilor '90), acea usa picand pe asfalt. Si ca tot vorbim despre usi trebuie sa stiti ca usile V3-A-urilor erau destul de grele in comparatie cu usile KT4D-urilor ce populeaza parcul Braicar S.A. in prezent.
Intorcandu-ne la viata V3-A-urilor ne continuam parcursul prin istorie si ajungem la momentul 1997, cand la Braila incepeau sa circule primele tramvaie SH (aduse din Germania), aceste tramvaie fiind mult mai conformatbile fata de V3-A-uri. In primii doi ani V3-A-urile au circulat in paralel cu noile achizitii, ba chiar au primit si reclame (unul din ele fiind #85), dar rigiditatea si uzura lor le-au pus punct catorva garnituri(#84; #86; #87; #89) in timp ce restul de V3-A-uri au fost scurtate si transformate in actualele V2-A-uri (verzi si albe), ce au circulat pana in anul 2005.
In ultima lor perioada ultimele garnituri V2-A au fost revopsite si trimise pe linia 23 de unde au fost retrase unul cate unul.

_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dragoș



Data înscrierii: 15/Aug/2012
Ultima vizita: 20/Aug/2012
Mesaje: 3
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Mie 15 Aug 2012 16:15:27    Titlul subiectului: Vagonul 87 și alte amintiri de acum 21 de ani 158124

Iertare că redeschid acest topic după doi ani de tăcere, însă abia acum am dat, cu totul întîmplător, de acest forum. Văzînd o fotografie cu un vagon de tramvai pe undeva prin altă țară, m-a năpădit nostalgia vremurilor trecute.

Acum mai bine de 20 de ani, am condus - pentru puțin timp, din păcate - unul dintre V3A-urile Brăilei. Unul dintre cele relativ bine întreținute, pe atunci, fiindcă mi-am pus sufletul în ceea ce făceam. E vorba de vagonul 87, pe care abia astăzi l-am zărit într-o poză mult prea de departe pentru a putea vedea cum i-a mers după plecarea mea.

Uitîndu-mă la poze și răsfoind comentariile, am înțeles că - din păcate - n-a avut o viață prea lungă, comparativ cu a celorlalte. Îmi pare rău, plecarea mea n-a fost voită, au fost "restructurările" impuse la acea vreme, altfel poate ar fi fost pe traseu și acum. Sad

Mi-aș dori tare mult, dacă cineva de aici cunoaște mai în amănunt parcursul acestui vagon atît de drag mie, poate imi oferă cîteva detalii despre "viața" sa pe parcursul anilor, după '91 cînd am fost nevoit să părăsesc locul de muncă și implicit orașul, nefiind localnic.

Nu știu dacă-și mai amintește cineva, dar a fost un V3A - chiar și eu am uitat, cred că era 90 - care venise de la București din fabrică cu semnalizarea "înnodată": stînga-spate era cuplată cu dreapta-față și invers! Băieții din depou îmi spuseseră că nici măcar specialiștii veniți de la București nu i-au putut da de cap. Sigur, pe vremea aceea nu se prea folosea semnalizarea oricum, multe dintre vagoane (în special Timiș-urile) neavînd nici măcar lămpile, ca să nu mai zic de becuri ori de montajul electronic (releu). Însă îmi părea rău, fiindcă vagonul era îngrijit și era păcat să-i lipsească funcția asta.

Așa că, într-o noapte, pe cînd încă lucram în depou ca necalificat (!), am băgat de capul meu vagonul pe canal și în trei ore l-am rezolvat. A doua zi, fata care era titulară pe vagon la vremea aceea, a rămas mască atunci cînd i-am arătat că semnalizarea îi merge corect. Probabil că asta nu prea i-a convenit electricianului "calificat" de atunci, care se uita ca broasca la barieră cînd i-am arătat schema de deschidere/închidere la ușa unu dintr-un singur buton, pe care o aplicasem deja la vagonul 87 (condus pe atunci de un amic de-al meu pînă să fac eu școala și să-l iau în primire). Wink

Eh, amintiri...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dragoș



Data înscrierii: 15/Aug/2012
Ultima vizita: 20/Aug/2012
Mesaje: 3
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Lun 20 Aug 2012 02:09:47    Titlul subiectului: 158232

La vremea aceea erau relativ noi, încă în stare bună majoritatea. Problema principală erau piesele de schimb lipsă, apoi faptul că în afară de echipa specială V3A (din care am făcut și eu parte), nimeni nu se pricepea la ele, mai ales la partea electrică. Dacă "pica" un V3A sîmbătă-duminică, îl trăgeau pur și simplu pe linie moartă și așteptau ziua de luni cînd venea echipa să lucreze la el.

De multe ori, mă duceam la atelier și în acele zile de week-end, neavînd ce face de unul singur în casă cu gazda - o sărmană bătrînă invalidă. Ce bucurie pe băieții de la tură!

În primele luni cît am lucrat în Radu Negru, "distracția" mea principală a fost să rămîn după program și să studiez planurile, schemele electrice pe blocuri, trecerile și conexiunile din "morminte" (cutiile de conexiuni dintre module). Cu "cearșafurile" albastre în mînă, mă tăvăleam pe sub cîte un V3A tras pe dreapta și studiam teoria față în față cu practica. Așa am învățat toată electrica V3A-urilor în cam două-trei luni de zile.

Din păcate, se pare că schimbările produse în acei ani, în special reducerile masive de personal, nu au avut contrabalans în acumularea de cunoștințe de către cei rămași, ceea ce se vede din durata relativ redusă de viață a V3A-urilor, reduse într-un final la stadiul de V2A probabil tot din cauza lipsei de componente. Însă asta aș vrea s-o aud direct de la cineva care-a fost implicat direct în acea perioadă, căci tot ce spun eu sînt pure speculații.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1171
Locație: Braila

MesajTrimis: Lun 20 Aug 2012 10:09:56    Titlul subiectului: 158239

Un alt motiv pentru scurtarea lor este si scaderea drastica a numarului de calatori! In anii 90' s-a pus cruce pe majoritatea industriei din Braila, tramvaiele noastre carau zeci de mii de muncitori catre uzine precum Promex sau Combinatul de la Chiscani. Cum fluxul de calatori a scazut si au aparut concurenta privata si alte tramvaie "noi", era firesc ca "vechea garda" sa ajunga usor-usor la fier vechi! Sfarsitul acestor tramvaie a fost incet si sigur, scurtate, apoi o parte retrase, iar cele ce au mai supravietuit pana prin 2004/2005 au ramas sa se "taraie" pe traseul 23!
Ultimul V2A pe care l-am vazut pe un traseu principal (21) a fost 85-ul, in vara anului 2004!

_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dragoș



Data înscrierii: 15/Aug/2012
Ultima vizita: 20/Aug/2012
Mesaje: 3
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Lun 20 Aug 2012 13:26:09    Titlul subiectului: 158244

Industria a fost distrusă în toată țara, după cum s-a văzut în timp. Sad

Într-adevăr, atunci în '90-'91 era bătaie la propriu și la figurat pe tramvaie. Oamenii se înghesuiau să ajungă la muncă - marea majoritate la Combinat (CCH) - și cum vagoanele erau într-o stare deplorabilă (poate am să revin asupra subiectului odată), de multe ori "picau" la două-trei stații după plecarea din depou, sau pe aiurea, ridicînd starea de frustrare a celor ce aveau de respectat un program pe baza căruia își cîștigau pîinea. Același lucru și la ieșirea din schimb, cînd oamenii abia așteptau să ajungă acasă, cu plămînii distruși de la vaporii de acid sulfuric și ce alte nenorociri mai erau pe acolo.

Mi-aduc aminte, într-o zi, mi-a pocnit unul dintre motoare - nu mai știu care, parcă cel din față. Era o oră aglomerată, oamenii agitați, așa că nu m-am îndurat să mă retrag la depou. Am cuplat pe un singur motor și mi-am luat avînt să pot urca podul de la Combinat. Cu puțin noroc, l-am trecut, apoi am mers mai departe, nu m-am oprit să intru în depou la Radu Negru, fiindcă ar fi fost dezastru - mi-aș fi luat-o și de la oamenii obosiți de atîta muncă, dornici să ajungă mai repede acasă, și de la ai mei din depou, că le-am adus scandal pe cap. Așa că am continuat pînă la bucla din parc, spunîndu-le însă călătorilor dinainte că am avarie și nu-i voi putea duce decît pînă acolo, de unde le-ar fi fost mai ușor să ajungă acasă sau măcar la o stație de autobuz. Nu știu cum anume reușeam să mă fac înțeles, în perioada cînd vatmanii erau bătuți la ordinea zilei în propriul vagon, prin dispecerate ori pe aiurea, însă n-am avut niciodată asemenea incidente - am vorbit frumos cu oamenii și ei au înțeles, chiar dacă evident, erau supărați și pe bună dreptate.

Se pare că nu avem altceva de făcut decît să ne amintim de zilele de odinioară, așa bune-rele cum au fost ele... Pentru mine, cele cîteva luni de zile (mai puțin de un an) petrecute în Brăila vor fi întotdeauna una dintre cele mai plăcute perioade din viața mea, de care-mi voi aduce aminte cu plăcere atît cît mă mai ține memoria mult prea șubredă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRĂILA Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community