Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Accidente, incidente, avarii ...
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 43, 44, 45  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 14 Mar 2010 14:40:11    Titlul subiectului: 124617

Am pierdut azi 20 minute sa ma uit si eu la inregistralie de la Pro TV. Situatia este absolut clara - din punctul meu de vedere. Amandoua masinile merg pe Nicolae Grigorescu. De fapt masinile care se vad in inregistrare fac stanga de pe Grigorescu pe Brancusi - este vorba de varianta II prezentata de mine. De aceea sunt departate si nu una in alta, de aceea nu patrunde nici o masina in intersectie de pe Brancusi, Brancusiul are rosu si Grigorescu are verde. Dintr-un motiv oarecare pe Grigorescu nu este nici o masina in fata autobuzului.
In acest caz Skoda nu are de unde sa stie ce culoare are autobuzul, parerea mea este ca nici nu s-a uitat dupa autobuz ci s-a luat dupa cei din fata - efectul de turma.
In mod categoric din inregistrare se vede ca Skoda o s-o ia drept inainte pe Brancusi. Asta inseamna ca trebuia sa acorde prioritate autobuzului
S-o luam si in alt fel. Skoda acolo nu are de unde sa stie ce culoare are autobuzul, de acolo nu se vede nici un semafor, nici macar semaforul de pietoni nu se vede
Situatia dupa mine este de No Comment, Skoda este vinovata.
Apare totusi o intrebare la care asi dori raspuns : de ce nu s-a putut redresa autobuzul ? Avea tot locul din lume.
Semnalizarea cu farurile este clara, autobuzul avea verde, putin probabil ca era galben cand mai avea 50 metri de parcurs.
Cum o sucesti, Skoda era obligata sa acorde prioritate.
O rasturnare de situatie ar fi in cazul in care Skoda venea de pe Brancusi. Stie cineva cu siguranta de unde venea autoturismul ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Flat



Data înscrierii: 11/Feb/2010
Ultima vizita: 13/Iul/2016
Mesaje: 43
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 14 Mar 2010 16:37:45    Titlul subiectului: 124621

Kaustik a scris:
Foarte greu de crezut asta. De ce? Presupunand ca toate autoturismele acelea ar fi vrut sa faca stanga de pe Grigorescu pe Brincusi, dupa modelul simularii "maestrilor stiristi". Scuarul nu are latimea mai mare decat lungimea unei Dacii si nu are mai mult de doua benzi pe sens, deci clar nu au cum sa incapa toate acele autoturisme in acelasi timp
Fals, scuarul de pe N. Grigorescu are latimea mai mare, comparabila cu un sens de mers, adica vreo 3 benzi. Deci da, au cum sa incapa acele autoturisme si da, faceau stanga. Daca zici ca ai si fost in zona ar trebui sa fi masurat la pas latimea scuarului sa vezi, eu zic ca are cel putin 10m, la care mai adaugi si zapada depusa pe margini si obtii o frumusete de spatiu acolo unde sa intre si un camion perpendicular, nu o Dacie
Kaustik a scris:
Nu-mi ziceti ca Citaro-ul a fost deviat de la traiectoria dreapta de Skodita aia mica in urma impactului ca p-asta n-o mai cred Very Happy ... Sa scoti un tramvai de vreo 20 t de pe linie nu e lucru usor. Si din masina aia n-a mai ramas decat portbagajul. Aia inseamna sa deviezi un mijloc de transport de la traiectorie cu un autoturism.
Se vede pe imagini cum autobuzul trage dreapta INAINTE de impact, sperand ca il evita. Daca tinea drept intra in plin in autoturism, asa doar i-a sters bara fata. Oricum, la viteza aceea si la starea carosabilului, sunt 90% convins ca si daca Skoda frana si nu se atingeau tot era suficienta manevra de evitare ca sa piarda controlul autobuzului si sa se opreasca in stalp/copac. Comparatia dintre tramvai si autobuz imi scapa, da, sunt tot mijloace de transport in comun dar aici se opresc similaritatile. In nici un caz nu se comporta la fel la un impact.
andrei11 a scris:
Situatia dupa mine este de No Comment, Skoda este vinovata. Apare totusi o intrebare la care asi dori raspuns : de ce nu s-a putut redresa autobuzul ? Avea tot locul din lume.
Pentru ca mergea ca dementul cu 70 la ora pe zapada cu un autobuz plin cu oameni. Skoda este vinovata pentru neacordare de prioritate (doar daca era semaforul de pe Grigorescu verde, asta nu stim cu siguranta 100%), dar Citaro este oricum vinovat pentru depasirea vitezei legale. Ar putea fi culpa comuna, vom vedea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 14 Mar 2010 18:58:24    Titlul subiectului: 124624

Flat a scris:
. Ar putea fi culpa comuna, vom vedea.
Aici este o treaba interesanta in care cel (cea) cu Skoda poate sa iasa basma curata. In fond a avut loc o tamponare destul de banala in mijlocul intersectiei. Faptul ca autobuzul a intrat pe trotuar are mai multe cauze decat tamponarea din prima faza. Trebuie stabilit daca tamponarea este cauza principala sau nu. Dupa parerea mea raspunsul este "nu". Poate mai sunt si alte pareri
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 25/Apr/2024
Mesaje: 9892
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 15 Mar 2010 08:04:39    Titlul subiectului: 124630

Evenimentul acesta nu este din pacate singular, zilnic au loc tamponari in care sunt implicate mijloacele de transport in comun, cel mai bun exemplu este linia de tramvai 41. Nu stiu daca exista vreun tramvai care circula pe acea linie si a scapat nesifonat. De asta am avut acea postare mai acida, referitor la politistii rutieri. Se stie despre aceste problema si nu se ia nici o masura drastica. Din cauza asta din cand in cand mai moare si cate un om. Pana nu o sa se ia niste masuri ferme, care sa ii tempereze atat pe soferii de masini mici cat si pe cei de la RATB care mai calca pe bec, accidentul mortal de acum cateva zile s-ar putea sa se repete in viitor.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 15 Mar 2010 21:32:58    Titlul subiectului: 124645

Sa vedem acum si deznodamantul accidentului de care am mentionat in postarile anterioare, deznodamant despre care aflam tot de la cotidianul "Adevarul", editia din 15.03.2010. Link-ul: http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Bucuresti-_Soferul_autobuzului_330_care_a_omorat_un_pieton_a_fost_concediat_0_225577759.html

"Șoferul autobuzului de pe linia 330 care a omorât un pieton a fost concediat

Autobuzul de pe linia 330 a accidentat un pietonȘoferul de pe linia 330, care a trecut pe culoarea galbenă a semaforului, accidentând un pieton, a fost concediat.

Șoferul autobuzului 330, implicat într-un accident rutier soldat cu moartea unui pieton, a fost concediat de conducerea RATB.

Vasile Ion, în vârstă de 56 de ani, și-a pierdut locul de muncă, după ce în urmă cu patru zile, a provocat un accident rutier. Accidentul a avut loc joi, în jurul orei 11.00, pe Bulevardul Nicolae Grigorescu.

„S-a constituit o comie de analiză și s-a hotărât desfacerea contractului de muncă“, a explicat purtătorul de cuvânt al RATB, Mihai Vlădărău.


Patru persoane (trei pasageri și un pieton) au fost rănite după ce un autobuzul condus de Vasile Ion a derapat și a intrat pe trotuar în zona Nicolae Grigorescu. Trei călători au fost răniți, iar un bărbat și-a pierdut viața.
"

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Lun 15 Mar 2010 22:30:59    Titlul subiectului: 124650

Putin, foarte putin. A omorat un om si doar a fost concediat... Trebuia sa infunde puscaria pentru omor din culpa Twisted Evil . Este inadmisibil ce s-a intamplat. Conducere imprudenta cu viteza pe conditii de drum nefavorabile (n-o spun eu, eu doar am presupus-o, martorii au confirmat... la fel si dovezile... un copac smuls si un autobuz distrus); depasirea culorii galbene a semaforului (parca atunci cand "se pune" galben - ca sa-l citez pe bosorogul analfabet de sofer inconstient - cand zica-se ca a fost verde inainte, trebuie sa incetinesti, nu sa accelerezi ca bezmeticul, poate poate reusesti sa treci dincolo, si mai ales pe conditiile alea!), galbenul avertizeaza. Inadmisibil! Apoi distrugere (pagube materiale: autoturismul avariat si autobuzul care nu-i apartine...) si, peste toate, vatamari corporale si omor! Pana la urma nu soferita autoturismului a provocat dezastrul, ci haiducul RATB-ist... Daca n-avea viteza, ar fi avut cum sa evite nu numai moartea omului, ci pana si tamponarea in sine. Nu iau apararea nimanui dar daca soferita avea intentia de a-i taia calea (tupeu inseamna sa fi calcat pedala mai tare de atat) in orice caz ar fi avut masina mult mai sifonata decat arata in realitate dupa accident, s-ar fi infipt mai tare in autobuz sau autobuzul s-ar fi infipt in ea destul de grav, tarand-o cativa metri. Dar de vreme ce Skoda arata asa, doar cu bara smulsa si aripa putin strambata, asta spune multe. Eu raman la parerea mea. Nu ar fi caz singular cand un autoturism ar taia calea unui mijloc de transport, dar in marea majoritate a situatiilor, tamponarile au putut fi evitate si s-a lasat doar cu injuraturi si atat. Dar, nuu, in cazul asta nuu... "Da-te, ba, ca io sunt smecher, am autobuz, am prioritate, o calc cat vreau io...", asta ar fi insemnat semnalizarea cu flash-uri din faruri... Ce tu conduita rutiera, ce tu profesionalism... Ca sa nu mai vorbim de minimele masuri de securitate care, daca ar fi fost luate in seama, nu s-ar fi produs tragedia: pneuri adecvate sau macar lanturi (sunt constient ca nu se poate asigura doua seturi de pneuri pentru fiecare sezon tuturor autobuzelor si troleibuzelor RATB-ului, dar totusi...), folosirea sistemului auxiliar special de franare pe conditii grele, asa cum spunea user-ul 3mil. Mai povestea cineva pe forum cum a vazut un autobuz pe 635 care abia urca un deal... Nu tu pluguri scoase la drum pentru deszapezirea liniilor de tramvai, nu tu teste psihologice periodice soferilor si vatmanilor... ehee, cer cam mult... Noroc ca a venit primavara si a topit zapezile... Rusine RATB! Ce figura de gugustiuc plouat avea soferul cand i s-a luat interviul... habar n-avea pe ce lume traia... Evil or Very Mad
_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 15 Mar 2010 22:53:26    Titlul subiectului: 124651

Cred ca te-ai grabit putin cu concluziile. Acolo este deja o ancheta penala care nu are de-a face cu datul afara de la RATB. Ancheta isi urmeaza cursul si e de durata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 16 Mar 2010 10:55:33    Titlul subiectului: 124655

Kaustik a scris:
depasirea culorii galbene a semaforului (parca atunci cand "se pune" galben - [. . .] zica-se ca a fost verde inainte, trebuie sa incetinesti, nu sa accelerezi ca bezmeticul, poate poate reusesti sa treci dincolo, si mai ales pe conditiile alea!), galbenul avertizeaza.
Nu crezi ca ar fi mai bine sa te documentezi INAINTE de a scrie ceva?

Ia uite ce scrie in legislatie:

"Cand semnalul de culoare galbena apare dupa semnalul de culoare verde, conducatorul vehiculului care se apropie de intersectie nu trebuie sa treaca de locurile prevazute la art. 52 alin. (2), cu exceptia situatiei in care, la aparitia semnalului, se afla atat de aproape de acele locuri incat nu ar mai putea opri vehiculul in conditii de siguranta."

Asadar, si in acest caz legislatia e interpretabila, in principiu poti trece pe galben si sa motivezi - bazat pe lege - ca "eram prea aproape de intersectie ca sa mai pot opri vehiculul in conditii de siguranta".

Nu spune nimic nici de vreo obligatie de a incetini...

Asta se intampla pentru ca legea e ambigua, folosind termeni care lasa o marja larga de interpretari. Ce inseamna de fapt "nu ar mai putea opri vehiculul in conditii de siguranta"?!? E, asa, o poveste, atata timp cat nu se folosesc elemente masurabile/cuantificabile, ceva clar de genul "la mai putin de 5 metri de intersectie", "avand o viteza de peste 20 km/h la aparitia culorii galbene" sau ceva de genul asta...

Insa si eu sunt de parere, bazandu-ma pe acele imagini furnizate de camera aia de supraveghere, ca autobuzul mergea cu o viteza mult prea mare, mai ales raportata la starea carosabilului; eventual asta ar putea sa i se reproseze, neadaptarea vitezei la conditiile de circulatie.

Eu banuiesc ca in momentul impactului cu autoturismul a fost afectat sistemul de directie si rotile au ramas blocate, altfel nu-mi explic faptul ca autobuzul s-a dus direct in pom; desi nu se vede pe imaginile camerei de supraveghere, cred ca dupa momentul impactului autobuzul a continuat sa mearga rectiliniu spre trotuar si pom...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 16 Mar 2010 12:26:14    Titlul subiectului: 124658

Foarte adevarata afirmatia privitoare la culoarea galbena a semaforului. Am sa dau si eu doua exemple... "conexe":
-primul: la inceputul anilor 2000, pe timp de iarna (polei pe carosabil), o furgoneta a franat la schimbarea culorii semaforului si, desi pana la indicator mai erau vreo 10 metri iar viteza era undeva sub 25 km/h, aceasta s-a oprit pe trecerea de pietoni. Un autoturism aflat in spate, a franat brusc si a intrat in furgoneta iar un al treilea vehicul a lovit autoturismul deja avariat. In alta ordine de idei, in conditii nefavorabile deplasarii in trafic, cum ar fi poleiul de exemplu, decizia este luata si pe baza experientei cumulate. Furgoneta ar fi putut trece iar celelalte doua masini cred ca puteau opri in spatiul ramas pana la semafor.
-al doilea: prin anul 2004 ma deplasam cu un autobuz DAC pe un carosabil "sticlos". Caz aproape similar ca... "parametri": vreo 10 metri pana in semafor, viteza redusa (undeva pe la 20 km/h). Nu s-a putut opri in timp. Soferul s-a speriat intrucat in intersectie aparuse un habauc cu taxiul (care plecase pe culoarea galbena de la semaforul drumului care intersecta sensul nostru de mers) care nici macar nu se asigurase in trafic, si daca la inceput a franat lin, din cauza nebunului a reactionat instinctiv si a apasat tare pedala de frana. Autobuzul s-a intors in intersectie si a ramas acolo, cu rotile puntii B blocate. De fapt, asa a si fost luat spre autobaza.
Prin urmare, din ce am vazut si eu pe filmare cat si din ceea ce am citit referitor la accidentul postat mai sus, este destul de greu sa-ti faci o parere "pe loc". Din punctul meu de vedere, accidentul are un caracter "complex" ca desfasurare si as spune sa nu ne pripim in concluzii.

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 1178
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mar 16 Mar 2010 16:42:25    Titlul subiectului: 124666

Tot nu se astampara soferii - cel de pe 4367 in linia 336 era sa intre in masinile de la Kogalniceanu din cauza ca vorbea la telefon si n-a mai fost atent sa ia curba cum trebuie spre statie. Era cu telefonul la ureche inca din Mllitari. Si fara telefon se intampla accidente, din cauza altor participanti la trafic, carora nu li se pot anticipa reactiile la timp, care intra in intersectii fara sa se asigure.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
herminedirt



Data înscrierii: 28/Noi/2008
Ultima vizita: 05/Mai/2013
Mesaje: 254
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 16 Mar 2010 19:04:43    Titlul subiectului: 124673

Intr-adevar, soferii RATB ar trebui disciplinati un pic. Sunt multi care conduc haotic - frane bruste, viteza mare... Prespun ca e o chestie pe sistem nervos, ca de grabit nu au unde sa se grabeasca...
_________________
http://www.no3.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 16 Mar 2010 21:23:04    Titlul subiectului: 124686

Pai depinde de timpul alocat turei de traseu... Adica, in cazul in care masinile sunt in intarziere datorita blocajelor din trafic, semafoarelor, lucrarilor de infrastructura (etc, etc) soferii trebuie sa recupereze timpii pierduti. Exista doua modalitati de recuperare, prima in trafic, si pe care o consider destul de periculoasa si cam... nepotrivita oraselor cu aglomeratie mare, a doua, reducerea timpului de odihna de la capat de linie. Nici aici nu e prea bine intrucat, d.p.d.v. psihologic, omul are nevoie de putina pauza dupa fiecare cursa. De multe ori atentia poate fi diminuata din cauza oboselii si atunci iar avem de-a face cu tot felul de accidente...
Utilizarea telefonului mobil in timpul sofatului este destul de periculoasa... Haide ca s-a ivit o urgenta si vorbesti acolo, un minut-doua... Dar ca sa stai de vorba jumatate sau trei sferturi de tura mi se pare o prostie. Si uite asa se produc alte accidente...

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 16 Mar 2010 21:26:40    Titlul subiectului: 124687

In cazul turelor intarziate foarte mult cred ca nici nu se mai respecta programul din ture si la finalul zilei s-ar putea sa aiba cel putin o tura in minus.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Joi 18 Mar 2010 01:35:25    Titlul subiectului: 124748

1. Cateva precizari necesare. Succesiunea culorilor semafoarelor in intersectia Bd. N. Grigorescu/Str. C-tin Brincusi este urmatoarea:

-verde pentru masini si pietoni pe Grigorescu, rosu pentru masini si pietoni pe Brincusi;
-verde intermitent (3-4 sec) pe Grigorescu pentru pietoni si verde in continuare pentru masini, rosu pe Brincusi pentru masini si pietoni;
-ROSU pentru pietoni pe Grigorescu si GALBEN (5 sec) pentru masini pe Grigorescu, ROSU pe Brincusi pentru masini si pietoni;
-ROSU pentru pietoni si masini pe Grigorescu, ROSU pe Brincusi pentru masini si pietoni;
-ROSU pentru pietoni si masini pe Grigorescu, VERDE pe Brincusi pentru masini si pietoni;
-durata intervalului in care pentru ambele strazi este ROSU: 4 sec.

2.
Citat:
Fals, scuarul de pe N. Grigorescu are latimea mai mare, comparabila cu un sens de mers, adica vreo 3 benzi. [...] si obtii o frumusete de spatiu acolo unde sa intre si un camion perpendicular, nu o Dacie
@Flat:

Scuarul pe Grigorescu NU are latimea mai mare de O BANDA de circulatie (cel mult una jumate, vreo una si o treime, cam asa), NU de un sens (3 benzi, cum ai zis tu). Nu incerca sa ma convingi de contrariu ca nu vei reusi. Autobuzul de pe 253, daca se aseaza de-a curmezisul pe bulevard, in intersectie, ocupa scuarul plus aproape doua benzi pe sens. Pe langa asta, benzile pe Grigorescu (3 la numar, asa e) nu au latimea standard a unei benzi, sunt mai inguste. Un autobuz care merge "incadrat" pe banda a doua sa zicem are rotile de pe dreapta in banda iar cu rotile de pe stanga calca linia intrerupta. Vezi ca harta de pe Wikimapia (captura din satelit) surprinde intersectia chiar cand e un autobuz acolo, perpendicular cum zici tu, plus cateva masini mici (automobile). Daca nu ma crezi, poti sa probezi si pe teren. Deci camionul tau, cu parere de rau, nu incape sub nicio forma la scuar. Sper ca nu te refereai la autotren Smile . Plus de asta, masinile nu stau lipite cand asteapta la semafor sau la scuar una dupa alta, e o distanta minima de siguranta intre ele de 4-5m; asta nu se ia in calcul? Iar ca model de Dacia, m-am referit la Dacia 1310, nu la alt model, care are lungimea gabaritica de 4.30m... Ca vrei sa faci cascadorii cu masina ca in filmele americane cu curse ilegale si sa treci razant "pe langa nasul" autobuzului stationat la scuar, asta e alta mancare de peste...

Daca grupul acela de autoturisme (din filmare) sa zicem ca asteptau la scuar sa treaca (sa schimbe sensul etc.) in orice caz nu incapeau toate la scuar decat cel mult doua, una langa alta. Soferul a zis clar ca "se pusese" galben, deci l-a vazut "de la kilometri" din spate si la fel de bine a recunoscut ca s-a grabit sa treaca... Asa ceva nu se face! Daca soferita nu i-a acordat prioritate, e vina ei intr-adevar, dar soferul putea evita accidentul daca nu gonea.
Citat:
"Cand semnalul de culoare galbena apare dupa semnalul de culoare verde, conducatorul vehiculului care se apropie de intersectie nu trebuie sa treaca de locurile prevazute la art. 52 alin. (2), cu exceptia situatiei in care, la aparitia semnalului, se afla atat de aproape de acele locuri incat nu ar mai putea opri vehiculul in conditii de siguranta."

Asadar, si in acest caz legislatia e interpretabila, in principiu poti trece pe galben si sa motivezi - bazat pe lege - ca "eram prea aproape de intersectie ca sa mai pot opri vehiculul in conditii de siguranta".

Nu spune nimic nici de vreo obligatie de a incetini...

Asta se intampla pentru ca legea e ambigua, folosind termeni care lasa o marja larga de interpretari. Ce inseamna de fapt "nu ar mai putea opri vehiculul in conditii de siguranta"?!? E, asa, o poveste, atata timp cat nu se folosesc elemente masurabile/cuantificabile, ceva clar de genul "la mai putin de 5 metri de intersectie", "avand o viteza de peste 20 km/h la aparitia culorii galbene" sau ceva de genul asta...
Nu am fost absurd si nu am avut pretentia ca soferul sa opreasca autobuzul cu orice pret. Oprirea se face atat cat e UMAN POSIBIL si atat cat iti permite fizica (iar ma leg de fizica, am ceva cu fizica eu... Very Happy ).

Evident ca daca ti se face semaforul galben cand esti la 5m de linia stalpului si rulezi cu 50 km/h NU VEI REUSI in veci sa opresti vehiculul la timp. O viteza de 50 km/h inseamna aproximativ 14 m/s, adica in fiecare secunda parcurgi 14m. Este cat se poate de evident ca daca vrei sa opresti vehiculul in 4 sec (sa zic ca esti un sofer iscusit care intr-un timp extrem de scurt: a vazut schimbarea culorii semaforului, creierul a procesat informatia, acesta a transmis impulsul de a lua decizia de a frana si de a o si executa) ai nevoie de vreo 30m spatiu de franare!!! (vezi legile miscarii, legea vitezei si teorema Galilei). Dar de aici pana la a gasi scuze de genul "nu am avut timp", "nu am avut cum", "eram prea aproape" in situatia de fata (cand evident ca nu era asa), asta n-o pot inghiti! RATB-istul era mult in spate, a avut vreme sa semnalizeze din faruri, dar sa incetineasca n-a avut Twisted Evil ! Ba din contra, "baga tare, Gigele, ca avem timp, e galben, ce daca e zapada, ce daca am niste oameni in spatele autobuzului a caror viata depinde de mine, ce daca atunci cand o sa trec de intersectie si va trebui sa opresc in statie, o sa alunec ca pe gheata olimpica de la Moscova si poate o sa pun in pericol viata celor care asteapta in statie... tre' sa recuperez timpul, am un grafic...". Asa nu. Asta nu e profesionalism. Viata trebuie sa primeze. Parca asta ziceai ca promovati voi, siguranta in trafic, civilizatia, respectul fata de calatori, nu? Si de cand interprezi legea si te folosesti de lacunele ei? Parca nu-ti placeau chestiile astea si le condamnai... Smile

Eu unul as face numai legi fundamentate stiintific, mai ales cand vine vorba de codul rutier si circulatie. Frate, pune un fizician sa-ti calculeze forte de frecare la franare, timpi de franare, spatii de franare, pune un medic universitar sa-ti scrie niste principii anatomice simple (concluzionate in urma unor experimente si cercetari) dupa care functioneaza corpul uman si dupa care raspunde la anumiti stimuli, sa-ti spuna care e campul vizual maxim lateral necesar ca sa vezi clar un semafor, care e timpul minim necesar pentru a reactiona, pentru a lua decizii si tot asa... Abia apoi te poti pune sa debitezi legi... Daca tot se fac legi, barem sa se faca cum trebuie, fara a lasa loc de interpretari, sa fie cat mai clare in exprimare!

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trole Man



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2016
Mesaje: 41
Locație: Bucuresti (Centru)

MesajTrimis: Joi 18 Mar 2010 19:14:40    Titlul subiectului: 124783

Cu parere de rau, dar tocmai de aceea exista regula ca atunci cand pierzi prioritatea sa opresti, tocmai pentru a nu aparea in calea unui alt vehicul al carui conducator poate rula x metri pana ce sistemul de franare intra in actiune si conform legilor fizicii... etc
Daca si numai daca, repet...
Daca se va dovedi ca soferita Skodei nu a oprit desi trebuia atunci este principala vinovata.
Este adevarat, viteza excesiva in acele conditii a fost un factor agravant si pentru asta soferul autobuzului trebuia sanctionat. Din pacate soferul autobuzului a avut si inspiratia nefericita de a evita coliziunea directa, intrand pe o traiectorie fatala pentru batranul aflat pe trotuar. Da, actiunile par ca ale unui tanar teribilist fara experienta, dar, daca Skoda nu iesea in cale nu se intampla nimic.
Ca si exemplu sa ne gandim ca un pieton este lovit pe culoarea rosie a semaforului de o masina ce iese in tromba dintr-o parcare. Cine e vinovat? Si in ce proportie?...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 18 Mar 2010 22:05:41    Titlul subiectului: 124786

Nu va pripiti cu concluziile, va rog. Am mai spus, o repet, a avut loc o tamponare in mijlocul intersectiei, da, recunosc. Dar autobuzul a ajuns pe trotuar din alte cauze decat tamponarea.
Asta este problema.
Kaustik are perfecta dreptate cu distanta de franare. Asa pot spune da, am vazut galben de la 100 metri dar nu am avut timp sa franez. Nu tine. In caz de accident de genul acesta se fac niste calcule precise. Pica varianta cu "nu am avut timp de frana".
Parerea mea este ca daca se dovedeste ca autobuzul avea peste 35 - 40 km / h este cam albastra situatia pentru soferul autobuzului.
Nu am spus 50 km / h pentru ca in caz de polei / gheata trebuie mers sub viteza legala. Cu cat nu se specifica pe niciunde.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
dolomynum



Data înscrierii: 30/Aug/2008
Ultima vizita: 16/Iun/2018
Mesaje: 61
Locație: Brasov; Bucuresti

MesajTrimis: Joi 18 Mar 2010 22:12:06    Titlul subiectului: 124787

Tramvai stricat pe Mihai Bravu, in dreptul statiei Laborator.


mb1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  104.35 kb
 Vizualizat:  de 13333 ori

mb1.jpg



mb2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.27 kb
 Vizualizat:  de 13333 ori

mb2.jpg



mb3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.45 kb
 Vizualizat:  de 13333 ori

mb3.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul MSN Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 19 Mar 2010 22:05:08    Titlul subiectului: 124822

Un alt accident mortal... De aceasta data pe linia 96. Sursa: cotidianul "Adevarul", editia din 19.03.2010. Link-ul este: http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Bucuresti-_Un_barbat_a_fost_strivit_sub_rotile_unui_troilebuz_0_227977405.html

"București: Un bărbat a fost strivit sub roțile unui troilebuz

Bărbatul a fost prins sub roțile mașinii. Victima cu identitate necunoscută a fost accidentată mortal aseară pe o stradă din apropierea Gării de Nord. Polițiștii anchetează împrejurările în care s-a produs evenimentul rutier și fac cercetări pentru identificarea pietonului decedat.

Accidentul de circulație s-a produs aseară în jurul orei 21.45 pe strada Witing, dinspre Calea Griviței către Calea Plevnei. Un bărbat de aproximativ 55 de ani a fost călcat de troilebuzul care circulă pe linia 96 din apropierea Gării de Nord.

Din primele cercetări, polițiștii au stabilit că bărbatul și-a pierdut viața după ce a fost prins și strivit de roțile troleibuzului.Pietonul decedat a fost transportat la Institutul Național de Medicină Legală Mina Minovici.

Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest rezultatul fiind zero, iar la Institutul Național de Medicină Legală Mina Minovici i-a fost recoltată o probă de sânge în vederea stabilirii alcoolemiei.


Asupra bărbatului accidentat mortal nu au fost descoperite acte de identitate. Victima purta pantaloni de culoare kaki, bluză gri și pantofi negri.

Cei care pot ajuta la identificarea lui sunt rugați să sune la 9544, numărul de telefon al Brigăzii Poliției Rutiere București.

Șoferul de pe troleibuz în vârstă de 31 de ani riscă să se aleagă cu dosar penal pentru ucidere din culpă, dar până la finalizarea anchetei își continuă activitatea.


„A fost un eveniment nefericit pentru că din câte am aflat pietonul a traversat prin loc nepermis și fără să se asigure. Șoferul a primit dreptul de a-și continua activitatea până la finalizarea cercetărilor“, a declarat purtătorul de cuvânt al regiei Autotnome de Transport București, Mihai Vlădărău.
"

Poza postata mai jos apartine cotidianului "Adevarul".



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  16.49 kb
 Vizualizat:  de 13265 ori

1.jpg



_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Sâm 20 Mar 2010 01:10:46    Titlul subiectului: 124833

Nu face nimeni puscarie pentru asa ceva. Legea spune ca pietonii care traverseaza neregulamentar sau pe culoarea rosie sunt vinovati. Sigur, se fac cercetari pentru ca asta e procedura, se face dosar penal, dar in final se va decide neinceperea urmaririi penale impotriva soferului, adica el NU "va avea dosar penal". Daca cineva cunoaste legea mai bine, sa ma corecteze. In niciun caz ziaristii nu o cunosc cum trebuie, aud si ei declaratia purtatorului de cuvant al Politiei Rutiere si o dau pe post cum au inteles-o ei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
deceball



Data înscrierii: 17/Feb/2008
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 25
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 20 Mar 2010 02:58:11    Titlul subiectului: 124835

Nu ti se intocmeste dosar penal dar tot ramai fara permis pentru 90 de zile.
_________________
Mai bine mai tarziu decat vreodata......
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Sâm 20 Mar 2010 13:01:12    Titlul subiectului: 124846

andrei11 a scris:
Nu va pripiti cu concluziile, va rog. Am mai spus, o repet, a avut loc o tamponare in mijlocul intersectiei, da, recunosc. Dar autobuzul a ajuns pe trotuar din alte cauze decat tamponarea.
Scuzati-ma daca gresesc, dar cum a ajuns autobuzul 1219 pe contrasens si a facut praf o masina cu 2 oameni in ea, dupa ce "a avut loc o tamponare" cu masina lui Sterian, iar autobuzul a ajuns tot pe trotuar dupa intersectie "din alte cauza decat tamponarea"? Soferul de atunci a fost dat afara? Sau a fost suficient ca Sterian era beat?
deceball a scris:
Nu ti se intocmeste dosar penal dar tot ramai fara permis pentru 90 de zile.
Daca ai fost nevinovat, dai politia in judecata si ceri daune pentru perioada cat n'ai avut permis si a trebuit sa mergi cu taxiul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 20 Mar 2010 13:47:39    Titlul subiectului: 124848

Gresesti, si inca destul de mult. Sustine-mi tu cu un argument logic ca intrarea autobuzului pe trotuar a avut drept cauza principala tamponarea. E diferenta mare fata de ceea ce s-a intamplat pe Magheru.
Poate cauza principala a intrarii pe trotuar este fortarea intersectiei de catre autobuzul intrat cu viteza peste cea legala si nici decum Skoda. V-am rugat sa fiti cu luare a minte la aceste afirmatii, mai ales ca stiu bine ce vorbesc.
Daca era vorba de o intersectie cu o singura banda de circulatie, da, Skoda era de vina, dar asa, cu autobuzul pe banda a II - a din cauza tamponarii nu avea voie sa ajunga pe trotuar. Atentie la nuante. Mai ales ca dupa cincizeci de metri avea si statie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Trole Man



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2016
Mesaje: 41
Locație: Bucuresti (Centru)

MesajTrimis: Sâm 20 Mar 2010 23:20:56    Titlul subiectului: 124865

Din imagini reiese ca soferul autobuzului a virat dreapta ca sa evite Skoda aparuta in calea sa. De ce venea autobuzul repede pe zloata si de ce, cu atat mai mult Skoda ii taie partial calea cand trebuia sa fie oprita pe loc asta e alta poveste.
Accidentul se incadreaza perfect sub deviza: Fatalitate, coane Fanica.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 27 Mar 2010 20:53:37    Titlul subiectului: 125087

Un alt accident, de aceasta data avand ca protagonisti un tramvai si un camion. Sursa: cotidianul "Adevarul", editia din 26.03.2010. Link-ul: http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/Vatmanita_ranita_intr-un_accident_rutier_0_232177053.html

"Vatmaniță rănită într-un accident rutier

Tramvaiul 44, implicat într-un accident rutier. Vatmanul unui tramvai care circula pe linia 44 a fost rănit azi-dimineață, într-un accident rutier petrecut în jurul orei 10.00.


Accidentul s-a produs în apropiere de intersecția Bulevardului Constructorilor cu Calea Giulești, tramvaiul ciocnindu-se de un camion, potrivit inspectorului principal al Brigăzii de Poliție Rutieră București, Daniel Piștea.

Vatmanul tramvaiului era o femeie. Ea a fost preluată de o ambulanță și transportată la spital. Nu știm încă în ce stare se află“, a declarat Mihai Vlădărău, purtător de cuvânt al RATB.
"

_________________
http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 25/Apr/2024
Mesaje: 9892
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 28 Mar 2010 01:00:07    Titlul subiectului: 125088

In timpul procesiunii de Florii de azi a avut loc si un incident mai putin obisnuit, cand o cruce si un steag au fost agatati de captatorii unui troleibuz. Articolul si imagini video se gasesc aici

Citat:
Aproximativ 3.000 de credincioși ortodocși din Capitală au participat, sâmbătă, în ajun de Florii, alături de preoți din București și județul Ilfov, la Pelerinajul de Florii organizat între mănăstirea Radu Vodă și Patriarhia Română de Arhiepiscopia Bucureștilor. 500 de preoți din București și Ilfov au condus procesiunea până la Patriarhie.

În timpul pelerinajului a avut loc și un incident, când o cruce cu steag s-a agățat de captatorii unui troleibuz.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 43, 44, 45  Următoare
Pagina 19 din 45

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community