Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
chirila_alex
Data înscrierii: 21/Mar/2007 Ultima vizita: 04/Iun/2011 Mesaje: 69 Locație: Constanta
|
Trimis: Sâm 28 Apr 2007 14:03:46 Titlul subiectului: India, Calcutta (Kolkata) |
78598 |
|
Niste poize cu tramvaie nu prea noi...dar ce mi sa parut foarte interesant este ca tramvaie au boxe in afara...poze preluate de pe http://www.shunya.net/Pictures/NorthIndia/Calcutta/SealdahCollegeSt.htm
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
133.05 kb |
Vizualizat: |
de 27292 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
105.36 kb |
Vizualizat: |
de 27292 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
128.58 kb |
Vizualizat: |
de 27292 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
128.33 kb |
Vizualizat: |
de 27292 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Sâm 28 Apr 2007 15:06:08 Titlul subiectului: |
78599 |
|
Tot de pe acelasi sit ( http://www.shunya.net ), putem vedea ca politistul sta pe o linie de tramvai, iar semnul de circulatie pe alta, ca si faptul ca pe acolo sunt 3 linii de tramvai, ceea ce inseamna ca au ceva tramvaie pe acolo, din care unele par sa nu mai fie.
Probabil insa ca la cat de curate sunt tramvaiele inauntru la ei, l-am prefera pe Dr. Bombay cu taxiul lui
Si iata si un autobuz, tot de acolo:
Iata si situl Companiei de Tramvaie din Calcutta:
http://www.calcuttatramways.com/ www.calcuttatramways.com a scris: | Although Kolkatan tram has entered into its 3rd century,yet it has been able to maintain its much touted hype,sheer & still attracts people to have a smooth silk glide on it's carriages.Tramcars evoke poetry which often remains incomprehensible in words. | Deja tramvaiul din Bucuresti cred ca are si el aproape 3 secole. Probabil ca Tudor Vladimirescu mergea prin oras cu V56 Poate si Cantemir se plimba prin Iasi cu vechile vagoane AEG.
Nota: sublinierea din citat imi apartine Chiar ca situl lor e de Dr.Bombay
Textul original: http://www.calcuttatramways.com/home.htm
Metroul lor nu are inca 1 secol, ci aproape jumatate, dupa logica lor:
http://www.subways.net/india/calcutta.htm
|
|
Sus |
|
|
pmp
Data înscrierii: 07/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2021 Mesaje: 256 Locație: Ilfov
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Dum 29 Apr 2007 00:17:50 Titlul subiectului: |
78608 |
|
Compania lor de metrou: http://www.kolmetro.com/
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Dum 29 Apr 2007 12:46:47 Titlul subiectului: |
78612 |
|
Iata si niste treburi interesante despre accesul in metroul lor: Citat: | Once a passenger holding magnetic ticket, enters onto the platform, cannot come out of the exit gate of the same station.
On entering the platform for the first time, the gate shall print '11' on the reverse side of the ticket indicating that 11 rides are remaining. Subsequently, for every entry, the 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1, and 0 (zero) shall be printed respectively. During the twelfth ride the exit gate absorbs the ticket. | De aici inteleg ca la ei trebuie sa introduci cartela la iesire, la fel ca si la intrare. Daca in Romania acei "turnicheti" pun probleme in caz de incendiu sau alte urgente, va dati seama ce inseamna la ei iesirea ?
Iar treaba cu absorbitul cartelei la ultima iesire valida chiar ca e tare.
S.O.S. The tiger took my ticket.
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 29 Apr 2007 19:39:27 Titlul subiectului: |
78617 |
|
Citat: | Once a passenger holding magnetic ticket, enters onto the platform, cannot come out of the exit gate of the same station. |
Asta e cam aiurea. Oare de ce nu ai voie sa iesi in aceeasi statie? Sunt situatii legitime cand e necesar (ai uitat ceva, te-a sunat cineva pe mobil...) Ar fi ok sa-ti consume o calatorie si gata.
Sistemele cu bagat/atins cartela atat la intrare cat si la iesire se foloseste in locurile unde tariful metroului nu este fix ci variaza cu distanta (imi vin in minte Londra, San Francisco, Washington). Totusi la ei pare a fi tarif fix per calatorie ca la Bucuresti, Paris (doar metroul, nu RER), New York sau Chicago; in toate aceste locuri bagi doar la intrare.
Merita remarcat si cat de ieftin e biletul: Clasa intai (probabil vagonul motor?) 2 rupii (12 bani) iar clasa a doua, 1.75 rupii (10 bani).
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 01 Mai 2007 14:37:23 Titlul subiectului: |
78650 |
|
Au grilaje în loc de geamuri... cum sunt și vagoanele de cls. a 3a de la trenurile lor. Dar e bine că tramvaiele sunt low-floor
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 01 Mai 2007 20:00:01 Titlul subiectului: |
78656 |
|
Tramvaiul cu captator al indienilor este pe sistemul american unde tramvaiele in anii 30-40, adica in perioada lor de glorie, aveau majoritatea captator si nu pantograf. Se poate vedea si pe:
http://www.railwaypreservation.com/vintagetrolley/vintagetrolley.htm
unde sunt prezentate diverse sisteme ce au supravietuit (sau, mai degraba, au fost refacute dupa ce au fost demolate) pana in zilele noastre. Mai toate sunt cu captator.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mar 01 Mai 2007 20:59:02 Titlul subiectului: |
78658 |
|
Pantograful, asa cum il stim noi, este o inventie de prin 1925. Inainte de el exista pantograful lira, de prin 1900. Inclusiv tramvaiele AEG din Iasi au avut la inceput captator.
Sistemul anglo-american folosea captator, la fel si in Italia, unde pana prin 1980 si ceva erau inca diverse tramvaie cu captator.
Chiar si Tatrele in unele orase ex-sovietice (inclusiv state baltice) au captator.
Grilajele de la geamuri au dublu rol: de a impiedica intrarea si iesirea calatorilor pe acolo si de a permite calatorilor din afara sa se tina de ceva
Suna a gluma, dar am vazut documentare cu calatori agatati de acele grilaje, daca nu au prins un loc intre vagoane sau pe acestea. La tramvaie nu cred ca e cazul de mers pe acoperis.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 24 Oct 2019 07:27:58 Titlul subiectului: |
203653 |
|
Un filmulet cu tramvaiele din Calcuta puteti vedea aici: https://www.youtube.com/watch?v=pMxp4YKKPqs
Este interesant acest sistem, in Calcuta, pare o simbioza intre localnici si tramvaie.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 19 Noi 2019 22:07:57 Titlul subiectului: |
204067 |
|
Alt filmulet interesant cu tramvaiele din Calcuta: https://www.youtube.com/watch?v=6mTGVTTM59s
Conform acestui filmulet, tramvaiele functioneaza in acest oras din 1902.
In prezent sunt in serviciu 125 de vagoane, zilnic.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 20 Noi 2019 10:11:04 Titlul subiectului: |
204076 |
|
Tramvaiele par și ele din 1902. Aici ar fi o piață de desfacere excelentă pentru Tatrele second.
|
|
Sus |
|
|
|