Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 28 Oct 2005 13:14:46 Titlul subiectului: Tramvaie KT-4D |
599 |
|
Iata cateva tramvaie KT4D...
In poza 4, un KT-4D la Baia -Comunala venind din Bariera Traian, pe traseul 35, spre Piata-Centrala...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
186.66 kb |
Vizualizat: |
de 50002 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
178.72 kb |
Vizualizat: |
de 47805 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
158.13 kb |
Vizualizat: |
de 47804 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.25 kb |
Vizualizat: |
de 47800 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Vizitator
|
Trimis: Sâm 26 Noi 2005 22:11:37 Titlul subiectului: |
4205 |
|
Doua intrebari:
1) KT4D au comanda tot din pedale?
2) KT4D pot merge cuplate in tandem ca si T4* si T3*? In sensul ca si vag. remorca sa aiba pantograful pe retea.
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Dum 27 Noi 2005 22:22:50 Titlul subiectului: |
4377 |
|
Bineinteles ca tramvaiele KT-4D au pedale.
Iata un alt KT-4D...
Pentru ca intreba Zsizsi la un moment dat: Da, exista si reclame romanesti, de exemplu la BEYLER-Decor, la RULMAR, la ROMBAT, Connex etc. Iata o poza...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
64.49 kb |
Vizualizat: |
de 49928 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.82 kb |
Vizualizat: |
de 47786 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 16 Dec 2005 15:16:53 Titlul subiectului: |
7460 |
|
La boghiul de Tatra exista un brat articulat care mentine legata patina electromagnetica de cadrul boghiului. Cand diametrul rotilor e mare, unghiul acelui brat este mai deschis, iar cand diametrul rotilor e mic (sau sunt uzate) unghiul este inchis, in unele cazuri bratul i-a o pozitie orizontala.
Iata o poza, ca dovada, in care rotile sunt aproape noi...
... si apoi una in care rotile sunt uzate, se observa ca aici bratul este aproape orizontal in comparatie cu cel din poza de mai inainte.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.48 kb |
Vizualizat: |
de 49366 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
43.54 kb |
Vizualizat: |
de 47787 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Sâm 17 Dec 2005 00:29:07 Titlul subiectului: |
7626 |
|
KT4D are patina mai lungă și are niște manșoane (sper că folosesc termenul corect) la ambele capete care îi conferă p formă trapezoidală.
Iată, caexemplu, o patina de la Oradea de la un KT4D, și anume #220.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
43.09 kb |
Vizualizat: |
de 49415 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Sâm 17 Dec 2005 17:24:00 Titlul subiectului: gl |
7690 |
|
Mai este un oras, Oradea, in afara de Galati care pastreaza schema originala BVB...
Imi permit sa postez, ca exemplu, un tramvai din Galati, tot in aceeasi schema de culoare...
2. Si iata si celebrul Frankfurther Algemeine-Zeitung
La Galati Tatrele din Magdeburg pastreaza si acum reclamele: Unul de culoare albastra : COMMERZBANK, iar altul ( nr.de parc 4), Tatra alb cu verde face reclama la : SPARFUCHS, scris pe fond portocaliu ...
In rest multe KT-4D pastreaza reclamele de la Berlin:
WAND-BODEN, COMMERZBANK, MOBEL-HUBNNER, Maggi etc
Iar Duwagurile din Frankfurt am Main: TENGELMANN ( retea de marketuri producatoare de mezeluri), SIXTUWOHL( sampon-balsam), si o BROSCUTA simpatica pe mijlocul vag motor, care iti da impresia ca a iesit de sub...tramvai !
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.86 kb |
Vizualizat: |
de 50228 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.93 kb |
Vizualizat: |
de 47693 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Dum 18 Dec 2005 10:06:56 Titlul subiectului: |
7838 |
|
Sergabi28 a scris: | Mai este un oras, Oradea, in afara de Galati care pastreaza schema originala BVB... |
Stiți ce mi se pare ciudat la Galați: Că de atâția ani mai există tramvaie care pătrează chiar și reclama cu care au venit din Belin. Ca fapt divers TRANSURB-ul este condus de o femeie...bravo ei, dar activitatea de marketing și managementul suprafețelor tramvaielor lasă de dorit. La Oradea, în 2003, când deja de 4 luni tramvaiele încă păstrau reclamele din Magdeburg pe ele presa orădeană a scris un articol. Vă invit să-l citiți. La Galați nu a sesizat asta nimeni?
"JB 31.07.2003 un articol semnat Dan BIRTA (de atunci el a ajuns mare star pe un post local de televiziune)
"OTL ne învata limba germana
Zilnic, cei ce calatoresc cu tramvaiele sunt invitati sa se plimbe cu vaporasul pe un lac din Magdeburg, sa foloseasca varianta germana a detergentului Rex.
Tramvaiele achizitionate anul trecut la mâna a doua de OTL, din Gemania, mai pastreaza reclamele din tara de origine. Lucrul acesta l-a facut pe primarul Petru Filip sa-l întrebe în gluma pe Corneliu Lupau, directorul OTL, daca vrea sa-i învete pe oradeni limba germana. Înteleg ca ati vrea sa intram mai repede în Europa, dar ati putea schimba si voi reclamele de pe tramvaie. Ori vreti sa ne învatati limba germana?, a remarcat primarul în conferinta de presa de la Primarie.
Directorul OTL a raspuns ca nu vrea sa faca un lucru de doua ori si sa stearga reclamele înainte de a avea altele care sa le înlocuiasca. Am sperat ca vin firme românesti sa-si faca reclamaa, a spus Corneliu Lupau. Petru Filip i-a dat o idee directorului regiei: de a oferi presei gratuit posibilitatea de a-si face reclama pe tramvaie. Pâna atunci, poate ca nu ar strica daca OTL ar trimite factura firmelor germane carora le face înca reclama, chiar daca fara voia lor.
OTL face bani frumosi prin valorificarea mijloacelor de transport în comun drept spatii publicitare. Numai pe luna iunie, regia a obtinut din aceasta afacere aproximativ 250 milioane de lei." "Și la Brăila, Cluj și chiar la Constanța mai găsești tramvaie care păstrează schema originală. Motivul: vopseaua este de calitate foarte bună și acele tramvaie au fost pregătite temeinic înainte de vopsire nu cas la noi că peste 2 ani pică vopseaua cu chitul gros de un deget și în urmă lasă o pată de rugină.
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 24 Ian 2007 09:08:43 Titlul subiectului: |
44535 |
|
Iată acum poze și cu #63 și #76
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.62 kb |
Vizualizat: |
de 48041 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
43.27 kb |
Vizualizat: |
de 48041 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Mie 24 Ian 2007 15:45:56 Titlul subiectului: |
44563 |
|
In 2006 s-a schimbat reclama (originala cu care au fost livrate din Berlin) pe aceste doua tramvaie care pana in 2004 au format cuplul 63+76. Dupa noua numerotare sunt inregistrate ca si 0109 (63) 0098 (76)
Poza de mai jos am facut-o in 29.12.2006.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
147.26 kb |
Vizualizat: |
de 48017 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 18 Dec 2007 16:28:01 Titlul subiectului: |
85870 |
|
Un incident mai putin placut, tramvai blocat de masina la Piata Centrala, 15 decembrie ora 12 (foto: Terry Lawson)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
125.51 kb |
Vizualizat: |
de 47389 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
kzoom4
Data înscrierii: 29/Noi/2007 Ultima vizita: 13/Mar/2011 Mesaje: 12 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 26 Dec 2007 11:17:57 Titlul subiectului: |
86074 |
|
Unde au ajuns unele scaune de la tramvaiele KT-4D... Stie cineva daca si care a (au) fost casat (e) ?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
55.05 kb |
Vizualizat: |
de 47318 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
25.55 kb |
Vizualizat: |
de 47316 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 26 Dec 2007 11:40:20 Titlul subiectului: |
86075 |
|
Scaunele provin de la faptul ca din fabricatie KT-4D-urile erau prevazute cu 2 randuri de scaune. Ori anulandu-se al doilea rand, scaunele au fost demontate si deci ca atare fapt acum sunt pe un singur rand. Scaunele demontate au fost montate in locul altora degradate sau sparte pe alte tramvaie Tatra!
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 26 Dec 2007 22:24:26 Titlul subiectului: |
86123 |
|
"Vagonul-remorca" 89, cu putin timp inainte de a dispare de pe traseele locale, l-am vazut "remorcat" de un alt KT-4D si m-am gandit, avand in vedere ca celelalte vagoane-motoare cu numar superior acestuia (ma refer la 90, 91 si 92) devenisera vagoane-remorci, ca si 89 primise un astfel de rol. A fost o ipoteza a mea care s-a dovedit gresita. Probabil ca in acea zi, tramvaiul respectiv suferise o defectiune si era tractat spre autobaza.
Tramvaiele 90, 91, 92, (daca nu gresesc si 75) au fost vagoane-motoare insa, fie din cauza unor defectiuni sau fie din cauza necesarului de remorci, au fost transformate in "vagoane-remorca". Acestea aveau sistemele de alimentare deconectate insa puteau oricand sa fie refolosite ca vagoane-motoare. Am crezut ca si KT-4D-ul cu numarul de parc 89 suferise o astfel de transformare...
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 28 Dec 2007 23:26:47 Titlul subiectului: |
86209 |
|
S-a creeat o confuzie. Legat de tandemele de KT-4D-uri din Galati, atat primul vagon cat si al doilea merg cu motoarele de tractiune cuplate. Deci al doilea vagon merge alimentat de la primul vagon. Este identic ca la Tatrele din Bucuresti, doar ca la noi merge numai primul vagon cu pantograful conectat la firul aerian, iar la Bucuresti ambele vagoane au pantografele ridicate!
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 28 Dec 2007 23:39:15 Titlul subiectului: |
86214 |
|
In Germania este familiara denumirea de "vagon motor remorca" (Triebbeiwagen) in astfel de situatii, deci poate fi asimilata.
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Sâm 29 Dec 2007 19:32:48 Titlul subiectului: |
86229 |
|
Dar TBw este un vagon fara cabina, in general, cum sunt la Dresden vagoanele 244xxx.
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Dum 30 Dec 2007 12:11:11 Titlul subiectului: |
86265 |
|
In 1998 dupa aproape un an de cand s-au adus aceste tramvaie de la Berlin, un incident mai putin placut a umbrit destinul unuia dintre vagoane. Un incendiu aparut la bordul vagonului #89 a mistuit o mare parte din el, nemaifiind bun de reparat datorita actiunilor termice care au modificat structura sasiului si a partilor de rezistenta ale vagonului drept care s-a casat!
Incendiul a aparut brusc fara ca cinava sa poata banui. Probabil de la o defectiune aparuta subit sau un scurt-circuit! La acea vreme tensiunea la firul de contact era de 750Vcc; din 2005/2006 s-a trecut la tensiunea de 600Vcc.
Probabil a ars numai un segment. Logic ca ramanand desperecheat, al doilea nu avea rost sa mai fie pastrat. Asa ca s-au recuperat materialele ramase intacte si restul s-a casat.
|
|
Sus |
|
|
greentiger
Data înscrierii: 14/Noi/2007 Ultima vizita: 21/Noi/2010 Mesaje: 63 Locație: Galati
|
Trimis: Dum 30 Dec 2007 22:04:30 Titlul subiectului: tramvaiele |
86300 |
|
Tramvaiele acestea circula mai pe toate traseele! Mie imi plac tramvaiele KT-4D mai ales alea cu floricele galbene si verzi, sunt 2, unul cu floricele galbene, unul cu verzi,daca puteti sa puneti poze cu ele ar fi frumos!
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 03 Ian 2008 22:32:13 Titlul subiectului: |
86495 |
|
Cel cu floricele galbene a avut initial numarul de parc 70 iar cel cu floricele verzi este ex-69 sau mai precis, conform noii numerotari, actualul 0095.
Am sa adaug doua informatii:
-tramvaiul KT-4D cu vechiul numar de parc 90 este folosit in prezent doar ca "vagon-motor" si, conform noului sistem de numerotare, a primit numarul 0120; -tramvaiele 91 si 92 sunt utilizate in continuare ca "vagoane-remorca" si au noile numere 0121 respectiv 0122.
Iata si o poza cu tramvaiul 82, preluata de pe http://it.wikipedia.org Tramvaiul respectiv este utilizat deseori pe traseul 7 (dupa cum arata si fotografia respectiva) functioneaza bine si poate fi considerat un tramvai rezistent si "de viteza". Dupa schimbarea numerelor de parc, tramvaiul 82 a primit un numar nou: 0101.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
141.42 kb |
Vizualizat: |
de 46971 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
vlady-13
Data înscrierii: 10/Mai/2007 Ultima vizita: 14/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Craiova
|
Trimis: Joi 03 Ian 2008 22:55:16 Titlul subiectului: |
86498 |
|
Vad ca nu are pantogaful ca cele din Caiova. Nu e adus tot din Berlin???
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 03 Ian 2008 23:04:54 Titlul subiectului: |
86499 |
|
Tramvaiul provine tot din Berlin. Am remarcat ca o parte din tramvaiele KT-4D au pantograful ca cele din Craiova pe cand celelalte au pantograf ca cel vizibil in poza postata anterior. Banuiesc ca acestea din urma au avut pantografele inlocuite cu unele corespunzatoare tramvaielor Tatra.
|
|
Sus |
|
|
vlady-13
Data înscrierii: 10/Mai/2007 Ultima vizita: 14/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Craiova
|
Trimis: Joi 03 Ian 2008 23:06:29 Titlul subiectului: |
86500 |
|
Cred ca cei de la regie au inlocuit pantograful cu unul de la un T4D, daca zici ca e tot din Berlin.
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 04 Ian 2008 00:20:07 Titlul subiectului: |
86506 |
|
Observatia ta este plauzibila. La Galati, pantografe ca cel corespunzator tramvaiului KT-4D cu numarul 82 au avut si Tatrele T4D. Nu am vazut la Timis-uri un astfel de profil al pantografului, si, prin urmare, am presupus ca pantografele similare cu cel montat pe tramvaiul 82 provin de la Tatre casate. Sunt multe KT-4D-uri care au pantografe identice cu cel montat pe 82.
|
|
Sus |
|
|
George_GL
Data înscrierii: 09/Iul/2006 Ultima vizita: 06/Feb/2017 Mesaje: 81 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 04 Ian 2008 10:04:01 Titlul subiectului: |
86512 |
|
Tatrele casate la Galati nu au avut pantografe ca cel de pe #0101(82). Aceste pantografe provin de pe Tatrele T4D carora li s au inlocuit pantografele din anuminte motive. Initial KT4D urile au venit cu pantografe asimetrice dar cand se rup sunt mai greu de reparat si din lipsa li s au pus pantografe simetrice de T4D. La Galati tot din lipsa s au montat pe cateva KT4D uri si pantografe de Tatra T3R dar cu anumite modificari. La Craiova T4D urile au pantografe asimetrice mai performante sa le zic asa...mai noi..dupa cum prea bine se observa..puse pe Tatrele modernizate la Berlin...sau cele mai noi.
|
|
Sus |
|
|
|