Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Casari vehicule
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Manimal



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Apr/2008
Mesaje: 92
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2007 18:50:40    Titlul subiectului: 80444

Nu inteleg de ce ar trebui sa caseze pe marci (in afara de DAC), ar trebui sa analizeze fiecare masina in parte, care e in stare buna sa o pastreze restul sa le dezbrace pentru piese si sa le caseze si asa nu ar mai cheltui atat de mult cu intretinerea pana cand va veni momentul sa le caseze pe toate
Daf si Rocar au totusi mai mult de 8-9 ani de cand sunt folosite.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2018
Mesaje: 1105
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Joi 19 Iul 2007 19:34:10    Titlul subiectului: 80446

Tot ce e inainte de 1991 e DAC. Tot ce e inainte de 1994 e DAC si Ikarus. Tot ce e inainte de 1996 e DAC, Ikarus si DAF. Nu cred ca se caseaza pe marci, ci pe vechime (in general).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fantt



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2018
Mesaje: 193
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 20 Iul 2007 13:54:51    Titlul subiectului: 80475

De ce se incapatineaza RATB sa faca norma de casari? Oare pentru ca sint incapabili sa intretina corespunzator niste mijloace de transport si cred ca daca vor lua unele noi vor scapa de probleme? Dupa citiva ani de exploatare salbatica vor ajunge si acestea in aceeasi stare si o vor lua iar de la capat si vor incepe casari? Daca ar face-o pe banii sefilor icompetenti de la RATB nu ar fi nici o problema, dar o fac pe banii nostri; in alte orase europene, infinit mai civilizate ca Bucurestiul, nu exista aceasta mentalitate de casare cu orice pret, din contra acolo vehiculele sint intretinute corespunzator pentru a avea o durata de viata cit mai lunga, dar probabil ca aia sint prea saraci sa cumpere la fiecare 7-8 ani vehicule noi...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2018
Mesaje: 1105
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Vin 20 Iul 2007 21:18:42    Titlul subiectului: 80489

Nu stiu daca norma de casare reprezinta maximum al perioadei de exploatare sau numarul de km. In mod foarte probabil insa, nu e. Cel putin ca perioada era de 15 ani. Asta ar insemna ca teoretic DAC'urile si majoritatea Ikarusurilor n'ar mai exista acum, dar ca de fapt dupa aceasta perioada s'ar putea casa. Deci, s'ar putea.
RATB va avea insa alte 500 autobuze noi, iar pe cele vechi fie le taie, fie se fac cadou la parlitii de peste Prut, desi si in tara ar fi nevoie de ele mai mult decat in Rusmoldova.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Oct/2018
Mesaje: 1737
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 20 Iul 2007 21:18:43    Titlul subiectului: 80490

Sa nu uitam ca vehiculele care se caseaza (autobuzele DAC, Ikarus, troleele DAC) dateaza de la inceputul anilor '90, adica au cam 15 ani sau mai mult de exploatare si probabil mai mult de 1 milion de kilometri fiecare. Afirmatia cu 7-8 ani este o exagerare.

Altfel intr-adevar este un ciclu normal: Periodic se cumpara vehicule noi si se caseaza vehicule vechi. Este evolutia fireasca a lucrurilor.

Iar comparatia cu orasele din vest este doar partial intemeiata; acolo fluxurile de calatori sunt mult mai scazute (sau mai bine preluate) si stresul la care sunt supuse autovehiculele e mai mic, atat datorita infrastructurii mai bune cat si datorita gradului de civilizatie. Si tot la comparatia cu vestul Europei nu cred ca sunt orase MARI (sa zicem capitale cu > 1 milion de locuitori) care sa aiba autobuze sau trolee datand de prin 1991-1992.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 20 Iul 2007 22:21:02    Titlul subiectului: 80495

Geneva are troleibuze din 198x, Roma are tramvaie cam tot de atunci, Budapesta are Ziu9, Belgia si Olanda sunt pline de PCC-uri, Cehia si Slovacia sunt pline de Tatre (inclusiv T2!) etc. Deci exemple se pot găsi... numai noi auncăm banii cu nemiluita pe vehicule proaste care circulă pe trasee făcute total aiurea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2018
Mesaje: 1105
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Vin 20 Iul 2007 23:26:41    Titlul subiectului: 80501

Adevarul e ca probabil in vest merg cu vehiculele pe care le au din lipsa de fonduri, iar de casat le caseaza doar odata cu venirea unora noi sau cu desfiintarea unor trasee.
Pe de alta parte, intretinerea si uzura in exploatare de acolo permit folosirea lor pe durate mai mari decat norma (teoretica) de casare, daca or avea asa ceva. Iar cand nu caseaza, mai exista lumea a 3'a si pe alocuri, chiar vestica (vezi tramvaie ex-Germania sau Austria in Olanda sau chiar ex-RFG in ex-RDG, adica tot in Germania). Ca sa nu mai vorbim de unguri, care inca mai au tramvaiele anilor '60 pe langa "combine" de ultima generatie.
Cred ca la Bucuresti se profita de situatia actuala a retelei de transport sa reinnoiasca parcul. Din pacate, cel putin DAC'urile (autobuze si troleibuze) si Rathgeber (tramvaie), n'au nicio sansa sa pupe alte orase. Poate n'ar fi rau sa duca Tatrele pe unde or mai vrea, poate Craiova, Cluj, Oradea sau Botosani, daca pe acolo mai accepta asa ceva.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 21/Oct/2018
Mesaje: 805
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Sâm 21 Iul 2007 20:26:58    Titlul subiectului: 80522

Norma pe km sau pe vechime nu ar trebui luata asa de mult in calcul, ci starea vehiculelor. Daca exista un numar mic de vehicole bune, mentinerea lor si casearea majoritatii nu este rentabila.
Sunt mare fan al Dac-ului (nostalgia copilariei, in fine), daca se caseaza, logic ar fi sa dispara toate, si atunci e irelevanta ordinea de casare, ceea ce se petrece, dar daca se face muzeu, atunci se poate pastra unul si nu ca 117UD-ul "pastrat" cum stim noi
....se poate taia....chiar daca va aparea...URAC-ul e capabil sa il faca de la zero...dar nu ar fi aceeiasi masina...deci teoretic se pot aduce replici pentru muzeu...

_________________
Mi-e dor de Dac-uri!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Mie 19 Dec 2007 17:05:49    Titlul subiectului: 85897

Practic o data cu venirea autobuzelor Citaro2 capacitatea de transport nu va creste deoarece RATBul caseaza autobuze intr-o veselie, inclusiv DAFurile de la Nordului care dupa parerea mea aratau mai bine ca cele de la Pipera in speta Hispano.
Dar RATB gandeste, oare, pe principiul "ce am luat pe mere dau pe pere"?Daca la DAC si la Rocar de Simon s-a spus ca se caseaza din cauza ca fabrica care le-a produs nu mai exista, iar piesele de schimb se gasesc din ce in ce mai greu, la DAF ce explicatie se mai "fabrica"?
Sunt unele DAFuri care nu au avut niciun RK!

Zilele acestea am trecut pe linga depoul Bucurestii-Noi si m-a cuprins o stare de tristete, dar si de furie in locul unde stateau ele cumintele troleibuzele DAC nu mai erauniciun DAC. Cred ca oficial in Bucuresti nu mai exista niciun DAC (scurt sau articulat)!
Pacat ca nu s-a facut nici un fel de eveniment, macar simbolic, prin care sa ne "luam adio" de la o bucatica de istorie din Bucuresti. Deh acum facem actiuni gen "1000 de stele pentru Bucuresti" si nu mai avem timp pentru niste "relicve" pacat Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fider



Data înscrierii: 31/Mai/2007
Ultima vizita: 10/Oct/2008
Mesaje: 202
Locație: Bucuresti (Vest)

MesajTrimis: Joi 20 Dec 2007 19:02:09    Titlul subiectului: 85922

Intr-adevar, pacat ca iesirea definitiva din exploatare a unor vehicule este un moment care se trece in uitare si care demonstreaza inca o data cat de usor uitam istoria (sau vor unii sa o uitam) si lucrurile care au insemnat ceva. Tot asa, chit ca este dincolo de subiect, intr-o tara ca a noastra nu exista un muzeu al comunismului, care sa ne arate in mod real si detaliat ce insemna viata in acea perioada. Uitam, ne batem joc de trecut, repetam aceleasi greseli, la nesfarsit si nu stim sa pretuim momentul.

Regret disparitia DAC-urilor si a multor relicve ale trecutului pe care ne grabim sa le stergem. Cu bune, cu rele, este trecutul nostru si ar fi normal sa il respectam si sa avem curajul sa vorbim despre el.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Oct/2018
Mesaje: 1082
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Dum 30 Dec 2007 15:02:05    Titlul subiectului: 86277

Sunt in asentimentul lui Fider...daca mai vrem ROCAR mai avem inca sanse la Timisoara (nu pentru mult timp), Piatra Neamt, Medias, Tg Jiu, Constanta si Brasov (mai ca nu le-as enumera), Baia Mare si nu in ultimul rand Clujul, care este singurul exemplu pozitiv din tara.
Raman la parerea ca este absolut pacat ca nu ne ajuta nimeni sa pastram cate un model din fiecare. Asta este. Ramanem cu poze.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Dum 30 Dec 2007 16:40:15    Titlul subiectului: 86282

Imi pare rau ca in tara asta a nostra chiar nimeni nu vrea, si aici ma refer la sefii de regii, primari, vice etc, un muzeu a tot ce a fost mijloc de transport in comun!
Faptul care ma frapeaza cel mai tare este ca ultimile troleibuze DAC din Bucuresti au fost casate, poate de dragul de a renunta la tot ce este "vechi", fara niciun regret din partea autoritatiilor sau chiar niciun mesaj de genul "Fratilorm gata cu DACurile, veniti sa va luati ramas bun de la ultimul exemplar!", acelasi anunt putea fi utilizat si pentru SAURER, insa nimic.
Tot ce a circulat pana acum, ca a fost articulat sau scurt, a reprezentat o bucatica din Bucuresti precum cautam noi acum poze cu troleibuzele ROMAN, alte troleibuze care au fost casate, dar de data aceasta de autoritatiile comuniste, fara niciun regret, asa copii nostri vor cauta fotografii cu "ce a circulat demult in Bucuresti" DAC, SAURER etc.
Mai am o nedumerire dece au mai facut RK la unele troleibuze ,ex 7444, 7377 etc, daca stiau ca peste maxim doi ani vor fi casate, pot baga mana in foc, cum spune romanul, ca aceste trolee puteau circula multi ani de acum incolo, insa cred ca le-au casat doar de dragul de a le casa!
Aceiasi poveste si cu SAURER, chiar daca anul nasterii lor este "departe", aceste troleibuze se comportau exceptional, dupa parerea mea, mai vibrau ele cand circulau cu viteza, dar asta e, si asta fara niciun RK!Precum spunea si Radu ca de altfel si alti useri, vom ramane doar cu pozele, atat!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 30 Dec 2007 23:54:04    Titlul subiectului: 86314

Trebuie taiate vehicule! Au taiat ei Ikarusuri pentru ca aveau parbirzul spart, așa că știu ei ce nod în papură să găsească la DAFuri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Ice



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Feb/2017
Mesaje: 253
Locație: Bucuresti 2 (Pantelimon)

MesajTrimis: Lun 31 Dec 2007 12:26:04    Titlul subiectului: 86330

Ideea e ca trebuie sa se faca loc celor 500 de stele care vin sa intregeasca colectia. Desi ar fi alte modalitati prin care sa scape de autobuzele vechi, nu neaparat sa le taie. Spre exemplu cele care mai pot fi exploatate sa le dea altor regii de transport din tara unde este nevoie de innoirea parcului.
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Lun 31 Dec 2007 17:09:50    Titlul subiectului: 86346

Ce a relatat Dragos este adevarat si din pacate trist pentru ca se caseaza intr-o veselie ca sa faca loc la cele 500 "de stele" care vor sosi.Insa RATBul uita un lucru esential faptul si ma repet, capacitatea de transport va avea de suferit, practic nu va fi mai mare, cred ca va fi mai mica. Mai sunt linii care ar fi avut nevoie de Ikarusuri cum sunt liniile preoresenesti, aici eu as fi pus DAC, dar s-a spus ca sunt cazute rau de tot, iar la periferie ar fi mers foarte bine Rocar si DAF Hispano si DAF Castrosua pe unele linii semicentrale, daca imi este permis termenul, si, normal, Citaro pe linile care intr-adevar merita.
Si atunci sa vezi ce transport civilizat am avea si chiar autobuze goale si noi trasee. Dar RATB se spune ca ar vrea o flotila compacta si nu un transport civilizat cu autobuze "incarcate" la 30% din capacitate!
Pe "sefii" RATB nu-i intereseaza cum arata cutare autobuz, pe "dansii" ii intereseaza ca trebuie sa le caseze fara niciun regret, sa faca loc "stelelor pentru Bucuresti", Mercedes Citaro!
Poate si de asta unii useri printre care ma numar si eu nu prea agream aceste autobuze, care nu au nici o vina ca vin asa cum vin acum in Bucuresti, Citaro sunt autobuze bune.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Oct/2018
Mesaje: 1737
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 01 Ian 2008 11:07:08    Titlul subiectului: 86370

Eu zic sa va mai ganditi inainte de a acuza RATB ca arunca la gunoi 'vehicule bune'. Nu am nici o relatie de nici un fel cu RATB si nu ma simt obligat, nici macar indirect, sa ii ridic in slavi cum o fac altii la modul interesat DAR:

- Orice vehicul este proiectat pentru o anumita durata de functionare. Dupa ce ai trecut de acea durata chiar daca aparent vehiculul functioneaza el se strica din ce in ce mai des, parametrii de functionare sunt din ce in ce mai prosti, fizic este din ce in ce mai deteriorat, consumul de motorina si ulei creste samd. O rabla de autobuz din anii '89-'93, deci cu 15-18 ani de exploatare in spate, probabil ca genereaza costuri de intretinere de 3-4 ori mai mari decat un autobuz nou si consuma de 1.5-2 ori mai multa motorina.

- Este normal ca vehiculele care se caseaza sa functioneze inca. Asta pentru ca in ziua de azi mai toate obiectele (televizor, telefon mobil, masina...) le pensionam nu pentru ca s-au stricat ci pentru ca am luat un obiect similar mai bun.

- Legislatia va interzice in curand circulatia acestor autobuze non-Euro.

- S-a propus mentinerea in circulatie a autobuzelor vechi pe langa cele noi. Vad doua probleme in legatura cu acest lucru: Odata spatiul de garare in autobaze (nu sunt la curent cu situatia in acest sens; poate sa fie spatiu excedentar, poate sa nu fie) si apoi mai ales numarul de soferi, mecanici de intretinere samd disponibili; probabil fiecare autobuz necesita sa zicem 2.5 soferi, 0.2 tehnicieni samd... Salariile la RATB nu sunt grozave; de unde oameni noi pentru aceste posturi, de unde bani pentru salarii?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Mar 01 Ian 2008 19:54:03    Titlul subiectului: 86383

Ai dreptate in ceea ce spui Stefan si asta poate in privinta DACurilor si poate a Ikarusurilor autovehicule echipate cu motoare non-euro, dar DAF si ROCAR DE SIMON autovehicule dotate cu motoare euro 2 si am impresia 3 si care ar mai circula cativa ani buni, ce justificare au de le caseaza? Piese pentru DAF se gasesc si inca la preturi modice si chiar pentru Rocar se mai pot gasi piese! Privitor la salariile de la RATB, sunt chiar frumusele si nu sunt asa de mici pe cat se pare, se aduna sporurile, orele suplimentare, bonurile de masa si rezulta o cifra frumoasa! Dar la RATB nu se vrea marirea capacitatii de transport, asa cel putin cred eu si asta din prisma unuia care intra in legatura des cu personalul RATB!

Dragos a descoperit la Suceava un autobuz DAC echipat cu motor euro 2 si vorba lui, "daca la ei se poate, la noi de ce nu se poate?".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Oct/2018
Mesaje: 1737
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 01 Ian 2008 20:33:19    Titlul subiectului: 86386

itb 139 a scris:
dar DAF si ROCAR DE SIMON [...] ce justificare au de le caseaza?
Dar nu exista o actiune de casare la scara larga a DAF si Rocar DeSimon! S-au casat cateva bucati din fiecare, probabil cele care oricum stateau pe tusa sau care aveau probleme individuale grave.
itb 139 a scris:
Piese pentru DAF se gasesc si inca la preturi modice si chiar pentru Rocar se mai pot gasi piese
Corect, uitasem de aspectul asta; inca un argument ca sa nu mai pastrezi astfel de autobuze vechi ar fi imposibilitatea de a gasi piese pentru ele.
Citat:
Dragos a descoperit la Suceava un autobuz DAC echipat cu motor euro 2 si, vorba lui, "daca la ei se poate la noi de ce nu se poate?".
La fel cum exista posesori de Dacii 1300 care si le pigulesc si masinile merg foarte bine dupa 30 de ani. Dar sunt exceptiile! In acest caz particular, ce rost are sa pui un motor nou cand ramai cu cutia de viteze veche de 18 ani, tabla ruginita in caroserie si acoperisul prin care ploua! Iar daca te apuci sa schimbi tot ce e putred, mai bine iei unul nou.

Totusi, sa nu amestecam chestiile de ordin sentimental-nostalgic (cum vedem noi disparitia unor vehicule care le-am vazut zi-de-zi o gramada de ani) cu aspectele practice, asa cum sunt vazute de operatorii lor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 01 Ian 2008 23:11:06    Titlul subiectului: 86401

itb 139 a scris:
Dragos a descoperit la Suceava un autobuz DAC echipat cu motor euro 2 si, vorba lui, "daca la ei se poate la noi de ce nu se poate?".
2 Dac-uri cu motor RABA Euro 2 și cutie în 4 trepte (nu știu dacă tot ungurească).
Stfp a scris:
Dar nu exista o actiune de casare la scara larga a DAF si Rocar DeSimon!
O să fie la vară, stai liniștit!
Stfp a scris:
ar daca te apuci sa schimbi tot ce e putred, mai bine iei unul nou.
Depinde ce e putred. Că dacă ai o caroserie și un șasiu impecabil poți să pui un motor nou. Dar dacă ai motorul bun și restul e praf (șasiu, caroserie, acoperiș) nu mai ai ce-i face. Oricum, soluția optimă nu e să te apuci să casezi totul, indiferent de starea tehnică.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
bogdanpopescu



Data înscrierii: 20/Dec/2007
Ultima vizita: 11/Sep/2008
Mesaje: 346
Locație: Bucuresti 1

MesajTrimis: Vin 11 Ian 2008 17:03:05    Titlul subiectului: 86882

itb 139 a scris:
Tot ce a circulat pana acum ca a fost articulat sau scurt a reprezentat o bucatica din Bucuresti
Chiar daca nu sunt chiar un fan adevarat al DAC-urilor (mai degraba un fan al Mercedes-urilor), sunt de acord cu ce a spus itb 139, ca vehicule care circula in Bucuresti face parte din istoria transportului nu numai bucurestean, ci si transportului romanesc (Bucuresti este un oras din Romania), indiferent daca e un Mercedes sau un DAC. O a doua idee care ar confirma ideea restaurarii troleibuzelor DAC este ca acest tip de troleibuz este unul "Made in Romania". Eu stiu ca, indiferent daca produsul e bun sau nesatisfacator, oamenii de obicei se mandresc cu produsul localitatile lor. Ba dimpotriva, cateodata romanii sunt nemultumiti de calitatea troleibuzelor romanesti DAC si au vrut sa scape de ele.
OK, pana aici e bine.
Dar, "sa scape de DAC-uri" nu inseamna sa le caseze, dar poate altfel. Poate sa lasa acolo vehicule in depou, daca n-au surse financiare pentru a construi un muzeu dedicat transportului bucurestean. Dar sa nu le caseze fara mila. Luam, ca exemplu, tramvaiele de epoca din Bucuresti. Ele au fost restaurate, de ce nu si troleibuze si autobuze? Totusi am o intrebare... De ce oamenii astia care au ocupat de transportul bucurestean au putut sa pastreaza vehiculul x, de ce nu poate sa faca acelasi lucru macar pentru un singur DAC sau Saurer. La fel si primul troleu dublu-articulat din lume #7091 (care a murit demult) sau "francezul" #97. Poate ca s-au facut rusine daca le pastreaza un troleibuz ruginat/stricat/s.a.m.d. Pai de ce au ruginat vehiculele? Din cauza intretinerii extrem de proaste! Bine, eu nu cred ca celelalte vehicule care au fot restaurate nu sunt chiar in starea lor originala. Au fost reparate, revopsite, etc. Dar macar si ei sa aiba ceva efort de munca sa repara macar un singur DAC. Deci, eu nu cred ca rugina de pe troleibuzele vechi a fost problema celor care se ocupa de restaurarea vehiculelor.
Dar, asta e. A murit si ultimul exemplar de troleibuz DAC din Bucuresti, sa vedem ce soarta va avea si ultimul exemplar DAC din Romania. Sper ca acel troleibuz (indiferent de unde vine) va avea o soarta mult mai norocoasa decat DAC-urile bucurestene.

_________________


Ultima modificare efectuată de către bogdanpopescu la Sâm 12 Ian 2008 11:15:47, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Dum 22 Iun 2008 18:20:54    Titlul subiectului: 94885

Inca un Ikarus "si-a dat viata" zilele trecute, este vorba despre autobuzul #649 care a apartinut autobazei Alexandria si care in ultimile zile de viata a circula pe linia 407. De asemenea, in parcul rece de la Alexandria se mai afla pentru casare inca doua autobuze Ikarus #399 si #622, dar si trei autobuze IVECO care sunt cam descomplectate acestea sunt #3321, #3324 si #3359.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
valeryu



Data înscrierii: 30/Mar/2008
Ultima vizita: 15/Mai/2014
Mesaje: 61
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 29 Iun 2008 21:46:40    Titlul subiectului: 95187

Sincer nu-i inteleg pe oamenii acestia care caseaza autobuze. Daca ar fi dupa mine, le-as pastra pe cele mai bune, sa stim peste multi ani de la ce a plecat transportul in comun.
Cica de la 01 ianuarie 2009 cei care vor fi prinsi circuland cu autobuze vechi poluante vor lua amenda 4 miliarde de lei. Parerea mea e ca nu e adevarat deoarece atatea orase din Romania au o gramada de autobuze vechi, daca din 01 ianuarie 2009 vor fi scoase toate, va fi o pierdere enorma.
Cel mai bine ar fi fost sa le reconditioneze. Imi pare rau dupa aceste autobuze si cred ca nu sunt singurul, dar nu avem ce-i face. In ziua de azi nu se mai fac autobuze (masini) ca pe vremuri, rezistente, sa te tina toate viata, acum se fac sa mearga un pic, apoi sa se strice si sa te duci sa cumperi altul, tot de acolo, iar aici nu este vorba numai de masini.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 21/Oct/2018
Mesaje: 1096
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Dum 29 Iun 2008 22:26:03    Titlul subiectului: 95189

Autobuzele ca se caseaza nu pot fi transformate in troleibuze, cum au facut cu Saurer?. Ma refer in special la IK260.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 29 Iun 2008 23:17:45    Titlul subiectului: 95193

Legile, în general, sunt făcute pentru cei cu bani... păi dubarii o să aibă mult de câștigat de aici, pentru că Consiliile Locale, în lipsă de fonduri, nu vor avea altceva de făcut decât să concesioneze transportul public unor operatori privați (sau anumite trasee de transport, după buget).
În schimb, cu mașinile mici o să fie mai ușor, probabil că cei care vor insista să păstreze Dacii 1310 (de exemplu) le vor putea trece ca mașini de epocă.
rosetti61 a scris:
Autobuzele ca se caseaza nu pot fi transformate in troleibuze, cum au facut cu Saurer?. Ma refer in special la IK260.
Nu are nimeni interes pentru așa ceva. Doar avem 1000 de stele și 100 de plastice...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
CRAZY BOY



Data înscrierii: 22/Apr/2008
Ultima vizita: 09/Iul/2012
Mesaje: 368
Locație: Fundeni (jud. IF)

MesajTrimis: Mie 02 Iul 2008 15:39:06    Titlul subiectului: 95304

Acum vro saptamana am fost pana la cinava la spital si acesta era internat in Policlinica R.A.T.B. De la fereasta salonului se vedea direct in curtea URACului si ce credeti ca am vazut?
Vreo 20-30 Dafuri gata de casat.
Vreo 15-20 Ikarosuri 260 gata de gasat.
2 trolebuze Saurer gata de casat
Vreo doua Rocar de Simon gata de gasat si doua jumatati de Rocar de Simon.
A, si o jumatate de Ikarus 260.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
Pagina 4 din 5

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community