Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Posibila retea de tren urban?
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 04 Apr 2006 20:57:42    Titlul subiectului: 59612

Eu aș propune crearea unei linii Halta Titan - Gara de Est (Obor) care să fie subterană între Șos. Morarilor și Baicului.
Daca s-ar realiza legatura de care zic eu trenurile de Oltenita ar ajunge mai aproape de centrul orasului, iar unnele dintre trenurile care ajung la Gara de Est (Obor) ar ajunge si in alte zone ale orasului (Titan, Faur).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Pasagerul



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 06/Iul/2006
Mesaje: 44

MesajTrimis: Mar 04 Apr 2006 22:05:41    Titlul subiectului: 59618

@OAB.
1. Între Titan și Titan Sud sunt cam 800 metri. Titan a fost prima gară, cam între intersecția Basarabia x 1 Decembrie și intersecția Basarabia x Șahighian (mă folosesc de harta de la salutbucuresti, că pe aia o ai și tu). Se vede că acolo linia se dublează. De fapt la intersecția cu Morarilor sunt vreo 4 linii deja. Această gară a fost prima din zonă. Pe hărțile vechi ale Bucureștiului zona nu apare, fiind mult în afara orașului. Eu mă ghidez după un atlas rutier al României din 1923. Pe aceste hărți apare numai Halta Titan, în acest loc, ca o haltă pe linia de Oltenița, între Gara Obor și Gara Cățelu (actualmente București Sud), deservind o zonă locuită la nord de Șos Vergului. Pesemne mai tîrziu s-a construit și Titan Sud, care este imediat la vest de intersecția cu Dudești - Pantelimon, ori pentru fabricile din zonă, ori pentru altă rațiune. Acum nu mai are uz, din moment ce demolează fabrica de pîine, situată dincolo de intersecția cu Morarilor. Traseul continua pînă la Obor. Astăzi nu cred că ar avea rost propunerea lui Nokia, decît eventual ca linie urbană directă pentru transport în oraș.
2. Da, așa pare.
3. A. Acolo nu există nici o linie istorică (de fapt una singură, ajungem imediat la ea). Pînă în anii 60 singurele zone locuite erau satul Cioplea, în zona Rîmnicu Sărat de astăzi, și satul Dudești, în zona Ilioara de astăzi (se ghicește după trama stradală, iar în teren există încă conacul Dudești, biserica veche a satului, și case vechi sătești). Deci nu aveau ce căuta căi ferate. Probabil acele CF s-au construit odată cu construirea CET și a uzinelor. Singura CF existentă în 1923 este ramura pe care o vezi traversînd Bd Pallady înspre sud și apoi cotind nițel spre est. Astăzi acolo este fabrica Chimopar, în 1923 era o fabrică de pulbere. CF era pentru acea fabrică de pulbere. Avea și o ramificație scurtă spre nord, dar mai la est decît limitele hărții de pe salutbucuresti, probabil linia care astăzi ajunge la Isovolta. Această CF se desprindea din linia de centură, care exista în est la acea dată.
B. Ajungea chiar pînă la Șos Vitan Bîrzești. După cum arată, cu traverse de beton ce par noi (deși acum acea CF e acoperită de bălării), cred că acea CF e chiar mai nouă decît credem. E posibil să fi fost construită pentru șantierul de amenajare a Dîmboviei și a Lacului Văcărești, după 1983. Sunt aproape sigur că nu a existat vreodată vreun plan de traversare a Bucureștiului de către CF. Erau linii directe de la Nord spre toate direcțiile (spre Giurgiu prin Grozăvești - Progresului - Ferentari și spre Oltenița prin Tei), Gara Centrală urma să fie înfundată, iar zona centrală a orașului era pe acea vreme mai înghesuită decît astăzi. Deci nu avem ce descoperi în direcția asta. Chiar s-au scos multe CF din zone centrale, la cererea locuitorilor (a existat de exemplu CF de la Filaret pe Istrati - Candiano Popescu - Lînăriei pînă la Lemaître, adică uzina Timpuri Noi, și de aici pe splai pînă la abator; ducea lemne la fabrica de gaz de pe Candiano, aproviziona fabrica Lemaître și abatorul; asta a fost cea mai apropiată de centru cale ferată).
4. În zbor cam 2,8 km, pe stradă 3,5 - 3,7, depinde de traseu.
În general bucureștenii nu își cunosc orașul la fel de bine ca cei din orașe mai mici. Orașul e mare, are multe zone unde ajungi greu, așa că majoritate nu cunosc corect nici numele cartierelor, nu mai zic de străzi.


Ultima modificare efectuată de către Pasagerul la Mar 04 Apr 2006 22:10:40, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 04 Apr 2006 22:06:11    Titlul subiectului: 59619

nokia2010 a scris:
Eu aș propune crearea unei linii Halta Titan - Gara de Est (Obor) care să fie subterană între Șos. Morarilor și Baicului.
De ce nu o ramifacare de metrou pe ruta aia?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Pasagerul



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 06/Iul/2006
Mesaje: 44

MesajTrimis: Mar 04 Apr 2006 22:48:16    Titlul subiectului: 59627

E cam discutabilă legătura respectivă. Dacă se face pentru uzul CFR (trenul oricum trebuie să ajungă de la Titan Sud la Obor, acolo este pregătit pentru plecare) ar ajuta la scurtarea timpului de ocolire pe centură. Dar pentru 10 minute cîștigate, un tunel CF pe sub bulevarde, care ar avea și traseu sinuos, că pe vechiul traseu acum sunt blocuri, e o investiție cam mare.
Dacă se face pentru transport urban, chiar linie de metrou, nu cred că ar folosi legătura asta multora. Oricum în zona gărilor Titan este metrou, la Republica și la Costin Georgian. Metrou direct Republica - Obor, cu stații la Morarilor, Socului, Iancului x Pantelimon și Gara Obor nu cred că ar fi prea folosit. L-aș face mai degrabă Obor - Gara Obor - Șos Pantelimon (stații la Iancului, Socului, Morarilor, Vergului, Șos Gării Cățelu și pe deasupra pînă în satul Pantelimon, încă o stație). Dar pe traseul ăsta e propusă viitoarea ramificație a M5 Drumul Taberei - Universitate - Pantelimon, cealaltă fiind Colentina sau Gara de Est. Și această din urmă ramificație e discutabilă, mai bine se duce metroul de la Obor pînă la Voluntari, decît să se înfunde la Gara de Est. Sau se vor ramifica abia la Obor, o parte a M5 pe Colentina, alta spre gară, apoi pe Pantelimon. Ceea ce ar lungi nițel traseul Universitate - Pantelimon, dar ar lega și Gara de Est la metrou.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 04 Apr 2006 23:05:28    Titlul subiectului: 59629

1. Unde se află Filaretul? E cumva pe locul Transporturi Auto Filaret SA?
2. Din cele spuse, rezultă că traseul căii ferate este
-Fabricii de Chibrituri
-Istrati
-Piața Libertății / scurtătură prin parc (care din aceste două variante? Trecea trenul prin parc?
-Canadiano Popescu
-Lânăriei
-Șincai
-Splaiul Independenței (pe hartă apare Bulevardul Abatorului)
3. De ce au dorit localnicii scoaterea trenului?
4. Mai este o linie care merge paralel cu Brățării și 1 Decembrie și care, după ce descrie o curbă către nord, se ramifică și... se termină. Ce anume se află între linia respectivă și Gara Titan
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 04 Apr 2006 23:23:54    Titlul subiectului: 59630

Autogara Filaret e fosta gară FIlaret și e unul din puținele ,,cuiburi de autobuze" din București, deși dubele încep să-și facă și ele apariția prin zonă.
OAB a scris:
4. Mai este o linie care merge paralel cu Brățării și 1 Decembrie și care, după ce descrie o curbă către nord, se ramifică și... se termină. Ce anume se află între linia respectivă și Gara Titan
Poate fi o linie din interiorul Faur S.A.. Că altă linie paralelă cu 1 Decembrie nu cred să mai fie. Oricum, dacă vine de la Faur, începe din acea mică gară de marfă din care pleacă și linia spre Sicomed.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 04 Apr 2006 23:57:49    Titlul subiectului: 59633

Cât sunt de înalte clădirile situate între Gara Titan și gara Obor? Ar putea fi construită o linie supraterană între cele două gări? Este vorba strict de trafic urban; să nu vă închipuiți că trenurile de Oltenița se vor "cocoța" pe estacade pentru a ajunge la Obor.
1. Ideea de linie subterană e sortită eșecului. Starea terenului e proastă
2. Teoretic, ar trebui linii supraterane. Există, însă, destui adversari ai estacadelor, adversari care invocă aspectul total inestetic al unor asemenea construcții.

Orașele germane s-au dezvoltat în așa fel încât reșeaua feroviară constituie un element important al infrastructurii. (poate chiar "coloana vertebrală" a orașului respectiv)
Bucureștiul a avut gări interconectate, dar, dezvoltarea lui a fost de așa natură încât legăturile s-au desființat iar unele gări abia își mai duc traiul. De ce? Poate ne va spune cineva în domeniu
Odată cu construirea zonei metropolitane, probabil, se va dezvolta o rețea coerentă de trenuri suburbane
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
dan tm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Mar/2024
Mesaje: 62
Locație: Sag (jud. TM)

MesajTrimis: Mie 05 Apr 2006 14:47:32    Titlul subiectului: 59663

Eu cred ca liniile CF industriale interioare s-au desfiintat cu scopul de a favoriza dezvoltarea orasului. Sa nu uitam normele de constructie in zona caii ferate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DanCld



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Mai/2007
Mesaje: 86
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Mie 05 Apr 2006 17:48:55    Titlul subiectului: 59674

dan tm a scris:
Eu cred ca liniile CF industriale interioare s-au desfiintat cu scopul de a favoriza dezvoltarea orasului.Sa nu uitam normele de constructie in zona caii ferate.
Nu direct - fabricile secolului 19 erau mult mai aproape de centrul actual al orașului decât cele de acum. Închiderea lor a dus la dezafectarea căilor ferate care le serveau; să nu uităm de specificul industriei de acum 100 de ani, care presupunea prelucrarea primară de cantități uriașe de materie primă (cărbune, minereuri, piatră etc), care putea fi furnizată doar pe calea ferată. Regimul comunist a perpetuat această politică economică din cauza lipsei de viziune a unor "capete pătrate", de aceea și avem acum în București tot felul de căi ferate numa' bune de subiect de discuție Wink
Trăgând linie, avem:
(a) căile ferate din oraș (cele de care discutăm) au fost construite și utilizate numai pentru marfă - și nu sunt potrivite pentru transportul regulat de călători;
(b) specificul lor implică și o localizare mult în afara fluxurilor actuale de trafic; orice investiție în reabilitarea și adaptarea lor pentru trafic urban de călători = bani aruncați pe geam;
(c) mutarea spre exterior a fabricilor, schimbarea specificului industriei, orientarea spre servicii va duce la abandonarea / desființarea definitivă a 90% din aceste căi ferate în mai puțin de 10 ani.
Oricum, pe mine mă deranjează mult mai mult gropile de la trecerile de nivel, aproape zilnic am parte de așa ceva și trebuie să spun că în locații precum Lujerului trebuie să ai antrenament pentru a nu da cu botul mașinii de pământ Mad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Pasagerul



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 06/Iul/2006
Mesaje: 44

MesajTrimis: Joi 06 Apr 2006 13:52:04    Titlul subiectului: 59680

OAB a scris:
1. Unde se află Filaretul? E cumva pe locul Transporturi Auto Filaret SA? Ca să fiu rău, Auto Filaret e "cuib de dube"?
Pe harta pe care te uiți, de la salutbucuresti, fosta gară Filaret, azi autogară, se află între Fabrica de Chibrituri și Istrati, în partea unde acestea se unesc prin acea străduță fără nume, la SV de acea străduță (care este de fapt piațeta din fața gării).
OAB a scris:
2. Din cele spuse, rezultă că traseul căii ferate este
-Fabricii de Chibrituri
-Istrati
-Piața Libertății / scurtătură prin parc (care din aceste două variante? Trecea trenul prin parc?
-Canadiano Popescu
-Lânăriei
-Șincai
-Splaiul Independenței (pe hartă apare Bulevardul Abatorului)
Traseul era, în 1940: Istrati (șina ieșea din gară prin partea prin partea de est a acesteia) - Piața Libertății (fără nici o scurtătură prin parc; acolo este un deal, Istrati coboară dealul în serpentină, nici nu putea șina să coboare pieptiș în parc) - Candiano Popescu (la intrarea pe această stradă se desprindea spre est CF care intra în uzina de gaz situată acolo) - Lînăriei (care se numea așa pînă la Timpuri Noi, acum de la jumătate încolo se numește Șincai) - Timpuri Noi. Nu știu pînă cînd a mers și la abator, unde mergea pe Splaiul Unirii, abatorul fiind între Bd Abatorului, Văcărești, Mihai Bravu și splai. În dreptul abatorului vezi și un rond, pe splai, unde a întors un tramvai.
OAB a scris:
3. De ce au dorit localnicii scoaterea trenului?
Reclamau mirosul și funinginea. Ei reclamau de mult, nu știu dacă s-a scos la cererea lor. Era, oricum, o CF industrială, nimic legat de transport de persoane.
OAB a scris:
Mai este o linie care merge paralel cu Brățării și 1 Decembrie și care, după ce descrie o curbă către nord, se ramifică și... se termină. Ce anume se află între linia respectivă și Gara Titan
După cum ți-a răspuns și Dr2005 acolo sunt CF uzinale. Nici unele nu au fost gîndite să se lege între ele. Totuși, exact pe un traseu paralel, din Faur (fabrica din acea zonă), iese o linie de tramvai, pe care se aduceau sau scoteau tramvaiele. E posibil ca acea CF care figurează pe hartă unde spui tu să fie chiar linia respectivă de tramvai.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 06 Apr 2006 15:11:48    Titlul subiectului: 08 59682

Deasemenea, există o linie de tramvai care se unește cu rețeaua CF, probabil că pe acolo au ieșit V3A-A3-urile de București (cel de Ploiești a fost adus cu trenul, câte o secțiune pe câte un vagon platformă și l-au asamblat la R.A.T.P.)
Iată linia cu pricina. Acolo unde este mașina de intervenții este poarta Faur-ului. Mai există o linie paralelă cu ea, dar trasă pe lângă gardul fabricii (și cu fir!) care se pierde în spatele unor garaje (probabil că intră înapoi în curte... o fi o linie de teste):



Linia_de_iesire_din_FAUR.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.9 kb
 Vizualizat:  de 16795 ori

Linia_de_iesire_din_FAUR.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 06 Apr 2006 18:14:53    Titlul subiectului: 59693

Eu aș propune o linie ferată Progresul - Filaret - Șincai - Cheiul Dâmboviței - Titan; linia Progresul - Militari să fie subterană, la fel și linia Filaret - Șincai; pe unde va fi supraterană sa uitlizeze sticlă izolată fonic!
Ba se va extinde si catre sud (Berceni Very Happy). Gari ar fi la Filaret (subterana), Cal. Rahovei (subterana), 13 Sept. (Subterana) si Cotroceni, iar inspre titan la Mihai Bravu si Fabrica de Paine Titan.
As folosi automotoare de epoca (DIN alea fabricte la "N. Malaxa" adica. "23 August").
As mai crea o linie Gara de Nord - Militari, care sa subtravereseze Cal. Giulesti, s-o ia pe sub Cal. Crangasi si Sos. Virtutii, apoi sa se uneasca cu linia aia de la "Semanatoarea".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 08 Apr 2006 00:38:25    Titlul subiectului: 59720

nokia2010 a scris:
Eu aș propune o linie ferată Progresul - Filaret - Șincai - Cheiul Dâmboviței - Titan; linia Progresul - Militari să fie subterană, la fel și linia Filaret - Șincai; pe unde va fi supraterană sa uitlizeze sticlă izolată fonic!
1. Unde ai vrea să fie gările?
2. Ce fel de vehicule ai vrea să circule pe linia respectivă? Trenuri formate din locomotivă + un număr mic de vagoane sau automotoare?
3. Capitala are tendința de a se dezvolta spre nord, ori, linia imaginată de tine unește sudul, centrul și estul capitalei. Deci, n-ar strica să imaginezi și o derivație către nord.
4. Linia propusă de Nokia ar prelua o parte a publicului călător care, în prezent, folosește tramvaiele?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 09 Apr 2006 21:55:52    Titlul subiectului: 59756

Citez un articol privind o posibilă rețea de trenuri urbane, proiect care diferă substanțial de cel al lui Nokia: Articolul se găsește pe www.hotnews.ro

Ocolul Bucurestiului cu Sageata Albastra
Ministerul Transporturilor vrea sa infiinteze linii de tren metropolitan in Capitala si in alte trei mari orase. Peste doi ani, Bucurestiul ar putea avea, la fel ca orice mare oras european, o linie de tren metropolitan. Aceasta va inconjura Capitala, facand legatura intre zonele industriale si rezidentiale de la periferie si Gara de Nord.
Pentru orice bucurestean, traversarea orasului de la un cap la altul este un adevarat calvar. In perioadele de varf ale zilei, daca vreti sa ajungeti din Prelungirea Ghencea in Pantelimon, de exemplu, veti pierde cu siguranta intre o ora si jumatate si doua ore, in functie de traseul ales si de mijlocul de transport utilizat.
Pe langa timpul irosit, daca aveti ghinionul sa locuiti intr-un colt al Capitalei si sa aveti serviciul in altul, migratia zilnica va poate duce la epuizare nervoasa. Cozi interminabile la fiecare semafor, claxoane, injuraturi, inghesuiala din autobuze si tramvaie  toate acestea trebuie suportate de zeci de mii de bucuresteni.
Doar metroul ar mai putea salva, insa actuala retea nu deserveste decat cateva cartiere. Dar situatia s-ar putea schimba peste doi-trei ani, cand este planificata inaugurarea unei linii feroviare metropolitane pe actualul traseu al centurii de cale ferata a Bucurestiului. In prezent, pe cei 72 de kilometri ai centurii sunt 11 statii CFR.
La acestea se vor adauga 14 noi puncte de oprire, situate la marea majoritate a iesirilor din oras. Acestea vor fi, practic, simple peroane dotate cu copertine si panouri de informatii. ???Trenurile vor pleca din Gara de Nord, vor inconjura orasul, dupa care se vor intoarce in Gara de Nord. Frecventa de circulatie va fi de o ora, cu intervale mai mici in perioadele de varf ale zilei.
Intregul circuit va fi parcurs in circa o ora si zece minute", explica Gheorghe Dobre, ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului. El vrea ca pe aceasta linie sa circule automotoare Desiro, cunoscute sub numele Sageata Albastra, care, de altfel, sunt proiectate pentru calatorii pe distante scurte si medii.
Lucrarile, care vor fi finantate dintr-un credit extern si ar putea incepe chiar in acest an, presupun mai intai reabilitarea actualei infrastructuri de cale ferata astfel incat sa permita cresterea vitezei de rulare de la 30-40 de kilometri pe ora, cat este acum pe o sectiune din partea de sud a centurii, la 60-80 de kilometri pe ora.
Ministrul Dobre spune ca tariful pentru calatoria cu trenul metropolitan va fi identic cu cel pentru o calatorie cu mijloacele RATB sau cu metroul. La Primaria Capitalei exista un proiect privind unificarea sistemului de taxare pe mijloacele de transport in comun, care va fi gata pana la sfarsitul acestui an.
Pentru ca noul tip de transport sa functioneze eficient este nevoie ca si RATB si Metrorex sa-si ajusteze traseele si orarele de circulatie. Ministerul Transporturilor cauta bani pentru finalizarea liniei de metrou Nicolae Grigorescu-Policolor-Centura si pentru extinderea pana la Centura de Sud a magistralei IMGB-Pipera.
Si regia de transport urban, confruntata cu supraaglomerarea liniilor proprii, pe care le deserveste cu un parc auto depasit, va avea de castigat de pe urma acestei initiative. Se va reduce numarul de pasageri pe unele rute pe care in prezent mijloacele sale de transport nu fac fata.
In acelasi timp, exista posibilitatea ca unele linii sa fie extinse pentru a face conexiunea cu noile statii metropolitane. Avantajele generale ale proiectului sunt evidente. Pe langa fluidizarea traficului in interiorul orasului, linia metropolitana va deservi noile zone rezidentiale si comerciale care se dezvolta in ritm sustinut la marginea orasului, dar si perimetrele industriale.
In plus, acest tip de transport este nepoluant si mult mai rapid decat cel rutier. ???Trebuie sa tinem cont de faptul ca in prezent in Capitala sunt inmatriculate in jur de 700.000 de autoturisme, la care se adauga mii de vehicule de transport marfa si calatori. Cred ca oamenii o sa dea navala", afirma ministrul.
Autoritatile au propus finantatorilor de la Banca Europeana de Investitii sa ia in calcul realizarea unor proiecte similare si in alte trei orase mari din Romania. Printre acestea s-ar putea numara Ploiesti, Brasov sau Timisoara, insa o decizie definitiva nu a fost luata. Pe lista investitiilor vizate pentru transportul feroviar din Bucuresti se gaseste si Gara de Nord.
Aceasta urmeaza sa fie consolidata si modernizata, astfel incat sa fie adusa la rangul de euro-gara. Apoi, vor fi construite noi linii feroviare metropolitane.
Una dintre ele ar urma sa lege Gara Baneasa, aeroportul Baneasa si aeroportul Henri Coanda, in timp ce alta va utiliza actuala cale ferata industriala din zonele Grozavesti-Trafic Greu-Ferentari, pentru a face conexiunea intre Gara de Nord si Gara Progresu.

CUM VA ARATA RETEAUA
 Lungime totala: 72 km
 Numar statii existente: 11 (16 Februarie, Chiajna, Bucuresti Vest, Varteju, Jilava, Berceni, Popesti-Leordeni, Voluntari, Otopeni, Mogosoaia si din nou 16 Februarie)
 Numar puncte de oprire proiectate: 14 (Bd. Uverturii/Chiajna, A1, Prel. Ghencea, Sos. Alexandriei, Sos. Bucuresti-Magurele, Sos. Giurgiului, Sos. Berceni, Sos. Oltenitei, Bd. Theodor Pallady/comuna Catelu, Pantelimon, iesirile spre Draganesti, Stefanesti si Tunari, Sos. Bucuresti-Ploiesti)
 Timp estimat de parcurs: o ora si zece minute
 Trenuri utilizate: automotoare Desiro (Sageata Albastra)
 Viteza maxima de circulatie: 80 km/ora
 Planuri de extindere: Gara Baneasa-Aeroport Baneasa-Aeroport Otopeni, Gara de Nord-Trafic Greu-Gara Progresu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 09 Apr 2006 23:44:46    Titlul subiectului: Gari din Bucuresti - 10 59764

Postez din nou schița rețelei descrisă mai sus. Precizez faptul că desenul respectiv a existat pe site-ul www.transport.as.ro dar nu o mai găsesc.
1. Se observă
-centura (care va constitui "coloana vertebrală" a rețelei)
-linia spre Constanța
-linia spre Obor
-linia spre Titan
-linia de pe Splai (care ajungea până la Vitan)
-București Vest-Progresul (de ce se dorește refacerea ei??? poate știe careva care locuiește în zonă)
-Magistrala care duce la Gara de Nord
2. În ce măsură infrastructura actuală a orașului ar suporta o rețea de felul celei propuse mai sus?
3. O asemenea rețea de linii ferate suburbane ar prelua o parte din publicul care folosește, în prezent RATB și metroul. Dacă această rețea ar deveni funcțională care linii RATB ar fi afectate?

Iată si cateva imagini din Wuppertal. Ma gandesc daca s-ar putea folosi un sistem de transport asemanator si in Bucuresti...
Știe careva cum e rezolvată problema poluării fonice? Se observă că linia e destul de aproape de clădiri.



RF_BUCURESTI SCHITA TREN URBAN.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  15.44 kb
 Vizualizat:  de 17033 ori

RF_BUCURESTI SCHITA TREN URBAN.jpg



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  23.38 kb
 Vizualizat:  de 16779 ori

1.jpg



2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  8.69 kb
 Vizualizat:  de 16779 ori

2.jpg



3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  20.65 kb
 Vizualizat:  de 16779 ori

3.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
taseg



Data înscrierii: 10/Apr/2006
Ultima vizita: 10/Apr/2006
Mesaje: 1

MesajTrimis: Lun 10 Apr 2006 21:57:49    Titlul subiectului: 59799

In forma aceasta linia metropolitana ar avea utilitate aproape exclusiv pentru cei din localitatile din jurul Bucurestiului,c are ar ajunge mai repede in zona centrala (in speță la Gara de Nord), de unde ar trebui sa continue cu alte mijloace de transport.
Liniile de pe Splai, precum si linia Bucuresti Vest-Progresu nu au practic nici un rost in absenta unei activitati industriale in acele zone (daca ar fi folosite pentru pasageri, n-ar reusi sa atraga prea multi calatori si ar servi mai ales la incurcarea traficului auto).
O legatura mai rapida intre CF de Giurgiu si centru/Gara de Nord ar fi utilă numai in cazul in care se dezvolta subit cine stie ce mari comunitati suburbane in zona de sud a orasului, de-a lungul drumului catre Giurgiu.(Apropo, trenurile catre Giurgiu ocolesc pe la Videle, plecand din Gara de Nord.)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 13 Apr 2006 14:06:01    Titlul subiectului: 10a 59829

În Jurnalul Feroviar numărul 7 / 2000 există un articol despre Gara de Nord în care se spune că
-până în 1878, Gara Târgoviștei era une de tip tranzit
-după acel an, prin construirea unui corp de clădire care unea cele două corpuri (probabil se referă la corpul cu coloane), gara a devenit una de tip terminal
În articolul respectiv sunt două ilustrații, ambele făcute, conform inscripțiilor de pe ele, după anul 1880. În prima poză, gara pare mai degrabă una de tip tranzit, deși se afirmă că ilustrația e făcută după 1880
A doua ilustrată e datată 1880 și înfățișează corpul de clădire care "închide" liniile, corp care mai apare pe forum cu denumirea de "Clădirea cu Coloane"



RF_GAR 101.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  18.42 kb
 Vizualizat:  de 16954 ori

RF_GAR 101.jpg



2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  21.74 kb
 Vizualizat:  de 16817 ori

2.jpg




Ultima modificare efectuată de către OAB la Joi 13 Apr 2006 14:14:13, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 13 Apr 2006 16:25:20    Titlul subiectului: 59834

Linia Gara Filaret (de Sud) - Gara de Nord a fost defințată la 19. nov. 1960
Existau și haletele Cotroceni și Regie! Au făcut o mare prostie; aveau studenții din Giurgiu tren direct sub nas.
Chestia cu Haltele Cotroceni și Regie am găsit-o într-o carte cu istoria C.F.R.-ului; Halta și Gara Cotroceni nu erau una și aceleași; Halta Regie fusese înfințață în 1955, așa că s-ar putea să găsesc ceva în ziarele vremii (să aflu unnde era); linia care se înfundă la Carrefour făcea partea din linia de Filaret (mergea în continuare pe Șos. Grozăvești și Bd. Geniului).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 13 Apr 2006 16:54:18    Titlul subiectului: 59838

1. Unde se afla halta Regie? Pe ce stradă?
2. Halta Cotroceni este, cumva, actuala Gară Cotroceni sau nu? Dacă nu, unde se afla?
3. Care au fost motivele "oficiale" ale desființării liniei amintite mai sus. dacă bine știu, în 1986 încă mai exista linia Geniului-Grozăvești-Orhideelor. Chiar și acum, pe harta "salutbucurești" se vede, puțin mai departe de Gara de Nord, o linie care cotește către Orhideelor, dar care, evident, se înfundă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 13 Apr 2006 20:24:24    Titlul subiectului: 59845

Linia care merge la Carrefour ducea la fabrica de pâine Spicul. Nu traversa Dâmbovița spre Bd. Geniului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 13 Apr 2006 21:31:54    Titlul subiectului: erherhre 59846

1. Pe unde mergeau liniile care deserveau Gara Filaret. Unde se desprindeau din linia spre Progresul?
Stiu ca fostele linii de Filaret se desprindeau din linia de pe Trafic Greu, intrebarea era unde. Judecând după hartă, traseul ar fi trebuit să fie Spătarul Preda-Fabricii de Chibrituri. Liniile aveau, cumva, un traseu mult diferit de cel amintit mai sus?
2. De unde începea linia Orhideelor-Grozăvești-Geniului? Mai exact, unde se desprindea linia respectivă din magistrala care duce la Gara de Nord?

Se vorbea de existența unei linii de tren în intersecția Bulevardul Timișoara cu Trafic Greu. Din câte se spunea, intersecția respectivă urma să fie modificată, construindu-se ceva rond. Ce se întâmplă cu linia respectivă?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 13 Apr 2006 23:48:06    Titlul subiectului: 59849

Linia se desprindea din aia de pe Sos. Porgresului ("Trafic Greu") la Razoare si o lua pe Bd. Geniului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 14 Apr 2006 00:09:53    Titlul subiectului: 59850

Știam de existența liniei respective. Pe hartă se mai vede o linie care se desprinde din "mănunchiul" de linii din zona Podului Grant, descrie o curbă la dreapta și se termină la o distanță mică de Calea Giulești. Dacă aș prelungi (imaginar) linia respectivă, aceasta ar trece prin intersecția Căii Giulești cu Strada Băișoara? Linia respectivă e "rămășița" liniei care ducea la Răzoare?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 14 Apr 2006 00:11:15    Titlul subiectului: 59851

Cred ca da. Linia de Filaret-Giurgiu trecea pe unde e acum "Carrefour" Orhideea.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 14 Apr 2006 00:23:41    Titlul subiectului: 59852

nokia2010 a scris:
Cred ca da. Linia de Filaret-Giurgiu trecea pe unde e acum "Carrefour" Orhideea.
1. Cam cum arată zona în prezent? Una e ceea ce se vede pe hartă și alta e realitatea Mad dacă ar exista interes din partea CFR (în primul rând refacerea Podului de la Grădiștea), cam până unde ar putea linia să meargă pe vechiul traseu? La un moment dat, șina ar trebui ori să intre în subteran, ori să urmeze un traseu suprateran.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
Pagina 5 din 10

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community