Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Posibila retea de tren urban?
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 14 Apr 2006 00:30:44    Titlul subiectului: 59853

OAB a scris:
Se vorbea de existența unei linii de tren în intersecția Bulevardul Timișoara cu Trafic Greu. Din câte se spunea, intersecția respectivă urma să fie modificată, construindu-se ceva rond. Ce se întâmplă cu linia respectivă?
S-a construit un sens giratoriu, iar prin mijlocul rondului trece calea ferată. Însă intersecția este foarte aglomerată...un tren ar putea trece doar noaptea.
O poză din intersecția cu pricina... se observă calea ferată.



05541260037iw.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.74 kb
 Vizualizat:  de 9617 ori

05541260037iw.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Ian/2020
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 14 Apr 2006 20:40:09    Titlul subiectului: 00000 59889

1. Pe harta site-ului www.salutbucuresti.ro se vede că linia cae vine de la Răzoare se ramifică în zona străzii Axente sever astfel încât, la nord de Rahovei exită mai multe linii, ca și cum ar fi o gară. Ce e acolo?
2. La sud de Calea Rahovei se găsește o singură linie. Se ramifică în zona Pieptănari. O parte merge paralel cu Cladovei, cealaltă se înfundă aproape de strada Paraschiv Hivescu
3. Linia care continuă ajunge la unul din cimitirele israelite. Acolo se ramifică în trei, două ramuri oprindu-se în... cimitir, una continuând să avanseze către sud. Ce e acolo?
4. După ce merge paralel cu srada Șinei și taie șoseaua Giurgiului, linia se ramifică, "hățișul de linii găsindu-se la o oarecare depărtare atât de Șoseaua Giurgiului, cât și de Ana Ipătescu. Aceea e Gara Progresul?
5. În articolul de unde am extras pozele privitoare la Gara de Nord, se spunea că ar fi existat 3 magazii de mărfuri, una dintre ele pentru mărfurile "de mare iuțeală". Ce s-a întâmplat cu cele 3 magazii de mărfuri?
6. Gara Basarab a fost o anexă a Gării de Nord? Dintanța dintre cele două stații CFR e foarte mică.
7. Trenurile care se îndreaptă spre Constanța / Mangalia fac 22 km pe teritoriul capitalei (de la Gara de Nord la Pantelimon). Ce s-ar putea face pentru ca distanța parcursă pe teritoriul capitalei să fie mai mică?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 14 Apr 2006 20:59:33    Titlul subiectului: 59891

Gara Progresu e imediat după traversarea Șos. Giurgiului.
După traversarea Str. Lujerului se află Gara Cotroceni.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Ian/2020
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 14 Apr 2006 21:36:45    Titlul subiectului: 59892

Dr2005 a scris:
Gara Progresu e imediat după traversarea Șos. Giurgiului.
După traversarea Str. Lujerului se află Gara Cotroceni.
1. Ce trenuri garează acolo? Cât de bine e deservită Gara Progresul de RATB și Metrorex?
2. Conform spuselor tale, Gara Cotroceni este acea ramificație situată la est de Pasajul Lujerului.
3. Cam cât de departe e stația "Răzoare" de linia ferată care trece prin intersecția de la Răzoare?
4. Cât de departe e capătul "Gara Basarab de gara propriu-zisă?
5. Capătul "Răzoare" e tot una cu stația "Răzoare"?
Într-o oarecare măsură, sunt de acord că să aduci ditamai trenul prin oraș, nu ar fi fost un lucru bun, mai ales la Răzoare, dar un automotor ar fi fost binevenit. Nu cred că un automotor care circulă pe o cale ferată din interiorul unui oraș încurcă circulația mai rău decât un tandem de tramvaie biarticulate sau un "trio" de vagoane, măsurând, fiecare, 14 m (mă refer la EP)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 14 Apr 2006 21:52:07    Titlul subiectului: 59893

1. Gara Progresul are la 100 m de ea capătul tramvaielor 7 și 12 și al autobuzelor preorășenești 425, 471 și 473. În fața gării e capătul autobuzului 116. Dar din Gara Progresu pleacă doar o pereche de trenuri pe zi! Adică pleca... nu știu dacă mai circulă ceva. . .
2. Da. Gara Cotroceni este la E de Pasajul Lujerului.
Am însă o veste proastă: Se pare că linia care traversează Șos. Progresului în zona intersecției cu Str. Spătaru Preda NU mai este folosită. Nu am mai văzut vagoane în curtea fabricii la care intră linia, iar șinele sunt ruginite. De câteva luni nu a mai trecut nimic. Dacă acest lucru e adevărat, atunci linia de pe Str. Șinei nu-și mai are rostul, la fel și traversarea Șos. Giurgiului.
Pe de altă parte, pe la Răzoare par să treacă trenuri destul de des, dar nu în timpul zilei. Ieri am văzut niște vagoane în plus în curtea Titan Mar.
3 si 5. Stația Răzoare e după intersecție, pe Șos. Progresului.
Capătul Răzoare e tot una cu stația... pentru că atunci se lucra pe Bd. Timișoara și la Răzoare întorcea linia 51, făcută din vagoane bidirecționale (V2B și V3B). Nu este o buclă propriu-zisă. Acolo s-a montat un ,,S" prin care întorceau tramvaiele bidirecționale. Când s-a dat drumul la tramvaiele normale, S-ul a fost demontat.
4. Capătul "Gara Basarab" e chiar în fața gării.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 10/Sep/2019
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Dum 16 Apr 2006 16:45:20    Titlul subiectului: 13 59932

Pentru cei care nu sunt din Bucuresti, in special pt OAB, iata o harta cu zona Razoare... (nu mai stiu unde sunt statiile lui 136 asa ca nu le-am pus).. calea CF e cu negru
E mai ciudata zona... e si poarta principala pentru Drumul Taberei spre centru, adica dimineata si seara e f. aglomerat...
Inainte sa faca sensul giratoriu:
- masinile care veneau de pe bd. Geniului erau obligate sa faca dreapta pe bd. Timisoara... cu exceptia RATB (linia 139) bineinteles care o lua pe drumul sarii de obicei cand semaforul era verde doar pt tramvai... acum e un balamuc in timpul zilei, mai ales ca a crescut si traficul pe bd. Geniului (au dat drumul la sos. Grozavesti)
- de obicei cate doua tramvaie/sens puteau sa treaca intersectia per timp cat era verde pt ele.. acum asta e valabil doar pt sensul dinspre sos. Progresului spre bd. Timisoara... invers, al doilea tramvai daca nu forjeaza ramane in interiorul rondului.. asa ca de obicei se face un carnat de tramavaie pe bd. Timisoara
- traficul parea sa se desfasoare mai fluent...

Acum, cu noul aranjament al intersectiei, desi poti sa intri de pe orice strada pe oricare alta, cu semafoarele din mijlocul rondului se fac o gramada de ingramadiri si ambuteiaje...
Asfaltul este tot in valuri, nu se poate circula cu prea mare viteza prin intersectie, insulele facute au ingustat drumul...
Intentiile or fi fost bune, dar implementarea si rezultatul a cam lasat de dorit... si un tren urban cu aranjamentul actual al intersectiei nu ar avea nici o sansa...



RF_razoare.GIF
 Descriere:
 Mărime fișier:  29.08 kb
 Vizualizat:  de 9724 ori

RF_razoare.GIF


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
jad



Data înscrierii: 24/Mar/2006
Ultima vizita: 06/Iun/2018
Mesaje: 55
Locație: Bucuresti 1 (Ion Mihalache)

MesajTrimis: Mar 18 Apr 2006 09:36:00    Titlul subiectului: hhhhhh 59987

OAB a scris:
1. E clar că fostele linii de Filaret se desprindeau din linia de pe Trafic Greu. Întrebarea era unde. Judecând după hartă, traseul ar fi trebuit să fie Spătarul Preda-Fabricii de Chibrituri. Liniile aveau, cumva, un traseu mult diferit de cel amintit mai sus?
Pe harta: linia care vine dinspre S face la un moment dat o bucla spre NV pentru a se inscrie paralel cu Sos Progresului (Trafic Greu). Din acel punct se despartea spre NE linia spre gara Filaret mergand pe traseul (galben) al racordului dintre sos Progresului si sos Viilor. Traversa sos Viilor mergand pe partea stanga a actualei strazi C-tin Istrati si intra in gara (tip terminal) Filaret situata intre strazile C-tin Istrati si Fabrica de Chibrituri. Cladirea garii exista si azi in piata de la intersectia celor 2 strazi si dupa 1960 este folosita ca autogara.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Ian/2020
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 18 Apr 2006 12:36:06    Titlul subiectului: tre 59989

1. Linia 5 tramvaie a folosit, la început, vechea linie de tren pe tronsonul Barbu Văcărescu?
2. În eventualitatea circulării ramelor electrice urbane / suburbane pe linia de Constanța, unde ar merita să se mai construiască gări, în afara Gării Băneasa?
3. Precum se vede în articolul postat de mine schema unei posibile rețele de tren urban propusă are formă inelară, având două "coarde" (termenul nu e chiar corect, având în vedere că "coardele" nu sunt drepte)
-linia Bucureștii Noi-Băneasa-Pantelimon
-București vest-Răzoare-Progresul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
jad



Data înscrierii: 24/Mar/2006
Ultima vizita: 06/Iun/2018
Mesaje: 55
Locație: Bucuresti 1 (Ion Mihalache)

MesajTrimis: Mie 19 Apr 2006 09:04:34    Titlul subiectului: 59998

OAB a scris:
1. Linia 5 tramvaie a folosit, la început, vechea linie de tren pe tronsonul Barbu Văcărescu?
Da, în 1987, pentru o scurtă perioadă până la finalizarea lucrărilor la podul rutier peste Lacul Tei și a porțiunii de bulevard dintre str. Verdi și Șos. Pipera.
Citat:
2. În eventualitatea circulării ramelor electrice urbane / suburbane pe linia de Constanța, unde ar merita să se mai construiască gări, în afara Gării Băneasa?
Nu gări ci puncte de oprire văd la intersecțiile cu principalele șosele; de exemplu Podul Constanța, Cart. Pajura, Gara Băneasa, Pasajul Aviației, Șos. Pipera, Șos. Andronache, Șos. Colentina. Ramele le văd circulând până la Fundulea care ar fi extremitatea zonei metropolitane.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Ian/2020
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 19 Apr 2006 15:06:41    Titlul subiectului: 60008

1. Locul numit "Podul Constanța" este situat în partea de nord-vest a capitalei, la capătul Căii Griviței și începutul Bulevardului Bucureștii-Noi?
2. Ce gară se găsește în apropierea străzilor Ariciului și Narciselor (nu departe de Pădurea Costeasca)?
3. Lângă intersecția străzii "Horea, Cloșca și Crișan" cu Drumul Gării Otopeni se află o gară. E cumva Gara Otopeni? Până la localitatea Otopeni mai sunt câțiva kilometri.
4. Ce trenuri opresc în stațiile de pe linia de centură?
5. Rețeaua metropolitană va fi sau nu o concurență serioasă pentru RATB și Metrorex? Articolul postat de mine exact pe asta marșează, deși mie, personal, mi se pare tendențios. A spune că trei sferturi din autobuze au durata de funcționare depășită nu e cam exagerat? Pentru exemplificare, postez ultima parte a articolului:

TRANSPORTUL IN COMUN IN BUCURESTI
• Cele patru magistrale ale retelei de metrou insumeaza peste 62 de kilometri si 45 de statii. Sunt utilizate 50 de trenuri, care transporta zilnic circa 350.000-400.000 de calatori.
• RATB administreaza 174 de trasee cu 2.523 de statii. Pe acestea circula 339 de tramvaie, 203 troleibuze si 857 autobuze. Numarul mediu zilnic de calatori transportati este de 3,14 milioane. Aproape trei sferturi din totalul autobuzelor au durata de viata expirata.
• Anul acesta se preconizeaza achizitionarea unor mijloace de transport in comun noi.

CUM E LA ALTII
• Cele mai multe dintre capitalele europene au dezvoltat retele feroviare metropolitane. Una dintre cele mai cunoscute este RER-ul parizian, inaugurat in 1969. Pe numai doua dintre cele cinci linii ale sale circula zilnic peste un milion de pasageri.
• De regula, astfel de retele sunt operate fie exclusiv de compania nationala de cai ferate, fie in colaborare cu societatea locala de transport in comun.
• Administratiile liniilor feroviare metropolitane au acorduri de interconectare si cu companiile private de transport rutier.
Capital, 14 apr 2005
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Pasagerul



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 06/Iul/2006
Mesaje: 44

MesajTrimis: Mie 26 Apr 2006 12:50:13    Titlul subiectului: 60076

OAB a scris:
1. Locul numit "Podul Constanța" este situat în partea de nord-vest a capitalei, la capătul Căii Griviței și începutul Bulevardului Bucureștii-Noi?
2. Ce gară se găsește în apropierea străzilor Ariciului și Narciselor (nu departe de Pădurea Costeasca)?
3. Lângă intersecția străzii "Horea, Cloșca și Crișan" cu Drumul Gării Otopeni se află o gară. E cumva Gara Otopeni? Până la localitatea Otopeni mai sunt câțiva kilometri.
4. Ce trenuri opresc în stațiile de pe linia de centură?
1. Da
2. Gara Mogosoaia.
3. Da. Sa vezi unde e Gara Pantelimon fata de Pantelimon. Nu inseamna ca o foloseste vreun localnic. Sunt prea aporape de Bucuresti, maxi-taxiuri, tramvaie, ca sa ia cineva trenul.
4. Cred ca numai in scop de manevre, incrucisari, ceva marfare, dar nu stiu nimic sigur.
Cit despre ideea unui tren care sa dea ocol orasului, pe centura, ideea e veche, e aruncata de ministru ca sa nu zica ca sta degeaba si iata parerea mea mai veche (si a altora), asta ca sa intelegi ca n-ar folosi la nimic: http://forum.railwayfan.ro/viewtopic.php?p=6490&highlight=#6490
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 22/Ian/2020
Mesaje: 356
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Lun 22 Mai 2006 00:34:03    Titlul subiectului: 60583

Intervin cu o precizare privind calea ferata de pe soseaua Trafic Greu. momentan nu mai trec nici un fel de trenuri pe ea si e foarte posibil sa nu mai treaca niciodata. cu toate modernizarile de carosabil in zonele Razoare, 13 Septembrie si Rahova totusi linia s'a pastrat, inclusiv in intersectiile cu linia tramvai, si asta numai din cauza Ministerului Apararii care considera linia "strategica", de o importanta la fel de mare ca si forturile din jurul Bucurestiului Smile. In mod curent mai poate fi folosita pana la palatul Cotroceni - Razoare. De modernizare sau re-actualizare nici nu mai poate fi vorba pentru ca fabricile care o strajuiesc au dat faliment una cate una si acum isi asteapta randul la demolare.
Pentru traseul cailor ferate prin Bucuresti puteti consulta Ghidul Strazilor editiile 2001-2005, harta plianta cu coperta galbena, s'a gasit peste tot.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 22 Mai 2006 08:32:05    Titlul subiectului: 60585

Am observat că nici pe la Spătarul Preda nu mai intră trenuri... deci acea CF mai e folosită numai între Gara Cotroceni și Titan Mar (care mai primește/trimite ocazional vagoane). Acum 2 zile se plimba un ceferist pe acolo...cred că va trece un tren (sau a a trecut în week-end). În afară de această bucățică, restul liniei nu mai are rost, pentru căă nu mai e folosită de nimic.
O altă CF abandonată recent e cea care intră la F-ca. de bere Gambrinus. A fost folosită până anul trecut.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Lun 22 Mai 2006 09:21:49    Titlul subiectului: 60587

Nu cred ca linia de pe Trafic Greu spre fabrica Muntenia nu va mai fi folosita pentru ca anul trecut am vazut in incinta fabricii utilaje CF care au inlocuita toata sina interioara. Nu cred ca mai faceau investitia daca urma sa renunte la ea.
Sus
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Ian/2020
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 22 Mai 2006 15:53:33    Titlul subiectului: 60599

Pe schema de mai jos se vede o stație situată la vest de Titan Sud, stație numită Granitul.
1. Ce fel de linii există între Titan Sud și Granitul? Dragoș spunea că ar fi linii industriale, dar atunci de ce figurează pe schema de mai sus? Pe schema respectivă, Granitul se găsește la sud-est de Băneasa (marcată cu roșu, dat fiind faptul că, la data când a fost întocmită schema, era închisă)
2. Locul numit Granitul e cumva capătul fostei linii de tramvai 33? (în prezent 5)



Bucuresti_Constanta.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  295.34 kb
 Vizualizat:  de 9547 ori

Bucuresti_Constanta.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ciordescu



Data înscrierii: 02/Noi/2005
Ultima vizita: 07/Iul/2009
Mesaje: 143
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 22 Mai 2006 16:35:40    Titlul subiectului: 60601

Cele doua asa numite "gari" sunt la o distanta de o statie RATB una de cealalta.
Asa numita "gara" Granitul este situata la intersectia Bd Basarabia cu Str Ion Sahighian si este locul in care locomotiva personalului de Oltenita rebruseaza. Intre Ion Sahighian si Morarilor (doua statii RATB ca lungime) au inceput sa scoata liniile de tren...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 22 Mai 2006 17:08:35    Titlul subiectului: 60604

Granitul e o gară de marfă...ca și Cotorceni.
Linia spre fosta Vulcan este "betonat" cu o terasa....
Acum iată poze cu hardughia construită pe CF în Rahova.
1. O vedere cu traversarea liniei de tramvai 32 (și a liniei Cool... se observă terasa cu fundația de beton.
2. De precizat că linia lui 32 a fost inaugurată de Băsescu cu linia CF scoasă total de pe latul străzii! Apoi a făcut CFR-ul scandal și s-a amânat cu o săptămână desachiderea pt. public a lui 32 pentru că a trebuit pusă trecerea CF-tramvai. Dar cei de la RATB au uitat să o pună la nivelul căii ferate...
3. În partea opusă terasei este o poartă urâtă, ruginită și cu 2 lacăte...dar cu suficiente găuri în ea...



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  177.02 kb
 Vizualizat:  de 9508 ori

1.jpg



2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  179.83 kb
 Vizualizat:  de 9508 ori

2.jpg



3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  192.52 kb
 Vizualizat:  de 9508 ori

3.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Ian/2020
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 22 Mai 2006 22:37:53    Titlul subiectului: 60613

Pe Google maps (hartă valabilă pentru începutul anului 2002) linia care vine de la Titan Sud se ramifică în 4 (așa cum spunea Pasagerul), traversează Morarilor și se "pierde" înainte de a ajunge la Bulevardul Chișinău. Locul unde se "pierde" pare ceva fabrică. E cumva fabrica de pâine pe care vor să o demoleze (dacă nu au demolat-o deja?)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 23 Mai 2006 00:46:11    Titlul subiectului: 60616

Da, e Fabrica de pâine... ultima oară când am văzut-o era în curs de demolare...acum nu cred că mai e ceva din ea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Pasagerul



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 06/Iul/2006
Mesaje: 44

MesajTrimis: Vin 26 Mai 2006 09:08:08    Titlul subiectului: 60690

Am uitat sa va spun, pentru ca tot vorbim, printre altele, si de vestigii, ca s-a scos, in urma cu o luna, cu ocazia lucrarilor la str Judetului, fragmentul de sina ramas acolo din vechea CF "Tei". Adica asta:


dsc087924zy.th.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  4.16 kb
 Vizualizat:  de 9493 ori

dsc087924zy.th.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Ian/2020
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 27 Mai 2006 16:16:18    Titlul subiectului: 60710

Citat:
Alt mijloc de transport a fost omnibuzul, aparut la Bucuresti în mai 1848, si care a avut trecere o data cu darea în exploatare a primei linii de cale ferata între Bucuresti si Giurgiu, la 19/31 oct. 1869, si a primei gari din Bucuresti, Gara Filaret, apoi a inaugurarii Garii Târgoviste (Gara de Nord din 1888) la 13 septembrie 1872 si a liniei ferate de legatura între cele doua gari bucurestene, prin halta Regie. Era nevoie de un mijloc de transport care sa-i deserveasca pe cei ce doreau sa ajunga la gara sau de la aceasta în oras. Conducerea marilor hoteluri - Hotel de France, Boulevard, Continental, Bristol - a pus si ea la îndemâna clientilor un serviciu de omnibuse.
Citatul privitor la Halta Regie l-am găsit tastând in google cuvintele Halta Regie.
Poate cineva să spună unde a fost Halta Regie?
Se vorbea și de o halta Cotroceni. E posibil ca Halta Cotroceni să se fi situat pe locul actualei piețe Leul?

Un fragment în care e menționată Gara Titan
Citat:
ANCHETAREA CONTINUĂ
Se îndreptă încet spre fereastră, zabovi acolo putin privind afara, si ca si când îsi aduse aminte de ceva, se întoarse brusc spunându-mi cu un aer dojenitor:
-De ce nu-mi spui băietică? Am uitat! Iti dau si toc sa scrii. Io stiam ca voi ăstia dî la liceu umblati cu tocurili pân buzunare... Uite si tocu'... începe-asa: "Io, suptsemnatu' -cum te cheamă-, nascut la data dă..., cu domiciliu' în..., declar următoarili...", si pă urmă spui tot ce-ai făcut tu. Bun? Hai, pun' te dă scrie, ce mai astepti?
Se aseză pe marginea biroului, pe jumatate întors cu spatele la mine, si începu să privească spre Calea Rahovei. Am stat putin pe gânduri, parcă să mi le adun pe toate lalolaltă, nestiind cum să încep si cum să le potrivesc ca să iasă bine. Am stat asa pret de aproape un minut, apoi, luând stiloul, am început să astern cuvintele pe hârtie.
Scrisesem cam tei sferturi din prima coala, spunand la ce data m'am nascut, numele parintilor, unde am inceput scoala, adresa locuintei, numele scolii, cand, plutonierul se lăsă jos de pe birou, trecu in spatele meu si incepu sa citeasca silabisind cu stângacie tâmpă cuvintele. Dupa ce o analiza cam in jur de un minut, imi zice rastit:
-Nu e bine mă! Ce, tu vrei sa termini dân coala asta declaratia? Ai si ajuns la liceu... Pai nu, baietica!... Ia coala asta si scrie tot, ce stii tu dă tac-tu, ce stii dă bunică-tu, dă toti dân familie... Zi cum ai facut scoala generala, pă cine ai avut profesori, toate astea; zi dac'ai fost esmatricolat -daca nu, nu! Ia uite cate pagini ai pă masă; trebuie sa le scrii pă toate, ca daca nu le scrii cum trebuie, iar o iei dî la capăt...
Luă foaia de hârtie, o puse într'unul din colturile biroului, si-mi întinse altă coală:
-Scrie-asa cum ti-am zis...
Pe hol se auziră niste pasi repezi ce cresteau în intensitate. Erau acum aproape în dreptul usii biroului de ancheta in care ma gaseam, si instinctiv privii la clanta usii, chiar in momentul cand lt. major Rebegeanu -cel ce luase parte la arestarea mea, intra vijelios inauntru:
-Oh, lume noua, lume noua! exclamă el cu aparentă voiosie în glas. Ce faci Nicule? Hei, ce zici, cum îti place la noi?
Am evitat să-i raspund, intorcand privirile pe suprafata mesei unde stateau insirate colile de hartie:
-Aha, ai dat si declaratie, ai? Ia sa vedem noi ce scrii tu aici!...
Luă hartia de pe birou si incepu sa citeasca cu glas tare: "Eu, subsemnatul Nită D. Nicolae, nascut la data de..., in comuna Branesti, judetul Ilfov... aha...da...îhî..., elev al liceului..." îîî... Se opri... Ihî... O sa te-ajut eu. Bun?
-...
-Bun. Atunci, hai sa ne apucam de treaba, c'avem multe de lamurit...
"Bruta", într'o pozitie de drepti oarecum reglementară, îi sopti ceva la ureche si se îndreptă spre use să iasă:
-Dac'aveti nevoie dă mine, apăsati pă sonerie, tov. locotinent -tinu el să adauge când ajunse în dreptul usii.
Rebegeanu scoase un mic dosar din sertarul biroului, si se aseză pe scaun. Avea acum un alt costum, de culoare maron, iar o cravata mare, rosie, cu un nod cât toate zilele, îi atârna de gâtul gros, contraxtând neplăcut:
-Uite Nicusoare ce-o sa faci tu acum: mai întâi, înainte ca sa-ti scrii toata biografia, spune ce-ai facut in astea trei saptamani de cand te-am cautat si nu te-am gasit... Spune cu cine ai avut legaturi, unde te-ai ascuns, cine te-a ascuns, spune dacă stia cineva ca esti cautat ori nu, adresele celor pe care i-ai intalnit..., totul..., cat mai complet si detaliat. Da? Apoi, vedem cum dregem si cu ce-a fost inainte.
-Nu stiu ce sa spun despre astea trei saptamani... Am stat in padurea Pustnicul tot timpul. N'am vazut pe nimeni si nu cred c'a avut cineva habar de prezenta mea acolo...
-Nicusoare, umbli cu brasoave? Iti stim toate miscarile pe care le-ai facut din ziua cand ai disparut. Stim absolut totul, dela A la Z, daca vrei sa crezi. Stim cati au venit din prietenii tai in padurea Pustnicul si tot ce-ati discutat... Nu'ntelegi ca "băietii" au spus totul despre tine? -îmi zise el, făcându-mi smechereste cu ochiul.
Imi aruncase perfid, perorând cu calm, momeala, pentru a mă prinde. Deci, gândii eu, ei habar n'au unde am fost în tot acest timp, din ziua disparitiei mele. Din padurea Pustnicul ma arestaseră într'adevaăr, însă, până să ajung acolo, cutreiereasem mult, punandu-ma la adapost din cauza primejdiei de a fi arestat, si mai ales, in contact sporadic doar cu doi-trei prieteni ce-i aveam foarte apropriati din afara Bucurestiului. Pusesem bază in ei de atatea ori in numeroasele ocazii anterioare ce se ivisera. Nici ca se putea mai clar. Sa vedem -mi-am zis- cum o scot la capat cu declaratia despre cele trei saptamani petrecute in... padure...
* * *
Imediat, dupa ce am ajuns la Bucuresti in gara Titan, m'am facut nevazut pe strazile laturalnice, pentru un scurt moment de respiro. Calatoria dela Tanganu la Bucuresti -pot spune- evoluase in mod dramatic. Trenul isi luase viteza din halta Cernica- Balaceanca si ajunsese la jumatatea distantei de proxima statie, Titan. M'am indreptat, pentru mai multa siguranta, spre ultimul vagon dela capatul trenului. Trenul era aproape gol si nici unul din pasageri nu se afla pe culoar. Asa am gandit eu atunci. Am incercat usa primului compartiment care avea perdelutele trase, insa n'am reusit s'o deschid. M'am indreptat atunci la urmatorul compartiment, unde se întâmplă acelasi lucru. Ajunsesem acum la cel de-al saptelea sau optulea compartiment, si pana aici, toate aveau jaluzelele trase si erau incuiate. Eram exasperat... Deodata, stupoare! Usa urmatorului compartiment se deschise si, cu mare bucurie ca nu se afla nimeni imprejur, am patruns inauntru. Au durat numai cateva secunde dela instalarea mea la fereastra de unde incepusem sa privesc derularea peisajului de afara cand, usa este impinsa intr'o parte de un militian gras, cu un baston de cauciuc in mana si pistol la sold, intra in compartiment. O fractiune de secunda am ramas paralizat parca, nestiind cum sa reactionez in fata acestei prezente de care ma ferisem si la care priveam acum cu ochii bulbucati, spre necrezare:
-Dumneata ce cauti aici? mă întrebă el, continuand sa tina usa deschisa. Cum ai ajuns in vagonul ăsta?
-Păi, încep eu, am bilet...
-Bine, si pe unde ai intrat?
-Pe usa dintre vagonul din fata si ăsta...
-Cum, nu e 'nchisă?!
-Nu!
-Nuu, nu e 'nchisă? Cum mama dracului de s'a deschis usa aia?... Stă putin, apoi reia: Mă, nu cumva ai deschis-o tu?
-Nu, asa era!
-Uite ce e, n'ai voie sa stai aici, că ăsta e vagon suplimentar la tren...
-Nu?! Păi mă duc în fată -îi spun eu, bucuros ca pot scăpa asa ieftin. Mă ridic de pe canapea si dau să ies:
-Ia, hai că vin si eu sa vad de-i adevarat ca usa e deschisa...
Trec înainte si ajung la despartitura vagoanelor. El, militianul, se pune in fata mea, trage de use si o deschide larg, mormăind ceva ce nu pot întelege. O iau dupa el si trec prin burduf in vagonul din fata, respirând usurat:
-O fi deschis-o controlorul înainte! îi spun ca pentru a-i da o ideie.
-Da, cred si eu ca el, altfel n'avea cum...
I-am urat mieros "buna ziua" si am inaintat pe culoarul vagonului, sa fiu cat mai departe. Trenul aproape ca ajunsese in gara Titan, fluerând din toate puterile apropierea. Când m'am dat jos, am privit inca odata la ultimul vagon in care fusesem. Ceva nu era in regula. La ferestre, gratii groase de fier asezate intre geamuri si perdele, nu-mi mai lasau nici un dubiu sa cred ca vagonul era plin cu detinuti, probabil din cei judecati la Oltenita si condamnati -o prezentă obisnuită pe aceasta rută-, acum in drum spre una din inchisorile Bucurestiului. Am rasuflat din rarunchi cu putere si, cu ochii tinta la ferestrele vagonului ultim, m'am indreptat in graba spre Sos. Vergului, laturalnica garii. Mai ca intrasem in gura lupului. Ma miram totusi ca nu auzisem in tot timpul cat fusesem acolo nici macar o singura vorba din compartimentele pe care incercasem sa le deschid. Dau coltul si astept... Peroanele garii erau pustii de acum si ultimii pasageri abia se mai vedeau ici si colo, indepartandu-se spre treburile lor. Asteptarea mea se dovedi fructuoasa. Suerand, trenul incepu sa lunece inapoi spre una din liniile laterale, apropiata cu gardul despartitor. Dupa circa trei sute de metri strabatuti cu viteza înceată, opri. Acum puteam sa vad clar: un autobuz cu perdelele trase se afla stationat chiar in dreptul rămpii de încărcat, având ambele usi din fata si din spate larg deschise. Un militian, impreuna cu trei elevi din cadrele MAI inarmati cu pusti mitraliera model AK-47 pe umeri, asteptau deschiderea usilor dela vagon. M'am apropiat iute de gardul construit din plăci prefabricate, atent la ferestrele si usile "misteriosului" vagon. Eram numai ochi si urechi la scena iminentă pe care o simteam că se va produce. Nu întârzie mult să se arate: usa din spatele vagonului este deschisa larg, si in cadrul ei apare militianul cu care avusesem de-a face. Tinea in maini mai multe hartii, pesemne mandatele celor arestati. Il vedeam bine, fiind la circa 30-40 de metri distanta.
Se dă jos cu oarecare greutate, indreptandu-se spre grupul celor patru militieni. Zâmbea... Oare de ce-o zâmbi omul ăsta? Prea era posomorât când l-am întâlnit! Urmează câteva schimburi de cuvinte; arăta ca si când cei cinci se cunosteau de când lumea. Câteva fraze pe care nu le înteleg si se întorc cu fata la usa vagonului. Pe treapta de sus, alt militian. Apare si primul "detinut"; purta cătuse la mâini si la picioare, îmbrăcat într'un costum "zebră", alb si cu dungi negre de sus până jos. Pe cap îi stătea un basc de aceiasi culoare; era cam la 40 de ani, indesat, putin tuciuriu, cu mustata scurt tăiată. Plutonierul care-l preia, îsi aruncă ochii pe una din hârtii:
-Mars sus, tâlharule! i se adresează el, împingându-l cu mâna de la spate către scara autobuzului. Unul dintre elevi se posteaza imediat in spatele lui. Tinea acum arma în mâini, îndreptată asupra detinutului. De sus, din vagon, iese un altul, un tânăr. Are cam în jurul a 25 de ani. Priveste atent in toate partile si trece prin fata aceluiasi plutonier, care pesemne semna de primire pe foile ce le tinea:
-Miscă mă, mai repede, ce te zgâiesti asa? îi aruncă el în fugă.
Urmeaza la rand alti sase detinuti, toti intre 30-40 de ani. Odata incheiata predarea, detinutii aflându-se cu totii in autobuzul care avea si el gratii si perdele la ferestre, militienii isi iau scurt la revedere, despartindu-se. Usile se inchid si vehicolul se pune in miscare. Face mai multe manevre ca sa iasa cu botul in strada si, odata terminate, isi ia avânt spre Soseaua Morarilor...
Multe intrebari imi chinuiau in acel moment mintea. Eram de-a dreptul zguduit de spectacolul pe care il văzusem...
Fragmentul l-am găsit pe internet când, pe google, am scris cuvintele Gara Titan. Dau câteva date despre opera literară al cărei fragment l-am postat mai sus:
-Autor: Nicolae Niță
-Titlu: În pădurea cu fiare sălbatice
-Subtitlu: Amintiri din prigoana comunistă
-Fragmentul IV: Anchetarea continuă
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Pasagerul



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 06/Iul/2006
Mesaje: 44

MesajTrimis: Mie 07 Iun 2006 14:28:03    Titlul subiectului: 60910

Halta Regie cred ca era la intersectia cu Orhideelor (Basarab)/Plevnei/Giulesti, dar inca nu am consultat toate hartile pe care le am, poate pe vreuna apare si va spun exact.
Sina din Tei a fost scoasa si la intersectia cu Pirgarilor, deci acum mai pot fi vazute mici fragmente, in 2 locuri, din ce a fost linia de Oltenita acum 100 ani. In locul de unde au fost scoase sinele nu s-a asfaltat, desi restul strazilor fusese asfaltat (abia dupa asfaltare fiind scoase sinele), astfel incit se circula greu cu masina. Iata unde era CF pe Pirgarilor:



0.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  4.68 kb
 Vizualizat:  de 9555 ori

0.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 22/Ian/2020
Mesaje: 974
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 08 Iun 2006 17:25:17    Titlul subiectului: 60947

Mai eixtă traseul liniei care trecea prin Tei în zona Lacul Tei - Maica Domnului, dar șina nu mai e (parcă totuși la intersecția fostei linii cu Str. Județului mai există ceva bucăți de șină); linia făcea o curbă în jurul unui bloc de pe Str. Juedețului.
Pe linia aia de pe Bd. Poligrafiei, de lângă pasaj, care are lângă ea un fel de haltă sau depozit (calea ferată de vis-a-vis de Hotel "Diplomat") am văzut săpt. trecută un tren de marfă care făcea manevre Shocked (trenul era compus din o locmotivă Diesel-hidraulică sau Diesel-electrică, 4 vagoane cisternă și un vagon acoperit)

Fosta Gară Filaret (de Sud) - actuala autogară Filaret e monumet istoric;
http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=15855
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
ciordescu



Data înscrierii: 02/Noi/2005
Ultima vizita: 07/Iul/2009
Mesaje: 143
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 09 Iun 2006 08:22:38    Titlul subiectului: 60980

Gara Granitul este in poarta din spate a societatii.
Poarta principala este pe Vergului iar iesirea din spate da in linia de tren-Bd. Basarabia.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 09 Iun 2006 12:30:39    Titlul subiectului: 60993

CF Răzoare-Rahova-Ferentari-Progresul... care ferată căreia i s-a pus definitiv cruce pe tronsonul Titan-Mar - Spătarul Preda (poate chiar și mai departe că nici pe la Spătarul Preda nu au mai trecut trenuri de aproape un an).
Acum două zile, muncitorii lucrau de zor să scoată terasamentul de pe stradă... și au reușit, înlocuindu-l cu asfalt... în curând, singurul lucru care va aminti de existența unei căi ferate acolo va fi trecerea la nivel cu tramvaiul, care încă nu a fost scoasă.



0.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  31.04 kb
 Vizualizat:  de 9536 ori

0.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
Pagina 6 din 10

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community