Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Posibila retea de tren urban?
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Mie 26 Oct 2005 12:58:33    Titlul subiectului: Turul Bucurestiului cu Sageata Albastra ? 55283

www.capital.ro, 14/04/2005

Ocolul Bucurestiului cu Sageata Albastra

Peste doi ani, Bucurestiul ar putea avea, la fel ca orice mare oras european, o linie de tren metropolitan. Aceasta va inconjura Capitala, facand legatura intre zonele industriale si rezidentiale de la periferie si Gara de Nord.Pentru orice bucurestean, traversarea orasului de la un cap la altul este un adevarat calvar. In perioadele de varf ale zilei, daca vreti sa ajungeti din Prelungirea Ghencea in Pantelimon, de exemplu, veti pierde cu siguranta intre o ora si jumatate si doua ore, in functie de traseul ales si de mijlocul de transport utilizat. Pe langa timpul irosit, daca aveti ghinionul sa locuiti intr-un colt al Capitalei si sa aveti serviciul in altul, migratia zilnica va poate duce la epuizare nervoasa. Cozi interminabile la fiecare semafor, claxoane, injuraturi, inghesuiala din autobuze si tramvaie – toate acestea trebuie suportate de zeci de mii de bucuresteni. Doar metroul ar mai putea salva, insa actuala retea nu deserveste decat cateva cartiere.Dar situatia s-ar putea schimba peste doi-trei ani, cand este planificata inaugurarea unei linii feroviare metropolitane pe actualul traseu al centurii de cale ferata a Bucurestiului.

In prezent, pe cei 72 de kilometri ai centurii sunt 11 statii CFR. La acestea se vor adauga 14 noi puncte de oprire, situate la marea majoritate a iesirilor din oras. Acestea vor fi, practic, simple peroane dotate cu copertine si panouri de informatii. „Trenurile vor pleca din Gara de Nord, vor inconjura orasul, dupa care se vor intoarce in Gara de Nord. Frecventa de circulatie va fi de o ora, cu intervale mai mici in perioadele de varf ale zilei. Intregul circuit va fi parcurs in circa o ora si zece minute“, explica Gheorghe Dobre, ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului. El vrea ca pe aceasta linie sa circule automotoare Desiro, cunoscute sub numele Sageata Albastra, care, de altfel, sunt proiectate pentru calatorii pe distante scurte si medii. Lucrarile, care vor fi finantate dintr-un credit extern si ar putea incepe chiar in acest an, presupun mai intai reabilitarea actualei infrastructuri de cale ferata astfel incat sa permita cresterea vitezei de rulare de la 30-40 de kilometri pe ora, cat este acum pe o sectiune din partea de sud a centurii, la 60-80 de kilometri pe ora. Ministrul Dobre spune ca tariful pentru calatoria cu trenul metropolitan va fi identic cu cel pentru o calatorie cu mijloacele RATB sau cu metroul. La Primaria Capitalei exista un proiect privind unificarea sistemului de taxare pe mijloacele de transport in comun, care va fi gata pana la sfarsitul acestui an.

Pentru ca noul tip de transport sa functioneze eficient este nevoie ca si RATB si Metrorex sa-si ajusteze traseele si orarele de circulatie. Ministerul Transporturilor cauta bani pentru finalizarea liniei de metrou Nicolae Grigorescu-Policolor-Centura si pentru extinderea pana la Centura de Sud a magistralei IMGB-Pipera. Si regia de transport urban, confruntata cu supraaglomerarea liniilor proprii, pe care le deserveste cu un parc auto depasit, va avea de castigat de pe urma acestei initiative. Se va reduce numarul de pasageri pe unele rute pe care in prezent mijloacele sale de transport nu fac fata. In acelasi timp, exista posibilitatea ca unele linii sa fie extinse pentru a face conexiunea cu noile statii metropolitane. Avantajele generale ale proiectului sunt evidente. Pe langa fluidizarea traficului in interiorul orasului, linia metropolitana va deservi noile zone rezidentiale si comerciale care se dezvolta in ritm sustinut la marginea orasului, dar si perimetrele industriale. In plus, acest tip de transport este nepoluant si mult mai rapid decat cel rutier. „Trebuie sa tinem cont de faptul ca in prezent in Capitala sunt inmatriculate in jur de 700.000 de autoturisme, la care se adauga mii de vehicule de transport marfa si calatori. Cred ca oamenii o sa dea navala“, afirma ministrul.

Autoritatile au propus finantatorilor de la Banca Europeana de Investitii sa ia in calcul realizarea unor proiecte similare si in alte trei orase mari din Romania. Printre acestea s-ar putea numara Ploiesti, Brasov sau Timisoara, insa o decizie definitiva nu a fost luata.Pe lista investitiilor vizate pentru transportul feroviar din Bucuresti se gaseste si Gara de Nord. Aceasta urmeaza sa fie consolidata si modernizata, astfel incat sa fie adusa la rangul de euro-gara. Apoi, vor fi construite noi linii feroviare metropolitane. Una dintre ele ar urma sa lege Gara Baneasa, aeroportul Baneasa si aeroportul Henri Coanda, in timp ce alta va utiliza actuala cale ferata industriala din zonele Grozavesti-Trafic Greu-Ferentari, pentru a face conexiunea intre Gara de Nord si Gara Progresu.

CUM VA ARATA RETEAUA

• Lungime totala: 72 km
• Numar statii existente: 11 (16 Februarie, Chiajna, Bucuresti Vest, Varteju, Jilava, Berceni, Popesti-Leordeni, Voluntari, Otopeni, Mogosoaia si din nou 16 Februarie)
• Numar puncte de oprire proiectate: 14 (Bd. Uverturii/Chiajna, A1, Prel. Ghencea, Sos. Alexandriei, Sos. Bucuresti-Magurele, Sos. Giurgiului, Sos. Berceni, Sos. Oltenitei, Bd. Theodor Pallady/comuna Catelu, Pantelimon, iesirile spre Draganesti, Stefanesti si Tunari, Sos. Bucuresti-Ploiesti)
• Timp estimat de parcurs: o ora si zece minute
• Trenuri utilizate: automotoare Desiro (Sageata Albastra)
• Viteza maxima de circulatie: 80 km/ora
• Planuri de extindere: Gara Baneasa-Aeroport Baneasa-Aeroport Otopeni, Gara de Nord-Trafic Greu-Gara Progresu.

TRANSPORTUL IN COMUN IN BUCURESTI

• Cele patru magistrale ale retelei de metrou insumeaza peste 62 de kilometri si 45 de statii. Sunt utilizate 50 de trenuri, care transporta zilnic circa 350.000-400.000 de calatori.
• RATB administreaza 174 de trasee cu 2.523 de statii. Pe acestea circula 339 de tramvaie, 203 troleibuze si 857 autobuze. Numarul mediu zilnic de calatori transportati este de 3,14 milioane. Aproape trei sferturi din totalul autobuzelor au durata de viata expirata.
• Anul acesta se preconizeaza achizitionarea unor mijloace de transport in comun noi.

CUM E LA ALTII

• Cele mai multe dintre capitalele europene au dezvoltat retele feroviare metropolitane. Una dintre cele mai cunoscute este RER-ul parizian, inaugurat in 1969. Pe numai doua dintre cele cinci linii ale sale circula zilnic peste un milion de pasageri.
• De regula, astfel de retele sunt operate fie exclusiv de compania nationala de cai ferate, fie in colaborare cu societatea locala de transport in comun.
• Administratiile liniilor feroviare metropolitane au acorduri de interconectare si cu companiile private de transport rutier.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Vin 28 Oct 2005 13:07:31    Titlul subiectului: 55373

Știe cineva cu exactitate cînd a fost dezafectată Gara Filaret ? De inaugurat, știu că a fost în 1869. Situl www.ici.ro scrie că transformarea în autogară s-ar fi făcut în 1960. În Ghidul bucureștean din 1962, nu este menționată la rubrica "Gări", dar linia de tren este figurată de la Filaret în jos, tăind Șos. Viilor, Bd. Pieptănari și Cartierul Ferentari spre Giurgiu.
Ghidul Străzilor din 1969 nu mai figurează această linie, în schimb strada Dr. Istrate nu mai ajunge în Șos. Viilor, ci se termină undeva în dreptul autogării !!!
Pe de altă parte, este foarte probabil că pe aliniamentul actualei Șosele a Progresului(Trafic Greu) au fost cîndva linii de tren Filaret - Basarab.
Ghidul 1962 figurează o linie industrială de la Basarab pînă undeva pe Calea 13 Septembrie, cred că spre Uzina Vulcan.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DanCld



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Mai/2007
Mesaje: 86
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Lun 31 Oct 2005 21:59:24    Titlul subiectului: 55381

Eu cred că trenurile vor circula pe centură mai mult goale. Chiar şi în ipoteza în care, să zicem, ar face o staţie în dreptul Carrefour Militari, de la calea ferată până la magazine ar mai fi loc de o staţie de autobuz. Sau de la Prel. Ghencea până în oraş - sunt aproape 4km pe şosea până la blocuri - care ar fi câştigul unei staţii acolo la barieră?

De ce nu se adoptă totuşi un plan coerent de dezvoltare a unei infrastructuri feroviare urbane, pornind de la liniile existente şi construind racorduri, pe unde se poate, către zonele unde oamenii chiar locuiesc, lucrează sau se duc la cumpărături? Eventual ceva pasaje cu scări rulante către metrou... (deja visez Twisted Evil )
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 31 Oct 2005 22:24:44    Titlul subiectului: 55382

Poate dacă s-ar crea niște linii de tramvai (gen 41) între stațiile de pe centură și zonele locuite...ar mai fi ceva... ori s-ar racorda ,,săgețile'' la rețeaua de metrou (ar fi posibil așa ceva la IMGB și Semănătoarea)

Ultima modificare efectuată de către Dr2006 la Mie 02 Noi 2005 15:20:38, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Joi 03 Noi 2005 17:42:46    Titlul subiectului: Metroul in aria metropolitana 55430

Metroul viitorului ar merge fara indoiala nu pana la Giurgiu (acolo vor merge trenurile suburbane, gen Sageata Alba electrica), ci pana la IFA Magurele, Aeroportul Baneasa, Mogosoaia...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 03 Noi 2005 17:49:00    Titlul subiectului: 55435

Apropo, unde-i Gara Măgurele?... eu știam că, cum vii din București, după centură vine Str. Atomiștior (la intrare ei se bifurcă 603 și ex-203, 204, 214, 303, 306 de ex 307 care face stânga către INCFN), Fac. de Fizică (și centrul comunei cu hotel, restaurant, supermarket, agenție Loto și acum capătul lui 603, unde se bifurcau traseele 204 și 214 (204 mergea la Jilava și 214 la Poșta din Com. Dărăști) de 303, 203 și 306 (care întorcea la IFA)) și IFA Măgurele, unde se bifurcă drumul înainte spre Dumitrana(ex-RATB 203) și la dreapta către Electromagnetica Vârteju (ex-RATB 303).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Vin 18 Noi 2005 18:00:37    Titlul subiectului: 55801

bogdan71 a scris:
Pe de altă parte, este foarte probabil că pe aliniamentul actualei Șosele a Progresului(Trafic Greu) au fost cîndva linii de tren Filaret - Basarab. Ghidul 1962 figurează o linie industrială de la Basarab pînă undeva pe Calea 13 Septembrie, cred că spre Uzina Vulcan.
Asa este, spre '70 erau cai ferate care deserveau Uzina Vulcan. Inainte, chiar era gara Dealul Spirii pentru transport de calatori.
Sus
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Vin 18 Noi 2005 18:26:09    Titlul subiectului: 55802

In alta ordine de idei, au scos in sfarsit o incrucisare CF de pe sos. Progresul, incrucisare care nu mai era de mult folosita - de trenuri - (calea care traversa sos. Progresu era acoperita de asflat de multa vreme). Era una din cele doua de dupa intersectia cu cal. Rahova, sensul spre dr. Istrate
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 29 Noi 2005 14:29:36    Titlul subiectului: 00000 56278

Linia aia de tren din mijlocul intersecției este folosită de Titan Mar (sau nu știu ce altă firmă de acolo...că am văzut vagoane de marfă prin zonă.).
Mai departe... e un chioșc cu fundație de beton lângă Agip, chiar pe linie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
ciordescu



Data înscrierii: 02/Noi/2005
Ultima vizita: 07/Iul/2009
Mesaje: 143
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 29 Noi 2005 15:40:56    Titlul subiectului: 56284

Dr2005 a scris:
Linia aia de tren din mijlocul intersecției este folosită de Titan Mar (sau nu știu ce altă firmă de acolo...că am văzut vagoane de marfă prin zonă.).
Poate o vor folosi pe varianta Progresu - Titan Mar si nu Militari-Cotroceni-TitanMar.
Astia de la CFR sunt chiar tampiti, baga trenul prin centru cand pot sa-l aduca pe la periferie. Daca il aduc din Militari incurc asa:
Moinesti
Timonierului
breteaua Lujerului
Vasile Milea
si cea mai grava, Razoare

pe cand, daca vin din Progresu, cea mai importanta trecere este cea peste Rahova...dar la 13 Septembrie sunt magazine pe linie ...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
gabinaum25



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2011
Mesaje: 18
Locație: Pitesti

MesajTrimis: Mar 29 Noi 2005 16:26:39    Titlul subiectului: linia de tren 56288

Acea linie de tren a fost construita strategic! Sa nu uitati faptul ca acea parte a Bucurestiului era (si mai este inca dar intr-o masura mai mica) puternic industrializata! Cred ca ati inteles rostul ei! Din pacate falimentul multor giganti de pe "Trafic Greu", a atras dupa sine si distrugerea lenta a acelei linii de tren! Avand in vedere ca acea zona deja are alta conotatie, cred ca cineva ar trebui sa propuna fie demontarea ei, fie inlaturarea portiunilor nefolosite!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Mar 29 Noi 2005 16:59:44    Titlul subiectului: 56289

Sa desfiinteze si tronsonul din Militari din spatele blocurilor, ca si asa nu mai e folosit, iar linia e cam in paragina.
Linia mai e activa pe 13 Septembrie, magazinele sunt pe linga linie (desi am crezut si eu la fel ca tine), insa linia aia ar trebui deviata. Sau scoasa, ca si asa nu prea mai e folosita, iar la iesirea spre Giurgiu, pe continuarea aceleiasi linii de care se vorbeste, daca ai o masina cu garda mica la sol, risti sa-ti indoi ceva pe dedesubt.
Linia e cam in paragina, iar pe langa piata LEUL e cam ca linia de tramvai din Brasov!
Sus
ciordescu



Data înscrierii: 02/Noi/2005
Ultima vizita: 07/Iul/2009
Mesaje: 143
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 29 Noi 2005 17:11:24    Titlul subiectului: 56290

Prin Militari o mai folosesc, ca aduc vagoane la gara Cotroceni, langa Cora si Plaza.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 29 Noi 2005 20:13:56    Titlul subiectului: 56294

Ideea e că orice marfă vine trebuie să treacă pe la vamă...care e în Militari. Apoi avem triajul (gara) Cotroceni (aflată deasupra Pasajului Lujerului). Asta e...cum nu e metrou prin zonă, ar fi putut să facă linia pe dedesubt, și ea să iasă doar la vamă, gara Cotroceni și în fabrici.
Linia de pe Giurgiului (la traversarea de la CFR Progresu) mai păstrează, încă, amintirile tramvaiului 29...care mergea la Jilava.

Cu gara Titan e altă chestie... trenurile vin de la Oltenița,


Ultima modificare efectuată de către Dr2006 la Mar 29 Noi 2005 20:57:40, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 17 Dec 2005 22:49:54    Titlul subiectului: 56882

De la 10 nov. 1960 nu am mai circulat trenuri inspre Gara Filaret.
Depoul Victoria (pe atunci Bonaparte, mai traziu Ilie Pintilie) a fost infiintat in 1872, cand s-a deschis prima linie de tramvai (cu cai) din Bucuresti.
Ca sa revenim la cai ferate, exista o cale ferata care o lua pe Bd. Geniului, ajungea la Leul, supratravesa Spl. Indepnedntei (cand l-au bagat pe 13 pe Sos. Grozavesti, avnatajul era ca linia de tramvai trecea pe sub calea ferata, cand 13 mergea pe Sos. Cotroceni linia de tramvai se intersecta cu calea fearata), apoi calea ferata intersecta Cal. Giulesti, dupa care ajungea la Gara de Nord (linia asta lega linia ferata de Giurgiu cu Gara de Nord). Pe calea ferata de pe Sos. Progresului ("Trafic Greu") a incercat acum vreo 2 ani sa mai circule o locmotiva diesel-hidraulica.
Linia ferata care mai exitsa in anii '80 prin Tei ajungea la Gara de Est (Obor)-cand a fost infintata gara nu exista actuala linie. De la Gara de Est (Obor) mai pleca o linie care interescta Sos. Pantelimon si Str. Socului (azi Bd. Chsinau), linia trecea pe Str. Macazului (care pana la constructia blocurilor era mai lunga). In cele din urma se ajungea la calea ferata care intra in curtea Fabricii de paine "Titan". Linia din Tei ajungea in cele din urma pe actuala Str. Barbu Vacarescu, traversa lacurile pe la actualul pod de langaf fosta Fabrica de Glucoza (actualul Hotel "Caro") apoi mergea in continuare pe actualele strazi Barbu Vacaresu si Capitan Av. Alexandru Serbanescu, iar la actualul Pasaj (Pod) Baneasa-cel pe care trece tramvaiul 5 se unea cu linia de Constanta (iesirea se facea inspre Gara Baneasa-fosta Regala). O parte din linie a mai fosta folosita pana la constructia blocurilor din Cart. Aviatiei-exista chiar si o halta, Halta Hersatrau. Linia din tei a fost inchisa in 1957, iar cea din Pantelimon prin 1963-69, desi intr-o carte care facea referi la unele modernizari ce vroiau a se face in Bucuresti, se spunea ca ambele linii urmau sa fie inchise (din cauza ca se marise traifcul). Nu stiu cand a fost deschisa actuala linie ce vine la Gara de Est (Obor), dar in harta mea din 1936 apare.
Depoul Dudesti a fost infintat in 1939, iar Autobaza Nordului in 1960 (intre 1960 si 1969 a fost deou de troleibuze). Primul depou de troleibuze a fost la fostul Hipodrom Baneasa (unde e acum ROMEXPO).
Prima linie de troleibuz din Bucuresti a fost deschisa in nov. 1949, purta indicativul 81 si circula intre P-ta Presei si P-ta Victoriei. Au circulat pe ea 4 troleibuze sovietice "MTB"-82 (in total s-au importat 8 in Bucuresti, si 5 la Timisoara-toate au ajuns la fier vechi). Initial reteau de troleibuze din Bucuresti functiona la 550 V!!!

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
neder



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 21/Apr/2006
Mesaje: 10

MesajTrimis: Lun 09 Ian 2006 19:03:27    Titlul subiectului: *Posibila retea de tren urban? 11611

Garile secundare sau defuncte din Bucuresti, discutii despre posibilitatea de a le resuscita!
Exemplu: Gara Cotroceni, Bucuresti Vest, Bucuresti Sud Gr. C, Titan Sud, Pantelimon, Otopeni, Progresul, Pajura, Bucurestii Noi etc.
Cine si de ce foloseste aceste gari? Daca exista impreuna cu infrastructura, de ce nu le integram intr-o retea suburbana trenuri?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
falizwim



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2013
Mesaje: 56
Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel

MesajTrimis: Mar 10 Ian 2006 08:50:09    Titlul subiectului: Apropo de gari defuncte ... 11660

Gara Filaret (=Gara de Sud)
Situata intre Sos.din nou (continuarea nordica - azi inexistenta - a Str.Spatarul Preda) pe partea de vest a garii, si Sos.Viilor pe partea de sud.
Gara Centrala
Situata pe Splaiul Garii Centrale (actual fragment din Splaiul Independentei). Pe fosta piata a garii centrale sta (actualmente) Opera Romana. Tot terenul dintre Pod.Domnita Maria (act.Cotroceni) si Pod.Garii Centrale (act.Pod.Operei) era (in 1908) proprietatea CFR, desi gara nu mai exista (ultima ramnificatie relevanta a liniei ferate terminandu-se intre podul Grozavesti si Sos.Cotroceni, langa Casa Malmaison).

Gara Centrala era pe locul Operei de Stat.

_________________
ENG(tram)=ROM(vai)


Ultima modificare efectuată de către falizwim la Mie 11 Ian 2006 11:33:29, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 10 Ian 2006 10:30:33    Titlul subiectului: 11670

Gara Centrală a fost doar proiectată; eu nu știu să fi existat vreodată.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
DanCld



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Mai/2007
Mesaje: 86
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Dum 15 Ian 2006 19:29:40    Titlul subiectului: 12466

Bucuresti Vest - initial nici nu am stiut ca acolo e o gara; e o cladire mica pe centura de vest, aproape de intersectia cu A1; trec saptamanal pe acolo cu masina, dar nu am vazut altceva decat baloti de fier vechi si cate o locomotiva ratacita. Nu am vazut semne, indicatoare, de peroane nici vorba. Oricum, e departe de "orice" - Carrefour-ul e la aprox 2km pe sosea.

Later edit: unii au si idei

Bucuresti Cotroceni - acolo vad zilnic vagoane de marfa garate, sunt si un soi de peroane mari (suprainaltate, pentru descarcat marfa), vizibile chiar de la strada. Nu am localizat inca vizual "cladirea garii", desi trec aproape zilnic pe acolo - probabil e ascunsa prin spate pe la Cora sau chiar pe la blocuri, mai incolo. Tind sa cred ca o adaptare pentru calatori, cu legatura la metrou, ar avea un oarece succes - de exemplu de acolo ar putea pleca unele trenuri spre Craiova sau spre business-uri din "zona metropolitana" (wishful thinking).
Dr2005 a scris:
Cu gara Titan e altă chestie... trenurile vin de la Oltenița,
Gara Titan are și un avantaj enorm: proximitatea metroului! (stația Republica) Dar, într-adevăr, nu ai ce alte trenuri să trimiți de acolo - linia nu avansează spre centrul orașului, iar singura destinație utilă ar fi "metropola" Olteniței. E chiar o minune că nu s-au desființat de tot trenurile spre această destinație, la procentul >80% de blatiști Rolling Eyes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Lun 16 Ian 2006 01:33:24    Titlul subiectului: 12523

Subiect: Gara de Est (Obor), care chiar functioneaza si e curatica si roz si renovata (la fostul cap de linie 52, Baicului, actual cap de trolee: 85, 69).
Cu Gara Titan de la Republica (Cartier 23 August) situatia este ciudata. Poate ma puteti voi ajuta cu informatii: am vazut-o devastata, spunindu-mi-se ca va fi dezafectata, ca si linia care duce la Oltenita (parca), avind in vedere modernizarea cartierului si a soselei. Apoi, am mai vazut trenuri circulind pe ea, chiar trenuri de persoane. Stiu ca aveam masina in cartier si am stat la bariera sa treaca un trenulet personal...

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
neder



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 21/Apr/2006
Mesaje: 10

MesajTrimis: Lun 16 Ian 2006 15:23:31    Titlul subiectului: 12609

Sinele de la Titan Sud ajung pana la Bulevardul Chisinau sau cum s-o numi;
Cu un mic tunel pot fi usor legate de Gara Obor. Cool

Despre sinele din Ferentari ce stiti? Serveau cumva vechea gara Filaret?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 16 Ian 2006 23:30:32    Titlul subiectului: 12696

Sinele din Titan venea odata la Gara de Est (Obor). Iar sinele care erau in Tei (le-am mai apucat si eu) venea tot de la Gara de Est (Obor), ieseau pe straduta care vine oblic pe Str. Barbu Vacarescu pe langa blocul "Petrom" apoi o luau pe linia 5 pana la Pasaul Baneasa. Cand s-a dat in folosinta Gara de Est (Obor) nu exista linia acuala.
Linia din Ferentari venea la Gara Filaret (de Sud)-azi Autogara Filaret, exista si linia actuala, dar care avea o deviatie pe Bd. Geniului, Sos. Gozavesti, supratraversa Dambovita, apoi cobora la Gara de Nord. Unea linia de Giurgiu cu cea de Ploiesti. Defapt, cand s-a dat in folosinta linia care trece prin zona industriala, nu exista linia care duce Gara Cotroeni, ci doar linia care mergea la Gara de Nord.

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Mar 17 Ian 2006 00:07:26    Titlul subiectului: 12713

La geometria actuală a orașului, Gara Centrală ar putea fi reînființată la Filaret. În conformația veche, nu cred că orașul a fost gîndit cu gară centrală(așa cum sunt în Paris, Bruxelles etc.)
Este oricum păcat că în locul vechilor linii demontate, în afara Șoselei Trafic Greu - și aceea făcută cu chiu cu vai de Nea Pingele - nu a apărut nimic. La sud, au răsărit străzile Înclinată, Cladova, Brăniștari și Șinei - ghetouri cu maghernițe infecte, la care utilitățile vor ajunge probabil după anul 2050. Eu unul nu am avut curajul să mă duc la fața locului să văd cum arată străzile cu pricina - dar mi-e suficient să văd că sunt clasificate în "zona C" sau chiar "zona D" a sectorului "care este".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 17 Ian 2006 09:58:36    Titlul subiectului: 12720

Gara Centrala nu a existat niciodata in realitate, insa a fost un proiect indelung dezbatut, cam cu e si actualul Pasaj Basarab. A fost atat de dorita, incat locul in care trebuia amplasata, respectiv actuala zona Opera-Piata Operei a ramas mult imp teren viran, in ciuda, dezvoltarii orasului in jurul acelui teren. Pana la urma insa proiectul nu s-a mai concretizat, a fost abandonat, si terenului i s-a dat alta utilizare, cea actuala.
_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
falizwim



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2013
Mesaje: 56
Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel

MesajTrimis: Mar 17 Ian 2006 10:50:22    Titlul subiectului: Sa fie ... 12728

Catalin Ghita a scris:
Gara Centrala nu a existat niciodata in realitate, insa ... a fost atat de dorita, incat locul in care trebuia amplasata, respectiv actuala zona Opera-Piata Operei a ramas mult imp teren viran, in ciuda, dezvoltarii orasului in jurul acelui teren. Pana la urma insa proiectul nu s-a mai concretizat, a fost abandonat, si terenului i s-a dat alta utilizare, cea actuala.
Si atunci, cum am citit eu ca a precedat (cronologic) Gara de Nord ?
Pe harta 1908, calea ferata se termina langa Casa Malmaison, intre Splaiul Dr.Branda (de pe malul nordic al Dambovitei) si Calea Plevnei.

_________________
ENG(tram)=ROM(vai)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
Pagina 1 din 10

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community