Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Posibila retea de tren urban?
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 03 Noi 2006 23:32:27    Titlul subiectului: 65676

De vină pentru dispariția linei de pe Șos. Progresului ("Trafic Greu") e P.M.B. De menționat că firma care se ocupă de modernizarea liniei de tramvai a desființat și linia de cale ferată. Păcat, era o linie istrorică! Crying or Very sad
Și cine va profita de dispariția căilor ferate, triajelor. Aceiași care profită și de pe urma dispariției fabricilor: agenții imobiliari care vor cocioabe de lux! Mad

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
power322



Data înscrierii: 20/Iun/2006
Ultima vizita: 04/Mai/2014
Mesaje: 200

MesajTrimis: Vin 03 Noi 2006 23:39:50    Titlul subiectului: 65677

P.M.B.vrea sa desfinteze toate liniile de cale ferata uzinala din oras pentru ca incurca circula si nu se pot moderniza strazi. Si acum pe bune, pentru ce ar trebui tinute liniile de cale ferata ce nu se mai folosesc?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 03 Noi 2006 23:48:17    Titlul subiectului: 65683

Linia București - Giurgiu a fost dată în folosință în 1869, fiind prima linie de cale ferată din România acelor vremuri. La 13 dec. 1872 a fost dată în folosință legătura dintre Gara Filaret și Gara Tîrgoviștii (din 1888 de Nord), iar linia de pe Trafic Greu era parte această legătură.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Vin 03 Noi 2006 23:56:26    Titlul subiectului: 65687

Trenuri care sa traverseze orasul la nivel cu strada nu au ce cauta intr'un oras modern. Poate undeva sa faca un monument sau sa puna acolo o sina cu o placuta sa scrie ca pe acolo a trecut prima cale ferata din Romania.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Arhimede



Data înscrierii: 28/Aug/2006
Ultima vizita: 23/Apr/2007
Mesaje: 57

MesajTrimis: Vin 03 Noi 2006 23:59:29    Titlul subiectului: 65688

Pai Bucuresti Giurgiu era de la Filaret si legatura aia nu mai exista de mult. Aia vine de la Progresu, si fiind rupta de Filaret cred ca deja nu mai e istorica, ci doar veche... Sa nu ma intelegeti gresit, dar cred ca e mai bine sa dispara. A, ce ar trebui ar fi sa dispara autogara si sa devina muzeu CFR Gara Filaret, e alta treaba...
_________________
sin(x) < x < tg(x), 0 < x < pi/2
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Sâm 04 Noi 2006 00:08:37    Titlul subiectului: 65691

Linia de pe Trafic Greu era linie istorica, era o ultimă porțiune dintr-o linie mai lungă, ce lega cîndva Gara Basarab de Filaret(dezafectată în 1960 și transformată în autogară). Undeva în apropierea intersecției cu 13 Septembrie exista Gara Dealul Spirii. Capitala avea o rețea de gări similară cu cea din Bruxelles, lipsindu-i însă o gară centrală. Care ar putea deveni actuala Gară de Nord, dacă tot se va face extinderea orașului spre nord.
Transformarea Gării de Nord în mall - în condițiile în care nu foarte departe există Orhideea și mall-ul din Lujerului - este inacceptabilă. Să-i întrebe mai degrabă edilii noștri pe belgieni de ce nu le-a dat prin cap să facă mall în Bruxelles Centrale. Aa, îngroparea șinelor de tren pe tronsonul Gara de Nord - Basarab - Grant - Giulești ar fi fost o soluție de fluidizare a traficului, din păcate nefezabilă din cauza celor două magistrale de metrou deja existente în zonă.
Mai "istorică" mi se pare însă linia dezafectată începînd cu 1960, care lega Gara Filaret de zona de sud, traversînd actualele străzi Înclinată și Cladova. Aia chiar era prima linie ferată din țară. Nu mi-am luat nicicînd inima în dinți să fac poze pe acolo, iar motivele nu sunt chiar așa de greu de înțeles.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 04 Noi 2006 00:35:41    Titlul subiectului: 65702

CF de pe Progresului deja nu mai există deloc între Veseliei și Rahova, între Rahova și 13 Septembrie există, dar e tăiată la capete.
Mai apoi, se petreceau lucruri îngprzitoare la Titan Mar. Unde până acum câteva luni veneau vagoane să fie încărcate cu marmură, azi erau o mulțime de camioane. Ceea ce înseamnă că toată bucata Gara Cotroceni - Titan Mar(ultima bucată funcțională) nu-și mai are rostul din păcate.
Acum, Gara Cotroceni mai servește doar pentru manevra vagoanelor ce duc la f-ca de pâine Lujerului... dar cum cei de la Anchor Group sunt dispuși să pună mâna pe fabrică și să o radă, în scurt timp toată CF de la Gara Cotroceni (inclusiv gara) la CET Vest o să dispară.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Fanu



Data înscrierii: 30/Iul/2006
Ultima vizita: 04/Feb/2007
Mesaje: 17
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Noi 2006 11:23:06    Titlul subiectului: 65709

Linia pana la gara Cotroceni mai e folosita si pentru vagoanele care trebuie sa ajunga in Vama Targuri si Expozitii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 28 Noi 2006 17:29:20    Titlul subiectului: 39594

Cam în dreptul intresecție Bd. Basarabia (ei) (fost Muncii) cu Bd. 1 Decembrie 1918 se află clădirea asta. O fi adăpostit centrul de comdandă a macazelor sau a fost un simplu canton?


scan1_005 800x525.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  106.98 kb
 Vizualizat:  de 29446 ori

scan1_005 800x525.jpg



scan1_006800x525.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  135.2 kb
 Vizualizat:  de 29446 ori

scan1_006800x525.jpg



_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 01 Dec 2006 14:14:20    Titlul subiectului: tzjzjzt 67448

Pentru linia care s-a utilizat la construirea Casei Poporului (Palatul Parlamentului) s-a făcut un tren mai deosebit, care avea cuple mecanice, dispărând astfel tampoanele. Cimentul provenea de la fabrica din Fieni (știe cineva cât de veche este această fabrică?)
Clădirea actualei Gări Cotroceni se pare că a fost după ce s-a desfințat linia Răzoare - Gara de Nord. În Gara Cotroceni erau aduse diverese vagoane, care apoi erau manevrate de L.H.D.-uri (locomozive diesel-hidraulice) și se formau trenuri care mergeau la diversele fabrici de pe acea cale ferată. are idee cineva, la "Electromganetica" și la moara de lângă ea a exista după anii '30 cale ferată?
Se pare și că în Gara Herăstrău se efectuau manevre.

Că vorbisem în unul din primele posturi (când eram nokia2010) de linia ferată Aviaței - Tei - Obor - Pantelimon - Titan.
Traseul spre Obor era mai exact: din linia ferată de Constanța, cum mergi spre Constanța, înainte de actualul Pasaj Băneasa se făcea spre acutala Str. Cpt. Av. Alexandru Șerbănescu o curbă; linia intra pe actuala Cpt. Alex. Șerbănescu, apoi pe actuala Barbu Văcărescu, traversa lacul unde e podul tramvai + auto, mergea spre Barbu Văcărescu, la Str. Glucozei (actuală Grigore Țițeica) făcea o curbă, mergea, ajungea pe actuala Str. Cernica, traversa Str. Luigi Galvani, trecea pe lângă actualul Parcul Circului (Tonola - de la Fabrica de cărămidă ce era pe locul Circului - groapa unde e heleșteul a luat nașetere în urma exploatării de argilă neceasară la fabricara cărămizii), făcea o curbă după actualul ultim bloc de lângă parc, trasversa Str. Județului (unde mai e un canton de cărămidă de Ciurea), o lua în diagonală, ajungea pe Str. Vagonului, traversa Str. Lizeanu (unde mai e un canton de cărămidă de Ciurea), mergea paralel cu Cimt. Reînvierii, traversa în diagonală Șos. Colentina, trecea prin curtea fabriciii de săpun "Stella" - prima fabrică de săpun din Vechiul Regat (au mai rămas din ea ceva clădiri post 1925, dar construite în stilul ante 1900, oricum clădiri din perioada 1884-1925 nu mai erau de mult) și ajungea la Gara de Est (Obor) - deschisă în 1904 (linia a fost deschisă în oct. 1902), apoi mergea spre Titan, și în continuare spre Oltenița.
Actuala linie care pleacă de la Gara de Est (Obor) a fost deschisă în 1932, deși lucrările începuseră în preajma Primului Război Mondial. Undeva în zona Str. Luigi Galvani mai există o bucată de șină cu contrașină.
AM ZIS că și linia Obor - Titan - Oltenița se propunea spre închidere încă din 1934; am greșit. Numai aia din Tei se propunea.
Linia ferată a fost întreruptă la Șos. Colentina probabil când s-au construit blocurile.

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
DanCld



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Mai/2007
Mesaje: 86
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Joi 01 Mar 2007 21:02:15    Titlul subiectului: 77054

Au trecut 2 ani de la ideea aia creață a fostului ministru Dobre. Nu se va face nimic cu fostele linii industriale fiindcă majoritatea sunt într-o stare de degradare severă plus că nu au un traseu care să poată genera utilizare a infrastructurii (adică să umple trenurile). Singura excepție notabilă este traseul Răzoare - Militari - București Vest - dar numai dacă stația Răzoare va fi legată direct la metrou și linia se va prelungi dincolo de centură spre noua zonă industrială care se prefigurează lângă A1 spre Ciorogârla. Rămân de discutat și aspecte referitoare la trecerile la nivel de pe Vasile Milea, Lujerului, Moinești și Valea Cascadelor. Oricum, o groază de bani și o lipsă acută de viziune!
_________________
... ard zilnic în relanti 1 litru de motorină doar pentru aer condiționat și pentru muzică
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Burner



Data înscrierii: 25/Noi/2006
Ultima vizita: 28/Aug/2007
Mesaje: 27
Locație: Bucuresti 3 (Piața Hurmuzachi, fostă Muncii)

MesajTrimis: Vin 09 Mar 2007 01:00:11    Titlul subiectului: tre 77338

Citat:
Radu Berceanu vrea să creeze o rețea de trenuri rapide în jurul Capitalei, după modelul sistemului RER (Réseau Express Régional) din zona metropolitană pariziană. Ideea i-a venit în urma unei vizite pe care a efectuat-o la Paris, la invitația omologului său francez.
“Vechile linii de cale ferată care înconjoară Capitala și care acum sunt nefolosite pot fi din nou utile. Avem în vedere ca, printr-un parteneriat, să fie folosite trenuri de mic parcurs pe aceste linii. Aceste trenuri vor face legatura între București și orașele și comunele din apropierea Capitalei. Ele vor ușura legătura cu stațiile de metrou și cu celelalte mijloace de transport în comun”, a afirmat ministrul Transporturilor.
SURSA: Gandul via Bucuresti Blog
Francezii au facut RER-ul intre 1962 si 1977! Ce faceam noi in perioada aia? Nu vreau sa spun, ca s-ar putea sa se supere unii. In orice caz, cam tarziu s-a trezit domnul ministru. Berceanu e un ministru pe care-l admir pentru multe dintre ideile sale, dar cred ca e cazul sa se apuce sa le si puna in aplicare. Ma doare capul cand ma gandesc cat avem de recuperat. Rolling Eyes Dar poate ca in 10-20 de ani o sa avem si noi ceva ca RER-ul parizian. Cel putin... eu sper

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Burner



Data înscrierii: 25/Noi/2006
Ultima vizita: 28/Aug/2007
Mesaje: 27
Locație: Bucuresti 3 (Piața Hurmuzachi, fostă Muncii)

MesajTrimis: Lun 28 Mai 2007 23:18:51    Titlul subiectului: 79240

Nu asta ar fi problema. Ok, nu profita de liniile deja existente, inteleg. Foarte bine, da' sa se apuce serios de un proiect pentru un sistem de trenuri regionale/urbane/metropolitane, cum vreti sa le spuneti! Conecteaza sistemul cu metroul si cu garile principale si e excelent! E chiar imposibil sa faca rost de finantare? Nu zic ca e simplu, da' se poate face. Acum cateva luni, cand venise de la Paris, Berceanu ii dadea cu RER-ul parizian, ca ar vrea si in Capitala un sistem similar, desi, fie vorba intre noi, nu trebuie sa mergi pana la Paris ca sa-ti vina ideea asta. Eu n-am fost (inca) la Madrid, da' stiu ce-i ala Cercanias si cam cum functioneaza si pe unde ajunge, deci...

In fine, a zis atunci de RER si asta a fost. N-am mai auzit nimic, iar pe Orban nu-l vad eu sa aiba idei din astea. Omu' sta in banca lui, mai trec niste luni, mai trece un an... si tot asa. Poate pana in 2020 fac un proiect. Momentan am indoieli serioase ca exista macar intentia sa se faca ceva... Sad

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mie 13 Iun 2007 16:22:55    Titlul subiectului: 79513

Viitoarea retea de trenuri express
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=13440188&postcount=169

Mai multe http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=229645&page=1

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mig



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Aug/2007
Mesaje: 9

MesajTrimis: Lun 20 Aug 2007 09:30:34    Titlul subiectului: Tren expres regional la Bucuresti 81676

O propunere foarte interesanta din partea arh. Andrei FUFEZAN
http://www.anuala.ro/proiecte/2007/studii/s29/



panou1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  701.76 kb
 Vizualizat:  de 27938 ori

panou1.jpg



panou2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  460.59 kb
 Vizualizat:  de 27938 ori

panou2.jpg



panou3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  358.47 kb
 Vizualizat:  de 27938 ori

panou3.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 19 Noi 2007 23:08:27    Titlul subiectului: 00000 84879

andrei a scris:
Ocolul Bucurestiului cu Sageata Albastra

Peste doi ani, Bucurestiul ar putea avea, la fel ca orice mare oras european, o linie de tren metropolitan. Aceasta va inconjura Capitala, facand legatura intre zonele industriale si rezidentiale de la periferie si Gara de Nord.
Ideea este fantezista dupa parerea mea, avand in vedere starea in care se afla calea ferata care inconjoara Bucurestiul.
Cine a fost la Constanta cu trenul, din gara Bucuresti Nord, stie la ce ma refer. Datorita lucrarilor la tronsonul Gara de Nord-Gara Baneasa-Pantelimon, trenurile spre litoral care pleaca din Gara de Nord o iau pe linia de centura prin Mogosoaia-Tunari-Stefanesti-Afumati. Am fost anul acesta o data cu trenul de la Fetesti, si intre Pasarea si Gara de Nord, a facut peste o ora. Nu cred ca trenul mergea mai repede de 60 km/ora, pe multe portiuni a mers si mai incet.
Intai trebuie reabilitata toata linia de centura a Bucurestiului, apoi garile si pe urma ne putem gandi la turul orasului cu sageata.
mrM a scris:
linia intra pe actuala Cpt. Alex. Șerbănescu, apoi pe actuala Barbu Văcărescu, traversa lacul unde e podul tramvai + auto, mergea spre Barbu Văcărescu, la Str. Glucozei (actuală Grigore Țițeica) făcea o curbă, mergea, ajungea pe actuala Str. Cernica, traversa Str. Luigi Galvani
Am vorbit cu un unchi de al meu care a facut liceul ca si mine la Galvani (dar el a absolvit in anul 1965). Am vorbit tocmai de calea ferata care trecea pe acolo. Unchiul meu mi-a spus ca a fost functionala pana in anul 1961, si pe acolo treceau personalele catre Constanta care plecau din gara Obor. Dupa 1961, mai treceau locomotive de manevra. Pe vremea lui Antonescu, in locul liceului Traian era planuit sa se faca o gara. Din nu stiu ce motiv s-a renuntat la aceasta idee, si s-a construit liceul. In perioada 1994-1998 calea ferata nu mai era functionala, dar mai erau prezente resturi. In prezent au aparut pe acolo N constructii, si nu cred ca a mai ramas ceva.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 20 Noi 2007 01:03:24    Titlul subiectului: Re: Turul Bucurestiului cu Sageata Albastra ? 84881

guest a scris:
iau pe linia de centura prin Mogosoaia -Tunari-Stefanesti-Afumati. Am fost anul acesta o data cu trenul de la Fetesti, si intre Pasarea si Gara de Nord, a facut peste o ora.
Păi normal că ai făcut peste o oră... pentru că ai făcut ocol prin Buc. Triaj Dep. h. - Chitila - P. Mac. R1. Buciumeni - Mogoșoaia. Pentru că linia directă de la Dep. Buc. Triaj h. la Mogoșoaia nu este electrificată.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 20 Noi 2007 18:02:17    Titlul subiectului: Re: Turul Bucurestiului cu Sageata Albastra ? 84889

Dr2006 a scris:
linia directă de la Dep. Buc. Triaj h. la Mogoșoaia nu este electrificată
Pe linia respectiva am fost cu trenul de Urziceni-Slobozia. Nici pe acest tronson viteza de deplasare a trenului nu este mai mare.
Ideea postarii anterioare este ca daca vrem TER, RER sau trenuri care sa faca ocolul Bucurestiului, mai intai trebuie reabilitata toata infrastructura feroviara din jurul Bucurestiului..

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 20 Noi 2007 19:34:02    Titlul subiectului: 84890

Da, nu e mai buna linia... dar oricum s-ar face mai putin. De exemplu ocolul Bucurestiului intr-o ora, maxim 1h 30 min cu Desiro-uri, sau macar cu XBD4500...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Mie 21 Noi 2007 01:09:56    Titlul subiectului: 84900

Cine a spus ca trebuie sa fie trenuri de viteza? RER nu are mai mult de 60-70km/h... Sunt trenuri in regim personal, nu IC...
_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 26 Dec 2007 21:08:31    Titlul subiectului: hhfhf 86113

Linia ferată a fost desființată în anul 1987. Ceaușescu vroia buelvarde mai largi, Cal. Floreasca nu se mai putea lărgi așa că au plrelungit Barbu Văcărescu, au creat Cpt. Av. Alexandru Șerbănescu, și au dus-o până la Bd. Aerogării. Nu au mai putut menține linia, deoarece Gara Herăstrău, care era gară de triaj, nu putea fi mutată (într-o parte era dealul, iar în partea opusă o fabrică de electronice, demolată parțial anul ăsta). Mai țineți minte faza cu tramvaiele rămase blocate în Dep. Militari pt. că scoseseră linia de pe Bd. Armata Poporului + Bd. Păcii? Undeva între Str. Lizeanu și Moara lui Assan mai rămăseseră vreo 3 vagoane Laughing Mai erau acolo prin 1992 (dacă nu și mai târziu). Când eram mic, prin 1987, mă miram de ce nu mai trece trenul pe lângă Parcul Circului (Tonola). Mi-am dat seama de curând: înspre Aviaței nu mai existau șinele Crying or Very sad Când l-au dat în folosință pe 5 prelungit, tramvaiele circulau pe liniile din Gara Herăstrău! Shocked
Una dintre locurile desrevite de această linie era U.R.A.C.-ul Mai țineți minte că exista o linie paralelă cu Str. Reînvierii. Ei. U.R.A.C. avea o locomotivă cu 2 osii care trăgea 2 vagoane. Trenulețul era garat paralel cu linia de tren, iar din tren se descărca tablă în trenulețul U.R.A.C.-ului.
Eu mă întreb cum transportau de la U.R.A.C. tramvaiele spre alte orașe? Tot pe calea asta ferată?
Guest, să-l mai întrebi pe unchiul tău despre această cale ferată. Nu treceau și trenuri accelerat și rapid pe acolo?
Când eram mic mă întrebam unde putea să fie gara de pe această linie? Prin 1996, când am descoperit o hartă din 1936 i-am aflat traseul.
Vizita de lucru care a dus la desființarea căii ferate Linia de Constanța - Aviaței - Tei - Reînvierii a avut loc la 26 nov. 1986.
Pe 29 aprilie 1987 a început să circule tramvaiul 5 pe porțiunea Barbu Văcărescu - Pasaj Băneasa - Bd. Aerogării - Aerop. Băneasa. Probabil ultimele trenuri au circulat cu câteva zile înainte.
La stația de betoane de lângă Citroen cică era o cale ferată și pe sus. Pe unde venea.
La intersecția căii ferate cu Lacul Tei cică înainte era un canton de lemn și o barieră manuală. După desființarea ei, când ajungea trenul la intersecția cu Lacul Tei mecanicul oprea trenul, cobora și oprea circulația. Cool
Întrebare: când 5 a fost dat în folosință spre Aerop. Băneasa, era la fel de fantomatic (țin minte că nici atunci nu avea o frecvență bună).

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 17 Mar 2008 16:22:38    Titlul subiectului: 90239

Pentru ca problema retelei de tren urban pare sa fie in continuare in "vederile" alesilor si pentru ca de-a lungul timpului s-au vehiculat diverse informatii, mai mult sau mai putin corecte pe tema actualei retele feroviare - liniile de pe centura Bucurestiului, dar si cele uzinale - care ar putea servi, fie si partial, pentru aceasta retea de tren urban, am scanat un capitol dintr-o carte foarte interesanta pe care am cumparat-o prin '97 de la Muzeul CFR.
Cartea se numeste "Construcții pentru transporturi în România", editată de Centrala de Construcții Căi Ferate CCCF București in 1986.
Autori sunt Dumitru Iordănescu și Constantin Georgescu.
Cartea contine informatii mai mult decat interesante despre evolutia transporturilor in Romania de la inceputuri si pana in prezent.

Aici un capitol special dedicat Complexului Feroviar Bucuresti.

Paginile 329 - 333.



329.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  143.62 kb
 Vizualizat:  de 27925 ori

329.jpg



330.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  174.86 kb
 Vizualizat:  de 27925 ori

330.jpg



331.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  187.68 kb
 Vizualizat:  de 27925 ori

331.jpg



332.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  205.27 kb
 Vizualizat:  de 27925 ori

332.jpg



333.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  177.03 kb
 Vizualizat:  de 27925 ori

333.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 17 Mar 2008 16:26:08    Titlul subiectului: 90240

Paginile 334 - 338.
Se pot vedea cateva tramvaie in fata Policlinicii CFR (actualul capat de linie 182, 205), dar si fatada proiectului Garii Centrale.



334.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  184.52 kb
 Vizualizat:  de 27924 ori

334.jpg



335.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  213.76 kb
 Vizualizat:  de 27924 ori

335.jpg



336.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  215.96 kb
 Vizualizat:  de 27924 ori

336.jpg



337.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  189.98 kb
 Vizualizat:  de 27924 ori

337.jpg



338.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  205.84 kb
 Vizualizat:  de 27924 ori

338.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 17 Mar 2008 16:30:44    Titlul subiectului: 90241

Paginile 339 - 343.
Pe pagina 343 este o harta cu liniile de centura ale Bucurestiului.
Intrucat la rezolutia de 800 de pixeli orizontal harta este greu vizibila si lizibila, o voi atasa si in format .*zip.
Cineva inzestrat cu rabdare si talent ar putea sa faca modificarile pentru a aduce aceasta harta la zi (ma gandesc in primul rand la bercenicity)...



339.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  219.49 kb
 Vizualizat:  de 27923 ori

339.jpg



340.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  214 kb
 Vizualizat:  de 27923 ori

340.jpg



341.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  210.62 kb
 Vizualizat:  de 27923 ori

341.jpg



342.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  224.86 kb
 Vizualizat:  de 27923 ori

342.jpg



343b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  99.17 kb
 Vizualizat:  de 27923 ori

343b.jpg



343b.zip
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  343b.zip
 Mărime fișier:  845.02 kb
 Descărcat:  de 1285 ori


_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 17 Mar 2008 16:34:57    Titlul subiectului: 90242

Paginile 344 - 348.
Pe pagina 347 este o harta cu Complexul Feroviar Bucurest, cu toate pasajele de pe centura.
Intrucat la rezolutia de 800 de pixeli orizontal harta este greu vizibila si lizibila, o voi atasa si in format .*zip.
Cineva inzestrat cu rabdare si talent ar putea sa faca modificarile pentru a aduce si aceasta harta la zi (ma gandesc tot la bercenicity)...



344.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  216.91 kb
 Vizualizat:  de 27921 ori

344.jpg



345.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  129.23 kb
 Vizualizat:  de 27921 ori

345.jpg



346.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  218.73 kb
 Vizualizat:  de 27921 ori

346.jpg



347.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  133.9 kb
 Vizualizat:  de 27921 ori

347.jpg



348.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  181.28 kb
 Vizualizat:  de 27921 ori

348.jpg



347b.zip
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  347b.zip
 Mărime fișier:  889.81 kb
 Descărcat:  de 1321 ori


_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
Pagina 8 din 10

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community