Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvai de tip Tram-Train

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CONSTANȚA
Subiectul anterior :: Subiectul următor  

Considerati oportuna introducerea unui tramvai de tip tram-train pe ruta Mangalia-Constanta-Aeoroportul Mihail Kogalniceanu?
Da
76%
 76%  [ 20 ]
Nu
23%
 23%  [ 6 ]
Voturi totale : 26

Autor Mesaj
Volvo



Data înscrierii: 25/Iun/2012
Ultima vizita: 17/Noi/2017
Mesaje: 1195
Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias

MesajTrimis: Lun 21 Mar 2016 12:44:59    Titlul subiectului: Tramvai de tip Tram-Train 184203

Deschid acest topic tuturor care sunt dispusi sa vina cu pareri pertinente. In opinia mea, in viitor pentru o buna deservire a litoralului s-ar putea introduce un tramvai tram-train, care sa circule intre Mangalia si Constanta pe linia CF, la gara Constanta sa aiba o statie subterana iar apoi sa continue pe B-dul Lapusneanu, de la Satul de Vacanta sa o ia spre Carrefour si de acolo mai departe prin Ovidiu, Lumina pana la aeroportul Mihail Kogalniceanu. Chiar daca pare un plan futurist, o astfel de linie ar lega statiunile din sudul litoralului cu gara Constanta si aeroportul Mihail Kogalniceanu si ar putea inlocui si linile 100 si 100C din Constanta care sunt extrem de aglomerate. Chiar daca investitia ar fi mare, s-ar putea face din fonduri europene, UE acordand fonduri pentru astfel de linii in multe orase europene. De asemenea marii producatori de tramvaie (Siemens, Alstom etc) fabrica tramvaie de tip tram-train atat cu motoare electrice cat si cu motoare diesel, astfel ca nici nu ar fi nevoie de electrificarea liniei Constanta-Mangalia.
_________________
Troleibuzele sunt viata mea.
58 de ani de transport cu troleibuzul la Cluj-Napoca 1959-2017.La mai mult!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
florin5555



Data înscrierii: 31/Aug/2015
Ultima vizita: 04/Feb/2017
Mesaje: 75
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 24 Mar 2016 12:20:39    Titlul subiectului: 184257

Esti constient ca CFR Infrastructura nu va accepta tramvaie pe linia CF Constanta-Mangalia? Si legislatie CFR nu permite.
Singura solutie e construirea unei linii dedicate pentru aceste tramvaie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Noi/2017
Mesaje: 6492
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 24 Mar 2016 23:06:21    Titlul subiectului: 184265

Astea sunt povesti. Intr-un oras in care se are in intentie inlocuirea autobuzelor cu............miniautobuze, sa avem tramvai de la Mangalia la aeroportul Kokalniceanu pare o utopie.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
George_Catalin



Data înscrierii: 29/Mai/2007
Ultima vizita: 01/Ian/2017
Mesaje: 382
Locație: Ploiesti (Vest); Bucuresti

MesajTrimis: Mie 13 Apr 2016 13:51:17    Titlul subiectului: 184584

E o gluma destul de buna si faptul ca se trece pe autobuze mai mici intr-un oras atat de mare precum Constanta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 16/Mar/2017
Ultima vizita: 17/Noi/2017
Mesaje: 271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 29 Iul 2017 19:30:55    Titlul subiectului: 191313

Este o idee de viitor foarte buna. Se poate modifica putin legea CFR, spre a accepta si tram-train-urile, dar se pot construi separat sine, chiar daca ar costa mai mult.

In prezent nu exista o linie deautobuz/micribuz care sa lege toate statiunile de pe litoral de aeroport. Ar fi oricum multe modificari de facut mai ales in gara, iar prin oras, pentru a inlocui liniile de autobuz, iar ar merge, dar problema este ca au aparut intre timp o multime de sensuri giratorii, de cand s-au desfiintat tramvaiele. Si mai fain ar fi ca prin oras sa fie suspendate liniile, ca sa nu aiba treaba cu restul masinilor. Sunt orase in lumea asta cu statii de acest gen... iar accesul la aceste statii sa se faca prin niste pasarele speciale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Noi/2017
Mesaje: 653
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Dum 30 Iul 2017 12:33:20    Titlul subiectului: 191319

Nu trebuie modificata "legea CFR" ci CFR trebuie sa opereze aceste tramvaie. Problema sta desigur cu fondurile, si mai precis cu fondurile europene, pentru ca:
1. in Romania s-a adoptat o lege prin care proiectele pentru fondurile UE se pot acccesa de doar o singura entitate. Acest lucru inseamna ca nu se pot parteneria mai multe primarii pentru aceasi proiect (ar fi necesar, dat find ca doar o parte din fonduri sunt asigurate de UE, si mai ales ca de un asemenea proiect ar benefecia toate statiunile / localitatile).
2. CFR Calatori nu poate accesa fonduri UE pentru ca se afla pe pierdere.

Acum, nu stiu exact ce spune legea la noi, dar in tara vecina se incearca construirea unui tramtrain intre Szeged si Hodmezovasarhely. Tramvaiul ar porni din centrul orasului Hodmezovasarheyl, apoi ar intra pe calea ferata si ar continua pe linia de tramvai pana in centrul orasului Szeged. Autobuzele sunt supraaglomerate si asta ar fi o solutie foarte buna, in total ar fi neceseara construira a cca 3 km de linie de tramvai in Hodmezovasarhely, linia de tramvai aflandu-se deja la cativa metri de CF la Szeged. Stadler a castigat licitatia pt. 8 tram-train diesel-electice (adica au si pantograf si si motor diesel, pentru ca CF nu este electrificata), insa intre timp MAV si-a dat seama, ca degeaba ar circula tramvaiul pe o portiune de doar catva km pe calea ferata, legea spune ca orice tren de pasageri trebuie sa echipata cu WC. La modificarea proiectului Stadler aproape ca dublat pretul, in plus scade si capacitatea vehiculelor. Asa ca momentan tot proiectul este pus in asteptare, fie ca sa modifice legislatia privind WC-urile in tren fie pentru electrificarea liniei respective, fie chiar ambele.

V-am dat acest exemplu ca sa vedeti cate porcarii pot aparea daca ai o legislatie veche si negandita. In Ungaria nu lipsa banilor sau a vointei era problema ci legile proaste. La noi nici macar vointa nu exista, si chiar daca ar exista cine stie cate zeci de legi ar trebuie modificate ca proiectul sa porneasca. Parerea mea, daca astazi ar lua hotararea pentru un asemenea proiect, am vedea prima sapatura in cca 30-35 de ani, si asta in cazul in care toti primarii care ar veni in aceasta perioada s-ar bate pentru realizarea proiectului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CONSTANȚA Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community