Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Bilete și abonamente RAT Brașov
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
trollino



Data înscrierii: 20/Feb/2010
Ultima vizita: 30/Iul/2018
Mesaje: 277
Locație: Brasov

MesajTrimis: Joi 27 Dec 2012 00:06:56    Titlul subiectului: 161239

Taxiul, masina mica, autobuzele firmelor private, bicicleta si mersul pe jos vor rezolva problema, daca cei de la RAT nu au fost in stare sa pastreze macar la abonamente un pret rezonabil, serviciile execrabile furnizate de RAT la pret mare, aglomeratia, orarele nerespecate si nerealiste vor alunga si mai multi clienti. La un salariu mediu de 1000-1200 daca esti nevoit sa dai 90 de lei pe transport, aproape 10% din salariu, mai bine renunti.

Managementul prost, pierderile mari, turcismele cumparate cu nemiluita in 2005-2006 au ajuns la scadenta, scumpirea biletelor si abonamentelor este strans legata de toate acestea, iar greselile vor fi platite tot de cei care vor folosi in continuare serviciile RAT.

_________________
Pasiunile ne definesc, ne apropie si ne fac sa nu imbatranim degeaba !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Oct/2018
Mesaje: 6191
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 21 Ian 2013 16:07:01    Titlul subiectului: 161795

http://adevarul.ro/locale/brasov/cartele-electronice-loc-bilete-autobuzele-dinbrasov-1_50f8fd1d51543977a973c8ea/index.html

"Cartele electronice în loc de bilete pentru autobuzele din Brașov
18 ianuarie 2013

În autobuze se vor monta dispozitive alectronice.
Noul sistem electronic va înlocui biletele de călătorie cu cartele magnetice individuale, ce vor fi încărcate de la automate amplasate în 30 de stații din Brașov, scrie brasovultau.ro.

Potrivit proiectului, noul sistem va permite taxarea călătorilor prin sistem e-ticketing, pe baza de cartelă magnetic. În autobuze vor fi aparate care validează călătoria automat la urcarea în mijlocul de transport. Conform proiectului, în 30 de stații vor fi instalate automate de vânzare a cardurilor de călătorie ce pot fi „încărcate” cu un anumit număr de călătorii. Controlorii ar urma să fie și ei dotați cu scannere, cu ajutorul cărora pot verifica dacă pasagerii au tichetele electronice valabile, dar și cu aparatura necesară tipăririi amenzilor."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Mar 22 Ian 2013 14:19:46    Titlul subiectului: 161817

De ce simplu cand se poate complicat?!...
_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 22 Ian 2013 14:49:05    Titlul subiectului: 161819

Nu este complicat deloc, e modern, civilizat si cu posibilitati mai mari de a urmari ceea ce se intampla. Deasemenea se da posibilitate incarcarii online care elimina restrictia cabinelor de bilete cu program, elimina functionarimea asta de balast, etc...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 23/Oct/2018
Mesaje: 761
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mar 22 Ian 2013 15:39:20    Titlul subiectului: 161822

mihaiatanasie a scris:
De ce simplu cand se poate complicat?!...

De ce invechit si inapoiat cand se poate modern?... Tot ne vrem aliniati ideilor Europei...

Treaba asta cu sistemele moderne de ticketing functioneaza foarte bine de ani buni in Bucuresti. De ce sa nu se extinda conceptul si la nivel national? Pacat insa ca, orice modalitate de plata a calatoriei am alege, tot va exista blatismul...

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 22 Ian 2013 18:18:09    Titlul subiectului: 161829

Nu e vorba de alinierea la nimic si la nimeni, este pur si simplu vorba de posibilitati extinse de plata, cu cat mai putine restrictii de program sau de alta natura.
De exemplu, sistemul de incarcare online de la Bucuresti imi este cat se poate de util. Cand am nevoie, oriunde as fi, incarc online cartela si in 48h am cu ce plati calatoria. Deasemenea sistemul cu carduri fara contact este unul care ar trebui sa mearga de minune. Stiu ca pe linia 20 e ceva de genul asta in regim de pilot.
Toate astea duc indirect la o reducere a blatului, sau un mai bun comtrol al lui, pentru ca asa elimini scuza potrivit careia nu ai avut de unde sa iei bilet sau ca era seara, sau asa.
Blatul sa stii ca nu se poate elimina niciodata, se poate doar minimiza. O modalitate la indemana, desi mai greoaie, este accesul pe la prima usa sub prezenta unui controlor care sa te oblige sa validezi cardul. Vad ca treaba functioneaza foarte bine la Aeroportul Otopeni.
O alta solutie pentru combaterea blatului ar fi ca atunci cand esti controlat si cand ai fost prins ca nu ai validat calatoria, aparatul de control sa trimita automat datele calatorului catre o baza de date care sa genereze autmat amenda, fara interventia controlorului.

Oricum se avanseaza, si va iesi ceva fain, atit online, cat si pe teren Wink.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Oct/2018
Mesaje: 6191
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 17 Mai 2013 09:25:29    Titlul subiectului: 164564

http://adevarul.ro/locale/brasov/rat-brasov-reintroduce-abonamentul-lunar-tronson-costa-60-lei-1_5195c2c8053c7dd83fa5fbdb/index.html#

"RAT Brașov reintroduce abonamentul lunar pe tronson. Acesta va costa 60 de lei

17 mai 2013

de Simona Suciu

În Brașov vor exista nouă tronsoane pe care se pot face abonamente.

Începând de luni, 20 mai, RAT pune în vânzare abonamente lunare pentru tronsoanele de transport public pe raza municipiului. Abonamentul este valabil o lună de la momentul emiterii, este nominal și valabil doar împreună cu un document de identitate. Regia de Transport a nominalizat 9 tronsoane pe care se pot cumpăra abonamente: Tronsonul 1, pe traseul Stadionul Municipal – Strada Lungă – Livada Poștei, iar abonamentul va fi valabil pe liniile 5, 14, 28, 28B, 41; Tronsonul 2: Saturn – Gemenii – Bd. A. Vlahuță – Gara Brașov, iar liniile care acoperă acest traseu sunt 6, 8, 11, 17B, 21, 22, 23, 23B, 25, 37, 40, 45, 52; Tronsonul 3: Rulmentul – Făget – Onix, cu abonament valabil pe liniile 2, 7, 8, 11, 9, 15, 29, 30, 36; Tronsonul 4: Roman – Str. Carpaților – Spitalul Județean – Colegiul I. Meșotă - Hidro A/Camera de Comerț, acoperit de liniile 1, 3, 4, 5, 5B, 7, 10, 17, 22, 30, 31, 32, 33, 34, 34B; Tronsonul 5: Valea Cetății – Spitalul Județean – Colegiul I. Meșotă – Hidro A/Cam. de Comerț, abonamentele fiind valabile pe 1, 3, 4, 5, 5B, 7, 10, 17, 22, 30, 31, 32 , 33, 34, 34B; Tronsonul 6: Triaj – Craiter – Gara Brașov, liniile 1, 8, 10, 11, 17B, 21, 15, 23, 23B, 25, 37, 40, 45; Tronsonul 7: Stad. Municipal – Stad. Tineretului – Strada Aurel Vlaicu – Gara Brașov, acoperind liniile 3, 5B, 16, 23, 23B, 25, 40; Tronsonul 8: Tocile -Poarta Schei – Star – Patria / Castanilor, liniile 50, 50B, 51, 52 Tronsonul 9, pe traseul Independenței – Tractorul – Făget – Gara Brașov, abonamentele urmând să fie valabile pe liniile 8, 9, 11, 29 și 36."

_____________________________________

O initiativa interesanta si neobisnuita, ar putea fi ceva bun daca e gandita si aplicata corect.
Exista pe undeva figurate pe o harta a traseelor aceste "zone de tarifare"?

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Oct/2018
Mesaje: 1737
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 17 Mai 2013 10:44:35    Titlul subiectului: 164565

Abonamente pe tronsoane au existat de mult in Brasov; erau pe la sfarsitul anilor '80, cand eram in liceu.

Situatia este "interesanta" doar in masura in care apare ca urmare a unei aiureli (parerea mea strict personala), si anume a interzicerii folosirii unor linii cu tronson comun cu linia pe care ai abonament; de exemplu daca ai abonament pe linia X si vrei sa mergi de la statia A la statia B, ai voie s-o faci doar cu vehiculul pe linia X - chiar daca si liniile Y sau Z unesc aceleasi statii si poate vin inaintea liniei X!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
trollino



Data înscrierii: 20/Feb/2010
Ultima vizita: 30/Iul/2018
Mesaje: 277
Locație: Brasov

MesajTrimis: Dum 19 Mai 2013 22:06:26    Titlul subiectului: 164597

Nu inteleg de ce "ei", adica cei de la RAT Bv trebuie sa defineasca tronsoanele, poate unii calatori au alte nevoi fata de ce ofera regia si nici nu apare pe acea lista (oferta). De ce sa nu imi aleg eu personal pe ce tronson vreau sa calatoresc de ce sa defineasca ei tronsoanele, adica sa aleg eu ce configuratie vreau daca tot dau 60 de lei, mai pui un pic si ajungi la un abonament pe toate liniile, e absurd.
_________________
Pasiunile ne definesc, ne apropie si ne fac sa nu imbatranim degeaba !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Lun 20 Mai 2013 15:22:34    Titlul subiectului: 164610

Catalin Ghita a scris:
O initiativa interesanta si neobisnuita, ar putea fi ceva bun daca e gandita si aplicata corect.
Exista pe undeva figurate pe o harta a traseelor aceste "zone de tarifare"?
Pai e ceva nou si care probabil inseamna stadiul incipient al tarifarii pe zone in Aria Metropolitana Brasov, unde RAT va deveni operator regional de transport. E clar ca nu va maa merge sa mergi cu 2 lei pana la Fagaras...
Acum, daca ideea nu merge bine sau sunt probleme de analiza si sinteza, suntem liberi sa participam activ, nu numai sa ne plangem, nu?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Lun 30 Sep 2013 13:30:45    Titlul subiectului: 167525

Greselile tineretii se platesc...
Eu cred ca si datorita gratuitatilor acordate excesiv s-a ajuns aici. Este vorba despre scumpirea abonamentelor RAT cu destul de mult. E timpul sa se revina la plata a 50% din calatorie pentru elevi, studenti si pensionarii cu venituri peste un anumit prag, altfel...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mar 05 Noi 2013 13:15:35    Titlul subiectului: 168580

Vine cartela si la Brasov!! Bineinteles ca pe retelele de socializare am gasit si eterna intrebare idioata a romanului comunistoid, "da' la ce ne trebuie, nene?" Pai la ce sa trebuie? Pai trebuie la monitorizarea mai corecta a numarului de calatori, la introducerea unor masuri de scadere a blatului cum ar fi accesul pe la usa 1, monitorizarea soferilor, etc., etc. In principiu ajuta la civilizare...

http://www.bzb.ro/stire/inca-un-hop-de-trecut-pentru-ca-brasovul-sa-aiba-un-sistem-de-transport-modern-a66009
Citat:
Încă un hop de trecut, pentru ca Brașovul să aibă un sistem de transport modern

Anul viitor, pe vremea aceasta, biletul de autobuz va fi digitalizat la Brașov, iar fiecare autobuz va fi monitorizat prin GPS
Încă un hop de trecut, pentru ca Brașovul să aibă un sistem de transport modern
După ce, în vară, implementarea proiectului privind informatizarea sistemului de transport în comun din municipiul Brașov a fost blocată încă din fașă (ținând cont că licitația pentru achiziționarea serviciilor de management de proiect a fost contestată încă din prima zi), acum, edilii vor înainta Autorității Naționale pentru Reglementarea și Monitorizare Achizițiilor Publice (ANRMAP) documentația pentru selectare firmei care va efectua lucrările. Reprezentanții Primăriei au conturat caietul de sarcini și așteaptă un ultim aviz de la ADR Centru pentru a depune documentația la ANRMAP, după care, autoritatea are timp 14 zile să analizeze documentele, iar dacă totul este în regulă, licitația va fi lansată pe SEAP.
Contractul de finanțare pentru acest proiect a fost semnat în luna aprilie a acestui an, iar proiectul trebuie finalizat cel târziu pe 1 octombrie anul viitor. Proiectul va permite taxarea călătorilor prin sistem e-ticketing, pe baza de cartelă magnetică, respectiv în autobuze vor fi montate aparate care validează călătoria automat la urcarea în autobuz. Conform proiectului, în 30 de stații vor fi instalate automate de vânzare a cardurilor de călătorie ce pot fi „încărcate” cu un anumit număr de călătorii. Controlorii ar urma să fie și ei dotați cu scannere, cu ajutorul cărora pot verifica dacă pasagerii au tichetele electronice valabile, dar și cu aparatura necesară tipăririi biletelor contravenționale.
Primăria a solicitat o finanțare de 20.333.319,63 milioane lei, valoarea totală a proiectului fiind de 31.596.105,53 lei, finanțarea urmând să fie asigurată prin Programul Operațional Regional.
ÎNTÂRZIERILE VOR FI ANUNȚATE ELECTRONIC. În stațiile RAT din Brașov se vor monta panouri electronice prin care călătorii vor
fi informați cu privire la graficele de circulație sau unele deficiențe apărute, dar se va putea asigura și „unda verde” în cazul în care
un anumit autobuz se află în întârziere.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Oct/2018
Mesaje: 6191
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 05 Noi 2013 13:32:03    Titlul subiectului: 168581

Din pacate, in Romania, introducerea cardurilor nu aduce decat foloase partiale, in sensul eliminarii biletelor si abonamentelor de hartie/carton si a complicatiilor legate de ele, incepand de la tiparire, emitere, distributie, gestiune, validare etc etc.
Pe partea asta, da, sunt folosite, si e in regula.

In schimb, pe partea cu adevarat utila, cea de dimensionare a ofertei de transport functie de necesarul real si de eliminare a blatismului, partea asta e ca si nefunctionala, nici macar in Bucuresti nu foloseste la nimic si asta din mai multe cauze:

- lipsa obligativitatii de validare a cardurilor/abonament (sau toleranta fata de nevalidarea lor). Din moment ce foarte multi calatori au abonament dar nu valideaza, autobuzul apare ca avand x calatori, in realitate el avand poate si de 2-3 ori mai multi...
- existenta unor categorii de pomanagii electorali, gen pensionari sau "alte categorii" care calatoresc in baza buletinului/cuponului, carnetului de elev/student, caz in care autobuze supra-aglomerate, de multe ori de simpli plimbareti, apar ca aproape goale;
- daca nu se introduce obligativitatea urcarii prin fata soferului si a validarii OBLIGATORII a cardului, pentru a exista siguranta ca toti calatorii care urca au si un card cu un titlu de calatorie valabil, atunci eliminarea blatismului prin controlori, de multe ori corupti, e o utopie...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mie 06 Noi 2013 01:46:48    Titlul subiectului: 168595

Ai dreptate in ceea ce spui, dar cred ca tine pana la urma de filosofia autoritatilor locale, referitor la ce fac cu acel sistem.
Din punctul meu de vedere ca simplu calator, avantajul major il reprezinta posiblitatea extinsa de a plati titlul de calatorie, pe calculator sau la niste automate de bilete, nemiadepinzind de programul sau existenta caselor de bilete.
Am mai dat acest exemplu. Desi nu traiesc in tara, dar vin des, am card activ la Bucuresti. Eu il incarc online, de oriunde sunt, iar cand aterizez am automat cu ce plati biletul de expres si ulterior pe cel de metrou. Pentru mine, asta e un avantaj major.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
trollino



Data înscrierii: 20/Feb/2010
Ultima vizita: 30/Iul/2018
Mesaje: 277
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 06 Noi 2013 20:15:06    Titlul subiectului: 168627

Daca tot vorbim de pomanagii, pensionari si alte categorii se poate rezolva si problema lor pentru ca respectiva regie sa aiba o evidenta clara in incarcarea vehiculelor si frecventa liniilor, obligi toti calatorii cu carduri sa le valideze la urcare. De exemplu pentru cei cu gratuitati primaria sau regia sa le dea carduri gratuite pe care sa le valideze obligatoriu la urcare. Pentru o evidenta clara ar fi obligatoriu pentru toti posesorii de carduri sa le valideze. Bineninteles si controlorii trebuie dotati cu scanere pentru carduri atunci cand fac controale.

Noi discutam de introducerea cardurilor care in alte tari europene e ceva normal poate chiar de zece ani. La Budapesta se testeaza comandarea autobuzelor prin sms, adica daca o anumita cursa se efectueaza sau nu in functie de comezile primite pe sms pe o anumita linie, cu cel tarziu 30 de minute inainte de cursa respectiva. Poate peste vreo 5 ani va apare si la noi aceasta posibilitate.

_________________
Pasiunile ne definesc, ne apropie si ne fac sa nu imbatranim degeaba !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Oct/2018
Mesaje: 6191
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 12 Dec 2013 20:56:25    Titlul subiectului: 169553

http://adevarul.ro/locale/brasov/controlorii-rat-aziuniforme-sinu-vor-incognito-autobuze-1_52a9bedbc7b855ff56a780f0/index.html

"Controlorii RAT au de azi uniforme și nu vor fi incognito în autobuze

12 decembrie 2013

Articol de Simona Suciu

Controlorii sunt îmbrăcați în haine de culoare albastră, cu însemnele Regiei și au ecusoane ușor lizibile, care conțin datele de identificare și fotografia angajatului. În ultimele trei săptămâni, acești angajați au parcurs un program de training ce a vizat creșterea calității activității desfășurate în relația cu toți călătorii. „Dăm un semnal clar de schimbare în privința acestei componente a activității Regiei. În primul rând, trebuie menționat că preocuparea actualei echipe manageriale nu se referă la creșterea numărului de persoane amendate, ci la mărirea numărului celor care validează bilete de călătorie. Abordarea noastră față de activitatea de control își mută centrul de greutate din zona sancțiunii spre cea a prevenției. Trecem de la punitiv, la preîntâmpinare. În al doilea rând, schimbăm astfel și percepția călătorilor despre această activitate: nu urmărim pe nimeni, ci vrem doar ca toată lumea să-și respecte obligațiile, în primul rând cele către comunitatea brașoveană. Le mulțumim celor care ne oferă semnale referitoare la aceste schimbări”, a declarat directorul general al RAT Brașov, ing. Cristian Radu."



646x404.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  23.68 kb
 Vizualizat:  de 8367 ori

646x404.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Lun 15 Dec 2014 15:13:27    Titlul subiectului: 176030

Se pare ca in sfarsit la anul se va implementa un sistem de bilete electronice si sistem integrat de informare. Firma UTI, aia care a implementat cu destul succes sistemul ala SAT de la RATB, se va ocupa si aici de implementarea sistemului astuia.
Ce ma intereseaza pe mine ca calator modern si cu experienta vasta, este un sistem care sa imi permita plata prin sms si incarcarea online cu credit si abonamente a cartelei respective. Eu nu am chef de umblat pe la automate si case de bilete si alte prostii d-astea. Vreau o aplicatie mobila care sa imi permita sa imi incarc cartela cu ce vreau si cand vreau pentru a putea calatori in oras la liber. Deasemenea, mi-as dori o aplicatie cu care as putea sa imi folosesc chiar propriul mobil ca titlu de calatorie. Sistemul e pe larg folosit in strainatate, chiar eu beneficiez uneori de unul (First Group m-tcket app).
Odata facuta si asta e inca un pas mare facut de RAT Brasov. Sa speram ca va merge treaba.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Oct/2018
Mesaje: 6191
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 28 Ian 2015 15:06:51    Titlul subiectului: 176777

http://adevarul.ro/locale/brasov/cartele-electronice-locul-biletelor-autobuz-dinaceasta-toamna-1_54c888fe448e03c0fd079a7c/index.html

"Cartele electronice în locul biletelor de autobuz din această toamnă

28 ianuarie 2015

de Simona Suciu

Noul sistem va permite taxarea călătorilor prin sistem e-ticketing, pe baza de cartelă magnetică. În autobuze vor fi aparate care validează călătoria automat la urcarea în mijlocul de transport. Conform proiectului, în 30 de stații vor fi instalate automate de vânzare a cardurilor de călătorie ce pot fi „încărcate” cu un anumit număr de călătorii. Controlorii ar urma să fie și ei dotați cu scannere, cu ajutorul cărora pot verifica dacă pasagerii au tichetele electronice valabile, dar și cu aparatura necesară tipăririi amenzilor. Companiile care au câștigat licitația vor construit un dispecerat și vor monta sisteme de supraveghere de video. 250 de autobuze vor fi monitorizate prin GPS și 119 stații vor fi modernizate. Investiția se ridică la 23 de milioane de lei. „Mă bucur că am depășit faza de analiză și am trecut în următoarea fază de implementare, cea de proiectare a întregului sistem. Acest proiect este unul foarte important pentru modernizarea transportului în comun și odată cu introducerea acestui sistem de e-ticketing vom trece la o nouă etapă în ceea ce privește calitatea serviciilor pe care le oferă sistemul de transport în comun din municipiul Brașov. Pentru călători ne propunem să avem astfel un mijloc facil de plată a transportului, ceea ce ne va permite să introducem și alte planuri de tarifare, cum ar fi taxarea pe unitate de timp, o informare în timp real asupra timpilor de așteptare în stații, dar și optimizarea sistemului de transport din municipiu printr-o gestionare mult mai eficientă a mijloacelor de transport în comun”, a precizat primarul George Scripcaru."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Oct/2018
Mesaje: 6191
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 01 Apr 2015 14:07:46    Titlul subiectului: 178287

http://adevarul.ro/locale/brasov/biletul-rat-valabil-50-deminute-1_551a336a448e03c0fd119af8/index.html

"Biletul RAT va fi valabil 50 de minute

31 martie 2015

de Simona Suciu

Regia Autonomă de Transport propune astăzi spre aprobare Consiliului Local ca un bilet de călătorie să fie valabil 50 de minute. Astfel, de la 1 iulie, dacă compostați un bilet, puteți schimba mai multe autobuze cu condiția ca durata călătoriei să nu depășeașcă 50 de minute. „Începând cu data de 1 iulie 2015 valabilitatea călătoriei pe bază de bilet va fi de 50 de minute de la validare, timp în care călătorul va putea sa schimbe vehicule sau linii, să se transbordeze în orice stație și să folosească orice mijloc de transport care aparține de RAT Brașov, cu excepția liniei 20”, se precizează în proiectul de hotărâre. O altfel de propunere se poate aplica după intrudecerea sistemului de e-ticketing. Odată cu apariția acestui sistem prețul abonamentelor va crește cu 1 leu, iat abonamentul va fi de fapt un card. RAT pregătește încă o noutate. Un abonament pe toate liniile care să fie valabil tot anul și să coste 980 de lei. Va fi mai avantajos deoarece prețul pe lună va fi de 80 de lei față de 125 cât este acum abomanetul lunar pe toate liniile."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Oct/2018
Mesaje: 6191
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 16 Iun 2015 12:49:50    Titlul subiectului: 179655

Pana la urma se pare ca RAT Brasov "se chinuie" sa puna in aplcare biletul valabil 50 de minute.
Iata ce chin presupune asta in lipsa unui sistem cu carduri contactless...

http://newsbv.ro/2015/06/15/biletele-valabile-50-minute-introduse-1-iulie/

"Biletele RAT valabile 50 de minute, introduse de la 1 iulRadu Cristian – foto: Andrei Paul
ie


Conducerea Regiei Autonome de Transport (RAT) Brașov ne-a răspuns, în baza unei solicitări pe Legea 544, că, începând cu data de 1 iulie a.c., va pune în aplicare prevederile Hotărârii Consiliului Local nr. 105 din 31 martie 2015.

Respectivul act normativ stabilește, printre altele, faptul că, „valabilitatea călătoriei pe bază de bilet va fi de 50 (cincizeci) de minute de la validare, timp în care călătorul va putea să schimbe vehicule sau linii, să se transbordeze în orice stație și să folosească orice mijloc de transport care aparține R.A.T. Brașov, cu excepția liniei 20”.

Directorul general al R.A.T. Brașov, ing. Cristian Radu, ne-a transmis că „avem acum în obiectiv asigurarea condițiilor tehnice necesare aplicării deciziei Consiliului Local. Astfel, am format echipe de lucru care asigură revizia tuturor validatoarelor din mijloacele de transport în comun, pentru ca aceste aparate să imprime pe bilete ora exactă în condiții cât mai bune de lizibilitate. Am decis ca, încă de acum, la ieșirea în traseu, conducătorii auto să verifice calitatea imprimării efectuate de fiecare dintre cele trei validatoare din autobuz sau troleibuz, orice neregulă urmând a fi remediată pe loc sau în cel mai scurt timp posibil”."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Oct/2018
Mesaje: 1737
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 01 Iul 2015 10:46:17    Titlul subiectului: 179912

De azi a intrat in vigoare biletul de 50 de minute. Masura mi se pare absolut binevenita si are potentialul de a stimula masiv folosirea mijloacelor de transport in comun.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
virgilius



Data înscrierii: 21/Noi/2006
Ultima vizita: 09/Aug/2016
Mesaje: 160
Locație: Constanta

MesajTrimis: Joi 02 Iul 2015 09:30:54    Titlul subiectului: 179936

Dar de ce 50 minute si nu o ora intreaga, ca sa nu stai cu ochii pe ceas si sa tot calculezi minutele ramase !? Am validat biletul la ora 09:27 (de exemplu) si stiu ca-i valabil pana la ora 10:27. Care-I 'secretul" RATBv-ului in toata chestia asta cu 50 de minute ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Oct/2018
Mesaje: 1737
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 02 Iul 2015 09:42:21    Titlul subiectului: 179938

Probabil a fost gandit pentru a facilita traseele facute din bucati, cu schimbare, dar totusi in acelasi sens; pentru asta 50 de minute sunt mai mult decat suficiente. Totusi trebuia ales un interval care sa nu permita (usor) inclusiv drumuri dus-intors de tipul plec de la A, ajung la B, rezolv repede la B si ma intorc la A, in interiorul timpului de valabilitate al biletului de dus.

Deci trebuia ales un interval de timp suficient de mare cat pentru a permite orice calatorie tip dus din doua (sau trei) bucati, dar suficient de mic cat sa faca dus-intors-urile nepractice; banuiesc ca valoarea de 50 minute a fost determinata ca fiind optima in acest sens.

Oricum este un mare progres fata de ce era pana acum (un bilet = o calatorie cu un singur mijloc de transport), si sunt destule situatiile cand implica o reducere la jumatate a costurilor.

Si mai e un aspect: In comunicatul RATBv ( http://www.ratbv.ro/noutati/intra-in-vigoare-noul-sistem-de-tarifare_88/ ) e un paragraf care zice asa:

Citat:
activitatea desfășurată de controlori în relația cu călătorii trebuie să fie caracterizată în perioada imediat următoare de flexibilitate. Utilizatorii transportului în comun din municipiul Brașov trebuie să înțeleagă necesitatea validării unui nou tichet de călătorie după expirarea celor 50 de minute de valabilitate. De partea cealaltă, controlorii trebuie să dea dovadă de tact în aprecierea caracterului fraudulos al unei călătorii

Eu inteleg printre randuri ca de fapt te cam lasa o ora, adica 50 de minute "oficiale" plus inca 10 minute "de gratie" care pot fi blamate pe validatorul care nu are ora exacta, cat e ceasul acum etc. Permitand calatorii de o ora (in mod real) dar punand limita la 50min (scriptural) controlorii pot sa zica, in caz ca te prind cu biletul compostat acum 62 min, "ai depasit domnule cu 12 minute - prea mult - amenda" - pe cand daca te prind cu cel de 52 min probabil ca te lasa in pace, prea fiind loc de cearta la nivel de 2 minute.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
George_Catalin



Data înscrierii: 29/Mai/2007
Ultima vizita: 01/Ian/2017
Mesaje: 382
Locație: Ploiesti (Vest); Bucuresti

MesajTrimis: Vin 03 Iul 2015 13:01:26    Titlul subiectului: 179975

Sigur te lasa in pace pana la 60 minute apoi vor trece la amenzi nu sunt cei de la RAT ahtiati dupa amenzi cum sunt cei de la Ploiesti iar cele 50 minute sper sa fie suficiente si in zilele de week-end cand programul RAT e mai rar pe anumite treasee.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dolomynum



Data înscrierii: 30/Aug/2008
Ultima vizita: 16/Iun/2018
Mesaje: 61
Locație: Brasov; Bucuresti

MesajTrimis: Mie 16 Sep 2015 09:58:47    Titlul subiectului: 181528

Am vazut acest dispozitiv pe un autobuz MAN.

Va fi un tip nou de validator?



20150914_173424.jpg
 Descriere:
poza
 Mărime fișier:  133.22 kb
 Vizualizat:  de 6194 ori

20150914_173424.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BRAȘOV Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 3 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community