|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 06 Noi 2005 15:02:46 Titlul subiectului: |
55522 |
|
Rathgeberurile, atunci când au venit, aveau multe chestii pe care V3A-urile nu le aveau, de genul: încălzire funcțională, buton pentru deschiderea ușilor, închidere automată a ușilor la remorcă și ușa 3 din primul vagon....dar și ușile 1 și 2 de la primul vagon, care însă pot fi și închise/deschise de către vatman.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
39.17 kb |
Vizualizat: |
de 50058 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Lun 07 Noi 2005 03:14:57 Titlul subiectului: *Tramvaiele Rathgeber din Bucuresti |
1395 |
|
In bucuresti, cand au ajuns Rathgeber-urile, cum la remorca vatmanul nu putea sa actioneze usile, calatori au invatat "the hard way"... nici nu exista vreo traducere intial, totul era in nemteste... si incetul cu incetul lumea s-a invatat...
Rathgeberurile au boghiurile EP-urilor care eu fost taiate (de ex. pe un boghiu de la o remorca Rathgeber erau sudate niste cifre facute din sarma: 6211)...
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 22 Noi 2005 01:35:13 Titlul subiectului: ratj |
3216 |
|
Prin Rathgeberurile din București se pot găși multe chestii istorice...
Iată ce am găsit în remorca #3518 ex-RATB #3540, Ex-Munchen #3540.
1. Butonul pt. deschis ușa...cu inscripția originală în lb. germană.
2. Se poate comanda deschiderea ușilor înainte ca tramvaiul să ajungă în stație...astfel, în momentul stație, ușile se vor deschide. Pentru asta a fost prevăzut acest mic afișaj...la unele vagoane mai funcționează, de exemplu la această remorcă ce are o istorie zbuciumată.
3. Acesta nu știu la ce folosește.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.4 kb |
Vizualizat: |
de 53326 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.83 kb |
Vizualizat: |
de 50003 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.3 kb |
Vizualizat: |
de 49986 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 22 Noi 2005 01:40:02 Titlul subiectului: |
3219 |
|
1. Partea de deasupra ușii a 3a...când au venit din Germania, Rathgeberurile aveau neoane și uși care se închideau perfect+încălzire(care și acum merge f. bine, inclusiv la remorcă). Acum, în afară de încălzire (că nu au putut s-o dea jos la depou), s-a ales praful de tot. Nemții le-au folosit frumos peste 30 de ani...și ni le-au dat în perfectă stare...După nici 8 ani (atât au cele care mai merg prin București) de mers prin București, au ajuns să arate ca vai de ele.
2. Semnal de alarmă.
3. O inscripție care, probabil, îndrumă călătorii să se țină de bare.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
85.77 kb |
Vizualizat: |
de 53323 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.41 kb |
Vizualizat: |
de 49997 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.96 kb |
Vizualizat: |
de 49997 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 22 Noi 2005 10:27:59 Titlul subiectului: 05 |
55899 |
|
Din ce motiv s-a renuntat la boghiurile originale cu 3 axe? Mai exista vreun astfel de vagon (motor sau remorca) cu boghiurile originale? ]
M4.65, M5.65, m4.65, m5.65 si alte tipuri de tramvaie produse de Waggonfabrik Rathgeber, MĂŒnchen Moosach au foarte multe in comun cu vagoanele GT5 produse de MAN (Maschinenfabrik Augsburg-NĂŒrnberg), inclusiv boghiul (evident, aici aparand diferenta la ecartament si modul de prindere - la GT5 boghiul are posibilitatea de a se roti, iar la Rathgeber, normal, este prins fix; la vagonul GT5 apare in permanenta o pendulare stanga-dreapta din cauza modului de prindere a celor 2 boghiuri).
Iata vagonul GT5 si boghiul cu 3 axe de la primul segment al acestuia:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.25 kb |
Vizualizat: |
de 51045 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
181 kb |
Vizualizat: |
de 51045 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
133.68 kb |
Vizualizat: |
de 51045 ori |
|
Ultima modificare efectuată Radu Bialus la Mar 22 Noi 2005 11:40:14, modificat de 2 ori în total |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Mar 22 Noi 2005 11:48:48 Titlul subiectului: |
55906 |
|
La Rathgeber-uri: osiile din spate si fata se putea roti in functie de raza de curbura pt a se incadra optim (de asta exista osia mica de pe mijloc). Am inteles ca prin sistemul asta puteau sa se inscrie in curbe f stranse cu raze de pana la 12m (in fisa tehnica a unui V3A se specifica o raza minima de curbura de 18m)... am mai auzit despre Munchen ca ar avea destule curbe...
Cred ca s-a procedat la inlocuirea acestui tip de "boghiu" cu boghiuri de V3A (de la fostele EP-uri) pt ca bandajele rotilor nu mai rezistau prea mult (am si povestit undeva de un bandaj de pe un Rathgeber care a cedat la o incrucisare), si nu aveau cu ce sa le inlocuiasca...
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 22 Noi 2005 11:49:20 Titlul subiectului: |
55907 |
|
2 decupaje de la cuplul M4.65 #2466 + m4.65 #3486 (1996). Nu am permisiunea de a publica imaginile intregi (e, de fapt, un material video).
Am privit cu atentie comportamentul in curba si boghiul se roteste. Intrebare: in aceasta situatie exista si la vagoanele Rathgeber tendinta de pendulare? Cum se comporta vagonul in cazul in care era singur (am in minte o imagine hazlie, cu un astfel de vagon singur, rotindu-se necontrolat )?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
34.47 kb |
Vizualizat: |
de 51058 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
29.61 kb |
Vizualizat: |
de 51058 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 22 Noi 2005 12:12:12 Titlul subiectului: |
55910 |
|
radub a scris: | Cum se comporta vagonul in cazul in care era singur (am in minte o imagine hazlie, cu un astfel de vagon singur, rotindu-se necontrolat )? | Probabil ca are niste limitatori, ceva, care nu permit vagonului sa se roteasca mai mult decat este permis fata de boghiu... Plus niste amortizoare, ceva.
Rotile (si osiile) de Rathgeber nu sunt asemanatoare cu cele de VxA? Adica, ma gandesc, nu se puteau folosi bandaje de VxA pentru inlocuirea celor de Rathgeber uzate? Mi se pare cam anormal sa schimbe boghiurile initiale de 3 osii daca ele asa erau facute de fabricantul lor, cu experienta, vorba aia...
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Mar 22 Noi 2005 12:18:45 Titlul subiectului: |
55912 |
|
Catalin Ghita a scris: | Probabil ca are niste limitatori, ceva, care nu permit vagonului sa se roteasca mai mult decat este permis fata de boghiu... Plus niste amortizoare, ceva.
Rotile (si osiile) de Rathgeber nu sunt asemanatoare cu cele de VxA? Adica, ma gandesc, nu se puteau folosi bandaje de VxA pentru inlocuirea celor de Rathgeber uzate? Mi se pare cam anormal sa schimbe boghiurile initiale de 3 osii daca ele asa erau facute de fabricantul lor, cu experienta, vorba aia... | Intre roata si bandaj erau niste bucatele de cauciuc (sau cel putin asa pareau.. se mai vede sistemul asta si la alte vagoane de tramvai nemtesti)... deci nu cred ca ar fi mers bandajele de V3A-uri...
In plus, rotile dintate dintre motor si osie faceau un zgomot destul de mare, mai ca mi se parea ca o sa cedeze ceva la un moment dat... nici suspensia nu mi se parea ca arata prea bine (un element al suspensiei era din arcuri lamelare, cu lamelele mai scurte in partea inferioara, ca la locomotivle LDE nemodernizate)... In schimb aveau frana penumatica, inclusiv remorca
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Mar 22 Noi 2005 22:45:56 Titlul subiectului: |
3403 |
|
Unde e situata cutia aceea cu "Rassel Glocke ?". Ar trebui sa fie clopotul, este cumva la vatman in fata ?
Nu inteleg de ce in romana se numeste "semnal de alarma", cand de fapt este pur si simplu "frana de urgenta", pentru ca opreste vagonul. De altfel la nemti asa si scrie ca este, iar mai jos ca "abuzul se pedepseste", text preluat si pe la V3A'urile modernizate.
Observati ca nemtii ii roaga pe calatori sa se tina bine. Pentru binele lor. Cred ca si pe unele V3A'uri scrie "va rugam tineti-va de bare".
Oare ce or face calatorii din Craiova sau Braila cu vagoanele din Rotterdam, ca la cele germane se mai descurca oamenii ? Sau sunt deja antrenati pe 2'nd handuri germane ?
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 22 Noi 2005 23:02:18 Titlul subiectului: |
3405 |
|
În spatele remorcii, între ultima ușă și capătul vagonului, în partea de jos.
Că veni vorba de clopote...am observat că unele remorci mai au, pe acoperișul remorcii, în partea din spate, un claxon. Această remorcă mai avea o bucată din goarnă (nu era întreagă), în schimb iată una care ARE goarna respectivă.
Am asistat, acum câțiva ani, când încă Ep-urile cu o remorcă făceau legea pe 41, s-a întâmplat ca un moș să fie prins în ultima ușă a remorcii. Tramvaiul plecase din stația ,,Bd. Timișoara" către Pasajul Lujerului. După ce a trecut de intersecție, văzând puținii călători din remorcă (vreo 3-4) că nu oprește pt. a-l lăsa să urce/coboare pe respectivul prins în ușă, cineva a tras semnalul. Vagonul s-a oprit brusc, activându-se patinele și frâna normală, călătorii remorcii având parte de o zdruncinătură puternică(probabil că întâi s-au acționat frânele remorcii). S-au deschis ușile, moșul urcându-se. Apare și vatmanul, să vadă cine a tras semnalul. Fusese acționat semnalul de lângă ușa din spate. Călătorii încep să facă scandal că a plecat intenționat ș.a.m.d. (Se știe că cei care sunt din București și folosesc RATB-ul au tendința să dea vina pe conducătorul vehicului pentru tot ce nu le place la mijl. de transport respectiv (chiar dacă e prea plin și nu au loc, tot vatmanul e de vină că ,,trece ca vântul prin stație"). Ușa 3 de la remorcile Ep-urilor era puțin oblică către coada vagonului, deci era destul de greu de văzut de către vatman.
A venit vatmanul, care nu era prea interesat de călătorii ce vociferau prin vagon, a văzut semnalul, i-a dat una...văzând că nu se întâmplă nimic, s-a dus în cabină, a închis ușile și a încercat să demareze...însă nu a putut. S-a reîntors la semnal (deja se adunaseră 3 V3A-A3 de Alexandria după el și un T4R solo pe 42) cu o cheie pătrată. S-a chinuit vreo 10 minute, reușind să readucă semnalul în poziția inițială, continuându-și drumul cu mare viteză prin linia de-abia schimbată din pasaj (stârnind înjurăturile călătorilor din următoarele stații (a ajuns full și cu întârziere la Herăstrău). Vagonul (de fapt, cele 2 vagoane nu au scos nici o alarmă sau alte alea....semnalul era similar celor din V3A nemodernizate și V2A).
Peste vreo câteva zile, tot în stația ,,Bd. Timișoara"(și tot pe 41), dar pe sensul spre Ghencea, într-un V3A-A3 (roz) plin până la refuz, cineva (nu s-a descoperit cine) a acționat din greșeală semnalul de alarmă (era un A3 din prima serie, cu afișaj alb). Semnalul era de fapt un buton care, pt. a fi activat, trebuia tras în afară (cred). Și după acționare, a început vagonul să claxoneze și instalația de sonorizare din el (pe atunci mergea...se băga și muzică, se anunțau și devierile (când era deviat pe la gară, vatmanul zicea ,,Tramvaiul circulă în direcția Bd. Timișoara-Gara de Nord-P-ța. Buzești-1 Mai-Averescu-P-ța. Presei. Pentru Virtuții-Crângași-Pod Grant-Averescu-P-ța. Presei folosiți mașina 641.") pe unele vagoane se anunțau și stațiile) a început să facă precum o alarmă de bombardament!! A venit vatmanul, a tras o înjurătură, a dat câțiva pumini...nimic....până la urmă a venit cu o cheie pătrată, a deschis ,,dulăpiorul" de deasupra ușii și a umblat pe acolo și a oprit acea hărmălaie. Semnalul cu pricina se afla deasupra ultimei uși.
"Ratgheber" are scaune de plastic care imită lemnul. O soluție dezvoltată de nemți la mijlocul anilor '50...
Roțile de Rathgeber și Duewag erau mai mici... De aia Duewagurile și Rathgeber M4.65 au dispărut, iar M5.65 au boghiuri de V3A.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
130.73 kb |
Vizualizat: |
de 53332 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 29 Noi 2005 23:47:13 Titlul subiectului: 2222222 |
4695 |
|
1. Am dat de cuplul 2603+3542...am tras ceva poze în remorcă. Aceasta are încă numărul original (nu a trecut prin același tratatment ca 3540/3518).
Am găsit în acest vagon un scaun dintr-o remorcă m4.64... ceea ce dovedește că acestea au dispărut pt. piese, nu au ajuns la fier vechi.
2. - 3. Inscripții din vagon
4. Deasupra ușii 3
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
30.46 kb |
Vizualizat: |
de 53315 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
25.86 kb |
Vizualizat: |
de 50005 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
30.05 kb |
Vizualizat: |
de 50005 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
32.38 kb |
Vizualizat: |
de 50003 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 29 Noi 2005 23:51:26 Titlul subiectului: 000000000 |
4698 |
|
1. - 2. Afișajul care anunță comanda de deschidere a ușilor. După 42 de ani...funcționează!
3. Partea de sub geamul de după ultima ușă. Se observă o mufă(?) și ,,celebra" manetă ,,Rassel-Gloke".
Mă ajută și pe mine cineva cu traducerea inscripțiilor din vagoanele Rathgeber?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
43.9 kb |
Vizualizat: |
de 53314 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
38.43 kb |
Vizualizat: |
de 53314 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.06 kb |
Vizualizat: |
de 50003 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 12 Dec 2005 00:11:45 Titlul subiectului: |
56623 |
|
Tramvaiele Rathgeber, când aveau componentele originale, pufăiau și se vedea sub ele că, printr-o țeavă de eșapament, ieșea aer cu ceva putere...țeava o mai au și acuma, dar nu mai iese aer pe ea. Pe vremea când se procede așa, aerul respectiv era un dezastru pt. călători, mai ales vara, deoarece la oprirea tramvaiului, aerul ridica tot praful de pe linie și îl ducea către călătorii din stație.
Tramvaiele Rathgeber sunt aduse din Munchen. Aspectul lor lasă mult de dorit, însă se descurcă onorabil pentru vârsta lor (chiar dacă au boghiuri de... V3A). Pe 46 nu mai sunt de vre-un an asemenea tramvaie. Ele stau doar la Dep. Dudești, depou care nu mai deservește linia 46 (ce acum domiciliază la Dep. Titan). Rathgeber veti întâlni pe 7 (teoretic.....eu nu am mai văzut), 11, 12, 15, 23, 34 (teoretic...nu le mai trimit pe 34).
Cele care circulă prin București au fost produse în 1963!
În București au venit între 1993 și 1997. Acum mai circulă doar cele aduse în 1997, restul au fost tăiate. RATB NU a știut sa le prețuiască așa cum trebuie... la vremea când au venit primele (1993) erau foarte moderne, față de V3A, V2A, Ep și chiar Tatre. Aveau iluminare cu neon, sistem de deschidere a ușilor cu buton apăsat de călător (cum au acum V3A modernizate, cu precizarea că puteai comanda deschiderea ușilor înainte ca tramvaiul să ajungă în stație, iar a oprirea în stație se deschidea ușa. De altfel, sistemul era gândit ca cei care vor să coboare să apese din timp butonul, astfel că, în cazul în care nimeni nu coboară și nu e nimeni în stație, tramvaiul să nu fie nevoit să oprească în respectiva stație. Un sistem asemănător au troleibuzele Astra Ikarus 415T), încălzire funcțională (la vremea aia erau singurele care aveau așa ceva.... instalația încălzea foarte (și merge și acum) mult mai bine ca la Tatre). Deasemenea, aveau cuplaj electronic (înlocuit rapid de RATB cu cuple normale) între vagon și remorcă... acum, RATB l-a înlocuit cu o bară sudată între vagoane (cum era la Ep-uri). Au fost niște tramvaie bune de care RATB și-a bătut joc (să nu mai vorbim de faptul că ele au venit dintr-un oraș cu linie bună și au fost băgate în București pe linii distruse).
|
|
Sus |
|
|
De la RATB Vizitator
|
Trimis: Lun 12 Dec 2005 00:29:30 Titlul subiectului: htrtrhtr |
56624 |
|
Vagoanele germane erau adevarate bijuterii pe roti cand au fost aduse. Nici vorba de defecte si uzuri, ba chiar au fost trimise si cateva vagoane ca "piese de schimb", insa au fost macelarite cu cruzime.
De ex, in loc de mici reparatii la incuietorile capacelor interioare din lemn lacuit au fost imediat aplicate piroane ruginite indoite cu barosul.
Acum vreo 5-6 ani, vagonului 2510 i s-a spart in mers bandajul rotii chiar in fata mea, in zona Faur, bucati din acesta zburand in toate partile si, bineinteles, urmand deraierea spectaculoasa.
Acest bandaj prezentase un defect evident (zgomot sacadat puternic in timpul mersului) inca cu vreo luna de zile inainte de asta (mergeam des cu el), insa RATB nici nu a observat acest lucru pentru a inlocui bandajul.
|
|
Sus |
|
|
Dan Jiga
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Iul/2013 Mesaje: 32 Locație: Timisoara
|
Trimis: Joi 15 Dec 2005 17:02:49 Titlul subiectului: |
7224 |
|
@Dr: Aerul acela e de la frane, cand se golesc cilindrii de franare pentru a putea fi destransi. La fel faceau si Timsiurile (2).
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Mie 21 Dec 2005 11:25:13 Titlul subiectului: |
56988 |
|
Mie acum nu-mi plac Rathgeberurile, dupa ce le-au pus boghiuri de V3A. N'am mai mers demult cu ele, nu stiu daca si controllerul l-au schimbat. La cele originale era o maneta care mergea inainte si inapoi.
Numarul de scaune e sigur mai mare la Rathgeber. E normal sa fie mai multe scaune, pentru ca sunt de la un cap la altul pe partea opusa usilor si sunt si cate 2 randuri. In privinta confortului, nu mi se par mari diferente. In privinta aspectului, prefer anii '80 decat '60. Nu de alta, dar in anii '60 nu existam.
Legat de inscriptiile de pe M5, prima pare a fi greutatea proprie, iar a 2'a greutatea totala. Se observa la ambele vagoane o diferenta de 7t = 100 persoane(?). Daca aplica sloganul "sa traiti bine" , s'ar putea sa avem mai putin de 100.
Mai jos, ultimul HU, cred ca este RK (reparatie k-pitala), urmatorul nu stiu.
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Mie 21 Dec 2005 13:01:45 Titlul subiectului: |
56989 |
|
Imi aduc aminte ca Rathgeberurile au mers prima data pe 34.. apoi au intrat si pe 50 pe masura ce s-au adus (in special cele cu usi care se deschid in exterior)
|
|
Sus |
|
|
ciordescu
Data înscrierii: 02/Noi/2005 Ultima vizita: 07/Iul/2009 Mesaje: 143 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 21 Dec 2005 13:27:34 Titlul subiectului: |
56990 |
|
Dupa ce au modernizat V3Aurile, Rathgeber-urile au intrat pe 46...
Stiu ca stateam in studentie dupa 46 iarna ca era mai cald in ele si imi placea mai mult combinatia 46/101 decat 34/311
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 01 Ian 2006 23:22:13 Titlul subiectului: 07 |
10460 |
|
Cabinele de Rathgeber nu s-au schimbat... controler-ul e tot o manetă care merge înainte și înapoi
Iata apoi o poză cu interiorul remorcii RATB #3518, ex-RATB #3540, ex-Munchen #3540.
Cu boghiurile originale erau mai scunde și, oricum, acolo de unde au venit, peronul e la nivelul vagonului, nu la 2m dedesupt. . .
Munchen-ul a renunțat abia anul trecut la vagoanele Rathgeber M5.65+m5.65 (fabricate în 1963)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
46.73 kb |
Vizualizat: |
de 51735 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 25 Ian 2006 20:44:48 Titlul subiectului: |
13898 |
|
Rathgeber format din vagon articulat motor + vagon articulat remorcă patina și el?
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 25 Ian 2006 22:44:44 Titlul subiectului: |
13914 |
|
OAB a scris: | Rathgeber format din vagon articulat motor + vagon articulat remorcă patina și el? | În București au fost doar 2 cupluri din astea...din care mai există un vagon motor (și, probabil și o remorcă...aceasta din urmă am văzut-o la Dep. Dudești în 2004). Au (aveau) roțile originale, nu boghiuri de V*A.
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Mar 07 Feb 2006 19:48:36 Titlul subiectului: |
58298 |
|
Am observat prin București că două dintre Rathgeberuri au numărul schimbat, adică se vede de la o posta că au acoperit un număr sau 2 și au supraînscris altul (altele). Ex 2510+3525 acel "0" se vede că a fost rectificat si "25" de pe remorcă. La 2616+3544 ultimul număr "6" a fost rectificat si culmea întreg numărul de pe remorcă. Dovezi că 266 este 2614
- În interiorul 2616 am găsit lădita cu nisip cu inscriptia 2614
- pe net am găsit poza cu 2614 din 18.01.2006 http://ratb.stfp.net/Data/T/r/2614_3544-15:3.jpg care tocmai are legată remorca 3544
- vatmanul este identic cu cel din poză am si vorbit cu el. Acum circulă pe linia 11 (Romprim-Gara Basarab). Este de treabă merită să intrati în vorbă cu el.
- husa de pe scaun din poza din 18.01.2006 este identică cu ce am fotografiat și eu pe 2616 în 3 feb 2006
Deci 2616 este ex 2614 dar atunci 2616 unde este?
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 12 Feb 2006 18:37:01 Titlul subiectului: |
58353 |
|
Bine ca n-ai dat de 2612 fost 2521 (2612 normal exista in vara...am si poze...dar cred ca l-au omorat).
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|