Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 11 Mar 2006 00:22:08 Titlul subiectului: |
59080 |
|
Pana la urma de ce smucesc "Ratgheber" la pornire/oprire? Din cauza boghiurilor de EP/V3A.
Mai tin minte ca atunci cand "Ratgheber"-urile aveau "boghiurile" lor originale se zgaltaiau ca la cutremur!
O sa mi se rupa inima cand o sa dispara "Ratgheber"; sunt tramvaiele mele de suflet; le-as vrea din nou pe 46!
Imi amintesc cu plăcere de vremurile când "Rathgeber" și "Duewag" earu președinți pe 34, și, apoi când "Rathgeber" cele albastre au fost introduse pe linia 46 (în locul EP/V3A), de mergeam cu ele la liceu...
În legătură cu căldura: șitam că atunci când mă sui într-un tramvai din ăsta nu o să mor de frig, ba chiar va trebui să dau cojoacele jos de pe mine Să văd eu un vehciul modern, în care se moare de căldură . . .
Aveau în partea din spate (atât a vagonui motor, cât și a remorcii) niște faruri rotunde (cred că pentru poziționare), care au fost scoaseși înlcuite cu niște oribilități! Eu tot n-am priceput de ce! Cred că au scos și niște becuri din salon.
Difuzoarele la ce foloseau?
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Sâm 08 Apr 2006 22:15:48 Titlul subiectului: |
59743 |
|
GT5 de la Iasi sunt pe acelasi sistem, dar acesta a fost pastrat. Ma surprinde ca RATB nu e in stare sa faca bandaje pentru alte tipuri de roti decat cele de V3A. Cred oricum ca RATB nici macar nu s'a gandit la modernizarea acestor tramvaie, pe care le mai tin acum pana vine altceva. Pe urma, vor fi vagoane de Craciun sau vor completa EP'urile la vagoane utilitare.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 18 Iun 2006 21:16:23 Titlul subiectului: ghmh |
61312 |
|
Tramvaiele Rathgeber au fost unele dintre cele mai bune tramvaie pe care le-a avut Bucureștiul... au fost rimele tramvaie din București cu încălzire funcțională, iluminare cu neon și sistem de comandare a deschideri ușilor cu buton apăsta de călători, buton care putea fi apăsta și înainte de sosirea în stație pentruz a pre-semnaliza vatmanului că se dorește coborârea într-o anume stație. În buna tradiție RATB-istă s-a ales praful, fiind lăsate să cadă și cârpite cum numai la noi e posibil Chiar și în aceste condiții, Rathgeberurile încă domină puținele trasee pe care le mai deservesc. Nu puține sunt cele care merg cu viteza și asta chiar și pe macaze sau separatoare (am simțit pe pielea mea o asemenea senzație... a fost pentru prima dată când mi-a fost frică (,) că vagonul în care sunt se va răsturna, însă frânele și-au dovedit utilitate... în 5 m vagonul era oprit, la mustață față de mașinile care ocoleau giratoriul de la Răzoare. Pe Trafic Greu am avut iarăși parte de senzații tari... la linia distrusă de acolo! n mii de vibrații sus-jos și dreapta-stânga, de mă miram cum rezistă, iar tramvaiele de pe contrasens îi făceau semn cu farurile și cu mâna cum că e nebun... dar vagonul a rezistat și servește și acum liniile 11 și 17). . .
Rathgeber M5.65 cu remorci m5.65.
Poze: http://transportbucuresti.trei.ro/tramvai/Tw_Rathgeber.htm
http://ratb.stfp.net/?ttx=Tr
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 26 Iul 2006 23:01:09 Titlul subiectului: ukukzu |
28936 |
|
Iată cum arată un semnalizator de pe Rathgeber M5.65 și m5.65 din București:
Dar din unele a căzut suportul de metal(de exemplu acesta). Rezultatul (parcă arată mai bine așa ):
Iată acum ceva ce popular se numesc ,,patine de frână" iar tehnic ,,frână electromagnetică". Patinele prezentate sunt de V3A (bine... Rathgeber au boghiuri V3A) și sunt pozate în Depoul Alexandria, care pe vremea aia nu avea Rathgeber (acum are un utilitar):
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Lun 04 Sep 2006 12:29:18 Titlul subiectului: |
32628 |
|
Este interesant cum s'ar numi Rathgeberurile care prin modificarea boghiurilor nu mai sunt ce au fost. Ar trebui numite probabil ca EP'urile modernizate: M4/V3A si M5/V3A
Partea cu DAC112 ex 117 probabil ca au luat-o ca scadere de lungime.
Legat de V3B, cred ca au luat sistemul de la Tatrele T5, T6 si KT8, unde tipul era urmat de o litera unde A si C erau cu o directie, iar B si D bidirectionale. Probabil ca V3A-2S numele li s'a parut cam lung, daca nu cumva li s'au spus doar ca sunt "siameze". Mai interesant mi s'a parut denumirea vagonului V2S 3001 ca fiind K2R sau K3R, dupa modelul Tatra! Asta insa nu in S'B-Atlas.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 04 Sep 2006 12:45:45 Titlul subiectului: |
32629 |
|
Păi eu chiar am propus ca denumirea corectă pentru Rathgeber-urile actuale din București să fie Rathgeber/V3A. Chiar și unele poze trimise pe www.railfaneurope.net sunt denumite așa.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 09 Dec 2006 22:03:11 Titlul subiectului: |
67808 |
|
Să trecem la lucururi un pic mai frumoase. Rathgeber-urile încă sunt cele mai călduroase vehicule din doatarea RATB. Azi în București au fost 2 grade Celsius (chiar mai puțin la orele dimineții) și la Rathgeber se mergea cu geamul deschis!
Acum un alt Rathgeber, din păcate bolnăvior. Compresorul nu mai pornea. Prin urmare, remorca a rămas fără aer (la fiecare semafor vatmanul venea să coboare călătorii urcați prin ușile deschise), iar vagonul motor a rămas cu ușile închise, maipuțin jumătatea vatmanului, care a rămas deschisă (cu presiune în ea...nu mai mergea închisă):
|
|
Sus |
|
|
bogdan71
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2019 Mesaje: 234 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Dum 10 Dec 2006 00:02:35 Titlul subiectului: rrrr |
67816 |
|
Admirînd pozele cu Rathgeber, nu îmi vine să mă împac cu gîndul că în curînd aceste vehicule vor deveni amintire.
Fiind la Goteborg pe la începutul lui septembrie, am avut ocazia să admir cîteva vagoane foarte vechi(tipic, 1949-1950, dar am înțeles că există unul chiar din anii 1906-1907). Vasttrafik-ul le scoate sîmbăta și duminica, în sezonul cald, pe linia specială 12, între gara centrală(Nils Ericson Terminalen) și parcul de distracții Liseberg. Inițiativa e foarte apreciată de public - atît de localnici, cît și de turiștii aflați ocazional în Goteborg.
Propun RATB ca - în măsura unor investiții rezonabile - să nu trimită chiar toate vagoanele Rathgeber și Tatra la fier vechi, păstrînd măcar cîte unul din fiecare pentru a da o culoare retro orașului. Trasee posibile ar fi cele spre Parcul Carol(cînd se va redeschide Bd. Mărășești) sau Cișmigiu.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Dum 10 Dec 2006 12:14:06 Titlul subiectului: |
67825 |
|
Probabil ca vor pastra unul. Poate chiar vor face din ele utilitare.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 11 Dec 2006 14:08:19 Titlul subiectului: 33333333 |
67867 |
|
bogdan71 a scris: | Fiind la Goteborg pe la începutul lui septembrie, am avut ocazia să admir cîteva vagoane foarte vechi(tipic, 1949-1950, dar am înțeles că există unul chiar din anii 1906-1907). Vasttrafik-ul le scoate sîmbăta și duminica, în sezonul cald, pe linia specială 12, între gara centrală(Nils Ericson Terminalen) și parcul de distracții Liseberg. Inițiativa e foarte apreciată de public - atît de localnici, cît și de turiștii aflați ocazional în Goteborg. | Vezi că vagoanele vechi stau la Depoul din apropiere de Mariaplan. Poti ajunge acolo cu tramvaiele 3 și 9 direct de la Gara Centrală sau cu 11, dar mai trebuie să mergi un pic pe jos.
Eu am prins 2 astfel de tramvaie în circulație. Cică oamenii care operează "linia inelară" ar fi foarte deschiși, încearcă să mergi la depou, eu pur și simplu n-am avut timp...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.25 kb |
Vizualizat: |
de 31363 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
puisor
Data înscrierii: 20/Dec/2006 Ultima vizita: 22/Ian/2007 Mesaje: 5
|
Trimis: Sâm 23 Dec 2006 17:54:17 Titlul subiectului: Tramvaiele Rathgeber din București |
41966 |
|
O poza inedita, un motor M 5.65 cu remorca M 4.65.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
83.52 kb |
Vizualizat: |
de 32755 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
37.5 kb |
Vizualizat: |
de 32576 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 20 Ian 2007 00:42:28 Titlul subiectului: |
44240 |
|
Acum, cuplul #2988+#3538 este mort
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
119.04 kb |
Vizualizat: |
de 32502 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
121.86 kb |
Vizualizat: |
de 32502 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 20 Ian 2007 00:44:53 Titlul subiectului: |
44241 |
|
#2606+#3511 sunt în conservare (sigilate);
Remorca #3523 se casează; vagonul motor #2524 a ajuns utilitar (!) pentru transportul muncitorilor. Interiorul salonului a fost modificat.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
133.57 kb |
Vizualizat: |
de 32498 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
130.14 kb |
Vizualizat: |
de 32498 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
143.67 kb |
Vizualizat: |
de 32498 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Joi 14 Iun 2007 22:44:34 Titlul subiectului: |
79587 |
|
Putin cam over-topic, informatii despre Rathgeber in Romania, nu doar in Bucuresti. Va fi actualizat cu info si despre Timisoara.
http://tom.bastet-sys.org?h=ratbm45
|
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Vin 04 Ian 2008 19:48:27 Titlul subiectului: |
86539 |
|
Vesti oarecum bune pentru iubitorii acestor tramvaie: astazi trecand pe langa depoul Colentina le-am vazut "tefere si nevatamate" pe cele 6 rame de RATHGEBER garate chiar in fata se pot vedea chiar si din tramvaiul 21. Ce mi-a placut foarte mult este ca aceste vagoane inca mai exista si RATBul ar putea sa le puna chiar in traseu pe o linie mai mica! Ar fi pacat sa nu le foloseasca la adevarata lor valoare altfel nu vad de ce nu le-a casat pana acum!
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Joi 10 Ian 2008 13:13:03 Titlul subiectului: |
86843 |
|
ETE intentioneaza sa inlocuiasca o parte din utilitarele EP cu Rathgeber. Deci, ele vor ramane, dar se vor transforma in utilitare. Remorcile probabil ca nu vor ramane.
|
|
Sus |
|
|
herminedirt
Data înscrierii: 28/Noi/2008 Ultima vizita: 05/Mai/2013 Mesaje: 254 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 23 Aug 2009 12:42:52 Titlul subiectului: |
115893 |
|
Eu inca nu inteleg - de ce au fost casate Rathgeber-urile in conditiile in care este o criza acuta de vagoane? Cred ca orice calator ai intreba, prefera sa mearga intr-un Rathgeber decat sa astepte mai mult in statie sau sa faca X transbordari pentru ca nu exista vagoane sa se reinfiinteze 1, 15, 17 samd. Haideti sa casam si toate Tatrele de la Depoul Militari, ca si ele sunt cam tot in starea Rathgeber-urilor, sa vedem unde ajungem!
_________________ http://www.no3.ro |
|
Sus |
|
|
HORIA
Data înscrierii: 26/Apr/2006 Ultima vizita: 16/Aug/2023 Mesaje: 141 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 28 Aug 2009 09:15:46 Titlul subiectului: |
116074 |
|
Acum cateva zile am vazut un Rathgeber in Dep.Buc.Noi.Este un viitor utilitar?
_________________ R.I.P. 20 |
|
Sus |
|
|
George85
Data înscrierii: 01/Sep/2009 Ultima vizita: 18/Noi/2011 Mesaje: 119 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 14 Sep 2009 20:42:45 Titlul subiectului: |
116849 |
|
HORIA a scris: | Acum cateva zile am vazut un Rathgeber in Dep.Buc.Noi.Este un viitor utilitar? | Da, este noul tramvai utilitar al depoului Bucurestii Noi!
|
|
Sus |
|
|
mircea700
Data înscrierii: 27/Aug/2006 Ultima vizita: 17/Aug/2018 Mesaje: 153 Locație: Bucuresti 6; Galati
|
Trimis: Mar 22 Sep 2009 12:03:29 Titlul subiectului: |
117296 |
|
Depoul Victoria are utilitarul #2518, alaturi de alte 2 vagoane "abandonate", respectiv remorcile#3514 si #3537.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
125.9 kb |
Vizualizat: |
de 27538 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
145.52 kb |
Vizualizat: |
de 27538 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
164.01 kb |
Vizualizat: |
de 27538 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 29 Oct 2009 02:45:59 Titlul subiectului: |
119116 |
|
Bine că se mai păstrează ceva remorci... cine știe, într-o zi vom vedea un "Rathgeber" pe post de tramvai de epocă.
În altă ordine de idei: http://www.monacomedia.de/muenchenwiki/index.php/Tram
Typ: M 4.65
Baujahr: 1956-1959
im Betrieb bis: 1983 (einige Fahrzeuge in Osteuropa noch im Einsatz)
Länge: 13,25 Meter
Breite 2,20 Meter
Höchstgeschwindigkeit: 60 km/h
Leistung: 2x75 kW,später 2x100kW
Sitzplätze: 27 (54)
Stehplätze: 78 (156)
Anzahl: 98 Garnituren
Hersteller: Rathgeber, München
Exponate in diversen Sammlungen erhalten.
Eine erhaltene Wagengarnitur fährt als Münchentram in den Sommermonaten an Wochenenden und
Feiertagen zur Stadtrundfahrt.
Typ: M 5.65
Baujahr: 1963-65
im Betrieb bis: 1998 (einige Fahrzeuge in Osteuropa noch im Einsatz)
Länge: 13,25 Meter
Breite 2,20 Meter
Höchstgeschwindigkeit: 70 km/h
Leistung: 2x100 kW
Sitzplätze: 27 (54) (81)
Stehplätze: 78 (156)(243)
Anzahl: M=75/ m=45
modernster Lenk-Dreiachser seiner Zeit
GEAMATIK für M+M+m Garnituren
Hersteller: Rathgeber, München
Mitteltür wurde nach vorne versetzt, um beim damaligen Einstieg an der hinteren Tür jedes
Wagens (Schaffnerplatz) mehr "Stauraum" zu erhalten.
Exponate in diversen Sammlungen erhalten
Și ceva poze: http://public-transport.net/pics/main.php?g2_itemId=4050
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 31 Oct 2009 01:32:32 Titlul subiectului: |
119228 |
|
Am înțeles că la aceste tramvaie vatamanul nu putea comanda închidrea ușilor, dar putea comanda deschiderea lor?
http://www.randyandymuc.de/Trambahn/Wagentypen/BW/TYP_m/PLm565L.jpg (pentru "poza" mai mare)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
37.5 kb |
Vizualizat: |
de 27026 ori |
|
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
mircea700
Data înscrierii: 27/Aug/2006 Ultima vizita: 17/Aug/2018 Mesaje: 153 Locație: Bucuresti 6; Galati
|
Trimis: Sâm 09 Ian 2010 23:12:50 Titlul subiectului: |
122113 |
|
Utilitarele depoului Victoria au aparut in filmul "HO,HO,HO" realizat de MediaPro Pictures. Este vorba de #2518 si #2535.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 10 Mai 2010 09:57:45 Titlul subiectului: |
126817 |
|
În momentul actual câte tramvaie "Rathgeber" se mai păstrează, ce număr de parc au, cine le deține și pe post de ce le folosește?
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
vaDer
Data înscrierii: 05/Iun/2010 Ultima vizita: 30/Iul/2012 Mesaje: 45 Locație: Bucuresti 2 (Doamna Ghica)
|
Trimis: Joi 10 Iun 2010 23:48:46 Titlul subiectului: |
128222 |
|
Imi amintesc lucruri interesante despre tramvaiele Rathgeber, primul faptul ca prin anul 2000 era pe mai multe linii si pot sa spun despre defuncul 1 sau de 17 care e sub semnul intrebarii in acest moment.
Al doilea este faptul ca in interior era foarte cald.Inainte de disparitie aceste tramvaie erau "o sursa de incalzire"pentru oameni.
|
|
Sus |
|
|
|