Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Proiectul HyFLEET:CUTE - Autobuze ecologice

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Burner



Data înscrierii: 25/Noi/2006
Ultima vizita: 28/Aug/2007
Mesaje: 27
Locație: Bucuresti 3 (Piața Hurmuzachi, fostă Muncii)

MesajTrimis: Joi 22 Feb 2007 17:23:07    Titlul subiectului: Proiectul HyFLEET:CUTE - Autobuze ecologice 76461

Pe 23 noiembrie 2001 a demarat proiectul CUTE (Clean Urban Transport for Europe), o initiativa a Uniunii Europene de a finanta, testa si incuraja transportul public ecologic, bazat pe autobuze care functioneaza pe hidrogen.
La CUTE au participat 9 orase europene: Amsterdam, Barcelona, Hamburg, Londra, Luxembourg, Madrid, Porto, Stockholm si Stuttgart. Fiecare oras participant a primit cate 3 autobuze Citaro dotate cu asa numitele "fuel cell".
Programul CUTE s-a incheiat pe 22 mai 2006, dar 7 dintre orasele participante au hotarat sa mearga mai departe, lor alaturandu-se alte 3 orase din afara UE. Astfel a luat nastere proiectul HyFLEET:CUTE ("Hydrogen for CUTE"), proiect la care participa: Amsterdam, Barcelona, Beijing, Berlin, Hamburg, Londra, Luxembourg, Madrid, Perth si Reykjavík. Scopul este sa testeze transportul public pe baza de hidrogen in conditii cat mai diferite de clima si trafic.
Mentionez ca Reykjavík a demarat proiectul ECTOS (Ecological City TranspOrt System) in martie 2000, iar Perth avea al sau STEP (Sustainable Transport Energy Project) din 2004, deci asta a fost un motiv in plus sa sustina HyFLEET:CUTE, fiecare oras avand deja cate 3 Mercedes Citaro pe hidrogen.
Personal agreez autobuzele pe hidrogen din doua motive:
1) evident, sunt ecologice
2) daca tramvaiele au si o capacitate foarte mare pe langa faptul ca sunt ecologice, troleibuzele nu au o capacitate mai mare decat un autobuz (fie el si articulat sau dublu articulat). Chiar daca polueaza, autobuzele sunt mai flexibile. Nu au nevoie de sina si de cabluri ca tramvaiele sau de cabluri suspendate, ca troleibuzele. In plus, daca e o pana de curent, autobuzele se misca in continuare, pe cand troleibuzele si tramvaiele stau. Daca tramvaiele sunt f. bune in anumite zone datorita capacitatii sporite, troleibuzele nu prea sunt. Cu alte cuvinte, un autobuz pe hidrogen e mai avantajos decat un troleibuz. Momentan, aspectul financiar fiind o problema.
Voi ce parere aveti de proiect si de folosirea hidrogenului?
Iata doua filmulete de pe YouTube:
Citaro pe fuel cell in Londra
Citaro pe fuel cell in Madrid
Observati aburul scos. Parca ar fi locomotive de jucarie. Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 22 Feb 2007 21:03:10    Titlul subiectului: 76477

Se pune totuși problema siguranței... nu vreau să mă gândesc ce s-ar întâmp dacă, dintr-un motiv anume, H-ul din rezervor s-ar supraîncălzi...
Pe când un troleibuz nu pune așa multe probleme în exploatare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Burner



Data înscrierii: 25/Noi/2006
Ultima vizita: 28/Aug/2007
Mesaje: 27
Locație: Bucuresti 3 (Piața Hurmuzachi, fostă Muncii)

MesajTrimis: Joi 22 Feb 2007 22:12:00    Titlul subiectului: 76481

Sunt la fel de sigure ca un autobuz normal. Smile
Citat:
Is hydrogen safe?
Yes.
As with any vehicle fuel, hydrogen must be treated with care. However it is widely acknowledged that Hydrogen is no more dangerous that fuels such as petrol, diesel, natural gas, and LPG, as long as it is handled with the appropriate level of care and safety precautions.
This is the same as for all other transport fuels.
Asta stiam si eu si asta scrie si pe site-ul lor, deci asa si e. In plus, si un autobuz conventional poate exploda in anumite circumstante (daca la asta te refereai)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
citaro



Data înscrierii: 18/Apr/2006
Ultima vizita: 08/Apr/2007
Mesaje: 116
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 23 Feb 2007 00:53:59    Titlul subiectului: 76484

Despre masinile cu hidrogen,jos palaria sunt niste bijuterii si sunt poate mai sigure de cit un diesel,cele pe GPL sunt niste bombe pe roti si tot se frabrica,dar la hidrogen fara subventii puternice din partea guvernelor este extrem de greu,un asemenea autobuz fiind foarte scump,amortizarea investitiei trecin peste norma de casare.
poate se va descoperi ceva sisteme mai ieftine de stocare a hidrogemului si un alt sistem de conversie pentru a fi rentabil
Mie unul mi-ar placea sa conduc un asemenea autobuz

_________________
NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 25/Noi/2020
Mesaje: 893
Locație: Bacau

MesajTrimis: Lun 22 Sep 2008 06:50:54    Titlul subiectului: 98596

Din 2012 suntem obligati sa achizitionam autobuze ecologice
Informatia Bacaului a scris:
In urmatorii patru ani toate mijloacele de transport trebuie sa indeplineasca criterii ecologice. Autoritatile publice vor fi obligate, incepând din 2012, sa achizitioneze autovehicule ecologice pentru transportul public de persoane.
Directiva a fost initiata de Comisia Europeana care va obliga toate autoritatile locale sa introduca in caietele de sarcini si criteriul ecologic. Practic fiecare participant la licitatiile autoritatilor publice va obtine un punctaj, tinând cont de costurile implicate ale autovehiculelor, inclusiv de cele generate de combustibil. Un exemplu foarte bun este cel al Cehiei unde a fost impus deja criteriul ecologic in caietele de sarcini ale licitatiilor organizate in vederea achizitionarii autovehiculelor pentru transportul public, iar Uniunea Europeana a alocat fonduri pentru ca autoritatile sa poata plati bunurile cumparate.

http://www.infobc.ro/2008/09/autobuze-ecologice-pana-in-2012/
De remarcat faptul ca reporterul a luat o poza a unui autobuz Mercedes Citaro (cu numar de parc 4608) de pe site-ul ratb.stfp.net, poza realizata de Stefan Puscasu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community