Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiele Vxx (Vo1 . . .V58)
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 30/Mai/2020
Mesaje: 131
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 29 Noi 2019 20:58:16    Titlul subiectului: 204206

Trix a scris:


Vagonul V064 este cumva varianta motorizată a remorcii V12?


Nu, vagonul V064 este derivat din vagonul V058.

1- V058
2- V064



 Descriere:
 Mărime fișier:  157.52 kb
 Vizualizat:  de 1089 ori





 Descriere:
 Mărime fișier:  161.95 kb
 Vizualizat:  de 1089 ori




Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 30/Mai/2020
Mesaje: 131
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 29 Noi 2019 21:05:13    Titlul subiectului: 204207

Trix a scris:


Remorca V12 avea truck sau osii independente?


Remorca V12 a avut osiile independente.

Două din cele 4 variante construite.



9r_1970_V12.1_a.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  113.46 kb
 Vizualizat:  de 1087 ori

9r_1970_V12.1_a.JPG



9r_1970_V12.2_a.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  118.41 kb
 Vizualizat:  de 1087 ori

9r_1970_V12.2_a.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 30/Mai/2020
Mesaje: 131
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 29 Noi 2019 21:28:17    Titlul subiectului: 204208

Trix a scris:



Remorca V53 cum arăta, este varianta modernizată a V10 (Malaxa) sau este altceva


Nu, remorca V53 nu are nici o legătură cu remorca V10.
Remorca V53 o cunoașteți cu toții, este postată o fotografie cu ea, pe pagina anterioară.
Remorca V53 a fost construită în anul 1953 la ATELIERELE CENTRALE ITB, pentru a fi folosită atașată vagonului ITB V951 FESTIVAL. Să nu uităm că era în anul festivalului internațional al tineretului și studenților ce a avut loc la București.

Remorca V10 STB a fost construită la Uzinele MALAXA (viitoarele 23 AUGUST). Au fost, se pare, 28 de bucăți care, însă, nu a au avut o viață prea lungă.

1- V10 STB MALAXA
2 și 3- V53
4- V53 după RK și modernizare (schimbarea ușilor de acces, schimbarea scaunelor, montarea de stopuri și lămpi de semnalizare, etc)



1_1946_MALAXA V10 STB_a.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  93.8 kb
 Vizualizat:  de 1085 ori

1_1946_MALAXA V10 STB_a.JPG



1_1953_ITB V53_a.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  96.26 kb
 Vizualizat:  de 1085 ori

1_1953_ITB V53_a.JPG



2_1953_ITB V53 & V951 FESTIVAL_a.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  98.18 kb
 Vizualizat:  de 1085 ori

2_1953_ITB V53 & V951 FESTIVAL_a.JPG



3_1966_RK_ITB V53_a.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  112.63 kb
 Vizualizat:  de 1085 ori

3_1966_RK_ITB V53_a.JPG




Ultima modificare efectuată de către bucsan la Vin 29 Noi 2019 22:23:53, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 30/Mai/2020
Mesaje: 131
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 29 Noi 2019 21:45:16    Titlul subiectului: 204210

Trix a scris:
Există fotografii cu vagoane EP+V12, în care atât vagonul EP cât și remorca V12 au în partea de sub ferestre ca niște găuri umplute cu ceva plin și fixat cu chedere ca geamurile, cel puțin așa pare din foto de mai jos.


A existat un singur vagon V954 ELECTROPUTERE de acest fel, cu numărul de parc 3086, modernizat în anul 1970 la ITB. Nu a fost ceva practic, a fost doar o chestiune de imagine. Partea inferioară era formată din panouri montate în chedere. La fel ca și la unele remorci V12.



 Descriere:
 Mărime fișier:  93.04 kb
 Vizualizat:  de 1083 ori




Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 30/Mai/2020
Mesaje: 131
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 29 Noi 2019 21:59:39    Titlul subiectului: 204211

Și dacă am vorbit de acest vagon, să vedem și vagonul unicat V954 ELECTROPUTERE cu numărul de parc 3077, modernizat și modificat în anul 1973 la ITB.
Acesta vă căpăta o față nouă, inspirată de la tramvaiul LHB cu numărul de parc 3501 și va preconiza noua înfățișare pe care o vor avea, cu începere din anul 1976, tramvaiele V954-V3A.

1- În anul 1973, cum a ieșit pe poarta Atelierelor Centrale
2- În primăvara anului 1977, după un RK.



 Descriere:
 Mărime fișier:  98.17 kb
 Vizualizat:  de 1081 ori





 Descriere:
 Mărime fișier:  88.43 kb
 Vizualizat:  de 1081 ori




Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 03/Apr/2020
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Sâm 30 Noi 2019 00:04:30    Titlul subiectului: 204213

Neavând dimensiunile, am presupus că V53 sunt de fapt Malaxa modernizate. Acum văd că V10 aveau practic lungimea vagoanelor V12, în timp ce V53 sunt mai scurte. Singurul lucru comun în afară de o anumită asemănare și care a indus în eroare, au fost numerele de parc, aparent identice: 20xx.

Mai jos vedeți o fotografie celebră, care de abia acum văd că aparține lui Șerban Lăçrițeanu și preluată de acea documentație STB-istă cu o traducere în engleză absolut stupidă: "stored with a view to cassation" (text în română: "depozitată în vederea casării). După textul în engleză e ca și cum casarea locuia după gard. Într'adevăr, după gard existau niște cetățeni din categoria haules-baules care ar fi casat vagonul "cu vedere la" realizarea unor cazane și ceaoane. STB-sa (sau RATB la acel moment) o denumește V07. Varianta cu 4 ferestre avea numere 10xx, în timp ce cele cu 3 + acele mici ferestre lângă uși, aveau numere 11xx.
În perioada interbellică și până prin anii '60 există fotografii cu un vagon similar, care arață estetic mai bine, în două variante, una cu extremitățile fără geamuri (stil balcon) și una închisă complet, ambele cu 4 ferestre între uși. Există și fotografii mai recente cu vagoane similare, dar cu 3 ferestre în loc de 4. Este vreuna din ele V50 sau V51? Vagonul acela cu frână mecanică la exterior și cu aspect de vagonu cu cai modernizat și adus la realitățile revoluționare ale vremii cu reclama la "Scânteia", actualul "Adevărul", din câțe înțeleg, nu e nici V50, nici V51.



1154_1975-05-29_Dep Giulesti_Serban Lacriteanu.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  136.88 kb
 Vizualizat:  de 1058 ori

1154_1975-05-29_Dep Giulesti_Serban Lacriteanu.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5
Pagina 5 din 5

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community