|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 138 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 29 Noi 2019 19:58:16 Titlul subiectului: |
204206 |
|
Trix a scris: |
Vagonul V064 este cumva varianta motorizată a remorcii V12? |
Nu, vagonul V064 este derivat din vagonul V058.
1- V058
2- V064
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
157.52 kb |
Vizualizat: |
de 4184 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
161.95 kb |
Vizualizat: |
de 4184 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 138 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 29 Noi 2019 20:05:13 Titlul subiectului: |
204207 |
|
Trix a scris: |
Remorca V12 avea truck sau osii independente? |
Remorca V12 a avut osiile independente.
Două din cele 4 variante construite.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
113.46 kb |
Vizualizat: |
de 4182 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
118.41 kb |
Vizualizat: |
de 4182 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 138 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 29 Noi 2019 20:28:17 Titlul subiectului: |
204208 |
|
Trix a scris: |
Remorca V53 cum arăta, este varianta modernizată a V10 (Malaxa) sau este altceva |
Nu, remorca V53 nu are nici o legătură cu remorca V10.
Remorca V53 o cunoașteți cu toții, este postată o fotografie cu ea, pe pagina anterioară.
Remorca V53 a fost construită în anul 1953 la ATELIERELE CENTRALE ITB, pentru a fi folosită atașată vagonului ITB V951 FESTIVAL. Să nu uităm că era în anul festivalului internațional al tineretului și studenților ce a avut loc la București.
Remorca V10 STB a fost construită la Uzinele MALAXA (viitoarele 23 AUGUST). Au fost, se pare, 28 de bucăți care, însă, nu a au avut o viață prea lungă.
1- V10 STB MALAXA
2 și 3- V53
4- V53 după RK și modernizare (schimbarea ușilor de acces, schimbarea scaunelor, montarea de stopuri și lămpi de semnalizare, etc)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.8 kb |
Vizualizat: |
de 4180 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
96.26 kb |
Vizualizat: |
de 4180 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
98.18 kb |
Vizualizat: |
de 4180 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
112.63 kb |
Vizualizat: |
de 4180 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către bucsan la Vin 29 Noi 2019 21:23:53, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 138 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 29 Noi 2019 20:45:16 Titlul subiectului: |
204210 |
|
Trix a scris: | Există fotografii cu vagoane EP+V12, în care atât vagonul EP cât și remorca V12 au în partea de sub ferestre ca niște găuri umplute cu ceva plin și fixat cu chedere ca geamurile, cel puțin așa pare din foto de mai jos. |
A existat un singur vagon V954 ELECTROPUTERE de acest fel, cu numărul de parc 3086, modernizat în anul 1970 la ITB. Nu a fost ceva practic, a fost doar o chestiune de imagine. Partea inferioară era formată din panouri montate în chedere. La fel ca și la unele remorci V12.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.04 kb |
Vizualizat: |
de 4178 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 138 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 29 Noi 2019 20:59:39 Titlul subiectului: |
204211 |
|
Și dacă am vorbit de acest vagon, să vedem și vagonul unicat V954 ELECTROPUTERE cu numărul de parc 3077, modernizat și modificat în anul 1973 la ITB.
Acesta vă căpăta o față nouă, inspirată de la tramvaiul LHB cu numărul de parc 3501 și va preconiza noua înfățișare pe care o vor avea, cu începere din anul 1976, tramvaiele V954-V3A.
1- În anul 1973, cum a ieșit pe poarta Atelierelor Centrale
2- În primăvara anului 1977, după un RK.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
98.17 kb |
Vizualizat: |
de 4176 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.43 kb |
Vizualizat: |
de 4176 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Vin 29 Noi 2019 23:04:30 Titlul subiectului: |
204213 |
|
Neavând dimensiunile, am presupus că V53 sunt de fapt Malaxa modernizate. Acum văd că V10 aveau practic lungimea vagoanelor V12, în timp ce V53 sunt mai scurte. Singurul lucru comun în afară de o anumită asemănare și care a indus în eroare, au fost numerele de parc, aparent identice: 20xx.
Mai jos vedeți o fotografie celebră, care de abia acum văd că aparține lui Șerban Lăçrițeanu și preluată de acea documentație STB-istă cu o traducere în engleză absolut stupidă: "stored with a view to cassation" (text în română: "depozitată în vederea casării). După textul în engleză e ca și cum casarea locuia după gard. Într'adevăr, după gard existau niște cetățeni din categoria haules-baules care ar fi casat vagonul "cu vedere la" realizarea unor cazane și ceaoane. STB-sa (sau RATB la acel moment) o denumește V07. Varianta cu 4 ferestre avea numere 10xx, în timp ce cele cu 3 + acele mici ferestre lângă uși, aveau numere 11xx.
În perioada interbellică și până prin anii '60 există fotografii cu un vagon similar, care arață estetic mai bine, în două variante, una cu extremitățile fără geamuri (stil balcon) și una închisă complet, ambele cu 4 ferestre între uși. Există și fotografii mai recente cu vagoane similare, dar cu 3 ferestre în loc de 4. Este vreuna din ele V50 sau V51? Vagonul acela cu frână mecanică la exterior și cu aspect de vagonu cu cai modernizat și adus la realitățile revoluționare ale vremii cu reclama la "Scânteia", actualul "Adevărul", din câțe înțeleg, nu e nici V50, nici V51.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
136.88 kb |
Vizualizat: |
de 4153 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|