Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiele Vxx (Vo1 . . .V58)
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2018
Mesaje: 1105
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Vin 18 Aug 2006 19:06:31    Titlul subiectului: 31334

Tot din aceeasi sursa sigura de la depoul Iasi, vagonul Timis 316 de acolo a fost modernizat dupa un design inspirat de un model de tramvai din Melbourne. Aceeasi sursa afirma ca V54/56/58 ar fi inspirat dintr'un model austriac. Dar probabil ca sursa nu este aceeasi, asa ca sursa a 2'a a mai adaugat ceva, rezultand astfel o legenda. Ca vanatorii si pescarii, vatmanii au si ei povestile lor.
Revenind la V09, se pare ca majoritatea vagoanelor STB au fost recarosate de uzina dupa un model cat de cat asemanator, astfel ca unele vagoane difera complet de forma lor originala.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 07/Noi/2018
Mesaje: 947
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 19 Aug 2006 14:34:28    Titlul subiectului: 31409

Tramvaiele V09 aveau niște lanterne pe care afișat numărul liniei; dar fiecare linie avea pe lângă număr, un afișaj pe lanternă:
http://www.computergames.ro/forum/attachment.php?attachmentid=128892&d=1155237286
Dreapta sus!

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2018
Mesaje: 1105
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Sâm 07 Oct 2006 14:24:56    Titlul subiectului: 11111 35084

Interesanta treaba. Si la Amsterdam exista si acum acest sistem, ceea ce face indicatorul de afisare a liniei foarte mare, in speciala la vagoanele mai vechi.
Revenind la V09, tot ceea ce ati vazut mai sus in poze a inceput sa capete treptat forma a ceea ce numim generic Thomson, V09 sau V5x.
Se pare ca ITB a dorit standardizarea vehiculelor. Cel putin in privinta boghiurilor, a reusit aproape complet in prezent. Fac exceptie truckurile de V5x + utilitare mai vechi, Tatrele si viitorul Bucur LF.
La Bucuresti a existat o remorca articulata, formata din doua vagoane vechi, tip V08, probabil. Ea a avut numerele ambelor vagoane din care a fost facuta 1173/1161. Foarte probabil sa fi tinut de depoul Bucurestii Noi.
Am vazut fotografii la RATB, in care remorca de EP este numita V13. Cu toate ca in alte fotografii apare gresit si V12 scris ca V13, in majoritatea fotografiilor se reflecta corect denumirea. Deci, se pare ca au existat asemenea remorci si nu transformate din vagon motor. Probabil insa ca ele sunt de fapt ca design vagoane motor fara motor ! Totusi, faptul ca au o denumire proprie arata ca nu sunt modificari ulterioare.



nagyallomastere1ax.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  485.7 kb
 Vizualizat:  de 19741 ori

nagyallomastere1ax.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
HORIA



Data înscrierii: 26/Apr/2006
Ultima vizita: 05/Noi/2018
Mesaje: 141
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 18 Noi 2006 13:01:04    Titlul subiectului: k77k 66436

Poze personale din 1980
...remorci disparute



RF_s360.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  157.12 kb
 Vizualizat:  de 19397 ori

RF_s360.jpg



RF_s5_955.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  104.27 kb
 Vizualizat:  de 18962 ori

RF_s5_955.jpg



RF_re_196.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  115.37 kb
 Vizualizat:  de 18860 ori

RF_re_196.jpg



RF_remorca_133.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  116.51 kb
 Vizualizat:  de 18865 ori

RF_remorca_133.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 25 Noi 2006 03:35:30    Titlul subiectului: 39208

Un peisaj rar:


V09 - Dep. Bucurestii Noi



V09-Dep-022.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  86.87 kb
 Vizualizat:  de 21269 ori

V09-Dep-022.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 07/Noi/2018
Mesaje: 947
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 28 Noi 2006 17:33:24    Titlul subiectului: 39595

In poza 2 îl puteți vedea si pe dexter23 - Celestin, în dreapta tramvaiului...


scan1_034800x~600.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  132.77 kb
 Vizualizat:  de 21166 ori

scan1_034800x~600.jpg



scan1_035800x527.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  137.97 kb
 Vizualizat:  de 21166 ori

scan1_035800x527.jpg



_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
icsilviu



Data înscrierii: 23/Oct/2005
Ultima vizita: 06/Feb/2013
Mesaje: 93
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Mar 28 Noi 2006 18:35:17    Titlul subiectului: 39613

Foarte reusita restaurarea vehiculului V09 de catre Urac. Au facut treaba de calitate. Vad ca si indicatorul liniei 15 si simbolul asociat liniei in perioada interbelica (linia rosie in diagonala) respecta adevarul istoric.
Acuma sper ca vehiculul n-o sa stea numai in depou si o sa mai iasa la plimbare de ocaziile festive. Din pacate insa, au ramas putine strazi care mai au cale de rulare din cele existente in perioada interbelica, si in afara de o Calea Mosilor, o Calea Calarasilor si o Regina Maria nu prea vad pe unde ar putea circula.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 28 Noi 2006 18:49:37    Titlul subiectului: 39616

Pentru aceste tramvaie eu personal as face un mic circuit intr-o zona a centrului vechi. As face ceva mic si de efect, nu cum se chinuie astia sa refaca ditamai centru vechi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
falizwim



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2013
Mesaje: 56
Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel

MesajTrimis: Lun 18 Dec 2006 10:53:58    Titlul subiectului: 0000 68228

Intre anii 1950-1970 au functional IN PARALEL 5 tipuri (principale) de vagoane remorca. As fi interesat sa stiu ce fel era fiecare, deoarece nu "cred" ca toate erau catalogate ca acelasi tip ...

(Apropo, aceeasi intrebare pentru vagoanele de clasa I-a din pozele "tip1" si "tip4")



RF_tip1 si tip2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  30.75 kb
 Vizualizat:  de 20836 ori

RF_tip1 si tip2.jpg



RF_tip3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.64 kb
 Vizualizat:  de 20834 ori

RF_tip3.jpg



RF_tip4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  132 kb
 Vizualizat:  de 20833 ori

RF_tip4.jpg



RF_tip5.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  94.53 kb
 Vizualizat:  de 20831 ori

RF_tip5.jpg



_________________
ENG(tram)=ROM(vai)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2018
Mesaje: 1105
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Lun 18 Dec 2006 22:35:16    Titlul subiectului: 68273

Tip1/2: V56/V58 + V10
Tip3: EP + V12
Tip4: V56/58 + V12
Tip5: V09 + V08
Au mai fost: V13 (remorci EP)
V11 nu stiu daca a existat, dar e posibil sa fi fost o varianta de V10 sau ceva similar.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
falizwim



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Aug/2013
Mesaje: 56
Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel

MesajTrimis: Mar 19 Dec 2006 08:21:01    Titlul subiectului: 68281

Trix a scris:
Tip1/2: V56/V58 + V10
Si al 2-lea si al 3-lea vagon sunt V10?
(atunci care e diferenta la clasificare ?)
Trix a scris:
Tip3: EP + V12
Tip4: V56/58 + V12
La fel: Ambele vagoane sunt V12?
(atunci care e diferenta la clasificare?)
Trix a scris:
Tip1/2: V56/V58 + V10
Tip4: V56/58 + V12
V56/58: Care e care ?
_________________
ENG(tram)=ROM(vai)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 10/Oct/2018
Mesaje: 1105
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mar 19 Dec 2006 18:59:57    Titlul subiectului: 68322

Intre V56 si V58 nu exista diferente vizibile la caroserie.
Singura diferenta din poze la remorci este ca unele (atat V10 cat si V12) au sau nu canal de scurgere la acoperis.
Intr'adevar, dintr'un motiv sau altul, unele remorci V12 arata diferit. Asta e o problema de care nu stiu daca au rezolvat-o cu alta denumire sau altfel. Dar in lipsa de alte informatii, dupa dimensiuni si forma, este V12.
In poza cu V56/8 + 2 x V10, remorcile difera doar prin schema de culoare si canalul acela.

Pozele color sunt din colectia lui Hans Oerlemans, ajunse pe forum cu bunavointa lui Sergabi28, din pacate plecat de pe forum. La randul sau, Sergabi28 le are de la Transurb Galati, care le are de la fiul lui Hans Oerlemans. Se pare ca acesta a permis distribuirea lor catre pasionati. Sa le multumim pentru aceasta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
puisor



Data înscrierii: 20/Dec/2006
Ultima vizita: 22/Ian/2007
Mesaje: 5

MesajTrimis: Mie 20 Dec 2006 14:19:50    Titlul subiectului: Re: Lamuriri din curiozitate 68338

falizwim a scris:
Intre anii 1950-1970 au functional IN PARALEL 5 tipuri (principale) de vagoane remorca. As fi interesat sa stiu ce fel era fiecare, deoarece nu "cred" ca toate erau catalogate ca acelasi tip ...
(Apropo, aceeasi intrebare pentru vagoanele de clasa I-a din pozele "tip1" si "tip4")
Desi unele V58 seamana la caroserie cu V56 au avut boghiuri diferite. Dar cele mai multe V58 au fost ca in prima poza. Remorcile V12 au fost la fel, cu mici variatii de caroserie. Toate V58 au apartinut fostului depou Panduri. Pentru o perioada inainte de demolarea depoului, vagoanele liniei 8 aveau cate doua remorci de forma V58+V12+V12. V56 au apartinut depourilor Bucurestii Noi, Colentina si Spaiul Unirii. Au circulat bine pana in anii '90. Odata cu modernizarea vagoanelor Electoputere, s-au folosit cate doua remorci V12 pantru a le transforma intr-o remorca mare pentru EP cu o carcasa asemanatoare cu vagonul motor. "falizwim", unde ai gasit pozele astea, mai ai cumva sau unde le pot vedea ? Imi trezesc amintiri frumoase din copilarie.


RF_V58+V12 Pe Linia 8.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  95.7 kb
 Vizualizat:  de 20524 ori

RF_V58+V12 Pe Linia 8.jpg



RF_V56+V10+V10 Pe Linia 23.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.83 kb
 Vizualizat:  de 20524 ori

RF_V56+V10+V10 Pe Linia 23.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 13/Noi/2018
Mesaje: 323
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Sâm 13 Ian 2007 01:06:07    Titlul subiectului: ratb 43560

extrase din Monografia RATB 1909-1998:
Structura parcului inventar de tramvaie (vagoane motor) in anul 1938 - [pg.73]
Simmering - 87 buc.
Thomson-Houston - 145 buc.
Dyle-Bacalan - 133

achizitia s'a facut astfel:
- primele 52 de vagoane motor si 10 remorci au fost comandate firmei Simmeringdin Viena (in 1911), iar echipamentul electric la AEG Berlin [pg. 28]
- pentru sporirea parcului de vagoane Consiliul de Administratie a luat inca de la 14 Martie 1913, masura comenzii a inca 25 vagoane noi (20 vagoane motor si 5 remorci), marindu'se astfel parcul total de vagoane la 87 bucati. [pg. 35]
- se realizeaza numeroase imbunatatiri la vagoane: montarea farurilor mai inauntru pentru a fi ferite de tamponari, desfiintarea furtunurilor de aer din fata vagoanelor pentru acelasi motiv, inlocuirea braurilor din lemn cu brauri din otel, montarea de cauciuc la usile interioare, pentru a reduce zgomotul la inchiderea lor si altele. se realizeaza un prototip de vagon motor prin transformarea unei remorci Simmering (in 1935). [pg. 306]
- se continua transformarea remorcilor Simmering in vagoane motoare (in 1936). [pg. 307]
- in 1919, societatea a comandat 50 vagoane motoare si 50 vagoane remorci la casa Thomson-Houston din Paris, care s'au pus in exploatare in anul 1921
- in 1925 (N.B. posibil 1923) s'au mai comandat 55 de vagoane motor (Thomson), care au fost puse in exploatare in anul 1927 [pg. 48].
- in anul 1926 s'a mai comandat un lot de 45 vagoane motor, iar in anul 1928 alte 78 de vagoane motor. Toate acestea au fost executate de catre "Societe Anonime des Atelieres Dyle" din Belgia in ce priveste partea mecanica si de catre "Alsthom" (N.B. - fosta Thomson-Houston) din Paris pentru partea electrica. Vagoanele acestor ultime comenzi au fost inzestrate cu frana cu aer comprimat si usi cu inchidere automata. [pg. 48]
- pentru importul de vagoane noi, comandate in Belgia, s'a construit la Ateliere (N.B. URAC-ul actual) un vagon motor, ca model de referinta (in 1927). [pg. 306]
- in anul 1927, s'au mai comandat 50 de remorci cu platforma joasa la "Astra" Arad, precum si cate 20 de bucati la "Santierele Romane de la Dunare" Galati si la "Fratii Schiel" Brasov, astfel ca la finele anului 1931 parcul inventar de vagoane se compunea din 308 vag. motor si 297 remorci. [pg. 48]
La tramvaie situatia era foarte buna (in 1938): cele trei tipuri de vagoane erau relativ omogene, aveau trucuri si caroserie asemanatoare, fapt ce a permis in anii '50 sa se realizeze modernizarea lor in doua tipuri (V56 - Thomson si V58 - Simmering), care practic nu se deosebeau. [pg. 77]
...incepand din anul 1959 a inceput constructia de remorci V12... [pg. 124]
S'au obtinut, in principal, urmatoarele realizari
...
construirea a 8 vagoane plug-perie (1963-1970);
confectia a 164 vagoane motor si 212 vagoane remorca pentru orasele din provincie (1959-1965) [pg. 161]
...

Se realizeaza primul tren de tramvai modernizat cu caroserie metalica si truc pe rulmenti (V054 + V08). Se creeaza posibilitatea utilizarii vagoanelor in trenuri (vagon motor + 2 remorci) (in 1955);
Incepe modernizarea vagoanelor Thomson-Houston cu simbolul V056 (in 1956);
Incepe modernizarea vagoanelor Simmering, care primesc denumirea de V058 (in 1958). [pg. 311]
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 28/Oct/2018
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 13 Ian 2007 02:22:19    Titlul subiectului: 43563

Tramvaiul restaurat care e caracterizat V09 ar fi, de fapt, V01, dacă e să dăm crezare monografiei RATB. Dacă vă uitați cu atenție:
-Tramvaiele V09 postate de Falizwim au o casetă rectangulară pentru afișarea numărului de linie
-Tramvaiul V09 (caracterizat ca atare) restaurat la URAC are o față care arată fix ca cea de la V01/Simmering. În partea de sus a vagonului, de o parte și de alta a marginilor acoperișului se găsesc
-"lanterna" aferentă numărului de linie (în cazul de față, 15)
-"lanterna" aferentă simbolului numărului de linie
Forma caroseriei este, însă, puțin diferită:
-la V01/Simmering primul geam lateral nu se află în același plan cu următoarele
-la V09, acesta se găsește în același plan
Nu îmi dauseama dacă, într-adevăr, V09 e mai lung ca V01/Simmering sau e doar iluzie optică din cauza unghiului în care e fotografiat V01/Simmering
NOTĂ: am folosit sintagma V01/Simmering în locul termenilor V01 sau Simmering deoarece nu îmi dau seama dacă acel V01 este, efectiv, un Simmering original clasificat ca V01 sau e un Simmering cu anumite modificări aduse de STB
1. La ce servește piesa aflată lângă lanterna corespunzătoare simbolului liniei 15? În fotografie, am încercuit-o cu galben
2. Ce piesă (agregat) se găsește în spate sus? În poză e încercuit cu roșu.



v09_det_204.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.73 kb
 Vizualizat:  de 19075 ori

v09_det_204.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 13 Ian 2007 15:30:13    Titlul subiectului: 43606

Are controler Thomson-Houston. Deci ar putea fi un Thomson.
Și unicul V56 renovat din București are controller Thomson-Houston. Cel utilitar (într-o stare f. proastă) are controller....V3A.
Mi se pare cam ciudat un Simmering cu controller Thomson...
OAB a scris:
1. La ce servește piesa aflată lângă lanterna corespunzătoare simbolului liniei 15? În fotografie, am încercuit-o cu galben
2. Ce piesă (agregat) se găsește în spate sus? În poză e încercuit cu roșu.
1. Cred că e partea laterală a lanternei...
2. Sursa statică. Probabil la vagonul original avea alte dimensiuni și era pusă în alt loc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 08/Oct/2018
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 13 Ian 2007 16:59:59    Titlul subiectului: 43616

Dragos, sa stii ca nu orice tramvai care are are controler Thomson-Houston trebuie sa fie...Thomson. Nu. La Galati ITB-urile V5x aveau controler Thomson-Houston. Chiar si plugurile care sunt la ora actuala in dotarea Depoului Transurb au controler Thomson-Houston. Dar, pe undeva ai dreptate. Chiar ITB-urile V5x, deriva din Thomson. Iar Thomson-Houston nu a creat controlere neaparat pentru vagoanele omonime.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 13/Noi/2018
Mesaje: 323
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Dum 14 Ian 2007 00:24:51    Titlul subiectului: 43670

Partea laterala a lanternei servea la iluminatul placii de traseu. De asemenea, placa se rotea la cap de linie pentru a indica directia de mers.
Simmering are trucul cu marginile tesite spre exterior, iar suspensia principala (sageata nr. 1) tot in exterior.
Thomson-ul are trucul cu marginile in interior, de asemeni si suspensia principala (cata se vede in medalion) si in mod evident partea laterala era fabricata prin presare, dintr'o singura bucata.
Truc realizat la URAC, cu marginile sudate, nu presat, iar decupajele laterale de vizitare a sabotilor de frana sunt rotunde.
V09 a primit acest indicativ in 1942, nu in 1927 cum scrie pe placuta aflata in tramvaiul restaurat de RATB.
Intr'adevar, din 1927 Atelierele SCM au inceput sa caroseze dupa un standard si sa produca subansamble, dar acest model s'a stabilizat la data precizata mai sus deoarece abia atunci putea fi realizat aproape integral cu piese produse in tara, inclusiv motorul. Practic, V09 insumeaza toate modificarile si modernizarile suferite de modelul de baza, Thomson.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Noi/2018
Mesaje: 6196
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 14 Sep 2007 08:38:21    Titlul subiectului: 82731

. . .


089.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.45 kb
 Vizualizat:  de 19259 ori

089.jpg



089b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  16.12 kb
 Vizualizat:  de 19259 ori

089b.jpg



096.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.38 kb
 Vizualizat:  de 19259 ori

096.jpg



096b.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  15.06 kb
 Vizualizat:  de 19259 ori

096b.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mircea



Data înscrierii: 24/Apr/2007
Ultima vizita: 01/Ian/2011
Mesaje: 6
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 25 Sep 2007 08:17:03    Titlul subiectului: 83023

http://www.youtube.com/watch?v=l2H50yz3Paw
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Noi/2018
Mesaje: 6196
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 15 Dec 2008 11:28:21    Titlul subiectului: 102543

Tot rasfoind diverse almanahuri mai vechi, am dat si de cateva poze interesante, parte a unei ... reclame Exclamation la Policolor...

Pentru cei care nu-si mai amintesc sau care nu au trait acele vremuri, in aproape toate revistele si almanahurile, paginile de la inceput erau folosite pentru propaganda facuta regimului comunist si realizarilor lui. Trecand peste multele prostii si exagerari, dam insa si de imagini-document, foarte interesante pentru pasionatii de transport in comun!

Repet rugamintea mea, cei care aveti pe acasa reviste vechi, almanahuri, ziare, cercectati-le si daca gasiti cerva interesant eu ma ofer sa vi le scanez si apoi vi le returnez.



Vxx-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  100.65 kb
 Vizualizat:  de 18155 ori

Vxx-1.jpg



Vxx-2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  94.29 kb
 Vizualizat:  de 18155 ori

Vxx-2.jpg



Vxx-3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.37 kb
 Vizualizat:  de 18155 ori

Vxx-3.jpg



Vxx-4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  27.73 kb
 Vizualizat:  de 18155 ori

Vxx-4.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Noi/2018
Mesaje: 6196
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 28 Ian 2009 13:19:31    Titlul subiectului: 105057

http://tramways-romania1982.blogspot.com/


EPSON529Bucharest.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  168.37 kb
 Vizualizat:  de 17934 ori

EPSON529Bucharest.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 07/Noi/2018
Mesaje: 947
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 29 Ian 2009 11:50:03    Titlul subiectului: 105125

Acel V56? cu 2 remorci circula pe linia 27?
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
tfa2003



Data înscrierii: 20/Mar/2006
Ultima vizita: 10/Noi/2018
Mesaje: 59
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 07 Mar 2009 23:13:07    Titlul subiectului: 107468

Detine cineva planutile unui V56 si a remorcii sale, sau macar niste dimensiuni?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tomberonul



Data înscrierii: 29/Iun/2006
Ultima vizita: 15/Iul/2014
Mesaje: 82
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 08 Mar 2009 15:03:48    Titlul subiectului: 107497

La vagonul V09 din poza de mai sus, in acea cutie se gasesc rezistentele de demaraj aferente controlerului, nici vorba de sursa statica (care e mult mai mare). De unde tiristoare/tranzistore + electronica aferenta la ITB in vremea lui V09?
Generarea tensiunii de 24V la tramvaie si troleibuze se realiza printr-un dinam conectat fie direct, fie printr-o curea care mai actiona si un compresor, la un motor de 750V. Astfel de convertizoare s-au folosit inclusiv pe V2A/V3A, acestea asigurand sedinte gratuite de vibromasaj calatorilor din tronsonul spate. Laughing
Introducerea surselor statice pe tramvaiele si troleibuzele RATB a inceput foarte tarziu (prin anii 93/94) si nu este nici in prezent finalizata. Tramvaiele Tatra au si acum grup convertizor motorizat. Doar cateva au fost dotate cu sursa statica, montata in interior in spate, cu vreo 3 scaune pe ea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 2 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community