Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiele Vxx (Vo1 . . .V58)
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 05/Dec/2019
Mesaje: 6200
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 29 Feb 2012 12:26:54    Titlul subiectului: 153592

Sursa: www.flickr.com


028.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  71 kb
 Vizualizat:  de 8744 ori

028.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tfa2003



Data înscrierii: 20/Mar/2006
Ultima vizita: 06/Dec/2019
Mesaje: 59
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 02 Noi 2014 11:43:35    Titlul subiectului: v09 175411




...Meganistu' inchis la culoare... out
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 08/Dec/2019
Mesaje: 1131
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Dum 02 Noi 2014 18:02:13    Titlul subiectului: 175417

De pe ebay

http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/-mgAAOSwU9xUTXyQ/$_57.JPG linia 24 #160
http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/QpUAAOSwcu5UTXwy/$_57.JPG - linia 5 #385
http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/prwAAOSwZkJUTX0B/$_57.JPG - linia 5 #57
http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/mPsAAOSwr81UTX16/$_57.JPG - linia 5 #387
http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/GSgAAOSwU9xUTX3y/$_57.JPG 0 linia 15 #157
http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/tT8AAOSwDN1UTX42/$_57.JPG - linia 5 #110
http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/~x4AAOSwU9xUTXzJ/$_57.JPG - inia 5 #108
http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/k3QAAOSwr81UTX09/$_57.JPG - linia 12 #262

http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/kkkAAOSwGvhUGuM5/$_57.JPG #2030
http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/A5YAAOSwxH1UGuKb/$_57.JPG #104, #1173+#1161

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rinaldoparaipan



Data înscrierii: 09/Dec/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2015
Mesaje: 2
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 07 Ian 2015 20:14:56    Titlul subiectului: 176336

Intr-adevar, V56/58 au circulat si dupa 1981.Eram in clasa a 11-a, adica 1985 si tin minte ca mergeam cu tramvaiul 20 pana la Liceul de Metrologie, la un cerc de electronica.
Ma urcam in 20 de la Ciperca(intre Chibrit si Domenii) si pana acolo faceam 1 ora jumate. Very Happy
Nu stiu cum RATB-ul a putut sa fac acea greseala.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 05/Dec/2019
Mesaje: 1836
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 07 Ian 2015 20:21:08    Titlul subiectului: 176337

V 58 ? Parca erau mai lungi cu "un geam", nu ? Nu prea erau multe, asa imi aduc aminte. Si le-am prins destul de mult timp...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
nbirna



Data înscrierii: 12/Mai/2010
Ultima vizita: 22/Oct/2019
Mesaje: 95
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 07 Ian 2015 21:02:20    Titlul subiectului: 176338

Nu mai țin minte dacă erau mai lungi sau erau doar mai "robuste" (așa, ca aspect), cu geamurile fixate în garnituri de cauciuc etc.

În orice caz, într-adevăr, cam până pe vremea aia, prin 1985, poate 1986, au circulat pe linia 20. AM o fotografie făcută prin 1983, pe care nu am apucat s-o postez, cu un V56 pe linia 20...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 08/Dec/2019
Mesaje: 475
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Joi 08 Ian 2015 15:26:27    Titlul subiectului: 176356

V58 cu 4 geamuri au existat doar la Arad. Diferenta este ca V56 avea canal de scurgere a apei de pe acoperis si nu avea lampi de gabarit, iar la V58 era exact invers. Totodata, din poze am vazut ca V56 are parbrizul trapezoidal cu baza mica jos, si mai inclinat inspre spatele tramvaiului decat la V58, care era cam la fel de drept ca EP/V3A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 05/Dec/2019
Mesaje: 1836
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 08 Ian 2015 21:59:25    Titlul subiectului: 176362

Vad ca te pricepi la tramvaiele vechi. Sunt convins ca prin Bucuresti a circulat cel putin un "V56" ( sa-i spun asa ) cu 4 geamuri, si asta prin zona mea, Piata Iancului. Stii cumva ce tip de tramvai a fost asta ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 08/Dec/2019
Mesaje: 475
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Joi 08 Ian 2015 22:10:05    Titlul subiectului: 176363

Referitor la tramvaiul mentionat de dumneavastra, daca d.p.d.v al lungimii era in "familia V5x", este posibil sa fi fost V54. Au existat doar 24 de astfel de tramvaie in Bucuresti. Nu am vazut nicio poza cu V54 pana acum, ceea ce este putin suspect. Pana la noi lamuriri, se poate specula ca cel de care spuneti este V54.
Mai "sap"... Rolling Eyes
________
Later Edit:
Nu este V54!
Singurele tramvaie cu 4 ferestre intre usi (pe care le stiu) sunt V09.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 07/Dec/2019
Mesaje: 1148
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Lun 19 Ian 2015 00:59:38    Titlul subiectului: 176581

Despre diferentele intre V56 si V58 s'a mai discutat pe aici si nu insist, insa trebuie facute clar niste observatii.

1. Nu prea este clar ce nume au acele remorci patratoase, modernizate dupa anii '50. Denumirea lor stiam ca este V08 si V08M. V08 aveau numere incepand de la 2001 inca din anii '30 si le-au pastrat si dupa modernizare, asa cum reiese din fotografii. Originalele aveau insa usi culisante ca la primele EP-uri, iar cele modernizate aveau usi ca V56. Daca aceste remorci erau V08(M), atunci remorca V56/V58 era V10 si o voi numi asa in continuare. Am vazut imaginea cu denumirea inversata, dar astept opinia unui mai bun cunoscator daca e corect sau nu.

2. Existau doua tipuri de remorci cu 4 ferestre, excluzand remorca V51 (nu V951 care era vagonul Festival): remorca V10 din Arad (mai multe bucati) si remorca V12. Diferenta intre ele era ca la remorca V10 cu 4 ferestre, acestea aveau aceeasi lungime totala ca si cele 3 ale variantei standard, in timp ce remorca V12 avea 4 ferestre cam de lungimea celor standard ale remorcii V10. Altfel spus, remorca V12 era mai lunga decat varianta de V10 de la Arad. De asemenea la Arad au existat si vagoane motor V56 sau V58 cu 4 ferestre, nefiind insa mai lungi nici ele fata de cele standard.

3. Canalul de scurgere de la acoperis, lampile de gabarit sau parbrizul trapezoidal sau drept nu sunt criterii de diferentiere intre V56 si V58.
Vagoanele V56/V58 din Bucuresti nu aveau lampi de gabarit, decat daca au fost montate ulterior, dupa anii '70. Remorcile aveau insa aceste lampi. In alte orase, toate vagoanele (motor sau remorci) aveau lampi de gabarit.

Majoritatea vagoanelor V56/58 din Bucuresti aveau canalul de scurgere, iar remorcile aveau lampile de gabarit montate sub acest canal, spre deosebire de cele din Iasi, care aveau lampile montate deasupra acestui canal doar la vagoanele motor, remorcile avandu-le ca la Bucuresti, sub canal. Vagoanele EP aveau lampile de gabarit (daca aveau) deasupra acestui canal, atat in fata, cat si in spate. Vagoanele V56/V58 aveau lampi de gabarit doar in fata (vagoane motor) sau in spate (remorci), cu anumite exceptii: la Iasi existau vagoane motor cu lampi de gabarit si in spate, insa in fotografii apar ca fiind inlaturate, observandu-se doar urma lor. La Galati existau vagoane motor avand si lampi de gabarit in spate, probabil fiind montate cand vagoanele au inceput sa circule solo. Vagoanele motor din Braila aveau un alt model de lampi de gabarit, montate una deasupra primei ferestre dupa prima usa si una in partea opusa.

Parbrizul trapezoidal apare la majoritatea vagoanelor din Bucuresti si din tara, exceptand: Braila, Timisoara si Oradea, unde vagoanele aveau parbrizul drept. A afrima ca acest tip de vagon este V58 nu este corect, deoarece practic toate vagoanele produse pentru alte orase erau noi si majoritatea dupa 1958. La Iasi, vagoanele au fost V58 (cel putin pe baza detaliilor tehnice nelegate de aspectul vizual), insa acolo nu au existat vagoane motor cu parbriz drept.

La majoritatea vagoanelor din Iasi, Galati si Sibiu, vagoanele nu au canal de scurgere, dar au parbriz trapezoidal.

Ca o paranteza, canalul de scurgere apare si la majoritatea vagoanelor EP, dar apare la foarte putine remorci V12. Unele dintre ele au pastrat acest canal si dupa tranformarea in V12/V3A (remorcile 6287 - prima, 6299 si una renumerotata 6285, posibil alte inca una sau doua).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 07/Dec/2019
Mesaje: 1148
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mar 19 Noi 2019 22:50:14    Titlul subiectului: 204069

bucsan a scris:
În privința tramvaiului de marfă.
Ce înțelegi prin parbriz drept?
Vagonul motor este de tipul VO 58 și se deosebește de VO 54 și VO 56, prin geamurile montate în chedere.
Continuând aici discuția de la Troleibuze Roman 112, iată două fotografii care prezintă diferențele dintre cele două vagoane, cu mențiunea că totuși vagoanele de la Iași, Arad și Sibiu erau tot V58.


V56.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  776.54 kb
 Vizualizat:  de 602 ori

V56.jpg



V58.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  706.99 kb
 Vizualizat:  de 602 ori

V58.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 08/Dec/2019
Mesaje: 1131
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mar 19 Noi 2019 23:13:08    Titlul subiectului: 204073

Inca un nume de adaugat la lista celor care au imortalizat mijloacele de transport din Bucuresti si Romania. Mai sunt si altele acolo de unde le-ai luat?
Mai sunt unele semnate Trotskee pe ebay dar nu stiu cine este autorul lor.

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 08/Dec/2019
Mesaje: 118
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 21 Noi 2019 20:37:18    Titlul subiectului: 204105

Am parcurs tot topicul.
Am câteva remarci, sper să nu se supere nimeni pe mine.
Sunt multe postări interesante, dar cam amestecate cu FESTIVAL și ELECTROPUTERE.
Din păcate, sunt și unele, ''din surse sigure'', care perpetuează folclorul ambiguu al internetului și al Facebook-ului.
Am rămas uimit, citind că trucurile (denumirea tehnică este cadru) sunt construite la STB-ul de atunci, având sursă de inspirație australiană. Chiar așa, din Australia???

Cu acordul administratorului, voi deschide un topic dedicat istoriei tramvaielor - motor, reconstruite la Atelierele Centrale ITB în perioada 1954 - 1962.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 08/Dec/2019
Mesaje: 475
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Vin 22 Noi 2019 07:36:36    Titlul subiectului: 204108

Eu unul m-as bucura sa fie clarificate anume aspecte, deci topocul ar fi binevenit.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 08/Dec/2019
Mesaje: 118
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 22 Noi 2019 11:55:21    Titlul subiectului: 204113

Trix a scris:
bucsan a scris:

Ce înțelegi prin parbriz drept?
Continuând aici discuția de la Troleibuze Roman 112, iată două fotografii care prezintă diferențele dintre cele două vagoane, cu mențiunea că totuși vagoanele de la Iași, Arad și Sibiu erau tot V58.


Am înțeles, credeam că te referi la înclinația parbrizului pe verticală. Deosebirea rezultă din îmbinarea în spațiu a acelor elemente. VO58 are ferestele cu circa 100 mm mai înalte decât VO54/VO56. Ușile sunt de aceeași înălțime. De asemenea, VO58 este cu 100 mm mai lat decât VO54/VO56, dar partea frontală are aceeași lățime, 1200-1250 mm.

La Iași, Arad, Sibiu și Galați, tramvaiele au fost de tip VO56.
La Arad, vagonul cu 4 ferestre între uși a fost construit acolo, în atelierele proprii.

Referitor la denumiri:
1-VO54, ani construcție 1954-1955, caroserie sudată, cadru motor THOMSON HOUSTON (Franța) și DYLE (Belgia).
2-VO56, ani construcție 1956-1957, caroserie nituită, cadru motor THOMSON HOUSTON (Franța), DYLE (Belgia) și SIMMERING (Austria).
2.1-VO56 pentru Brăila.
3-VO56 pentru ecartament metric, an construcție 1956 pentru Galați, ani construcție 1959-1960 pentru Iași, Arad, Sibiu și din nou Galați. Caroserie sudată, cadru motor SIMMERING modificat pentru ecartament metric.
4-VO58, ani construcție 1958-1959, caroserie nituită, cadru motor SIMMERING (Austria).
4.1-VO58 pentu Brăila, Timișoara și Oradea.
5-VO64, prototip unicat al ITB-ului, an construcție 1964, caroserie nituită, cadru motor SIMMERING, modificat.

În desenul postat, explicații la vagonul VO54 și VO56:
-ornamentele cu negru, la ambele tipuri.
-ornamentele cu albastru, la VO54.
-ornamentele cu roșu, la VO56, iar dungile verticale cu roșu reprezintă liniile de nituire ale caroseriei.



 Descriere:
 Mărime fișier:  162.81 kb
 Vizualizat:  de 498 ori






Ultima modificare efectuată de către bucsan la Vin 22 Noi 2019 13:28:28, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 08/Dec/2019
Mesaje: 8551
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 22 Noi 2019 12:17:48    Titlul subiectului: 204115

Care era mai rezistenta in timp, caroseria sudata sau cea nituita ?
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 07/Dec/2019
Mesaje: 1148
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Vin 22 Noi 2019 21:59:55    Titlul subiectului: 204131

Din desen și din explicație, rezultă că ornamentele albastre ar corespunde vagoanelor V54. În provincie: Arad, Sibiu, Iași și Galați, vagoanele cu aceste ornamente erau majoritare, deși din descrierea de mai sus, reiese că în aceste orase au fost VO56!
Iată o fotografie a lui Richard Lomas, postată aici mai demult de Cătălin Ghiță:
Se pare că foto nu se încarcă, click pe link pentru vizualizare.
După descrierea de mai sus, acesta ar fi un V56. De menționat că 119 original tot așa era, spre deosebire de actualul 119 (ex 246), ale cărui ornamente sunt dispuse ca la VO54. (Ca paranteză, cum se scrie corect V05x sau VO5x? O sau Zero?)
În continuare voi prezenta câteva fotografii din Iași, cu autorii menționați pe acestea, cu mențiunea că sunt postate în scopuri educaționale, științifice &c, după principiul fair sharing (multe sunt oricum deja publicate și răspublicate în multe locuri).

Prima fotografie prezintă un tramvai cu o remorcă într'o schemă de culoare puțin utilizată la aceste remorci. Am văzut fotografii și un singur vagon în realitate, cel din foto, în total cu două vagoane, ambele având numărul 77, unul la Iași și unul la Arad. De remarcat și lipsa jgheabului de la acoperiș, prezent la vagoanele de la Iași doar la primele 5-6 garnituri livrate. Schema de culoare a vagonului 77 pare identică cu a remorcilor V12.

Vagonul 52 este din seria cu jgheabul de la acoperiș, remorca este din modelul standard pentru Iași. Vagonul 60 se observă diferența poziționării ornamentelor. Remorca e standard. La trenul cu două remorci se observă că ultima remorcă are o schemă de culoare (aș presupune că rezultată tot din dispunerea ornamentelor) ca vagonul motor 60 din fotografia anterioară. (Notă: nu garantez ordinea postării fotografiilor).

1. Din fotografii și explicațiile tehnice de mai sus ale d'lui Bucsan, rezultă totuși o confuzie: un număr destul de mare de vagoane V54 în București, dar și în provincie, ceea ce contrazice descrierea de mai sus. A făcut URAC un "remix" intre V54 și V56 pentru provincie?

2. Remorcile urmează aceleași caracteristici cu ale vagoanelor motor, după ornamente, ele fiind "V54" sau "V56"? (Sau poate, "V10" și "V11")? V58 oricum în majoritatea lor trăgeau remorci V12. Cred că ar trebui precizat și despre remorci, pentru că nu este clar nici cu acestea, cel puțin cele folosite de vagoanele V54/56/58.

3. Primele tramvaie de acest tip (în București, există puține foto) aveau "cucuveaua" (caseta frontală pentru afișarea liniei) identică cu a vagoanelor Festival și EP. Acestea erau V54? După descrierea ornamentelor, pare că da.

4. Cum arăta vagonul VO64, comparativ cu celelalte?



Iasi 72-77.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  283.81 kb
 Vizualizat:  de 445 ori

Iasi 72-77.jpg



Iasi 52_Hans Oerlemans.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  567.56 kb
 Vizualizat:  de 445 ori

Iasi 52_Hans Oerlemans.jpg



Iasi 60_Hans Oerlemans.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  459.89 kb
 Vizualizat:  de 445 ori

Iasi 60_Hans Oerlemans.jpg



Iasi x_1_Hans Oerlemans.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  654.05 kb
 Vizualizat:  de 445 ori

Iasi x_1_Hans Oerlemans.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 08/Dec/2019
Mesaje: 118
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 25 Noi 2019 18:04:48    Titlul subiectului: 204160

guest a scris:
Care era mai rezistenta in timp, caroseria sudata sau cea nituita ?

Rezistența în timp este dată de respectarea specificațiilor de execuție pentru fiecare tip de îmbinare. La modul general, îmbinarea prin nituire este mult mai ''bătrână'' decât îmbinarea prin sudură.

Astăzi, imbinarea prin nituire nu se mai execută.

Răspunsul la întrebarea ta îl dă numai timpul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 08/Dec/2019
Mesaje: 118
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 25 Noi 2019 19:11:49    Titlul subiectului: 204161

De la bun început, vreau să știți că eu postez în continuare numai desene și, în măsura în care mai există, fotografii, numai cu tramvaiul exact așa cum a ieșit pe poarta Atelierelor Centrale ITB, spre beneficiar. Desenele nu reprezintă diversele modificări, adăugiri, etc, realizate pe plan local.

--Fotografia postată de Cătălin reprezintă un vagon-motor V056, al ITB-ului, după o serie de modificări.
--Despre tramvaiul ''istoric'' mai bine nu răspund. Decât restaurat la acest mod, mai bine...
Uitați-vă puțin la tramvaie istorice restaurate la Praga, la Moscova, la München, la Viena, etc.

Îmi cer scuze, nu am fost atent la setarea tastaturii, corect este V05x, deci zero.

--La Iași:
Prima fotografie reprezintă un tramvai cu remorcă, trecut, probabil printr-un RK și revopsit pe plan local. Vagonul-motor original V056, a doua serie, în desenul 1.
A doua fotografie reprezintă prima serie originală V056 pentru Iași, (desenul 2), cu remorca aferentă.
A treia fotografie reprezintă un vagon-motor V056 varianta Galați (desenul 3), transferat la Iași, după ce Galațiul a trecut pe ecartament de 1435 mm. Remorca este V09M pentru Iași.
A patra fotografie reprezintă un vagon-motor V056 pentru Iași, cu prima remorcă V09M pentru Iași și a doua remorcă, V09M varianta Galați, transferată la Iași



 Descriere:
 Mărime fișier:  165.56 kb
 Vizualizat:  de 331 ori





 Descriere:
 Mărime fișier:  167.63 kb
 Vizualizat:  de 331 ori





 Descriere:
 Mărime fișier:  199.76 kb
 Vizualizat:  de 331 ori




Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 07/Dec/2019
Mesaje: 1148
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mar 26 Noi 2019 00:00:26    Titlul subiectului: 204165

Vreau să spun de la început că nu doresc să jignesc sau să minimizez contribuția oricărui membru al acestui forum. Scuze pentru modul de exprimare mai în stilul tipului cu căștile pe urechi din filmul The Internship pe care îl am uneori. Pur și simplu, puse cap la cap, informațiile coincid sau nu, în funcție de momentul la care cel care le postează le-a colectat.
Oricum, ceea ce s'a postat aici în ultima perioadă clarifică mult mai bine tot ce până acum circula sub formă de povești, legende și amintiri preluate de la câte un vatman sau șef de depou, plus informațiile după ureche de prin diverse documentații neoficiale sau semi-oficiale, care totuși nu dădeau atenție unor detalii prea tehnice.

În privința vagonului din fotografia lui Cătălin, se vede că sunt modificări, însă cu tot cu modificările, pare să fie (aproape) identic cu vagonul 119 original (la momentul anilor '90), ca și alte vagoane ca el: 152, 156, 267 &c. Vagonul "istoric" nu este acel 119, ci un vagon cu ornamentele cu albastru din schema de mai sus, care a avut numărul 246. Am discutat cu cineva care a participat la restaurare și care a spus-o pe față că lămpile interioare erau "din Obor", nu originale și nu comentez mai mult despre restul. Restaurări mai de calitate s'au făcut la Iași, deși vagonul V56 de acolo e din topor, dar nu a fost restaurat de echipa domnului ing. Geba, ci de altă secție.

În privința denumirii, am întâlnit ambele variante în mai multe locuri, de asta am întrebat ca să fim mai siguri care este corectă. Ne bazăm pe un răspuns mai tehnic pe care l-am primit deja, decât pe literatură. Aici aș face o paranteză. Un regretat vatman din Iași insista că V056 s'ar numi de fapt V035. N'am înțeles de unde, nu l-am contrazis, dar cel puțin a dat același răspuns privind notația: V-zero-35. De unde 35, el știa sau nu.

În a 2-a fotografie postată de mine, doar vagonul motor este din seria originală, Remorca nu pare, cele din prima serie având acel jgheab sau cum se numește la acoperiș. Numerele vagoanelor în această serie erau 50..54 (V) și 50..55 (R). 55(V) era un vagon motor de tip "Galați". În anii '80 mai existau un singur vagon motor și o remorcă. renumerotate.

În privința vagoanelor tip "Galați", din câte cunosc, la Galați s'a renunțat la ecartamentul metric prin anii '70, când livrarea de V056 la Iași se încheiase demult, iar din fotografiile lui Hans Oerlemans, existau vagoane care arătau ca acelea de la Iași, cel puțin schema de culoare. Iarăși, dacă au fost modificări, nu am de unde să știu, dar dacă vagoanele de tip "Galați" provin de la Galați, este ciudat că acestea aveau numere mici (55..62, posibil nu toate), inclusiv vagonul din foto de mai sus, care pare a fi nr. 60, singurul supraviețuitor în anii '80, renumerotat, la fel ca și o singură remorcă. Fotografiile lui Hans Oerlemans din Iași prezintă și alte astfel de vagoane, în 1973, anterior retragerii vagoanelor de acest tip de la Galați. E posibil ca din fabrică să se fi "mixat" livrările cele două tipuri, adică să se fi livrat în ambele orașe ambele tipuri?

La Arad, se pare că nu a fost doar un vagon modificat cu 4 ferestre, ci mai multe, plus remorci cu 3 ferestre, dar modificate în stilul remorcii 77 din foto lui Richard Lomas (prima postată de mine mai sus). Fiind modificări locale, nu discutăm de ele.

Dacă remorcile pentru Iași și Galați erau V09M, cele din București se numeau la fel? Singura diferență (asta văzută de un profan în ale tehnicii, cel puțin a tramvaielor), pare a fi jgheabul acela de la acoperiș, prezent doar la remorcile din prima serie de la Iași. La București și varianta din schema de culoare "tip Galați" avea acel jgheab. Interesant este că la remorcile V12, doar puține aveau acel jgheab, unele supraviețuind astfel ca remorci V12/V3A: 6287 și 6299.

În afară de aceste remorci, au existat remorci "V11"? Dar modelul V064 cum arăta ca aspect exterior, față de V054/56/58?

Și încă odată, mulțumim pentru informații.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 08/Dec/2019
Mesaje: 118
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 26 Noi 2019 00:02:15    Titlul subiectului: 204166

În acei ani, nu exista denumirea URAC / Uzinele de Reparații Atelierele Centrale. Se numeau ATELIERELE CENTRALE I.T.B. Schimbarea denumirii în URAC a avut loc în anul 1978.

1. Nu este nici o confuzie în denumirea vagonului-motor pentru ecartament metric V056. Aspectul caroseriei este aproape identic cu V054. Dar V054 avea cadrul motor THOMSON HOUSTON sau DYLE, pe când V056 pentru ecartament metric avea cadrul motor SIMMERING modificat.

2. Remorcile pentru aceste vagoane-motor erau reconstruite din remorcile V08, purtând acum denumirile V08M/54 și V08M/56.
Remorcile V53, V10, nu au fost, inițial, construite pentru această gamă.
Remorcile V12 au început să fie construite din anul 1960.

3. Adevărat, primele vagoane-motor reconstruite, începând cu anul 1954, V054, au avut caseta frontală de afișare a liniei tripartită, identică cu cea a tramvaielor V951 FESTIVAL și V954 ELECTROPUTERE. Și nu numai atât, dar au avut captatorul tip liră, echipamentul electric și rezistențele de pe acoperiș, identice cu ale celor interbelice, V09. (desenele 1 și 2)

4. Vagonul-motor ITB-V64 a fost un prototip unicat, construit în anul 1964, având un cadru motor SIMMERING modificat și având o lungime mai mare cu 1300 mm decât cele anterioare. (desenul 3)



0_1927_1950m_V09_cadru THOMSON HOUSTON_a.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  158.56 kb
 Vizualizat:  de 300 ori

0_1927_1950m_V09_cadru THOMSON HOUSTON_a.JPG



 Descriere:
 Mărime fișier:  162.8 kb
 Vizualizat:  de 300 ori





 Descriere:
 Mărime fișier:  161.95 kb
 Vizualizat:  de 300 ori




Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 07/Dec/2019
Mesaje: 1148
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mar 26 Noi 2019 21:21:58    Titlul subiectului: 204175

"La pomul lăudat să nu te duci cu sacul." Dar nu pot rezista tentației... Twisted Evil

Vagonul V064 este cumva varianta motorizată a remorcii V12? Remorca V12 avea truck sau osii independente?
Remorca V53 cum arăta, este varianta modernizată a V10 (Malaxa) sau este altceva?
Remorca V51 am văzut-o într'o fotografie a RATB. Remorca e oribilă chiar și pentru vremea aceea, pare un tramvai cu cai convertit în remorcă.

Există fotografii cu vagoane EP+V12, în care atât vagonul EP cât și remorca V12 au în partea de sub ferestre ca niște găuri umplute cu ceva plin și fixat cu chedere ca geamurile, cel puțin așa pare din foto de mai jos.

Și o ultimă întrebare pe ziua de azi: unele vagoane "măgari" V56 au avut uși de marfă și pe partea stângă? Există o filmare prin București unde se vede un astfel de vagon. Similar a fost vagonul VU93, dar acela e altă poveste. Tot despre vagoanele acestea și ușile lor: vagonul V58 "001"+remorca V12 avea geamuri la ușile de marfă? Așa a ieșit din uzină? În foto apare cu uși pline. Într'un desen aici, apare cu geamuri.



EP+V12_AB.jpg
 Descriere:
EP + V12
Foto: Andrzej Brzozowski
 Mărime fișier:  530.59 kb
 Vizualizat:  de 236 ori

EP+V12_AB.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PaulIP



Data înscrierii: 12/Aug/2011
Ultima vizita: 08/Dec/2019
Mesaje: 475
Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)

MesajTrimis: Mie 27 Noi 2019 00:07:56    Titlul subiectului: 204185

Pana la urma, care sunt remorcile V08M, V10 si V53 (de asta habar n-aveam pana acum)? Constat ca ceea ce stiam eu ca V10 e de fapt V09M (poza 4 din Iasi)
Daca Trix se refera la acea V51 de pe prima pagina a topicului, nu arata prea rau pentru o remorca data in folosinta in 1911 si reconstruita cine stie cand.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 07/Dec/2019
Mesaje: 1148
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Mie 27 Noi 2019 12:34:02    Titlul subiectului: 204189

Voi verifica încă odată documentul din care am luat informația. Am vrut să spun ceea ce în prima pagină de aici se numește "V50", aceea cu "Citiți Scînteia".

Ce apare aici ca V51 pare o variantă a remorcii V07. Voi reveni cu foto la ele, de unde le am eu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bucsan



Data înscrierii: 14/Noi/2009
Ultima vizita: 08/Dec/2019
Mesaje: 118
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 27 Noi 2019 14:22:50    Titlul subiectului: 204190

Dacă în ''sac'' am răspunsul corect, cu mare plăcere.

Dar, mai înainte , am să repostez două fotografii identice, dar cu explicații complet diferite, în funcție de autor.
Nici una nu este corectă, mai ales din punctul de vedere al anilor construcției. În 1911 nu exista așa ceva și nu mă refer la Trăiască RPR sau citiți Scânteia, iar în anii '50 ''Malaxa'', care era ''23 August'', nu construia remoci cu platforme deschise și frâna de mână pe exterior.

A treia fotografie repostată, de asemenea, conține o informație falsă.
Primele tramvaie SIMMERING au sosit la București și au fost date în exploatare de STB în cursul anului 1922.

A patra fotografie repostată, un alt exemplu de dezinformare, care circulă pe internet și se propagă precum o boală contagioasă.
Tramvaiul din fotografie este unul din primele 8 tramvaie electrice ce au circulat pe prima linie electrificată din București, 14, de la 9 decembrie 1894, fiind aduse de la Viena/Austro-Ungaria, de tip SIEMENS & HALSKE, construite la uzina cu același nume, cu sediul la Berlin/Germania.



v50_155.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  108.77 kb
 Vizualizat:  de 174 ori

v50_155.jpg



Image (197).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  176.76 kb
 Vizualizat:  de 174 ori

Image (197).jpg



carte-07_966.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  106.44 kb
 Vizualizat:  de 174 ori

carte-07_966.jpg



1vagon_187_125.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  135.95 kb
 Vizualizat:  de 162 ori

1vagon_187_125.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
Pagina 4 din 5

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community