Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuze TV
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
NOA
Vizitator






MesajTrimis: Joi 24 Noi 2005 20:55:14    Titlul subiectului: Autobuze TV 3814 Răspunde cu citat (quote)

Cunosc patru tipuri de TV:
1 TV 2 (autobuz), pe care l-am poreclit TV gras Motorul e pe benzina si suna ca si camioanele Bucegi si autobuzele LAZ, facute la Lvov
2 TV 2 E (troleibuz), care, este, de asemenea, un TV gras
3 TV 20 U (autobuz), pe care l-am poreclit TV slab. Unele autobuze au motor diesel si suna ca si camioanele Roman de tonaj mediu
4 TV 20 E (troleibuz), care este tot un TV slab
Afara de acestea, se pare ca au mai fost
TV 1?)
TV articulat (troleibuz)
Sus
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 14/Apr/2014
Mesaje: 293
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Joi 16 Feb 2006 02:18:51    Titlul subiectului: 16010 Răspunde cu citat (quote)

au mai fost si alte variante de autobuze TV, dar nu pentru transport urban. Unul era asemanator cu TV 2, avea faruri duble, masca diferita, cred ca varianta se numea "Turist", era folosit ca autocar, jante ca la SR 101, posibil si motorul la fel.
TV 20 a avut o versiune scurta (evident ca avea alt numar), livrat aproape exclusiv la export. Am o poza cu el (intr'o zi o s'o scanez, nu ma intrebati cand Smile )
Motorul TV-urilor era motorul de "Carpati" sau "Bucegi", 8 cilindri in V, 5900cmc, 140HP. Cele care aveau diesel au fost adaptari ulterioare cu motor de Brasov, licenta Saviem, 135HP.
TV-ul articulat a fost un experiment, cred ca s'au fabricat maxim 3 buc.
TV2 seria 2 avea parbrizul curbat (ca la TV2) si faruri mari cu rama cromata, de Carpati/Bucegi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kappa



Data înscrierii: 03/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Apr/2011
Mesaje: 124
Locație: Brasov

MesajTrimis: Joi 16 Feb 2006 22:16:30    Titlul subiectului: 307-4b 16058 Răspunde cu citat (quote)

Era si un tip de TV midibuz despre care nu a pomenit nimeni. La vremea respectiva aveau foarte multe M.Ap.N. si autogarile pentru transport in comune limitrofe. Am calatori si eu cu asa ceva. Era in genul lui TV20 inclusiv interiorul dar era mai scurt.
Ce imi mai aduc aminte in general despre autobuzele TV era ca daca vara stateai in spate si era foarte cald mirosea destul de tare a benzina. Motorul consuma destul de mult, dar nimeni nu isi punea problema pentru ca benzina era 2 lei. Acest lucru se intampla in 1970.
Iarna trebuiau turate motoarele pentru ca benzina era destul de proasta (CO75) si mergeau neregulat . Uneori chiar dadeau si rateuri in toba de esapament exact ca SR.
Existau si diferente intre TV 2 si TV2E, de exemplu la faruri. TV 2 avea faruri duble de aceiasi marime similare cu cele de la SR 131 dar cu dispersorul bombat. O pereche (de pe exterior) erau clare iar cealalta pereche erau galbene, de ceata. Iar TV 2E avea un singur rand de faruri si care aveau la modelele de inceput un fel de streasina ca sa nu bata in sus.
La TV 20 farurile de ceata erau dispuse in bara de protectie in niste decupaje speciale. A se vedea pozele cu TV 20 de la Iasi. Erau de fapt faruri de ceata mici ca la SR 131.
Si TV 20 si TV 2 aveau chiar in spatele salonului, unde TV 20E si TV 2E aveau capota (lada) contactorilor, inca un rand de geamuri pe interior care nu am inteles niciodata la ce foloseau. Acel rand era perpendicular pe acea lada si tin minte ca intre acele geamuri era foarte mult praf. Pe acoperis aveau un fel de priza de aer. Sper sa reusesc sa fac fotografiile dintr-un album cu Bucurestiul din 1976 pentru a va arata multe chestii interesante. Acolo am vazut si niste autobuze care au circulat in Bucuresti, articulate, semanau cu IK 4 dar nu erau totusi IK4. Si Skoda RTO articulate. Sa imi tineti pumni sa imi iasa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mariooo



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Apr/2014
Mesaje: 1331
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 17 Feb 2006 17:23:54    Titlul subiectului: 0000000000 16204 Răspunde cu citat (quote)

Acest TV20 nu are un viitor prea fericit...Pina anul trecut in august firma care-l detinea avea vreo 4 trasee, iar de atunci le-a pierdut pe toate in urma licitatiilor electronice. Autobuzele mai ,,noi,, firma le-a inchiriat sau vindut, dar acest autobuz fiind foarte vechi sta pe dreapta fiind functionabil.


x s IS 75 HET.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.92 kb
 Vizualizat:  de 24649 ori

x s IS 75 HET.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech/Cristina Albu



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Apr/2014
Mesaje: 5810
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 17 Feb 2006 23:11:25    Titlul subiectului: 16259 Răspunde cu citat (quote)

TV20U fiind unul dintre autobuzele urbane iesene ale copilariei mele pana spre mijlocul anilor '80, nu am rezistat tentatiei de a vedea de aproape, pe viu, acest vehicul (chiar daca exista diferente fata de varianta urbana). Pornind de la informatia primita de la Blood13, privind locatia unde este tinut, am intrat in garaj. Cum a spus si Mariooo, in interior sunt cativa caini pusi bine pe treaba cand e vorba de straini, insa - extrem de greu - ne-am descurcat cu ei. Am stat de vorba cu soferii care mestereau la un autobuz aflat in curte si am aflat ca proprietarul TV20-ului tocmai plecase, dar ne-au dat un numar de telefon si am luat legatura cu acesta, pentru a-i cere permisiunea sa facem cateva fotografii. A fost foarte amabil si nu a avut nimic impotriva. Neavand cine sa deschida autobuzul, nu am putut face fotografii in interior, insa am incercat sa surprindem cate ceva prin geamuri. Interiorul este substantial modificat, avand numeroase elemente provenind de la autobuze/"autocare" Ikarus 2xx. Vehiculul este functional.
Iata cateva fotografii realizate pe 2 februarie 2006:









PS: Desi experienta canina prin care am trecut nu a fost deloc simpla, totusi Cristina si cu mine garantam ca nu suntem nebuni Embarassed.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 20/Apr/2014
Mesaje: 1241
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 18 Feb 2006 00:12:10    Titlul subiectului: 16267 Răspunde cu citat (quote)

Autobuzele articulate care semănau cu IK 4, dar nu erau IK 4 puteau fi IK 180. În legătură cu cele două rânduri de ferestre ale TV, asta îmi aduc aminte și eu. De asemenea, îmi aduc aminte și de midibuzul care semăna cu TV. Cât privește sunetul TV-urilor pe benzină, era mizerabil. Când motorul se tura, se auzea un răpăit. Un alt aspect era evacuarea. Gazele nu erau aruncate în spate, ci pe lateral.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 13/Dec/2013
Mesaje: 837
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 18 Feb 2006 00:16:05    Titlul subiectului: 16269 Răspunde cu citat (quote)

Cred ca "T.V." 2 si 20 au fost inspirate de "Saurer". Partea din spate seamana al naibii de bine cu partea din spate de la ex-autobuzele (actualele troleibuze) "Saurer" din Bucuresti.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 14/Apr/2014
Mesaje: 293
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Dum 19 Feb 2006 04:32:47    Titlul subiectului: 16391 Răspunde cu citat (quote)

geamurile erau dublate pentru ca prin spatiul dintre ele intra aerul la radiator (priza de aer era pe acoperis, in spate). motorul se auzea mizerabil pentru ca nu era pus la punct, dar cred ca urluiala era nimic in comparatie cu rateurile pe care le dadea motorul de Bucegi. oricum era mai fiabil decat tristetea aia de Saviem...
Autobuzele aveau usi fixe, nu erau armonica.
TV2-ul cu faruri duble era varianta "autocar", alea cu faruri simple erau IRTA.
autobuzele gen IK-4 erau Ikarus 556 (fara burduf) si Ikarus 180 (cu burduf)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 20/Apr/2014
Mesaje: 1241
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 19 Feb 2006 23:43:32    Titlul subiectului: 16421 Răspunde cu citat (quote)

Acier a scris:
geamurile erau dublate pentru ca prin spatiul dintre ele intra aerul la radiator (priza de aer era pe acoperis, in spate).
Nu contest că aerul folosit la răcire era luat prin priza de aer de sus, dar, dacă bine țin minte, mai exista o priză de aer pe lateral, aproape de spatele autobuzului, cam acolo unde se află priza de aer la autobuzele Roman 111.
Dacă bine țin minte, ventilatorul era așezat "normal", adică în stânga motorului. Greșesc cumva?
În legătură cu sunetul. TV Diesel avea motor de Saviem? Sunetul era fix ca la camioanele Roman.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 14/Apr/2014
Mesaje: 293
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Lun 20 Feb 2006 01:35:38    Titlul subiectului: 16431 Răspunde cu citat (quote)

din cate imi aduc aminte TV20U avea doua site in spate, pe acolo iesea aerul. da' nu garantez Smile
sincer, nu'mi aduc aminte sa fi mers cu TV diesel. cand Roman Brasov a inceput sa produca motoare diesel, a achizitionat doua licente, una pentru motorul de 135HP, Saviem 797-05 si una pentru motorul de 215HP, MAN D215. Cand nu s'a mai produs motorul SR211, camionul SR 113 "Bucegi" a fost echipat cu motorul de Saviem si a fost denumit DAC. De aici si concluzia ca si pe TV s'a adaptat Saviem. MAN-ul este mult prea mare si in nici un caz nu s'ar potrivi la cutie.
Autobuzul TV-1 este cel din poza de pe situl RATB. Productia a inceput in 1957, sasiu si motor de SR 101. TV2U a aparut in 1960, sasiu si motor de SR 113.
TV 7 cred ca era furgoneta, versiunea aia cu moaca de chinez si masca de la radiator in colturi. Asa a visat desenatorul: Dodge A 100.
http://www.sweptline.com/hist/a100.jpg
cam bine, nu?
Fabricarea TV-urilor a inceput in 1966
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 20/Apr/2014
Mesaje: 1241
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 20 Feb 2006 02:40:17    Titlul subiectului: 16438 Răspunde cu citat (quote)

TV diesel au existat, dar puține. IJTL Cluj nu îmi aduc aminte să fi avut în dotare așa ceva. Toate TV-urile "răpăiau"; sunau ca și camioanele Bucegi. Având ureche muzicală, aș fi remarcat imediat TV diesel. În Cluj, am văzut doar două TV 20 U diesel.
-unul cred că aparținea de U Cluj (vopsit alb cu negru), foarte bine întreținut
-unul era garat în zona aeroportului; arăta destul de rău și avea scăpări de gaze la galeria de evacuare; scotea un sâsâit.
Din câte știu, era o sită pe lateral stânga. Poate că au existat și TV cu site în spate, dar dacă au existat, ele au fost făcute ulterior.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 13/Dec/2013
Mesaje: 837
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 11 Mai 2006 10:43:47    Titlul subiectului: 22746 Răspunde cu citat (quote)

T.V. 2 aveau motor in V8 Cool
Am vorbit cu un tip care a lucrat la "Tudor Vladimirescu" si mi-a zis ca "T.V." 2 si 20 erau conceptie romaneasca - nu erau copiate de nicaieri.
La târgul de la Capu' lu' 14 din Pantelimon (Granitul - Cora Pantelimon) e de vânzare un autocar "T.V." 2 de jucărie Mr. Green
"T.V." 1 avea 26 de locuri pe scaun și 69 în picioare, motor de "S.R."-101 așezat în față (avea acea "cadă" răsturntă, precum la "M.T.D." (Vulcan și "Skoda" Cazan și Carosa RTO-706), iar "T.V." 2U avea 34 de locuri pe scaun și 36 în picioare.
De "T.V." L2R și "T.V." 7 a auzit cineva?
http://www.aspera.ro/dl/eseuasperacraciunescu.pdf
http://66.249.93.104/search?q=cache:8V7iTC_HVM8J:www.aspera.ro/dl/eseuasperacraciunescu.pdf+%22sr-101%22&hl=ro&gl=ro&ct=clnk&cd=4&lr=lang_ro
Btw, motorul de "S.R."-101 livra doar 95 CP Laughing
In 1984-86 cred ca erau "T.V" 20U cu motor Saviem (nu cred că erau "T.V." 2, sau cel puțin nu benzinare)
Motorul de "S.R."-101 avea 5.550 c.c.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 20/Apr/2014
Mesaje: 1241
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 11 Mai 2006 23:59:45    Titlul subiectului: 22814 Răspunde cu citat (quote)

Acier a scris:
motorul se auzea mizerabil pentru ca nu era pus la punct, dar cred ca urluiala era nimic in comparatie cu rateurile pe care le dadea motorul de Bucegi. oricum era mai fiabil decat tristetea aia de Saviem...
Motorul de Bucegi mai fiabil ca cel de Saviem Question Question Question Cel puțin, cel de saviem nu suna așa urât. Cel de Bucegi trebuia turat Mad Mad Pur și simplu, dacă nu îl turai, nu trăgea. Eu, ca și călător, aveam impresia că motorul respectiv tot timpul are tendința să se înece. Și totuși, per ansamblu, autobuzele păreau mai fiabile decât DAC-urile. Cutie de viteze care să cârâie nu am auzit la TV-uri. Numărul TV-urilor care se defectau pe traseu era net inferior față de DAC 117 UD. În Târgu Mureș, mai circulau TV-uri și în 1984.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 14/Apr/2014
Mesaje: 293
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Vin 12 Mai 2006 10:20:21    Titlul subiectului: 22833 Răspunde cu citat (quote)

da, motorul de Bucegi era mai fiabil, ca orice motor cu benzina. problema e ca benzina era CO71 la care daca adaugam apa de condens si impuritatile se ducea usor la CO65. D'aia le si turau. Dar macar mergeau, sau nu stiti cum face un Saviem cu motorina inghetata pe conducte sau injectoarele infundate si cati HP mai debiteaza Smile. DAC-urile nu aveau motor de Saviem, era de 192 HP. De fapt in teorie toate erau bune, dar lipsa acuta a pieselor de schimb, proasta intretinere si exploatarea nemiloasa le'au adus in starea in care le stim. Ala batranu' e mecanic auto de camioane din '66, a mancat Bucegiuri, Saviemuri si Rabe pe paine, reparatiile se faceau cu barosul...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 20/Apr/2014
Mesaje: 1241
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 12 Mai 2006 11:56:53    Titlul subiectului: 22839 Răspunde cu citat (quote)

Acier a scris:
da, motorul de Bucegi era mai fiabil, ca orice motor cu benzina. problema e ca benzina era CO71 la care daca adaugam apa de condens si impuritatile se ducea usor la CO65. D'aia le si turau. Dar macar mergeau, sau nu stiti cum face un Saviem cu motorina inghetata pe conducte sau injectoarele infundate si cati HP mai debiteaza Smile. DAC-urile nu aveau motor de Saviem, era de 192 HP. De fapt in teorie toate erau bune, dar lipsa acuta a pieselor de schimb, proasta intretinere si exploatarea nemiloasa le'au adus in starea in care le stim. Ala batranu' e mecanic auto de camioane din '66, a mancat Bucegiuri, Saviemuri si Rabe pe paine, reparatiile se faceau cu barosul...
1. Am avut "ocazia" să văd un Saviem SC 10 U pornind în garaj. Și acela avea tendința s ăse înece și, în plus... fum din belșug. Ceea ce nu știu este dacă motorul de pe SC 10 U e mai bun ca cel de pe TV 20 U sau nu. În orice caz, SC 10 U la 40-45 km/h "face urât" ca să nu mai vorbin când are de urcat. Recent am urcat cu un grup de elevi în Făget (pentru "ecologizare") cu un SC 10 R (rudă apropiată a lui SC 10 U). Nu aș fi dorit nimănui să audă cum se chinuia autobuzul să urce Calea Turzii. Motorul era turat de-a binelea dar... abia trăgea.
2. TV-ul pe benzină, într-adevăr, trăgea mai bine ca cel diesel. Ce putere avea ,de fapt, motorul de Bucegi? Perfect de acord cu tine. În legătură cu motorul de 192 CP de la DAC. Care era puterea "reală". De ce unele DAC cu motor de 192 CP se chinuie atât de mult să urce o pantă? Dau ca exemplu linia 35 din Cluj, unde, nu de puține ori, DAC 112 UDM (cele 117 UD se chinuiau tot timpul!) trebuie să urce Calea Turzi icu a II-a și motor turat la 1800-2100 RPM.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 14/Apr/2014
Mesaje: 293
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Vin 12 Mai 2006 14:24:19    Titlul subiectului: 22853 Răspunde cu citat (quote)

pai trage rau din mai multe motive: combustibil inferior, injectoare duse, segmenti dusi (fum alb), compresie scazuta, ambreiaj care patineaza, cutia de viteze sau diferentialul uzate sau gripate.
Motorul de Bucegi avea 140 HP, Saviemul 135HP si turbo 154. "Buceagu" mergea mai turat, avea repriza mai buna. Am mai postat eu pe undeva tipurile de motoare diesel facute de Brasov. Mai sunt versiuni de 192, 215, 235 HP, licenta MAN.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Sâm 13 Mai 2006 15:15:50    Titlul subiectului: 22909 Răspunde cu citat (quote)

A incercat cumva Rocar ex TV sa fabrice asemenea autobuze ? Ma refer la un TV2U mai lung (cu inca o fereastra) sau cu a 3'a usa in mijloc. A existat vreun prototip din asa ceva ? Adica uzina TV a fabricat un autobuz asemanator cu TV2, dar mai lung si eventual cu 3 usi.


tv3_4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  13.11 kb
 Vizualizat:  de 24727 ori

tv3_4.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 20/Apr/2014
Mesaje: 1241
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 14 Mai 2006 16:41:32    Titlul subiectului: 22954 Răspunde cu citat (quote)

E greu de crezut că s-a fabricat. La Cluj nu a circulat niciodată așa ceva; la Tâtgu Mureș idem în condițiile în care TV-urile circulau și în 1986. Trebuiesc avute în vedere următoarele aspecte:
1. Combustibilul. Nu știu dacă pe un TV 2 se poate monta un motor diesel. Poate ne spune Acier. TV 20 a avut avantajul variantei diesel, lucru pe care TV 2 nu știu să-l fi avut.
2. Cumpărarea licenței MAN. Era de așteptat ca preocupările celor de la Autobuzul să se îndrepte asupra noilor autobuze licență MAN, motiv pentru care, dacă a existat vreun proiect de modernizare a TV-urilor, acesta a avut toate șansele să se renunțe la el.
3. Orientarea
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 14/Apr/2014
Mesaje: 293
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Lun 15 Mai 2006 12:14:42    Titlul subiectului: 22979 Răspunde cu citat (quote)

e putin probabil ca TV 2 sa fi fost "modernizat" cu motor diesel, in momentul cand s'a cumparat licenta MAN deja era in productie TV20. In principiu se poate schimba motorul, sasiul era la fel la amandoua.
in ceea ce priveste o versiune cu trei usi, fie TV2 sau TV20, parerea mea personala este ca nu au incercat, avand experienta anterioara cu Bucegi SR113. Au facut un lot de camioane cu sasiu foarte lung care se deforma foarte repede. In plus, la o asemenea lungime ar fi trebuit un motor mai mare, ceea ce ar fi insemnat import, nefiind in productie interna.
Totusi imi place sa cred ca a existat macar pe planseta proiectantilor, cu toate slabiciunile si stangaciile TV2 a fost un autobuz frumos.
tot invartind poze cu TV2 pe toate partile (ma chinui sa scot un plan cat mai exact) si dupa ce am citit aici ca intr'adevar ITB-ul a avut in dotare si TV2 autobuz am facut o observatie destul de interesanta (zic eu). In primul rand am elucidat provenienta unui autobuz care apare intr'o poza de pe situl RATB (pe coloana din stanga la pagina "Despre noi") si in al doilea rand de ce TV2-ul articulat are grila de radiator. E foarte probabil ca autobuzele sa nu fi facut fata traficului urban pe timp de vara si astfel s'au ales cu un radiator frontal, iar dupa ce si'au trait traiul (scurt) au fost "altoite" cu burduf si motor electric.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 20/Apr/2014
Mesaje: 1241
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 23 Mai 2006 00:47:20    Titlul subiectului: 23399 Răspunde cu citat (quote)

Acier a scris:
. . .facut o observatie destul de interesanta (zic eu). In primul rand am elucidat provenienta unui autobuz care apare intr'o poza de pe situl RATB (pe coloana din stanga la pagina "Despre noi") si in al doilea rand de ce TV2-ul articulat are grila de radiator. E foarte probabil ca autobuzele sa nu fi facut fata traficului urban pe timp de vara si astfel s'au ales cu un radiator frontal, iar dupa ce si'au trait traiul (scurt) au fost "altoite" cu burduf si motor electric.
Nu cumva s-a schimbat și amplasarea motorului? Altfel spus, TV-urile cu radiator frontal nu cumva aveau motorul:
-în consola față?
-central, situat chiar în spatele axei A?
Altfel, dacă radiatorul e în față și motorul e în spate înseamnă că ventilatorul este acționat:
-fie electric (lucru greu de crezut; la vremea respectivă nu știu dacă se făceau termocuple iar dacă se făceau, nu erau fiabile și, oricând te puteai aștepta să nu pornească; vezi Daciile la care electroventilatorul li s-a schimbat cu ventilator acționat de curea); ca urmare, nu știu dacă cineva își permitea luxul să riște montând un electroventilator pe un autobuz.
-fie hidraulic, ca la LDH / LDE.
E drept că ventilatorul consumă o parte din puterea motorului, dar unul care e acționat pe curea și merge tot timpul e mai sigur ca unul acționat de un motor electric care merge cu intermitență.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 14/Apr/2014
Mesaje: 293
Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)

MesajTrimis: Mar 23 Mai 2006 00:58:34    Titlul subiectului: 23401 Răspunde cu citat (quote)

O observatie foarte buna. E posibil sa fi avut motorul in fata, de ce nu? sasiul era identic cu cel de SR 113. Sau poate era chiar de SR 101 (desi nu cred ca se mai misca la "full" Smile ) Din pacate poza e atat de mica incat e greu de dat un verdict...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 20/Apr/2014
Mesaje: 1241
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 23 Mai 2006 02:11:06    Titlul subiectului: 23404 Răspunde cu citat (quote)

1. TV 2 E articulat a avut numărul de parc #5001. După casarea lui numărul a fost preluat de vreun Roman / DAC 112 E sau a rămas vacant până la venirea Saurer-urilor?
2. Păstrarea grilei radiatorului în cazul lui #5001 a avut vreun scop anume sau celor de la URAC le-a fost "lene"să refacă botul original?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 13/Dec/2013
Mesaje: 837
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 23 Mai 2006 23:44:25    Titlul subiectului: 23463 Răspunde cu citat (quote)

Aceste autobuze "T.V." 2 nu par sa aiba grila in fata - poza e facuta in 1961 - dar albumul e tiparit in 1964, de aia apare "Autobuzul":]
http://forum.softpedia.com/index.php?act=Attach&type=post&id=116693

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Kappa



Data înscrierii: 03/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Apr/2011
Mesaje: 124
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 24 Mai 2006 18:58:08    Titlul subiectului: 23505 Răspunde cu citat (quote)

Fratilor de unde a-ti mai scos-o pe asta cu motorul in fata la TV 2? Eu am prins circuland asa ceva in Brasov si nici unul nu a avut motorul in fata cum a avut Skoda RTO, acea "cada rasturnata" cum bine a spus cineva. Nu va ganditi ca in anii '60 se lucra si la autoturisme cu grile mari cromate?
Usa era in fata si cine urca sau cobora trebuia sa se loveasca de acea "cada". Nu pot sa cred asa ceva! Spatiul interior era destul de mic. Nu avea mai mult de 2,5 m latime. Exista acel podium pe care statea soferul de 1 m apoi pana la usa daca mai erau maxim 1,5 m. Acea "cada" daca mai ocupa inca 0,7 m, usile se deschideau spre interior inca 0,3 m, mai exista si treapta pentru ca nu era low floor si din calcule mai ramane 0,5 m. Ajungem la faptul ca nu mai coborau prin fata calatorii! Si apoi dupa podiumul soferului era o pereche de scaune. S-ar fi ajuns tare greu la ele.
Pe partea stanga nu era usa individuala ca sa aiba acces soferul si atunci soferul credeti ca facea echilibristica peste "cada"?
Pozele puse in colaj de Acier se refera la prototipuri.
Deci clar nu au fost autobuze TV 2 sau 20 cu motor in fata, si mai tarziu nu s-a mai montat acea grila din anumite ratiuni si a fost inlocuita cu sigla TV.
La Skoda RTO motorul era in fata dar usa din fata era deplasata catre spate. Iar chestia cu "faptul ca nu au facut fata traficului de vara din Bucuresti" TV 2 este ciudat. Skoda cum facea fata? Mai cugetati inainte sa enuntati...
Acier daca ai neclaritati referitoare la TV 2, 20, 2E si 20E scrie-mi pe pm si te lamuresc. Eu am calatorit cu asa ceva si sunt favoritele mele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
blood13



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Iul/2012
Mesaje: 110
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 24 Mai 2006 20:58:14    Titlul subiectului: 23520 Răspunde cu citat (quote)

Probabil ultimul TV20 functional:


Este la Iasi, nu mai face curse regulate dar este mentinut in stare de functionare.
Fabricat in 1975, i s-a pus motor Saviem si cutie de Mercedes O302. Are suspensii pe arcuri lamelare mai late decat cele de la camioane. Soferul e un nene tare de treaba Very Happy

_________________
Tiberiu Sufitchi
http://iasi.stfp.net | http://myaviation.net/?uid=9398
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 1 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community