|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 24 Noi 2005 21:16:13 Titlul subiectului: Troleibuzele din Suceava |
3854 |
|
SC TPL (Transport Public Local) SA (fosta TPS - Transport Public si Servicii) mai are in parc 10 troleibuze Rocar 212E: #5041-#5049 si #5051.
Exista 3 trasee:
2: Gara Burdujeni - Cartier Obcini
4: Cinema - Cartier Obcini
5: Gara Suceava Nord (Itcani) - Cartier Obcini
Pe ultimul erau probleme mari la retea cand am fost acolo si nu mai am nici o informatie daca a fost redeschis. Toate cele 3 trasee sunt deservite atat de troleibuze, cat si de autobuze.
Schimbarile produse intre timp (dupa 8 iulie 2005, momentul vizitei mele la Suceava) in transportul public din Suceava pot fi urmarite citind articolele (la zi si de arhiva) din ziarele Monitorul de Suceava (http://www.monitorulsv.ro) si Evenimentul (http://www.evenimentul.ro - cotidian regional ce apare la Iasi).
In imagine: sediul fostei TPS Suceava.
#5041 in garaj, la reparat.
#5042, Piata 22 Decembrie.
#5043, Piata 22 Decembrie. Se retrage la garaj.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
230.5 kb |
Vizualizat: |
de 53704 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
178.37 kb |
Vizualizat: |
de 49768 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
230.59 kb |
Vizualizat: |
de 49766 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
161.18 kb |
Vizualizat: |
de 49764 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Joi 24 Noi 2005 21:25:39, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 24 Noi 2005 21:38:23 Titlul subiectului: 000000 |
3871 |
|
#5044, Piata 22 Decembrie.
#5045, in garaj.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
198.18 kb |
Vizualizat: |
de 53697 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
185.23 kb |
Vizualizat: |
de 53697 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
231.06 kb |
Vizualizat: |
de 49766 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 24 Noi 2005 21:46:43 Titlul subiectului: |
3876 |
|
#5046 - Piata 22 Decembrie.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
183.8 kb |
Vizualizat: |
de 53699 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
169.81 kb |
Vizualizat: |
de 53699 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 24 Noi 2005 22:08:49 Titlul subiectului: |
3888 |
|
#5048 la intrarea in garaj:
#5048 in garaj:
#5048 - fotografie realizata de Bigbob44:
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 24 Noi 2005 23:02:41 Titlul subiectului: |
3909 |
|
#5049 (alaturi e #5047).
Foto: Bigbob44.
#5047 si #5049.
Foto: Bigbob44.
#5051 in 2002.
Foto: Mariooo.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 24 Noi 2005 23:54:49 Titlul subiectului: 00000000 |
3930 |
|
Unicul Rocar 217E care mai exista in Suceava pe 8 iulie 2005, #5050 (in curs de dezmembrare).
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 01 Dec 2005 11:55:55 Titlul subiectului: |
4900 |
|
Troleibuzele nu o mai duc mult in Suceava. In primul rand, reteaua e la pamant si sunt sigur ca nu se vor investi bani in refacerea ei. Cel mai probabil vor fi cumparate autobuze noi.
Cate troleibuze circula in prezent si pe ce trasee? #5047 mai iese la strada?
|
|
Sus |
|
|
timrelu
Data înscrierii: 14/Dec/2005 Ultima vizita: 24/Dec/2006 Mesaje: 5 Locație: Suceava
|
Trimis: Mie 14 Dec 2005 17:39:54 Titlul subiectului: |
6964 |
|
radub a scris: | Troleibuzele nu o mai duc mult in Suceava. In primul rand, reteaua e la pamant si sunt sigur ca nu se vor investi bani in refacerea ei. Cel mai probabil vor fi cumparate autobuze noi. | IN mod sigur vor muri pentru ca primaria a facut contract de leasing pentru 15 autobuze Iveco care vor veni, dupa spusele primarului, pana la sfarsitul anului.
Dar la Suceava problema este cu maxi -taxi care sunt intr-un numar exagerat de mare :
De #5074 nu mai sti nimic, dar cred ca a esit din garaj, l-au reparat pt ca toate masinile de aici au probleme mari si tot fac prin rotatie, se strica una intra alta si tot asa...
Mai circula si foarte bine dar numai traseul 2 Gara Burdujeni-Obcini
pe traseul 4 trebue modificata linia pt ca s-a construit un sens giratoriu, iar traseul 5 foarte rar mai lase in sambata si duminica dar si aici pana la ora 16 In rest totul este splimentat de autobuze, care si alea sunt varza...
Ultima modificare efectuată de către timrelu la Mie 14 Dec 2005 18:03:35, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
timrelu
Data înscrierii: 14/Dec/2005 Ultima vizita: 24/Dec/2006 Mesaje: 5 Locație: Suceava
|
Trimis: Sâm 18 Feb 2006 20:05:02 Titlul subiectului: 0100000 |
16345 |
|
Pe traseele 3 si 28 nu mai circula trolebuze, ci numai autobuze, linia de contact nici nu mai exista. Iar de pe 1 martie vor disparea toate trolebuzele pt ca sosesc 15 autobuze Ivevo iar linia de contact va intra in conservare pt ca s-ar putea ca din 2008-2009 sa se revina la trolebuze pt ca sunt mai ecologice .
Trasee care merg la Rulmentul mai sunt, daca nu ma insel, 21 (Burdujeni sat - Rulmentul) si 10 (Gara Itcani - Rulmentul)
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 18 Feb 2006 22:14:11 Titlul subiectului: |
16360 |
|
Stii cumva care troleibuze mai ies inca la strada?
Ai mentionat liniile 3 si 28. Stiam ca troleibuzele circula pe 2, 4 si 5. Pe la Gara Itcani a mai circulat vreun troleibuz in ultimele 5 luni?
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Dum 19 Feb 2006 01:58:06 Titlul subiectului: |
16388 |
|
Romania Libera, sambata 18 feb 2006
Troleibuzele de la Suceava, in conservare
Troleibuzele firmei de transport local din municipiul Suceava vor intra in conservare din primavara, dupa ce vor fi aduse primele 15 autobuze noi.
Primarul Sucevei, Ion Lungu, a declarat ca reteaua de alimentare cu energie electrica a troleibuzelor nu va fi dezafectata, deoarece in decurs de 8-10 ani s-ar putea sa se revina la transportul cu acest tip de autovehicul. Ion Lungu a mai declarat ca vor fi scoase la licitatie opt trasee de maxi-taxi ce nu se vor intersecta cu cele principale.
|
|
Sus |
|
|
mariooo
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 1331 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 19 Feb 2006 12:11:37 Titlul subiectului: |
16396 |
|
O POZA CU 5051...Troleibuzele firmei de transport local din municipiul Suceava vor fi scoase de pe trasee, dar reteaua de contact nu va fi dezafectata, ci va intra in conservare. Anuntul a fost facut, ieri, de primarul municipiului Suceava, Ion Lungu, care a precizat ca troleibuzele vor fi scoase din functiune dupa ce vor fi aduse primele 15 autobuze comandate de primarie. Referindu-se la acest aspect, Ion Lungu a declarat ca la sfirsitul lunii va merge impreuna cu Darie Romaniuc, administratorul unic al societatii sucevene de transport in comun, la Lyon pentru face receptia preliminara a mijloacelor de transport in comun.
Reteaua de contact a troleibuzelor nu va fi dezafectata, intrucit in urmatorii ani s-ar putea sa se revina la transportul cu acest tip de autovehicul, care este mai ecologic.
Odata cu sosirea noilor autobuze Iveco Irisbus -preconizata a fi in luna martie, numarul de maxi-taximetre va fi redus considerabil - de la 101, cite sint in prezent, la 50 plus alte zece rezerve. Licitatia pentru noile trasee de maxi-taxi va avea loc in jurul datei de 20 martie a.c., urmind ca primaria sa incheie un nou contract cu maxi-taximetristii pentru o perioada mai lunga de timp si sa mai cumpere alte 15 autobuze. Din momentul in care numarul autobuzelor va ajunge la 30, operatorii de maxi-taxi vor trebui sa retraga inca 15 microbuze de pe traseele care vor ocoli zona centrala a municipiului resedinta de judet. Conform primarului Ion Lungu, nu se va renunta decit la troleibuze, maxi-taximetrele si autobuzele urmind sa asigure in continuare serviciul de transport de calatori.
ALT ARTICOL...
Doar în prima zi în care TPL-ul a trebuit să funcționeze fără a avea un sediu propriu, patru dintre mașinile societății de transport public local au rămas înțepenite în stradă, fără a mai fi șanse să fie curând repuse în funcțiune.
Două troleibuze și două microbuze ;și-au dat duhul; în timp ce transportau călători, din cauza unor defecțiuni grave, care nu vor putea fi remediate curând, mai ales că TPL nu mai are acces la atelierele de reparații și la spațiile special amenajate pentru astfel de intervenții.
Unul din troleibuze s-a defectat chiar pe trecerea de pietoni de la Bazar, altul la Gară la Burdujeni, care a și devenit ;baza; unde se retrag acestea.
Administratorul TPL, Darie Romaniuc, a declarat ieri;Lucrăm cu multe piedici, atât pentru că nu mai avem acces la rezerva de carburanți, fiind nevoiți să alimentăm mașinile la pompă, din încasările zilnice sau chiar și pe datorie, cît și din cauză că nu avem unde duce mașinile care se strică. Defecțiunile apărute sînt mari, nu pot fi remediate decât în locuri special amenajate. Oricând ne așteptăm ca și alte mijloace de transport pe care le mai avem în parcul auto să cedeze. Vom continua să asigurăm transportul cu ce avem, până când nu va mai merge nimic;.
Parcul auto al TPL este format din 10 autobuze, 10 troleibuze și 10 maxi-taxi, dar în urma evenimentelor de ieri și a defecțiunilor anterioare, în stare de funcționare mai sînt doar 10 autobuze, 7 troleibuze și 7 maxi-taxi.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
8.81 kb |
Vizualizat: |
de 52472 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 06 Apr 2006 18:25:16 Titlul subiectului: |
20167 |
|
Incepand cu data de 3 aprilie 2006 troleibuzele vor fi retrase din circulatie, iar reteaua va intra in conservare. Speranta de redeschidere, candva, exista.
Deocamdata sa uram succes noilor autobuze si sa aiba parte de calatori civilizati!
Cele sapte troleibuze din Suceava care mai ieseau la strada, pe linia 2, fotografiate vineri, 31 martie 2006:
- #5041 - garaj:
- #5042 - gara Suceava (Burdujeni):
- #5044 - iesind din garaj:
- #5046 - garaj:
- #5048 - primarie:
- #5049 - primarie:
- #5051 - gara Suceava (Burdujeni):
#5047 a fost retras din circulatie dupa incidentul de la sfarsitul anului trecut si a fost casat.
La #5043 si #5045 s-a inceput dezmembrarea. #5043 este inca relativ intreg, asa ca putem sa-l vedem. #5045 e aproape complet dezmembrat, astfel incat il lasam in pace sa moara demn.
|
|
Sus |
|
|
Magnum
Data înscrierii: 13/Mar/2007 Ultima vizita: 07/Feb/2021 Mesaje: 149 Locație: Suceava
|
Trimis: Joi 06 Apr 2006 23:36:08 Titlul subiectului: 000000000 |
20182 |
|
Foarte rau de soarta lor pe care o au. Aceste troleibuze abia au 10 ani de cand au fost fabricate (cel putin asa stiu eu, ca au fost aduse in 1996). Pot sa pun si eu o intrebare?
CE SE VOR INTAMPLA CU ELE DEACUMA?
Banuiesc ca vor fi casate si ele. In loc sa caseze tot ce polueaza astia fac exact invers.
De ce nu scot autobuzele astea vechi in care nu se mai urca nimeni si care polueaza cel mai mult exceptie find cele 2 autobuze cu motor euro 2.
Vreau sa stiu si eu cand vin celelalte 15 autobuze ca sa dispara cat mai repede maxi-taxi.
In ultimul timp mergeam cu troleul foarte des (cand ieseam de la scoala) si de multe ori am mers singur in troleu de la statia banca si pana la nordic fara sa se urce nimeni, pe la 8 seara.
De multe ori nici nu imi lua bani taxatoarea care era in fata cu soferul.
Troleibuzul Dac #5044 din Suceava.
Iata o poza: http://suceava.stfp.net/
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.36 kb |
Vizualizat: |
de 49011 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 08 Apr 2006 23:03:20 Titlul subiectului: |
20367 |
|
Pentru cei care le indragesc pierderea este mare. Insa si-au si facut datoria, mai ales in conditiile grele in care s-a zbatut fosta TPS. Noua TPL are ganduri mari pentru viitor: inlocuirea retelei de contact, achizitionarea de troleibuze noi. E dureros ca tocmai s-a incheiat un capitol, insa sa ne pastram optimismul. Bunavointa si buna intentie se pare ca exista.
Cat priveste autobuzele, unele dintre cele vechi si-au incheiat si ele serviciul.
Cele sapte troleibuze functionale sunt in continuare in garajul TPL, in hale.
#5043 si #5045 sunt trase deoparte pentru dezmembrare (#5045 e aproape gata) inca dinainte de 3 aprilie. Dupa cum am mai spus, #5047 a fost deja casat.
Pentru ca s-a adus in discutie, la Vaslui nu este nevoie de alte troleibuze. Pe langa problemele legate de concurenta neloiala practicata de catre operatorii intra/interjudeteni (traseul troleibuzului parcurge drumul national, astfel incat soferii microbuzelor opresc fara jena in statiile Transurb), exista si trasee ale autobuzelor Transurb care se suprapun peste traseul troleibuzului.
|
|
Sus |
|
|
Magnum
Data înscrierii: 13/Mar/2007 Ultima vizita: 07/Feb/2021 Mesaje: 149 Locație: Suceava
|
Trimis: Vin 19 Mai 2006 00:48:26 Titlul subiectului: http://www.suceava-news.ro/administratie/troleibuzele_din_mu |
23198 |
|
http://www.suceava-news.ro/administratie/troleibuzele_din_municipiul_suceava_ies_la_pensie/
Troleibuzele din municipiul Suceava ies la „pensie”
După mai bine de 20 de ani de activitate troleibuzele din municipiul Suceava ies la pensie. Ele nu vor mai fi văzute pe străzile orașului cel mai probabil de la sfîrșitul lunii viitoare locul lor urmînd a fi luat de autobuze noi. Primarul Ion Lungu a declarat că liniile electrice de contact nu vor fi dezafectate pentru că este posibil ca troleibuzele să fie reintroduse în circulație la un moment dat. „Dispar troleibuzele avînd în vedere faptul că astăzi sunt nerentabile. Consumul de energie este mare ele sunt uzate deși au fopst propuneri să dezafectăm linia de contact eu zic că linia de contact să rămînă așa cum este. Este posibil că în 8-10 ani de zile pentru că termenul de amortizare a unui autobuz este 8 ani să constatăm că este ecologic și economic să trecem înapoi pe trolee. O să vedem. Linia pentru trolee rămîne în conservare”,a spus Lungu. Potrivit primarului, troleibuzele vor fi scoase de pe trasee imediat ce vor veni primele 15 din cele 30 de autobuze care vor dota societatea de transport public de călători, TPL, undeva pe la finele lunii martie. Pînă atunci Primăria va organiza licitația pentru transportul complementar de călători adică pentru microbuzele maxi taxi. Primarul a menționat că vor fi 8 trasee care nu se vor suprapune cu traseele autobuzelor TPL, iar numărul microbuzelor maxi taxi se va reduce la jumătate, de la 100 la 50. Numărul microbuzelor va scădea la 35 în momentul în care Primăria va aduce și celelalte 15 autobuze. „Încercăm să nu ne intersectăm cu traseul autobuzelor de aceea microbuzele maxi taxi nu vor mai ajunge prin centru vor fi deviate pe strada Petru Rareș în zona Pieței pe Zamca Ocine”, a mai spus primarul.
_________________ MAGNUM |
|
Sus |
|
|
Magnum
Data înscrierii: 13/Mar/2007 Ultima vizita: 07/Feb/2021 Mesaje: 149 Locație: Suceava
|
Trimis: Sâm 20 Mai 2006 02:12:10 Titlul subiectului: |
23257 |
|
Suceava • Din cauza ca nu s-au mai facut investitii
Criza TPS s-a extins ca o cangrena
Societatea de transport TPS SA va intra intr-un program de restructurare, aprobat deja de consilierii locali intr-o sedinta extraordinara. Societatea, la care unic actionar este CL, se confrunta cu o situatie economico-sociala grava, ale carei origini au fost cautate la ultima intrunire a deliberativului.
Directorul TPS, Viorel Cojocaru, ne-a declarat ca: "aceasta criza a degenerat ca o cangrena dupa 1996, intrucit, pina in 2000, la unitate nu s-a facut nici o investitie. Acest fapt a pus societatea in postura de a nu putea sa faca fata concurentei maxi-taximetristilor privati. Primarul Marian Ionescu a recunoscut ca personalul de la TPS este supradimensionat si ca fondul de salarii, de 83 la suta din bugetul unitatii, este exagerat. El a adaugat ca municipalitatea a acordat un sprijin substantial TPS, constind in subventii de peste 15 miliarde lei. De asemenea, nu au fost uitate nici cele 10 microbuze care au intrat in patrimoniul unitatii. Consilierul Eugen Nisioi a comparat TPS cu un bolnav la reanimare, afirmind ca se poate renunta la transportul public cu autobuze si troleibuze ori se poate concesiona. Nu a fost uitata nici influenta negativa a maxi-taximetrelor. "Trebuia facuta inca de la inceput o dimensionare foarte clara a acestui serviciu, in asa fel incit sa poata concura cu maxi-taximetristii privati", a spus consilierul Gheorghe Iacob.
• Chiar daca vor fi concediati 88 de muncitori, situatia financiara ramine la fel de disperata
Consiliul de administratie al societatii a propus doua variante de restructurare: desfasurarea activitatii cu un parc compus din 10 autobuze (din 22), [i]10 troleibuze (din 20) si 10 microbuze, iar reducerea de personal sa fie 88 de salariati, dintre cei 265. Pe aceasta cale, se estimeaza o scadere a cheltuielilor cu salariile de la 1,405 miliarde lei, la 946,6 milioane. Veniturile depasesc in acest caz 1,605 miliarde lei, cheltuielile fiind de 2,049 miliarde. Diferenta de 444,6 milioane trebuie asigurata de primarie, cu titlu de subventii. O a doua alternativa are in vedere desfasurarea activitatii cu un parc alcatuit din 18 autobuze si 10 microbuze. Prin trecerea in conservare a troleibuzelor, numarul de salariati urma sa fie mai mic cu 21 fata de prima varianta. Veniturile insemnau 1,605 miliarde lei, in timp ce cheltuielile erau estimate la 2,163 miliarde, primaria trebuind sa acopere, prin subventii, deficitul de 558,9 milioane. Consilierii locali au optat pentru prima alternativa, urmind ca programul de disponibilizare sa fie prezentat la AJOFM, in vederea acordarii platilor compensatorii. In materialul intocmit de consiliul de administratie se mai solicita 10 miliarde lei pentru dezvoltarea parcului auto si 5 miliarde pentru repararea bazei tehnico-materiale. O alta masura este esalonarea datoriilor catre bugetul de stat, odata cu inchirierea terenului si spatiului excedentar si scoaterea pe traseu, in zilele de simbata si duminica, numai a microbuzelor. Salariatii de la TPS au cerut sa se anuleze contractul de concesionare cu maxi-taximetristii, cu toate ca acestia aduc lunar societatii o redeventa de circa 800 milioane lei. Ei mai cer ca de la 1 martie sa fie limitat numarul de microbuze private din trafic, printr-o noua negociere cu maxi-taximetristii privati. TPS se afla in imposibilitatea de a plati salariile, dar si debitele catre furnizorii de energie electrica, piese de schimb, servicii si combustibili. Totodata, societatea are datorii la bugetul de stat si cel al asigurarilor sociale, penalitatile de intirziere constituind o importanta parte a acestora. In total, obligatiile financiare depasesc 20 miliarde lei, in situatia actuala singura solutie fiind esalonarea datoriilor. (V.A.)[/i]#5050
Sursa:http://www.obiectivdesuceava.ro/index.php?page=articol&ids=10455
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
22.87 kb |
Vizualizat: |
de 49760 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Magnum
Data înscrierii: 13/Mar/2007 Ultima vizita: 07/Feb/2021 Mesaje: 149 Locație: Suceava
|
Trimis: Lun 28 Aug 2006 22:31:25 Titlul subiectului: |
32044 |
|
Am gasit o fotografie veche pe un site care prezinta orasul Suceava.
Poza este facuta in centrul Sucevei dintr-un elicopter.(cred)
In imagine se vad 2 troleibuze (cred) si trei autobuze. In partea stanga a soselei, acolo unde este oprit un troleibuz, este statia din centru.
Pe partea dreapta, unde sunt oprite 2 autobuze articulate si un troleibuz este statia din centru, de unde se pleaca in Burdujeni. Iar acolo unde este oprit un articulat langa biserica, este statia care duce la Gara Suceava Nord(Itcani).
In total sunt 3 statii. (ca si in prezent)
Se pare ca fotografia este facuta inainte de 1990.
Se observa 2 autobuze articulate care merg cu gaz. Unul are 2 rezervoare pe acoperis, iar celalalt are 3 rezervoare. Iar un autobuz se pare ca este diesel.
Inainte de introducerea troleibuzelor in Suceava, circulau numai autobuze articulate. Pe atunci se circula foarte mult, deoarece erau multe fabrici in folosinta. Pe vremuri, cand fabricile functionau si cand muncitorii mergeau la servici, inspre Burdujeni, troleibuzule articulate nu-si mai inchideau usile din cauza supra aglomeraii. (cred ca se intampla numai la schimburile de tura acest fenomen)
In Suceava au fost vremuri cand troleibuzele nu faceau fata populatiei.
Acuma este pacat de ele.
Acesta este site-ul unde puteti vedea fotografii de prin Suceava.
Pentru cine vrea sa vada orasul Suceava din poze.
http://www.orasulsuceava.ro/index02_OrasulSuceava_Fotografii.html
Ultima modificare efectuată de către Magnum la Lun 28 Aug 2006 22:50:41, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Magnum
Data înscrierii: 13/Mar/2007 Ultima vizita: 07/Feb/2021 Mesaje: 149 Locație: Suceava
|
Trimis: Lun 02 Apr 2007 23:18:51 Titlul subiectului: 0000000 |
78050 |
|
Astazi (3 aprilie 2007) se implineste un an de la scoaterea din serviciu a troleibuzelor.
Au ramas 7 troleibuze functioanale in stare conservare acestea fiind: 5041, 5042, 5044, 5046, 5048, 5049 si 5051 ele fiind inchise in halele garajului TPL de pe str. Traian Vuia(daca mai exista acolo).
Reteaua de contact exista in stare proasta in conservare.
Pentru ca in viitor troleibuzele sa fie reintroduse, este necesara schimbarea retelei de contact si prelungirea acesteia pe multe alte strazi.
Acum tot parcul T.P.L. a fost inlocuit cu 30 autobuze Irisbus. Cel mai probabil de troleibuze se va auzi atunci cand noile autobuze vor ajunge si ele la randul lor la casat. Investitia in transportul in comun a fost deja facuta si nu se va faca alta in urmatorii 10 ani, cel mai probabil.
Cu troleibuzele, e greu de crezut ca vor mai reaparea, poate atunci cand primarul nu va mai avea ce face cu banii. In prezent s-a ales solutia cea mai economica si rentabila pentru Suceava. Ca daca aduceau troleibuze in loc de autobuze, ma indoiesc ca calatorii ar fi multumiti de ele la capitolul rapiditate in trafic, mai ales cand era concurenta cu maxi-taxi. Primarul a ales o solutie buna. Din prima zi de cand au fost aduse autobuzele calatorii s-au inghesuit in ele intorcand spatele maxi-taxiurilor care concurau cu autobuzele. In vara anul trecut primarul a rezolvat problema maxi-taxiurilor, care in prezent sunt vreo 50 fata de 200 cate erau la un moment dat si fac serviciu pe rute care nu se intersecteaza cu traseele autobuzelor in centrul orasului. Eu am mai circulat si cu maxi-taxi cand doresc sa ajung mai repede. Tendinta calatorului e sa se urce in ce vine primul pentru a ajunge mai repede la destinatia. In prezent conditiile de transport cu maxi-taxi sunt mult mai bune fata de cele din trecut, fiecare maxi-taxi avand aproape tot timpul loc pe scaun unde sa stai si nu mai exista aglomeratie in ele. A fost o perioada grea din momentul in care s-au redus dubele in vara anului trecut, deoarece la momentul respectiv T.P.L. avea in dotare numai 15 autobuze Irisbus(cele din primul lot) si 9 autobuze Rocar care mergeau foarte aglomerate. Multi calatori le erau ciuda pentru ca au scos majoritatea maxi-taxiurile, ei fiind obligati sa mearga (fortat) cu autobuzele, pentru ca daca alegeau o duba, nu putea ajunge in centru pentru ca nu trecea pe acolo. Situatia s-a rezolvat in decembrie 2006 cand a venit lotul al 2-lea de autobuze Irisbus in numar de 15, ele fiind in total 30 +8 autobuze Rocar care mai circula cate 3-4 din cand in cand.
Poate se va vorbi de troleibuze atunci cand autobuzele Irisbus se vor uza, cu conditia sa fie suficienti bani pentru reintroducerea troleibuzelor. Din pacate troleibuzele au multe dezavantaje iar avantajul lor cel mai important este ca sunt mai economice la capitolul consum de energie si faptul ca sunt ecologice. La dezavantaje intra linia de contact care este foarte costisitoare si care trebuie inlocuita macar o data la 10 ani, pentru buna functionare a troleibuzelor. In Suceava linia care are 20 de ani vechime, este intr-o stare foarte proasta pe unele portiuni. Pentru ca sa se auda de troleibuze, e nevoie de o linie de contact noua. Acest lucru nu este deajuns. Orasul s-a dezovoltat mult in ultimii ani, el marindu-se. In prezent traseele autobuzelor au fost optimizate deservind foarte bine calatorii. Traseele autobuzelor sunt mai lungi fata de linia de contact a troleibuzelor. Un lucru foarte important pentru viitorul troleibuzelor este prelungirea liniilor de contact pentru a respecta traseul autobuzelor. Un alt dezavantaj al troleibuzelor este viteza in trafic care este mica fata de noile autobuze care circula foarte repede. Acuma calatorii nu sunt multumiti de autobuze din cauza ca soferii merg prea repede cu autobuzul, zicand despre soferi ca conduc ca la concurs. Oricum romanul nu e niciodata multumit, ca daca ar merge prea incet tot nu iar conveni. Pana acum in nici un accident in care a fost implicat un autobuz, nu a fost de vina viteza acestuia, vina apartinand celorlalti conducatori din trafic. Troleibuzele din prezent au si alt mare dezavantaj, care avantajeaza autobuzele foarte mult, acest dezavanjat al troleibuzelor fiind pretul foarte mare in comparatie cu un autobuz.
Poate ca peste vreo 10-20 ani se vor reintroduce troleibuze in Suceava, in anii urmatori nu exista nici o sansa pentru troleibuze.
_________________ MAGNUM |
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 22 Mai 2007 00:14:48 Titlul subiectului: |
79110 |
|
Foarte pertinenta analiza lui Magnum. Chiar daca nu am fost in Suceava dupa 1988 si nu cunosc direct situatia de acolo ce spune el este valabil pentru multe orase din Romania: Retelele de troleibuz de 1-2-3 linii construite pe la sfarsitul anilor '80 nu prea sunt viabile; nu cred ca genereaza suficiente economii la capitolul combustibil pentru a mentine in viata reteaua, a permite troleibuze mai scumpe decat autobuzele si toate celelalte cheltuieli fixe.
Bula de oxigen reprezentata de troleele second-hand poate mai tine in viata unele retele altfel neviabile dar si asta se cam termina; cred ca in urmatorii ani vom mai vedea orase unde troleul se stinge. Cred ca peste vreo 5-7 ani vom ramane cu o mana de orase cu trolee - Bucuresti, Cluj, Timisoara, Ploiesti, Piatra Neamt...
|
|
Sus |
|
|
mariooo
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 1331 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 28 Aug 2007 18:26:04 Titlul subiectului: |
82086 |
|
Amintiri de prin 1995
5032-5047-5036-5018
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.41 kb |
Vizualizat: |
de 50003 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
67.71 kb |
Vizualizat: |
de 50002 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.49 kb |
Vizualizat: |
de 50000 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.73 kb |
Vizualizat: |
de 49999 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
63.36 kb |
Vizualizat: |
de 49998 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
zzz
Data înscrierii: 26/Aug/2007 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 913 Locație: Bacau
|
Trimis: Mie 29 Sep 2010 06:54:11 Titlul subiectului: |
134064 |
|
Troleibuzele ar putea reveni pe străzile Sucevei
Evenimentul.ro a scris: | Acum, municipiul reședință de județ are autobuze moderne, cum doar la Paris se mai pot vedea, spune primarul Ion Lungu
Municipalitatea suceveană participă la proiectul „EVUE-Mijloace de transport electrice în zonele urbane din Europa”. Acesta este finanțat de Uniunea Europeană, în cadrul Programului de cooperare „Urbact II”, la faza a doua a proiectului, bugetul local contribuind cu peste 2700 de euro, bugetul de stat cu circa 5000 de euro, iar UE cu mai mult de 31.000 de euro. Obiectivul acesteia etape îl reprezintă schimbarea mentalității populației față de transportul în comun, inclusiv în scopul încurajării utilizării mijloacelor de transport ecologie, în special a celor electrice „Trebuie să ne gândim și în perspectivă, nefiind exclus ca următorul parc de mașini al municipiului Suceava să fie un parc electric. De aceea, nici nu am trecut dezafectarea instalațiilor de la fostele troleibuze”, declară edilul șef Ion Lungu. În opinia dlui Lungu, reintroducerea acestor mijloace de transport ar putea avea loc după amortizarea autobuzelor Irisbus-Iveco achiziționate în leasing în urmă cu 4 ani. Primarul Lungu susține că Suceava are autobuze moderne, precum doar la Paris se mai pot vedea, însă, din păcate, unele dintre acestea se apropie de termenul de amortizare. „Spre mândria noastră, avem un parc de mijloace moderne de transport persoane, pentru că autobuze precum cele Irisbus-Iveco de la Suceava am văzut și în Paris. Însă acest parc și-a făcut datoria din punct de vedere al numărului de kilometri, întrucât autobuzele au un termen de amortizare de 8 ani, iar unele dintre ele au atins deja 5 ani”, explică Ioan Lungu. La începuturile demersurilor de dotare a societății de transport local TPL cu autobuze noi s-a făcut și un studiu de fezabilitate pentru transportul de călători cu troleibuze, stâlpii și infrastructura, în afară de cablurile electrice, fiind conservate și păstrate. Prima linie de troleibuz din municipiul reședință de județ a fost inaugurată 1988. La acea vreme, folosirea energiei electrice era mai avantajoasă decât cea a motorinei sau benzinei, iar înspre fabrici și uzine se deplasau zeci de mii de oameni din tot județul. Primul semn de decădere a transportului pe cablu a venit o dată cu disponibilizările masive de muncitori din zona industrială Șcheia, linia 3 fiind închisă, iar rețeaua electrică dezafectată. În 1998, a intrat pe scenă transportul în regim maxi taxi, concurența făcută troleibuzelor fiind de-a dreptul copleșitoare. V.I. ADOMNICĂI |
http://www.evenimentul.ro/articol/troleibuzele-ar-putea-reveni-pe-strazile-sucevei.html
|
|
Sus |
|
|
tfa2003
Data înscrierii: 20/Mar/2006 Ultima vizita: 30/Apr/2024 Mesaje: 60 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 05 Mai 2011 20:34:36 Titlul subiectului: tb sv |
143338 |
|
http://www.ecomagazin.ro/parc-de-autovehicule-ecologice/
Citat: | Renault România propune Primăriei municipiului Suceava dezvoltarea unui parc minim de 50 de autovehicule electrice. Conducerea municipalității sucevene și-a dat acordul de principiu în acest sens, așteptându-se detaliile privind materializarea proiectului. „Termenul de finalizare a acestui proiect este sfârșitul anul 2012, ca puncte principale figurând disponibilitatea de parteneriate publice pentru înființarea infrastructurii de încărcare și acordul pentru instalarea de borne de încărcare cu destinație publică”, a declarat primarul Ion Lungu. Edilul șef a adăugat că aceste din urmă borne ar urma să fie instalate în parcări, pe proprietăți publice și în stațiile carburanți. „Mi-am exprimat acordul de principiu pentru a intra în acest parteneriat cu firma Renault. Potrivit scrisorii acesteia, municipiul nostru a fost ales tocmai pentru calitatea de pol de dezvoltare urbană în zona de nord a țării”, a reliefat primarul. Lungu a evidențiat că Suceava este parte și în proiectul „EVUE –Mijloace de transport electrice în zonele urbane din Europa”, în ideea de a se introduce mijloace ecologice de transport în comun, mai exact revenirea la troleibuze. „Este vorba despre viitorul parcului auto de transport public local de la TPL, prin dotarea cu troleibuze, o eventuală posibilitate fiind și sincronizarea celor două proiecte.
Cititi si: Toyota, cea mai vândută mașină din lume, pierde supremația. Vezi cine o depășește
Este posibil, în primă fază, să facem, la primărie și unitățile din subordine, o dotare de minim 50 de autovehicule ecologice”, a explicat șeful municipalității. Proiectul „EVUE –Mijloace de transport electrice în zonele urbane din Europa” este finanțat de Uniunea Europeană, în cadrul Programului de Cooperare „Urbact II”, la faza a doua, bugetul local contribuind cu peste 2700 de euro, bugetul de stat cu circa 5000 de euro, iar UE cu peste 31.000 de euro. La începuturile demersurilor de dotare a societății de transport local TPL cu autobuze noi s-a făcut și un studiu de fezabilitate pentru transportul de călători cu troleibuze, stâlpii și infrastructura, în afară de cablurile electrice, fiind conservate și păstrate. Prima linie de troleibuz din municipiul reședință de județ a fost inaugurată 1988. La acea vreme, folosirea energiei electrice era mai avantajoasă decât cea a motorinei sau a benzinei, iar înspre fabrici și uzine se deplasau zeci de mii de oameni din tot județul. Primul semn de decădere a transportului pe cablu a venit o dată cu disponibilizările masive de muncitori din zona industrială Șcheia, linia 3 fiind închisă, iar rețeaua electrică – dezafectată. În 1998, a intrat pe scenă transportul în regim maxi-taxi, concurența făcută de acesta troleibuzelor fiind de-a dreptul copleșitoare. |
|
|
Sus |
|
|
Dominatrix
Data înscrierii: 06/Mai/2010 Ultima vizita: 26/Feb/2012 Mesaje: 227 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 06 Oct 2011 06:32:27 Titlul subiectului: |
149287 |
|
Transportul cu troleibuze din orasul Suceava a fost inaugurat pe data de 23 august 1987, cu un numar de 27 de troleibuze DAC 117E, care au primit numerele de parc 6671 - 6697 (cum s-a ajuns la aceste numere fantasmagorice de parc intr-un oras de 50 km2 cu circa 100000 locuitori si cel mult 100 de autobuze la acea data, ma depaseste). Initial, s-au dat in exploatare 2 trasee, astfel:
2: Cartier Obcini - Gara Burdujeni
5: Cartier Obcini - Gara Itcani
Ulterior, ca urmare a extinderilor in zona Burdujeni si spre fosta platforma industriala Rulmentul, parcul a fost suplimentat treptat cu 14 troleibuze DAC 217E, si 10 troleibuze nearticulate DAC 212E.
Dupa 1990, a avut loc o renumerotare de parc, astfel incat toate troleibuzele au fost incadrate in plaja 5001 - 5051.
Iata o filmare realizata de Richard Lomas in anul 1996, cu unele din aceste troleibuze.
http://www.youtube.com/watch?v=Vf022MPFIuY
Ca o parere personala, desi nu ma bucur ca troleibuzul a disparut din Suceava, pot spune ca reteaua propriu-zisa nu m-a impresionat cu nimic. Inca de la inceputul anilor '90, reteaua se prezenta prost, cu piese de incrucisare de proasta calitate, console strambe, fir carpit si ras-carpit etc. Prima lovitura pentru troleibuze, din punctul meu de vedere, a fost reducerea activitatii in zona industriala Scheia, ceea ce a dus la desfiintarea retelei spre Rulmentul in 1997 sau 1998, iar capacul l-a pus concurenta maxi-taxi'urilor, aceste Nirvane ale transportului public romanesc.
_________________ Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|