Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Generalitati despre transportul in comun galatean
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4 ... 18, 19, 20  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 30 Noi 2009 23:23:11    Titlul subiectului: 120742

Astazi s-a desfasurat carnavalul si petrecerile specifice sarbatorilor orasului si prin urmare, in cursul dupa-amiezei, circulatia a fost blocata atat pe Faleza superioara cat si pe strada Brailei. Strazile care se intersectau cu cele doua artere specificate au fost blocate cu ajutorul Politiei dar si al... mijloacelor Transurb, in special DAB-uri, Cobre, Isuzu-uri si Prestij-uri.
Circulatia s-a reluat in jurul orelor 23 iar mijloacele de transport folosite la "blocaj" au fost retrase in autobaza.



IMG_0288.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  289.34 kb
 Vizualizat:  de 9469 ori

IMG_0288.JPG



IMG_0289.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  260.71 kb
 Vizualizat:  de 9469 ori

IMG_0289.JPG



IMG_0290.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  234.65 kb
 Vizualizat:  de 9469 ori

IMG_0290.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 02 Dec 2009 10:57:37    Titlul subiectului: 120769

Un alt semnal de alarma tras de un galatean si publicat intr-un articol al cotidianului "Viata Libera". Are dreptate. Propuneri s-au facut si se fac zilnic, cu zecile, insa nimeni nu le acorda interes. Ciudat fiindca edilii circula si ei pe strazile din Galati, e drept ca nu cu MAZ-ul sau PRESTIJ-ul ci cu autoturismele luxoase puse la dispozitie de "stat" precum si cu Mercedes-urile, BMW-urile sau Bentley-urile proprietate personala si ma surprinde faptul ca nu au luat nici o masura pentru "a calatori mai bine" (refuz sa cred ca prefera sa prinda cate trei semafoare la McDonalds, inca unul la 'Judetean, asta ca sa nu mai vorbim de blocajele din Tiglina (intersectia dintre Brailei si Constructorilor) sau cele de pe Siderurgistilor (unde deh, e mica strada...). Intr-un cuvant, traficul acesta innebunitor, sufocat deja de multe masini care ruleaza pe drumuri inguste (inguste fiindca banda 1 a devenit loc de parcare si de... maxi-taxi, banda 3 e de multe ori blocata pentru schimbarile de sens in intersectii iar banda 2 tre' sa suporte totul...) nu ne afecteaza doar pe noi, cei simpli ci si pe ei, cei cu putere de decizie. Insa, domnilor edili, de ce sa ne batem capul si sa nu mergem cu turma...? E cel mai simplu asa...

Sursa: http://www.viata-libera.ro/articol-Traficul_nevrozelor_noastre_citadine_2.html

"Traficul nevrozelor noastre citadine

Circulația autovehiculelor devine din ce în ce mai infernală, în Galați. Și asta din cauze subiective, din neputința celor „puși” să gândească sensurile, contrasensurile, semafoarele, rondourile giratorii ale patrupedelor noastre explozive.

Bani avem din taxe și impozite pentru tot felul de investiții, în numele urbanismului modern, dar, să fiu sincer, cum arată orașul, arhitectura lui „sistematizată” de la „centru” spre „periferie”, te umflă râsu’.

Revenind la circulație, și ea este și s-ar cuveni să fie o… investiție în vindecarea nevrozelor celui care circulă cu volanul în mâini. Și aici, e nevoie de o (re)sistematizare a bulevardelor - străzi, cu două benzi, prea înguste în prezent, prea gâtuite de semafoare leneș-gânditoare într-un ceasornic oprit, dușmănos, presărat cu graba noastră.

Parcările, dăltuite cândva cu mare fast în trotuarele largi, de altă dată, de pe strada Brăilei, se dovedesc a fi cele dintâi ocupante ale benzii întâi. Toate vehiculele, din această bandă, așteaptă (opresc ori frânează cu înjurături) manevra de intrare ori de ieșire din parcare, rupând fluența traficului.

Ele, printr-un efort de gândire urbanistică, puteau să-și afle loc în spatele blocurilor, nu pe trotuare. Pe spațiul ocupat de ele s-ar fi putut amenaja ori o bandă nouă ori o bandă de circulație pentru biciclete, motorete, pentru persoane cu handicap și vehiculele destinate deplasării lor.

Blocarea circulației, cea mai evidentă, cea mai incomodă în orașul Galați, în prezent este la intersecția dintre strada Gării și strada Domnească. Aici un semafor, deștept-reglat, dă drept de „verde” sensului înainte și, sensului contrar, dreptul la „stânga”.

Simultaneitate imposibilă. Toți cei implicați în „la stânga”, fiind obligați să dea prioritate de dreapta celor înfipți semaforicește „înainte”. Tot aici, același semafor municipal păzit cu strășnicie de permanenți polițiști comunitari, dă verde simultan sensurilor contrarii la stânga, la dreapta și…, cel mai stupid, pe verdele pietonal.

Cauza acestei blocade metaforice este interzicerea circulației pe Domnească, între strada Gării și strada Brăilei, pe sensul nord-sud. Dacă ar fi suprimată această interdicție cel puțin pentru autoturismele berline, lăsând transportul în comun pe traseul Gării - Mavramol - Brăilei, oareșicum, s-ar limpezi și traseul pe strada Domnească.

Tot dăunătoare sănătății publice sunt stațiile de autobuz în care „intrândul” este ocupat de transportul privat (Țiglina I spre centru, Micro 19, Potcoava, Centru) ori nu au nici un intrând. Se urcă în autobuz din plină stradă.

Autobuzele de stat opresc în aceste stații (Neacșu, Spital, Țiglina I, Țiriac) pe banda I pentru a-și culege călătorii. Circ urbanistic. Transport în draci. Pe magistrala coloană vertebrală a urbei lui Sfântul Andrei, noi fiind crucificați în locul lui zilnic.

O mai judicioasă separare a traseelor private de cele de stat, în care principiul satisfacerii transportului cetățeanului, nu principiul profitului, să-și găsească legiferarea, se impune de asemenea în orașul Galați.

Cum ar fi de exemplu, transportul privat pe strada Coșbuc, de ce nu, pe Traian, pe Radu Negru până în Coșbuc etc. Cum foarte decongestionant ar fi și transportul elevilor spre și de la școli printr-o rețea autorizată de primărie.
"

Poza atasata mai jos apartine cotidianului "Viata Libera".



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  31.64 kb
 Vizualizat:  de 9418 ori

1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 05 Dec 2009 14:48:28    Titlul subiectului: 120917

Sa revenim putin si asupra lucrarilor ISPA care ne cam macina zilele si totodata nervii... Se stie deja ca traseele 11, 12 si 15 au fost deja deviate din "matca" lor datorita acestor lucrari; astazi am trecut sa vad si eu cum se prezinta situatia "pe teren". La inceput m-am deplasat la capatul de linie corespunzator traseelor 12 si 15... Mare agitatie! Oameni si masini, carucioare cu fructe, lazi stivuite, bagaje, sacose... toate amintesc ca te afli in zona Pietei Centrale. Insa forfota e mult prea mare chiar si pentru "o zi de piata". Capatul de linie - suspendat temporar - cat si zonele invecinate mustesc de... masini care abia se misca datorita riveranilor sau cumparatorilor care au parcat de-aiurea... Dar de ce atata potop, atatia nervi intinsi la maxim? Fiindca se lucreaza pe strada Prelungirea Traian, cu alte cuvinte pe "returul lui 12 si 15" se inlocuiesc conducte si se lucreaza in draci. Trebuie sa recunosc ca desi sambata si dimineata, muncitorii erau la lucru si se miscau destul de rapid... Se mai intampla si minuni, nu? (pozele 1 - 3).

Am mers apoi pe strada Eroilor, principalul motiv pentru care - deocamdata - linia 11 nu mai are capat de linie in Piata Centrala. Si aici lucrurile s-au miscat multumitor pe cele doua portiuni, cea dintre strada Traian si strada Balcescu a fost nivelata si urmeaza sa fie astfaltata in cursul acestei luni (pozele 4 - 6) iar cea dintre strada Domneasca si strada Balcescu necesita nivelare si ulterior, astfaltare (pozele 7 - 9). In prezent, circulatia este destul de "stramtorata" pe cele doua strazi insa nu in asa maniera incat sa se creeze ambuteiaje.



IMG_0310.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  339.48 kb
 Vizualizat:  de 9370 ori

IMG_0310.JPG



IMG_0311.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  292.71 kb
 Vizualizat:  de 9370 ori

IMG_0311.JPG



IMG_0312.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  298.48 kb
 Vizualizat:  de 9370 ori

IMG_0312.JPG



IMG_0314.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  242.54 kb
 Vizualizat:  de 9370 ori

IMG_0314.JPG



IMG_0315.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  256.92 kb
 Vizualizat:  de 9370 ori

IMG_0315.JPG



IMG_0316.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  262.14 kb
 Vizualizat:  de 9370 ori

IMG_0316.JPG



IMG_0317.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  267.02 kb
 Vizualizat:  de 9370 ori

IMG_0317.JPG



IMG_0318.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  203.42 kb
 Vizualizat:  de 9370 ori

IMG_0318.JPG



IMG_0319.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  258.11 kb
 Vizualizat:  de 9370 ori

IMG_0319.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
peisaj_urban



Data înscrierii: 03/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Aug/2011
Mesaje: 166
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 11 Dec 2009 10:19:54    Titlul subiectului: 121132

Uitati ce manevra fac cei de la primarie. http://www.primaria.galati.ro/portal/act/pidu_galati.pdf tabelele de la pagina 41 o sa va lamureasca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 11 Dec 2009 22:01:41    Titlul subiectului: 121170

Sa vedem acum si o... alta manevra: retrocedarea terenului pe care se afla autobaza 4, anexele acesteia cat si cele destinate I.T.P-ului. Autobaza 4 este una dintre locatiile "cu vechime" care apartin Transurb-ului. Surprinzator cum de nu s-au luat pana acum masuri! Situatia a evoluat intr-o asa maniera incat autobaza 4 risca sa fie "decimata", in plus, s-a blocat accesul in toate facilitatile Transurb-ului aflate pe terenul detinut de proprietarii de drept. Mai sunt 10 zile, ce se poate face? Ramane sa observam modul in care evolueaza lucrurile din punct de vedere juridic si totodata... daca va mai exista sau nu autobaza 4...
Articolul postat mai jos apartine cotidianului local "Adevarul de seara".



SP_A4774.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  319.12 kb
 Vizualizat:  de 9301 ori

SP_A4774.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 14 Dec 2009 11:51:08    Titlul subiectului: 121226

Imi amintesc, cu ceva timp in urma, de o nemultumire privitoare la statia amplasata in fata garii C.F.R. nemultumire care s-a stins deocamdata... sa zicem din bun-simt si respect pentru calatori. Despre ce era vorba atunci? Despre faptul ca mijloacele de transport in comun stationau in fata garii incurcand astfel activitatea... Mai precis, era vorba despre maxi-taxi si nu despre autobuzele regiei de transport locale, acestea din urma stationand pana la intrarea in tura la capatul de linie aflat la aproximativ 150 de metri de gara ca mai apoi sa opreasca in fata regionalei doar pentru a ridica pasagerii. Microbuzele private aveau (si inca mai au) naravul de a gara si a astepta intrarea in tura chiar in fata garii... In fine, intentia de a muta statia in bucla superioara iesirii de la ANL-uri a ramas - pentru prezent - doar o amintire.
Urmand intentia sefului de la regionala C.F.R., cel de la hypermarket-ul REAL a dus aceasta propunere in faza de executie si, prin urmare, atat microbuzele cat si autobuzele care asigura legatura spre REAL au fost obligate sa-si mute statia... Microbuzele aveau oprirea initiala langa intrarea in hypermarket, aceeasi oprire fiind atribuita si autobuzelor care deservesc proaspat-realocata linie 23 insa, pe motivul stanjenirii activitatii din zona (oameni, carucioare, sacose, taxiuri...) statia s-a mutat la iesirea din parcarea centrala (aproximativ 200 metri), mai precis, intr-o parcare "auxiliara" (parcarea K) creata pentru masini si nicidecum pentru mijloacele de transport... In concluzie, un microbuz intoarce cu destula usurinta (dintr-o manevra, cum se zice) in statia "K" insa cu midibuzele traseului 23 este mai greu (doua, trei manevre care incurca uneori traficul in zona)... iar un MAZ sau un DAB ar risca sa produca un ambuteiaj de toata frumusetea...
Poate ar fi fost mai bine sa se efectueze un capat propriu de linie pentru mijloacele de transport si nu improvizatii stupide si riscante. Imi amintesc ca pe vremuri se creau rondouri largi, incapatoare, la majoritatea capetelor de linie, acum e chiar asa de greu ca pe terenul din dreapta hypermarket-ului, la baza parcarii care rareori se umple mai bine de jumatate, sa se faca un semi-rondou (daca rondou nu se poate) pentru stationarea civilizata a microbuzelor private si a autobuzelor???
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 15 Dec 2009 14:22:14    Titlul subiectului: 121261

A nins (si) la Galati insa, de aceasta data, edilii au fost pregatiti si pe principalele artere ale orasului se circula destul de bine inca de dimineata. Cu toate acestea, datorita vantului cat si a zapezii care s-a asternut repejor (spre bucuria majoritatii galatenilor care nu au mai vazut zapada abundenta de ceva timp) multi au preferat sa apeleze la mijloacele de transport. Prin urmare: grafice respectate insa aglomeratie atat in mijloacele de transport ale Transurb-ului cat si microbuzele particulare.
In cursul diminetii, datorita orelor de varf cat si pentru a se evita accidentele cauzate de derapaje, circulatia s-a miscat mai lent, acum insa se desfasoara in conditii multumitoare (poza 1).

A venit insa si seara... si totul a luat-o rara. Masinile de deszapezire nu au mai iesit pe strazile orasului datorita traficului de la orele de varf iar ambuteiajele s-au creat imediat. In jurul orei 17, pe tur, intre strada 6 martie si Mc Donalds s-a creat un blocaj cum rar s-a mai vazut... Autobuzele si troleibuzele au avut intarzieri uriase, orarele s-au dat peste cap... Intre statiile Miorita si Centru autobuzele mergeau foarte greu (se circula bara la bara) iar portiunea de traseu a fost efectuata in 30 de minute (in loc de 7-8 ). Tot la fel de greu s-a circulat si pe portiunea dintre Centru si TreiStar, la "poalele primului deal". Aici insa s-au facut primele diferente, intre tractiunea integrala si cea "pe spate", intre autoturisme si autobuze de mare capacitate. MAZ-ul in care ma aflam a urcat fara probleme dealul, insa "stingherit" de autoturismele blocate... In Tiglina nu s-a mai tinut cont (cred pentru prima oara!) de statia de maxi-taxi in care, oricum, nu mai oprea nici un maxi-taxi datorita numarului mare de calatori si prin urmare autobuzul nostru a stationat la culoarea rosie pe prima banda de circulatie (lucru rar intalnit in Tiglina!). A doua diferenta s-a facut pe dealul dintre Inelul de Rocada si Mc, unde autobuzul s-a impus din nou. Am urcat panta aia destul de lent insa am urcat-o, facand slalom printre masinile blocate in zapada, ajunse de-a curmezisul sensului de mers, pe trotuare si chiar pe contra-sens... A fost un fel de aventura, prima din aceasta iarna, si desi multi oameni s-au aratat nemultumiti si au avut de dat justificari la telefoanele mobile din dotare, eu zic sa ne bucuram totusi de zapada si sa fim intelegatori cu capriciile ei fiindca noi, galatenii, nu avem prea des ocazia sa savuram farmecul unei ninsori abundente...
Pozele 2 si 3 infatiseaza situatia pe tur in jurul orei 17:20. Ambele au fost realizate in zona cartierului Mazepa, prima in vecinatatea statiei TreiStar, a doua din statia de la Agentia de Voiaj.



IMG_0406.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  256.73 kb
 Vizualizat:  de 9202 ori

IMG_0406.JPG



IMG_0444.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  329.27 kb
 Vizualizat:  de 9169 ori

IMG_0444.JPG



IMG_0445.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  277.24 kb
 Vizualizat:  de 9169 ori

IMG_0445.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 22 Dec 2009 16:41:17    Titlul subiectului: 121581

Ieri si astazi, desi nu a mai nins, circulatia s-a desfasurat tot in conditii grele. Aceeleasi intarzieri ale mijloacelor de transport cauzate insa de ghertoii care isi parcheaza sau abandoneaza masinile aiurea, sfidand orice urma de bun-simt. Utilajele au eliberat o mare parte din strazi insa, datorita soferilor care aventurandu-se in nestire, siliti de imprejurimi sau de comoditate ori poate impulsionati de testosteronul lor de ghertoi sadea si-au abandonat masinile pe prima banda de circulatie, in gazonul dintre sensurile de circulatie sau, mai rau, la marginea intersectiilor, munca a fost realizata partial. Iar masinile inconstientilor partial inzapezite...
Poza 1: Ingramadeala ca pe vremuri la autobuz. A trebuit sa intarziem in statii pentru a nu porni cu lume pe scara...
Poza 2: Intersectii troienite de utilajele de deszapezire;
Pozele 3, 4: Ati uitat sa deszapeziti si statiile... Iar calatorii trebuie sa-si dovedeasca aptitudinile de alpinisti; sport organizat de Primarie si sponsorizat de Spitalul Judetean;
Pozele 5, 6: Ambuteiaje si ghertoi.



IMG_0546.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  195.22 kb
 Vizualizat:  de 9123 ori

IMG_0546.JPG



IMG_0557.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  247.48 kb
 Vizualizat:  de 9123 ori

IMG_0557.JPG



IMG_0559.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  217.04 kb
 Vizualizat:  de 9123 ori

IMG_0559.JPG



IMG_0562.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  228.87 kb
 Vizualizat:  de 9123 ori

IMG_0562.JPG



IMG_0573.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  268.85 kb
 Vizualizat:  de 9123 ori

IMG_0573.JPG



IMG_0617.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  282.08 kb
 Vizualizat:  de 9123 ori

IMG_0617.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 24 Dec 2009 15:00:58    Titlul subiectului: 121648

Parca ne-am obisinuit cu haosul rutier... In cursul zilei de ieri (23.12.2009), in oras s-a circulat destul de bine, exceptand insa zona cuprinsa intre Real si Inelul de Rocada. Inca de la orele diminetii, coloana de masini era vizibila de la baza dealului de langa Inel, iar patrunderea cu masina in cartierele Micro 18, Micro 19, Micro 20 si Micro 21 era imposibila de realizat. Spre amiaza au sosit politistii de la Rutiera insa, cu toata stradania lor, lucrurile n-au evoluat prea mult... Ce-i drept, returul - zona dintre Parma si McDonalds - s-a mai aerisit. Politstii au fost postati in intersectia dintre strazile Brailei si Stadionului (Frunzei), in dreptul Farmaciei Hygeia precum si la Parma. Am ignorat asadar culorile semafoarelor si ghidati de semnele politstilor... am mai petrecut o ora in trafic, o ora pe un itinerar care, in conditii acceptabile de circulatie, ar fi fost parcurs in maxim 10 minute.
O alta problema a fost... "balta cu surprize", o veritabila capcana lasata de cei insarcinati cu desfundarea canalizarilor pentru pietonii care doreau sa traverseze strazile si care, "flancati" de nameti si de masini abandonate, au preferat sa porneasca pe prima banda de circulatie, in regim "turma", ingreunanand si mai mult accesul autoturismelor. Intersectia dintre strazile Otelarilor si Brailei ajunsese un adevarat circ ieri seara, intre orele 18 si 19.
Orarele mijloacelor de transport care ieri aveau drum prin Micro 19 au avut de suferit intarzieri consistente... Frecventa a fost variabila, intre 1 minut si aproximativ 15... Datorita "sucirilor" din trafic, au existat cazuri in care, in statia de la Spitalul Judetean au ajuns, in interval de 6 minute, 3 troleibuze - doua au ajuns concomitent iar al treilea la un interval foarte scurt - aflate in intarziere.
In mare, pe retur, intarzierea pentru traseul 102 a fost de pana la 45 de minute, iar pe tur, de pana la 25.



IMG_0646 (23.12.2009).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  293.91 kb
 Vizualizat:  de 9065 ori

IMG_0646 (23.12.2009).JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 28 Dec 2009 08:33:46    Titlul subiectului: 121755

A trecut ceva timp de la... hm, procesul de "deszapezire" insa lucrurile sunt pe departe de a intra intr-un fagas normal. Troienele continua sa troneze la marginile intersectiilor, "crestele de gheata" ocupa in continuare statiile mijloacelor de transport in comun iar masinile parasite de cei prinsi in urma cu doua saptamani de prima ninsoare continua sa zaca abandonate pe primele benzi de circulatie. Zilele acestea a plouat, iar santurile si craterele dintre zonele partial deszapezite s-au umplut cu apa... In plus, limitatoarele de viteza au fost scoase de utilajele de deszapezire iar trecerea de pietoni de la Potcoava de Aur a devenit... activa fiindca vopseaua neagra s-a sters... In prezent, se circula multumitor pe strazile principale insa exista si drumuri periferice des frecventate care pun la dispozitia soferilor doar... o banda de circulatie. Mai multe informatii putem afla din articolul pe care l-am postat mai jos, apartinand cotidianului local "Viata Libera", editia din 28.12.2009. Iata si link-ul: http://www.viata-libera.ro/articol-Galati_orasul-dezastru.html

"După ninsoare, lame, troiene și ploaie
Galați, orașul-dezastru


* „Țâțele” au fost tăiate de lamele Primăriei, în tot orașul, în vaga operațiune de deszăpezire de acum două săptămâni * Nu face nimic, noi am plătit prima montare, noi plătim și remontarea – că de aceea suntem contribuabili * După ninsoare, Primăria nu a mai mișcat un deget și a lăsat nămeții să se topească * Asfaltul s-a surpat sub zăpezi, în carosabil căscându-se cratere-capcană * Trecerea de pietoni de la Potcoava – desființată, vopsită și… demachiată de zăpadă și ploaie * Acum gălățenii o traversează, deși ea nu există * Gunoaiele invadează străzile * Bine că Moș Crăciun nu a rămas înghețat pe carosabil, că lamele Primăriei l-ar fi tăiat și pe el... *

Poftiți, vă rog, prin troian!

La zece zile de la ninsoarea care a lovit Galațiul, troiene imense făcute de lamele Primăriei îi împiedică pe oameni să coboare din autobuze.

Și dacă tinerii se descurcă să sară de colo-colo - la coborâre, bătrânii sunt nevoiți să coboare direct în troiene. Unii abia dacă mai reușesc să se extragă din ele.

„Țâțele”? Da, zvârlite pe marginea drumului

Faimoasele „opritori din cauciuc, pentru limitarea vitezei” (popular numite „țâțe”), montate în tot Galațiul, au fost tăiate și aruncate pe marginea carosabilului, în operațiunea de deszăpezire.

Lama le-a retezat fără milă. Nu-i nimic, bani de la plătitorii de taxe și impozite să fie, că pune Primăria altele. Și pe Bălcescu, și la Elice, și la Pastilă, și la banci…

Carosabil a fost, uliță este

De pe Faleză colț cu Prelungirea Traian, până la Drumul de Centură colț cu Tecuci, asfaltul – și așa „vălurit” de trafic și cutremurat de șantierele din jur -, s-a umplut de găuri.

Cratere adevărate, cele mai multe nesemnalizate, pentru care plătim cu sănătatea mintală și asigurarea mașinii.

Uite trecerea! Cea desființată, desigur

Cum, tot noi, gălățenii, suntem leneși? Adică am plătit municipalitatea – prin taxe și impozite luate lunar din veniturile noastre – ca nici măcar să nu fie în stare să acopere cu o vopsea rezistentă trecerea de pietoni desființată, de la Potcoava?

Zebră care, timp de două zile de la anulare, a fost „însoțită” de un polițist comunitar explicativ, de „pe aici nu se mai trece”? Da, fix fosta-trecere este din nou vizibilă, că… s-a dus vopseaua neagră de pe ea!

Utilaje?

Nu. Nimeni nu a mai strâns zăpada rămasă pe străzi. Tot pe o bandă din trei se circulă, tot prin zăpezi murdare ne cățărăm la traversarea străzii. La mulți ani, Primărie, știm precis că te distrezi bine de Sărbători!"


Pozele atasate mai jos apartin cotidianului "Viata Libera":



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  43.3 kb
 Vizualizat:  de 9022 ori

1.jpg



2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  40.89 kb
 Vizualizat:  de 9022 ori

2.jpg



3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  38.04 kb
 Vizualizat:  de 9022 ori

3.jpg



4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  31.41 kb
 Vizualizat:  de 9022 ori

4.jpg



5.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  36.48 kb
 Vizualizat:  de 9022 ori

5.jpg



6.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  38 kb
 Vizualizat:  de 9022 ori

6.jpg



7.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  41.92 kb
 Vizualizat:  de 9022 ori

7.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 29 Dec 2009 11:32:46    Titlul subiectului: 121789

Constat, cu tristete, ca exista si galateni al caror mental in ceea ce priveste transportul in comun s-a oprit undeva la nivelul primei jumatati a anilor '90... Regretabil si stanjenitor insa asta e realitatea. Privind la perioadele din urma trebuie sa recunoastem ca au existat si etape mai... cenusii in ceea ce priveste comportamentul soferilor fata de calatori, indiferenta sau diferite abateri, mai mult sau mai putin grave... undeva in perioada comunista si post-comunista...
De multi ani insa lucrurile s-au schimbat in bine, soferii au un comportament adecvat si-si respecta indatoririle fata de calatori. Nu am nimic de reprosat "formulei actuale" care "guverneaza" orasul "de la bordurile mijloacelor de transport". Nu sunt singurul care a sesizat aceasta imbunatatire... Din pacate insa, cei receptivi sunt cam putini, galatenii fiind obisinuiti sa nu aprecieze sau sa nu ia in consideratie imbunatatirile din transportul local si nici sa aprecieze bunul simt, rabdarea sau profesionalismul soferilor... De-altfel, dragii nostri oraseni fac mereu referire la transportul civilizat din est sau din vest, si din cate vad, in ochii unora pana si caruta trasa de un magar este mai "elevata" decat transportul in comun.
Poate ca nu stiti sa apreciati nimic, sau poate nu stiti sa apreciati deloc, minitile unora avand "opritor" in dreptul perioadelor comuniste cand transportul in comun putea fi considerat o metoda optima pentru a absolvi (neintentionat) "scoala de cascadori". Foarte rusinos ca putini sunt cei care inteleg ceea ce inseamna un transport civilizat, la fel cum putini sunt cei care stiu ca in vest (est, nord...) gradul de civilizatie al pasagerilor este net superior celui din majoritatea oraselor din tara noastra, mai mult, meseria de sofer de autobuz, troleibuz, tramvai (...) este privita cu "alti ochi"... In alte parti exista respect pentru aceste meserii, exista apreciere si bun-simt... Nu ca la noi, unde toata lumea e obisinuita sa se vaite de la cel mai mic moft si sa sune la "Reclamatii Transurb" fiindca vezi omule, are impresia ca printr-o reclamatie a contribuit " la respectul de sine" ( Shocked ) sau la "bunastarea transportului in comun".
Am sa-mi concretizez parerile exprimate mai sus prin prezentarea succinta a unei intamplari care s-a desfasurat ieri seara (28.12.2009) si in care am avut si eu un... oarecare amestec; dupa ninsoare vine si ploaie, iar dupa ploaie vine si inghet - cam asa s-au desfasurat "etapele meteorologice" de ieri, la Galati. Cele doua dealuri (dintre Mc si Inelul de Rocada precum si dintre Palatul Telefoanelor si TreiStar) au devenit "sticla". Ieri seara, intorcandu-ma spre casa, am avut ocazia sa calatoresc cu troleibuzul 1403. Soferul, un tip in varsta, era foarte prudent si conducea incet pentru a evita posibile "situatii de urgenta", situatii care de-altfel apar foarte des in traficul galatean datorita indiferentilor sau bizonilor "potcoviti" cu carnete de conducere "la misto"... Primul deal l-am coborat cu aproximativ 10 km/h; la al doilea deal viteza a fost aceeasi insa troleibuzul nu a putut opri chiar in dreptul statiei Romtelecom - amplasata de-altfel pe panta - ci vreo 4 - 5 metri mai jos. Au coborat cativa calatori iar in locul lor a urcat un tip pus pe scandal, hotarat sa-si descarce nervii pe soferul de troleibuz. Principalul motiv: de ce nu a oprit in statie! Omul agita un telefon in mana, amenintand ca suna sa faca reclamatii soferului pentru faptul ca nu a oprit unde trebuia. A batut de vreo trei ori in geamul mobil din cabina soferului, amenintand si cerand socoteala pentru ce plateste el abonament... Am incercat sa-l calmez pe individ cu vorba buna insa degeaba, omul a lasat soferul si a inceput sa ma jigneasca pe mine, continuand sa fluture telefonul acela in mana. De ce ma bag eu? Cine sunt? De ce iau apararea soferului? "Ca din cauza unor cretini ca dumneata nu face asta statie" - m-a acuzat el Shocked M-am abtinut sa nu-l pocnesc pe individ pentru nesimtirea si jignirile aduse, convins fiind ca sufera de isterie sau e bolnav... In mod normal nu-s atat de conciliant.
Mi-am vazut de treaba mea gandindu-ma totodata de cate porcarii dintr-astea au parte soferii mijloacelor de transport intr-o singura zi de lucru. iar telefoanele cu reclamatii probabil suna stanjenitor in birourile unor oameni care, apeland la o cantitate uriasa de bun simt, trebuie sa explice si sa calmeze tot felul de persoane care-si dau importanta cum c-ar fi fost martorii "unor conspiratiuni intre soferi" sau "victimele abuzului soferesc" (exemple de acuzatii faurite de galateni). In cazul de fata, probabil ca in cursul acestei zile, cineva ii va explica individului pe care am avut "oroarea" sa-l cunosc fenomenul meteorologic intitulat "polei": modul in care se produce, coeficientul de frecare si rolul acestuia, alunecarea pe plan inclinat precum si incadrarea in statie, pe polei, a troleibuzului, cu un maxi-taxi in spate si un sofer de Dacie nesigur pe banda 1...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 02/Oct/2019
Mesaje: 1739
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 11 Ian 2010 09:58:22    Titlul subiectului: 122149

Un articol despre problemele transportului local:

http://www.adevarul.ro/locale/galati/Galati-_Traficul_infernal-rezolvat_prin_sensuri_giratorii_0_187181411.html

Adevarul a scris:
Proiectul "Politici Publice.ro" își dovedește utilitatea unele sugestii ale cetățenilor fiind deja luate în considerare

Cea mai frecventă recomandare a gălățenilor care vizitează site-ul este eliminarea transportului de tip maxi-taxi

Pentru a reduce aglomerația din traficul urban, există alternative: mersul pe jos și ciclismul, transportul în comun, utilizarea scuterelor sau a motocicletelor.

Inițiativa, venită din partea Centrului de Dezvoltare SMART Galați, prin proiectul „Mobilitatea urbană", vizează tocmai aceste aspecte. La împlinirea unui an de la lansarea proiectului, rezolvarea aglomerației urbane este văzută diferit de gălățeni.

Sergiu Onofrei, salariat la Arcelor Mittal Steel din Galați, crede că singura soluție este desființarea în totalitate și scoaterea de pe trasee a microbuzelor maxi-taxi și înlocuirea lor cu autobuze particulare.

"În plus, municipalitatea ar trebui să promoveze transportul electric. Tramvaiul, prin construcția lui este un mijloc de transport ecologic aproape 100%. Rămâne problema poluării fonice din cauza liniilor vechi de peste 30 ani, cârpite, tocite și rupte. Să nu uităm că tramvaiul în Galați are peste 110 ani! Troleibuzul este și el 90% ecologic", afirmă Sergiu Onofrei, unul dintre gălățenii care și-au exprimat opinia pe „Politici Publice.ro".

Un biolog din Galați, Ionuț Oraca, propune interzicerea circulației mașinilor măcar două zile pe săptămână și încurajarea transportului în comun.

"La serviciu, trebuie să mergem cu maxi-taxi și troleibuze, iar mașinile proprietate personală le putem folosi pentru vacanțe și alte deplasări în afara localității. De asemnea, trebuie încurajat mersul pe bicicletă deoarece acesta este benefic sănătății și nu poluează", scrie biologul pe forumul Centrului SMART.

Și studenții au luat în serios proiectul și au venit cu propuneri interesante. Ciprian Mihalcea crede că traficul ar putea fi fluidizat și prin înlocuirea semafoarelor cu sensuri giratorii.

"Ambuteiajele din sensurile giratorii sunt de mai scurtă durată decât cele de la semafoare. Așteptarea șoferilor este chiar și de patru ori mai scurtă", spune tânărul. El mai crede că și construcția de parcări subterane ar putea duce la mărirea numărul de benzi de circulație pe principalele artere rutiere.

Probabil că edilii au fost inspirați de sugestia lui Ciprian atunci când au decis amenajarea a două noi sensuri giratorii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 13 Ian 2010 09:52:55    Titlul subiectului: 122212

Amortizoare pentru liniile de tramvai amplasate pe sectoarele unde s-au desfasurat lucrari ISPA, un aspect anuntat inca de la inceputul lucrarilor si - se pare "bifat din nou" de edili - pentru a nu uita cat de mult interes se da pentru un transportul in oras. Sursa: cotidianul "Viata Libera", editia din 13.01.2010. Link: http://www.viata-libera.ro/articol-Tramvaiul_silentios_2.html

"Gata cu tranca-tranca?
Tramvaiul silențios


Se lucrează la un nou proiect la Galați: transformarea transportului cu huruitorul tramvai într-o călătorie fără zgomot, atât pentru călători, cât mai ales pentru gălățenii care au ghinionul să locuiască în prejma unui astfel de traseu, am aflat de la viceprimarul Mircea Răzvan Cristea.

Astfel, în vara aceasta va începe realizarea unui sistem nou la liniile de tramvai, șinele urmând să fie montate pe amortizoare de cauciuc.

„Tramvaiul rămâne un mijloc de transport mai elegant decât altele, trebuie să-l facem și mai puțin zgomotos”, spune viceprimarul, care a inclus acest proiect printre cele cu finanțare externă care „sunt ca și câștigate”.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
peisaj_urban



Data înscrierii: 03/Feb/2009
Ultima vizita: 23/Aug/2011
Mesaje: 166
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 13 Ian 2010 11:49:54    Titlul subiectului: 122214

Pana la urma la ce proiect se refera? La deja inceputul ISPA de pe strada Basarabiei sau altceva?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 13 Ian 2010 12:11:13    Titlul subiectului: 122215

Lucrarile ISPA au inceput de ceva vreme si se stabilise, inca de atunci, ca liniile de tramvai ce trec pe strazile vizate in cadrul acestui program sa fie schimbate si totodata sa primeasca un regim de rulare mai silentios. Se referea, inca de atunci, la aceste amortizoare de cauciuc. Exista si cateva poze realizate de colegul nostru BaditaStefanGalati in cursul anului trecut care aveau drept scop prezentarea noilor linii cat si a materialului de amortizare utilizat. Prin urmare, articolul de mai sus aminteste de lucruri deja stabilite, lucruri care erau trecute "pe hartie" de mai bine de un an. E bine insa ca sunt amintite...
Schimbarile vor avea loc treptat, functie de importanta zonala. Deocamdata sunt vizate zonele "ravasite" de lucrarile ISPA pentru inlocuiri conducte de apa, sistem de canalizare, reparatii (etc,etc) urmand ca mai apoi sa se extinda si asupra altor sectoare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 17 Ian 2010 13:29:59    Titlul subiectului: 122417

In ultimele zile a nins sporadic la Galati. Parca, am spune, a nins cu jena fiindca pana si vremea, oricat de capricioasa ar fi, intelege incompetenta autoritatilor de a deszapezi drumurile... Desigur, ne place zapada, atata vreme cat... este in parcuri si pe trotuare, nu pe carosabil. In noaptea zilei de 15 ianuarie a nins binisor iar strazile s-au acoperit cu-n strat subtire de zapada. Carosabilul umed a inghetat, prilej pentru soferi de a-si testa capacitatile de... drifting. Avand in vedere ca ne aflam cu mult in afara orelor de varf, nu au existat cozi interminabile in trafic iar mijloacele de transport nu au avut de suferit intarzieri. In schimb, o parte din acestea au oferit senzatii... tari pe pantele din oras, in ciuda vitezei scazute cat si a vigilentei soferilor.
Pentru a nu mai fi criticati in presa si injurati in trafic, cei insarcinati cu deszapezirile au intervenit in cursul noptii dintre 15 si 16 ianuarie, ajutati si de faptul ca ninsoarea s-a domolit. Aceeasi repetitie a avut loc si-n dimineata zilei de 17. Aceeasi protagonisti, aceelasi episod, de aceasta data insa nu la lasarea intunericului ci la... ridicarea acestuia. Cert este ca in prezent se circula bine la Galati si nu sunt intarzieri in ceea ce priveste transportul in comun.



IMG_1090 (17.01.2010).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  246.8 kb
 Vizualizat:  de 8677 ori

IMG_1090 (17.01.2010).JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 19 Ian 2010 22:52:27    Titlul subiectului: 122523

18.01.2010. Ne bucuram din nou de ninsoare. Zapada se asterne in straturi iar utilajele de deszapezire intervin pe arterele principale din oras. Nu se semnalizeaza inca intarzieri ale mijloacelor de transport, ce-i drept zapada nu stanjeneste prea tare traficul. Continua sa ninga toata noaptea. Materialul antiderapant nu se dovedeste prea eficient, pe unele portiuni strazile sunt inghetate iar atat autoturismele cat si mijloacele de transport derapeaza. Sa vedem cateva fotografii din seara zilei de 18:


SP_A4839.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.95 kb
 Vizualizat:  de 8628 ori

SP_A4839.jpg



SP_A4840.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.72 kb
 Vizualizat:  de 8628 ori

SP_A4840.jpg



SP_A4843.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.75 kb
 Vizualizat:  de 8628 ori

SP_A4843.jpg



SP_A4845.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.86 kb
 Vizualizat:  de 8628 ori

SP_A4845.jpg



SP_A4846.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  76.06 kb
 Vizualizat:  de 8628 ori

SP_A4846.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 20 Ian 2010 13:04:11    Titlul subiectului: 122538

19.01.2010. Zi plina in ceea ce priveste ninsoarea. Materialul antiderapant si zapada au creat un teren propice derapajelor. Pe unele artere s-a circulat foarte greu iar utilajele de deszapezire abia au reusit sa intervina. Cu toate acestea, galatenii au fost mai pregatiti de drum decat in luna decembrie a anului trecut si prin urmare cozile in trafic si haosul urban a fost de proportii mai reduse. Mijloacele de transport au suferit ceva intarzieri, in special cele care rulau spre Micro 13b. Surprinzator, spre Micro 19 si spre Complexul Siret nu au existat probleme iar traficul s-a desfasurat in conditii relativ normale.
Mai jos, cateva poze pe care le-am realizat ieri, in zona Garii C.F.R. Si-n acea zona amestecul creat intre materialul antiderapant si zapada asternuta dadea de furca unor soferi. Mijloacele de transport au facut fata insa cu brio.



1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  218.89 kb
 Vizualizat:  de 8601 ori

1.JPG



2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  106.31 kb
 Vizualizat:  de 8601 ori

2.jpg



3.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  272.46 kb
 Vizualizat:  de 8601 ori

3.JPG



4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  122.26 kb
 Vizualizat:  de 8601 ori

4.jpg



5.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  108.87 kb
 Vizualizat:  de 8601 ori

5.jpg



6.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  134.55 kb
 Vizualizat:  de 8601 ori

6.jpg



7.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  241.83 kb
 Vizualizat:  de 8601 ori

7.JPG



8.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  322.47 kb
 Vizualizat:  de 8601 ori

8.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 23 Ian 2010 00:59:35    Titlul subiectului: 122611

Perioada 20-22 ianuarie 2010... Perioada aparent linistita pe soselele orasului. Inca din zorii zilei de 20, principalele strazi ale orasului erau curatate, fapt ce a permis ca circulatia sa se desfasoare in conditii multumitoare. Mijloacele de transport nu au avut intarzieri cu toate ca, pe anumite segmente ale traseelor locale, utilajele nu au intervenit. Doua exemple: zona garii precum si capatul de linie din Micro 19. Sa nu fiu malitios... Sunt doar cativa zeci de metri...
In ultimele doua zile nu a mai nins si, in pofida gerului, strazile nu au oferit surprize neplacute soferilor. Graficele au fost respectate iar la trasee au iesit... masinile pregatite pentru conditiile de iarna.
Pozele 1-4: aspecte privind circulatia mijloacelor de transport in oras (observati faptul ca strazile au fost curatate si prin urmare s-a circulat fara intarzieri);
Pozele 5-7: mijloace de transport la capatul de linie din Micro 19 (zona nu a partial curatata insa mijloacele de transport nu intampina dificultati).



1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  267.51 kb
 Vizualizat:  de 8514 ori

1.JPG



2.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  279.12 kb
 Vizualizat:  de 8514 ori

2.JPG



3.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  241.25 kb
 Vizualizat:  de 8514 ori

3.JPG



4.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  289.63 kb
 Vizualizat:  de 8514 ori

4.JPG



5.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  284.51 kb
 Vizualizat:  de 8514 ori

5.JPG



6.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  302.94 kb
 Vizualizat:  de 8514 ori

6.JPG



7.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  288.37 kb
 Vizualizat:  de 8514 ori

7.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 31 Ian 2010 21:17:06    Titlul subiectului: 122986

De ceva timp grupul de semafoare amplasat pe strada Brailei (inainte de statia de la Farmacia Hygeia pe tur si inainte de cea de la Spitalul Judetean pe retur) nu mai functioneaza. Mai precis, acestea indica mereu galben intermitent, atentionand astfel de trecerile de pietoni pe care le supravegheaza. Acum, ideea s-a dovedit buna pentru soferi (eliberarea zonei din dreptul Spitalului Judetean de exemplu) insa proasta pentru pietoni...
Si pentru ca totul sa fie perfect, s-au modificat parametrii grupului de semafoare ramase active (cele de la intersectia dintre strada Frunzei/strada Stadionului si strada Brailei). Mai precis, s-a marit timpul de asteptare si s-a micsorat cel de trecere, in concluzie, la orele de varf avem de admirat un ditamai convoiul de masini... Slaba organizare, insa, majoritatea soferilor sunt multumiti... culmea, majoritatea au dorit desfintarea semafoarelor de la Hygeia... Aspectul iritant: cand semaforul de la Mc se facea verde, in aceelasi timp se facea si cel de la Hygeia; prin urmare, majoritatea soferilor aveau de asteptat mult si bine. Ce-i drept, si acum au de asteptat, dar nu la doua semafoare distincte ci la unul singur...
Prin aceasta modificare s-au redus intarzierile pe trasee pentru mijloacele de transport ale Transurb-ului care "tranzitau" zona respectiva, cel putin pe retur. Mergand spre Micro 19, ai de asteptat mai mult in mijloacele de transport si atunci cand se produc intarzieri, timpul de sedere la capat de linie se micsoreaza... (In fine, acest aspect nu deranjeaza pe nimeni, frecventele sunt multumitoare). Un alt aspect pozitiv este si timpul de asteptare la grupul de semafoare de pe strazile Frunzei/Stadionului; timpul de trecere a crescut, reducand astfel aparitia unor posibile intarzieri pentru tramvaie.
Foto 1: schita;
Foto 2, 3: grupul de semafoare ramas activ (zona Mc);
Foto 4, 5: grupul de semafoare intermitent (zona Hygeia).



1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  176.73 kb
 Vizualizat:  de 8437 ori

1.JPG



2.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  277.93 kb
 Vizualizat:  de 8437 ori

2.JPG



3.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  293.83 kb
 Vizualizat:  de 8437 ori

3.JPG



4.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  232.64 kb
 Vizualizat:  de 8437 ori

4.JPG



5.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  260.32 kb
 Vizualizat:  de 8437 ori

5.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 01 Feb 2010 10:59:01    Titlul subiectului: 123021

Mare bucurie astazi - 01.02.2010 - pentru transportatorii privati, care cu siguranta ca-si vor burdusi bine masinile si implicit buzunarele... Transurb-ul face greva. Se vor respecta insa orarele pentru Cursele Conventie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Lun 01 Feb 2010 19:12:09    Titlul subiectului: 123072

Despre greva spontana de la Transurb:

http://www.domnuleprimar.ro/GALATI-Greva-spontana-Transurb-dpe-s-1-a7688.htm

GALATI : Greva spontana la Transurb


Transurb SA
Foto: DomnulePrimar.ro

250 de soferi si 110 mecanici angajati ai Transurb SA, societatatea de transport in comun din Galați aflata in subordinea consiliului local, au refuzat, luni dimineata, sa iasa pe pe traseu cu mijloacele de transport. Angajatii sunt nemultumiti de salarii, de conditiile de munca si de managementul societatii, considerat ineficient.

Potrivit sindicalistilor salariul minim la Transurb SA este de 917 lei. În noiembrie 2009 s-a convenit cu administratia sa fie majorate cu 2% toate salariile sub 1.000 de lei. Cu toate acestea indexarea salariilor nu a fost pusa in aplicare. Soferii de la Transurb sunt nemultumiti de managementul societatii, cerând demisia directorului general Genica Totolici, numita de Consiliul Local în 2004, la propunerea Partidului Conservator.

Acestia sustin ca actuala directoare a Transurb SA , Genica Totolici, a numit diverse persoane în funcții de conducere folosind criteriile politice, si nu pe cele de performanta. Viceprimarul municipiului Galați, Nicușor Ciumacenco, le-a promis angajatilor Transurb ca va analiza problema și că pana la sfarsitul saptamanii se vor gasi soluții. Mai mult in Adevarul
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 01 Feb 2010 23:40:18    Titlul subiectului: 123092

Greva va continua si maine. Absenta mijloacelor de transport ale Transurb-ului s-a resimtit in special pe traseele pe care microbuzele private nu vin la dublare sau le dubleaza partial.
Singurele autobuze ale Transurb-ului care azi au iesit din garaj au fost, dupa cum spuneam, cele pentru cursele conventie.



IMG_1265.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  289.55 kb
 Vizualizat:  de 8351 ori

IMG_1265.JPG



IMG_1268.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  339.81 kb
 Vizualizat:  de 8351 ori

IMG_1268.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 02 Feb 2010 00:34:32    Titlul subiectului: 123093

Sa vedem acum si un articol apartinand cotidianului "Viata Libera", editia din 02.02.2010, privitor la greva Transurb-ului. Link-ul:
http://www.viata-libera.ro/articol-_Transportul_local_tras_pe_dreapta__2.html

"Pană la Transurb
Transportul local, tras pe dreapta


Gălățenii care au întârziat, ieri, la muncă, au avut o scuză cât se poate de credibilă: greva spontană a angajaților de la Transurb. Mai exact, cele 80 de autobuze ale societății locale de transport în comun care nu au mai ieșit pe traseu, ieri, de la ora 5.00, așa cum ar fi trebuit în mod normal.

Cu o excepție însă: 30 de convenții au circulat, ducând muncitorii la Combinat. La fel și tramvaiele. Iar dacă la aceasta adăugăm transportul privat de persoane, cu greu se poate vorbi de paralizarea orașului prin greva șoferilor de la Transurb. Totuși, inconveniente au fost, la fel și oameni zgribuliți de frig, prin stații…

Viceprimarul, la fața locului

Ieri dimineață, la autobaza Transurb de pe Coșbuc, zeci de angajați, supărați, strigau în frig „Demisia! Demisia!”.

Înăuntru, într-o încăpere la fel de înghețată precum aerul de afară, liderii de sindicat discutau aprins cu viceprimarul Nicușor Ciumacenco, în timp ce de pe margine urmăreau discuția city-managerul Florin Popa, directoarea Transurb, Genica Totolici și directorul Direcției Tehnice din cadrul Primăriei, Laurențiu Jalbă.

Liderii de sindicat au expus, pe scurt, nemulțumirile șoferilor: salariile mici și condițiile grele de muncă.

La care se adaugă altele: concurența neloială a șoferilor de microbuze, sistemul de punctare a angajaților Transurb, numirile anumitor persoane la conducere, în posturi pentru care acele persoane nu ar avea competențe etc.

După zeci de minute de discuții înăuntru, viceprimarul Nicușor Ciumacenco a ieșit afară, în curtea autobazei, pentru a vorbi cu protestatarii.

„Am înțeles problemele dumneavoastră, dar lăsați-mă până vineri să analizez și vă vom da un răspuns atunci. Până atunci însă, vă rog să vă reluați lucrul”, le-a spus vicele angajaților care făcuseră cerc în jurul său.

„Nu ieșim deloc! Demisia! Demisia!”, a strigat un șofer, roșu la față, probabil și de nemulțumire.

„Ne-a pus să vindem bilete la călători, în timp ce microbuzele ne iau clienții. Ale cui sunt microbuzele? Ale PC, PDL, ale celor de la Poliție… și nimeni nu face nimica”, a continuat, pe același ton, omul.

Nemulțumiri fără număr

Alți colegi au continuat seria nemulțumirilor:

• Angajaților li s-a promis o creștere a salariilor cu 2 la sută, încă din octombrie, însă nici acum nu au văzut banii.
• Salariile, așa mici cum sunt, au întârziat în această lună.
• Un șofer primește salariu 917, lei, iar o controloare, 650 de lei.
• Oamenii nu au mai primit de o lună bonurile de masă.
• Halele de reparat autobuzele sunt neîncălzite, deși centrale pe gaze naturale existau odată.
• Piesele de schimb vin greu, iar din această cauză șoferii nu își mai fac norma.
• Controloarelor li s-a impus o normă de amenzi pe lună.
• Noul șef al autobazei este Daniel Herepeanu, om care a lucrat zeci de ani la tramvaie și care nu se pricepe la autobuze
• Directoarea societății angajează pe criterii politice, în societate sunt și pensionari angajați…

Desigur, toate plângerile oamenilor au fost anonime, că „asta mai lipsea, să audă cum mă cheamă și să mă dea afară”.

„Nemulțumirile cele mai mari sunt legate de salarii. Un șofer care se trezește în fiecare zi la 3.30 ia salariu 917 lei”.

Acum, mai nou, s-a luat decizia ca șoferii să vândă și bilete, de parcă nu puteau să fie vândute ca până acum, de cele de la ghișee… Nu este normal!”, a confirmat și liderul Sindicatului Șoferilor, Dumitru Lungu.

Acesta a adăugat că „nemulțumirile sunt din martie anul trecut, dar tot am așteptat să se rezolve ceva… Acum am explodat că ne este foame și nu am primit bonurile de masă de o lună”.

Directoarea le dă dreptate angajaților

„Să știți că, în general, cel puțin în privința salariilor și condițiilor de muncă, oamenii au dreptate”, a declarat directoarea Transurb.

„Sunt nemulțumiri și încercăm să le rezolvăm cu Primăria… Într-adevăr, s-a promis o recorelare de 2 la sută a salariilor, însă în funcție de posibilitățile societății”.

„Anul 2009 a fost un an greu și la asta s-a adăugat și o mică întârziere a alocării, de la Primărie, a subvenției. Dacă se consideră că prin plecarea mea se va rezolva problema, eu îmi dau demisia, însă vă spun că problemele vor rămâne în continuare”.

„Să știți că eu am făcut tot posibilul, tot ce a ținut de mine am făcut”, a declarat directoarea societății locale, Genica Totolici.

Aceasta a răspuns și acuzațiilor „anonime” făcute: „Nu am veri, unchi sau nepoți angajați aici, despre numirile politice, probabil se referă la mine, care sunt de la PC, dar probabil vocile care acuză sunt de la alte partide”.

„Cât privește pensionarii, există un singur pensionar, un maistru care are aprobare de la Prefectură să lucreze, pentru că pensia sa nu depășește limita prevăzută de lege”.

Protestatarii nu cred în promisiuni

Ieri după amiază, la cabinetul viceprimarului Nicușor Ciumacenco, discuțiile nu se mai terminau între sindicaliști, conducerea societății și reprezentanții Primăriei.

„Un lucru e clar: oamenii nu ies pe traseu până nu se demite întreaga conducere a societății, cu directoare, șefi de autobaze, cu tot”.

„Șoferii sunt deciși să nu reia lucrul până când nu văd că li s-au mărit salariile și că și-au primit bonurile restante. Noi încercăm să-i lămurim să iasă măcar cu convențiile”, ne-a declarat liderul sindicatului, Dumitru Lungu.

Acesta a adăugat că ultima dată când cei de la Transurb au obținut o mărire de salariu (și nu promisiuni) a fost „în 1996, pe vremea directorului Iordache, când am stat în grevă aproape 7 zile”.

Ce ar mai fi de spus? Că lupta sindicală e bună, e frumoasă, dar atunci când oamenii așteaptă în stațiile de autobuz, nu prea este susținută.

Pe de altă parte, dacă problemele din Transurb sunt așa de vechi, se pune problema de ce ele au izbucnit abia acum, mai ales în condițiile în care avem și un city-manager, Florin Popa, care are printre atribuții și monitorizarea activității societăților de interes local?

Și dacă, să spunem, city-managerul nu a avut cunoștință de întârzierea salariilor, alte probleme trebuiau rezolvate înainte ca șoferii de autobuze să intre în grevă.

De pildă, de ce Primăria nu s-a îngrijit de transportul celor 247 de familii (atenție, nu persoane!) care locuiesc în cartierul Dimitrie Cantemir și care acum, când șoferii sunt în grevă, pur și simplu nu au cu ce ajunge în oraș, căci microbuzele nu circulă până acolo!

Cartierul Dimitrie Cantemir, izolat

„Cine ne duce pe noi la muncă și înapoi, acasă? Locuiesc în cartierul Dimitrie Cantemir și lucrez în Piața Mare. De când nu mai vin autobuzele, e jale!”.

„Alte mijloace de transport nu avem aici, în afară de autobuze. Noroc că este vacanță și copiii nu merg la școală, că era prăpăd! Știți cum este să mergi pe jos până la intrarea în oraș?”.

„Pe podul de peste Siret încă mai este trotuar, dar după pod, mergi pe șosea! Cine răspunde dacă ne lovește o mașină? De ce Primăria nu are grijă și de noi, noi ai cui suntem?”, ne-a sesizat, ieri, o locatară din cartierul Dimitrie Cantemir, Geta Crăciun.
"

Sa vedem si cateva fotografii apartinand cotidianului "Viata Libera":



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  34.25 kb
 Vizualizat:  de 8340 ori

1.jpg



2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  27.17 kb
 Vizualizat:  de 8340 ori

2.jpg



3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  21.26 kb
 Vizualizat:  de 8340 ori

3.jpg



4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  34.56 kb
 Vizualizat:  de 8340 ori

4.jpg



5.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  29.91 kb
 Vizualizat:  de 8340 ori

5.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 02 Feb 2010 00:41:43    Titlul subiectului: 123094

Aceeasi problema, detaliata si intr-un articol din cotidianul local "Monitorul de Galati", editia din 02.02.2010. Link-ul: http://www.monitoruldegalati.ro/index.php?func=articol&domeniu=Eveniment&articol=3

"Autobuze trase pe dreapta

Gălățenii care au dorit să circule ieri cu autobuzele Transurb au avut supriza neplăcută să constate că acest lucru nu este posibil, și asta din cauza protestului spontan declanșat ieri dimineață de angajații societății. Practic, după ce au efectuat cursele convenție către Combinat, șoferii autobuzelor s-au întors în Autobaza 1, refuzând să iasă pe trasee. Decizia oamenilor de a întrerupe lucrul nu a fost schimbată nici în urma discuției purtate cu directorul general al Transurb, Genica Totolici. Nemulțumirile angajaților, care au răbufnit ieri dimineață, a ajuns și în atenția reprezentanților Primăriei Galați, viceprimarul Galațiului, Nicușor Ciumacenco și city managerul Primăriei, Florin Popa, deplasându-se la sediul societății unde au discutat cu conducerea Transurb și cu liderii sindicatelor.

Nemulțumirile șoferilor au dat ieri în clocot

Liderul Sindicatului Liber al Angajaților de la Transurb, George Preda, ne-a declarat că principalele nemulțumiri ale salariaților sunt legate de întârzierea la acordarea tichetelor de masă, salariile mici, condițiile de muncă necorespunzătoare oamenii solicitând demisia conducerii societății pe care o acuză de management defectuos. „Sunt întârzieri la acordarea tuichetelor de masă, condițiile de muncă lasă în unele cazuri de dorit. De asemenea, o altă nemulțumire a fost legată de faptul că unii angajați, cum sunt de exemplu șoferii, au fost trimiși să vândă bilete. O altă nemulțumire este legată de salariile mici, dar și de faptul că salariile care erau mai mici de 10 milioane de lei vechi nu au fost majorate cu 2%, așa cum am convenit în luna noiembrie cu directorul societății. Principala solicitare a oamenilor este ca cei din conducerea societății să își dea demisia, în frunte cu directorul general Genica Totolici. Deși am încercat să îi conving să intre pe traseu, salariații nu vor să renunțe la proteste și au rămas în curtea autobazei, cerând demisia directorului general”, ne-a declarat liderul Sindicatului Liber al Angajaților de la Transurb. Ieri, în jurul orei 17.00, angajații nu reluaseră încă lucrul, nefiind convinși să se întoarcă pe trasee nici după discuțiile purtate cu reprezentanții Primăriei. Potrivit aceleiași surse, salariații reclamă faptul că în ultimii ani ar fi fost făcute angajări pe criterii politice și că numărul personalului TESA a crescut. „Oamenii sunt hotărâți să nu cedeze, adică să nu reia lucrul până când directorul general nu va fi schimbat. Protestul va continua și marți”, ne-a declarat liderul de sindicat George Preda ieri după amiază, în jurul orei 17.00.

„Nu îmi voi da demisia”

Ne-a declarat directorul general al Transurb, Genica Totolici, care a afirmat că nemulțumirile angajaților nu sunt întemeiate. „S-a întocmit o listă cu personalul care urma să fie disponibilizat, dar reducerea numărului de angajați nu a fost aprobată în cadrul Consiliului Local, motivul fiind lipsa fondurilor pentru acordarea plăților compensatorii. În ceea ce privește majorarea salarială pe care sindicatele o solicită, în acordul pe care l-am încheiat cu sindicatele se specifica clar că acest lucru urma să se întâmple doar dacă societatea dispune de resurse financiare, ceea ce la acest moment nu este posibil. Tichetele de masă au fost acordate și nu există întârzieri la plata salariilor. Cât despre condițiile de muncă necorespunzătoare, afară este foarte frig”, ne-a declarat directorul general al Transurb, Genica Totolici.

„Vom analiza toate doleanțele oamenilor”

Ne-a declarat viceprimarul Galațiului, Nicușor Ciumacenco, care s-a întâlnit ieri cu reprezentanții Transurb, atât din partea sindicatelor cât și cu cei din conducere. „Am luat la cunoștință doleanțele lor, inclusiv cea legată de demiterea directorului general și le vom analiza pe toate”, ne-a mai precizat Nicușor Ciumacenco.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4 ... 18, 19, 20  Următoare
Pagina 3 din 20

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community