Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Folositi maxi-taxi?
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
cipmars



Data înscrierii: 03/Sep/2007
Ultima vizita: 09/Noi/2018
Mesaje: 46
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 25 Sep 2007 23:06:18    Titlul subiectului: Monopol 83055

Monopolul permite prestatorului de sevicii (in cazul de fata RATB) sa isi impuna propriile conditii. Prin conditii inteleg preturi, conditii de calatorie, linii, orar de lucru, frecventa de circulatie. Nici mie nu imi placea sa ma ingramadesc in maxiurile de Magurele cand ma duceam la Facultate dar nici sa astept trei sferturi de ora sa vina un 214, fara suparare, un DAC UD caruia nu i se inchideau usile bine de iarna mi se depunea zapada in poala. Neutral Pe vremea aia spre Platforma Magurele circulau liniile 204, 214, 303, 306 sper ca nu am uitat nici una. Cred ca autobuzele astea circulau o data pe zi si toate odata. Nici nu imi mai amintesc cate examene am pierdut din cauza autobuzelor si nici de cate ori a trebuit sa iau ocazie pana acolo. Si nici cate ore am asteptat la 13 Septembrie in aia cinci ani (ar fi trebuit patru Smile ) cat am mers pe ruta aia. De aia spun ca nu e bun monopolul. Pentru ca pana in ultimul an cat am mai mers acolo nu am avut de ales. In ultimul an ajungeam la 13 sept., fumam o tigara, urcam in microbuz si in zece minute eram la Facultate. Plus de asta, oricine poate sa spuna fara cercetari si studii prealabile ca MONOPOLUL NU E BENEFIC nici macar pentru cine il detine, daramite pentru clientul care nu are de ales.
_________________
Mi-ar placea sa am permis A B C D B+E C+E D+E dar am numai B.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
altmarius



Data înscrierii: 04/Iul/2007
Ultima vizita: 04/Sep/2014
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 26 Sep 2007 05:53:17    Titlul subiectului: folositi maxi-taxi 83059

Da. Este un mijloc de transport util, care sparge monopolul transportului in comun de suprafata din Bucuresti. Are avantajul vitezei, al posibilitatii de a intra si pe strazi secundare, evitind marile aglomeratii, traseele adaptate in functie de nevoi (ex. 702 care ajunge la Aero Baneasa, plecind de la Ozana, in cartierul Titan - 335 pleaca tocmai de la Barajul Dunarii, la circa 3 km. de Ozana). Cred ca decit sa ne lamentam asupra maxi-taxiurilor particulare, ar trebui sa propunem RATB - ului sa organizeze un asemenea serviciu. Ar fi mult mai ieftin decit greoaiele Mercedesuri, care abia se strecoara pe marile bulevarde pe care pot circula. Cel putin in cartierul Titan, liniile de maxi-taxi (146, 702, 714, 715) sunt extrem de bine gindite si fac un serviciu real populatiei. Si acum regret disparitia lui 531 (Ozana- Piata Romana-Gara de Nord), printr-o masura cel putin abuziva.
Si mai este ceva, de care am uitat: ne pretindem intr-o societate bazata pe libera initiativa? Atunci, lasam libera initiativa peste tot, nu unde ne convine, si nu ne concureaza direct... A, ca sunt soferi de maxi-taxi incorecti? Credeti, ca nu exista soferi RATB incorecti? Mergeti seara dupa orele 23 in statia de la Piata Titan si urmariti citi soferi (sau vatmani) opresc in drumul lor de retragere pentru a lua cetatenii din statie? Va spun eu: unul, maxim doi din 30.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
fider



Data înscrierii: 31/Mai/2007
Ultima vizita: 10/Oct/2008
Mesaje: 202
Locație: Bucuresti (Vest)

MesajTrimis: Mie 26 Sep 2007 11:04:18    Titlul subiectului: 83063

Ce trebuie pentru traseele mici sau cu numar redus de calatori dar ceva utilitate sunt midibuzele. In Ploiesti exista asa ceva (pe unele rute, ce e drept sunt uneori amestecate) dar nu se plange nimeni de ele, daca vine masina cu o frecventa buna.

Asta e solutia reala pe traseele fara trafic rutier extrem de intens in Bucuresti: midibuz, taxator automat langa sofer ca la 783 si am rezolvat problema: si bani, si confort, si frecventa buna, si rute variate. Se acopera cheltuielile si eliminam si maxi-taxi cu 30 de oameni inghesuiti in duba, se ofera si serviciu public bun.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
altmarius



Data înscrierii: 04/Iul/2007
Ultima vizita: 04/Sep/2014
Mesaje: 15
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 26 Sep 2007 12:21:35    Titlul subiectului: folositi maxi-taxi 83065

Inca o data: nu sunt un adept neconditionat al maxi-taxiurilor, dar atita vreme cit ele aduc un real serviciu populatiei, nu trebuiesc luate masuri administrative impotriva lor. Credeti ca daca nu ar fi cerute, ar exista inghesuiala pe ele? Nici macar midibuzele nu pot intra pe strazile mici din cartiere, care sunt parca facute pentru un singur sens de circulatie... Daca RATB ar avea cap, ar infiinta el aceste trasee de maxi-taxi, prin care ar putea face concurenta loiala firmelor particulare! Dar RATB este preocupat doar de imagine, nu de confortul calatorilor, si nici chiar de profitabilitatea unor asemenea curse. Pentru cei care sunt sceptici, ii rog sa analizeze situatia transportului in comun de suprafata in cartierul Titan, unul dintre cele mai mari (si civilizate) din Bucuresti. Trei linii de tramvai, din care doua semiutile (se suprapun) si 27, care vine de doua ori pe ora; patru linii de autobuz (deviate), din care doar 311 are legatura cu centru, si un troilebuz (92) suspendat de prea multa vreme.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
etravel



Data înscrierii: 30/Aug/2006
Ultima vizita: 20/Ian/2013
Mesaje: 23
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 09 Dec 2007 12:46:14    Titlul subiectului: 85553

Am ajuns la concluzia ca orice mijloc alternativ de transport in comun este mult mai comod si infinit mai civilizat decat RATB, deci aleg in consecinta. Nu stiu daca anul asta am platit (citeste donat - suma nu s-a regasit in calitatea serviciilor prestate) RATB-ului mai mult de 10 RON.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Dum 09 Dec 2007 14:23:01    Titlul subiectului: 85555

Nu pot sa cred ce spui cum poti spune ca o duba in care pasagerii sunt "claie peste gramada" este o alternativa mai eleganta la mersul cu un sa zicem Citaro,care cu toate defectele sale tot este mai sigur decat un microbuz(duba)arhiplina .Cu toate ca mare parte a soferilor RATB nu sunt de laudat si aici ma refer la educatie si comportamentul lor vis-a-vis de calatori tot sunt mai cumsecade decat soferi de maxi-taxi care pur si simplu nu se gandesc decat sa faca bani si nu se gandesc si la comfortul si siguranta pasagerilor si nu de putine ori i-am auzit adresand injurii calatorilor.Alt mijloc alternativ de transport ,taxiul nici el nu este de laudat dar aici este alta poveste poate singurul mijloc de transport in conditiile actuale de trafic este metroul!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
etravel



Data înscrierii: 30/Aug/2006
Ultima vizita: 20/Ian/2013
Mesaje: 23
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 09 Dec 2007 16:18:42    Titlul subiectului: 85557

Sa nu generalizam. Nu toate traseele sunt asa, nu toti soferii injura (ba unii vorbesc chiar politicos) sau sunt nepoliticosi, nici la RATB nici la concurenta. E o lume diversa. Unde mai pui ca nu toate dubele la orice ora sunt 'claie peste gramada'. In rest fiecare circula cu ce doreste si crede ca e mai bine.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Dec/2018
Mesaje: 7028
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 09 Dec 2007 18:00:32    Titlul subiectului: 85562

Pana acum doi ani unele trasee erau destul de bune, cum ar fi 555, 526, 517, etc, si RATB ar fi putut sa infinteze linii expres dupa scoaterea microbuzelor de pe aceste trasee.
Acum insa, cu actulul trafic din oras, metroul, mersul cu bicicleta sau mersul pe jos raman cea mai buna alternativa.
Totusi microbuzul 701 (fostul 500) care merge de la Cora Granitul la Piata Obor este o alternativa pentru locuitorii din zona Soseaua Garii Catelu, mai ales ca circula o mare bucata de drum pe o strada paralela cu Soseaua Gara Catelu, pe unde Ratb-ul nu ajunge.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
etravel



Data înscrierii: 30/Aug/2006
Ultima vizita: 20/Ian/2013
Mesaje: 23
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 09 Dec 2007 19:05:58    Titlul subiectului: 85567

Citat:
Acum insa, cu actulul trafic din oras, metroul, mersul cu bicicleta sau mersul pe jos raman cea mai buna alternativa.
Sunt de acord, din pacate ultimele doua (sanatate curata) sunt puternic influentate de starea atmosferei, cu precaderile in lunile de iarna. La bicicleta as mai adauga si lipsa completa a pistelor sau benzilor dedicate pentru vehiculul respectiv (nu-mi replicati ca s-au construit pe ici-colo, acelea sunt aberatii scumpe pe banii bietei UE, nu piste de bicicleta in adevaratul sens al cuvantului) ceea ce face deplasarea velo de-a dreptul periculoasa in Bucuresti pe anumite artere. Daca as avea pista corect construita si lipsita de pericole as merge cei 22 de km pana la serviciu (dus-intors) in mod velo ori de cate ori ar fi posibil. Castigul in sanatate ar fi evident. Asa...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
gaby



Data înscrierii: 29/Noi/2007
Ultima vizita: 11/Mai/2009
Mesaje: 3
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 10 Dec 2007 21:04:30    Titlul subiectului: 85624

Le urasc. Stau in Chitila si sunt nevoit sa le iau, RATB circula in Chitila la intervale de 40 min in timpul saptamanii si 70 in weekend.
Pe linga faptul ca pretul este enorm de mare (2 lei adica peste un milion (lei vechi) pe luna) mai sunt si foarte incomode. Singurul avantaj este ca vin la cateva minute.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1170
Locație: Braila

MesajTrimis: Sâm 09 Feb 2008 14:42:19    Titlul subiectului: 88422

Eu sunt din Braila si aici este mai convenabil sa iei maxi-taxi. Acestea se misca mai repede si sunt mai numeroase decat autobuzele regiei de transport.
Acum vad ca umbla si supra-controlul oprind autobuzele si intarziind oamenii la serviciu, iar castigator iese acest mijloc de transport particular.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cipmars



Data înscrierii: 03/Sep/2007
Ultima vizita: 09/Noi/2018
Mesaje: 46
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 11 Feb 2008 18:15:59    Titlul subiectului: Controale 88527

E usor sa ii opreasca si sa ii friga! Cine are mai mult de 4-5 calatori in picioare plateste 3000 RON amenda. Ia sa vezi atunci! Asa ce au facut? Un vecin a avut IVECO pe 523. Masina a luat-o cu credit si acum o vinde. A luat-o cu 20.000 E si o da cu 13.000. Acum e sofer pe 104 Citaro II.
P.S. Poate ii trebuie cuiva sa inchirieze sau sa cumpere masina asta (IVECO).

_________________
Mi-ar placea sa am permis A B C D B+E C+E D+E dar am numai B.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
fider



Data înscrierii: 31/Mai/2007
Ultima vizita: 10/Oct/2008
Mesaje: 202
Locație: Bucuresti (Vest)

MesajTrimis: Lun 11 Feb 2008 21:12:41    Titlul subiectului: 88534

Sistemul maxi-taxi nu ar fi considerat poate atat de condamnabil daca ar fi aplicat corect:
- numarul de calatori sa nu depaseasca numarul de locuri
- salariul soferului sa fie bun si evaziunea fiscala catre zero (eventual procent din vanzari de bilete sau sistem electronic de taxare alaturi precum si GPS montat)
- traseul sa fie legal si indicate punctele de oprire.

Din pacate, dupa cum bine stim, lucrurile nu sunt asa. Ma si intreb cat de legale sunt linii ca 707, 703 si altele in conditiile pe care le stim. Partea proasta este ca se toleareaza aceasta ambiguitate in Bucuresti alaturi de si mai marea aberatie cu liniile preorasenesti (lipsa orar si afisare a lui pentru particulari vs lipsa a respectarii lui de catre operatorul RATB).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
paul_bv



Data înscrierii: 20/Iul/2007
Ultima vizita: 22/Iul/2009
Mesaje: 62
Locație: Brasov

MesajTrimis: Lun 11 Feb 2008 22:55:54    Titlul subiectului: 88541

Din cate am vazut azi pe tv am inteles vor sa desfiinteze aceste asa-zise mijloace de transport incepand cu luna martie datorita motivelor enumerate mai sus de dvs. Insa ce va urma vom vedea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 12 Feb 2008 00:29:10    Titlul subiectului: 88543

paul_bv a scris:
Din cate am vazut azi pe tv am inteles vor sa desfiinteze aceste asa-zise mijloace de transport incepand cu luna martie datorita motivelor enumerate mai sus de dvs.
Este vorba de Pitești, odată cu intrarea în circulație a noilor autobuze BMC.

La București rămâne cu jegurile atât în oraș cât și pe cursele preorășenești. Toate ar trebui desființate și suplimentate traseele RATB, că autobuze sunt din belșug Exclamation
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Sheena



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 12/Apr/2016
Mesaje: 281
Locație: Braila

MesajTrimis: Dum 23 Mar 2008 18:04:14    Titlul subiectului: 90551

Eu circul cu Maxi-Taxi si chiar imi plac. Intradevar la inceput erau mai cum erau, dar acum in Braila au alte trasee decat autobuzele, dar se mai intersecteaza si cu ele pe o portiune de 80% Dar sunt niste avantaje decat sa schimbi 2 linii de autobuz mai bine iei un Maxi-Taxi. De ex daca locuiesti in zona Garii in loc sa il iei pe 4 si apoi sa il schimbi cu 2 ca sa ajungi in Hipodrom, ei foarte bine maxi-taxi 40. Si te-ai scos cu o economie de 1 leu.

In plus sunt si linii de autobuze desfiintate, 13, 16, 17. Eu circulam inainte foarte mult cu 13-le si asa circul si acum foarte des cu maxi-taxi 13. Din Centru pana in Chercea.

Nu ar trebui desfiintate maxi-taxi, ci doar disciplinati soferii si obligati sa respecte legea. Daca in traficul infernal toate maxi-taxi s-ar inlocui cu articulate, sa zicem, pai alea sunt ditamai mastodontii care nu au cim se strecura prin traficul infernal tipic Bucurestean. Si nici midibuzele BMC macar nu prea isi fac loc asa usor, dar maxi-taxi avand dimensiunile unui autovehicul personal un pic mai mare isi face loc foarte usor mai ales la indemanarea soferilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 23 Mar 2008 18:37:25    Titlul subiectului: 90554

Acum cateva zile am venit de la Onesti la Bucuresti cu un jeg de Mercedes SPrinter. Am platit 36 RON si NU am primit bilet. Nu si-ar fi permis soferul sa faca asa daca ar fi condus un autocar dotat si cu vreo 2-3 camere video.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Dec/2018
Mesaje: 7028
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 23 Mar 2008 19:34:08    Titlul subiectului: 90560

Daca vrei sa iti dea bilet spune-i ca iti trebuie pentru decontare. Sa vezi atunci cum se schimba situatia si o sa iti dea chiar doua-trei bilete Laughing Spun din proprie experienta. Am fost de mai multe ori in ultimii ani la Chirnogi (Oltenita) cu microbuzele. Si cand spuneam cuvantul magic "decontare" soferii imi dadeau bilet. Acum eu nu cred ca ar trebui injurati numai soferii de microbuze. In primul rand ar trebui aratati cu degetul patronii acestor firme si mai ales politistii de la brigada rutiera care inchid ochii cand vad un microbuz cu 30-35 de insi in el. Nu in ultimul rand cei care fac legile. Exista o legislatie bine pusa la punct in privinta transportului cu microbuze ?
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Silvanu



Data înscrierii: 06/Aug/2007
Ultima vizita: 03/Aug/2016
Mesaje: 16
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 07 Apr 2008 11:03:11    Titlul subiectului: 91589

Folosesc foarte frecvent Maxi-Taxi chiar daca din pacate Sad nu mai circula prin centrul orasului. Mi-e dor de 515, 502, 511. Acum a ramas doar cursa speciala IKEA Baneasa - Romana - Luica (seamana cu traseul 502 ) dar aceasta vine din ora in ora. Oricum prefer sa o astept si sa platesc 2,5 lei decit sa ma urc in 381. Inainte sa aduca Citaro mergeam cu 381 dar acum fac tot posibilul sa il evit. Decit un Citaro aglomerat mai bine un microbuz aglomerat!
_________________
Travel or die
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Adresa AIM Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Pachanga



Data înscrierii: 18/Feb/2006
Ultima vizita: 23/Mai/2008
Mesaje: 69
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 09 Apr 2008 15:12:56    Titlul subiectului: 91682

Folosesc lunar maxi-taxi Arad-Curtici si, avind in vedere santierele nesfirsite din Arad, sper sa se trezeasca cineva sa introduca maxi-taxi, altfel noi platitorii de bilet ne vom calca in picioare intr-un autobuz cit se schimba liniile in zona centrala.
_________________
Still standing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
valeryu



Data înscrierii: 30/Mar/2008
Ultima vizita: 15/Mai/2014
Mesaje: 61
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 29 Iun 2008 23:40:00    Titlul subiectului: 95195

Parerea mea e ca maxi-taxi este o idee super proasta deoarece este inghesuiala, caldura, iar din astea doua amestecate rezulta miros dezghustator, este mai rau ca in autobuz cand e inghesuiala, macar in autobuz este mai mult loc si ai unde sa te misti, cat de cat, nu ca in maxi taxi ca stai inghesuit ca animalele, in maxi taxi nu poti sa te ridici in picioare fara sa dai cu capul de tavan, iar la urcare si coborare trebuie sa te apleci, portiera ce nu are deschidere automata trebuie sa o deschida unul din pasageri.
Eu mai degraba prefer sa merg cu un autobuz in ultimul hal decat cu un maxi taxi.

Un singur sfat le dau claustrofobilor>In nici un caz nu mergeti cu maxi-taxi.

Urasc maxi-taxi Exclamation Evil or Very Mad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Dec/2018
Mesaje: 6198
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 10 Iul 2008 15:32:27    Titlul subiectului: 95586

Un articol foarte incisiv, realist, care ma unge pe suflet pentru ca pune sare pe rana deschisa care este actualmente transportul in comun, rana din care rauri de sange, sub forma de bani - multi bani - sunt supte de odiosii cu dubele, fara ca nimeni sa dea cu ei de pamant... Evil or Very Mad
Este scris de Emil Pop, directorul revistei TIR Magazin, de unde am si preluat acest material.

Se vorbeste deschis - si se dau si niste nume - despre "grangurii" care contra unei "spagi" acorda licente unuia sau altuia dintre "operatorii" transport in comun, despre dubele de marfa transformate si atestate ca fiind "apte" pentru trasnport calatori, desi sunt niste "junghiuri" ordinare, fara confort si nesigure, in care calatorii sunt umiliti si inghesuiti ca vitele (din pacate unii dintre ei o si accepta, deci o cam merita...), se vorbeste de "cotele" impuse de "patroni" soferilor, fortandu-i pe acestia sa incalce orice regula (pe langa asta, o mai fac si pe langa, vorba aia, spaga lor Twisted Evil ), se spune despre ceea ce toti vedem si simtim pe pielea noastra, aceste adevarate "carteluri" mafiote in care se asociaza tacit, de buna-voie sau fortati, dubarii, pentru a "forta" mana autoritatilor si pentru a obtine ceea ce vor, pentru a "controla" piata si a jecmani in voie calatorii lipsiti de o concurenta reala - pentru ca pe majoritatea traseelor nici vorba de CONCURENTA REALA - etc.
Ce mai, bine scris, m-a uns pe suflet, este scris exact cu acelasi venin pe care il am si eu in suflet fata de nenorocitii astia care isi bat joc de noi - si mai si platim pentru asta - se vorbeste si despre incapabilii, incompetentii sau "interesatii", multi dintre ei, din functii de reglemnetare in domeniu, care nu misca un deget pentru a proteja calatorul...

Bravo, felicitari pentru articol, domnule Emil Pop!



07.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  250.06 kb
 Vizualizat:  de 7802 ori

07.jpg



08.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  234.83 kb
 Vizualizat:  de 7802 ori

08.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Joi 10 Iul 2008 19:20:04    Titlul subiectului: 95599

In acest articol se invoca si numele lui Codreanu, dar sa-mi fie iertat, eu nu am vazut la Codreanu sa aiba microbuze!
Poate este singurul care a bagat bani in autobuze scurte sau articulate si a operat pe trasee care la prima vedere nu erau productive! Oricum inainte de '89 ITBul opera pe linile de maxi-taxi cu microbuze adevarate si adecvate pentru transportul de calatori si care erau foarte aglomerate, imi amintesc si acum de linia 511 Depoul Alexandria-Piata Dorobanti ulterior in anii'90-2000 a fost prelungita pana in cartierul Damaroaia si care era operat de Allegro, as prefera ca transportul de maxi-taxi sa fie la fel cum era inainte de '89, mai organizat si mai bine pus la punct!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Dec/2018
Mesaje: 7028
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 10 Iul 2008 19:46:59    Titlul subiectului: 95601

Catalin Ghita a scris:
calatorii sunt umiliti si inghesuiti ca vitele (din pacate unii dintre ei o si accepta, deci o cam merita...)
Din pacate in unele cazuri nu sunt alternative viabile. Un exemplu in acest sens il reprezinta ruta Bucuresti-Fundulea. Aceasta este acoperita de microbuzele firmei AND TRANS SRL. Acestea circula pe traseul Bucuresti Obor (in spatele pietei Obor)-Cora Pantelimon-Fundulea. Desi microbuzele vin o data la 20 de minute in orele de varf si o data la o jumatate de ora in rest, acestea circula arhipline, mai ales intre Cora Pantelimon si Fundulea. Aproape toti cei din Fundulea si Branesti isi fac cumparaturile la Cora Pantelimon, din aceasta cauza microbuzele care pleaca intre orele 18 si 20 de la Cora, circula arhipline (mai ales vineri-sambata). De asemenea sunt foarte multi cei care locuiesc in Fundulea si Branesti si lucreaza ca zilieri in Bucuresti, pentru ei microbuzul reprezentand cam singura alternativa viabila (si scumpa) pentru a putea ajunge la locul de munca. Ar mai fi CFR-ul, dar sa fim seriosi, una la mana au fost scoase foarte multe personale din cauza lucrarilor, si a doua la mana vechea boala a CFR-ului cu pozitia garilor, care sunt undeva pe la margine de localitate sau chiar in afara ei, nu in centru asa cum se intampla in vest. Asa ca cei care au ceva bani isi cumpara o masina, iar "muritorilor de rand" le ramane de cele mai multe ori...microbuzul.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Dec/2018
Mesaje: 7028
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 04 Sep 2008 09:44:05    Titlul subiectului: 97815

Un articol din ziarul Cotidianul, intitulat "Transportul pe sosea trimite trenul in faliment" destul de interesant in care se explica cauzele ascensiunii transportului rutier (inclusiv microbuze), in dauna celui feroviar.
Postez doar acele parti din articol care fac referire la obiectul acestui topic. Daca sunt reale, datele statistice sunt destul de interesante.

http://www.wall-street.ro/articol/Companii/4427/Transportul-pe-sosea-trimite-trenul-in-faliment.html

Citat:
Din ce in ce mai multi rutieri

Transportul rutier creste insa vertiginos. Acum citeva zile, directorul Autoritatii Rutiere Romane, Mihai Tatar, a facut recent un bilant al companiilor de transport auto si a parcului acestora. Anul trecut, aveau licenta de functionare 22.167 de operatori de transport rutier de marfa. De doua ori si jumatate mai mult decit anul precedent (9.042 de operatori, in 2003) si de circa patru ori mai mult decit in 2002, an in care erau licentiati doar 5.600 de astfel de operatori. De asemenea, intre anii 2002 si 2004, parcul auto al firmelor de transport de marfa s-a dublat, de la aproape 52.000 de vehicule la peste 108.000.

Cresterea este ceva mai mica in cazul transporturilor de calatori, dar evolutia este oricum de la simplu la dublu: in 2002 existau 1.554 de operatori licentiati pentru transportul rutier de persoane, iar doi ani mai tirziu numarul acestora a crescut la peste 3.200. Parcul era de 6.597 de vehicule in 2002, iar in 2004 erau mai mult de 18.000 de autovehicule.

Motivatiile declinului drumului de fier

In cazul transportului de calatori, microbuzul si autocarul s-au impus in principal din doua cauze: pretul si flexibilitatea. Un drum cu trenul accelerat sau rapid ajunge sa fie si cu 70% mai scump decit cel cu autocarul, pe aceeasi distanta. In plus, numarul de curse auto zilnice pe un traseu a ajuns mai mare decit al celor feroviare, asa ca, decit sa astepte trenul, multi prefera autobuzul sau microbuzul. Dezavantajul curselor auto este ca, pe distante lungi, apare un oarecare disconfort.


_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 2 din 6

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community