Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Folositi maxi-taxi?
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
George_Catalin



Data înscrierii: 29/Mai/2007
Ultima vizita: 01/Ian/2017
Mesaje: 382
Locație: Ploiesti (Vest); Bucuresti

MesajTrimis: Dum 21 Sep 2008 22:52:11    Titlul subiectului: 98591

Folositi maxi-taxi ???

o intrebare la care pot raspunde asa :

Da folosesc maxi-taxi doar pe rutele urmatoare:
- Adjud - Marasesti - Focsani
- Adjud - Podul.Turcului
- Ploiesti - Targoviste
- Targoviste - Rancaciov si atat

in orase unde exista autobuze , troleibuze etc daca sunt in mare graba ( urgente ) iau taxi daca nu folosesc autobuzele sau troleibuzele.

In orasul in care eu locuiesc nu exista transport cu maxi-taxi !!! si nu cred ca va exista cel putin inca vreo 10 ani de acum incolo sau poate niciodata
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 30 Sep 2008 21:51:10    Titlul subiectului: 99010

Sa fim realisti, suntem departe de standardele europene privitoare la transportul in comun cata vreme ne inghesuim "sardineste" in aceste microbuze transformate "over night" in mijloace de transport in comun. Si eu calatoresc cu maxi-taxi, zilnic, datorita faptului ca intre locurile in care ma deplasez nu circula nici o linie de autobuz, troleibuz sau tramvai. Prin urmare, nu am incotro, ma inghesuiesc si eu in spatiul redus... Desigur, calatoria este una plina de peripetii, traficul de la ora de varf cumulat cu rabdarea soferului de a-si umple microbuzul (a se citi microbul) pana la refuz te invata ce inseamna 30 de minute de cosmar urban. Deh, sa nu uitam mentalitatea invechita, sa nu uitam de zilele cand mergeam la scoala sau la servici catarati pe ultima treapta a tramvaiului/ autobuzului/ troleibuzului, prestand veritabile lectii de acrobatie. In conditiile de transport privat actual, nu suntem prea departe de acele perioade predecembriste...
La Galati s-a incercat in fel si chip introducerea unui regim normal de transport privat. Nu s-a reusit mare lucru, in mare poate fiindca acest oras este unul dintre putinele din tara care tolereaza 850 de microbuze si poate fiindca in trecut, caderea Transrub-ului a dus la dezvoltarea necontrolata a operatorilor privati. Au fost cazuri in care Politia a oprit microbuzele particulare si a amendat soferii pentru "supra-transport" insa acest lucru nu a schimbat cu nimic mentalitatea operatorilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Gygyman6



Data înscrierii: 24/Aug/2008
Ultima vizita: 14/Apr/2009
Mesaje: 68
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Mar 14 Oct 2008 21:52:15    Titlul subiectului: 99581

Asa ceva nici nar trebui sa existe pe planeta, ii o tampenie nici nar trebui sa existe pe planeta. Pt. transport in comun s-a creat autobuzu, pentru carat marfuri usoare s-a creat microbuzu, ii exact ca legile fizicii daca nus cum trebe totul o ia razna si se si vede asta. E ridicol marile orase ale Europei gem dupa autobuze articulate, iar Romania le scurteaza le caseaza si cumpara microbuze, ba mai bine sa iei carute sau diriente macar nu mai dau bani pe motorina nu platesc nici taxa de mediu, si fac si economie la verificarea tehnica. Tot legat de legile fizicii, parca, Craiova facea locomotive acum vad ca fac tramvaie, ii ridicol pentru asta parca era Rocar Bucuresti eu inteleg ca s-au vandut fabrici dai ridicol, plus ca bou ala de tariceanu so plans ca Basescu nu era deacord cu Ford si o afirmat ca ce era sa facem sa producem scobitori, eu zic ca da era mai bine daca altceva nu se poate, ungurii au ikarusu de inainte de razboi si mai merge si azi, romanii nu mai au nimica ici colo cate un Dac amarat cu vopsea noua sa para mai noi ca de altfel ii doar o iluzie optica ca doar stim ca nu se mai fabrica. In Timisoara, nu ca mas lauda cas de aici ca nici noi nu suntem prea grozami avem si noi gafele noastre ca toti romanii de altfel, n-am prea vazut microbuza, doar cateva ici colo la cateo firma dar pana si firmele au autobuze sau autocare, BC Golf sau Conti Teh. Cel mai fain autobuz de la astea 2 il are Conti teh, cei care stau in Timisoara stiu, un Man cu 2 usi si podea joasa.
_________________
JJJ
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
GJ 02 PEW



Data înscrierii: 28/Sep/2008
Ultima vizita: 09/Ian/2009
Mesaje: 6
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Mie 22 Oct 2008 22:28:56    Titlul subiectului: 99910

Salut. sunt din Gorj si stau la cativa kilometrii de Tg JIU in legatura cu maxi taxi am folosit si folosec maxi taxi dar in special in trecut. Pe traseul care il parcurg pt a ajunge la tg jiu circula maxi taxi din Sadu (inainte de Defileul Jiului)si taxeaza pentru 6-7 km cat ya pentru 22!! De aceea recurg la mijloace de transport in comun (autobuze,trolee)
_________________
i love diesel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 25 Apr 2009 13:53:00    Titlul subiectului: 110045

Mafia maxi-taxi-urilor are tentacule pana la Ministerului Transportului. Au inceput sa iasa la iveala despre cum se castiga unele licitatii pentru atribuirea traseelor. Articolul se gaseste aici
Am subliniat doar partea din articol referitoare la maxi-taxi
Citat:
O interlopă angajată la Ministerul Transporturilor este acuzată în două dosare penale
Împlicată într-un proces de șantaj, acuzată de aderare la un grup criminal organizat dar și consilier la direcția de relații financiare europene din Ministerul Transporturilor. Aceasta este povestea Simonei Ciulavu, ce ocupa până acum două zile postul de consilier principal în acestă direcție. Trecutul femeii este însă legat de un cunoscut clan interlop. În 2006, Simona Ciulavu a fost trimisă în judecată alături de clanul Sportivilor, iar procesul este acum pe rol, la Tribunalul București.
.....................................................................................................................................................................

Procurorii au acuzat-o că a plătit mai mulți bătăuși ca să-l bată pe unul dintre șoferii unei firme de maxi - taxi care nu voia să renunțe la licență în favoarea femeii. Șoferul a avut 14 zile de îngrijiri medicale, iar femeia a stat în arest timp de zece luni.
.....................................................................................................................................................................
Cazul consilierei are și efecte secundare. Ministerul Transporturilor îi verifică acum pe toți angajații, să vadă dacă nu cumva mai sunt și alți angajaț certați cu legea.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 26 Mai 2009 11:08:26    Titlul subiectului: 111496

Am avut drum dupa aproape un an de zile in comuna Ciorogarla ocazie cu care am observat o noua tactica a soferilor de microbuze care circula pe ruta Bucuresti (Autogara Militari)-Ciorogarla-Bolintin Deal-Bolintin Vale. Daca acum doi ani microbuzele plecau din parcarea aflata langa iesirea de metrou de la Pacii, anul trecut au trebuit sa isi mute punctul de plecare langa autogara Militari, aflata la 150 de metri de iesirea de metrou. Anul asta am observat ca microbuzele de Bolintin pleaca de la autogara, dar mai stationeaza cateva minute bune in statia RATB aflata in dreptul iesirii de metrou de la Pacii. Soferul asteapta sa vina un metrou, iar cand calatorii incepeau sa iasa la suprafata incepe sa strige: "-Cine vrea la Bolintin, Ciorogarla.....". Continua aceeasi practica cu opririle pe autostrada sa lase calatorii care vor sa coboare la centrele comericale din zona sau mai sus la cimitir (merge pe A1 o portiune de 1 km la dus/1,5 km la intors pana sa intre pe drumul judetean de Bolintin). Despre microbuzul care circula in paralel cu linia preoraseneasca 458 (Bucuresti-Ciorogarla-Darvari), ca si in anii trecuti, soseste in statie taman cu cateva minute inaintea autobuzului. Cu toate astea mi s-a parut ca microbuzele catre aceste rute au mai putini clienti fata de anii trecuti.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 26 Mai 2009 11:52:22    Titlul subiectului: 111500

Tactica asta cu statul in statie pana la venirea autobuzului sau troleibuzului am remarcat-o de nenumarate ori. Seara, la Galati, acest "fenomen" se practica lejer, in special pe traseele de maxi-taxi care au o corespondenta de cel putin 70% cu traseele de autobuz. Calatoresc cu maxi-taxi atunci cand sunt constrans de imprejurari, cum ar fi o situatie urgenta sau strabaterea unui itinerar care nu este parcurs de vre-un mijloc de transport in comun. Comportamentul unor soferi lasa mult de dorit, am vazut exemplare de prostie umana care abia stiau sa lege o propozitie, am vazut soferi care sa te ia la intrebari de ce te urci pe locul din fata si nu te ingramadesti cu ceilalti in salon (desi locurile din fata sunt tot pentru pasageri), precum si alte specimene certarete care streseaza calatorii. Am calatorit si in ingramadeala, am avut chiar si proasta ocazie sa se deschida usa rabatabila in spatele meu, in timp ce "goneam" nebuneste pe dealul spre Micro 19... Aventuri sunt multe. Cea mai recenta ar fi situatia unei persoane in varsta care a cazut cu tot cu sezutul unui scaun pe podeaua microbuzului, in urma unei opriri bruste.
Am remarcat insa si soferi cumsecade, politicosi si civilizati. Sunt prea putini si din pacate conduc mijloace de transport neadecvate...
In timpul calatoriei soferul respecta statiile stabilite insa nu "uita" sa mai traga dreapta de volan si in opririle pentru mijloacele de transport. Poate poate... Principala sursa de calatori, pe langa aceste opriri o constituie trecerile de pietoni semaforizate, unde se "joaca teatru" de genul "cand s-a schimbat culoarea?", "ptiu, vorbeam la telefon si n-am putut pleca"...
De multe ori, o calatorie cu maxi-taxi dureaza mai mult decat una cu autobuzul, desi, conform "pretentiilor" expuse de operatori, un microbuz e mult mai rapid si 'serveste publicul mult mai bine si mai confortabil decat un mijloc de transport in comun".
La urcare, daca soferul este grabit, risti sa ajungi din zona mediana in spatele microbuzului intr-o secunda, pravalit peste cativa pasageri care-ti arunca priviri jenate. La coborare daca ai timp sa inchizi usa corespunzator e bine... Batranii "amatori de astfel de senzatii" sunt uneori boscoroditi cum ca sunt prea lenti sau neindemanatici. Poate ca asa ne trebuie daca toleram un astfel de transport, chiar daca dintr-o lacuna se naste o prostie iar noi trebuie sa o acceptam asa cum este...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Noi/2019
Mesaje: 6200
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 26 Mai 2009 12:08:30    Titlul subiectului: 111503

Numai de mare, mare nevoie - si cu mare sila - folosesc aceste cotete pe roti numite abuziv maxi-taxi.

Cel mai tare ma enerveaza modul in care circula: atunci cand circula la o ora apropiata de cea a unui autobuz de pe aceeasi linie, pleaca din capat cu putin inaintea autobuzului, fac un pic de distanta, dupa care incetinesc si se "tarasc" in asa fel incat sa mentina o distanta "de eficienta" fata de autobuzul din spate. Adica: merg cam cu aceeasi viteza ca autobuzul, insa au grija sa ajunga in statie cu aproximativ 30 - 60 de secunde inaintea autobuzului, in asa fel incat autobuzul sa nu se vada; calatorii, naivi si usor de prostit (unii chiar merita sa fie carati EXCLUSIV cu dubele, daca nu-i duce capul sa cerceteze optiunile civilizate pe care le au), se suie la duba, ca n-au de unde sa stie ca vine autobuzul, apoi microbuzul mai sta un pic in statie sau la semafor, pana taie bilete, pana mai una, mai alta etc, si vine si autobuzul in statie, apoi duba tasneste din nou si se reia jocul.

Idea e ca dubagii se straduiesc sa circule in fata autobuzelor, insa nu foarte mult inainte, pentru ca daca diferenta ar fi prea mare s-ar aduna in statii alti calatori care ar fi pierduti de dube si luati de autobuze; deci optim pentru ei sa circule practic la secunde in fata autobuzelor.

In schimb in weekend, cand autobuzele sunt rare, la intervale RUSINOASE pentru un "municipiu" - 60 !!! de minute -, dubele merg agale, cam cu 20 km/h, de-ti vine sa-i iei la bataie: pe jos fac 25 de minute pana acasa, cu duba ... tot 25 Evil or Very Mad

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
George_Catalin



Data înscrierii: 29/Mai/2007
Ultima vizita: 01/Ian/2017
Mesaje: 382
Locație: Ploiesti (Vest); Bucuresti

MesajTrimis: Mar 26 Mai 2009 12:28:40    Titlul subiectului: 111508

Da, folosesc maxi-taxi :

a) Numai pe ruta Adjud - Adjudul.Vechi - Lespezi - Radacinesti - Serbanesti - Ochesesti ( in total vreo 22-25 km ) si retur de vreo 4-5 ori pe an !!

b) Numai pe ruta Targoviste - Rancaciov ( vreo 16 km ) si retur de vreo 4-5 ori pe an !!

c) Numai pe ruta Fieni - Pietrosita ( 8 km ) si retur de vreo 3-4 ori pe an.

d) Numai pe ruta Ploiesti - Valeni.de.Munte si retur perioada martie 2008-septembrie 2008 de vreo 2-3 ori pe saptamana si retur. Pe aceasta ruta am mers si pe 31.12.2008 dar doar pana la Scaieni la moara iar la intoarcere soferul mi-a cerut cu 1 leu mai mult decat facea biletul , plus ca mi-a dat biletul de la un calator care coborase exact la statia de unde m-am urcat eu , m-am certat cu el la capat si i-am facut si o reclamatie , reclamatie la care mi-a raspunsul unul din patronii firmei CHIVARAN. Soferului i s-a retinut din salariu 10% pe o perioada de 6 luni.

e) Numai la ocazii speciale acolo unde nu exista tren sau autobuz sau nu exista la orele la care ma optrivesc eu a fi prin zona , in rest folosesc bicicleta , scuterul , autobuzul , tramvaiul , troleibuzul, metroul sau masina mica ( a rudelor , prietenilor sau in interes de serviciu ). Bine la punctul ( a ) nici nu ai ce altceva sa folosesti autobuze nu mai exista de ani buni iar traseul mentionat de mine are 2 curse pe zi iar tariful pentru 25 km acolo este egal cu tariful pentru 50 km aici la Ploiesti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 26 Mai 2009 14:01:25    Titlul subiectului: 111516

Da, folosesc când nu am de ales Laughing De exemplu acestă dubă luată din Chitila... era 14:40, autobuzul RATB era la 15:20 (dacă nu fura cursa), iar trenul la 16:01. Observați condiții absolute de confort, asezonate cu bilete folosite la discreție puse pe bord pentru cei care doresc. M-am arătat interesat de acea bucată de hârtie, așa că șoferul m-a îndrumat cu generozitate spre biletele de pe bord: ,,Serviți cu încredere câte doriți!"


IMG_1631.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.49 kb
 Vizualizat:  de 13131 ori

IMG_1631.jpg



IMG_1632.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.5 kb
 Vizualizat:  de 13131 ori

IMG_1632.jpg



IMG_1633.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.73 kb
 Vizualizat:  de 13131 ori

IMG_1633.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Noi/2019
Mesaje: 6200
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 26 Mai 2009 15:06:39    Titlul subiectului: 111525

Ca bonus, datorita "conditiilor" oferite poti face un schimb de boli de piele cu ceilalti calatori, asa cum vedeti in poza lui Dragos... Evil or Very Mad


img_1632_153.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.66 kb
 Vizualizat:  de 13116 ori

img_1632_153.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lucius_1982



Data înscrierii: 21/Mar/2007
Ultima vizita: 04/Mar/2015
Mesaje: 6
Locație: Brasov; Bucuresti

MesajTrimis: Mar 26 Mai 2009 18:17:11    Titlul subiectului: 111536

E vitiigo si e boala autoimuna, deci pe asta nu o poti lua, dar sunt altele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Alexandra2



Data înscrierii: 07/Iul/2007
Ultima vizita: 06/Mai/2015
Mesaje: 408
Locație: Viena (Austria)

MesajTrimis: Sâm 30 Mai 2009 16:13:01    Titlul subiectului: 111743

^Pe langa faptul ca acest lucru se poate intampla in egala masura folosind si celalalte transporturi in comun. Wink
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 01/Noi/2019
Mesaje: 1131
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Sâm 30 Mai 2009 20:45:50    Titlul subiectului: 111755

Asa cum "tragem la un xerox" AGFA sau Canon, asa ne plimbam cu duba sau microbuzul numit maxi-taxi. Mai intai, termenul de taxi nu i se potriveste sistemului de transport: un sistem quasiregulat, cu curse mai mult sau mai putin la un interval de timp stabilit. Apoi, la conditiile oferite, un taxi prin Bangladesh este mai luxos decat aceste maxi-"taxi".

Ar trebui sa incepem sa le numim microbuze si sa renuntam la termenul de "maxi-taxi". Acest termen este defunct inca dinainte de '89, cand a devenit un banal mijloc de transport in comun, la un tarif ceva mai mare decat cele de dimensiuni mai mari. Apoi, ar trebui sa incepem sa renuntam sa mergem cu ele. Sa trecem fie la maxi-buz fie la taxi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Noi/2019
Mesaje: 1739
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 09 Iun 2009 22:43:43    Titlul subiectului: 112224

Eu folosesc dubele destul de des, cam de 2-3 ori pe saptamana. E vorba de masinile gratuite puse la dispozitie in zona mea (cartierul Militari din Bucuresti) de cele 3 mari supermarket-uri din zona.

Primele au aparut dubele de la Auchan, in decembrie 2008 cand s-a deschis magazinul din Militari (3 trasee); cam prin martie 2009 au aparut si masinile celor de la Carrefour care leaga magazinul Militari cu Orhideea; in fine, acum vreo doua luni a intrat in piata si Cora cu o ruta de duba spre Militari-Apusului, ei inainte avand de la magazinul Lujerului doar spre Drumul Taberei si Rahova.

Din punct de vederea calitativ dubele celor de la Auchan sunt cele mai prapadite, genul de masini vechi si obosite care le intalnesti peste tot prin tara, dotate si cu soferi mai din topor. Apoi urmeaza Cora cu o flota mixta, de 6 dube vechi si obosite dar si 2 dube nou-noute de 19 locuri cu aer conditionat (care chiar functioneaza!); in fine cei de la Carrefour au masinile cele mai ingrijite, din nou versiunea de 19 locuri rezonabil de noi.

Serviciul fiind oferit gratuit are un raport cost/performanta excelent Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mie 10 Iun 2009 12:04:41    Titlul subiectului: 112241

Si eu am folosit duba, in Olanda. Este in regim regio-taxi si de obicei mai scumpa, sau in regim persoon vervoer, adica transport personal. Cum functioneaza cel din urma? De exemplu, pe o linie cu program la 30-60 minute, dupa o anumita ora este preluata de aceste microbuze pe care le chemi prin telefon si isi fac traseul in statii. In general trebuie sa fie cam 5 persoane.
Deasemenea maxi-taxi se mai foloseste si in transportul de seara, dupa anumite ore, pe anumite linii, pe care nu are sens sa plimbi un autobuz de 100 locuri pentru 8 persoane. Sunt microbuze cu 8 locuri, iar biletul il iei de la sofer, care il composteaza cu acelasi tip de stampila ca si pe autobuz.
In tara am mers de cateva ori cu C&I la Brasov, insa pentru mine e mai greu, deoarece fiind masiv nu prea incap pe scaunele acelea. Am vazut acum ca aceste microbuze sunt cu niste cabine in spate... Alea sunt pentru bagaj? S-a facut mai mult loc in masini?

Sistemul brasovean si ploiestean mi se pare mai decent de implementat cu midibuze...
Cel putin pe rutele astea mari C&I pare sa fie decent... ma insel?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
lucius_1982



Data înscrierii: 21/Mar/2007
Ultima vizita: 04/Mar/2015
Mesaje: 6
Locație: Brasov; Bucuresti

MesajTrimis: Mie 10 Iun 2009 13:01:33    Titlul subiectului: 112251

Am folosit de cateva pri microbuzele pe ruta Brasov-Bucuresti. In oras nu folosesc acest "mijloc de transport". Prefer metroul iar daca acesta nu are acoperire mai bine auto personal.
@Ionescu: in cabinele alea se pune bagajul dar parca nu se simte spatiul castigat. Bune ar fi autocare (ca au destui pasageri) sau midibuze dar nu turcismele alea de isuzu, ci ceva decent,STABILE in curbe, cu AC.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 20 Iun 2009 08:21:59    Titlul subiectului: 112638

Mai trebuie sa luam in considerare si un alt aspect, in multe cazuri imaginea microbuzelor este puternic ancorata in viata de zi cu zi a locuitorilor, asa cum se intampla in Fundulea de exemplu. Aici din cate am vazut locuitorii se cunosc foarte bine cu soferii, mai ales ca multi locuitori fac naveta Fundulea-Bucuresti. E drept ca unii soferi iti dau bilet pana la Cora, desi tu ai cerut bilet pana la Obor. Daca mergi doar in Fundulea sau pana la Branesti nu prea primesti bilet. De altfel microbuzele de pe aceasta ruta indeplinesc un rol de transport local in Fundulea, pentru cei care vor sa ajunga din zona garii si a institutului in centru sau la iesirea dinspre Bucuresti, zona careia locuitorii ii spun Crangu (un fost sat inglobat in Fundulea). Cand ies copii de la liceul agricol la capatul de la institut microbuzul pleaca arhiplin (intervalul orar 13.00-13.30). De asemenea dimineata masinile pleaca arhipline cu navetisti care merg in Bucuresti, iar seara fenomenul se repeta in sens invers. In rest microbuzele circula mai mult cu calatori pe scaun sau maxim 3-4 calatori in picioare. La un moment dat patronii pusesera in discutie ca traseul sa fie scurtat pana la Cora Pantelimon, deoarece pe ruta Piata Obor-Cora sunt putini calatori si datorita faptului ca sunt si alte mijloce de transport pe aceasta ruta (RATB sau microbuzele care merg in comuna Pantelimon), dar deocamdata au renuntat la idee. Pe traseu exista 5 masini in orele de varf, de obicei sunt in circulatie 4 (frecventa este de un microbuz la o jumatate de ora) iar in week-end 3 microbuze sambata si 2 sau 3 microbuze duminica. Masinile sunt marca Iveco, destul de obosite, la un moment dat aparuse si un Iveco nou-nout, dar nu l-am mai vazut in ultimul timp in trafic. De ce au avut totusi asa mare succes microbuzele pe aceasta ruta ? Probabil datorita deficientelor de trasnport din perioada 1990-2000. Daca aveam un sistem de trasnport bine pus la punct cu CFR-ul sau autobuze care sa asigure un transport interjudetean de calitate, aceste microbuze nu ar fi avut sorti de izbanda.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4347
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 20 Iun 2009 10:45:08    Titlul subiectului: 112641

"Ingramadirea" bagajelor in maxi-taxi este o mare problema, atat la nivel local cat si la nivel judetean. De obicei, factorul frecventa a determinat raspandirea necontrolata (numita si "puire" in limbaj local galatean) a acestor mijloace de transport "maruntele": de ce sa stai 10 minute sa astepti autobuzul cand, grabit fiind, te poti urca intr-un maxi-taxi care vine in statie cu o periodicitate de aproximativ 30-40 secunde?
In plan local, exista calatorii care au de transportat diferite bagaje - nu numai cei care merg la gara, sau mai precis la autogara fiindca fenomenul feroviar la Galati, precum si-n alte orase si-a pierdut din insemnatate - si prefera sa se ingramadeasca cu ele pe culoarele inguste ale microbuzelor, stanjenind atat confortul celorlalti pasageri cat si deplasarea in salon. Exista tupeul de a-ti pune sarsanaua pe un loc liber sau langa bancheta pe care o ocupi, fireste, traind cu convingerea ca pasagerii care se deplaseaza pe culoarul dintre scaune au urmat cursuri de gimnastica sau alpinism... Soferii incurajeaza si ei aceasta experienta neplacuta fiindca nu doresc sa "minimalizeze" numarul de clienti pe care ii pot avea: in cazul in care ii reprosezi unui sofer ca nu "a avut initiativa" la "scandalul cu sacosele", acesta prefera sa raspunda in mod cretino-diplomat (daca se poate spune asa) ca nu face discriminari in randul pasagerilor... (argument fara legatura, cu esente tampite dar inghitit de majoritatea calatorilor). Cele mai vizate trasee de maxi-taxi care se confrunta cu astfel de probleme sunt cele care au capatul de linie in zona pietelor si a garilor.
In ceea ce priveste microbuzele care asigura curse judetene si interjudetene, haosul este mult mai mare: desigur, unele sunt echipate cu remorci iar altele au locuri specifice, existente in zonele posterioare insa exista numeroase cazuri care nu dispun de asa ceva. Intr-o astfel de situatie, calatorii isi iau bagajelu' "pe brate", "langa picioare" (e clar ca nu vor putea calatori confortabil insa pana cand vine trenul in gara ei au ajuns deja la destinatie) si de multe ori, "excesul" ramane - ca si in cazul curselor locale - pe culoarul dintre banchete.
Silit de imprejurari am efectuat si eu astfel de curse judetene si s-a dovedit a fi un calvar. Imi amintesc de vremurile cand puteai calatori cu trenul intr-un comfort satisfacator... acum soferul de maxi-taxi nu vrea sa porneasca AC-ul si culmea, microbuzul nu are nici geamuri cu deschidere. Te topesti de caldura si transpiri printre sacose si bagaje si "al'de alea si alea" neintelegand de ce transportul, in loc sa evolueze, involueaza...
Sunt de acord cu afirmatia colegului guest, care sustine ca dezvoltarea acestui tip de transport (n.n. cu maxi-taxi) a avut la baza lacunele din transportul public local, judetean si inter-judetean. S-a profitat de un sir de erori si inconveniente rezultate dupa apusul perioadei comuniste si a rezultat astfel "marea dezamagire a visului democratic".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 20 Iun 2009 11:30:27    Titlul subiectului: 112647

Apropo de maxi-taxi... trecând azi prin autogara Militari din București am văzut pe ruta București - Curtea de Argeș - un sat de lângă Curtea de Argeș un microbuz Wolkswagen de ... 8 locuri (!), adică din cele pe care le poți conduce cu permis categoria B. Chestia că avea traseul afișat în parbriz și pe laterale, ba chiar avea și călători în el. Sunt curios cum circulă, că nu există traseu concesionat prin licitație pe care să fie permise vehicule cu mai puțin de 10 locuri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Oct/2019
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 20 Iun 2009 15:03:36    Titlul subiectului: 112658

În 2007, pe rutele care leagă Constanța de stațiunile din sudul litoralului, puteau fi văzute niște dube, a căror numere de înmatriculare erau CT xx MIN. Dubele respective:
-nu aveau ultimul rând de scaune
-aveau bare de care să se țină pasagerii care călătoreau în picioare
În Eforie Nord, unde m-am suit, duba mergea cu ușa culisantă semi-deschisă și taxatorul fiind deosebit de vigilent, în ideea de a mai "culege" un eventual client; odată ce a ieșit din localitate... ca vântul și ca gândul; Fiind Mercedes Sprinter nu i se auzea diferențialul (deși era cam dedesubtullocului unde mă aflam) și, de asemenea, suspensia era relativ OK; nu m-a zgâlțâit prea tare. Însă viteza cu care circula și faptul că a efectuat un viraj la stânga tăind calea unei mașini cae venea din față indică o anumit ăagresivitate în modu lde a conduce. La debarcare (în apropierea gării constănțene), s-au deschis și ușile din spate; era haios să vezi cum țopăie pasagerii ca să iasă din dubă. Impresia era că balcanismul se împletește cu europenismul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 20 Iun 2009 16:41:43    Titlul subiectului: 112659

In prezent situatia s-a mai schimbat in Constanta. Uneori cand merg la mare si vin cu trenul sau autocarul din Bucuresti, folosesc aceste mijloace de transport din Constanta pana in sudul litoralului. Catre Costinesti exista microbuze si midibuze in stare mai mult sau mai putin buna. S-a mai vorbit la alte topice despre cum incearca sa atraga clientii soferii acestor dube, ca la aprozar:lol:
Catre Mangalia exista Simpa Trans cu midibuze si microbuze Mercedes Sprinter. Acestea din urma sunt noi, iar soferii poarta costum si sunt foarte grijulii cu acestea, atentionand clientii sa nu manance sau sa bea in masina. SimpaTrans-ul merge direct catre Mangalia fara sa mai treaca prin Eforie Nord. Mai avem si Metropolitanul cu niste harburi de autocare marca Mercedes, acestea pana in Eforie Sud merg destul de incet, in incercarea de a atrage clienti, dupa care prind si 100 km/ora. In interior autocarele arata destul de bine si sunt confortabile. Pe langa autocare cei de la Metropolitan au si midibuze, diferite modele si de curand niste autocare Iveco second-hand, care arata foarte bine.
Rutele Mangalia-Vama Veche si Mangalia-Limanu via 2 Mai sunt asigurate de cei de la Nordiana. Pana acum doi ani erau microbuze de 19 locuri, fara scaunele din spate. Eu cu prietenii mei ne facusem "o adevarata tactica". Fiind cu rucsace voluminoase, corturi, etc, cand venea duba in statie urcam direct pe usa din spate, lasam bagajele acolo, si ori stateam in salon ori prindeam loc pe scaun. In varf de sezon era o aventura sa circuli pe ruta asta, microbuzele erau arhipline. De un an de zile cei de la Nordiana au introdus midibuze, iar pe ruta Vama Veche-Mangalia, in varf de sezon au bagat si un autocar Mercedes Tourismo. Oricum este loc si de mai bine in transportul din acest judet turistic.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 12 Iul 2009 22:18:59    Titlul subiectului: 113940

Am gasit pe site-ul Realitatii un articol mai vechi despre neregulile descoperite de politistii brasoveni la microbuzele care transporta navetisti pe relatia: Brasov-Zarnesti http://www.realitatea.net/politistii-brasoveni-au-gasit-un-microbuz-modificat-pentru-ca-in-masina-sa-incapa-mai-multi-calatori_385156.html
Citat:
Polițiștii brașoveni au găsit un microbuz modificat pentru ca în mașină să încapă mai mulți călători
Microbuzele de navetiști sunt o adevărată capcană pentru călători, pentru că multe nu au condiții de transport. Au descoperit acest lucru polițiștii din Brașov, care au efectuat o razie la intrarea în oraș. Ei au oprit un microbuz în care scaunuele originale au fost modificate pentru ca în mașină să încapă cât mai mulți oameni. ceste banchete duble nu sunt prinse, nu sunt fixate în podea. "Pur și simplu stau datorită greutății", a declarat unul dintre polițiști. Microbuzul descoperit de polițiști venea de la Zărnești spre Brașov.
În plus, scaunul din dreapta șoferului nu era prins în podea, așa că pasagerul putea să fie proiectat direct prin parbriz la o frână mai puternică. "Scaunele alea care nu sunt prinse nu reprezintă niciun pericol pentru călători", a spus șoferul microbuzului.
Șoferul microbuzului este cercetat pentru transport ilegal de persoane și riscă trei ani de închisoare. De la începutul anului, Autoritatea Rutieră Brașov a amendat 50 de șoferi care transportau ilegal pasageri.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CRAZY BOY



Data înscrierii: 22/Apr/2008
Ultima vizita: 09/Iul/2012
Mesaje: 368
Locație: Fundeni (jud. IF)

MesajTrimis: Dum 12 Iul 2009 22:51:55    Titlul subiectului: 113942

De obicei intre Barsov si Zarnesti circula autocarele firmei Transbus Codreanu. Nu am vaut sa circule vreun microbuz.
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 09/Noi/2019
Mesaje: 8475
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Iul 2009 07:46:50    Titlul subiectului: 113945

E posibil sa circule ilegal microbuze pe aceasta ruta ? Se mai intampla acest lucru in alte parti ale tarii.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 3 din 6

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community