Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Folositi maxi-taxi?
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Iun/2018
Mesaje: 6754
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 22 Noi 2009 19:51:56    Titlul subiectului: 120431

Cateva stiri calde despre acest subiect. Ieri si azi am fost la Ciorogarla dus-intors cu microbuzele care merg inspre Bolintin via Ciorogarla. Daca ieri a fost liniste, la dus am platit banii la coborare asa cum am mai spus in alta postare. La intoarcere in Bucuresti, cum cei doi calatori care se urcasera din Ciorogarla inaintea mea aveau bancnote de 5 si 10 RON, iar eu aveam bancnota de 5 RON pentru o calatorie ce costa 2 RON, soferul a facut o adevarata proba de indemanare in trafic, conducand cu 50-60 km/ora, in acelasi timp cautand sa ne dea rest la bancnote. Conteaza ca am ajuns intregi la destinatie.

In schimb astazi agitatie mare, a aparut politia la vanat microbuze... electorale Laughing Soferii erau agitati, ne dadeau bilete spre mirarea unor calatori care nu prea mai stiau cum arata un bilet. Dimineata erau doua filtre de politie, unul (cel mai mare) la iesirea din Bucuresti si intrarea pe A1 (Buc-Pitesti) si al doilea filtru in comuna Ciorogarla (in apropiere de centru). Am luat din Bucuresti un midibuz, soferul insistand sa ne asezam pe scaune sa nu ne vada politistii in picioare. Politia insa avea treaba cu microbuzele care veneau in capitala de pe A1, si nu cu cele care ieseau din Bucuresti.
La intoarcere am luat din Ciorogarla un microbuz care venea plin din Bolintin. Toate locurile ocupate plus inca 9 oameni in picioare pe salon. Soferul ne tot spunea sa mergem mai in spate sa nu ne vada politia !!!??? Dar nu a avut sansa, am fost opriti la intrarea in capitala, chiar inainte de liceul industrial auto, unde este bucla de intoarcere a troleibuzului 62. Microbuzul a tras pe stanga, in scuarul dintre cele doua sensuri de mers, chiar la iesirea de pe A1, soferul s-a dat jos, cu actele. Calatorii au inceput sa isi piarda rabdarea, o doamna a spus ca nu mai suporta sa stea inauntru, ca i se face rau si impreuna cu inca cativa calatori au deschis usa si au coborat printre masinile care venau in viteza de pe A1 spre stupefactia politistilor de la rutiera si a soferului. Dupa vreo 5 minute ne-a dat drumul. Nu stiu daca soferul a fost amendat sau nu, dar avand in vedere ca a luat calatori in picioare desi toata lumea sttia de prezenta politiei, inseamna ca politstii vanau mai mult presupusii turisti electorali. Oricum macar azi s-au dat bilete pe ruta asta. Nu stiu insa cat va mai tine "minunea asta".

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sheena



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 12/Apr/2016
Mesaje: 281
Locație: Braila

MesajTrimis: Vin 12 Feb 2010 16:43:51    Titlul subiectului: 123577

Revin cu o poza din Varsovia. Un exemplu de maxi-taxi polonez: http://www.przegubowiec.com/galeria/displayimage.php?album=topn&cat=0&pos=222
Deci daca si alte tari din UE au acest sistem nu inteleg de ce sunteti impotriva si afirmati contrariul.
Sper ca sistemul maxi-taxi de la noi sa se dezvolte si sa atinga aceleasi performante cu a sistemului maxi-taxi din Polonia.



2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  160.07 kb
 Vizualizat:  de 16017 ori

2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Iul/2018
Mesaje: 1735
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 12 Feb 2010 17:14:10    Titlul subiectului: 123578

Vehiculul din imagine nu are absolut nici o legatura cu dubele janghinoase de la noi. Astfel:

- este construit din start pentru transportul pasagerilor
- are 2 usi de acces, comandate de sofer
- permite accesul carucioarelor cu rotile.

Practic aceste caracteristici separa dubele de midi-buze. Este de fapt acelas model de midi-buz Autosan de la Focsani: http://focsani.stfp.net/?ttx=A8 doar cu usi duble in spate in loc de simple si afisaj digital; nu stiu daca Autosan a copiat (licentiat) un model Mercedes sau in cel din poza sigla Mercedes e pusa la deruta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 13/Iul/2018
Mesaje: 384
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Vin 12 Feb 2010 17:43:45    Titlul subiectului: 123581

stfp a scris:
nu stiu daca Autosan a copiat (licentiat) un model Mercedes sau in cel din poza sigla Mercedes e pusa la deruta.

Probabil este aceeasi situatie ca si in cazul minibuzelor Grivbus/Cibro care sunt construite pe sasiuri motorizate Mercedes.
(Grivbus G07 pe www.cigrivita.ro , sau o poza aici: http://tgmures.stfp.net/DataH/A/e/_CB81UXE-10-D_T:1.jpg )

@Sheena, cred ca nimeni nu are nimic impotriva unui vehicul mai mic, cata vreme:
1. ofera aceleasi conditii de calatorie ca si un autobuz mare
2. nu este folosit pe linii pe care numarul de calatori ar cere un vehicul de capacitate mai mare (deci nu este supra-aglomerat).

La noi problema e ca se folosesc dube de marfa pe care se taie geamuri si se inghesuie 30-35 de persoane intr-un vehicul conceput pentru a transporta maxim 18.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 04/Iul/2018
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 12 Feb 2010 23:39:42    Titlul subiectului: 123602

Midibuzul din poza de mai sus ar putea fi o solutie utila pentru multe trasee locale. Este, intr-adevar, echipat corespunzator si se distinge clar de un maxi-taxi care candva era vehicul de marfa...
Ceea ce ii tine legati intr-un sistem organizat ca frecventa dar haotic ca transport in sine pe soferii privati este venitul variabil. Daca ar avea un salariu fix pe luna iar biletele s-ar cumpara de la chioscuri, soferii nu s-ar mai intrece unii pe altii si nu ar mai crea atata nebunie in trafic. In acest fel s-ar respecta numarul de ture si nu ar mai sta sa culeaga calatorii pe la semafoare, nu s-ar mai injura si nici nu s-ar mai lua la bataie fiindca un coleg de tura a luat mai multi clienti. De asemenea, poate ca s-ar evita - intr-un anume grad - si ingramadeala din saloane, insa daca s-ar aplica toate aceste masuri atunci... "n-ar mai fi transport privat", nu-i asa?! Iar ca sa apelezi la bunul simt al soferului privat, sofer care, plasat pe un traseu bun castiga foarte bine, nici nu se pune problema; oare ce ai sa alegi intre lacomie si civilizatie?!
Poate cand s-ar rezolva macar o parte din aspectele mentionate, putem sa speram ca vom vedea si midibuze ca cel din poza de mai sus, ruland disciplinate pe strazile patriei noastre dragi...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 15/Iul/2018
Mesaje: 1812
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 12 Feb 2010 23:48:32    Titlul subiectului: 123603

Vad ca redeschidem problema si iar nu o sa ajungem la nici un rezultat. De cand s-au infiintat cursele de maxi taxi am fost foarte multumit de ele si am circulat zilnic cu ele. ( Si acum circul). Vorbesc de cele "preorasenesti" din jurul Bucurestiului. Problema este sa se respecte legea, adica sa nu aiba voie sa fie mai mult de 22 persoane pe scaune si in picioare. Dar prefer sa nu mai reiau discutia, oricum nu se va ajunge la nici un rezultat.
Spre comuna (orasul) Pantelimon, de exemplu, pana sa se infiinteze aceste curse eram la bataia de joc a RATB - ului, ajungeam de 2 ori mai repede din Piata Iancului la Cora cu tot cu trafic decat de la Cora in comuna. Asta pana sa se infiinteze cursele private. Acum se ajunge mult mai usor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Iun/2018
Mesaje: 6754
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 13 Feb 2010 12:50:42    Titlul subiectului: 123621

Asta fiindca de la Bucuresti la Pantelimon ai N variante. Pe langa midibuzele care circula cu indicativul 547, pe ruta Bucuresti Obor-CORA Pantelimon-Pantelimon-Ferma Pantelimon, mai sunt so microbuzele care merg de la CORA Pantelimon la comuna Branesti, cele care ajung la Iszlaz, Belciugatele si Fundulea, toate oprind in Pantelimon.
Intr-adevar mai sunt si liniile RATB-ului care vin ... din an in paste.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Iul/2018
Mesaje: 6179
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 23 Feb 2010 15:14:27    Titlul subiectului: 123989

guest a scris:
S-a ajuns la situatia paradoxala ca transportul cu microbuzul sa fie singura alternativa pentru locuitorii care stau in Fundulea si muncesc in Bucuresti.
Asta e tocmai rezultatul intereselor si a nerespectarii legii din jurul afacerilor maxi-taxi. E un cerc vicios:
- Firmele foste de stat asigurau un transport de slaba calitate (vehicule vechi, paradite, rare, aglomerate);
- Au aparut privatii, de multe ori cu rable, dar circuland mai des si dovedind "flexibilitate", in sensul opririlor ilegale "la cerere" in fata portii, la semafor;
- Ulterior sau concomitent, autoritatile au "inchis ochii" la sabotajul sistematic practicat de privati prin circulatia in fata autobuzelor, la lipsa de orare etc.;
- Firmele foste de stat n-au fost in stare sa se adapteze rapid, ramanand intr-o latenta letala, un timp au continuat sa nu ia nicio masura de redresare
- In cele din urma firmele de stat au falimentat sau au fost "ajutate" sa falimenteze sau sa detina o cota mica de piata, astfel ca privatii au ajuns sa detina pozitii de monopol sau semi-monopol.
In acest moment, de pe pozitii de forta, privatii fac legea, isi permit sa te sfideze, spunandu-ti ca daca nu-ti convine, sa nu urci, desi alta alternatiova nu (mai) ai.

Ce s-a reusit de fapt? Pai s-a reusit doar "transferul" conditiilor precare de transport de la stat la privati.

Parerea mea e ca se actioneaza in "carteluri" - asocieri anti-concurentiale - in care dubagii se "inteleg" intre ei si/sau cu autoritatile locale, apoi se mimeaza respectarea "concurentei", dar la "licitatii" fie vine doar ofertantul "castigator", fie mai vine o "mana moarta", astfel ca de castigat castiga "cine trebuie", "fortand mana" autoritatilor sa le accepte conditiile de multe ori execrabile oferite calatorilor.

Acum avem aceleasi conditii proaste - poate chiar mai proaste - de transport, doar ca banii ii bagam in buzunarele unor privati care au grija sa exploateze la maxim "vaca de muls", ba, mai mult, in loc de vehicule special concepute pentru transport PUBLIC URBAN, suntem carati cu diverse cotete modificate de niste "baieti" cu spate...

Asa se intampla cand avem un stat impotent care nu e in stare sa reglementeze si sa controleze sistemul de transport, care nu pedepseste drastic sabotorii din interiorul primariilor/consiliilor locale, care nu-si protejeaza societatile proprii s.a.m.d. ...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 15/Iul/2018
Mesaje: 1812
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 23 Feb 2010 18:42:36    Titlul subiectului: 124002

Iarasi intervin, iarasi consider ca se pune problema gresit. Din ce inteleg eu in loc sa orientati discutia inspre aplicarea legii in transportul rutier de persoane voi va legati de transportul privat de persoane. Este o greseala din start in a aborda problema.
Intai legile : Nu stiu cati ani aveti voi sau cat de interesati ati fost, dar prin anul 1974 - 75 s-a incercat implementarea legilor europene si la noi in tara. ( Tahografe, ore de odihna pentru sofer, capacitate de transport, etc). Una dintre legi era de exemplu urmatoarele : cursele judetene ( de tipul Bucuresti - Fundulea) nu aveau voie sa mearga cu calatori in picioare, in masina trebuia sa fie cald iarna, etc. Asadar vorbesc de anul 1974. - 75. Treaba asta nu a tinut decat un an, un an si ceva. Nu se putea asigura capacitatea normala de transport, autobuzele circulau full, etc, etc.
Numai cine este rau voitor nu recunoaste ca transportul de calatori de dinainte de 1989 a fost un adevarat dezastru.
Aparitia transportului privat a salvat realmente situatia.
O sa mi se spuna ca iarasi sunt off topic, dar guest a sesizat ca pe linia ferata circula putine trenuri pe relatia Bucuresti - Fundulea. Pai stiti de ce ? CFR - ul este inca de stat iar statul este prin definitie un prost administrator. Si acum sunt convins ca sunt foarte multi oameni in CFR care nu - si justifica leafa. Revin :
Legea actuala care reglementeaza transportul auto de calatori este copiata dupa legile majoritatea tarilor europene si nord americane.
Problema este ca nu se respecta.
Hai sa ne concentram atentia la acest aspect, de ce nu se respecta legea si dupa aceea sa ne legam de maxi - taxiuri.
Pentru ca problema care va supara este cea a transportului de pana la 50 km in jurul autogarii, si nu de cel de mediu sau de lung parcurs.
Ar fi si pacat sa va legati de transportul intre localitatile mari, acesta este foarte civilizat, cu toate ca nu mai exista nici un operator cu capital de stat care sa opereze pe aceste rute
Pierderea unei licente de traseu are mai multe cauze, ma indoiesc ca sunt reale, ori tine de incopetenta celor de la firma ori tine de spaga celor de la ARR Bucuresti. Pe cei de la ARR Bucuresti îi cunosc destul de bine si stiu cum se procedeaza acolo.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Iun/2018
Mesaje: 6754
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 24 Feb 2010 13:06:28    Titlul subiectului: 124031

Problema nu este ca avem un transport privat, dar de exemplu pe ruta Bucuresti-Fundulea nu ar trebui sa fie monopol. O economie de piata sanatoasa se bazeaza pe principiul concurentei, iar acest lucru ar trebui sa se aplice si in cadrul transportului privat. Ori in cazul localitatii Fundulea nu se poate vorbi despre asa ceva, exista doar un operator privat care asigura curse intre Bucuresti si Fundulea. E drept ca prin Fundulea mai trec privatii care merg la Lehliu, Calarasi, dar cum am spus intr-o postare mai de sus nu opresc tot timpul in Fundulea.
Acum desi sunt putin in afara topicului, sa fac o scurta radiografie a localitatii. Daca inainte majoritatea locuitorilor lucrau in Fundulea, la institutul de sfecla, institutul de plante medicinale, institutul pentru cereale si plante tehnice (actualul INCDA Fundulea), la fabrica de zahar sau in agricultura, acum majoritatea lucreaza in Bucuresti, deoarece cu exceptia INCDA-ului sau a noii fabrici Chemwaters (construita pe locul vechii fabrici de zahar) tot ce era ca institute ori s-au mutat, ori s-au restrans si sunt gata sa fie inchise. Sa nu uitam ca acum 20 de ani multi din Bucuresti faceau naveta la Fundulea ca sa lucreze la institutele din zona, acum situatia este invers, multi din Fundulea lucreaza in Bucuresti.
Situatia de aici este din pacate intalnita in majoritatea localitatilor care se afla la o distanta de cateva zeci de kilometri de marile orase. Asadar transportul de persoane a devenit in acest caz esential pentru mobilitatea oamenilor, o data cu aceste schimbari (majoritatea rele) survenite in societate dupa 1989. Nu dau neaparat in transportatorii privati, exista si multe exemple pozitive, dar in multe cazuri nimeni nu poate sa nege ca monopolul de stat s-a transformat in monopol al privatilor.
Iar legea in domeniul transporturilor este PROASTA, sau facuta asa cu buna intentie.

Referitor la situatia de ieri, datorita raziei politiiei nu au circulat de dimineata pana dupa ora 12:00 micorbuzele de pe rutele Bucuresti-Fundulea, Bucuresti-Belciugatele si Bucuresti-Mariuta. Vorba unui calator care astepta ieri la CORA mai bine de o ora sa vina microbuzul de Fundulea : "-Astia isi bat joc de noi pe banii nostri".

Asta este din pacate radiografia transportului de persoane in zona Fundulea, m-am referit strict la aceasta locatie, deoarece eu lucrez la Fundulea. Norocul meu este autocarul institutului, si nu am de-a face zilnic cu microbuzele.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 15/Iul/2018
Mesaje: 1812
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 24 Feb 2010 19:31:01    Titlul subiectului: 124045

Problema provine de la nerespectarea legii si nu din alta parte. Legea este buna, se aplica din Franta si pana-n Romania ( U.E.). Este concurenta, se face o licitatie odata la 3 ani. Iar legea spune ca in interiorul unui judet ruta este castigata de un singur operator. Nu pot fi 2 operatori pe o ruta. Motive sunt multe dar nu le expun aici.
Pentru rutele interjudetene se liciteaza cursa si nu ruta, deci pe o ruta putem avea mai multi operatori, singura conditie este sa plece unul dupa altul la nu mai putin de un sfert de ora, daca este vorba de aceeasi autogara.
Si pentru autogara se acorda licente, asta in treacat am spus-o, autogara trebuie sa corespunda unor reguli.
Neregurile provin de la nerespectarea legii si de la complicitatea celor de la ARR. Cunosc bine situatia. Si azi am avut un asemenea exemplu, eram la Mogosoaia intr-un microbuz din acela mai inalt si mai lung ( Mercedes, model mai vechi) full (37 persoane), stateau oamenii peste sofer si in parbriz practic, inclusiv in compartimentul de bagaje care este mai lat decat la microbuzele actuale. S-a trecut pe langa ARR ca-n branza, fara nici o problema. Desi se vedea ca microbuzul nu corespunde.
In schimb erau oprite midibuze de lung parcurs ( Targoviste / Ploiesti). Acestea nu aveau nici o problema, nu iau oameni peste capacitate si se dau bilete. Stiu ca sunt midibuze de Targoviste si Ploiesti pentru ca le vad zilnic pe acolo.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Iun/2018
Mesaje: 6754
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 01 Iun 2010 08:24:30    Titlul subiectului: 127808

Se pare ca in Bucuresti si jud. Ilfov unii taximetristi au inceput sa faca concurenta......microbuzelor. Acest lucru se intampla si in tara, fapt semnalat intr-una din postarile de la jud. Ialomita de catre Catalin Ghita.
Duminica asta, ma intorceam din Ciorogarla la Bucuresti. Astept, si astept, si astept dupa microbuzele catre Bucuresti, si nu venea nici Bolintinul, nici microbuzul care circula in paralel cu linia 458 (Darvari), nici autobuzul RATB-ului. La un moment dat vine in statie un taximetrist de la Cobalcescu care se intorcea in Bucuresti. M-a luat pe mine si ceilalti doi calatori care asteptam in statie, tariful fiind acelasi ca la microbuz.
Nu este un caz singular, si intre Bucuresti Obor si Voluntari sau Afumati, unii taximetrisiti au inceput sa mai "fure" din calatorii microbuzelor. Si normal ca la acelasi tarif cu maxi-taxi preferi sa mergi cu taxiul, decat sa te aglomerezi impreuna cu 25-30 de calatori intr-un microbuz de 16 sau 19 locuri. Si taximetristilor le convine, daca iau 4 calatori in masina, chiar si la pret de microbuz isi scot banii pe cursa.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 03/Iul/2018
Mesaje: 619
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 01 Iun 2010 09:08:55    Titlul subiectului: 127811

Identic se intampla pe relatia Severin (Podul Gruii) - Motru, pe care am circulat zilele trecute Very Happy iar, deloc surprinzator, soferii de pe masinile mici se comporta exact ca dubarii, indesand persoane in masina pana la limita sufocarii. Lacomia e mare!
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
slaiciprian



Data înscrierii: 18/Iun/2010
Ultima vizita: 05/Aug/2010
Mesaje: 4
Locație: Botosani

MesajTrimis: Sâm 26 Iun 2010 16:52:43    Titlul subiectului: 129019

In Botosani transportul cu maxi-taxi e relativ civilizat.
Partea buna:
Preluat de firma MICROBUZUL, aceasta a luat la ea fostii maxi-taximetristi, plus masini proprii. A impus reguli, orar clar si timp maximal de stat in statii la asteptat. Cred ca de multe luni nu am mai vazut sa se circule in picioare.

Partea rea: Strazile din oras. Terminate de zile, mai ales pe traseul 1, ar distruge si un tanc, nu un microbuz. Desi multe sunt masini noi sau destul de noi, nu au nici o sansa, dupa o reparatie capitala sa corespunda normelor mai mult de o saptamana-doua.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Iun/2018
Mesaje: 6754
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 16 Oct 2010 09:37:42    Titlul subiectului: 134859

Mai sunt si exceptii de la regula. Au tot existat relatari despre preferinta unor calatori care merg cu maxi-taxi sa puna manele la maxim pe telefonul lor mobil sau despre soferii acestor "mijloace de transport in comun" de a pune fel si fel de melodii "de valoare" la casetofonul masinii, Ei bine, pe soferii microbuzelor de pe ruta Fundulea-Bucuresti Obor, fac oarecum nota discordanta, nelasandu-i pe calatori sa puna muzica pentru toti calatorii. Ori asculti la casca, ori mergi pe jos pana la Bucuresti Laughing
Insa cred ca este doar o exceptia de la regula.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Iun/2018
Mesaje: 6754
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 24 Oct 2010 10:26:58    Titlul subiectului: 135368

Cei de la politia rutiera au luat la puricat microbuzele scolare, rezultatele au fost mai mult decat ingrijoratoare. Articolul se gaseste aici
Citat:
Microbuzele școlare pun în pericol viața elevilor

Microbuzele școlare pun în pericol viața elevilor. Mai multe controale ale poliției rutiere au demonstrat că șoferii nu respectă norme elementare pe șosele.

Agenții de la Rutieră sunt puși pe fapte mari. Polițiștii și-au propus să tragă pe dreapta toți șoferii care conduc microbuze și autobuze școlare. Deși acțiunea a început în urmă cu doar câteva zile, amenzile curg pe bandă rulantă.

Până acum polițiștii au oprit 275 de microbuze. 42 de șoferi ai microbuzelor școlare au fost sancționați de agenții rutieri. Mulți dintre ei aveau defecțiuni tehnice grave la microbuzele pe care le conduceau sau nu aveau atestate valabile.

Acțiunea este abia la început, iar, în total, polițiștii au de verificat 2.236 de microbuze care transportă copii.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Iun/2018
Mesaje: 6754
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 09 Feb 2011 07:59:14    Titlul subiectului: 139684

Un sofer de microbuz cu pasageri, pe ruta Sibiu-Bucuresti conducea cu o alcolemie de ... 0,96 mg/litru !!! Continuati sa circulati cu microbuzele oameni buni, mai ales ca unii dintre voi le tot lauda pe aici ... Articolul se gaseste aici
Citat:
Un șofer beat care conducea un microbuz plin pasageri a fost oprit de polițiști

Un șofer care conducea un microbuz plin cu călători, deși era turmentat, a fost prins de poliție pe Drumul Național 7, în județul Vâlcea.

Bărbatul a fost descoperit de polițiștii vâlceni în urma unui control în localitatea Budești. Șoferul în vârstă de 58 de ani făcea o cursă între Sibiu și București. El avea o alcoolemie de 0,95 miligrame de alcool pur în aerul expirat. Polițiștii au fost surprinși de faptul că bărbatul se ținea foarte bine pe picioare pentru o alcoolemie atât de mare.

Șoferul se va alege cu dosar penal pentru conducere sub influența alcoolului.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 15/Iul/2018
Mesaje: 1812
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 09 Feb 2011 09:47:33    Titlul subiectului: 139687

Imi pare rau de data asta, dar nu are legatura microbuzul cu soferul si cu alcolemia. Microbuzele de genul acesta nu au locuri in picioare si efectiv sunt niste autobuze mai mici. ( ca dotari interioare )
Lasi impresia ca numai la microbuze se intampla astfel de lucruri, ca de parca respectivul sofer s-ar fi urcat la volanul unui autobuz nu ar fi baut.
De foarte multe ori am calatorit cu microbuze in directia Piatra Neamt sau Targu Neamt si totul a fost ok. Nu acelasi lucru pot spune despre microbuzele urbane pe care le folosesc pentru relatia Bucuresti - orasul Pantelimon
Nota De fiecare data cand folosesc microbuzul pe relatia orasul Pantelimon - Cora platesc doar 1 leu, indiferent de unde vine microbuzul acela - si sunt multe. In 99 % din cazuri soferul nu are nici o obiectie. Daca are ma dau jos peste 5 metri si - l astept pe urmatorul care deobicei e in spatele celui din fata sau la o distanta de jumatate de minut.
Evident ca nu se elibereaza nici o legitimatie de calatorie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Iun/2018
Mesaje: 6754
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 09 Feb 2011 10:29:19    Titlul subiectului: 139688

andrei11 a scris:
Imi pare rau de data asta, dar nu are legatura microbuzul cu soferul si cu alcolemia. Microbuzele de genul acesta nu au locuri in picioare si efectiv sunt niste autobuze mai mici.

Adica este OK ca nu sunt calatori in picoare, da soferul poate sa fie beat in timp ce conduce ? Si daca da intr-un pom ghinionul calatorilor, nu-i asa ? Este normal ca un sofer sa conduca cu o asa alcolemie un mijloc de transport in comun cu pasageri, fie el microbuz sau autobuz ?
Vi se pare normal ce se intampla in tara asta cu transportul in comun cu microbuze, atat cel urban cat si cel suburban ? Lasand aberatiile legislative la o parte (in curand legea o sa spuna ca o caruta este de fapt un autobuz cu 50 de locuri Very Happy ), vi se pare normala starea de lucruri de la noi ? Va place ? Ati fost in tari civilizate, ati vazut ce inseamna acolo in mateire de transport ? Nu ati vrea sa fie si la noi la fel, sau macar conditii mai decente ? Sau pur si simplu va plac mizeriile astea numite maxi taxi ? Pe ruta Pantelimon-Cora este o exceptie, fiindca se suprapun mai multe rute de maxi taxi, as vrea sa va vad pe o ruta unde nu este decat o singura firma si unde calatorii merg ca sardelele. Mergeti pe ruta Piata Sudului-comuna Berceni de exemplu si pe urma mai stam de vorba.....

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 15/Iul/2018
Mesaje: 1812
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 09 Feb 2011 11:05:48    Titlul subiectului: 139691

M-ai inteles gresit :
1) Am spus sa nu legi neaparat alcoolemia soferului de faptul ca la ora aceea conducea un microbuz. Sugerezi de fapt ca soferii se impart in 2 categorii : cei normali si cei plini de defecte care evident ca sunt pe microbuze. De aici se trage concluzia ca soferii de microbuze sunt niste lepadaturi si plini de bube.
2) Pe ruta Cora - orasul Pantelimon nu este nici o exceptie, la orele "delicate" intr-un microbuz de 18 locuri / scaune incap si 45 de persoane ( numarate de subsemnatul ). Soferul deabia avea loc sa conduca. Bine ca se merge asa numai cale de 1 km, 1 km si ceva si dupa acea se goleste aproape total.
Deci pentru o cursa de genul acesta se incaseaza 45 lei, ca e 1 leu cursa. Linia este 346, asta ca sa nu spuneti ca vorbesc aiurea. Pentru celalalte linii tariful este de 1,5 sau chiar 2 lei - sau mai mult. Treaba cu 1 leu indiferent de numar este valabil numai in sensul orasul Pantelimon - Cora.
PS Microbuizele acestea de care - ti vorbesc sunt de fapt modificate, nu au decat 7 locuri pe scaune restul sunt "in piciare" - si incap 45 de oameni inauntru. Evident ca nu e conform legii, dar deja atingem alt capitol.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 08/Iul/2018
Mesaje: 249
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Vin 18 Mar 2011 08:15:36    Titlul subiectului: 141260

In primul rand toate controalele acestea ar trebui sa se desfasoare cam asa:
- filtre la iesirea din localitate. (acestea se fac de obicei)
- alti membri ARR se duc pe traseu si constata daca operatorul face fata sau nu. (lucrul asta nu se verifica niciodata)

Normal mi s-ar parea ca in cazul in care in statii sunt cozi imense (prin imens inteleg ca daca tu operezi cu duba de 18 locuri in statia x de pe traseu vad mai mult de 18 oameni) licenta sa le fie ridicata, si in plus sa se dea amenzi mult mai drastice. Lucrul asta nu se face momentan si chiar as fi curios daca in lege se specifica vreo sanctiune in cazul in care operatorul nu face fata.

PS. Rostul controalelor e sa mai stranga si inspectorii ARR niste bani pentru vremuri grele. Problema reala ramane.

_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Iun/2018
Mesaje: 6754
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 18 Mar 2011 08:30:57    Titlul subiectului: 141261

Alta problema este din pacate lipsa unei alternative. Sa luam acest caz despre care tot pomenesc aici pe forum, ruta Fundulea-Bucuresti.
Inainte erau trenuri personale din 2 in 2 ore sau chiar mai dese. Acum au mai ramas 6-7 perechi de personale. Alta alternativa ar fi masina personala, dar cati din Fundulea isi permit ? Alta varianta (cand microbuzele sunt trase pe dreapta in urma controalelor) este...autostopul. Ii puteti vedea pe cei care fac autostopul, mai ales in fata la CORA Pantelimon, sens spre iesirea din Bucuresti. Sunt multi din Fundulea care fac naveta la Bucuresti, sau la noile fabricute de langa Branesti (s-au deschis Makita, Malvina etc). Asa ca aceste microbuze, care sunt cam intr-o stare tehnica destul de precara, in ciuda faptului ca operatorul a mai bagat niste masini noi, marca IVECO (acestea s-au cam harbuit destul de repede), este cam singura alternativa de transport. Microbuzele mai substituie si transportul local din Fundulea, in unele momente ale zilei este un flux de calatori destul de mare, intre zona Garii Fundulea, care se afla la capatul estic al localitatii, in apropiere de A2 (este si institutul, si liceul agricol si ceva mai incolo sediul Procera, fosta fabrica de sfecla care acum a dvenit ChemWaters)-zona centrala a localitatii si zona numita generic Crangu (dupa fostul sat absorbit de Fundulea), aflat la celalalt capat al Fundulei, la iesirea vestica, inspre Bucuresti. Macar daca ar fi bagat primaria o linie de midibuze (nu ar fi trebuit mai mult de 2 masini), pe ruta: Gara-Centru-Crangu, care sa fie si sincronizata cu trenurile care sosesc in gara disnpre Bucuresti sau Lehliu, dar visez cu ochii deschisi deja..... Noi nu suntem nici macar o tara Africana... Primarul din Fundulea este mai mult interesata de tranzactiile funciare si imobiliare, i se rupe de cei care l-au votat (le-a dat doi mici si o bere cand au fost alegerile).
Cam asta este o monstra de realitate romaneasca, cu care ma intalnesc zilnic cand ma duc la locul meu de munca, dar cu care intr-un fel sau altul ne intalnim cu totii.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 13/Iul/2018
Mesaje: 885
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 18 Mar 2011 10:48:33    Titlul subiectului: 141268

Săpt. trecută am fost să mă plimb cu 449. Nu am rămas în autobuz la C.F.R. Balotești și șoferul de autobuz nu a mai oprit în stația dinspre București (văd că e un obicei ăsta). M-am enervat și m-am dus să-l iau pe 783. Dar a venit o dubă pe 448 și am luat-o... era seară, răcoare și nu mai aveam chef să așept 449 sau 783.

Pe de altă parte ar trebui schimbat sistemul. Dacă R.A.T.B. consideră că un traseu din Jud. Ilfov e profitabil, să poată cirucla pe acolo fără să aibă nevoie de aprobarea primăriei localității cu pricina. Nu am nimic împotrivă să fie și maxi-taxi pe acel traseu (R.A.T.B. ar putea folosi midibuze pe traseele slab solicitate).

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0721.240.479/0749.28.38.15 h 9.30-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Iul/2018
Mesaje: 6179
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 18 Mar 2011 11:50:35    Titlul subiectului: 141269

mrM a scris:
Nu am nimic împotrivă să fie și maxi-taxi pe acel traseu (R.A.T.B. ar putea folosi midibuze pe traseele slab solicitate).
Nu au ce cauta 2 operatori pe acelasi traseu, e si ilogic, si anormal, si ilegal si ... orice.

Cat timp va exista o societate cu angajati care iau banii indiferent de numarul de calatori transportati, cum e RATB-ul, si una care are incasarile dependente de numarul de calatori, cum sunt firmele de dube, e evident ca va fi o concurenta neloiala generalizata din partea privatilor, fara ca RATB-ului, de exemplu, sa-i pese.
Ce le pasa angajatilor RATB ca dubagii le fura calatorii daca ei isi iau salariile oricum?!?
Ba din contra, daca dubagiul da si el, acolo, "de-o bere", chiar il lasam in fata, poate mai "sarim" si peste cursa, deci...
Ia sa-i plateasca p-astia de la RATB cu procent din salariu functie de numarul planificat de calatori transportati, sa vezi atunci, ar mai fi asa indiferenti si nepasatori?

Situatia normala este sa fie un singur operator de transport pe un traseu. ATAT!

Sistemul actual e anormal si imoral.

Ori decizi ca trebuie sa-ti pui propria societate, RATB-ul, si-i obligi sa faca transport civilizat, vehicule, frecventa etc, dar le creezi conditiile sa faca incasari aparandu-i de concurenta neloiala a dubagiilor, ori, daca faci pe "stimulatorul concurentei", atunci faci licitatie doar intre firmele private, dar sa castige doar una, care intruneste cel putin conditiile minime (vehicule, orare, redevente etc cerute de municipalitate), pe care o aperi si pe ea de concurenta neloiala a altora, dar o si sanctionezi drastic ori de cate ori incalca regulile si legile, incepand de la supraincarcarea cotinetelor, la neeliberarea biletelor, la nenefectuarea curselor "nerentabile" s.a.m.d. iar la un anumit numar de "greseli" sa o elimini de pe traseu si de la viitoarele licitatii, sa vezi atunci cum n-ar mai fi asa indiferenti nici dubagii...

Intr-adevar, cred ca solutia cea mai buna ar fi dotarea RATB-ului cu microbuze sau midibuze conforme si inlaturarea concurenta neloiale facute de dubagii actuali, s-ar micsora si costurile de exploatare.

De altfel, asta e o smecherie cu care ne tot prostesc astia, fiti atentie la ea, cica traseele sunt nerentabile, ca trebuie vehicule cu capacitate adaptata fluxului de caltori, micsorate costurile de exploatare si apoi trag "concluzia" ca trebuie bagate dube private. DAR - DAR - de ce trebuie dube private?!? Nu-si pune nimeni intrebarea asta?!? De ce acolo unde se pretinde ca se "impune" existenta dubelor nu se doteaza societatile foste "de stat" cu dube?!?

De ce nu se doteza RATB-ul cu dube pentru traseele cu mai putini calatori?!?
De ce nu se doteza Transbus-ul (BZ) cu dube?!?

Ei, de ce, se creaza artificial nevoia de dube private pentru ca politrucii sa-si poata "baga" fie firmele la care au "interese", prin interpusi, desigur, fie firmele "de casa", ale celor care i-au "sponsorizat" (oficial sau ne~) ca sa aiba cu ce sa cumpere galeti, mici, bere, brichete, margele si alte "momeli" cu care sunt manate la vot ciurdele de "cetateni" si "ccetateni" Laughing prosti si retardati, incapabili sa inteleaga ca nimeni nu le apara interesele, totul fiind doar declarativ, pana se vad la ciolan. Dupa aia... potopul.

Reamintiti-va cum guzganii politici de Ilfov au "intervenit" si "au luat masuri" pentru reintroducerea curselor preorasenesti RATB in campania electorala, iar dupa ce "s-au ales", au inceput "sa nu mai aiba bani" si sa se renunte treptat-treptat la liniile RATB, cetatenii fiind tradati si lasati pe mana smenarilor privati... Evil or Very Mad

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Iun/2018
Mesaje: 6754
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 23 Apr 2011 13:09:19    Titlul subiectului: 142863

Dupa aproape un an am fost iar in Ciorogarla. Linia preoraseneasca 458 care trecea prin Ciorogarla si ajungea la Darvari a devenit "istorie". Asadar mai raman microbuzele de pe aceeasi linie "458" dar si cele care merg la Bolintin Vale. Acestea din urma pleaca de la autogara Militari, si practic acolo trebuie sa fie si statia lor. In realitate acestea pleaca de acolo, dar.....mai stau si 10 minute sau mai mult in statia RATB de pe bulevardul Iuliu Maniu, care se afla in dreptul iesirii de metrou de la Pacii, chiar in zona in care se afla marcajul cu "RATB", adica unde stationarea este interzisa. Cand politia apare in zona, soferul a zbugit-o de acolo si apoi a avut grija sa isi informeze colegii pe mobil: "-Bai, vedeti ca se misca politistii astia pe aici, aveti grija". Asa cum am spus si in postari mai vechi, plata calatoriei se face la coborarea din vehicul, de obicei nu se da bilet. Pana la Ciorogarla o calatorie este 2 RON. Aceasta ruta de microbuze are si un program special de Pasti, cu masini din ora in ora duminica, si la o jumate de ora azi. La Ciorogarla, cand vrei sa te intorci in Bucuresti, de multe ori se intampla sa vina in statie ambele microbuze, si cel dinspre Bolintin Vale si cel care circula pe ruta "defunctei" linii preorasenesti RATB 458, si vine dinspre Darvari. Alta nelamurire a mea este cum de poate sa fie rentabil microbuzul care circula pe ruta lui 458, iar RATB-ul nu putea sa mearga in profit ? Calatorii tot aia sunt.
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 5 din 6

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community