Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Folositi maxi-taxi?
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 05/Ian/2018
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 29 Iul 2009 09:56:05    Titlul subiectului: 114689

Cam de doua ori pe an si la Galati au loc verificari in trafic ale microbuzelor insa fara interventia celor de la A.R.R. Aici treaba e mai simpla, politia verifica practic modul in care cei cu maxi-taxi isi indeplinesc indatoririle, in special fata de calatori. De obicei, se urmareste ca:
-microbuzul sa respecte statiile alocate;
-sa nu se stationeze pe la semafoare;
-sa nu existe calatori care sa stea in picioare in incinta microbuzului;
-soferul sa aiba "actele la zi", sa poarte centura de siguranta si sa nu vorbeasca la telefon.
Am asistat de doua ori la astfel de verificari in cursul anului 2008. Cea din toamna a fost "fructuoasa" pentru politistii insarcinati cu o astfel de misiune; pe portiunea dintre Centru si Mazepa I (zona Stirex) se dadeau amenzi de 300 respectiv 500 RONI. Dupa "penalizari" soferii isi reluau "naravul" insa nu uitau sa comunice si sa se vaite prin statii si telefoane cu colegii lor, probabil si ei sanctionati.
La o astfel de actiune se organizeaza trei-patru filtre de control, de obicei amplasate in zonele cu trafic intens ale orasului (zona Stirex, Inelul de Rocada, strada Siderurgistilor...)
Nu exclud faptul ca au existat si soferi care - probabil cunoscandu-se cu politistii - au fost sanctionati doar cu o "avertizare din degetul aratator" sau o simpla "atentionare verbala".
Din pacate, aceste verificari nu prea dau roade; soferul de microbuz nu se lasa impresionat de aceste controale, si in cazul in care a luat amenda, isi umple microbuzul pana la refuz ca deh, acum trebuie sa stranga si mai multi bani, sa-si achite "pleasca"...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
herminedirt



Data înscrierii: 28/Noi/2008
Ultima vizita: 05/Mai/2013
Mesaje: 254
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 06 Aug 2009 14:03:10    Titlul subiectului: 115021

Din fericire pentru mine am rareori treaba in zone care mi-ar impune folosirea de maxi taxi. Nu m-am urcat decat de putine ori in astfel de pseudo-mijloace de transport (cand am mers in Voluntari, Buftea sau Cernica) si efectiv mi-a fost greu sa inteleg cum oamenii aceia suporta zilnic un astfel de transport in comun.

Rusine pentru RATB ca tolereaza mafia maxi taxi-urilor. O retea bine pusa la punct de preorasenesti ar avea cu siguranta profit, din moment ce maxi-taxi-urile sunt pline ochi. Nu se pune problema daca sunt sau nu calatori pe aceste rute - evident ca sunt - se pune problema cum ii facem sa plateasca bilet. Nu sunt decat doua optiuni: fie sa se faca urcarea pe la usa din fata, cu prezentarea biletului la sofer, fie sa se faca controale dese, alaturi de jandarmi. Dar interesele sunt, evident, ca rutele preorasenesti sa existe doar pe hartie. Mad

_________________
http://www.no3.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 05/Ian/2018
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 06 Aug 2009 17:21:10    Titlul subiectului: 115031

Se pare ca si vecinii nostri "de la est" beneficiaza de transport cu maxi-taxi. Insa, judecand dupa fotogradiile postate la http://transit.parovoz.com microbuzele lor par mai bine "adaptate" la conditiile urbane. Discutand cu un coleg care a avut ocazia sa calatoreasca cu microbuzele ucrainiene am aflat ca aceste mijloace de transport sunt utilizate pe trasee "ocolitoare" si de obicei nu se umplu pana la refuz (e drept insa ca exista si situatii cand pasagerii calatoresc in picioare insa nu in "ingramadeala colectiva tipic romaneasca").
O idee buna este usa plianta, actionata prin comanda de sofer la opririle/plecarile din statii precum si geamurile cu aerisire. Un alt aspect pozitiv este "lipsa de concurenta" dintre dubari. Ei au ore fixe de plecare, sincronizate (acolo unde este cazul) cu cele pentru mijloacele de transport in comun (autobuze, troleibuze) astfel incat sa nu iasa nimeni in pierdere iar calatorii sa fie multumiti. In pozele de mai jos puteti observa cateva exemplare de microbuze utilizate de ucrainieni. Nu zic ca aceste dubite sunt mai bune ca ale noastre insa cu siguranta gradul de civilizatie dintre tari este diferit si prin urmare "fenomenul" este mai "usor de tolerat"...



maxi-taxi 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  81.78 kb
 Vizualizat:  de 14964 ori

maxi-taxi 1.jpg



maxi-taxi 2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  116.65 kb
 Vizualizat:  de 14964 ori

maxi-taxi 2.jpg



maxi-taxi 3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  126.54 kb
 Vizualizat:  de 14964 ori

maxi-taxi 3.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 23/Dec/2017
Mesaje: 1084
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Lun 10 Aug 2009 17:53:04    Titlul subiectului: 115170

Ideea de minibuz in transportul public nu este rea in sine. Problema este ca nu se impun standarde in tipurile de vehicule utilizabile pentru asa ceva si se accepta orice mizerii modificate din dube de marfa sau microbuze adaptate transportului interurban sau turistic.

Sa nu uitam ca ultimele modele de microbuze Rocar existente in Bucuresti pe post de "maxi-taxi" erau destul de bine adaptate conditiilor de transport urban, dar calitatea lor era cum era, ceea ce a dus la degradarea lor rapida.

In teorie, microbuzele ar fi foarte bune pentru un transport care leaga punctele importante din oras cu orice zona din raza metropolitana, sau puncte cu importanta oarecare intre ele, in timp ce traseele importante si cu trafic mare sunt deservite de autobuze, troleibuze si tramvaie, iar pentru traficul mediu de midibuze. Acest lucru ar fi posibil daca ar exista o autoritate metropolitana care sa reglementeze strict aceste lucruri.

Pentru ca in Romania se maimutareste tot ce inseamna civilizatie, avem "maxi-taxi", adica mizeria (duba) la rang de lux (taxi). Desi urla ca li se fura calatorii, regiile de transport ezita sa faca 100% accesibile sistemele de achizitionare de bilete sau alte titluri de calatorie, in mod manual sau automat, aruncand astfel cu clienti in duba unde nu conteaza biletul, daca ai platit la sofer.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 05/Ian/2018
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 19 Aug 2009 11:10:53    Titlul subiectului: 115640

Am ramas surprins cand am citit un articol publicat ieri (n.n. 18.08.2009) in "Gazeta de Sud" privitor la transportul in comun cu maxi-taxi. Exista o lege la nivel european care interzice transportul cu acest mijloc improvizat. Se aplica in toate tarile europene mai putin la noi probabil sub pretextul ca "suntem inca in tranzitie" sau "mai avem pana sa fim civilizati". De laudat faptul ca presa a inceput sa "scormoneasca" dupa legi si articole care sa inlature transportul cu mijloace improprii transportului in comun dupa accidentul produs la Scanteia. S-au tras semnale de alarma despre transportul privat si inainte de acest accident insa nimeni nu a bagat de seama. Poate bagam acum dupa un masacru in urma care 14 oameni nu mai sunt printe noi...
Am subliniat cu rosu referirile la legea care ar fi trebuit sa aiba si la noi ecou. Am postat mai jos doar un fragment din articolul publicat in "Gazeta de Sud":

"Microbuzele ucigașe, interzise de șapte ani

Conform Acordului INTERBUS semnat și de România, transportul de persoane se poate face numai cu autobuze și autocare, în funcție de distanță.

(...)

Există un acord internațional, dar nu este aplicat

Toate acestea par o copie la indigo a accidentelor petrecute în ultimii ani, în urma cărora Poliția Română s-a văzut nevoită să ia măsuri, dând sute de amenzi și întocmind numeroase dosare penale. De departe cel mai „negru“ an a fost 2005, când zeci de persoane au fost ucise și peste o sută rănite în accidente în care au fost implicate microbuze. Autoritățile, de la Poliția Rutieră, Ministerul Transporturilor și până la guvern, s-au hotărât să ia măsuri. S-au făcut o serie de controale soldate cu amenzi sau dosare penale, dar nu s-a rezolvat problema de fond, legalitatea transportului public interurban cu microbuze.
Ratificat încă din 2002 prin Legea nr. 439, Acordul INTERBUS, denumit oficial de europeni „Acordul privind transportul internațional de călători cu autocarul și autobuzul“, prevede că în toată Europa acest tip de transport a fost interzis. Numai la noi nu...
După emiterea actului, autoritățile din transporturi au emis o serie de instrucțiuni care ar fi trebuit respectate de transportatori. În document se pot găsi unele sfaturi, „pentru a nu întâmpina greutăți cu ocazia controalelor în trafic, în punctele de trecere a frontierelor, precum și în tranzitarea țărilor pe teritoriul cărora veți utiliza documentele de control specifice Acordului INTERBUS“. Aici se fac referiri la foile de parcurs, perioadele de timp maxime în care un șofer se poate afla la volan etc. Nimic despre obligativitatea folosirii autobuzelor (pentru distanțe relativ mici, maximum 200 de kilometri) sau autocarelor, pentru călătoriile mai lungi. În fine, cele din urmă sunt obligatoriu clasificate cu stele în funcție de dotări. Bâlbâielile legislative au continuat și în 2005: nici în Ordonanța de Urgență nr. 109 din 14/07/2005 nu este specificată obligativitatea folosirii autobuzelor sau autocarelor cum spune Acord INTERBUS.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Ian/2018
Mesaje: 6142
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 19 Aug 2009 11:19:29    Titlul subiectului: 115643

Atentie, e vorba de transportul international de calatori, unde dubele sunt interzise.

Pe de alta parte, sa nu ne facem iluzii: a mai fost un scandal destul de mare in urma masacrului de la Slobozia, unde iar au fost dezbateri si s-a propus eliminarea dubelor, au fost dezbateri aprige pe aceasta tema, inclusiv prin Parlament.

Ce argument credeti ca s-a adus? Shocked Cum ca sunt in Romania peste 11.000 de dube si ce sa facem, ii lasam p-aia fara paine? Nu mai bine omoram niste cetateni nevinovati? Ca astia nu conteaza...

Parca am postat pe undeva acel pasaj din stenograma complicitatii parlamentare la crima impotriva calatorilor, daca o mai gasesc o voi posta din nou.

Sunt interese majore la mijloc, se vorbeste ca niste "tovarasi" - fosti ministri, prim-ministri etc - au firme de carosat dube, firme de transport etc, asta pe langa "cotizatiile" electorale, asa ca degeaba vorbim noi aici, singura speranta ar fi sa luam atitudine mai dur, cu reclamatii, cu poze, cu filme cu ilegalitatile din traseu, ca altfel se vor face ceva valuri, mai trec cateva zile si gata, isi vor vedea in continuare de ale lor...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 23/Ian/2018
Mesaje: 6564
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 20 Aug 2009 10:28:03    Titlul subiectului: 115705

Cei de la iRealitatea i-au prins "cu mata in sac" pe soferii de micorbuze. Reportajul l-am vazut si eu acum douz zile, m-a frapat declaratia unuia dintre soferii de microbuz intervievatcde un reporter. La intrebarea de ce ia atati de multi calatori, soferul a raspuns nonsalant: -Pai care e problema si in autobuze circula calatori in picioare !!!!????? Deci in mintea unora AUTOBUZ=MICROBUZ. S-a tot discutat aici, cred ca asta este si o problema cu legislatia. Care este pana la urma in mod legal definitia AUTOBUZULUI ? Link-ul catre stire se gaseste aici

Citat:
Șoferii de microbuze iau în continuare mai mulți călători decât permit locurileTragedia de la Scânteia, în care au murit 14 oameni, nu i-a speriat pe șoferii de microbuze și nici pe patroni. Nu au avut efect nici controalele Autorității Rutiere Române. În Cluj, șoferii de microbuze și-au anunțat unii altora locurile în care urmau să apară inspectorii autorității, așa că verificările nu au prins pe nimeni pe picior greșit. Echipele Realitatea TV au filmat însă în Vaslui și Vrancea microbuze supraaglomerate.
Microbuzul care face legătura între comuna Munteni de Sus și Vaslui era arhiplin de la prima cursă. Pe lângă cei 19 călători de pe scaune, în mașină au mai urcat șase care au plătit bilet și au stat în picioare.
Alt județ, altă rută, aceleași obiceiuri. În microbuzul de pe ruta Gologanu - Focșani, cinci călători stau în picioare, înghesuiți printre scaune și bagaje.
La Cluj, inspectorii ARR s-au instalat pe DN1. Pe un alt drum cel dintre Turda și Câmpia Turzii, microbuzele erau pline ochi.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
greentiger



Data înscrierii: 14/Noi/2007
Ultima vizita: 21/Noi/2010
Mesaje: 63
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 21 Aug 2009 13:46:39    Titlul subiectului: 115773

Folosesc doar daca e noapte tarziu si nu mai circula autobuzele sau daca ma aflu intr-o zona unde autobuzele circula rar, sunt doar cate unul etc.
In rest folosesc autobuzul si tramvaiul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan



Data înscrierii: 14/Mai/2006
Ultima vizita: 23/Ian/2018
Mesaje: 538
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Vin 21 Aug 2009 21:40:56    Titlul subiectului: 115788

La Ploiesti ideea de maxi-taxi dispare usor usor. Le inlocuiesc midibuzele si autobuzele sh. Cam 20% mai sunt acum "dubite", si astea pe distante de maxim 15 km.
_________________
30 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2017! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 21 Aug 2009 23:56:49    Titlul subiectului: 115792

Nu știu cât de ușor dispare, pe Ploiești-Boldești-Scăeni e în continuare plin de dube de marfă, jegoase, arhi-pline, fără un program de circulație afișat pe undeva (,,pleacă când se umple"), iar biletele... încă nu știu cum arată.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 05/Ian/2018
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 22 Aug 2009 11:41:31    Titlul subiectului: 115797

Functie de situatie - de multe ori siliti de imprejurari - mai apelam si la maxi-taxi, asta e cert. Despre modul in care suntem tratati in unele microbuze particulare s-a mai discutat si ras-discutat, totusi, haideti sa va povestesc un episod care a atins apogeul nesimtirii joi seara, la Galati...
Este trecut de ora 22:40, pustiu la capatul de linie 102... Doar cateva maxi-taxi dintre care unul tras la peron, pregatit sa plece in cursa. Ma urc, platesc pentru bilet (pe care oricum nu-l primesc) si ocup loc. Urca si altii, pe o parte ii cunosc din vedere fiindca de multe ori seara calatorim cu ultimele curse ale Transurb-ului, oameni politicosi care dau "buna-seara" la sofer si nu primesc in schimb decat o mormaitura ciudata, ceva intre un caine bosumflat si un leu cu dureri de dinti... Cateva minute mai tarziu plecam. Omul probabil se grabeste fiindca nu se asigura la iesirea de la peron si este cat pe-aci sa "fericeasca" un sofer de Logan MCV, circuland regulamentar. Culmea, tot soferul de maxi-taxi il injura, convins ca lege e numai pentru el... Suspine si schimburi de pareri intre ocupantii din salon. Ptiu, era cat pe ce... Iesim pe drumul de centura unde soferul nostru "racoleaza" un prieten cu care ulterior se apuca de sporovait verzi si uscate. La un moment dat il vad tot mai fascinat de povestea colegului sau si constat cum isi abate tot mai mult atentia de la drum... O fi el profesionist, o fi traficul mai lejer noaptea insa niciodata nu se stie... Ajungem la intersectia dintre drumul de centura si Prelungirea Brailei, si la nici douazeci de metri de aceasta intersectie, soferul nostru vede un cunoscut - tot cu maxi-taxi - care probabil se retragea de pe traseul 63. Cei doi incetinesc pentru a schimba o vorba, care de-altfel se prelungeste intr-o maniera suparatoare iar soferii din spate, care circulau regulamentar incep sa claxoneze fiindca ambele benzi sunt ocupate si nu pot depasi linia continua. La Neacsu beneficiem de primul repaus, urca multi oameni insa soferul mai sta putin, poate mai vine cineva. Sunt deja calatori in picioare. Intr-un tarziu - dupa ce amicul din dreapta isi termina povestea - soferul nostru decide sa ne mutam "sezatoarea" cateva sute de metri mai jos, adica in zona semafoarelor de langa Spitalul Judetean. Alti pasageri, alta nebuneala. Si, ca un facut, ceva ii tulbura linistea soferului nostru: in spate e un maxi-taxi pentru Gara! Omul e acum agitat, parca brusc inviorat si iese din starea sa de lene si de moleseala. Intr-un fel e bine, in alt fel e rau; bine ca nu adoarme la volan, rau ca de nervi si-a aprins o tigara al carei fum gros invadeaza salonul. Nu conteaza ca unii poate nu suporta mirosul de tigara... Inca vreo trei calatori si gata, e timpul de plecare fiindca ala din spate, concurentul poate sa il depaseasca si atunci pe parcursul a catorva statii calatorii ar putea fi preluati de acesta. Soferul nostru schimba deja cu amicul sau cateva replici destul de jignitoare la adresa colegului din spate. Noroc ca oamenii converseaza si nu aud prostioarele debitate de cei doi. Dupa semaforul de la McDonalds se dezlantuie cursa. Microbuzul din spate se apropie repejor, e aproape gol insa soferul nostru e hapsan rau, apasa pedala si coboram dealul cu 115 km/h... Un om mormaie ceva despre viteza, un altul il sustine insa soferul nu ii ia in seama. Cursa e castigata si doar asta conteaza. In Tiglina alt schimb de calatori si soferul concureaza din nou cu rivalul ce coboara spre Gara, dar de data asta cu viteze mai mici 70-75km/h. Ne strecuram cu abilitate printre autoturismele de pe Brailei. In salon, cei aflati in picioare se leagana ca niste betivi. Nimeni nu protesteaza... La Papadie, asteptam sa se schimbe culoarea semaforului insa concurentul gaseste o "posibilitate" de a iesi invingator: ocoleste iregulamentar scuarul cu semafor si-si continua drumul. Soferul nostru vorbeste la telefon, probabil cu o doamna sau domnisoara intrucat se abtine sa-l injure pe rival. Convorbirea se intrerupe la putin timp dupa plecarea de la semafor. Ajungem in statia de la Banci unde rivalul care coboara spre Gara a "piscat" deja un numar mare de clienti. "Daca si astia erau la mine era tare bine", spune cu invidie soferul, si privesc destul de contrariat in salon, unde abia mai este loc. Nu... nu cred ca ar fi incaput si cei la care facea aluzie soferul... poate doar pe acoperis sau agatati de stergatoare...Dupa statie telefonul mobil suna din nou si soferul se lanseaza intr-o convorbire plina de dulcegarii. Avem din nou ocazia sa vedem exemplul clasic al soferului de maxi-taxi: cu o mana tine telefonul mobil, cu cealalta incaseaza banii, da restul si totodata schimba vitezele la masina... Cineva cere inaintea mea statie in Mazepa; ma apropii de usa destul de greu si culmea, microbuzul nu opreste... Cer si eu statie cu voce ceva mai tare si de data asta oprim in vecinatatea fostului Prodas. Nici o vorba din partea soferului.
E clar, imi zic, marlania e inca in floare, tolerata si de calatori si de autoritati. Nici unul dintre pasageri nu a protestat in fata atator nereguli de circulatie si de bun-simt, banuiesc ca unii s-au obisinuit cu astfel de maniere sau poate au renuntat sa mai creada intr-un transport civilizat...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 23/Ian/2018
Mesaje: 6564
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 17 Oct 2009 10:51:35    Titlul subiectului: 118515

andrei11 in topicul Discutii privind definirea mijloacelor de transport a scris:
Intrebare - mai ales pentru Catalin, dar si pentru altii care au citit legislatie. Astazi am circulat cu o duba intre Bucuresti si comuna (orasul ?) Pantelimon. Din pura intamplare returul l-am facut cu aceeasi duba. Duba asta avea19 locuri. M-am holbat bine, nu este nici o greseala, mai ales la intors duba era aproape goala ( nici la dus nu s-au ocupat toate scaunele).

Reiau aici discutia inceputa la topicul respectiv, deoarece raspunsul meu la unul dintre aspectele semnalate de andrei11 se incadreaza mai mult in acest topic. Gradul de ocupare al microbuzelor sau midibuzelor care fac ruta Pantelimon-Bucuresti depinde foarte mult si de intervalul orar la care circula. De obicei dimineata, microbuzele/midibuzele care vin dinspre Pantelimon inspre Bucuresti sunt pline sau arhipline, iar dupa masa situatia se repeta in sens invers. Exista si multi elevi care merg de la Pantelimon la liceul din Branesti aglomerand mult microbuzele care merg inspre Fundulea. E drept ca si reintroducerea RATB-ului pe liniile preorasenesti a mai ameliorat, cat de cat situatia cat si aparitia unor midibuze galbene care au fost achizitionate de primaria Pantelimon. Acum cativa ani cand RATB-ul renuntase la liniile preorasenesti si nu era inca midibuzele primariei, linia 547 transformata in microbuze/midibuze, care mergea pe ruta Piata Obor-CORA Pantelimon (Granitu)-Pantelimon-Ferma Pantelimon nu facea fata fluxului de calatori, acum o data cu cresterea concurentei midibuzele acestei linii nu mai sunt asa pline. Sunt insa destul de obosite din punct de vedere tehnic.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CRAZY BOY



Data înscrierii: 22/Apr/2008
Ultima vizita: 09/Iul/2012
Mesaje: 368
Locație: Fundeni (jud. IF)

MesajTrimis: Vin 23 Oct 2009 21:08:52    Titlul subiectului: 118838

Am vazut azi in timp ce venean din Voluntari ca un sofer de pe 155 ("Cozonacul alb")avea pus pe parasoral plecarile tuturor liniilor RATB, cel mai probabil de la Oncologie.


Picture 0566.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.94 kb
 Vizualizat:  de 14291 ori

Picture 0566.jpg



_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 23/Ian/2018
Mesaje: 1082
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Sâm 24 Oct 2009 19:37:18    Titlul subiectului: 118864

De ce n-ar face si RATB la fel, cu plecarile dubelor?
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
herminedirt



Data înscrierii: 28/Noi/2008
Ultima vizita: 05/Mai/2013
Mesaje: 254
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 24 Oct 2009 19:51:48    Titlul subiectului: 118867

Pentru ca soferul de RATB ia bani oricum, cel de duba cu cat are calatori mai multi castiga mai mult. Oricum este incredibil ce se intampla cu transportul in zonele adiacente ale capitalei, faptul ca RATB nu se implica mai mult este o bataie de joc.
_________________
http://www.no3.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 24/Ian/2018
Mesaje: 1803
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 24 Oct 2009 21:57:31    Titlul subiectului: 118883

CRAZY BOY a scris:
Am vazut azi in timp ce venean din Voluntari ca un sofer de pe 155 ("Cozonacul alb")avea pus pe parasoral plecarule tuturor liniilor RATB cel mai probabil de la Oncologie.

Nu prea vad care este legatura. 155 nu merge decat pana - n Voluntari, unde circula o multime de trasee de maxi taxi. Chiar nu vad legatura, nu este ca maxi - taxi 417 si RATB 417 care in afara Bucurestiului au acelasi traseu. Sau 416 sau 426 sau alte trasee care evident nu le cunosc. Oricum 155 opreste " la cerere " pe cand RATB - ul opreste cand vrea muschii lui si pe unde vrea muschii lui.
Propunere pentru RATB
As dota RATB - ul din nou cu taxatori si as conditiona veniturile soferilor / taxatorilor cu numarul de bilete vandute respectiv nr de abonamente validate.
Sa vedem daca RATB -ul preorasenesc si - ar mai permite sa nu opreasca in statii pentru a lua calatori ! ( In comuna Pantelimon asa se intampla, cunosc fenomenul foarte bine.)
Cat timp nu vom lega veniturile soferilor cu nr de bilete vandute, va fi un dezinteres major. Valabil si pentru cursele orasenesti
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 23/Dec/2017
Mesaje: 1084
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Dum 25 Oct 2009 00:54:42    Titlul subiectului: 118898

Nerespectarea statiilor sau a orelor curselor trebuie sa fie sanctionata, dar nu vad cum se poate conditiona salariul soferului de numarul de bilete vandute. Nu soferul este cel care trebuie sa alerge dupa clienti, desi este adevarat ca invers el cauzeaza probleme refuzand clientii (neoprind in statie).

Daca in loc sa se calce pe picioare, microbuzele s'ar intercala printre 2 curse RATB, lucrurile ar sta mult mai bine. Autobuzul ar lua destui calatori, dar nu cat sa se calce in picioare, iar microbuzele ar face acelasi lucru, rezultand un confort sporit pentru calatori in ambele situatii.

Cine nu are bilet sau card RATB va lua intotdeauna microbuzul, care vine mai des, iar cine vrea sa faca blatul, risca amenda. Este vina RATB ca nu trage prea tare sa-si recupereze pierderile din calatorii frauduloase.
In Romania, lucrurile stau prost intotdeauna. Pe deoparte este indiferenta specifica statului si angajatilor statului, iar pe de alta parte este foamea privatilor.

Personal, nu ma deranjeaza ca exista 2-3 operatori pe acelasi traseu, ci faptul ca de multe ori atat microbuzul, cat si autobuzul, vin pline, iar dupa ele mai trec 30 minute pana vine din nou microbuzul, cat si autobuzul, vin la 1-2 minute unul dupa altul. Daca treaba ar fi organizata, ar fi un castig pentru calatori, cat si pentru operatorii de transport, dar poate ca nu mare si imediat, precum in capitalismul salbatic de jungla urbana romaneasca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 05/Ian/2018
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 30 Oct 2009 18:10:47    Titlul subiectului: 119200

In poza de mai jos puteti observa un tip de midibuz care ar putea foarte bine suplini microbuzele private.
Midibuzul este inmatriculat in Moldova si efectueaza curse saptamanale spre Galati... Poate cineva din "barosanii" care "guverneaza dinastia transportatorilor privati" il observa si poate ii "pica fisa" spre o imbunatatire... Sau poate ca nu Evil or Very Mad



IMG_3128 - propunere maxi-taxi.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  264.18 kb
 Vizualizat:  de 14106 ori

IMG_3128 - propunere maxi-taxi.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 23/Dec/2017
Mesaje: 1084
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Vin 30 Oct 2009 21:12:52    Titlul subiectului: 119214

Cam asa ar trebui sa arate un minibuz pentru transport in comun. Sunt cateva firme care au minibuze acceptabile, restul sunt "maxi-taxi".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1206
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Lun 09 Noi 2009 01:57:55    Titlul subiectului: 119744

Tot din nefericire, lumea renunta din ce in ce mai mult la tren si la autocar in favoarea acestor dube, care dau rapiditate in detrimentul sigurantei si al confortului. Daca la confort, e discutabil, la capitolul siguranta, defectul consta in principal, dupa parerea mea, modului de conducere al soferilor. Acesti oameni, care pentru cativa lei in plus isi risca atit propria viata, cat si pe a calatorilor. Merg in continuare pe teoria ca, oricat de prost este drumul, un sofer (mai ales profesionist) trebuie sa aiba capacitatea de a trece peste situatie si de a nu crea situatii tragice. Este vorba despre acea adaptare la conditiile de drum cu care ne tot freaca la cap politia rutiera si pe care nimeni nu da si nu va da in continuare 2 bani.

E bun topicul de "arhiva" a accidentelor, in contextul actual al reinmultirii accidentelor de microbuz/maxi-taxi. Trebuie tinuta o astfel de evidenta neagra, care poate la un moment dar va trezi o schimbare de lege corespunzatoare. Poate in curind, poate peste 5 peste 10 ani. Este exact ca in razboi... casualty lists Rolling Eyes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 24/Ian/2018
Mesaje: 1803
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 09 Noi 2009 11:46:03    Titlul subiectului: 119753

Ionescu a scris:
Tot din nefericire, lumea renunta din ce in ce mai mult la tren si la autocar
Cel putin la ora actuala CFR – ul a pierdut batalia cu transportul auto dintr-un singur considerent, si anume CFR – ul fiind proprietate de stat rezulta din partea statului un dezinteres major fata de acest miljoc de locomotie.
Nu este posibil ca pe o distanta de cativa zeci de kilometri sa fac ore bune! Vezi rute spre Giurgiu, Calarasi, Slobozia, Pitesti, Targoviste etc (exista si in tara numeroase exemple, dar eu pe acestea le cunosc). Pot da exemplu chiar de accelerate cum ar fi cel de Piatra Neamt care pleaca din Bucuresti pe la ora 15,00 iar din Piatra Neamt in puterea noptii pe la ora 3 si ceva
Pe aceeasi ruta onor transportul auto ( a diverselor firme) cred ca au autocare / midibuze / microbuze din 20 in 20 minute

Nu cred ca renunta cineva la autocar in favoarea microbuzului ! Calatorul isi procura biletul ( se poate si cu anticipatie) se prezinta la peron la data/ ora indicata si îi vine mijlocul de transport, care poate fi micro, midi sau autobuz.

Treaba cu plata este altceva, la CFR este evaziune fiscala in toata regula si nu la companiile private de transport auto
Catalin Ghita a scris:
...de vehicule improvizate.

Ionescu a scris:
...dube...
Hai sa analizam si aceste afirmatii. Bine, reprezinta punctul de vedere al fiecaruia dintre noi, dar nu sunt conforme cu realitatea. Vehiculele sunt destinata transportului de persoane iar insistenta unora ca nu ar fi asa este cel putin curioasa. Iar in privinta cuvantului duba, va rog acest cuvant (si nu din dex, ca la dex oricine are acces)
Sa inteleg de la voi ca exista 2 tipuri de soferi, cei limitati mintali – in acest caz sunt indrumati la microbuze si restul ? Este o afirmatie care iarasi mie îmi scapa..
Tot din relatarile lui Ionescu îmi dau seama ca nu cunoaste definitia soferului amator si a soferului profesionist. Stimate user, in caz de accident care este diferenta intre un sofer amator si altul profesionist?

Pentru unii user care sustin in continuare ca transportul auto cu microbuze se face cu mijloace auto de marfa transformate, postez 2 poze provenite de la alt forum.

Pozele reprezinta un sasiu de TV, autoturism romanesc care nu se mai produce, si care pe acelasi sasiu si in cadrul aceleasi motorizari avea doua variante perfect legale. Am dat acest exemplu dar puteam sa exemplific si cu un autoturism IVECO.



TV marfa.jpg
 Descriere:
TV MARFÃ
 Mărime fișier:  53.08 kb
 Vizualizat:  de 13969 ori

TV marfa.jpg



TV persoane.jpg
 Descriere:
TV PERSOANE
 Mărime fișier:  95.24 kb
 Vizualizat:  de 13968 ori

TV persoane.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 23/Ian/2018
Mesaje: 6564
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 10 Noi 2009 09:19:33    Titlul subiectului: 119798

Legat de acest subiect, in capitala am vazut un caz mai aparte si anume o soferita de microbuz. O puteti vedea daca circulati cu microbuzele de pe linia 346. Din cate am inteles de la unii calatori este destul de artagoasa. Ati mai intalnit cazuri de soferite care conduc microbuze in capitala sau alte orase din tara ?
_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 21/Ian/2018
Mesaje: 249
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Mar 10 Noi 2009 09:31:01    Titlul subiectului: 119800

andrei11 a scris:
Treaba cu plata este altceva, la CFR este evaziune fiscala in toata regula si nu la companiile private de transport auto

Ce intelegi prin evaziune fiscala?

_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 10 Noi 2009 14:38:42    Titlul subiectului: 119824

Dacă faptul că se circulă fără licență, cu vehicule în stare proastă și nu se taie bilete nu e evaziune fiscală...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 23/Ian/2018
Mesaje: 6564
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 10 Noi 2009 14:51:42    Titlul subiectului: 119827

In cazul privatilor care opereaza cu microbuze se poate vorbi de evaziune fiscala cand soferii nu taie bilet, sau alte metode de a ocoli statul.

In cazul CFR-ului cred ca se poate vorbi de deturnare de fonduri.

_________________
Troleibuzul 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 4 din 6

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community