Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiele TATRA
Du-te la pagina 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 21/Noi/2017
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 02 Noi 2005 20:23:45    Titlul subiectului: Tramvaiele TATRA 844

Diferentele sunt: T4-R au cuplele simple, care realizeaza legatura mecanica intre vagoane. Cea electrica se face separat prin niste mufe dispuse mai sus, sub parbriz (in fata) sau sub luneta (in spate). Apoi T4-R au gemuletul de deasupra parbrizului, in fata sus, de forma patrata,pe cand la T4-D, este de forma dreptunghiulara. Revenind la cupla, cuplele de la T4-D au conexiunile electrice montate deasupra ghearei de cuplare mecanica. Practic se realizeaza prin aceeasi cupla atat legatura mecanica cat si electrica intre vagoane.
Iar ca denumire, ultima litera este indicativul tarii pentru care au fost fabricate
De exemplu. pentru Germania: T-4D
Pentru Iugoslavia: T4-YU
Pentru Rusia( fosta URSS) T4-SU
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Iul/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 02 Noi 2005 21:48:43    Titlul subiectului: 850

Se pare ca "T"-ul provine de la "tramvaj" in ceha, respectiv "Triebwagen". Explicatia corecta pentru denumirea vagoanelor Tatra T3, T4, etc. este: Triebwagen der 3. (4., etc.) Entwicklungsreihe, etc. (deci vagon motor din generatia a n-a, n=..., 3, 4, ...). Deci cifra nu se refera la numarul de axe, ci la generatie (era si logic, de altfel, pentru ca T3 nu are 3 osii Smile).cu indicativul de tara legat de restul modelului.
La denumirea vagoanelor T4D au mai fost adaugate diverse sufixe, in functie de modificarile care le-au fost aduse (de ex. in Halle exista modelul T4D-C, "C"-ul venind de la Chopper).
Exista si modelul care a primit prefixul "Z" - ZT4D (vezi Dresda) - a carui denumire vine de la Zweirichtungstriebwagen (vagon motor cu 2 directii).
Aceleasi principii sunt valabile si la remorci (ex.: B4D - "B" vine de la Beiwagen).
http://www.strassenbahnen-online.de/tatra/
Alternativa: http://www.tatrabahn.de/index.php?n=3 si http://www.tatrabahn.de/index.php?n=4. De fapt, tot site-ul http://www.tatrabahn.de merita vizitat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Joi 03 Noi 2005 20:23:04    Titlul subiectului: 941

T'urile (T1-T7) au toate 4 osii=2 boghiuri.
T1..T4 au avut doar aceste denumiri + subtipuri pentru diferite tari ex: T4D, T4R, T3YU &c.
De la T5 incolo incep cu subtipuri mai complexe, legate de detalii tehnice, ex. T5B6 sau T6A5. In general nu sunt diferente de la o tara la alta, asa ca nu au mai pus initiale de tara la ele. Detalii aici
K1..K5 (fara K3 si K4, or fi existat ??) sunt vagoanele articulate derivate din T1..T4.
KT4, KT6 si KT8 sunt vagoanele articulate "patratoase", unde cifra da numarul de osii.
Detalii despre Tatra: http://tatrabahn.de
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 21/Noi/2017
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 06 Noi 2005 00:51:12    Titlul subiectului: 00000000000 1208

Iata TATRA T3-R din Galati restaurat si care face traseu din cand in cand...
Ele sunt cele mai vechi TATRA din Romania, fiind aduse in Galati in 1970
E renovat (din cate stiu de la un vatman...in 2004) recent...
Secompara cu cele din Braila? Nu cred.



HPIM0576.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.94 kb
 Vizualizat:  de 29475 ori

HPIM0576.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Dum 06 Noi 2005 20:03:08    Titlul subiectului: 1341

Tatra T4* pot merge si trei in tandem. Am vizionat site-ul sugerat de RaduB. Si am vazut 3 legate unul de altul si toate 3 cu pantograful pe reteaua de contact!!! Very Happy Deci si T4R ar putea. Pacat insa ca la astea de aici nu s-a adus si remorca totusi..
Am vazut un tren de T4D cu toate 3 pantografele pe retea!! Nu stiu daca asta era. Are si vagonul 3 pantograful pe retea.
http://www.strassenbahnen-online.de/tatra/t4/fotos/dd224515_1.html
Sus
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Dum 06 Noi 2005 20:23:35    Titlul subiectului: 1343

Unde ai vazut 3 cu pantograful ridicat ? Nu stiu de ce, dar am observat ca la toate tipurile, Tatre si vagoane poloneze 105N, al 3'lea vagon are pantograful coborat. La nemti erau mai mult 2 motor+remorca, iar la rusi erau si 3 motor, dar al 3'lea avea pantograful coborat. Am vazut o singura data la Iasi, acum aproape 20 ani, un tren de tramvaie ciudat. Vagoanele 255+267+266. Doar vagonul 267 (din mijloc) avea pantograful ridicat. De fapt 255+267 erau cuplate permanent, dar vagonul 255 avusese o defectiune la pantograf si il tragea si pe 266 care avea si el aceeasi problema, sau poate se ducea la depou si i-a fost lene vatmanului sa-l mai conduca. Nu stiu daca trenul era condus din al 2'lea vagon, iar in primul era un vatman care facea semne, in clasicul stil din Iasi. Asta ar explica poate ca unul din vatmani era al lui 266.
Poate RaduB are detalii despre asta.
E posibil, dar cred totusi ca e o chestiune de contact sau ceva cu macazurile, al 3'lea ar putea influenta negativ macazurile, nu ma pricep. Poate era coborat putin, adica suficient cat sa nu aiba contact.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Iul/2018
Mesaje: 799
Locație: Oradea

MesajTrimis: Lun 07 Noi 2005 07:32:19    Titlul subiectului: 1397

Singura garnitură cu 4 vagoane dar T4D+T4D+B4D+B4D posibil de realizat fără modificări este cea din Arad și anume T4D+1069+0150+B4D deoarece remorca 0150 are la ambele capete cuplaj electric.
_________________
Dear Tatra fans! The next station is the final destination: Oradea. Farewell!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 09 Noi 2005 16:30:29    Titlul subiectului: 1724

1. În București, T4R umblă câte 2.
2. Iată T4D din Brașov.
3. T4D + B4D.
4. Interior remorca B4D.



3393+3427-035-001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  121.18 kb
 Vizualizat:  de 29398 ori

3393+3427-035-001.jpg



0049_0006-101-001_910.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  115.03 kb
 Vizualizat:  de 26041 ori

0049_0006-101-001_910.jpg



0049_0006-101-002_834.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  111.17 kb
 Vizualizat:  de 26025 ori

0049_0006-101-002_834.jpg



0049_0006-101-003_interior_remorca_b4d_514.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  111 kb
 Vizualizat:  de 26023 ori

0049_0006-101-003_interior_remorca_b4d_514.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 09 Noi 2005 16:34:57    Titlul subiectului: 1729

1. - 2. KT4D din Ploiești.
3. KT4DM din Ploieșt.



0070-102-005.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  191.2 kb
 Vizualizat:  de 29390 ori

0070-102-005.jpg



0070-102-002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  163.05 kb
 Vizualizat:  de 29390 ori

0070-102-002.jpg



0101-102-001_117.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.27 kb
 Vizualizat:  de 26035 ori

0101-102-001_117.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Sâm 19 Noi 2005 15:06:13    Titlul subiectului: 0000000 55809

Fahrzeugstatistik T4R
Stadt Baujahre Anzahl Nummern
Arad 1974-1981 100 80 - 179
Braila 1978 10 19 - 28 *1)
Bukarest 1973-1975 131 3301 - 3431
Galati 1978 10 61 - 70
Iasi 1978-1981 70 201 - 270
Summe 1973-1981 321
1) ursprĂŒnglich fĂŒr Galati (Nr. 51 - 60) vorgesehen
De remarcat totalul de 321 T4R in timp ce in fosta Germanie Democrata au fost aduse 1766 T4D+789 B4D, 117 T4YU+85 B4YU in fosta Iugoslavie, si 431 T4SU in fosta URSS.
http://www.tatrabahn.de/index.php?n=3&show=17
sau
http://www.strassenbahnen-online.de/tatra/t4/index.html


Ultima modificare efectuată de către tudor la Sâm 26 Noi 2005 00:25:59, modificat de 1 dată în total
Sus
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Iul/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 21 Noi 2005 01:06:20    Titlul subiectului: 55832

Tatrele T3R si T4R au fost produse special pentru Romania si au venit noi-noute. In celelalte orase au fost aduse in anii '90 - si dupa - vagoane T4D (cu sau fara modernizari) second-hand. Cu exceptia Bucurestiului si Brailei, orasele care au avut vagoane TxR au adus si ele T4D-uri second-hand.
Bucuresti si Braila nu au achizitionat vagoane T4D. Braila si-a adus doar KT4D din Berlin. Galatiul si-a adus T4D-uri din Magdeburg si Dresda si remorci B4D din Dresda. Aradul si Iasiul au cumparat Tatre T4D+B4D din Halle.


Ultima modificare efectuată de către Radu Czech la Lun 21 Noi 2005 01:11:17, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2017
Mesaje: 176
Locație: Brasov

MesajTrimis: Sâm 26 Noi 2005 08:52:10    Titlul subiectului: 0000000 4127

Sunt niste tramvaie care iarna sunt foarte calduroase, sunt mai rapide decat alte tramvaie, par a fi fiabile dar atat nimic mai mult. In rest nu pot sa spun decat ca sunt incomode (suspensia este foarte rigida parca ar fi a unui tanc, au balans lateral la viteze mari, scaunele sunt varza, aluneci de pe ele, sunt zgomotoase, iar cand merg se simt vibratii in scaun...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Sâm 26 Noi 2005 08:58:55    Titlul subiectului: 4129

Probabil ca in Brasov se intampla si din cauza liniei care e cam distrusa. In Bucuresti chestia cu balansul lateral e datorat cailor de rulare. Sunt zone in care numai astea pot rula sigur cu 50 km/h, zone pe care V3A s-ar rasturna sigur. Zic eu ca mai bine le-ar moderniza tehnologic. Nu sunt comode: se afla sub incidenta timpului. La vremea lor erau chiar comode, dar azi notiunea de comod la un tramvai e alta. Nu as zice ca V3A sunt prea comode. Dar am vazut pe www.tatrabahn.de si http://www.strassenbahnen-online.de/tatra/ ca le-au pus si scaune tapitate. In Brasov stiam de T4D, deci second hand. Si la voi sunt de mai putin timp. La noi Tatrele sunt de 33 ani si isi fac in continuare datoria. Iar la galati T3R de 37 ani merg ca noi. Oricum au fost cea mai buna afacere pe care a avut-o Romania la transportul in comun.
In alte tari le-au modernizat, doar ca modernizarea sa fie facuta cu ajutorul celor ce le-au produs, eX: Cehia, Germania...
Oricum forma lor caraghioasa imi place si acum si e tramvaiul cu care in copilarie imi placea sa merg.
Sus
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 26 Noi 2005 22:23:03    Titlul subiectului: 4208

...nu cred ca sunt cele mai bune. Sunt doar foarte bune. Parerea mea.
Pe linga asta, nici forma nu e prea placuta, e prea batrinicioasa... Mai modern arata V3A sau GT...
Nici KT4D nu imi plac cum arata...fome neplacute neatractive.
Daca ma oftica ceva la Tatre e faptul ca au luminile alea prea mici inauntru si care fluctueaza seara, de ce? De ce nu se pot pune neoane sau niste lumini care sa nu imi mai strice ochii si care sa fac a si lumina inauntru. Bine, problema nu se pune de intensitate, ci de faptul ca fluctuatia permanenta a luminii imi strica ochii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 21/Noi/2017
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 26 Noi 2005 22:37:58    Titlul subiectului: 4212

Pentru Alin: unde ai vazut tu suspensie rigida la TATRA? Poate vrei sa zici...ca sunt tramvaiele cele mai silentioase cu suspensia cea mai elastica!
Te contrazic in privinta suspensiei. La Galati circula TATRE de 37 ani si au o suspensie super...sa nu mai spun ca dup[a 37 ani, au o caldura si-o viteza...de zici ca nu-i adevarat...
Sunt cele mai bune tramvaie din lume!
Apropo de forma...batranicioasa...Nu cred. Tramvaiul TATRA are ,,CE-"ul care-i confera imaginea de tramvai din toate punctele de vedere. Asta intr-adevar are fata de tramvai fata de alte specimene...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Sâm 26 Noi 2005 22:43:15    Titlul subiectului: 4213

Forma batranicioasa...treaba sta in doua sensuri: Se afla sub incidenta timpului si la acea vreme erau foarte moderne. S-au schimbat in timp pretentiile. Dar in alte tari le-au adaptat cerintelor actuale. La noi nu. In anii 70 cand erau Tatrele in voga, scaunele lor erau un adevarat progres fata de scaunele de lemn ale multor tramvaie de atunci. Iar ca performante...si azi sunt relativ competitive. Iar desigul e chiar aerodinamic si...simpatic.
Nu pe toate retelele fluctueaza e si reteaua cam firava. Si in vechile EP fluctua lumina.
Parerea mea ca sunt cele mai durabile tramvaie. Performante, stabile, economice, silentioase la rulare, rapide. Ca design, am mai zis....EVERGREEN. Aici in Bucuresti au 33 ani. Si se tin bine. Iar pe linii proaste isi dovedesc suprematia.
Iar ca fiabilitate, JOS PALARIA!.
Sus
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 27 Noi 2005 16:48:15    Titlul subiectului: 4272

În București, la Tatrele cărora li s-a făcut RK anul ăsta s-a rezolvat problema luminilor. Există chiar și un vagon cu neoane! (#3370).
Am mers în Brașov cu B4D (tras de T4D, bineînțeles!). La vibrații e de vină linia...care e distrusă complet. Nu știu cum mai pot circula tramvaie pe ea!. V2A și V3A-urile cred că stau în depou deoarece s-ar răsturna pe acea linie(deși în vară am văzut 2 V3A îjn circulație, dar nu aveam ap. foto la mine Sad )!
Din câte știu, Tatrele din Brașov au iluminare cu neon (așa pare, nu am mers/nu le-am văzut pe întuneric).
Aspectul lor, mai ales văzute din față (mă refer la Tatra T3/4) mă duce cu gândul la o bunicuță cu ochelari, dar nu pot să zic că nu-mi place.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 21/Noi/2017
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 27 Noi 2005 17:33:30    Titlul subiectului: 4291

Bunicuta cu ochelari...este si o vatmanita f.f. draguta care o viata a condus TATRA T3-R si a plans cand tramvaiul ei...#44 ...(cel din imaginea de mai jos) a fost macelarit in Otelariile din Combinatul galatean...
Asta mi-a povestit dansa, astazi venind cu tramvaiul de la servici...
Sa conduci un tramvai timp de...35 ani (acum 2 ani a fost casat...)inseamna o atasare sufleteasca de acest vagon...Si numai acest vagon a condus timp de 35 ani. Si era singurul care avea radio si muzica in interior. Femeia a condus inaintea lui, timp de aproape un an, un ITB-V58 iar acum cand mai are 3 luni si iese la pensie... manevreaza un KT-4D foarte ingrijit...
Asta-i viata...
#7 si #36 sunt deja ,,otel de cea mai buna calitate", deci casate.
Ceea ce a ramas din # 36 este un boghiu transformat in carucior de materiale tractat de un TATRA T3-R
Iata poza...



6575.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  25.04 kb
 Vizualizat:  de 29924 ori

6575.jpg



hpim0580_125.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  65.34 kb
 Vizualizat:  de 26031 ori

hpim0580_125.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 11 Dec 2005 01:48:33    Titlul subiectului: 6190

Toate au fost produse de CKD Praga, CehoSlovacia.
Cele cu R în coadă (T3R, T4R) au fost produse special pentru România.
Cele cu D (T4D, B4D, KT4D) au fost făcute pt. germania.
Cele cu YU pt. Yugoslavia, cu SU pt. URSS și cu SUCS pt. URSS și Cehoslovacia. Cele făcute pt. România și URSS sunt mai rezistente la frig decât cele pentru Germania.
Orașe cu Tatre:
Bucrești: T4R (#3301-3431)
Brașov: T4D și remorci B4D aduse din Leipzig.
Ploiești: KT4D și KT4DM aduse din Postdam
Galați: T3R (mai circulă doar câteva), T4R (moarte), T4D, B4D aduse din Magdeburg și Dresden și ZT4D din Dressden
Constanța: KT4D aduse din Berlin
Craiova: T4D și B4D (nu știu de unde au fost aduse)
Brăila: T4R (10 bucăți, moarte). KT4D aduse din Berlin
Arad: T4R; 4D și B4D din Halle
Cluj: T4D și B4D aduse din Magdeburg (mai circulă doar câteva), KT4D aduse din Berlin
Oradea: T4D și B4D din Magdeburg (mai circulă doar câteva), T4D-MI, T4D-MS, B4D-MS aduse din Dressden, KT4D aduse din Berlin
Botoșani: T4D aduse din Magdeburg (mai există 2 bucăți în curs de casare), T4D-MI & T4D-MS aduse din Dressden, ZT4D aduse din Dressden, o remorcă B4D-MS adusă din Dressden(care nu e folosită)
Iași: T4R; T4D aduse din Halle
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 21/Noi/2017
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 11 Dec 2005 17:28:26    Titlul subiectului: 6276

O specificatie: Tramvaiele TATRA T4-R din Braila, au fost aduse din Galati. Deci au fost ale Galatiului...dar le-au facut ,,CADOU de MOS-GERILA" atunci...cand s-au adus... Very Happy
Ultimul TATRA din Braila...l-am vazut in 2003...Era verde cu crem.Dar arata jalnic rau..Sad(
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Iul/2018
Mesaje: 7990
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 11 Dec 2005 17:58:11    Titlul subiectului: 6288

Conform SB Atlas 2004, in 2003, in Braila mai existau 3 vagoane Tatra T4R: #20 (ex-Galati #59), #22 (ex-Galati #57) si #26 (ex-Galati #53).
#20 in 2002 (foto: Marcin Stiasny):

#20 in septembrie 2003 (foto: Wim van der Ent):
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 559
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 11 Dec 2005 23:34:14    Titlul subiectului: 6422

Trenulet format din 3 vagoane motor Tatra T4D se poate vedea pe www.strassenbahn-halle.de, toate cele 3 vagoane au pantografele ridicate la retea. Liderul trenuletului este #1107.
Parerea mea este: TATRELE sunt cele mai reusite vagoane din punct de vedere al design-ului. Par vesele tot timpul, iar performantele lor se pot compara greu cu ale altor tipuri de tramvaie!
Imi rau ca trebuie sa o spun: Tatrele din Braila sunt cele mai jalnice Tatre pe care le-am vazut vreodata. Nu stiu de ce nu se aloca fonduri ptr mijloacele de transport si exista aceasta bataie de joc fata de publicul calator, sa nu mai zic de aspectul estetic. Sad Credeam ca cele din iasi (cele din Cehia) arata rau, dar...m-am cam inselat! Very Happy
Tatra T4D #274 -Piata Unirii Iasi si apoi 272



274.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  29.97 kb
 Vizualizat:  de 29349 ori

274.jpg



272_633.jpg
 Descriere:
Vagon motor T4D, in Iasi - vagonul a circulat in Halle, Germania
 Mărime fișier:  30.48 kb
 Vizualizat:  de 26037 ori

272_633.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 13 Dec 2005 00:30:42    Titlul subiectului: 00000 6708

Că veni vorba de Tatre...am identificat ieri, împreună cu Dexter23, un vagon Tatra din Bucurști cu scaune și în spate, pe de-a latul vagonului. Numărul e #3402. Interesant că scaunele alea stau pe o cutie asemănătoare cutiei de contactori a vagoanelor Ep (de lângă cabina vatmanului), cutie ce ocupă ceva spațiu în vagon, astfel că scaunele sunt în dreptul ușii 3 (locul din spatele lor fiind ocupat de acea cutie). Totodată, din cutie se auzea un bâzâit asemănător celor de la troleibuzele Astra Ikarus 415T și Saurer (ambele au motoare asemănătoare, produse de UMEB București), troleibuze dotate cu Chopper. Oare vagonul T4R respectiv avea chopper (eventual unul mai grosolan, improvizat de RATB?)? Menționez că era folosit ca vagon-remorcă într-un cuplu.
Mai enervantă e combinația...adcă, dacă la toate le-ar trage câte 2 dunguțe pe marginea celei galbene (cum au Tatrele #3358+3333) ar arăta mai bine.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Iul/2018
Mesaje: 799
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 16 Dec 2005 16:44:06    Titlul subiectului: 7489

tudor a scris:
Are si vagonul 3 pantograful pe retea.
http://www.strassenbahnen-online.de/tatra/t4/fotos/dd224515_1.html
Acel "Dreifachtraktion" compus din 3 vagoane motor tip T4D-MI (adica numar 224 5xx-x) cum numesc nemtii aceasta configuratie a fost formata la Dresden din 224 515+224 529+224 569, insa doar o singura doata pentru cateva zile cu ocazia unei festivitati a companiei de transport din acel oras (DVB), pentru a prezenta ceva neobisnuit. A circulat cateva zile in regim de calatori dupa care a fost decuplat vagonul din fata. Inainte de a se compune acesta tripla tractiune acest 224 515 era deja oprit definitiv iar 224 529+224 569 circula inca in regim normal.
Mai este o poza in care ele apar fotografiate din spate
Ma simt norocos! De ce? Ca tramvaiele din acest "tren" le vad zi de zi, caci sunt toate la Oradea...:lol
T4D-urile modernizate (T4D-MI, T4D-MS si T4D-MT) din Dresden se pot cupla implicit avand integrate contactele pentru comanda vagonului din spate in cuplul automat electric, insa la T4D-urile originale din Dresden cat si cele din Magdeburg compatibilitatea pentru multi-tractiune era asigurata de doua mufe (pe bara de remorcare A si B al vagonului respectiv) si un cablu de conexiune Cablul facea legatura intre mufa de pe bara de remorcare B al primului vagon si mufa de pe bara A al vagonului 2. Acest sistem de tranmitere a comenzilor insa a fost realizat de MVB (compania de transport din Magdeburg) nefiind compatibile din fabrica pentru tractiune in tandem. Aceasta mufa este versiunea in miniatura a mufelor de pe T4R care sunt inglobati in caroserie sub luneta din fata si spate
În imaginea de mai jos puteți observa această mufă mică situata la mijloc deasupra cutiei de cupla electrica automata. Dealtfel după decuplarea vagoanelor motor in 1999 au inceput sa dispara si aceste mufe dandu-mi seama ca nu o sa mai vad la Oradea in curand o astfel de configuratie.
Pentru cei interesati de detalii despre poza:
Vagon 1154+1078 in 1996 la capatul liniilor 4N 4R si 2 adica in statia de debarcare de la bucla de intoarcere "Nufarul".
De altfel pe poza nu se vede dar vagonul din spate avea luneta sparta care a fost inlocuita cu o tabla de otel. (neavand piesa de schimb)

_________________
Dear Tatra fans! The next station is the final destination: Oradea. Farewell!


Ultima modificare efectuată zsizsi la Vin 16 Dec 2005 18:58:29, modificat de 5 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 21/Noi/2017
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 16 Dec 2005 16:57:51    Titlul subiectului: 7500

Singura cupla de TATRA T4-D fotografiata de mine...
Nu stiu daca se observa bine....iat tramvaiele astea din poza mea...tot din Magdeburg sunt aduse...e vorba de tandemul #7 +#10
Iata mai amplu...la alt tramvai din Dresda...dar care acum e in Galati...
Poza e facuta pe Str. Traian din Galati...
Se vede mufa...



HPIM0329.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  44.02 kb
 Vizualizat:  de 27458 ori

HPIM0329.JPG



hpim0678_132.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  44.65 kb
 Vizualizat:  de 26027 ori

hpim0678_132.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaie Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Următoare
Pagina 1 din 11

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community