Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiele TATRA
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Noi/2019
Mesaje: 7995
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 24 Aug 2006 17:33:08    Titlul subiectului: 31732

Au fost facute probe la Arad cu un Grosszug format din T4D+T4D+B4D.
Info:
http://forum.ctparad.ro/viewtopic.php?t=4
Foto:
http://forum.ctparad.ro/viewtopic.php?t=15
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 15/Noi/2019
Mesaje: 1135
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Joi 24 Aug 2006 22:32:47    Titlul subiectului: 31761

Sergabi28 a scris:
Intrati pe Ttra-Bahn, pe site, si la Tatra T3R o sa vedeti in poza asemenea cuplu chiar pe strada Combinatului din Galati.
Acesta e linkul:
http://www.tatrabahn.de/index.php?n=3&show=9
Interesant e ca vagonul 2 din poza are pantograful coborat, iar la al 3'lea lipseste de tot. Cred ca o mare problema care ii deranja pe vatmani la vagoanele tandem era actionarea macazurilor sau trecerea peste separatori. Practic, la un moment dat, tandemul se afla pe circuite diferite. Asta e interesant cum rezolvau.
Referitor la tramvaiul cu pantograf coborat si cablu de alimentare, aceasta este o situatie anormala. La Galati exista un cuplu de vagoane legate asa, dar am inteles ca e din cauza defectarii cuplelor.
In orice situatie cand ambele vagoane functioneaza ca vagon motor, pantograful este sus la ambele (poate si la unul singur, dar nu prea cred).
Orice cablu pus pe nu stiu unde, altul decat cele din sistemele de cuplare standard, este o improvizatie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 30 Aug 2006 23:30:48    Titlul subiectului: 32249

Și totuși, la Brașov (încă) circulă #50+#51 în care vagonul T4D #50 are pantograful pe rețea, iar T4D #51 nu îl are, chiar dacă ambele vagoane trag. Nu am sesizat prezența vre-unui cabu. E posibil ca cutiile de cuplaj electronic să fi fost modificate pentru așa ceva la Leipzig(orașul de unde provin tramvaiele).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
HORIA



Data înscrierii: 26/Apr/2006
Ultima vizita: 23/Sep/2019
Mesaje: 141
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 07 Sep 2006 09:57:19    Titlul subiectului: 32867

De ce vagonul slave din tandem are pedala de frana blocata la fund?
Ce setari se fac la vagonul 2 ca sa fie slave si sa poata fi comandat de primul?
Ajunge doar sa se conecteze mufa dintre ele si devin master-slave, sau se mai actioneaza ceva la bord?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 558
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 08 Sep 2006 21:14:14    Titlul subiectului: 32959

Astazi m-am interesat de acest aspect, al cuplarii vagoanelor Tatra T4R in tandem, cum au mers la noi in Iasi. Am vorbit cu unul din vatmani si mi-a zis urmatoarele: vagoanele erau legate prin cuple, asta ar fi lesne de inteles. Vagonul 2 era alimentat direct de la retea (nu s-a folosit niciodata varianta unui cablu de pe un vagon pe altul), iar comenzile le primea de la vagonul 1 prin intermediul unui cablu legat la prize aflate sub parbriz si luneta. Singura manevra care se facea, era mutarea manetei de la bordul vagonului 2 pe pozitia 4. Pedala de frana ramanea pe pozitie ridicata.
Dr2005 a scris:
Nu am sesizat prezența vre-unui cabu. E posibil ca cutiile de cuplaj electronic să fi fost modificate pentru așa ceva la Leipzig(orașul de unde provin tramvaiele).
Este posibil ca vagonul #51 sa circule in regim exclusiv de remorca. Alimentare prin intermediul cuplelor cu tensiune de 750 V nu se face.


258.3.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.47 kb
 Vizualizat:  de 12456 ori

258.3.JPG



DSC04999.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.73 kb
 Vizualizat:  de 12455 ori

DSC04999.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 08 Sep 2006 21:42:13    Titlul subiectului: 32966

Iată cuplele... sunt 2 cabluri, câte unul pe fiecare parte a tamponului, ci nu unul ca la T4R/T4D cu pantografele ridicate. Deci e posibil să fie ca la tramvaiele Ep și unul din cabluri să fie cuplare la 750V.

Iată și cabina ,,remorcii". Maneta de care zici tu e dată la 4:
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Oct/2019
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 09 Sep 2006 00:30:00    Titlul subiectului: 100 32984

Trix a scris:
Referitor la tramvaiul cu pantograf coborat si cablu de alimentare, aceasta este o situatie anormala. La Galati exista un cuplu de vagoane legate asa, dar am inteles ca e din cauza defectarii cuplelor.
In orice situatie cand ambele vagoane functioneaza ca vagon motor, pantograful este sus la ambele (poate si la unul singur, dar nu prea cred).
Orice cablu pus pe nu stiu unde, altul decat cele din sistemele de cuplare standard, este o improvizatie.
Când au existat tandeme la Cluj, așa au circulat. De exemplu: 65+64. Din câte îmi aduc aminte, rezistențele vagonului din spate erau scoase. Poate că greșesc, dar ținminte că... era cam gol în spatele pantografului (coborât) al vagonului din spate
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2019
Mesaje: 981
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 04 Ian 2007 00:20:47    Titlul subiectului: 500 42537

De ce sunt diferite (sau par diferite) boghiurile pe o Tatra pe 1435 mm si una pe 1000 mm. Sunt curios de ce exista aceasta diferenta. Probabil boghiul pe 1000 mm nu a putut fi construit ca un model la o scara mai mica a celui pe 1435. Si as mai avea o intrebare: diferenta de ecartament se transpune si in dimensiunea salonului? Adica o Tatra pe 1435 mm este mai lata cu 435 mm decat una pe 1000? Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 04 Ian 2007 01:32:06    Titlul subiectului: 42569

Diferența de ecartament nu are legătură cu lățimea salonului.
Pentru ca boghiul să fie reprodus la scară trebuia reconstruit de la zero... așa că s-a optat pentru sistemul ca roțile să fie montate pe interiorul boghiului.... astfel, un boghiu de 1435mm ar putea fi ușor transformat într-unul pe 1000 și invers. La fel s-a procedat și cu Timișurile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 06/Oct/2019
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 21 Ian 2007 12:55:08    Titlul subiectului: bgfbg 44325

Vin cu o propunere. Vizitand o serie de depouri/regii de transport, am observat o ,,slabire" sau ,,racire" a relatiilor Romaniei cu cei care au fabricat si care furnizeaza piese pentru tramvaiele ,,TATRA" T-xR. Imi pare rau ca observ asta si mai mult decat atat imi pare rau ca nu se mentine legatura cu CKD-Praga sau sa se incerce o colaborare cu dansii in privinta refacerii celor cateva Tatre aduse in perioada de glorie a transportului electric: 1970/1980. Galatiul ca Galatiul, mai avem 4 Tatre T3-R, dar uite Bucurestiul sau Iasul au mai multe. Cred eu ca se merita sa incercam sa facem ceva pentru a mentine si salva patrimoniul transportului urban istoric, sa atragem acesti oameni. Poate gresesc spunand acestea dar, cel putin in privinta Tatrelor T3-R, e pacat ca incet incet, dispar, neexistand la ora actuala decat 4 vagoane, si se pare ca nu va ramane nici unul.
Si ca noutate. O firma din Galati deja a achizitionat vagonul Tatra T3-R #27 (mentionat in SB), dar il vor scoate din depou numai dupa ce acesta va fi renovat. Spuneti acum, nu-i pacat ca o firma oarecare din oras sa cumpere un vagon, iar noi ca pasionati sa nu putem salva unul macar? Eu incerc, poate reusesc sa ai induplec pe domnii de la Transurb sa opreasca de la casare T3-R #3 (fostul utilitar simpatic) sau #41. Merita pastrata memoria lor prin renovarea unui vagon Tatra T3R si nu numai.Sad Eu simt dorinta sufleteasca si sinceritatea celor de la Transurb de a pastra aceste vagoane, dar se vede ca o tristete le umbreste aceasta dorinta a lor...Se pare ca din culisele autoritatilor locale se vrea distrugerea acestor piese de valoare care inseamna munca unor oameni, o pasiune, o particica din peisajul unui oras, care au incantat de voie sau de nevoie, de placere sau alte motive, ochiul calatorilor bastinasi sau care ne tranzitau orasul. Si nu e valabil numai pentru Galati! Galatiul cu Tatre T3-R, Iasul cu celebrele ITB-uri, Timisoara cu Timisurile, Oradea cu celebrele pantografe ,,lira", Aradul cu Sageata-Verde si multe alte orase care isi poarta pecetea individuala in privinta tramvaielor care le caracterizau. Si acum dupa ani si ani si ani de zile, cei care revin in aceste locuri, ce gasesc?Nimic...nimic din ce a incantat ochiul tineretii nu a ramas. E pacat...Aici laud pe Ady Crenganis cu frumoasele si reusitele machete, RATP-Iasi cu renovarea vagoanelor istorice si mentinerea INCA a lor in functiune la diverse ocazii, Timisoara cu muzeul RATT, RATB-ului pentru renovarea ITB-V56 si V-09, Aradul, pentru renovarea Sagetii-Verzi...macar in acest fel se mantine amintirea a ceea ce inseamna istorie in privinta transportului in comun-electric.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 10/Sep/2019
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Sâm 17 Mar 2007 20:30:34    Titlul subiectului: 77548

si mie imi pare ca Tatrele sunt mai blande cu linia decat V3A-urile... de exemplu, in Bucursti, pe Bd. Preciziei (unde multa vreme au circulat exclusiv Tatre) linia era mult mai buna decat sa zicem in Pantelimon si tot in sistem de sina inglobata in dale de beton era...
_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 558
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 17 Mar 2007 22:40:05    Titlul subiectului: 77551

Un vagon Tatra are 17 tone gol si 27 plin, pe cand un V3A are 34. Nu am gasit informatii despre greutatea unuei Tatre K3N (K3RN), varianta derivata din K2S prin introducerea unui segment low-floor, dar nu cred ca ajunge din urma V3A-ul, ori K2s-ul sa ajunga V2A-ul.
Cum am mai spus-o: nici un vagon nu poate distruge o cale de rulare daca aceasta este construita si intretinuta cum trebuie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 15/Noi/2019
Mesaje: 1135
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Dum 06 Mai 2007 17:46:37    Titlul subiectului: 78731

Orase fara Tatra deloc: Timisoara, Resita si Sibiu.
Orase fara Tatra noi: Craiova, Braila, Brasov, Constanta, Ploiesti, Botosani, Oradea si Cluj.
Adica: ultimele au primit vagoane Tatra 2'nd hand, dar nu au avut niciodata noi.

Tatra T3 are 2500mm latime, fata de 2200mm un Tatra T4.


Ultima modificare efectuată de către Trix la Dum 06 Mai 2007 19:16:24, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sdanescu



Data înscrierii: 26/Oct/2005
Ultima vizita: 08/Mar/2017
Mesaje: 37
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Vin 22 Iun 2007 11:13:30    Titlul subiectului: 79739

Pentru cei interesati de felul in care arata tramvaiele Tatra modernizate (in loc sa fie casate si inlocuite cu tot felul de proiecte autohtone mai mult sau mai putin reusite), va recomand linkul urmator: http://www.pragoimex.cz/en/o.php?o=products . T3-ul are caroseria alungita si beneficiaza de podea joasa in partea de mijloc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 558
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 22 Iun 2007 21:55:30    Titlul subiectului: 79760

sdanescu a scris:
Pentru cei interesati de felul in care arata tramvaiele Tatra modernizate (in loc sa fie casate si inlocuite cu tot felul de proiecte autohtone mai mult sau mai putin reusite), va recomand linkul urmator: http://www.pragoimex.cz/en/o.php?o=products . T3-ul are caroseria alungita si beneficiaza de podea joasa in partea de mijloc.
Asa da! Eu voiam macar din T4R-urile bagate in asa-zisa conservare, sa faca B4R, remorci ptr T4R. Ar fi iesit treaba buna! Dar preferam GT5 si Be4-4 din anii '50. Dar la noi se prefera sa se taie Tatre bune si sa le iasa comisioane mari la baieti. Asta se observa in toata tara: jos cu Tatra!!! De ce? Sunt foarte bune!
TEHNIC este posibil ca un vagon Tatra T4 sa traga chiar 2 vagoane dupa el.
Vezi vagoanele TATRA T4D + B4D din Germania. Nu patesc nimic motoarele. Ce se intampla cand ai un vagon defect in fata unei Tatre? Astepti tractorul sau autocamionul de la interventii sa-l traga?
Am mai gasit ceva in favoarea Tatrelor...
Tatra T4D #273 remorcheaza un GT4 #124 cu 2 tone mai greu ca o Tatra!
In fotografiile de mai sus:
1. #241 (galben) il impinge pe #230 (rosu - crem);
2. #244 (galben) il remorcheaza pe #238 ex-#211 (rosu - crem);
3. #238 (galben) il impinge pe #258 (rosu).
Nu a pocnit nici un motor pana la depou. Tine cont ca la Iasi nu circula Tatre in tandem, deci vagoanele defecte nu era alimentate de la retea, ci mergeau in regim de remorca, chiar mai mult, in astfel de situatii, vagoanele in cauza nu au frana, franarea fiind preluata de vagonul motor.



230+241.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  64.98 kb
 Vizualizat:  de 11296 ori

230+241.JPG



244+238.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.49 kb
 Vizualizat:  de 11295 ori

244+238.JPG



258+238.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.49 kb
 Vizualizat:  de 11293 ori

258+238.JPG



273124_122.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  110.48 kb
 Vizualizat:  de 10711 ori

273124_122.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Noi/2019
Mesaje: 7995
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 22 Iun 2007 22:38:02    Titlul subiectului: 0000000 79761

Exploatarea acestor tramvaie, in starea lor actuala, aduce pierderi importante.
Desigur ca sunt preferate tramvaiele second-hand, cat timp costurile de exploatare sunt mult mai mici, iar starea caii de rulare nu permite inca achizitionarea de vagoane noi. La Iasi exploatarea Tatrelor inseamna consum prea mare de energie, motoare "cazute" mult prea des, caroserii facute ferfenita si o multime de alte necazuri in fiecare zi pentru cei care se ocupa de intretinerea lor. S-a facut tot ce era omeneste posibil pentru a fi tinute in circulatie pana acum, in conditiile in care inca de la inceputul anilor '90 degradarea era din ce in ce mai pronuntata. La Arad exista motivatia si pentru casarea vagoanelor modernizate la Astra si nu are nimic in comun cu povestile fanteziste cu presupuse comisioane. La Iasi a existat o propunere pentru modernizarea a 50 de vagoane Tatra de catre o firma din Cehia, insa pretul era exorbitant (vezi presa locala a anului 2005 si mesajele de pe forumul vechi).
Am rugamintea de a nu va mai hazarda sa trageti concluzii referitoare la ceva ce nu cunosteti, a vizita un oras nu inseamna ca ati intrat in profunzimea problemelor cu care se confrunta).
Exploatarea si intretinerea vagoanelor Be 4/4 este foarte convenabila pentru regia ieseana. Regie care trebuie sa mearga mai departe, iesind din situatia financiara extrem de dificila. Iar de acum inainte se va pune un accent mult mai mare pe eficientizarea activitatii, in conditiile in care urmeaza transformarea din regie autonoma in societate comerciala.
Pentru foarte multe chestiuni exista explicatii mai presus de eterna poveste a comisioanelor. Poti indragi un vehicul si incercand sa fii obiectiv.


Ultima modificare efectuată de către Radu Czech la Vin 22 Iun 2007 22:44:54, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 558
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 22 Iun 2007 22:51:48    Titlul subiectului: 79767

Daca e sa o luam dupa date tehnice Tatra T4R este mai puternica decat T4D. T4R au 4 motoare de 47,5 kW iar T4D de 40 kW.
Am vayut o faza: Franele vagonului 2 erau blocate iar vagonul 1 a fost fortat sa traga. Normal ca nu a mers si au cedat motoarele.
Daca vatmanul nu forteaza vagonul si asteapta intreventia nu are cum sa se arda motoarele. Un motor electric nu ia foc din senin!



DSC00398.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.18 kb
 Vizualizat:  de 11638 ori

DSC00398.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Noi/2019
Mesaje: 7995
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 22 Iun 2007 23:02:22    Titlul subiectului: 79770

Tatra, o problema de logica: Iasi, anii '80, consum de energie limitat la maxim, T4R in tandem, dar ambele vagoane cu tractiune. Oare de ce?
Alt aspect: Iasi, T4D+B4D. Au circulat pe linia 11 (ma rog, putin si pe 2 la inceput) pana li s-au scos remorcile. Isi permiteau sa urce panta Padurii doar la retragerea la depou, desigur, goale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 558
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 22 Iun 2007 23:20:57    Titlul subiectului: 79772

Panta padurii este un subiect aparte. Panta este peste limita admisa, dar totusi s-a facut linie pe acolo. Nu cred ca discutam cazuri particulare de urcat pante speciale cu vagoanele Tatra, ci mersul pe trasee normale. In timpul liceului o colega de-a mea a avut o experienta neplacuta cu un V2A: a urcat aceasta panta Padurii pana la jumatate si apoi a "murit" vagonul, fiind nevoit sa dea cu spatele. Vagonul era plin, fiind dimineata la ora de varf, in jur de 7.
Tatrele in tandem la Iasi cu ambele vagoane cu tractiune? Relieful Iasului si fluxul mare de calatori, care nu se compara cu cel de astazi. Aminteste-ti cum mergeau tramvaiele inainte de 89 si cativa ani dupa si cum merg acum?
Zi-mi cate Tatre ai vazut sa se poticneasca cand impingeau/remorcau alt vagon?
De ce la nemti se poate si la noi nu?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 10/Sep/2019
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Vin 22 Iun 2007 23:34:26    Titlul subiectului: 79774

tatrabahn.de a scris:
Cars with 2,5 m broad could be used however only in Schwerin and Karl Marx city (Chemnitz). For these two cities the execution T3D developed. When most substantial difference to the type T3 would be the changed translation, which lowered the vehicle maximum speed to 55 km/h, however a traction power resulted in, which permitted a sidecar enterprise to state. Also the electrical equipment was supplemented for the sidecar enterprise. Further the cars were equipped with door operating system by the passenger.
Adica s-a modificat raportul reductorului astfel incat viteza maxima sa fie mai mica, iar forta de tractiune a crescut...
aidoma pentru T4D-uri si pentru alte tari care au primit T3+B3 sau T4+B4

_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Oct/2019
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Vin 22 Iun 2007 23:37:16    Titlul subiectului: 79775

Citat:
TATRA a scris:
Eu voiam macar din T4R-urile bagate in asa-zisa conservare, sa faca B4R, remorci ptr T4R. Ar fi iesit treaba buna!
Idee asta am susținut-o și eu într-o perioadă. O întrebare. Unde ar putea avea loc astfel de transformări? În ce ateliere?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Noi/2019
Mesaje: 7995
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 22 Iun 2007 23:51:15    Titlul subiectului: 79779

M-am referit la panta Padurii pentru ca doar pe acolo ajungeau in conditiile descrise. Nominalizarea era fara importanta.
Aglomeratia in anii '80 nu era permanenta si totusi pe intreg parcursul zilei circulau in aceeasi formula. Cunosc suficient de bine atat conditiile din anii '80, cat si pe cele de la inceputul anilor '90 si nu e nevoie sa fac eforturi de memorie in acest sens.
In privinta V2A, vagoanele au fost modernizate in vederea trimiterii lor pe traseele in panta, pentru a diminua prezenta Tatrelor pe astfel de trasee (fara legatura cu puterea motoarelor si urcatul pantelor). Motoarele nu au fost cele originale, fiind schimbate la Iasi. Situatia descrisa este irelevanta, cat timp nu sunt reclamate situatii similare, iar conditiile in care a avut loc incidentul sunt neclare.
Comportamentul Tatrelor in cuplaj in caz de defectiune nu ma impresioneaza. Insa, din nou, aspectul este irelevant, in conditiile in care este vorba despre un cuplaj realizat cat se poate de simplu si in general de cel putin un vagon gol.
Pentru a nu fi discutii suplimentare, fara rost, mi-au placut si imi plac aceste vagoane la fel de mult ca si tie. Incerc doar sa fiu obiectiv.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2019
Mesaje: 981
Locație: Arad

MesajTrimis: Sâm 23 Iun 2007 00:43:59    Titlul subiectului: 79782

Niste exemple din memorie din Arad referitor la Tatre.
Saptamana trecuta, puteti verifica la judetul Arad, T4D 1170 il impingea pe vagonul GT4 ex Stuttgart 486. Deci un T4D impingand un GT4. Acum, putina speculatie, daca mi se permite. Vagonul 486 s-a defectat in intersectia Podgoria, ma rog, important este ca acesta putea fi impins de 2 tramvaie ce veneau din directii opuse: 1170 din directia Centru pe linia 16,si T4D+B4D 1174+173 din directia Micalaca avand placuta de retragere in depou. Deci, eu cred ca teoretic ar fi trebuit ca 486 sa fie impins de vagonul ce se retragea, insa a fost pana la urma impins de Tatra solo pt a nu suprasolicita T4D 1174.
In rest, nu tin minte sa fi fost mari probleme cu Tatrele T4R in tandem. Tatrele T4D in tandem nu prea s-au stricat, cu exceptia lui 1111+1080, care a avut ceva probleme prin depou. (userul Arnold 1165 va poate explica mai bine caci de la el am informatia).
In rest, alte exemple, sper relevante, de vagoane teoretic suprasolicitate fiind nevoite sa impinga un vagon defect din fata lui.
GT6 tragand 2 T4R in drum spre casare. (35+100+147).
Timis 2 impingand...Sageata Verde. (1+2).
GT6+GB4+M8S. (la aducerea celor din urma).
Timis 2 impingand alt Timis 2. (nu-mi aduc aminte exact de un anumit exemplu dar au fost situatii).
T4R impins de T4R. (la fel, multe situatii)
Inchei spunand ca din cate imi amintesc, multi vatmani pe cupluri de Tatre T4R, mergand spre depou aveau obiceiul de a cobori pantograful vagonului 2, sau uneori chiar al vagonului 1.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 558
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 23 Iun 2007 06:27:31    Titlul subiectului: 79783

Din cate-mi amintesc tandemurile de Tatra circulau si pe traseul 9, deci nu ajungeau numai pe trasee ce urcau/coborau aceasta panta.
Argumente oficiale nu am in ceea ce priveste casarea tramvaielor Tatra. Oricum treaba asta nu se intampla numai la Iasi. Cum iti explici atunci retragerea din circulatie a mai multor tramvaie Tatra T4R fara a le face o expertiza amanuntita care sa arate intradevar starea lor de functionare si starea structurii de rezistenta a vagonului (270, 261, 259, 234 - care fost casat in timpul reparatiilor capitale)? Sigur s-ar fi salvat multe de la flacara autogenului. Din spusele vatmanilor au fost casate vagoane Tatra in stare buna de functionare. Veti spune ca: "Daaa, dar te iei dupa vatmani?" Da mai iau dupa ei, pentru ca ei sunt cei care simt vagonul si care stiu intradevar ce se intampal cu el. Ei sunt cei care aduc vagonul defect in depou si care stau cu mecanicul sau electricanul sa-l repare.
OAB a scris:
Idee asta am susținut-o și eu într-o perioadă. O întrebare. Unde ar putea avea loc astfel de transformări? În ce ateliere?
Fosta Nicolina S.A., FORTUS sau chiar in atelierele RATP-ului. Ori vreo firma privata, de ce nu?
Referitor la tandemuri: daca decuplam vagonul 2 de la retea de unde va lua curent pentru comenzi? Ma refer in special la franarea mecanica si cea de urgenta. Generatorul de 24V nu functioneaza cand vagonul e deconectat de la retea. Tineti cont ca Tatrele iesene nu au suferit modificari precum cele de la Bucuresti ori ceva mai ciudat, vagonul 2 alimentat prin cablu de la vagonul 1 ca la Galati.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Noi/2019
Mesaje: 7995
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 23 Iun 2007 08:13:06    Titlul subiectului: 79785

Uff, reciteste mesajele si vei vedea ca la tandemurile T4R m-am referit la modul general, si anume ca, indiferent de traseu si de numarul de calatori (aglomeratia care genera usi deformate si distrugerea mecanismelor de actionare a usilor nu era permanenta), circulau cu 8 motoare de tractiune, in conditiile limitarii la maxim a consumului de energie. Fii sigur ca daca solutia alimentarii unui singur vagon motor ar fi dat randament, ar fi fost folosita in serviciu normal, intre orele de varf.
Ce sens are discutia raportata la tractarea vagoanelor defecte, cand cel putin unul dintre vagoane este gol?
Am nominalizat o anumita panta referindu-ma strict la cele doua trenuri T4D+B4D care au existat in Iasi. De cate ori am circulat cu ele (traseu normal, cu o singura urcare de rampa ceva mai pronuntata pe sens) senzatia a fost ca efectiv se chinuie. Suplimentar, accelerarea si franarea generau disconfort calatorilor, insa probabil ca situatia avea drept cauza cuplarea defectuoasa realizata local.
Ceea ce vatmanii din Iasi numesc reparatie capitala este de fapt o reparatie curenta (inclusiv ceea ce se intampla cu vagoanele T4D in prezent). Vagonului indicat care a fost casat ii venise randul la reparatia curenta. Care nu s-a mai realizat, deoarece intre timp s-a luat decizia retragerii din circulatie a vagoanelor T4R.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaie Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Următoare
Pagina 8 din 11

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community