Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiele TATRA
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
smilex



Data înscrierii: 27/Feb/2008
Ultima vizita: 11/Mai/2022
Mesaje: 84
Locație: Arad

MesajTrimis: Mar 30 Iun 2009 16:30:59    Titlul subiectului: 113194

Nu e vorba de vreo defectiune, nici macar de un compromis, e un zgomot normal pe care il face LS-ul (contactorul principal de mers) la decuplarea acceleratiei. Sunt tensiuni electrice mari, intensitati mari, asadar arcul electric la decuplare este zgomotos. Nu se poate altfel. E OK.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 30 Iun 2009 18:32:47    Titlul subiectului: 113206

E bine ca a abordat subiectul aici, fiind general valabil.
Apare deja o diferenta de pozitionare la T4R fata de D-uri (cel putin cele - toate? - de Halle). Puteti detalia (rugaminte adresata lui smilex)?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
smilex



Data înscrierii: 27/Feb/2008
Ultima vizita: 11/Mai/2022
Mesaje: 84
Locație: Arad

MesajTrimis: Mar 30 Iun 2009 23:23:48    Titlul subiectului: 113255

Mi-ar fi placut sa discutam in sectiunea identica dedicata Aradului dar ma rog... Intradevar, LS-ul este pozitionat la T4R in spatele vagonului, langa treptele ultimei usi, fata de T4D care are LS-ul pozitionat in fata vagonului as zice chiar sub scaunul vatmanului. Pozitionarea lui nu are importanta, o intretinere atenta si competenta il va face sa functioneze perfect in ambele situatii. El este nu doar contactorul principal de mers, ci si releu maximal (500A) in acelasi timp.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dragosh01



Data înscrierii: 19/Iul/2007
Ultima vizita: 18/Ian/2021
Mesaje: 18

MesajTrimis: Mie 10 Feb 2010 22:36:07    Titlul subiectului: 123490

As dorii sa stiu: cum e mai rentabil sa circule tramvaiele intr-un oras ca de exeplu Oradea?
Tandem? Solo? sau Vagon motor+vagon remorca?
Avand in vedere si consumul, numarul de calatori.
De exemplu, daca toate vagonele remorca ar fi scoase si in locul lor sa fie vagoane motor si sa circule solo. N-ar fi consum mai mic? Rolling Eyes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 10 Feb 2010 23:07:43    Titlul subiectului: 123494

Presupun ca efortul facut de un vagon motor nu este asa de mare incat sa renuntam la remorci. Tatrele au motoare puternice si avantajul tractiunii integrale. Daca se ajungea la concluzia ca un vagon motor ar consuma dublu cand trage o remorca, normal ar fi fost sa se renunte la proiectul B4D (cazul Tatra). Remorcile au fost gandite, dupa mine, pentru a scadea consumul (fara a mai utiliza cupluri T4D+T4D) si a mari capacitatea de transport a unui cuplu de tramvai.
De exemplu, in Elvetia vagoanele BE 4/4 au circulat si cu doua remorci. Asta ar insemna un consum triplat? ITB-urile, la Iasi, au circulat cu cate doua remorci. Nu vad eficienta inlocuirea vagoanelor remorca cu cele motor.

Here's the power of Tatra - un filmulet in care un vagon motor trage alte 3 vagoane:
http://www.youtube.com/watch?v=5A2O91B9TJw
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dragosh01



Data înscrierii: 19/Iul/2007
Ultima vizita: 18/Ian/2021
Mesaje: 18

MesajTrimis: Dum 14 Feb 2010 14:37:36    Titlul subiectului: 123669

Am gasit pe youtube o filmare in care se testeaza motoarele de tractiune si ventilatia de la un T4D
http://www.youtube.com/watch?v=pYB_jcocjMU
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Dum 14 Feb 2010 15:36:16    Titlul subiectului: 123670

TATRA a scris:
Remorcile au fost gandite, dupa mine, pentru a scadea consumul (fara a mai utiliza cupluri T4D+T4D) si a mari capacitatea de transport a unui cuplu de tramvai.
In Germania au existat si asa-numitele Großzug (T4+T4+B4 sau T6+T6+B6), iar in cazul tramvaielor KT4D au circulat chiar si in trenuri de cate 3, asa cum in fosta URSS, dar si la Galati circulau trenuri de 3 vagoane T3 sau T4. Probabil ca nemtii au calculat ca este suficienta puterea a doua vagoane motor (sau a unuia singur) pentru a trage o remorca. Nu stiu in ce masura situatia se mentine pentru orase cu pante mari, cum este de exemplu Iasi.
Citat:
ITB-urile, la Iasi, au circulat cu cate doua remorci. Nu vad eficienta inlocuirea vagoanelor remorca cu cele motor.
Vagoane similare cu ITB, cum ar fi Gotha sau cele cu 2 osii din Köln, circulau tot cu doua remorci. Situatia s'a schimbat insa la vagoanele mai mari. Chiar si vagoanele Rathgeber circulau in varianta de 3 vagoane tot cu 2 vagoane motor. Tatrele nu cred ca au circulat vreodata cu 2 remorci, exceptand situatii exceptionale ca in filmuletul de pe youtube. Oricum, ca putere, acolo e vorba de 2x(T4+B4).

Tot legat de "the power of Tatra", cehii au facut o demonstratie la Bucuresti (intr'un depou, evident), de actionare a 4 vagoane T4, cuplate doar electric, din cabina de comanda a primului.

Daca tot s'a pus problema puterii vagoanelor in tractiune multipla, in cazurile trenurilor de 3 vagoane motor am observat ca ultimul vagon avea pantograful coborat. Stie cineva daca in acest caz, vagonul functiona doar ca remorca sau pantograful era coborat din alte motive (actionare de macazuri &c) Question
Cel putin in cazul unei avarii, am vazut la Iasi un cuplu de Tatra care tragea inca un vagon Tatra, dar singurul vagon care avea pantograful ridicat era al doilea. In acest caz nu stiu daca celelalte doua vagoane erau defecte sau ambele vagoane din capete aveau pantografele rupte (situatie foarte intalnita la Iasi).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
MYSU



Data înscrierii: 09/Ian/2008
Ultima vizita: 18/Mar/2024
Mesaje: 192
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 15 Feb 2010 18:32:24    Titlul subiectului: 123721

Exemplu si BE8/8 circulau in Elvetia cu o remorca de BE4/4
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 15 Feb 2010 20:44:54    Titlul subiectului: 123731

Trix a scris:
Oricum, ca putere, acolo e vorba de 2x(T4+B4).

Nu cred. Vagonul 1 este T4D si trage un "tren" format din T4D+B4D+B4D. Al doilea vagon motor are pantograful coborat. Din cate inteleg din filmul respectiv, ultimele 3 vagoane sunt trase pe ultimul drum. Evil or Very Mad

Trix a scris:
Daca tot s'a pus problema puterii vagoanelor in tractiune multipla, in cazurile trenurilor de 3 vagoane motor am observat ca ultimul vagon avea pantograful coborat. Stie cineva daca in acest caz, vagonul functiona doar ca remorca sau pantograful era coborat din alte motive (actionare de macazuri &c)

Ultimul vagon dintr-un tren de 3 T4D-uri are pantograful ridicat, cel putin asa ceva am gasit in Halle si Dresden. Nu stiu in ce regim circula, motor sau remorca.
http://www.strassenbahn-halle.de/fotogalerie/fotofahrten/fotofahrten.php
http://www.youtube.com/watch?v=X8aSg_KAdr8



TATRA HALLE.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.49 kb
 Vizualizat:  de 22085 ori

TATRA HALLE.JPG



TATRA DRESDEN.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  24.37 kb
 Vizualizat:  de 22085 ori

TATRA DRESDEN.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 15 Feb 2010 22:25:14    Titlul subiectului: 123739

Iata ca in Lepzig treburile se schimba. Al doilea T4D are pantograful coborat.
http://www.youtube.com/watch?v=iq5Gxog2O2Y&feature=related
Magdeburg - grosszug clasic: T4D+T4D+B4D
http://www.youtube.com/watch?v=7u0C9bU5Tt4
Un caz mai deosebit in Moscova in care un tandem Tatra T3SU impinge un alt T3. De mentionat ca vagonul 2 al tandemului are pantograful coborat.
http://www.youtube.com/watch?v=u9lKA-sliP8&feature=related
In Bratislava Tatrele circula in tandem clasic (ambele vagoane au pantografele ridicate) sau in alte doua variante: primul vagon are pantograful coborat sau invers. Exista posibilitatea ca vagonul cu pantograful coborat sa fie alimentat de la celalalt sau sa fie impins/tras si sa aiba doar functiile de comanda (cel impins).
http://www.railfaneurope.net



Bratislava 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  81.71 kb
 Vizualizat:  de 22065 ori

Bratislava 1.jpg



Bratislava 2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  76.75 kb
 Vizualizat:  de 22065 ori

Bratislava 2.jpg



Bratislava 3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.91 kb
 Vizualizat:  de 22065 ori

Bratislava 3.jpg



Bratislava 4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.24 kb
 Vizualizat:  de 22065 ori

Bratislava 4.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mie 17 Feb 2010 18:50:22    Titlul subiectului: 123811

In filmul dela rusi, e cam ciudat cum tramvaiul din fata le trage pe celelalte doua, din moment ce are pantograful jos si e legat printr'o stanga fixata pe barele celor doua vagoane. Pe unde ia curentul, doar nu dela acumulatori?
La rusi majoritatea tramvaielor in tractiune multipla, nu numai Tatra, merg cu pantograful jos la al 2'lea vagon. Sunt o multime de imagini pe Railfaneurope.

Iata si diverse alte exemple: 3xKT4D la Erfurt si 3xT3R la Galati. Nu cunosc autorul celei de-a 2'a imagini, la prima este indicat pe imagine.



Erfurt 405-449-401.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.54 kb
 Vizualizat:  de 21991 ori

Erfurt 405-449-401.JPG



Galati 16.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  178.68 kb
 Vizualizat:  de 21991 ori

Galati 16.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 18 Feb 2010 15:15:56    Titlul subiectului: 123858

Trix a scris:
In filmul dela rusi, e cam ciudat cum tramvaiul din fata le trage pe celelalte doua
Vagonul din fata este defect si impins de tandemul format din cele doua T3-uri. Vei observa ca vatmanului primului vagon da din mana pentru a comunica vatmanului lui 3756 sa-l impinga. Cred ca stii destul de bine semnalele vatmanilor in caz de avarie. Titlul filmului este gresit.

Din cate observ, in fotografia din Galati, ultimul vagon nu are pantograf. E posibil sa fi fost transformat in remorca dupa modelul german.

Ca sa fiu sigur ca vagonul este defect, am analizat putin filmul si am observat ca parghia pentru deblocarea sistemului de franare mecanica este ridicata. In concluzie vagonul este impins.



T3SU.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.9 kb
 Vizualizat:  de 21929 ori

T3SU.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dragosh01



Data înscrierii: 19/Iul/2007
Ultima vizita: 18/Ian/2021
Mesaje: 18

MesajTrimis: Dum 21 Feb 2010 14:16:40    Titlul subiectului: 123941

Eu m-am gandit in felul urmator: nu e mai economic 2 Tatre in tandem decat un vagom motor si o remorca? Pentru ca, chiar daca sunt 8 motoare de tractiune in tandem care trag, timpul de demaraj e mult mai mic si consumul e mai mic nu? La cele cu remorca pana demareaza si ia destula viteza consuma mult mai mult decat la un tandem.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 22 Feb 2010 08:12:45    Titlul subiectului: 123949

Daca se ajungea la acest rezultat din faza de proiectare si, mai ales, cea a testelor in poligon, nu se produceau in serie vagoanele remorca. Cum am zis mai sus: efortul depus de motoare nu este atat de semnificativ incat sa se renunte la vagoanele remorca.

Remorci Tatra B3D:
Chemnitz 62 buc.
Schwerin 56 buc.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tatra_T3

Remoci Tatra B4D si B4YU:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tatra_T4



B4.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.15 kb
 Vizualizat:  de 21798 ori

B4.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Lun 01 Mar 2010 13:10:13    Titlul subiectului: 124160

Este interesant atunci motivul pentru care in Romania nu s'au adus remorci Tatra, rezultand astfel tramvaie de capacitate mai mare, fara a fi nevoie de utilizarea de cupluri de vagoane motor, asta in conditiile in care tramvaiele autohtone ca Timis si EP/V3A aveau remorca.
De exemplu la Bucuresti, daca la cele "131" vagoane motor (de fapt au fost 130), se mai aduceau vreo 50 remorci, cu acelasi numar de vagoane motor se puteau asigura mai multe trasee, fara a afecta capacitatea de transport.
La Arad si Oradea, remorcile par sa se descurce bine. La Iasi si la Craiova au renuntat la ele (toate aceste remorci Tatra fiind second hand).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
astefanoaei dan



Data înscrierii: 15/Ian/2009
Ultima vizita: 31/Oct/2010
Mesaje: 29
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 01 Mar 2010 20:57:48    Titlul subiectului: 124181

Imi amintesc ca in anii 1985-1986 am facut o vizita la Galati si pe un traseu care ducea schimbul la CSG circulau trenuri formate din 4 vagoane motoare Tatra, din care numai primul avea pantograful ridicat.
Nu inteleg de ce situatia de mai sus prezinta doar 10 T4R.Nu imi aduc aminte multe detalii, poate cineva sa-mi cofirme/infirme? Multumesc anticipat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 8702
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 01 Mar 2010 21:27:24    Titlul subiectului: 124182

De fapt, au avut 20 de T4R. 10 au ajuns in final la Braila.
Au avut, insa, 50 de vagoane T3R, fiind singurul oras din Romania care a beneficiat de modelul T3.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mar 02 Mar 2010 00:50:02    Titlul subiectului: 124200

... si poate singurul din lume care a avut atat T3 cat si T4.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 11 Mar 2010 15:06:46    Titlul subiectului: 124508

Incerc sa dau de fotografii cu unul din cele doua utilitare din Praga, dar sunt cam scumpe la vedere. Poate cineva gaseste mai multe. Doresc sa realizez o macheta de vagon utilitar.
Iata "jucariile".



5551.2.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  20.73 kb
 Vizualizat:  de 21398 ori

5551.2.JPG



5551.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  35.12 kb
 Vizualizat:  de 21398 ori

5551.JPG



5550.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.06 kb
 Vizualizat:  de 21398 ori

5550.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
marius2



Data înscrierii: 06/Mar/2006
Ultima vizita: 29/Ian/2021
Mesaje: 381
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 11 Mar 2010 15:15:47    Titlul subiectului: 124510

Poate te ajuta aceasta poza.


praga.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  95.44 kb
 Vizualizat:  de 21392 ori

praga.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Vin 12 Mar 2010 21:02:42    Titlul subiectului: 124562

Info despre ele, aici. E de vazut si restul sitului.
Mai jos in pagina de acolo se mai observa "Víceúèelové vozy" = vagoane multifunctionale, un fel de magarusi pe 2 osii si aspect de Tatra.
5550 si 5551 sunt numite de ei pe sit "Posunovací vozy" = vagoane de manevra, chiar daca pe ele scrie "vagon utilitar". Postul de comanda pare insa dela un model vechi de T3, de fapt se vede dupa numerele tramvaielor din care au fost facute. Interesant este insa ca intre cele doua vagoane utilitare e o diferenta de varsta de 3 ani (primul in 1983, al 2lea in 1986).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 12 Mar 2010 23:23:03    Titlul subiectului: 124567

Mersi mult! Very Happy
Iata ce propunere ingenioasa am gasit, doua vagoane T4D si ceva completari low-floor.
http://img293.imageshack.us/img293/7286/t4dn12mdge4.jpg
http://www.strassenbahnforum.de/viewtopic.php?f=4&t=757&start=0[/url]
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Sâm 13 Mar 2010 20:27:04    Titlul subiectului: 124598

Mi-am permis sa fac o modificare a imaginii, pentru ca la asemenea dimensiuni, ar fi cam greu sa se miste prin buclele de intoarcere, asa ca l-am facut cu doua capete. Cele doua usi alaturate la mijlocul sectiunilor clasice exista la unele remorci dela Leipzig. Restul e fictiune, cel putin deocamdata.
Schema de culoare este insa dela Magdeburg.



t4dn12m.gif
 Descriere:
Foto original:
Michael@Magdeburg@http://www.strassenbahnforum.de/viewtopic.php?f=4&t=757&start=0
 Mărime fișier:  33.44 kb
 Vizualizat:  de 21260 ori

t4dn12m.gif


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Gabriel Cristian



Data înscrierii: 09/Mar/2010
Ultima vizita: 31/Ian/2011
Mesaje: 2
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 18 Mar 2010 18:22:46    Titlul subiectului: 124779

Salutare, o curiozitate am si eu legata de tramvaiele Tatra din Bucuresti, am auzit de la niste oamenii mai in varsta precum ca vagoanele astea pot atinge si 100 km/h, este adevarat ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 18 Mar 2010 18:47:24    Titlul subiectului: 124782

Da este adevarat. In testele din poligon trec peste 100 km/h, dar pentru serviciul de transport public au viteza limitata la 55 km/h.

Eu ma refer la viteza maxima obtinuta la teste, fara limitator de viteza si alte improvizatii facute in depourile romanesti, care au scazut performantele vagoanelor.

Am urcat si eu Copoul cu Tatra T4D #201 cand a fost adus din Halle, cu aproape 70 km/h. Tatrelor din Iasi le-au fost anulate limitatoarele de viteza si de asta-si permiteau vatmanii sa traga de ele asa tare. Nu cred ca in 1978 aveau cale de rulare asa de buna incat sa ruleze cu peste 40-50 km/h.

Iata date tehnice ale vagoanlor Tatra T4R:
http://www.tatrabahn.de/t4r.php
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaie Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Următoare
Pagina 10 din 11

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community