Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
tudor Vizitator
|
Trimis: Vin 16 Dec 2005 16:59:42 Titlul subiectului: 050 |
7501 |
|
Mufele de cuplare sunt pe "barele de remorcare " la T4D. Deci acele bare de remorcare ajuta si la cuplarea electrica intre tremvaie. La T4R se foloseste cablul.
Ultima modificare efectuată de către tudor la Vin 16 Dec 2005 17:00:58, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 16 Dec 2005 17:37:13 Titlul subiectului: |
7522 |
|
La Brașov, Tatrele aduse din Leipzig nu au mufe de nici un fel. Probabil că la Dresden și Magdeburg s-au pus mufe pe acoperiș deoarece cele de pe cutia de cuplaj puteau curenta și se puteau strica dacă vagonul era inundat (și așa ceva s-a întâmplat la Dressden).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
31.78 kb |
Vizualizat: |
de 18499 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
31.22 kb |
Vizualizat: |
de 18499 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
36.52 kb |
Vizualizat: |
de 18499 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 16 Dec 2005 17:40:06 Titlul subiectului: |
7526 |
|
Tatrele T4R din București au mufele camuflate de o ușiță. De ceva vreme nu am mai văzut unul cu ușița deschisă... Dar cred că se vede ușița și în aceste poze.
A 3-a poză prezintă un T4R cuplat la ceva mai neobișnuit... o remorcă V12 întoarsă, pe care se transport o mașină, premiu al unui concurs de radio. Legăturile dintre Tatre sunt mai groase.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
38.77 kb |
Vizualizat: |
de 18491 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.74 kb |
Vizualizat: |
de 18491 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
46.49 kb |
Vizualizat: |
de 18490 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 16 Dec 2005 17:49:51 Titlul subiectului: |
7531 |
|
Au fost tramvaie in TATRA T3-R in tandem cate...3 vagoane...prin anii 80...Acest tandem de 3 vagoane Tatra T-3R veneau de la Combinat in ora de varf! Se circula pe scara in acele vremuri...Imi placea la nebunie sa merg pe scara tramvaiului...
1. Iata o poza de pe site-ul _tatrabhn_
Ultimul vagon din tandem e Tatra T4-R...decupaturile din dreptul boghiurilor sunt mai mari, mai accentuate...Si decupaturi mari au numai Tatrele T4-X...Se observa ca ultima usa de la ultimul vagon nu este ,,cotita", adica montata pe unghiul de fuga al vagonului, care unghi de fuga, este mai accentuat la T3-R fata de T4-R. Motivul? Caroseriile de T3-R sunt mult mai late fata de T4-R...Si de aceea se vede f clar ultima usa de la ultimul vagon...Fata de celelalte usi...vedeti cum sunt oblice? Duse parca mai in spate si nu se vad...
2. Asi spune ca totusi romanii sunt inventivi....
Iata tramvaiele TATRA T4-D din Magdeburg si care acum sunt la Galati, s-au gasit solutii de a se cupla in tandem. Iata...Un cablu de alimentare cocotzat pe acoperis...si restul la...cuple
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
11.66 kb |
Vizualizat: |
de 18468 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.02 kb |
Vizualizat: |
de 17019 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Vin 16 Dec 2005 21:24:27 Titlul subiectului: |
7554 |
|
tudor a scris: | Mufele de cuplare sunt pe "barele de remorcare " la T4D. Deci acele bare de remorcare ajuta si la cuplarea electrica intre tremvaie. La T4R se foloseste cablul. | Mersi ca m-ai corectat, credeam ca se folosește si termenul de cuplă deoarece acest "mecanism" se află la capătul barei de remorcare.
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Sâm 17 Dec 2005 18:07:40 Titlul subiectului: 00000 |
7703 |
|
de ce sefoloseste un cablu pt alimentare si nu se ridica pantograful pe vagonul 2?
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Sâm 17 Dec 2005 19:06:16 Titlul subiectului: |
7706 |
|
De lene si comoditate...De ce sa intrerupa alimentatrea de 2 ori la trecerea peste separatori, cand o intrerupe numai o data...
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 18 Dec 2005 22:47:42 Titlul subiectului: 001 |
7931 |
|
Combinatia originala de culori a Tatrelor din Bucuresti a fost cumva cea specifica acestor vagoane, rosu cu galben? Gasesc cea mai potrivita si eleganta combinatie, dar si cea specifica HAVAG (Halle - Germania) rosu cu gri. In Iasi se pastreaza in mare parte combinatia originala, cu toate ca s-au incercat si altele care nu au dat "roade". Veti observa o combinatie inversata de rosu cu galben (#241, #266,#210) si un bleu-galben cu dungi albe (#220) - nu prea reusita, parerea mea, dar sunt numai 2 vagoane bleu-galben:#220si #229. Cand lucram la o firma de cablu le poreclisem "ANL-uri". Aveau de gand se le faca pe toate asa. Apoi am observat ca s-a trecut la original: rosu cu galben (galbui), vezi #261.
Cam mare monotonie in ceea ce priveste combinatia de culori a mijloacelor de transport in capitala. Acelasi tipar de alb-gri-galben, cu foarte mici exceptii. Ar trebui diversificata schema, ca intradevar sunt cam triste cu gri-ul ala. Oricum felicitari RATB pentru felul in care le pastreaza, spre deosebire de RATP Iasi (no comment).
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Dum 18 Dec 2005 22:55:48 Titlul subiectului: |
7933 |
|
TATRA a scris: | Combinatia originala de culori a Tatrelor din Bucuresti a fost cumva cea specifica acestor vagoane, rosu cu galben? | La Bucuresti, Tatrele au avut schema de culoare standard: rosu cu cream.
O perioada intre '87 si '89 s'a incercat galbenul si portocaliul urat (nu vad cum sa-i spun altfel, pentru ca asa arata), reluat prin '92 si schimbat prin '96-'97 cu actuala schema.
Cred ca Estul Europei mai are de asteptat la capitolul LF, asa ca Tatrele, cu modernizari, vor mai circula multa vreme (mai putin poate ex-RDG).
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 21 Dec 2005 10:57:52 Titlul subiectului: |
8348 |
|
Tatrele T4 au amortuzoare cu frictiune sau hidraulice?
Nu stiu de unde a aparut ideea ca T4R e un tramvai silentios - e cel mai zgomotos tramvai pe care l-am inatlnit vreodata! Si EP/V3A e mai silentios!
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 21 Dec 2005 22:13:55 Titlul subiectului: |
8506 |
|
In urma cu cativa anisori vagoanele Tatra au fost interzise in zona centrala a orasului de un anume fost primar al Iasului, care acum e in Cuba, si care a vrut sa ingalbeneasca transportul iesean. A scos Tatrele de pe cele mai dificile trasee, cele de pe Copou in special, si a bagat GT 4 si ST-uri. Toamna e mai mare placerea sa vezi cum se chinuie sa urce dealul Copoului, bagand nisip la greu, dar aproape degeaba. Tatrele se descurcau bine spre foarte bine in anotimpul frunzaros. Nu zic ca nu intrau in patinaj, dar era destul sa traga o data maneta de nisip si urcau fara probleme. Au fost destule incidente pe Copou cu GT-urile. In primul rand Tatrele, se stie, ca au toate cele 4 osii motoare, pe cand la GT-uri trag numai osiile 2 si 3. Sincer sa fiu, chiar daca nici GT-urile nu fac zgomot cand stationeaza, iar la Tatre se aude un zbarnait, performantele celor 2 tipuri de tramvaie nu se compara. Deci: TATRA are the best!
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 21 Dec 2005 22:44:19 Titlul subiectului: |
8519 |
|
Cand le-am zis cunoscutilor mei ca Tatrele au arbori cardanici, nu m-au crezut.
Asa este! Toate osiile sunt motoare.
Un motor antreneaza o osie.
Este o strategie a celor de la CKD...(o alta dovada a profesionalismului lor net superior), care au facut sa patineze pe rand rotile unui boghiu.
Daca ati auzit de ATACUL DE OSIE intalnit la demarajul locomotivelor, cam acelasi lucru apare si la tramvaiele Tatra. Dar numai ca la Tatre nu osia capata joc, ci cadrul boghiului, boghiul insusi.
Ar fi impropriu sa-i spun...ATAC DE BOGHIU mai degraba o forta de rapel capatata longitudinal de cadrul boghiului. Daca rotile ar porni simultan, forta de rapel a boghiului ar fi brusca si puternica. Ori asa, pornesc pe rand la un interval de cateva secunde...
2 roti in patinaj au o aderenta mai mica sa urneasca un tramvai decat daca ar porni toate odata.
Transmisia e realizata la toate osiile prin intermediul arborilor cardanici.
De remarcat ca osiile au diferential, deci nu este osie din ax intreg. Ci este constituit dintr-un sistem de axe componente cuplate priin caneluri.
De aceea rotile se pot scoate cu tot cu un capat de ax....fara a se demonta piulita centrala.
Dar asta se intampla numai accidental...si am patit-o cand veneam de la servici. Vagonul ramanand in 3 roti la boghiul din fata al vagonului motor( Tatra T4-D+B4-D)...Bine ca nu a deraiat...
|
|
Sus |
|
|
tudor Vizitator
|
Trimis: Joi 22 Dec 2005 09:01:59 Titlul subiectului: |
8546 |
|
Un boghiu de T4R il avem noi la facultate intr-un laborator. Si nu imi venea sa cred cand am vazut arbori cardanici. Mai fiabila aceasta solutie decat cea cu angrenaje, care incep sa huruie, vezi V2A si V3A.
Sunt 4 motoare pe un vagon: 4*40 KW! Motoarele de Tatra au moment(cuplu)mare!
Boghiul ala de la mine de la facultate nu mai are motor electric.
In alte tari inca mai exploateaza Tatrele, in forma actuala a caroseriei insa cu modernizari la usi (gen V3A modernizat), scaune, bord, iar la usa din mijloc, LOW FLOOR. Am vazut si remorci B3*, B4* facute low floor.
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 27 Dec 2005 21:58:33 Titlul subiectului: rgerergrger |
9378 |
|
Vagoanele Tatra de vreme ce au patru motoare, asta inseamna ca au cate 2 pe fiecare boghiu. In acest caz fiecare osie este angrenata de cate un motor printr-un ax cardanic si un sistem reductor.
Am urcat Copoul cu Tatra T4D #201 cu aproape 70 km/h dupa ce au schimbat in totalitate tronsonul Fundatie - Triumf. Pe bune, e o senzatie misto, si mai ales sa nu simti balans in timpul de plasarii.
Primele Tatre care au venit in Iasi au fost aduse cu pantografe clasice, in forma de romb privite din lateral, vezi fotografia postata de Radub la sectiunea Judetul Iasi - Tramvaie Tatra. In 1998 au fost aduse primele vagoane Tatra T4D din Halle. Imi aduc aminte ca iesisem de la scoala, eram la liceu, si am vazut un vagon deosebit, cum nu vazusem pana atunci...era superbul 201. Era vopsit in rosu cu gri, caracteristica HAVAG, si avea reclame Hyunday. A fost primul T4D care a iesit la strada in Iasi si avea pantograful diferit. Apoi au iesi si celelalte T4D-uri, dintre care 2 din ele aveau pantografe model "romb", dar ceva mai mici, montate pe izolatori (#260 galben-rosu si #266 rosu-gri, culorile originale). Alte modele de pantografe montate pe Tatre am gasit in "Mama" Rusie, si cel cu captator ca le troleibuz cred ca e din Germania, nu mai tin minte. Vagonul #251(T4D) are pantograf original de T4R, cu mici schimbari la paleta. S-au amestecat pantografele de la T4D la T4R.
#201 inca mai are inscriptia pe parbriz facuta de mine in 2001 : THE SILVER ARROW, chiar daca acum e galben. Lucram pe atunci la o firma de panouri publicitare si m-a rugat vatmanul sa-i fac inscriptia. Pe langa asta, ca bonus i-am facut si numere de parc mai misto decat cele vopsite, pe care le-am acoperit. Numerele de parc le-am "inlocuit" in rondul Triumf, iar parbrizul l-am inscriptionat in rondul Baza 3.
2. Vagonul #223 inca-si pastreaza pantograful original aproape 100%, cu exceptia paletelor. Are izolatori pe care este asezat pantograful, spre deosebire de alte vagoane ale caror pantografe sunt asezate pe schelet metalic (lipsa pieselor de schimb, doar traim in Romania!). Cle 2 pantografe tip "romb" sunt foarte rar montate pe vagoane deoarece se rup repede. Cam acum o luna a iesi T4R #247 cu un astfel de pantograf montat pe schelet metalic.. Cred ca mai sunt doar 3 vagoane care au izolatori la pantografe: #223, #230 si #274.
3. #22
4. #2507
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
35.06 kb |
Vizualizat: |
de 18045 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.14 kb |
Vizualizat: |
de 17019 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
29.78 kb |
Vizualizat: |
de 17019 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
25.5 kb |
Vizualizat: |
de 17019 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către TATRA la Mar 27 Dec 2005 22:34:46, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Mar 27 Dec 2005 22:06:33 Titlul subiectului: |
9382 |
|
Pantografele HAVAG par mai mici si sunt montate pe un suport mai inalt. Asa sunt ambele modele: "<>" si ">" adica simetric si asimetric, cum li se mai spune.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 27 Dec 2005 22:17:59 Titlul subiectului: |
9390 |
|
Acel tramvai are un pantograf luat, probabil, de la un tramvai vechi, de aceeași vârstă cu ITB V56.
T4R din Bucuresti au toate pantograf rombic, simetric. Cu acest pantograf au venit în anii '70.
Tatrele au venit în România prin intermediul CAERului... tot prin intermediul lui s-au exportat Dac-uri 217E și 317EC...
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 27 Dec 2005 22:26:35 Titlul subiectului: |
9393 |
|
In cazul vagoanelor ce au captator tip troleibuz trebuie gandita reteaua foarte bine in curba, unde exista un risc mare ca acesta sa sara din cauza fortei centrifuge, asta in cazul in care se vrea sa se circule cu viteze marisoare. Sunt cam pretentioase captatorele tip troleibuz montate pe tramvaie. Cele mai bune pantografe sunt cele "romb", fiind foarte stabile (parerea mea! ) Dr2006 a scris: | Acel tramvai are un pantograf luat, probabil, de la un tramvai vechi, de aceeași vârstă cu ITB V56. | Cred ca ai dreptate! Acest tip de pantograf se regaseste pe vagonul de epoca din Iasi.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 28 Dec 2005 01:05:41 Titlul subiectului: 100 |
9433 |
|
Cele 2 pantografe simetrice aduse in Iasi impreuna cu Tatrele T4D provin de la vagoane GT4 din Halle. Au fost montate in timp pe o sumedenie de vagoane. Cred ca a mai ramas doar unul.
In imagine se observa si un pantograf asimetric de T4D si putin dintr-un pantograf simetric de T4R.
In imagine apar si 4 pantografe asimetrice (paletele nu sunt montate) de T4D. Curios este faptul ca unele vagoane T4D aduse din Halle au iesit inca de la inceput cu pantografe de T4R. Exemple graitoare: #242 (isi mai aminteste cineva de masinuta vesela de pe reclama cu care a venit?), #251, #244, #269 (primele 2 aduse in 1998, ultimele 2 in 2000). Cred ca si sarmanul #262 (adus in 1998 ; a avut o soarta crunta) se incadreaza in aceasta categorie. #244 si #269 au purtat un timp si pantografe asimetrice. Dr2005 a scris: | #2507-Acel tramvai are un pantograf luat, probabil, de la un tramvai vechi, de aceeași vârstă cu ITB V56. | Pantografele "lira" (asa se numesc) au o varsta mult mai inaintata.
#262 s-a prajit in depou. In privinta lui #262 am auzit deja 2 variante, astfel ca deocamdata se inscrie la capitolul mistere neelucidate.
In privinta celor 2 pantografe, am mentionat ca au venit impreuna cu vagoanele T4D (in 1998). Cei din Halle au montat si pe T4D pantografe provenind de la GT4. In Halle s-au taiat GT4 pe capete. Pentru ultimele 27 s-au zbatut Aradul si Iasiul.
Si Tatrele T4R din Iasi "imprumuta" pantografe de la T4D. In trecut au mai fost experimente cu pantografe asimetrice pe vagoanele T4R (imi revine in memorie vagonul #270).
In imagine este T4R #222, care a primit recent un pantograf de T4D (are si botul refacut/revopsit - apropos, oare cand a patit-o?):
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Mie 28 Dec 2005 11:07:57 Titlul subiectului: |
9480 |
|
262 avea pantograf simetric mic (tip HAVAG) si era montat pe un suport inalt.
Nu stiu daca in poza in care se vede la ceva distanta se poate observa acest lucru.
De asemenea, nu garantez ca de cand l-am vazut pana in momentul in care a disparut nu s'au facut modificari la el. Oricum, sigurantele sigur le-au schimbat. Prietenii stiu de ce.
|
|
Sus |
|
|
alin
Data înscrierii: 09/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Noi/2017 Mesaje: 176 Locație: Brasov
|
Trimis: Joi 29 Dec 2005 18:18:26 Titlul subiectului: 001 |
9733 |
|
Tin minte ca CKD a vrut sa ne ofere asistenta cu un program de modernizare a tarelor, insa scarba romanilor i-a alungat.
Pacat, astfel poate ar mai fi castigat popularitate din partea calatorilor si n-ar fi existat dorinta de desfiintare a lor. Cred daca autoritatile locale din toata tara (unde exista tramvaie) ar fi investit macar in modernizarea lor nu s-ar fi impamantenit ideea de renutare la serviciile lor in unele localitati. Atata timp cat arata obosite si neingrijite toata lumea ar vrea sa scape de ele. Asta-i realitatea!
Am vazut chiturile de modernizare a tramvaielor Tatra de la http://www.ckdpragoimex.cz/en/contents/firma/aktiv.htm. Sincer chiar imi plac, am inteles ca o astfel schimbare costa 500.000 EUR putin tinand cont de faptul ca se inlocuiesc motorele cu unele economice, designul este unul nou modern, interiorul de asemenea schimbat in totalitate. Pt orasele care detin Tatre si au bani zic c-ar merita sa incerce, de ex. pt Bucuresti n-ar fi rau si asa se doreste modernizarea lor.
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
tudor Vizitator
|
Trimis: Joi 29 Dec 2005 20:37:17 Titlul subiectului: |
9747 |
|
Tatrele T4R din Bucuresti nu arata obosite! Merg mai bine ca orice alt tramvai de aici,inca pot atinge viteze de 70 Km/h, desi au 33 ani! si alte tari, cum ar fi Germania, inca le mai exploateaza si au o caldura in ele de-ti dai jacheta jos. Din pacate in Bucuresti mai sunt 126 tatre (din 131).
Am vazut Tatre modernizate de CKD: Arata a tramvaie extraterestre. Pacat ca nu au luat mai multe Tatre. Singurele modernizari, din punctul meu de vedere penibile si execrabile, sunt BUCUR si derivatele. Sa speram ca vor cere asistenta lui CKD sa le modernizeze.
Modernizarile s-au indreptat si spre T4*. La variantele T4D, cred ca se poate si la T4R, doar sa se vrea.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 29 Dec 2005 22:19:36 Titlul subiectului: |
9749 |
|
tudor a scris: | Modernizarile s-au indreptat si spre T4*. La variantele T4D, cred ca se poate si la T4R, doar sa se vrea. | Propunerea a fost facuta si catre RATP Iasi, pentru modernizarea a 50 de vagoane Tatra (T4D si T4R). Insa, din pacate...
http://www.evenimentul.ro/local/article/100140,14,baseArticle.html
Unele afirmatii din articol sunt mici prostioare, insa importanta e ideea.
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 31 Dec 2005 16:54:45 Titlul subiectului: tatra |
10247 |
|
Tatra K2D.
Descriere: |
Fotografie preluata de pe internet. Locatie: Bratislava - Slovacia |
|
Mărime fișier: |
43.66 kb |
Vizualizat: |
de 17875 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|