|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Dum 06 Noi 2005 18:34:23 Titlul subiectului: Tramvaiele TIMIȘ |
1315 |
|
La Timis n-am reusit sa deschid/inchid manual usile decat la vagoane defecte si dupa ce am ignorat avertismentul ca "inauntru e plin de praf"!
Din cate stiu, usile de Timis erau electrice. Doar Timis-1 o fi avut asa ceva (din cate stiu din poze Timis-1 era un fel de V12 motor + remorca si avea un singur far si semana putin cu Ganz).
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Lun 07 Noi 2005 07:18:38 Titlul subiectului: |
1396 |
|
Acționarea cu aer comprimat a ușilor era dotarea standard a lor.
Ultima modificare efectuată zsizsi la Lun 28 Noi 2005 21:57:14, modificat de 2 ori în total |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 25 Noi 2005 14:30:04 Titlul subiectului: |
4004 |
|
Unde le mai putem gasi:
Ca vagoane de călători în Arad (pe 1000mm) și în Cluj (pe 1435).
Timișoara: a renunțat acum 2 luni la ele
Brăila: a renunțat la ele acum aprox. 2 luni, când au venit vag. sh din Olanda
Iași: A renunțat în 2003 la ele
Reșița: A renunțat la ele acum câțiva ani, cînd a adus vagoane ST8 din Germania.
Galați: Le-a tăiat pe toate în 2002, cu excepția unuia care e utilitar.
Oradea: a renunțatr mai demult la ele, nu știu exact când.
Ploiești: A renunțat acum câțiva ani la ele, când a desființat liniile 103, 104, 106 și a casat V3A-urile (cu o excepție), rămânând în circulație numai vagoanele KT4D și KT4DM aduse din Postdam (37 de bucăți).
În Ploiești mai există, în conservare (în stare perfectă) câteva vagoane în depou.
Nu-mi explic de ce Ploieștiul, la 2 pași de București, pe lângă VxA a adus tramvaie tocmai de la... Timișoara.
Imi plac Timișurile, deși nu am mers niciodată cu unul (am văzut prima dată ,,pe viu" unul în depou la Ploiești). Dar ușile mi se par cam mici... unul ca mine nu cred că are loc.
Ultima modificare efectuată de către Dr2006 la Joi 12 Ian 2006 01:42:14, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Vin 25 Noi 2005 15:55:59 Titlul subiectului: |
4027 |
|
Nu cred ca Timisoara a renuntat complet la ele, vor mai ramane o perioada ca rezerve. Oricum, au pastrat mai multe exemplare pentru muzeu.
La Iasi mai exista un vagon motor+o remorca, care vor fi sau nu pastrate, nu se stie inca. Mai sunt 4 vagoane utilitare transformate din Timis.
La Ploiesti se pare ca mai exista 1 sau 2 motor + 5 sau 6 remorci, dar sunt retrase din circulatie.
Ideea e ca dispar de la strada ca vagoane de calatori.
Din cate stiu despre ele, nu au fost reusite. Intr'o Monografie scrie ca au fost realizate de Electrometal Timisoara in colaborare cu Grivita Bucuresti. De la un inginer de la Iasi care a conceput un proiect de modernizare a lor stiu ca boghiurile erau dupa un model de boghiu de metrou din NY, deci de cale ferata. Usile mi s'au parut cam inguste, iar pe deasupra se intampla sa nu se deschida toate. La Iasi, cele mai multe deraieri si accidente grave au fost din cauza lor. Au fost, tot la Iasi, vagoane care au circulat sub 10000 Km, iar unul se pare ca nu a circulat deloc. Ca design, mi-au placut intr'o oarecare masura, dar cam atat. Tot la Iasi, au fost casate 20% din Timisuri in anii '90, intr'o perioada in care V58'urile, mai vechi cu 20 ani, inca mai circulau, e adevarat ca doar 20% din ele.
|
|
Sus |
|
|
bonekamp
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 29/Ian/2024 Mesaje: 133 Locație: Roma (Italia)
|
Trimis: Sâm 26 Noi 2005 03:00:45 Titlul subiectului: |
4120 |
|
Ceea ce imi amintesc si nu voi uita niciodata de Timisuri era faptul ca de mici copii ne urcam mereu in partea anterioara a remorcii pe lada aia care ascundea cred parti electrice. Ne placea foarte mult sa stam acolo. Ne putem uita jos la tampoane cum se miscau la curbe.
_________________ "sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino" |
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Sâm 26 Noi 2005 22:28:09 Titlul subiectului: |
4209 |
|
Imi aduc aminte de o intamplare...acum mult timp in urma, cam 16 ani, mergeam mai multi pustani cocotati pe acera lada mai ales iarna cand era calduta. Si cum stateam cu picioarele ridicate, rezemati fiind de geamul-luneta...acesta s-a desprins din cheder si a cazut intre vagoane si tandari s-a facut...Ce a iesit....Nici nu vreau sa-mi aduc aminte...Scandal cu vatmanul, oamenii din tramvai ne-au sustinut (aveam si bilete!), cum ca fiind niste copii inghetati de frig ne-am suit acolo, dar nu era un impediment pentru ca stateau si oameni maturi acolo....
Calatorii l-au luat ei pe vatman: -Bai nene, tu mai verifici ,,SHANDRAMAUA" asta cand iesi cu ea din depou? )
Amintiri...
Dar nu au fost reusite aceste tramvaie din nici un punct de vedere...
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 29 Noi 2005 01:20:03 Titlul subiectului: |
4572 |
|
Timis 2 #05 - Cluj-Napoca.
Video si montare: calbu si radub.
Timisul are, totusi, un design prietenos, desi are numeroase probleme
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 30 Noi 2005 20:35:44 Titlul subiectului: 00000000 |
4784 |
|
La Timisuri exista tendinta de uzare prematura a boghiului 3 (primul boghiu al remorcii). De multe ori, suna mizerabil. In plus, se spune ca are un consum sporit de electricitate
Timisurile se descurcau onorabil. Chiar si la Cluj, unde calea de rulare e cum e, tramvaiele respective se descurca binisor. Tatrele vibreaza mult mai tare, atat pe longrine cat si in unele curbe. Cele mai sinistre tramvaie, din punctul de vedere al zgomotului, erau V56 cu remorca V 12 din Oradea
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Joi 01 Dec 2005 12:12:07 Titlul subiectului: |
4905 |
|
Am citit ca Timis a fost fabricat in colaborare cu uzinele Grivita. Este posibil sa fi facut niste probe cu el in Bucuresti, poate sa-l omologheze, dar ITB avea propria uzina si nu era interesata sa aduca tramvaie din alta parte.
Este interesant de ce Electrometal nu s'a lansat pe piata interna cu Timis-1.
Acesta era asemanator lui V12 si vagonului V5x din Arad (cu 4 ferestre), dar avea un singur far si ferestrele din fata si spate impartite in 2. Panoul de afisare a liniei, adaptat si la EP'urile din Timisoara, Arad si Oradea semana cu cel al vehicolelor Ganz. Vagoanele aveau 2 osii si au fost fabricate incepand cu 1961.
|
|
Sus |
|
|
Dan Jiga
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Iul/2013 Mesaje: 32 Locație: Timisoara
|
Trimis: Sâm 03 Dec 2005 01:23:52 Titlul subiectului: |
5119 |
|
O fi avut Timisurile defectele lor, unele de care imi aduc eu aminte, altele care nu le stiu, dar faptul ca nu aveau frana electromagnetica era o proasta intretinere.
Timisurile aveau hibele urmatoare:
- O caroserie facuta ca din bete de Marocco care se deforma in ritm cu clatinarile tramvaiului.
- Lipsa aerotermelor (in schimb erau practicate gaurile pe unde trebuiau sa ia aer de afara - si lasate deschise, evident )
- Barele de aluminiu reci ca moartea
- Aderenta jenanta (daca in Oradea s-ar fi folosit VM + VR +VR ori ar fi ramas blocate, ori s-ar fi trezit in mijlocul intersectiei cu VR-urile deraiate, mai ales la intoarcerea in Delta a liniei 1 de pe Bd. Decebal - unde tramvaiul iesea din Delta taind cu curaj - una din cele mai circulate artere oradene).
- Vibrau fiindca PCC-urile (de unde s-au julit boghiurile) nu erau concepute sa mearga bine pe asemenea linii proaste, iar boghiurile nu erau din cel mai bun material.
- Captatoarele erau cam urat pozitionate (prea in fata) avand tendinta sa scape firul (e drept ca si cu catenara oradeana nu imi e rusine la ce "burti" avea vara)...
Aveau in schimb si calitati...
Care erau alea?
Erau f. bune in curbe (cu exceptia ampatamentului mare - ca EP-urile de altfel - care a condamnat linia lui 3 la inchidere), mult mai bune decat V2A-urile si V3A-urile care au rezistat un an...
Iar ca viteza maxima, bateau EP-urile
Lumea zicea ca ii mai scutura in ele....
Iar sistemul de conducere era de-a dreptul dinozauric (in 1971 cand a fost facut primul, deja existau PCC-urile - cu pedale de vreo 35 de ani)...
BTW. Timis 1 avea actionare electrica a usilor, gen Tatra. La Timis 2 era pneumatica, cu un singur piston, usile fiind legate prin parghii una de alta.
Timis 1 a adus cateva mici premiere la vremea lui in Ro:
- actionare electrica a usilor
- iluminat fluorescent.
- ventilatie fortata a salonului pasagerilor.
Aceste imbunatatiri (cu exceptia actionarii electrice a usilor care era deja) au fost aduse si Gb2/2-urilor cu ocazia primei RK la inceputul anilor 60. Sunt tare curios cum aratau Gb-urile in interior si cum sunau...
Tot ce am vazut sunt trei poze din exterior a lor.
Am vayut si un prototip articulat in 1988 la Timisoara, eram in excursie cu clasa. Dar nu am fost cu el. Am vazut o poza cu el din 1996, mancat de rugina, cu geamurile sparte, dupa pomii din spate cred ca era in Depoul Take Ionescu, dar pe partea dinspre Bega.
Timisurile au fost "cele mai originale" tramvaie romanesti, fiindca:
EP-ul era mama furaciunilor - Caroserie de PCC, boghiuri derivate din "maxi-traktion"-uri, din cele elvetiene (nu degeaba au venit cu transmisie Socheron la inceput, dar prost conceputa) si din boghiurile de "Stukas" unguresti... mai bine le luau pe cele de PCC; totul agrementat cu mici "picanterii" de la Fratele cel Mare si cam atehnic de la Rasarit.
V5x-urile s-au inspirat (zic eu) din ce am avut noi mai bun in perioada interbelica - Thomson-urile bucurestene, Siemens-urile oradene si lista e deschisa.
VxA-urile au fost facut dupa LHB (Linke-Hoffmann-Busch) cumparat pt. Buc. in 68 sau 69 (prost copiate)...
Timisurile au fost probabil mai ieftine decat VxA-urile si Tatrele...In afara de Bucuresti, in orasele cu traditie in domeniul tramvaielor (Oradea, Arad, Timisoara, Sibiu, Iasi, Galati, Braila) VxA-urile nu au fost folosite decat in numar f. mic si tarziu de tot (dupa 1987, dupa stiinta mea). Pe cand Timisuri erau garla.
Erau simple ca si conceptie, fara mari "fitze" tehnice, (comparati numai usile lor cu cele ale V3A-urilor - si alea furate de la autobuzele Skoda Karosa SM11 - cred - si furate fara fiabilitatea usilor cehesti - cel putin in Oradea erau vesnice hibe cu usile la VxA-uri).
In concluzie, avand date acele posibilitati din anii 70-80, Timisurile au asigurat un serviciu decent (dar nu de calitate).
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Dum 04 Dec 2005 19:07:32 Titlul subiectului: |
5303 |
|
Timisurile nu puteau urca pante mai mari de 6%, iar la Iasi sunt pante de 85%.
Aveau niste suspensii din cauciuc prost si se stricau foarte des.
Aveau 2 motoare de 140KW, in timp ce Tatrele aveau 4 motoare de 40KW, dar performantele Tatrelor erau superioare.
Erau grele, ca si alte tramvaie romanaesti.
Defecte: Dan Jiga a scris: | - Aderenta jenanta (daca in Oradea s-ar fi folosit VM + VR +VR ori ar fi ramas blocate, ori s-ar fi trezit in mijlocul intersectiei cu VR-urile deraiate, mai ales la intoarcerea in Delta a liniei 1 de pe Bd. Decebal - unde tramvaiul iesea din Delta taind cu curaj - gaina ca te tai - una din cele mai circulate artere oradene). | La Iasi si Galati au mers si cu 2 remorci. Dan Jiga a scris: | - Vibrau ca dracii fiindca PCC-urile (de unde s-au julit boghiurile) nu erau concepute sa mearga bine pe asemenea linii proaste, iar boghiurile nu erau din cel mai bun material. | E un mod elegant de a spune ca si boghiurile erau foarte proaste. Dan Jiga a scris: | ...Iar sistemul de conducere era de-a dreptul dinozauric (in 1971 cand a fost facut primul, deja existau PCC-urile - cu pedale de vreo 35 de ani)... | V2A a aparut in '82, deci mult mai tarziu. Si Bucur, daca nu era bazat pe Tatra, tot controller manual ar fi avut. Dan Jiga a scris: | BTW. Timis 1 avea actionare electrica a usilor, gen Tatra. La Timis 2 era pneumatica, cu un singur piston, usile fiind legate prin parghii una de alta. | La Iasi era invers, adica, scuze, in loc de Timis1 erau V58'uri (usile erau la fel ca forma, cel putin in pozele din TM pe care le-am vazut). Timis2 aveau usi actionate electric, dar se intampla sa nu se deschida toate. Sistemul de comanda a deschiderii lor era si el bizar, ca un fel de schimbator de viteze de la autobuzele Saviem, dar in miniatura.
M-am jucat odata cu el la Iasi si am inchis si usa din fata, singura deschisa. Am reusit apoi sa le deschid pe toate, am coborat pe la ultima usa, am mers pe langa vagon si m-am strecurat printre el si tramvaiul din fata, am iesit in partea cealalta si am fugit. Tramvaiele erau oprite in statie in coloana, iar vatmanul se dusese undeva in fata. Tramvaiul in care urcasem mergea la depou, asa ca nu erau calatori in el, decat vreo 2-3, care n'au avut timp sa reactioneze Oricum aveau sacose multe
Dan Jiga a scris: | Prototipul articulat l-am vazut in 1988 la Timisoara, eram in excursie cu clasa. Dar nu am fost cu el. Am vazut o poza cu el din 1996, mancat de rugina, cu geamurile sparte, dupa pomii din spate cred ca era in Depoul Take Ionescu, dar pe partea dinspre Bega. | Sunt doua prototipuri, unul din 82 si unul din 85. Se pare ca primul a rezistat mai mult. Celalalt a circulat doar pentru probe si apoi a disparut. A avut numarul 229 chiar daca nu a fost oficial al RATT.
La Iasi si la Craiova usile erau actionate electric. Este cumva o modificare incepand cu a 2'a varianta a acestor tramvaie (cea cu panou de afisare a liniei in fata, nu pe acoperis) ?
Timis au fost tramvaiele duse peste tot in anii '80, de abia prin '87-'88 a inceput RATB sa fabrice tramvaie VxA pentru alte orase. Asa au ajuns Constanta, Brasov si Botosani sa nu prinda Timis.
Au fost unele la Iasi care au circulat mai putin de 2 ani, astfel incat eu nu le-am vazut niciodata la strada. Erau chiar din primele 10 tramvaie venite la Iasi.
La Timisurile cu usi comandate pneumatic, puteai scapa de controlori, la cele cu usi comandate electric, nu puteai cobori in statie uneori.
Descriere: |
Vagon Timis articulat (prototip 1985). Fotografie dintr'un almanah din acel an. Autor necunoscut. |
|
Mărime fișier: |
24.31 kb |
Vizualizat: |
de 34414 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dan Jiga
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Iul/2013 Mesaje: 32 Locație: Timisoara
|
Trimis: Sâm 10 Dec 2005 18:40:19 Titlul subiectului: |
6071 |
|
La Oradea si cele cu panou de afisare a liniei sus aveau actionare pneumatica a usilor...
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Sâm 10 Dec 2005 21:28:00 Titlul subiectului: |
6115 |
|
La Galati, atat cele cu afisaj sus, cat si cele fara, aveau usile PNEUMATICE.
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Lun 12 Dec 2005 23:45:41 Titlul subiectului: timis |
6693 |
|
Boghiul tramvaiului TIMIS-2...
Vedere din lateral atat al celui pentru linie 1435 mm (stanga), cat si pentru ecartament ingust (1000 mm) dreapta
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
7.71 kb |
Vizualizat: |
de 33937 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Lun 12 Dec 2005 23:59:19 Titlul subiectului: |
6701 |
|
Boghiul de Timis din Iasi are ceva lipsa, patinele, folosite in cazul franei de avarie.
La Iasi poate le-au scos pentru ca tramvaiul avea in plus si frana pneumatica. In afara de Tatre, nici un alt tramvai din Iasi in anii '80 nu avea patina. La Timis sigur n'am vazut, dar nu pot spune ce a fost inainte de 1983.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
7.82 kb |
Vizualizat: |
de 33932 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 13 Dec 2005 00:46:43 Titlul subiectului: |
6713 |
|
Adică...AR TREBUI folosite pt. frâna de avarie. Cum VxA au sistem separat de acționare a patinelor separat de controllerul care controlează viteza, în București majoritatea vatmanilor pun controllerul la zero și apoi lasă patinele (și fac asta mai ales la coborârea unor pante (de exemplu la intrarea într-un pasaj)). Asta face ca arcurile să se slăbească, făcând ca patina să atârne și să încetinească vizibil vagonul. Același lucru se poate întâmpla și de la linia proastă (adică denivelată).
|
|
Sus |
|
|
Dan Jiga
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Iul/2013 Mesaje: 32 Locație: Timisoara
|
Trimis: Mar 13 Dec 2005 02:41:21 Titlul subiectului: |
6718 |
|
Patina de frana lipsa e datorata proastei mentenate, la Arad o au...
La Oradea. prin 91, 92, datorita lipsei banilor, tot asa mergeau, fara patina, dar apoi s-a remediat...
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 13 Dec 2005 14:04:53 Titlul subiectului: |
6741 |
|
Boghiu de Timis 2 (Iasi). Am lasat imaginile la rezolutie mare pentru a se observa mai bine detaliile.
Tot boghiu de Timis 2 (trebuiesc ignorate unele aspecte).
Boghiurile prezentate apartin unor vagoane utilitare din Iasi, provenite din Timis 2 (unul realizat dintr-o remorca).
|
|
Sus |
|
|
tudor Vizitator
|
Trimis: Mar 13 Dec 2005 15:31:20 Titlul subiectului: timis |
6772 |
|
Rotile de Timis seamana destul de bine cu cele de V3A.
TIMIS ul a fost facut in colaborare cu uzinele GRIVITA Bucuresti. Si probabil ca de aceea are roti de V3A. Care s-au folosit si la EP modernizat, la Rathgeber, diverse vagoane de interventii si chiar unele ITBuri (astea modificate dupa 1980-doar unele- pentru transport marfa).
|
|
Sus |
|
|
Dan Jiga
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Iul/2013 Mesaje: 32 Locație: Timisoara
|
Trimis: Mie 14 Dec 2005 15:47:34 Titlul subiectului: |
6942 |
|
O remarca stimabililor: Timis2-ul e mai vechi ca V3A-ul (1969-1970 vs. 1971).
Iar boghiurile ca au fost luate de la LHB-uri sau de altundeva sunt de conceptie PCC si de aceea arata aproape la fel.
Rotile de V3A si cele de Timis seamana pentru ca au aceesi origine (PCC - ul)
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Mie 14 Dec 2005 16:00:20 Titlul subiectului: |
6949 |
|
Nu stiu daca Grivita are vreo legatura cu V3A.
Cred mai curand ca odata ce au copiat un boghiu, ce a urmat au fost variatiuni pe aceeasi tema. S'a vazut pana mai tarziu si la Dacia. Dan Jiga a scris: | O remarca stimabililor: Timis2-ul e mai vechi ca V3A-ul (1969-1970 vs. 1971). | Timis-2 a aparut in 1970 si in serie din 1973.
V3A a aparut in 1970. Boghiul de V3A e probabil clona lui LHB, daca nu e posibil sa fie o clona comuna cu a Timisului, dupa un alt model. S'a vorbit la un moment dat ca boghiul de Timis e facut dupa unul de metrou din NY.
Persoana care mi-a spus despre NY lucreaza in domeniul transportului in comun, dar asta n'o face sa aiba dreptate intotdeauna. Oricum, am uitat sa specific ca era un vagon de metrou(?) din anii 30, dar poate erau aceste "trolleys". Nimeni nu le stie pe toate.
|
|
Sus |
|
|
Dan Jiga
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Iul/2013 Mesaje: 32 Locație: Timisoara
|
Trimis: Mie 14 Dec 2005 16:35:48 Titlul subiectului: |
6956 |
|
Am gasit un site cu vagoanele de metrou new-yorkeze din anii 30 si cam in toate pozele se vede ca au boghiuri de tip feroviar (seamana un pic cu cele de tip "Diamond" de la vagoanele de marfa)....
http://www.nycsubway.org/cars/postunification.html
Deci se poate afirma, pastrand o anumita rezerva, ca boghiurile de Timis2 provin din tramvaie PCC aproape sigur.
Daca asta e metrou(!?!), dupa asta ii sunt copiate boghiurile la Timis:
http://www.nycsubway.org/cars/bmt-pcc.html
Mie nu imi pare deloc metrou ci tramvai toata ziua...
Si la LHB sunt prin filiera licentei Duewag. Dar tot de la "monstruletii" astia simpatici de PCC-uri (de fapt un standard american pt.tramvaie de la sfarsitul anilor 30)...
Timisul zdranganea si el de rupea normele. Mai ales vagonul-remorca. Si avea o suspensie foarte rigida, de aia "rupea" liniile.
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Mie 14 Dec 2005 22:29:17 Titlul subiectului: |
7066 |
|
La Oradea doar aceste doua boghiuri mai vestesc ca la Oradea odata au circulat si astfel de tramvaie...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
43.08 kb |
Vizualizat: |
de 34862 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 14 Dec 2005 23:34:20 Titlul subiectului: 111111111 |
7083 |
|
1. - 2. La Ploiești deja au demontata roțile de pe boghiuri. Dar mai sunt, încă, câteva vagoane, care nu ies pe traseu, dar și multe ,,fundulețe" și alte rămășițe. Din păcate nu am avut zoom optic
Timișul îmi place tocmai pentru că are design prietenos ...
3. - 4. Vagoane întregi. Cel ,,zoomuit" digital e vag. motor. Celelalte sunt remorci...trebuise să spun că gardul e de beton, iar găurile nu prea există....iar unde există sunt foarte mici. Dar am profitata la maxim de una, pt. poza cu remorcile.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.33 kb |
Vizualizat: |
de 34859 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
41.38 kb |
Vizualizat: |
de 34859 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.13 kb |
Vizualizat: |
de 32421 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
46.3 kb |
Vizualizat: |
de 32421 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 15 Dec 2005 16:33:37 Titlul subiectului: |
7207 |
|
Legat de TIMIS-ul-ARTICULAT...a existat dorinta acerba de a i se modifica suspensia secundara? Suspensia secundara fiind cea pe care se sprijina podul oscilant (pe care se afla placa pe rulment, si caroseria/sasiul), pe cadrul boghiului.
Se stie ca la tramvaiele TIMIS-2/VxA,..suspensia secundara era realizata din elemente elastice de cauciuc( tip,,Clopot"). Am citit intr-un material....(de la Biblioteca V.A.Urechia-Galati) in care se spunea ca se doreste inlocuirea suspensiei de cauciuc de la tramvaie,...cu suspensie pe perna de aer.
Din cate stiu...numai la Metroul Bucurestean am vazut asa ceva...dar nu si la tramvaie...
Stie cineva ceva legat de acest sistem de suspensie?
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|