Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri si articole din presa locala
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul DOLJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
alin



Data înscrierii: 09/Noi/2005
Ultima vizita: 24/Sep/2015
Mesaje: 174
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 31 Mai 2006 00:05:36    Titlul subiectului: Stiri si articole din presa locala 24032

Autobuze noi la Craiova
Regia Autonoma de Transport (RAT) Craiova isi va innoi parcul auto cu 48 de autobuze, in urma unei licitatii ce va avea loc pe data de 30 mai, valoarea tranzactiei fiind evaluata la circa sase milioane euro, a declarat agentiei Mediafax directorul de exploatare al regiei, Mircea Melega. Pe langa cele 48 de autobuze, regia mai are nevoie de un autocar si un microbuz. Toate vor fi achizitionate in leasing, contractul urmand sa fie incheiat pe o perioada de aproximativ opt ani. Plata va fi efectuata atat din bugetul regiei, cat si de la bugetul de stat, potrivit anuntului de achizitie. „Am realizat o analiza financiara in cadrul RAT inainte de a decide sa cumparam acest numar de autobuze, iar costurile aproximative au luat in calcul un pret mediu de 120.000 de euro pentru un autobuz“, a precizat Melega. Autobuzele noi ar putea fi introduse in circuit in luna septembrie, pe traseele cele mai importante, care tranziteaza centrul orasului. „Nu stim cu certitudine data la care vom pune in circulatie autobuzele pentru ca acest lucru depinde de perioada necesara pentru incheierea contractului si fabricarea autobuzelor“, a adaugat directorul de exploatare. Parcul auto al RAT Craiova este format in prezent din 184 de autobuze, dintre care 40% au o vechime de peste opt ani. Regia detine 95 de autobuze cumparate in ultimii cinci ani. Urmatoarea achizitie de autobuze pentru transportul public din Craiova depinde in special de modul in care administratia locala repartizeaza traseele si de hotararile Consiliului Local, potrivit lui Melega. „Exista mai multi operatori de transport si, in functie de repartizarea traseelor, vom vedea daca mai avem nevoie sa cumparam autobuze dupa aceasta comanda“, a mai spus oficialul. Caietul de sarcini necesar pentru participatia la licitatie este de 300 de lei, plus TVA. Firmele interesate pot solicita clarificari pana la data de 19 mai, iar ofertele trebuie depuse pana in ziua licitatiei. Garantia solicitata ofertantilor este de 250.000 de lei. Criteriul care va fi utilizat pentru atribuirea contractului de furnizare va fi oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere tehnico-economic. Licitatia este organizata de catre Terminalul Bursei Romane de Marfuri Regiunea IV Sud-Vest, administrat de catre Camera de Comert si Industrie Oltenia. (Sursa: Mediafax)
sursa:http://www.cargomagazin.com/print.php?sid=179
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
worker
Vizitator






MesajTrimis: Mie 07 Iun 2006 23:15:22    Titlul subiectului: hmhhmh 24587

De pe site-ul Primăriei Craiova.
Rezultate sondaj de opinie
Care considerati ca sunt problemele cele mai IMPORTANTE si mai URGENTE pentru care ar trebui cheltuiti bani din bugetul municipiului?
795 voturi (19.7%) Modernizare zona centrala a orasului
138 voturi (3.4%) Modernizare unitati de invatamant
528 voturi (13.1%) Modernizare spitale
468 voturi (11.6%) Locuinte pentru tineri
180 voturi (4.4%) Spatii verzi si locuri de joaca
806 voturi (19.9%) Modernizare retea de canalizare
99 voturi (2.4%) Construire sali de sport
166 voturi (4.1%) Eficientizare sistem de termoficare
72 voturi (1.8%) Reabilitare linii de tramvai
793 voturi (19.6%) Modernizare strazi
Sus
sisintea



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Mie 27 Dec 2006 21:56:38    Titlul subiectului: dvdvddvd 42153

Se intimpla la "noi":
An Nou cu autobuze vechi
RAT a anulat licitatia RAT
Marian BADIRCI
Licitatia cu scandal de la Regia Autonoma de Transport Craiova a fost anulata prin decizie a Consiliului de Administratie, pe motiv ca unitatea nu dispune de suficiente fonduri pentru a atribui contractul câstigatorilor licitatiei.
Craiovenii mai au de asteptat pâna sa circule prin Banie cu autobuze europene, intentia principalului operator din domeniu de a plasa pe traseele de transport in comun 40 de mijloace moderne esuând saptamâna trecuta. Licitatia pentru achizitionarea autobuzelor in sistem leasing, demarata la inceputul anului si urmarita de controverse si nereguli, a fost anulata prin decizie a Consiliului de Administratie (CA) al Regiei Autonome de Transport (RAT) Craiova miercuri, 13 decembrie, dupa cum reiese dintr-o adresa remisa de RAT Primariei Craiova pe 14 decembrie. Hotarârea s-a intemeiat pe faptul ca oferta câstigatoare a inclus cheltuieli suplimentare peste puterile regiei. Potrivit directorului general al RAT Craiova, Virgil Boboc, toti cei noua membri ai CA au votat pentru anularea licitatiei. „Situatia economico-financiara a unitatii, precum si estimarile care includ efortul financiar la care s-ar angaja regia prin semnarea contractului de 11,18 milioane de euro au fost prezentate CA, cu propunerea de anulare a licitatiei. Consilierii au votat pentru anulare in unanimitate“, a afirmat Virgil Boboc. Amintim ca oferta declarata câstigatoare - Automobile Bavaria Brasov, Planet Leasing & Factoring Bucuresti si Neoman Bus Germania, cu autobuze MAN - depasea cu aproximativ un miliard de lei vechi pe luna, pentru o perioada de sapte ani, cheltuielile preconizate de RAT in scopul cumpararii celor 40 de masini, pentru care s-au rezervat fonduri de 6,7 milioane euro, fara dobânzi, comisioane si alte plati ocazionate de leasing. Termenul pâna la care putea fi atribuit contractul de achizitie publica expira pe 22 decembrie 2006, iar RAT a anuntat reluarea demersurilor pentrum innoirea parcului auto in ianuarie 2007. „Nu vom renunta, fiindca, practic, suntem obligati sa avem in dotare autobuze care sa respecte normele europene. La inceputul anului 2007 vom initia procedura de atribuire prin licitatie a unui contract in acest sens“, a mai spus directorul general al RAT Craiova.
Garantia inapoi
Potrivit reglementarilor aplicabile in cazul licitatiei RAT, respectiv ale OUG nr. 60/2001 modificata, in vigoare la data demararii procedurii, autoritatea contractanta, in acest caz RAT Craiova, are dreptul de a anula licitatia, daca ofertele deschise „nu au fost elaborate si prezentate in concordanta cu cerintele cuprinse in documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei“ (cazul a sase din sapte oferte - n.r.) sau daca „prin valoarea inclusa in propunerea financiara fiecare dintre ele (firme participante - n.r.) a depasit valoarea fondurilor alocate pentru indeplinirea contractului de achizitie publica respectiv“ (cazul ofertei câstigatoare, singura ramasa in cursa - n.r.). La articolul 69, OUG nr. 60 spune: „Decizia de anulare nu creeaza vreo obligatie a autoritatii contractante fata de participantii la procedura de achizitie publica, cu exceptia returnarii garantiei pentru participare“. Mai trebuie mentionat ca OUG nr. 60/2001, precum si toate celelalte acte normative care au modificat-o au fost abrogate prin OUG nr. 34 din 30 iunie 2006, data la care insa procedura de licitatie RAT fusese declansata. La articolul 298, actul in vigoare in prezent prevede: „Contractele in curs de executare si procedurile de atribuire in curs de desfasurare la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se definitiveaza pe baza prevederilor legale in vigoare la data initierii acestora“.
Gazeta de Sud, 21.12.06
http://www.gds.ro/Actualitate/2006-12-21


Ultima modificare efectuată de către sisintea la Mie 27 Dec 2006 22:00:25, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sisintea



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Mie 27 Dec 2006 21:59:45    Titlul subiectului: 42154

Boboc se spală pe mâini de licitația BRM
de Nicușor FOTA, Dan CIOVICĂ
Aparut in ziua de Joi 21 decembrie 2006
• Șeful regiei locale de transport a semnat decesul megaafacerii păguboase cu autobuze
Virgil Boboc a comunicat câștigătorilor licitației organizate de BRM pentru autobuzele regiei refuzul ferm de a încheia contractul de achiziție. Șeful RAT și-a făcut publică opțiunea după ce ESO a prezentat ieri în exclusivitate decizia luată în acest caz a CNSC, care a hotărât anularea în întregime a licitației, pentru abateri grave de la prevederile legale.
______________________________________
ESO a intrat ieri în posesia adresei oficiale prin care SC Automobile Bavaria SRL era înștiințată de faptul că regia nu poate semna contractul pentru cele 40 de autobuze MAN. “Vă comunicăm faptul că RAT Craiova nu poate semna contractul cu firma SC Automobile Bavaria SRL Brașov, în condițiile în care se efectuează cercetări în legătură cu organizarea și derularea licitației, în prezent existând la organele abilitate un dosar de cercetare penală, ale cărui rezultate vor fi comunicate în perioada următoare”, se arată în documentul înregistrat cu nr. 100/11831 din 18 decembrie și semnat de directorul Virgil Boboc. O adresă cu conținut identic a fost trimisă și firmei de leasing a lui Mustafa Oral, SC A+ Finance IFN SA (fostă Planet Leasing & Factoring SRL).
Șeful RAT confirmă lipsa competiției și prețul umflat
Șeful RAT a informat în prealabil și conducerea primăriei, printr-o adresă datată 14 decembrie, în care se confirmă practic tot ceea ce presa a dezvăluit despre licitația organizată prin intermediul BRM Craiova. “Am ajuns la concluzia că oferta financiară prezentată de firma câștigătoare este mult prea mare în raport cu ofertele financiare prezentate de celelalte firme concurente. Având în vedere cele constatate și faptul că SC Automobile Bavaria SRL Brașov nu este practic un câștigător rezultat printr-o confruntare a ofertelor, ci rezultatul descalificării celorlalți participanți, prin consultarea prealabilă și a CA, am hotărât să nu demarăm acest proiect, care în condițiile actuale este costisitor pentru regie”, se arată în adresă.
Ultima licitație prin BRM
În același document, Boboc cere aprobarea primarului Antonie Solomon pentru demararea unui nou proiect pentru achiziție de autobuze, începând cu luna ianuarie a anului viitor, în cu totul alte condiții însă față de fiascoul la care am fost martori în cazul licitației precedente. Contactat telefonic, Virgil Boboc a anunțat o procedură diferită și încheierea colaborării cu BRM în materie de licitații. “Va fi o licitație pentru produse și separat una pentru finanțare. Ne vom lua măsuri să nu se mai ajungă la costuri atât de mari. Pe lângă leasing, avem și varianta unui credit bancar, pentru că regia este acum potentă financiar și își permite să contracteze un asemenea credit. Licitațiile nu vor mai fi organizate însă prin bursa de mărfuri, ci în cadrul regiei. Prin OUG 34/2006, suntem obligați să ne creăm un compartiment specializat de achiziții publice și am și prevăzut posturile respective în organigrama pentru anul viitor”, a precizat Boboc.
Bucuros de anulare
Directorul Boboc spune că decizia CNSC de anulare a licitației nu poate decât să-l ajute în eventualele conflicte cu câștigătorii procedurii organizate de BRM. “Pentru mine, e un capitol închis. Pe 13 am avut ședința consiliului de administrație, iar pe 14 am informat și primăria că nu semnăm. Eu nu v-am contrazis niciodată pentru ceea ce ați scris. Pe mine mă ajută decizia CNSC, pentru că mă apără în cazul în care sunt atacat în instanță de câștigătorii licitației”, a declarat Boboc.
Hibele licitației RAT-BRM, sub lupa CNSC
de Nicușor FOTA, Dan CIOVICĂ
Aparut in ziua de Miercuri 27 decembrie 2006
• Răspunzând contestatorilor, responsabilii de la București pun pe tapet lanțul de ilegalități din afacerea «Autobuzul»
Achiziția celor 40 de autobuze pentru regia locală de transport, sub umbrela terminalului Craiova al BRM, s-a desfășurat în disprețul legii. Consiliul Național pentru Soluționarea Contestaților (CNSC) arată că organizatorii licitației au aplicat un tratament inegal firmelor participante, câștigătoarea fiind favorizată, celelalte descalificate pentru fleacuri.
___________________________________
Decizia CNSC din cadrul Autorității Naționale pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice (ANRMAP), ce a hotărât anularea licitației RAT-BRM, aduce elemente noi în privința notei de brambureală generală în care s-a desfășurat procedura de achiziție publică pentru cele 40 de autobuze. Anulând în întregime licitația, consiliul a respins apoi ca inadmisibile și lipsite de obiect celelalte cereri ale CEFIN, Unicredit și BRD. Răspunsul CNSC, întins pe 19 pagini, arată însă că firmele contestatoare au avut dreptate și că procedura a fost viciată.
Consiliul anulează, regia nu mai semnează
Reamintim că, în urmă cu o săptămână, ESO a prezentat decizia CNSC prin care era anulată întreaga procedură de achiziție publică organizată pentru RAT de BRM Craiova, “în urma gravelor încălcări ale prevederilor legale constatate”, ulterior conducerea regiei făcând și ea publică decizia de a nu încheia contractul cu firmele desemnate câștigătoare.
Achiziția și câștigătorul, sub anchetă
Șase dintre cei șapte ofertanți înscriși la licitația BRM au fost descalificați dintr-un motiv sau altul de comisia de evaluare, câștigătoare fiind desemnată oferta cea mai scumpă, prezentată de asocierea dintre firmele Automobile Bavaria, Neoman Bus și Planet Leasing & Factoring SRL. Cea din urmă societate este administrată de turcul Mustafa Oral, cercetat pentru complicitate la spionaj și constituirea unui grup infracțional în dosarul privatizărilor frauduloase deschis de procurorii Pachetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție. Licitația BRM face și ea obiectul unei anchete derulate de polițiștii și procurorii craioveni, care au deschis un dosar de cercetare penală după ce s-au sesizat din presă cu privire la aspectele dubioase ale licitației.
Principiul utilizării eficiente a fondurilor, încălcat
Contestația SC CEFIN România SRL (40 de autobuze Iveco, preț total 10.481.901 de euro, cu 657.053 de euro mai puțin decât oferta desemnată câștigătoare de către BRM). Societatea a fost descalificată, potrivit BRM, tocmai pentru că marfa prezentată era prea scumpă, depășind fondurile alocate. Asta deoarece caietul de sarcini prevedea un plafon maxim doar pentru prețul autobuzelor (6,5 milioane de euro), nu și pentru cheltuielile de leasing. CNSC a considerat că prin decizia de descalificare a ofertei CEFIN comisia de evaluare a BRM a încălcat principiul eficienței utilizării fondurilor publice.
În temeiul art. 278, alin. (2) din OUG nr. 34/2006, admite capetele de cerere din contestația SC CEFIN (România) SRL nr. 2700/15.11.2006 privind anularea parțială a procesului-verbal al ședinței de deschidere a ofertelor din data de 22.09.2006 și a tuturor actelor ulterioare acestuia, pentru motivul că prin actele respective autoritatea contractantă a încălcat principiul eficienței utilizării fondurilor publice, statuat în art. 2, alin. (2), lit. f) din ordonanța aplicabilă. […] Cu toate că noul cadru normativ nu mai obligă autoritatea contractantă să menționeze în procesul-verbal al ședinței de deschidere a ofertelor valoarea sub care nu poate fi respinsă nicio ofertă pentru singurul motiv că propunerea financiară depășește valoarea fondurilor alocate, valoarea în referință trebuia determinată în mod clar și să nu conducă la încălcarea principiului eficienței utilizării fondurilor publice.
BRM - pentru unii ciumă
Contestația Unicredit Leasing România SA (40 de autobuze BMC, preț total 6.911.243 de euro, cu 4.227.711 de euro mai puțin decât oferta declarată câștigătoare). Comisia BRM a descalificat oferta motivând că Unicredit și-a modificat propunerea financiară, reducând perioada de valabilitate a ofertei de la 99 la 90 de zile, deși prin clarificările depuse nu schimba în niciun fel prețul sau condițiile de leasing, rectificând doar o greșeală de tehnoredactare din formularul de ofertă. Decizia CNSC dă dreptate societății.
Pe fond, cele reclamate de Unicredit Leasing România IFN SA, SC BMC Truck & Bus SA și SC BMC Sanayi ve Ticaret AS în contestația nr. 7085/14.11.2006 sunt întemeiate, în realitate ofertantele nu au urmărit prin clarificările transmise să obțină un avantaj în raport cu ceilalți ofertanți și nici nu au modificat conținutul propunerii sale financiare într-un sens contrar legii sau documentației de atribuire. […] În considerarea celor învederate, respingând oferta conformă și admisibilă a contestatoarelor, autoritatea contractantă a încălcat principiul tratamentului egal și normele art. 37 din Hotărârea Guvernului nr. 925/2006 privind respingerea ofertelor.
Firma lui Oral, favorizată
Contestația BRD Sogelease IFN SA (40 de autobuze Scania, preț total 8.663.969 de euro, cu 2.464.985 de euro mai puțin decât oferta declarată câștigătoare). Oferta a fost respinsă de BRM pe motiv că nu întrunea toate condițiile impuse prin caietul de sarcini pentru contractul de leasing. În contestație, BRD Sogelease atrage atenția asupra ofertei câștigătoare depuse de Planet Leasing & Factoring SRL în asociere cu Automobile Bavaria și Neoman Bus, căreia i-au lipsit cinci documente la dosar în ziua deschiderii ofertelor, precum și asupra calificării întregii asocieri, deoarece Planet Leasing & Factoring SRL nu se transformase în societate pe acțiuni în termenul prevăzut de lege. CNSC consideră că, prin acceptarea Planet Leasing, comisia de licitație a adoptat o hotărâre nelegală, încălcând principiul tratamentului egal.
În condițiile în care Planet Leasing & Factoring SRL nu s-a reorganizat în instituție financiară nebancară - societate pe acțiuni -, în temeiul și conform OG nr. 28/2006 privind reglementarea unor măsuri financiar-fiscale, calificarea ofertantei este nelegală, pentru acest motiv hotărârea nr. 2/77/06.11.2006 de declarare câștigătoare a ofertei depuse de Planet Leasing & Factoring SRL și ceilalți asociați fiind nelegală, întrucât prin încălcarea principiului tratamentului egal oferta respectivă a fost favorizată.
Editie Speciala de Oltenia
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
worker



Data înscrierii: 03/Noi/2006
Ultima vizita: 10/Mar/2009
Mesaje: 36
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Joi 14 Iun 2007 20:49:09    Titlul subiectului: *Stiri 79577

Municipalitatea craioveana a comandat intocmirea unui studiu de fezabilitate pt. introducerea transportului public cu troleibuze. Este vizat un traseu care sa lege gara CFR cu Parcul Romanescu.
In functie de costurile care vor rezulta din acest studiu si de posibilitatile de accesare a unor fonduri nerambursabile se va lua o hotarire in CL Craiova.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2185
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 14 Iun 2007 22:48:51    Titlul subiectului: 79585

Traseul vizat este cel al iniei 1, deservită foarte des cu... dube!!! Bineînțeles, supra-aglomerate, suficient de aglomerate pentru a putea fi înlocuite cu troleibuz. Deși parcă planul inițial era să pună tramvai...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 23/Iun/2017
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 15 Iun 2007 07:41:23    Titlul subiectului: 79592

Traseul initial de tramvai era altul .Si fusese proiectat in 1974/1975, si nici nu viza Calea-Bucuresti, ci trecea prin fata Garii, pe bd-ul Decebal.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
worker



Data înscrierii: 03/Noi/2006
Ultima vizita: 10/Mar/2009
Mesaje: 36
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Vin 15 Iun 2007 13:34:57    Titlul subiectului: 79595

Dr2006 a scris:
... Traseul vizat este cel al iniei 1 ...
Printre altele, studiul de fezabilitate trebuie sa gaseasca varianta cea mai buna din mai multe posibile si in ce priveste traseul care sa lege gara CFR de Parcul Romanescu, deci nu este vorba de traseul actualei linii 1.
La vremea respectiva, pentru Brasov, Craiova, Ploiesti, Constanta, Cluj, tramvaiul a fost solutia obligatorie, chiar daca s-a pus in aplicare cu intirzieri de 10-15 ani. Fluxurile imense de calatori, aparitia "oraselor in oras", gradul de motorizare a populatiei extrem de scazut, scumpirea dramatica a combustibililor petrolieri pe plan mondial si penuria tot mai accentuata in plan intern au fortat autoritatile de atunci sa treaca la introducerea tramvaiului in schema de transport a municipiilor respective. Din pacate, solutiile tehnice adoptate la instalarea caii de rulare, proasta intretinere sau lipsa intretinerii acesteia si a mijloacelor de transport au dus in timp la distrugerea inclusiv a tramei stradale.
Si inca ceva; in anii aceia, tovarasii care hotarau destinele tarii nu se incurcau cu mofturi de genul "transport ecologic", "confortul calatorilor", "peisagistica urbana" samd. Sarcina de partid era sa se rezolve transportul maselor muncitoare intre platformele industriale-mamut si cartierele-dormitor sau garile pe unde tranzitau zilnic zeci de mii de navetisti. De cele mai multe ori, solutiile documentate ale specialistilor in domeniu erau modificate din considerente -rau intelese- de "economisire a resurselor". Asadar nimic nou sub soare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Joi 30 Aug 2007 21:38:52    Titlul subiectului: 82189

Regia locală de transport așteaptă de mai bine de o lună banii pentru achiziția de autobuze și tramvaie. Deși licitația a avut loc încă din iunie, contractul de împrumut pentru finanțarea achiziției de vehicule nu a fost încă semnat, în condițiile în care mai sunt mai puțin de două săptămâni până la expirarea termenului.
RAT Craiova și-a găsit încă din luna iunie a acestui an bancă să împrumute cele 136 de miliarde de lei vechi necesare pentru cumpărarea de autobuze și tramvaie.
Boboc: Semnăm la sfârșitul lunii!
La sfârșitul aceleiași luni, consiliul local a aprobat modificarea bugetului de venituri și cheltuieli al regiei, pentru a face loc sumei ce urma să fie virată de bancă, numai că, de atunci și până acum, RAT n-a văzut un leu din suma la care spera. Contractul de împrumut pentru cele aproximativ patru milioane de euro nu a fost semnat, mai-marii regiei așteptând încă OK-ul de la conducerea centrală a societății bancare.
Șeful regiei locale de transport, Virgil Boboc, afirmă că și-ar putea pune semnătura pe contractul de credit la sfârșitul acestei luni. “Contractul de împrumut nu s-a semnat încă, dar avem promisiuni din partea băncii că va fi semnat până la sfârșitul acestei luni. De fapt, și trebuie semnat până la acea dată, pentru că atunci expiră termenul în care trebuie încheiat contractul cu societatea bancară care a câștigat licitația”, a declarat Virgil Boboc.
Pun gaj autobuze și clădiri
La începutul lui septembrie urmează să intre în bugetul RAT și suma de 15 miliarde de lei vechi alocată din bugetul local pentru achiziția de vehicule. Directorul general al RAT spune că instituția bancară cu care urmează să semneze contractul de împrumut a vrut să se asigure pe deplin de bonitatea regiei, demarând o serie de verificări ale patrimoniului de care dispune unitatea. “Nu este niciun fel de problemă cu împrumutul, numai că aceasta este procedura după care lucrează băncile. A trebuit să verifice, să vadă dacă e potentă și dacă dispune de suficiente bunuri pentru a garanta împrumutul. A trebuit să angajăm un evaluator independent care să verifice patrimoniul regiei. Împrumutul este garantat parțial cu autobuzele și parțial cu clădirile de care dispunem, nu cu terenurile, deoarece acestea sunt ale primăriei”, a declarat Virgil Boboc.
Contractul de împrumut nu s-a semnat încă, dar avem promisiuni din partea băncii că va fi semnat până la sfârșitul acestei luni. De fapt, și trebuie semnat până la acea dată, pentru că atunci expiră termenul. Virgil Boboc
Text:Nicușor FOTA (editie tv)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Joi 30 Aug 2007 21:44:42    Titlul subiectului: Operațiunea Autobuzul II, afacere la mâna a doua 82190

• RAT Craiova se pregătește să-și înnoiască parcul auto printr-o achiziție de mașini second-hand
Autobuzele pe care le va achiziționa în acest an RAT Craiova s-ar putea să nu fie proaspăt ieșite de pe linia de producție. Regia locală de transport se va orienta, din câte se pare, și spre vehicule second-hand pentru a-și înnoi parcul auto. Directorul tehnic al unității confirmă interesul RAT pentru mașinile la mâna a doua, precizând că decizia aparține consiliului de administrație.
Regia Autonomă de Transport (RAT) Craiova stă deocamdată cu buzunarul gol pe piața auto, înnoirea parcului auto, planificată pentru această vară, depinzând de semnarea contractului de împrumut cu BRD, eveniment care întârzie să se producă. “Deocamdată nu am semnat contractul de creditare. A plecat spre analiză la conducerea din București a băncii și, din practica acestor proceduri, estimăm că se va finaliza în două sau trei săptămâni. După semnarea caietului de sarcini vom decide ce fel de vehicule achiziționăm”, a declarat directorul adjunct al RAT, Mircea Melega.
Melega: Decizia se ia în CA
Până acum, conducerea RAT anunța că vrea să cumpere din împrumutul BRD un lot de autobuze noi și încă unul de tramvaie second-hand. Surse din cadrul regiei susțin însă că șefii unității intenționează să suplimenteze tranșa de autobuze noi cu încă una de vehicule second-hand. Mircea Melega confirmă interesul RAT pentru vehiculele la mâna a doua. “Noi ne-am orientat spre achiziționarea a 30 de autobuze noi, dar există și varianta cumpărării de mașini la mâna a doua. La ora actuală analizăm aceste două variante, iar după aprobarea împrumutului vom decide. De fapt, noi nu putem decât să facem o propunere, pentru că decizia aparține consiliului de administrație (CA) al RAT”, a precizat directorul adjunct. Din câte se pare, conducerea RAT s-a și interesat la unitățile similare din țară despre prețul autobuzelor second-hand. De altfel, orașe precum Timișoara sau Cluj au apelat deja la greu la achiziționarea de mașini la mâna a doua, în paralel cu cumpărarea de vehicule noi. “Nu pot spune că am prospectat piața, dar ne-am interesat la colegii noștri de la Timișoara și de la Cluj, care au adus deja autobuze second-hand. E vorba de autobuze din țările Uniunii Europene, din Italia, Germania sau Franța”, a mai spus directorul adjunct al RAT Craiova.
--------------------------------------------------------------------------------
Tot parcul RAT, de dat la schimbat
Achiziția de autobuze programată să aibă loc în toamna acestui an nu va stinge nici pe departe setea de vehicule a RAT, regia având nevoie de primenirea întregului parc auto, având în vedere vechimea majorității mașinilor. “Avem nevoie de foarte multe autobuze. Ideal ar fi să schimbăm cam tot parcul auto de care dispunem. În total, ne-ar trebuie aproximativ 200 de vehicule”, a precizat Mircea Melega.
--------------------------------------------------------------------------------
Ocazii de zeci de mii de euro
Mircea Melega spune că nici achiziția unor autobuze uzate de pe piața vestică nu e chiar floare la ureche, prețul unor asemenea vehicule fiind destul de piperat, chiar dacă mai mic decât în cazul mașinilor noi. “Deocamdată nu avem un preț fix la care să ne raportăm, pentru că valoarea lor diferă foarte mult, în funcție de model și vechime. Costul unui autobuz la mâna a doua poate varia de la 30.000 - 40.000 la
80.000 - 90.000 de euro, dacă e vorba despre autobuze vechi doar de un an sau doi”, a declarat Melega.
text: Nicușor FOTA (editie tv)
----------------------------------------------------------------------------------
Parcul auto al RAT Craiova nu se poate înnoi decât cel mai devreme în toamnă. Directorul Virgil Boboc are de investit peste patru milioane de euro, din care vrea să aducă în curtea regiei 15 autobuze nou-nouțe și încă 10 tramvaie la mâna a doua.



buz_128.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  22.34 kb
 Vizualizat:  de 17506 ori

buz_128.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Mie 05 Sep 2007 15:57:05    Titlul subiectului: 82374

"RAT iese la cumpărat
Regia craioveană de transport în comun începe înnoirea parcului auto, aflat oricum, în mare parte, la un pas de a-și da obștescul sfârșit între stații. Directorul Virgil Boboc a semnat contractul de creditare ce îi asigură finanțarea și pregătește licitațiile pentru achizițiile de toamnă.
Potrivit șefului Regiei Autonome de Transport (RAT) Craiova, contractul de împrumut cu BRD a fost semnat la începutul săptămânii trecute, după mai multe amânări legate de procedura greoaie a societății bancare. “Acum am intrat în procedura de achiziție publică. Am publicat anunțul de organizare a licitației pe SEAP (Sistemul Electronic de Achiziții Publice - n. r.) și, potrivit legii, licitația va avea loc după 52 de zile”, a declarat Virgil Boboc.
Listă de 41 de vehicule
În plus, directorul regiei a confirmat că achiziția pentru parcul RAT are în vedere atât autobuze noi, cât și second-hand, la care se adaugă încă o tranșă de tramvaie la mâna a doua, dintre cele care circulă din ce în ce mai des pe șinele din Craiova. “Vrem să achiziționăm trei tipuri de vehicule. Este vorba despre autobuze noi și autobuze și tramvaie second-hand. Vrem să cumpărăm 14 autobuze noi de mare capacitate, 17 autobuze second-hand și 10 garnituri de tramvai. Cifrele pot varia cu plus sau minus 20 la sută, în funcție de prețul rezultat în urma licitației”, a spus Boboc.
Licitații pe două luni
Procedurile de achiziție publică vor fi finalizate în toamna acestui an. “Licitația pentru autobuzele noi va avea loc, după trecerea termenului legal, în octombrie. Până atunci vom organiza, în septembrie, selecție de oferte pentru a cumpăra tramvaie și autobuze second-hand”, a declarat Virgil Boboc. Șeful RAT spune că nu poate preciza ce vârstă vor avea autobuzele la mâna a doua: “Nu putem spune acum ce fel de autobuze second-hand vom achiziționa. Prin contractul de creditare ni se impune să cumpărăm vehicule cu un grad de uzură de maxim 50 la sută”, a menționat el.
Vrem să achiziționăm trei tipuri de vehicule. Este vorba despre autobuze noi și autobuze și tramvaie second-hand. Vrem să cumpărăm 14 autobuze noi de mare capacitate, 17 autobuze second-hand și 10 garnituri de tramvai. Nu putem spune acum ce fel de autobuze second-hand vom achiziționa. Prin contractul de creditare ni se impune să cumpărăm vehicule cu un grad de uzură de maxim 50 la sută. Virgil Boboc"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Sâm 22 Sep 2007 00:57:42    Titlul subiectului: 82972

RAT și-a găsit mușterii pentru înnoirea second-hand
Aparut in ziua de Joi 20 Septembrie 2007
Șase firme au cumpărat caietul de sarcini pentru prima din seria licitațiilor organizate de regia locală de transport în vederea extinderii parcului auto. RAT Craiova își va cumpăra autobuze și tramvaie second-hand la sfârșitul acestei luni, urmând ca în octombrie să mai facă o tentativă de achiziție a unor autobuze noi.
Directorul RAT Craiova, Virgil Boboc, spune că prima dintre cele două proceduri de achiziție publică, aceea destinată vehiculelor second-hand, a fost deja demarată, apărând deja firme interesate de contract. “Avem două licitații, una pentru vehicule second-hand și cealaltă pentru autobuze noi. Pentru prima s-au arătat interesate șase firme, care au și cumpărat caietul de sarcini”, a declarat el.
Faza doi: oferte ferme
Boboc nu a putut preciza numele firmelor înscrise în cursa pentru contractul RAT, susținând că procedura este în derulare, iar perioada pentru depunerea unor oferte clare din partea firmelor furnizoare de vehicule la mâna a doua nu s-a încheiat.
“Nu știm dacă toate firmele care au cumpărat caietul de sarcini vor veni cu oferte ferme, pentru că termenul pentru depunerea acestora expiră pe data de 24 a acestei luni. Vom vedea după perioada de evaluare dacă întrunesc criteriile de calificare. Licitația pentru autobuzele noi va avea loc pe 17 octombrie. A fost publicată deja”, a menționat șeful RAT. (N. F.)
--------------------------------------------------------------------------------
Noile dotări;două treimi vechituri
Față de licitația organizată anul trecut și eșuată într-un scandal cu iz penal, RAT Craiova și-a schimbat strategia. Comparativ cu cele 40 de autobuze noi, câte își propunea să cumpere în 2006, regia vizează acum 41 de vehicule, dintre care însă cea mai mare parte au ani grei în spate. Regia vrea să cumpere în această toamnă doar 14 autobuze noi de mare capacitate, lotul urmând să fie completat cu 17 autobuze de mâna a doua și 10 garnituri de tramvai, de asemenea second-hand.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Mie 26 Sep 2007 20:31:54    Titlul subiectului: 83074

Craiovenii ar putea avea parte în viitor de o alternativă la autobuze și tramvaie atunci când aleg să folosească un mijloc de transport în comun. Edilii au decis să investească bani de la bugetul local pentru a deschide calea introducerii unor linii de troleibuz în Bănie. Suma de aproximativ 60.000 de lei noi va fi alocată mâine, prin rectificarea bugetară, pentru achitarea unui studiu de fezabilitate care să stabilească oportunitatea și costurile proiectului. Trebuie spus că ideea amenajării pentru RAT Craiova a unor linii de troleibuz a mai fost vehiculată, viceprimarul Sorin Iordache avansând-o în urmă cu aproape doi ani, dar până acum municipalitatea nu a urnit niciun leu în această direcție, cu toate că introducerea troleibuzelor în dotarea regiei era recomandată și de studiul de trafic efectuat anul trecut.

RAT cu parc dărăpănat

Sorin Iordache propunea, pentru început, introducerea troleibuzelor, considerate mai ecologice decât autobuzele, pe ruta gară - Romanești. Până la dotarea cu troleibuze, RAT Craiova face față în continuare cu greu fluxului de călători, în condițiile în care dispune de un parc auto alcătuit în mare parte din vehicule bune de casat. Licitațiile pentru achiziționarea unor noi mijloace de transport în comun sunt la ora actuală în curs, dar grosul cumpărăturilor regiei vizează tot vehicule la mâna a doua - atât autobuze, cât și garnituri de tramvai.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Joi 18 Oct 2007 10:29:32    Titlul subiectului: 83823

Achizițiile RAT, secretomanie second-hand
• Regia craioveană de transport își ține ascunse vechiturile pe roți cumpărate din bani publici
Ciudățeniile se țin lanț la licitațiile organizate de regia de transport. După ce, anul trecut, procedura de achiziție publică pentru autobuze a ajuns pe mâna procurorilor, RAT Craiova face acum licitații conspirative. Culmea tupeului bugetar, șeful comisiei, directorul adjunct al regiei, Mircea Melega, refuză să facă public rezultatul licitației, deși aceasta s-a încheiat de mult.
RAT Craiova are planificate investiții în parcul auto de câteva milioane de euro pe finalul acestui an. Banii vin dintr-un împrumut bancar contractat cu BRD și din sprijinul acordat de consiliul local municipal, ce a alocat 15 miliarde de lei vechi din bugetul local pentru ca regia să-și înnoiască parcul auto. Achiziția a fost împărțită în două licitații, una dedicată vehiculelor second-hand, iar cealaltă rezervată autobuzelor noi. Prima a avut loc la mijlocul lui septembrie, dar craiovenii nu au putut afla nici până acum pe ce au dat banii. Asta pentru că șefii regiei dau dovadă de o secretomanie demnă de o licitație finanțată din propriul buzunar, și nu de una la care se cheltuiesc bani publici.
Melega și-a tras licitație privată pe banii craiovenilor
Contactat telefonic, șeful comisiei de licitație a RAT Craiova, directorul adjunct Mircea Melega, nu a dezvăluit decât numărul vehiculelor achiziționate în urma licitației pe care a coordonat-o: 10 garnituri de tramvai și 17 autobuze. În schimb, adjunctul lui Boboc a refuzat să facă public vreun alt element ce ține de licitație, susținând că legea nu-i permite. Într-o atitudine demnă de teatrul absurd, Melega spune că nu poate divulga nici măcar numele firmei câștigătoare sau marca autobuzelor la mâna a doua pe care le va cumpăra RAT Craiova, darămite prețul de achiziție. “Nu vă pot spune numele firmei, pentru că nu s-a semnat încă un contract. Nici prețul autobuzelor nu poate fi făcut public și nici ce marcă sunt nu vă pot preciza. Asta vom ști în momentul semnării contractului, iar după aceea vă vom comunica datele, în măsura în care obținem și acceptul firmei partenere”, a afirmat Melega. Ca să explicăm pe românește, craiovenii au șanse să fie mai devreme tamponați de autobuzele RAT decât să afle ce marcă sunt și câți bani s-au cheltuit pe ele.
[i]A câștigat o firmă din Germania și urmează să semnăm contractul. Am luat legătura cu ei și o comisie a noastră se va deplasa acolo să inspecteze vehiculele, după care vom semna contractul. E vorba despre 10 garnituri de tramvai și 17 autobuze second-hand, care ar urma să ajungă aici în cursul lunii noiembrie. Mircea Melega


text: www.editie.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Dum 25 Noi 2007 01:08:01    Titlul subiectului: 84979

Tramvaiele RAT, blocate pe șinele nemțești
Aparut in ziua de Sambata 24 Noiembrie 2007
Regia Autonomă de Transport (RAT) Craiova nu prea are noroc la achiziții și, din câte se pare, nici la expedieri. Tramvaiele second-hand cumpărate de curând nu au ajuns încă în depoul unității, deși termenul de livrarea a trecut. Potrivit directorului de exploatare al RAT, Mircea Melega, livrarea celor 10 garnituri a fost amânată, deși marfa a fost inspectată de oamenii regiei și contractul de achiziție semnat, din cauza unei greve spontane apărute în Germania. “La tramvaiele second-hand nu mai sunt probleme. Delegația noastră a fost acolo și le-a recepționat, contractul a fost semnat și trebuiau trimise. În intervalul 19 - 22 noiembrie, trebuiau urcate în tren și trimise la Craiova. Singura problemă e că, în această perioadă, a fost o grevă la sistemul de căi ferate german și s-au dat peste cap transporturile”, a declarat Mircea Melega.
Autobuzele, încă nevăzute
În ceea ce privește autobuzele second-hand, lucrurile nu au avansat nici măcar până la stadiul de livrare amânată, deși licitația pentru achiziționarea acestora s-a desfășurat în același timp cu cea pentru cumpărarea de tramvaie. Melega a precizat că trimișii regiei vor merge abia săptămâna viitoare să inspecteze autobuzele achiziționate la licitație. “Luni sau marți va pleca delegația noastră în Germania, să inspecteze autobuzele și să vadă dacă ele corespund cu cele prezentate în ofertă și să facă recepția”, a conchis Melega.
text:www.editie.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Dum 10 Feb 2008 23:15:21    Titlul subiectului: 88499

RATEU: Autobuzele second-hand ale RAT au început să pice

Nemțoaice scumpe pe butuci

Flota de autobuze la mâna a doua, parcată în curtea RAT Craiova la sfârșitul anului trecut, a început să-și arate limitele. Cele tehnice. Trei dintre vehiculele aduse din Germania, intrate de mai puțin de două luni pe traseele din Bănie, par deja ajunse la capătul puterilor, fiind garate în atelierele regiei, pentru reparații. Surse din cadrul unității acuză o nouă achiziție cu dedicație pregătită în laboratoarele RAT: autobuze luate pe bani mulți, cam dublu față de normal, condiții dezavantajoase și marfă de o calitate îndoielnică, oricum mult sub așteptările specialiștilor din regie.

Regia Autonomă de Transport (RAT) Craiova a luat autobuze second-hand pe finalul anului trecut, după o procedură de achiziție publică ținută sub obroc.

Cumpărături confidențiale

Conducerea regiei, în frunte cu directorul de exploatare Mircea Melega, șeful comisiei de evaluare, a insistat să nu divulge firma furnizoare și prețul achiziției până nu s-a văzut cu autovehiculele în curte. Prin caietul de sarcini, se cereau autobuze cu o capacitate de peste 100 de călători, 17 în total, cu posibilitatea suplimentării numărului cu 20 la sută. De cumpărat s-au cumpărat, în cele din urmă, 21 de bucăți - opt autobuze MAN și 13 Mercedes -, cu o vechime medie de aproximativ 10 ani și un rulaj maxim de 750.000 de kilometri. Prețul - între 50.000 și 60.000 de euro pe bucată. Conducerea regiei se arăta încântată de achiziție, atât de cost, cât și de starea tehnică a mașinilor. Nici nu ar fi avut cum să se arate altfel, de vreme ce vehiculele nu au fost aduse în România până nu au fost verificate la sânge peste hotare, de trimișii RAT.

Netul bate «prospectorii» regiei

Starea de încântare nu a durat însă mai mult de două luni. După ce vehiculele au ajuns în Bănie și au început să străbată străzile orașului, au apărut și vocile care denunță achiziția drept încă una din tranzacțiile păguboase patentate de RAT Craiova. Surse din cadrul regiei, care țin deocamdată să-și păstreze anonimatul, acuză comisia de evaluare a ofertelor că a comis-o rău de tot, aducând în curtea unității autobuze la preț dublu, vehicule cu mult mai ieftine putând fi lesne găsite pe piața externă. “Achiziția a fost făcută la suprapreț. Regia a plătit aproape dublu pentru aceste autobuze. De altfel, nici nu e greu de făcut o comparație. Chiar pe internet pot fi găsite oferte de autobuze de aceeași marcă, cu vechime și kilometraj comparabil și la un preț pe jumătate față de cât am plătit noi”, a declarat unul dintre angajații RAT Craiova. Acesta a lăsat să se înțeleagă că oamenii regiei a căror sarcină a fost să studieze ofertele de profil ori nu au internet, ori au pierdut timpul în deplasările de peste hotare în care trebuia să vâneze autobuze second-hand. “Mi se pare inexplicabil că mai-marii regiei nu au observat această diferență uriașă. Nu cred că directorii noștri nu au internet. Unde mai pui că doi dintre ei au stat anul trecut o lună și jumătate în Germania, unde, chipurile, au prospectat piața”, a afirmat sursa.

Achiziția a fost făcută la suprapreț. Regia a plătit aproape dublu. Autobuzele sunt sub așteptări. Probleme au fost semnalate încă de la recepționarea lor, în Germania, și, sincer să fiu, nu cred că oamenii noștri le-ar fi luat dacă nu ar fi intervenit șefii. Dacă vreți să vă convingeți cât de bune sunt, nu trebuie decât să vă uitați pe unde sunt acum. Din cele 21 aduse din străinătate, trei se află la ora actuală în curtea regiei sau în garaj, pentru reparații. Angajat RAT
--------------------------------------------------------------------------------

Achiziție cu repetiție


Ca urmare a licitației adjudecate anul trecut de firma I&CD GbR din Hamburg, RAT Craiova a achiziționat 10 garnituri de tramvai cu 1.479.837 de lei, fără TVA, și 17 autobuze second-hand, cu 3.305.577 de lei. În total, valoarea contractului ajunge la 4,7 milioane de lei noi (47 de miliarde de lei vechi), suma cu tot cu TVA atingând 5,69 milioane de lei noi (56 de miliarde ROL). Potrivit caietului de sarcini, numărul de vehicule cumpărate poate fi mărit cu 20 la sută, regia cumpărând în final 12 garnituri de tramvai și 21 de autobuze la mâna a doua. Parte din finanțare a venit de la bugetul local, 27 de miliarde fiind alocate din vistieria publică, iar achizițiile de vehicule second-hand sunt așteptate să continue și anul acesta, în proiectul de buget figurând și suma de trei milioane de lei noi destinată cumpărării de autobuze la mâna a doua pentru RAT Craiova.

--------------------------------------------------------------------------------
Ofertă mai bună, la un click distanță

O simplă căutare pe internet confirmă punctul de vedere al sursei noastre. Pe site-urile de profil, numai dacă nu vrei nu găsești oferte mai avantajoase decât cea pescuită de RAT. Pentru exemplificare, vă prezentăm un autobuz care seamănă suspect de mult cu cele cumpărate de regie. Este vorba de un MAN A 12 / EL 202, din 1997, cu 653.300 de kilometri la bord, cutie de viteze cu șase trepte și motorizare Diesel Euro 2, plus capacitate de 49 de locuri pe scaune și 51 în picioare. Mașina mai are ABS, sistem de control al tracțiunii, senzor de parcare și panou electronic de afișare a traseului. Preț total, cu tot cu TVA: 35.105 euro, ceva mai puțin de 50 - 60.000 de euro, cât a achitat regia. Unde mai pui că un negustor serios se poate aștepta chiar la un discount generos din partea furnizorului atunci când face cumpărături cu toptanul, respectiv 21 de autobuze odată.

--------------------------------------------------------------------------------
Tagma excursioniștilor

Din câte se pare, pe lângă prețul peste cel al ofertelor care inundă site-urile germane de profil, regia a mai avut de pătimit din punct de vedere financiar și din alt motiv. Măiestria cu care au fost întocmite caietul de sarcini, respectiv contractul de achiziție, a făcut ca în prețul rezultat din licitație să nu fie incluse și cheltuielile de transport. Așa se face că RAT a trebuit să scoată din vistierie alți bani pentru a se vedea cu mașinile în curte. O nimica toată, dacă ne gândim că pentru autobuzele nemțești au fost necesare expediții repetate peste hotare, regia achitând, pe lângă combustibil, și diurne pentru delegațiile trimise după mașini. Echipa standard a fost alcătuită după principiul “cu cât mai mulți, cu atât mai vesel”: între 20 și 30 de persoane, de înmulțit cu peste 30 de euro de căciulă diurna, pentru aducerea în țară a unui lot de șase autobuze. Excursii în grup sau vizite de lucru, pe ruta Craiova - Berlin, Craiova - Erfurt, Craiova - Hanovra și retur. Pentru diversitate, ultimul lot de autobuze nemțești a fost adus din Cehia, de la Praga.

--------------------------------------------------------------------------------
Diagnostic: Sub așteptări!

Probabil că prețul ultrapiperat și condițiile de livrare în sistem “Gâgă” nu ar fi stârnit mari dispute sau nemulțumiri la nivelul regiei dacă vehiculele cumpărate ar fi trecut testul drumurilor craiovene, unde, din câte se pare, au eșuat lamentabil. Sursa noastră ne-a dezvăluit că, abia ajunse Bănie, nemțoaicele au început să gâfâie și să rămână fără aer în instalație. Starea precară a unora dintre vehicule s-a observat, din câte se pare, încă din Germania, dar, cum - necum, mașinile au fost recepționate și introduse în parcul auto al RAT. “Autobuzele sunt sub așteptări. Probleme au fost semnalate încă de la recepționarea lor, în Germania, și, sincer să fiu, nu cred că oamenii noștri le-ar fi luat dacă nu ar fi intervenit șefii. Două dintre ele au fost, de altfel, refuzate pe loc, pentru că erau sub orice critică. Din țară se suna să fie preluate, dar cum să fie aduse în țară fără motor funcțional sau fără ventilator de răcire, așa cum s-a întâmplat în două dintre cazuri?” - ne-a precizat sursa. Din câte se pare, vehiculele au început să pice unul câte unul, trei dintre cele opt autobuze MAN fiind acum în “concediu medical”, în atelierele regiei de transport. “Dacă vreți să vă convingeți cât de bune sunt, nu trebuie decât să vă uitați pe unde sunt acum. Din cele 21 aduse din străinătate, trei se află la ora actuală în curtea regiei sau în garaj, pentru reparații. Două cu probleme la motor și unul cu jante îmbucșate. Asta am descoperit și noi, că la una dintre mașini orificiile pentru prezoane erau ovalizate de uzură și pansonate cu bucșe. La autobuzul respectiv ne-am trezit cu un tambur distrus tocmai din această cauză”, a afirmat sursa.
Trebuie spus că am încercat să aflăm și punctul de vedere al regiei cu privire la acuzele izvorâte chiar din sânul RAT, prin cea mai autorizată voce, respectiv a directorului de exploatare Mircea Melega, șeful comisiei de evaluare a ofertelor, care a fost însă imposibil de contactat telefonic ieri.


text: http://www.editie.ro/mod.php?mod=stiri&idstire=56050
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 1725
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 21 Mai 2008 22:20:15    Titlul subiectului: 93622

Alt articol critic la adresa RAT Craiova:

http://www.gds.ro/Actualitate/2008-05-19/Rabla+de+Transport+Craiova

Gazeta de Sud a scris:
Singura regie căreia craiovenii îi plătesc instant și până la ultimul leu serviciile și în care primăria pompează milioane de lei anual, Regia Autonomă de Transport, s-a aflat în cădere în 2007, conform unui raport de audit independent.
Banii încasați cu ghiotura de Regia Autonomă de Transport de la craioveni, direct din buzunar, contra biletelor și abonamentelor, sau prin subvenții, nu sunt folosiți pentru asigurarea confortului minim al călătorilor sau pentru eliminarea noxelor pe care le emană epavele RAT. Ei merg către instituțiile de credit financiar sau către furnizori dubioși de autobuze second hand și de diverse consumabile sau combustibili. La 31 decembrie 2007, RAT era datoare peste 12 milioane de lei, în vreme ce creanțele nu ajungeau nici măcar la un milion. Aproape nouă milioane de lei reprezentau debite provenite din sfera controversatelor afaceri cu autobuze și tramvaie second hand și a celorlalte achiziții publice din ultimii ani. RAT datora la sfârșitul anului peste 5,3 milioane de lei firmelor care au creditat-o pentru contractele de achiziționare în leasing a mașinilor și tramvaielor și unei bănci de la care s-a împrumutat pentru „investiții“. Alte circa trei milioane de lei reprezintă datoria RAT către diverse instituții de creditare, la 31 decembrie, potrivit raportului de audit.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Mar 21 Oct 2008 20:00:30    Titlul subiectului: 99855

Un articol interesant din ziarul "editie"
Citat:
CRAIOVA ÎȘI SCHIMBĂ FAȚA

Consiliul Local Craiova a reușit să obțină finanțare pentru un proiect care vizează reducerea poluării și îmbunătățirea dotărilor sistemului de transport. Cetatea Băniei va beneficia, astfel, de aproape două milioane de euro, din partea Comisiei Europene, pentru adaptarea autovehiculelor la consumul biodiesel, achiziționarea a 9 choppere și reducerea consumului de energie electrică pentru tramvaie. În plus, vor fi instalate camere de supraveghere, sistemul e-ticketing, echipamente electronice pentru semaforizarea de tipul undă verde, precum și panouri electrice, necesare fluidizării traficului. Consiliul Local Craiova va cofinanța acest proiect cu un milion de euro.

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Vin 31 Oct 2008 21:44:22    Titlul subiectului: 100318

Un articol de pe www.editie.ro

Citat:
CU AUTOBUZUL, ÎN WEEKEND

Tramvaiele vor înceta să circule începând de vineri, 31 octombrie, de la ora 17.30, până luni, 3 noiembrie, se arată într-un comunicat al Regiei Autonome de Transport Craiova. Motivul: efectuarea unei intervenții la calea de rulare. În această perioadă, transportul călătorilor va fi asigurat cu autobuze. Se păstrează programul de circulație și stațiile de îmbarcare-debarcare ale traseelor de tramvai.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Mie 17 Dec 2008 15:04:10    Titlul subiectului: 102626

Antonie Solomon a scris:
Alte proiecte îndrăznețe se referă la realizarea a două pasaje, care să preia circulația din zonele aglomerate ale orașului. Lucrările vor începe tot de anul viitor.


“Este vorba despre un pasaj denivelat, subteran, care va trece pe sub intersecția străzii Arieș cu strada Alexandru Ioan Cuza și cu strada Împăratul Traian, în vederea preluării traficului auto. Un alt pasaj, de această dată suprateran, va fi realizat peste intersecția de la kilometrul 0, ce va fluidiza traficul dintre Calea București și Bulevardul Nicolae Titulescu”,

promite primarul Solomon.


În plus, craiovenii ar putea să aibă parte și de un nou mijloc de transport în comun. Municipalitatea speră să pună în aplicare și transportul cu troleibuzul.



restul pe:
http://www.editie.ro/new/mod.php?mod=stiri&sectiune=online&idcat=11&idstire=78519
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Sep/2017
Mesaje: 1725
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 25 Dec 2008 20:56:47    Titlul subiectului: 103033

Probleme cu taxa de inmatriculare auto si la RAT Craiova:

http://www.gdsvl.ro/Actualitate/2008-12-13/RAT+Craiova,+ingropata+de+taxa+de+poluare

Gazeta de Sud a scris:
Taxa de poluare face victime colaterale. Regia Autonomă de Transport Craiova va trebui să plătească o cincime din prețul de achiziție numai pentru înmatricularea celor 40 de autobuze second hand pe care le-a cumpărat recent. „Este vorba despre 40 de autobuze second hand cu motor de 7.000 cmc și normă de poluare Euro 2 care au costat fiecare 33.800 de euro. Vechimea lor este undeva în jurul a zece ani“, a declarat directorul interimar al regiei, Marian Teodorescu. RAT va cheltui pentru taxa de poluare aproape 280.000 de euro, în condițiile în care pentru achiziția autobuzelor a plătit 1,3 milioane de euro. Potrivit calculatorului Ministerului de Finanțe, pentru un autovehicul M2 sau M3, așa cum sunt autobuzele, cu normă Euro II, taxa de poluare este de un euro pentru fiecare centimetru cub. Astfel, fiecare autobuz va avea o taxă de poluare de 7.000 de euro. Directorul Regiei a declarat că nu știe ce va face cu autobuzele în această situație.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Mie 07 Ian 2009 16:15:02    Titlul subiectului: 103818

Electroputere trece pe tramvaie

Vehiculele ar urma sa fie produse chiar de anul acesta, în parteneriat cu o firma poloneza, si livrate pe piata interna
Aproape jumatate dintre angajatii Electroputere SA Craiova vor ramane acasa pana pe 12 ianuarie, pe fondul scaderii comenzilor pentru intreprindere, singurul compartiment ce nu a fost afectat de aceasta decizie fiind cel de transformatoare. În conditii de criza financiara, conducerea uzinei de locomotive vine cu strategii noi. Astfel, staff-ul de
la varful Electroputere a alocat fonduri pentru realizarea unui proiect de fabricare a tramvaielor.
Primul vehicul urmeaza a fi produs chiar în 2009, anunta liderul de sindicat Aurel Bojenoiu.

Sunt discutii de a prelua fabricarea de tramvaie la Craiova. S-au alocat resurse pentru implementarea acestui program, pentru care se va colabora cu o firma poloneza.Este posibil sa lucram pentru piata interna si o parte din tramvaiele pe care le vom produce la Electroputere sa fie livrate chiar la Craiova.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tomberonul



Data înscrierii: 29/Iun/2006
Ultima vizita: 15/Iul/2014
Mesaje: 82
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 18 Ian 2009 16:56:16    Titlul subiectului: 104484

Este vorba de Solaris Tramino. Mai multe informatii pe site-ul Solaris.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
vlady-13



Data înscrierii: 10/Mai/2007
Ultima vizita: 05/Iul/2017
Mesaje: 312
Locație: Craiova

MesajTrimis: Lun 19 Ian 2009 00:10:27    Titlul subiectului: 104529

Nu prea cred ca astfel de tramvaie vor circula prea curand in Craiova...plus ca nu cred ca sunt calatorii "pregatiti" pentru astfel de tramvaie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ionascu-robert



Data înscrierii: 29/Mar/2008
Ultima vizita: 15/Aug/2009
Mesaje: 20
Locație: Craiova

MesajTrimis: Lun 19 Ian 2009 20:08:52    Titlul subiectului: 104587

La Electro Putere mai mult o sa asambleze piese.Nu o sa fie construit in mare parte la noi si piesele vor venii de la polonezi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul DOLJ Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 1 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community